Sunt două faze la ce a declarat primarul Allen Coliban:
Mă bucur să vă anunț că în cadrul ședinței de astăzi a Comisiei de circulație a fost avizată favorabil propunerea mea privind limitarea vitezei de circulație la 30km/h. Am luat decizia de a face această propunere în urma sesizărilor venite de la brașovenii locuind în zona Șchei și centrului istoric privind aglomerația, gălăgia, poluarea, trepidatiile care deteriorează clădirile.
Era aglomerație, nu se putea circula cu 50km/h, hai să lăsăm limita la 30. Ilogic. Pe unde circuli cu 50km/h prin Schei? Pe După Iniște? Pe Tocile? Stupid.
Iar aia cu trepidațiile e amuzantă, venind de la un om care insistă că vrea tramvai în oraș.
Vă mai anunț că Poliția Națională va monitoriza circulația cu radare mobile și suntem în discuții cu ei pentru un proiect privind amplasarea de radare fixe. Această decizie va intra în vigoare de îndată ce Poliția Rutieră va aproba planul de semnalizare și Primăria va monta noile semne de circulație.
Poliția va monitoriza 2 ore pe zi, după care se va muta în zone mai fructuoase, gen curba de pe Stadionului sau parcările de pe Ocolitoare. De montat ceva camere pe Calea București sau pe unde mai fac raliu băieții nici o vorbă. Că poliția nu știe cine face raliu și unde. Știu eu, venit recent în oraș, ei nu știu. Că dacă ar spune că știu, ar însemna că trebui să muncească.
Altfel, singurul loc unde puteai prinde un pic de viteză e Mureșenilor, dar și strada aia e aglomerată ca naiba, deci da, calitatea vieții tocmai a crescut cu 10%, abia aștept să măresc prețul la casă când o vând.
Urmează inițiative mult dorite de brașoveni, cum ar fi protejarea de urși, măturatul străzilor sau tunsul mai des a ierbii din spațiile verzi.
Cam vitezele astea sunt si in vest in centru.
Oricum, in Centrul Vechi (Muresenilor, N. Balcesccu si celelalte strazi din Schei) se circula cu viteza redusa (undeva 40km/h). Coliban crede ca zgomotul si vibratiile se vor diminua. Buna asta.
Nu intelegi tu, noi vrem ca in Vest, dar ca in vestul de la noi din cap, nu ca in Vestul real.
La noi e Vestul Salbatic!
Nu știu alții ce zic ,dar mie îmi cam pare rău că l-am votat pe Coliban.
Iti pare rau, desi nu l-ai votat
Măcar primarul vostru deschide gura
Deduc ca nu esti din Craiova
M-a ferit Dumnezeu
Era vorba și în Iași, pe principalele bulevarde cel puțin, să se instituie limită de 30 la oră… A eșuat proiectul.
Pe prima bandă.
30/h minim
Poti prinde 30 peste km/h in Iasi?
Unde? Ca e din ce in ce mai aglomerat.
Nu știu, spune-le autorităților locale. Ineficiența, incompetenta, reavoința astora+ comoditatea cetățenilor, rezultă situația actuală.
Tramvaiele moderne nu trepidează, tu ai traumele cu tramvaie niște tigăi zgomotoase
PS o știre importanta
a fost modificat codul rutier prin hg de azi
La articolul 118, alineatul (2) se modifică și va avea
următorul cuprins:
„(2) Pentru asigurarea distanței laterale de siguranță, la
depășirea unei biciclete sau a unei trotinete electrice
conducătorii de autovehicule, altele decât cele care se
deplasează pe două roți, realizează această manevră prin
trecerea peste marcajul longitudinal de separare a sensurilor de
circulație ori de separare a benzilor pe același sens, cu cel puțin
jumătate din lățimea autovehiculului atunci când viteza acestuia
de deplasare este mai mare de 50 km/h, sau cel puțin prin
încălcarea acestor marcaje atunci când viteza de deplasare este
de cel mult 50 km/h.”
pacat ca nu prea e aplicata, mai nou ma mir cand tirurile ma depasesc asa cand sunt cu bicicleta, dar masinile mici tot la 15 cm lasa
Adica va trebui sa calci linia continua? Sau depasesti doar cand ai indicator?
O regulă nescrisă spunea ca bicicliștii să fie depășiți lăsînd o distanță cel puțin egală cu înălțimea lui.
Marinel, exista multe reguli nescrise. Uite una aici:
E bine de stiut ca se mai actualizeaza cadrul legal. Dar intrebarea mea e alta: cum actualizezi in capul alora care au permis de conducere de ceva timp, si „pe vremea mea asa m-a invatat X”? De cei fara permis nu comentam, pentru ca masini
Dar dl primar cand o sa puna Politia Locala sa dea amenzi pentru stationare/oprire neregulamentara pe banda 1? Astazi, pe Muresenilor era plin de masini stationate pe banda 1, cu avariile activate (asta pe la ora 14.00, deci nu dimineata cand ai voie pentru aprovizionare).
Pe Grivitei (la Onix, oficiul Postal), mai tot timpul sunt masini stationate/oprite pe banda 1. Pe Nicolae Balcescu, la fel (de la intersectia cu Michael Weiss catre magazinul Star – masini oprite/stationate pe banda de langa parcari).
La Spitalul Militar, situatia e la fel. Si culmea e ca acolo exista parcare supraetajata cu tarif foarte bun (1.5lei/ora). Dar meltenii le parcheaza langa spital, blocand banda pe sensul de mers catre Nicolae Balcescu.
Cand o sa rezolve definitiv problema gurilor de canal si denivelarilor de pe bulevardele si strazile importante din Brasov (inca mai sunt muuuulte in care dai cu roata/rotile)?
Lista poate continua.
Oho, trecusem un weekend pe la Brașov, pe la jumatea lunii august. Pe lângă aglomerația aproape sufocantă, din zona centrală, băiețașii turau motoarele și moto, accelarau în voia lor, seara și noaptea, între ronduri.
Nu știu să fi văzut vreun echipaj de poliție, să ii oprească.
Gurile de canal aproximez ca se vor rezolva la pulivara. Au asfaltat pe Vlahuță și e fix la fel ca înainte. Cred ca au ridicat și canalele sa păstreze aceeași diferența de nivel între ele și stratul de asfalt. Plm.
am reclamat eu 3. s-a asfaltat doar una. la restul mi-au dat cu seen.
Marin, dcaa tu crezi ca aprovizionarea e pana in 14, te inseli amarnic
@Andrei, nu am spus ca aprovizionarea se poate face pana la ora 14.00. In jurul acelei ore am fost eu pe Muresenilor si erau multe masini (nu cele folosite pentru aprovizionare) care erau oprite pe banda 1 – pe principiul „boss, stau 5-6 min sa vina cineva” sau „boss, imi cumpar doar o cafea/un suc/un vin”.
Din cate stiu, aprovizionarea celor care au magazine in zona se poate face pana in ora 10.00 sau 11.00.
Sper ca în București să fie obligatoriu să mergem cu 30 la oră ! Rad de noi babele ca merg mai repede !
Deci tocmai am venit azi de la Brasov unde am stat o săptămână cu munca si m-am plimbat de m-am saturat cu mașina, dimineața, la prânz și seara.
Dacă si acolo e aglomerație…
Așa oraș liber n-am mai văzut de mult. Ah, că se conduce ca în Ardeal, asta e alta treabă dar orașul ăla e foarte liber si excepțional de bine marcat, nu mi-a venit să cred.
pentru un bucurestean, problemele brasovenilor par hilare in materie de trafic.
Pe de alt aparte ii inteleg stand in ultimii 2 ani destul de mult in Brasov. De exemplu una enervanta – in bucuresti aproape nu se claxoneaza la cat e de haotic orasu si cate masini sunt, concluzia la care am ajuns eu e ca stresul a fost atat e mare si este incat a fost o consecinta de la sine asta cu claxonatu – pe cand brasovenii parca au descoperit claxonu zici ca e india uneori.
( si da Colibanus e praf si pulbere, omu are total alte preocupari decat chestii concretept orasu asta, imobiliarele merg bine in continuare (citisem zilele trecute ca spre Sanpetru voiau sa faca P+12, gunoi e peste tot (pubelele alea din spatele blocurilor sunt focare de infectie), mai sunt linii pe asfalt date de fostu ca a incep incet incet sa se duca, vedem peste 1-2 ani cum o sa arate)
Dacă Brașovul ar avea metrou ar observa ca pana și metroul generează trepidații. Acum vreo 30 de ani am descoperit asta în centrul Parisului, la un spectacol la comedia franceza…
La anumite ore,e plin de cocalari auto moto care tureaza motoare,accelereaza ca nebunii pe muresenilor;cu timpul,in zona ar trebui sa aiba acces doar riverani,taxi,livrari di transport in comun.chiar daca pare ciudat,de multe ori o limita de 30 kmh poate fluidiza traficul,si clar reduce zgomotul.
Nu sunt un mare fan al lui Coliban insa locuind in Bucuresti si calatorind in BV cam o data pe luna nu pot sa nu apreciez ca se plateste parcarea (da stiu Vali, politia locala nu amendeaza dar eu si 90% dintre cei care parcam in centru platim si parcam civilizat), ca exista autobuz si minibus uri electrice in centru, ca politia dirijeaza traficul la ore de varf si mai pune si cate un agent la o trecere de pietoni langa scoala, ca semafoarele pe calea Bucuresti sunt sincronizate. Lucruri simple care se fac usor si totusi in Bucuresti nu se fac. Noi suntem pe strategii… Si nici de parcuri nu avem grija. Luati i pe Shordan un an sau pe Clotilda sa vedeti durere adevarata.
Toate cele mentionate de tine sunt de ani de zile (parcari cu plata, semafoare sincronizate, marcajul benzilor de circulatie si a trecerilor de pietoni, autobuze electrice – astea sunt de aprox.2 ani, politia care mai apare prin intersectii etc.). Nu au fost facute in ultimul an. Nu e meritul lui Coliban.
Oare ce medie orara aveți la Bv? La Cluj am 19km/h. București 12-13…
Limita e bună noaptea. Când poliția evită să muncească.
M-am uitat la ultimele 10 trasee. In Bucuresti media o am de 33km/h, interval 16:00-18:00.
Schumacher, tu ești?
Pe Mureșenilor poți să mergi ACUM, la ora asta, cu 100 la ora și nu pățești nimic. Poți să mergi cu viteza asta și prin fața sediului Poliției, că tot degeaba.
Coliban e prost, nu o sa respecte absolut nimeni limita asta.
Se face că muncește băiatu’. Intre timp cresc blocuri prin grădini, printre case, in zone sufocate deja.
un singur echipaj, pe Hărmanului, că se grăbesc oamenii să ajungă acasă. https://i.imgur.com/KHIa56j.jpeg
nimic pe calea bucurești, nimic pe carpaților, nimic pe ocolitoare.
Hash-ule, conașule, cel mai deștept de pe planetă,bine te-am găsit! E de datoria poliției să vegheze ca legea să fie aplicată și să dea amenzi acolo unde e cazul, nu a primarului. Dacă stă prin boscheți când are bani de făcut pe chestii simple sau că te ignoră și spune că nu e treaba ei, când suni pentru vreo reclamație punctuală, e altă poveste. Poliția locală a devenit mai activă în ultima vreme, eu tot reclam mașini parcate pe treceri, pe trotuar, și mă sună ăia după jumătate de oră, să-mi spună că au găsit mașinile și că mulțumesc.
Altfel, tu ești un pic neinteligent, dar îți place să semnalizezi. Te-ai prins că blocurile și casele ălea despre care spui tu se fac pe niște PUZ-uri din era Scripi, care a domnit șaișpe ani și aproape că și-a făcut și piramidă. Și mai știi și că ești obligat de lege să dai avizele necesare, dacă respectiva construcție respectă PUZ-ul, chiar și unul făcut prost cu bună știință și rea voință. Asta ca să fim înțeleși despre ce ne smiorcăim.
Ca fapt divers, paragraful de mai sus ți-l scrie unul care e între două dezvoltări imobiliare care-i plimbă pe la ora 8 dimineața camioane cu 4 osii și 20 de tone pe la geam, doar că știu că unda verde au primit-o ăia de la alți băieți.
Mx
tocmai mi-am adus aminte: Nicusor Dan e bine, sanatos? N-am mai auzit de el.
No bine ca ti ai adus tu aminte ca altfel nu cred ca dormea bine noaptea asta
o să îl pomenească oamenii curând, când vine frigul.
@Alin: eu nu stiu cum doarme Nicusor noaptea dar cu siguranta stiu cum am dormit eu iarnal trecuta si cum sunt sigur ca voi dormi si iarna asta: IN FRIG!
Macar Coliban mai misca ceva.
La Iasi, Chirica viseaza doar la spagile pt autorizatii de construire si combinatiile cu terenuri. Sper sa il ridice mai repede ca pe Nichita.
Și nici nu se ia în considerare infrastructura subdimensionată, raportat la parcul auto. De exemplu, bulevardul Independentei, care e destul de lat, în comparație cu restul bulevardelor orașului, susține mai mult trafic decât a fost gândit să o facă. Lumea nu vrea să vadă chestiunile astea. Apar benzi dedicate pt transportul public în oraș și un traseu CUG-Centru, e făcut și în 5-6 minute, chiar și la oră de vârf, dimineața și la orele 16-17.
Înainte, transportul public era cum era, acum avem autobuze noi, mai vin și altele câteva zeci electrice, deja avem câteva tramvaie noi, din 32 totalul care vor ajunge, până anul viitor (16 polonezii PESA și 16 Bozankaya, turci)+ dedicate elevilor și studenților, dimineața. Deja nu prea mai au scuze pt a nu lăsa autoturismul personal în parcare.
Degeaba avem autobuze noi (de la Turci, da?!!!), daca le conduc niste soferi beti protejati de clica din regie. Apoi, a cumparat tramvaiele alea si s-a trezit dupa ca nu au loc in statie. Solutia? A ingustat statiile. O fi fain asa pt persoanele cu handicap sau mamele cu bebe in carucior? Ma indoiesc. Tu te simti in siguranta cand astepti tramvaiul intr-o statie de aia, unde mai circula si masinile pe linie?
A facut Chirica mii de poze si postari cu podul de la Arcadia. Rezultatul? Mergi pe el si vezi. E oribil! Poti sa iti rupi bara destul de usor acolo. Dar a crescut pretul terenurilor in zona? A crescut!
Coliban a intrat si el la ciolan…trage de sorici pe unde poate
bravo, asa trebuie in toate orasele!
Nu știu cum e în alte orașe, dar în Brașov pietonii sunt călcați într-o veselie pe trecerile de pietoni. Dar nu Centrul Vechi e unde se întâmplă asta constant, deci, dacă tot vrea să fie inovator, nu știu de ce nu se iau măsuri în zonele cu… istoric în acest sens.
Apoi, da, sunt niște grupuri de motocicliști care se adună intr-un loc și chiar sunt enervanți. Dar radar în zonele alea va fi o prostie în majoritatea timpului.
Am tot fost contra, din cauza validării accesului, dar de când am văzut că sunt destule autobuze școlare dimineața, cred că accesul restricționat e soluția.
Aglomerația din centru “are decât” două cauze mari și late: 1. Copchiii care aduși/luați 2. Turiștii în weekend. I-ai scos din zonă, pam-pam, case closed.
Cu riscul de a suna a roman din ala jegos cu ‘intai sa se faca, apoi ma civilizez eu’, in capitalele acelea civilizate de unde s-a copiat masura asta, nu cumva s-au mai facut si alte lucruri pentru trafic, pana la a impune limita de 30? Benzi dedicate transport public, piste de biciclete, parcari destule, un centru mai usor accesibil pietonilor? Zic la general, nu cunosc problemele Brasovului, dar ideea asta a mai rasarit si prin alte orase din Romania. Si imi pare o masura enervanta, pe care ar trebui sa o iei doar dupa ce ai facut si alte lucruri…ca e simplu de copiat restrictii si interdictii, dar nu stiu ce mare branza rezolva in trafic doar ele.
Având în vedere că nu a prea făcut nimic până acum, Coliban trebuia să iasă la înaintare cu ceva.
S-au suparat brasovenii si incearca sa demonstreze ca si ei sunt ardeleni…..
Buna masura, dar ar trebui completata cu „normele de aplicare”: instalarea unei echipe de „baieti” la Maternitate cu rolul de a opri si a aplica bice pe spinare celor care nu respecta aceasta regula sau tureaza motoarele ca niste imbecili.
Tramvaiele nu produc zgomot și vibrații decât dacă sunt proaste. În Helsinki efectiv nu le simțeai.