limita mea de viteză

Într-o seară, prin anul 1999, rulam pe traseul Piata Iancului – Militari pe la ora 1 noaptea, într-o Dacie. Prima patrulă de poliţişti, aflată la 200m de la punctul de pornire, mă opreşte, ofiţerul mă pofteşte frumos afară din maşină, mă întreabă de unde vin, dacă am băut, îmi spune să aprind farurile şi să conduc cu grijă. Mulţumesc, acuz oboseala, aprind farurile şi mă reînscriu în trafic, aproape inexistent la acea oră şi în acel an. La Universitate, stop, eu şi cu altă Dacie. Omul ambala motorul, semn că vrea să îmi arate că e pilot de raliu. Se face verde, o calc brusc şi îl las în urmă, în timp ce goneam cu aproape 100km/h pe Elisabeta. La liceul Lazăr mă opreşte o patrulă, mă pofteşte jos din maşină, mă întreabă dacă ştiu cu cât rulam. Eu zic da, să trăiţi, cât e amenda? Pai, nu contează, eu scrie oricum amenda. Scrie amenda, ajunge la partea cu “viteza cu care rula nesimţitul”, dă prin staţie colegului, acesta răspunde “63” şi eu îmi abţin cu greu râsul. Am plătit 50.000 pentru o depăşire cu 13km/h a vitezei legale.

Uneori, când mai merg pe la suprafaţă, văd oraşul agolmerat mişcându-se în ritm de melc. Şi uneori văd şi limitele de viteză din Bucureşti. Şi zâmbesc. Mi-i închipui pe şoferii scăpaţi doar cu 5 aşteptări la stopurile de la Universitate sau de la Academie, rulând regulamentar cu 50km/h.

Bucureştiul nu are nevoie de limite de viteză, are nevoie de semafoare corelate, de timere la semafoare, de poliţişti în intersecţiile aglomerate.

Bucureştiul are nevoie de o replanificare a traficului.

romania

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 3$

25 comentarii

  1. NOU
    #1

    No shit, Sherlock ? Ia uite unde era solutia. Cum dracu’ nu s-a gandit nimeni la o solutie asa de simpla !

    00
  2. @alexandrog:
    Pistele de biciclisti tocmai d-asta s-au facut: ca sa inteleaga si bucuresteanul basinos cu 3 masini pe familie in fata blocului ca prin alte coclauri din europa, oamenii civilizati se urca pe bicicleta ca sa evite traficul, sa faca miscare si mai ales sa fie eco’. noi insa facem exact pe dos: cumparam masini in draci, cate una pt fiecare membru din familie (basca masinile de serviciu) si ne aruncam zi de zi in trafic pierzand cel putin 1-2 ore dimineata si 1-2 seara cu draci, cu spume, cu “meseriasi”.

    Era intr-o perioada dimineata o campanie la radio guerila prin care Liviu Mihaiu condamna faptul ca la noi e cel mai dur regulament rutier. D-aia ii doare-n cur pe soferii care imi taie zilnic fatza si se opresc ca momaile in mijlocul intersectiei cand e evident ca nu au cum sa treaca. Tot din cauza regulamentului astuia atat de dur nu se circula in continuare pe linia de tramvai si se face tetris in intersectii. Politistii nu au cum sa vada lucrurile astea. Politistii ma opresc pe mine ca n-am centura cand sunt singur pe strada noaptea, dar nu-l vad pe unu cu un super jeep care trece pe rosu si blocheaza intersectia.

    Zoso, nu avem cum sa ne depasim ideologia bucuresteana: “daca ala face asa, eu de ce p.. mea sa fiu mai prost? lasa ca fac si eu”. si cred ca o sa mai curga multa apa pe dambovita pana cand o sa vedem in bucuresti sensuri unice si semafoare corelate dinamic (pt trafic aglomerat-ore de varf si trafic ok). Degeaba se plimba Videanu constant prin Paris si alte capitale. Probabil se plimba cu elicopterul pe acolo de n-are spirit de observatie.
    “Traim in Romania si asta ne ocupa tot timpul”, nu? 🙂

    00
  3. Bucurestiul, sau mai bine zis locuitorii lui au nevoie de o mentalitate mai avansata. Ma refer la faptul ca ar putea multi sa se stranga sa mearga 4 intr-o masina la servici daca locuiesc prin aceiasi zona si au acelasi punct de destinatie. Nu sa mearga toti 4 cu masinile personale – mai ales cand da o ploaie si le e lene sa coboare la metrou (ca omul nou). Cred ca am avea nevoie si de o taxa de lux pentru cei care vor sa se dea cu masina, ca sunt prea multe masini si se cumpara in continuare in draci ! Probabil o sa se mai calmeze oamenii cand vor fi scumpiti iar carburantii. Eu m-am hotarat : imi cumpar bicicleta. Am inceput deja sa merg mai mult pe jos si sa las masina in parcare. Folosesc metroul cu succes.

    Edit … mi-a luat-o ki inainte cu un comentariu in aceasi idee. Mai elaborat si mai elocvent … mai bine cititi comentariul lui si ignorati-ma pe mine !

    00
  4. alexandrog, esti glumet tare cu largitul strazilor. Ce faci, muti blocurile intai?

    Superman ®

    00
  5. Uneori cateva semafoare bine puse ar mai face ordine in haos. Ex. bulevardul Ghencea, capatul lui 41: un semafor pentru pietoni ar fi de real folos acolo, daca nu sunt in stare sa faca un pasaj. Se sta la ditamai coada pentru a trece regulat cate un pieton, doi

    00
  6. Uhum, Bucurestiul are nevoie de soferi cu bun simt si apoi de o replanificare a traficului, ca pot sa va dea si strazi de 100m latime ca tot o sa va bagati unul in fata celuilalt, numa de-al dracului.

    00
  7. Pistele sunt inutile, stau maşinile parcate pe ele… În centru nu poţi să măreşti străzile, dar

    00
  8. ADEVARAT

    Dar Bucurestiul mai are nevoie si de soferi disciplinati.

    Din pacate indisciplina in trafic a devenit o regula. Sunt putini cei care mai semnalizeaza la schimbarea benzilor sau a sensului de mers. Sunt multi cei care aglomereaza intersectiile iesind din coloana. Prioritatea de dreapta e o necunoscuta pentru unii. Claxonatul e idiotic uneori si de neinteles … si mai pot continua.

    00
  9. Numai proştii mai circulă fără girofar… adică noi…

    00
  10. Replanificare a traficului care e cam imposibila avand in vedere infrastrctura falimentara….

    Stii solutia brazilienilor care s-au decis la un moment ca trebuie sa-si faca o capitala noua, de la 0, facute la standarde, si chiar peste ele?
    Doar asta ne mai scapa si pe noi, dar noi suntem romani, nu ne-ar iesi asta in veci….

    00
  11. cand se inventeaza masina cu un loc?
    sau taxa pentru singur in masina de 5 locuri?

    00
  12. @nwradu: UTI? mai bine nu 🙂
    Tot ce am vazut eu facut de uti e ori prost, ori scump, ori ambele…

    00
  13. aaa… era sa uit. de ce toate blondele din Dorobanti isi duc dimineata copiii la scoala cu un 4X4 ??? Pe bune daca inteleg de ce trebuie sa mergi cu tractorul printr-un oras atat de aglomerat.

    00
  14. Tocmai la aia lucreaza UTI acum, la managementul traficului. S-au instalat deja in intersectiile de test.

    Oricum, sunt si zone in Bucuresti pe care se merge bine, 70-80, iar in pasajul universitatii cam toata lumea merge cu 100 la ora pe sensul spre Unirii.

    00
  15. @zoso, vezi ca ai o gresala de “tipar”

    Uneori, când mai merg pe la suprafaţă, văd oraşul [b]agolmerat[/b]

    Nu vrem sa ne scoata ochii concurenta cu gresala asta, nu? 🙂

    00
  16. Nu frate, Bucurestiu are nevoie de o bomba atomica sa-l faca praf dupe care sa fie reconstruit cu cap si coada, cu bulevarde largi, cu spatii de parcare si tot ce-i trebe unui oras adaptat traficului… Si fara tractoare d-alea cu burtosi sau blonde in ele 🙂

    00
  17. mai degraba vom putea calatori in timp decat sa schimbam mentalitatea tuturor idiotilor, tampitilor, cretinilor, suedejilor, animalelor, retardatilor, distrusilor, chiorilor sau pur si simplu romanilor care au in mana un volan si isi fac veacul in bucuresti. luni dimineata am stat o ora in intersectie la iancului si mi-a fost foarte clar de ce se blocheaza traficul. si iata principalele motive in ordinea importantei :
    1. pentru ca nici un nesimitit de politist nu isi da curu jos din logan si sa stea in mortii ma-sii trei ore in fiecare dimineata in intersectie. si ar mai trebui unul care sa ia carnetele tuturor care au impresia ca sunt vatmani pe tramvaiul 14 si in concluzie circula pe linia de tramvai.
    2. pentru ca soferii nu stiu ca nu e corect sa faci stanga de pe banda 1 sau dreapta de pe banda 3( mai ales cand esti neam de manivela pe autobuzul 335 ). macar daca esti nesimtit si idiot da semnal boule sa stie lumea ce vrei sa faci!
    3. pentru ca e ieftin carburantul. altfel nu si-ar permite lumea sa stea cu orele in trafic si sa arda gazul ca sa mearga 2 kilometri in loc sa o ia pe jos sau cu metroul.
    4. pentru ca la RAR se iau spagi la greu. altfel nu vad cum toate daciile din 1900 toamna inca circula prin bucuresti.
    5. pentru ca oricarui smecher din bucuresti i se rupe de politie atata vreme cat stie ca daca da 1 milion nu mai conteaza ca a trecut pe rosu, a circulat pe trotuar, pe linia de tramvai sau pe refugiu. maine poimanie o sa ii vedeti cum o iau prin subteran si circula pe linia de metrou.
    6.pentru ca suntem o natie de nesimtiti si pentru ca legea e doar pentru fraieri.

    00
  18. Hi hi hi, parca am auzit si la arch enemy ul tau spagatist povestea cu semafoarele, hi hi hi

    00
  19. orice modificare asupra orasului nu va functiona fara schimbarea mentalitatii taranilor..errr……cetatenilor. cat timp stai la 2 statii de metrou de locul de munca si te duci tot cu masina sau iti duci copilu la scoala cu jeepu la 3 strazi distanta….nu exista nici o solutie pt trafic.

    00
  20. Ce tot va vaicariti de ceea ce se intampla in Bucurestiul vostru basinos, plin de gropi si de curve de tot felul. Ca sa avem orase cat mai civilizate trebuie cu totii sa punem umarul sa dam jos gasca de curve din parlament, sa schimbam sistemul politic actual, sa punem in fruntea tarii buni gospodari, tineri cu p.. mare care au curaj sa se lupte cu coruptia din toate institutiile statului. Si pe urma o sa mai vorbim daca ve-ti avea semafoare la fiecare intersectie si daca politistul din colt va va mai opri, sau daca pe trotuarele pline de gropi vor mai fi parcate 4×4.
    Va pup pe portofel !

    00
  21. si totusi prin 99 nu era viteza 60 in oras? (e posibil sa gresesc, nu aveam carnet pe atunci:))

    00
  22. Solutia cred ca ar fi desfiintarea semafoarelor
    Caz concret:
    – intersectie aglomerata la ora 16:00 – coada de ~1km
    – aceeasi intersectie, aceeasi ora, semafoare defecte – coada ~300m
    De corelare sau durata in functie de trafic nu zic, ca vorbesc de lucruri sfinte.

    Oricum, in Bucuresti limita e informativa. Unde se poate se merge si cu 90. Si nu vorbesc de ora 1 noaptea cand e gol orasul.

    @georgel: carburantul nu e ieftin deloc, dar romanul fiind fudul si comod prefera masina, iar pe linia de tramvai ai voie sa mergi (in unele conditii).
    In rest, e corect ce zici tu (chiar daca si eu ma mai urc pe trotuar cand chiar “arde” ceva si alea 20-30 de minute scutite conteaza)

    00
  23. Hai man, stergi comentarii de-acuma? Nu te-am injurat, n-am fost offtopic…

    00
  24. e timpul pt masina zburatoare… singura solutie 🙂

    00

Ultimele articole

Susținere

Susține acest blog cumpărând de pe eMAG prin acest link, de la PCGarage prin acest link sau de la Finestore.