Legi de care avem nevoie…

Pe lângă legea chiriilor, avem nevoie de o lege mai bună a administrației blocului. Pentru ca faze din astea să nu se mai întâmple.

Ceva simplu. Ratat 3 plăți? Pus poprire pe salariu. Nu are salariu? Vândut apartamentul. A fugit administratorul cu banii? Judecat în arest. Două înfățișări, maxim. Dai banii înapoi? Nu, ok, vindem tot ce ai la licitație ca să recuperăm. Nu ai nimic? Bulău. Nu primește compania de utilități plata în 5 zile de la alea 45 legale? Închis utilitățile.

Hai să terminăm o dată cu datoriile de ani de zile la întreținere. Hai să facă naibii STS un sistem computerizat, să îl folosească toți administratorii de bloc. Hai să fie un pic de ordine. Dezinsecție anuală, curățenie de două ori pe săptămână, contractor pentru spațiul verde, toate trecute în lege.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 3$

58 comentarii

  1. Nu se vrea ordine, e bine asa, ca mai faci un smen la dezinsectie, mai o combinatie la fondul de reparatii.

    Nu ne trebuie legi noi ci aplicarea si verificarea celor existente.

    Comentariu apreciat.1368
  2. La mine in bloc, inainte sa ma mut eu aici, administratorul a furat banii din gestiune, si la fel, blocul a ramas fara apa.
    S-a judecat asociatia cu nenea asta, a fost gasit vinovat de fapta, dar judecatorul a constatat ca nu exista daune. Practic a furat dar nu lipseste nimic. Decizie definitiva. Scris negru pe alb.

    Comentariu apreciat.734
  3. Nu, mai simplu e asa: lege care sa zica administratia facuta de firma specializata, nu de PF. Firmele obigatoriu sa aibe asigurare in caz de faliment sau frauda care sa acopere facturile restante, astfel incat nimeni sa nu ajunga cu apa oprita si nici procese civile sa nu vie necesare.

    Comentariu apreciat.1026
    • La fel si cu “dezvoltatorii imobiliari”. Asigurare obligatorie ca ceea ce ai construit respecta normele si e conform contractului cu clientul.

      A ingropat dezolvatorul butelia de gaz in curte in loc sa lege casa la reteaua de gaz? Intra apa de ploaie in casa? S-a lasat fundatia? Plateste asigurarea.

      Sa vezi atunci cum stau asiguratorii pe spatele dezvoltatorilor sa construiasca cum trebuie, altfel nu ii asigura, sau ii asigura la preturi exorbitante.

      Comentariu apreciat.542
    • exista deja aceasta lege

    • 🙂 E ca si cum te miri ca nu-si bat un cui in picior singuri. Sa fim seriosi … eu as extrapola chestia asta. Firme care sa curete spatiul verde pentru fiecare bloc. Firme peste firme… ca de aia e economie de piata, nu ca sa se laude primarul ca mi-a taiat iarba in parcul din fata blocului. Statul ar trebui sa fie minimizat peste tot daca se poate… primaria sa fie asa mica incat sa nu vrea nimeni sa se faca primar ca n-ar avea dc…. si in rest toate sa fie la nivel de institutii care se ocupa de chestii nisat.

      97
  4. si apoi te-ai trezit si ai mers sa faci pisu

    Comentariu apreciat.643
    • Din pacate visele astea trebuie indeplinite pentru o societate mai buna… Dar din cate vad nu se doreste… nici de cei mai mici angajati de la primarii (chiar si femeia de servici) nici de prim ministrul tarii sau de dulapul ala de PRESedinte…

      62
  5. Suntem departe de legi de felul asta si ne indepartam tot mai mult. De exemplu tocmai am aflat ca un vanzator nu „fura” societatea la care e angajat cu toate ca a luat bani din casa. A abuzat de incredere sau si-a indeplinit atributiile defectuos. Cu administratorul e la fel, i-ai dat banii de buna voie si el i-a cheltuit. E si el om lasa ca va intelegeti.

    Comentariu apreciat.373
  6. Nu stiu cat este nevoie de o lege noua, cat ar fi nevoie de un pic de interes din partea administratorilor. Noi am avut o serie intreaga de situatii similare, am apelat la un avocat care a mers in instanta si a rezolvat problema. Plata este procent din suma recuperata (7% daca tin bine minte).

    Avocatul a venit cu un framework destul de clar: tot ce trece de 2000 RON merita recuperat prin procedura legala. Primul pas conform legii este sa se trimita somatii oficiale. Majoritatea platesc in momentul cand primesc o astfel de somatie, cel tarziu pana in momentul in care este deschis procesul. Judecatorul are dreptul sa decida vanzarea apartamentului pentru stingerea datoriei. Tot procesul dureaza aprx. 6 luni de la somatii pana la instanta.

    Daca ai tot mecanismul asta in place, nu ajungi sa ai 300.000 RON datorii, problema este ca multi aleg orice alta metoda de recuperare a datoriilor.

    Comentariu apreciat.372
  7. Nu merge ca noua ne place sa platim 200 de lei intretinerea. Daca se fac toate alea devine 300 EUR

    Comentariu apreciat.6315
    • Deloc adevărat.

      La un apartament nou aveam întreținerea 200 lei iarna cu căldură cu tot de la termoficare (oradea, bloc izolat, 370 ron gigacaloria nu 180 ca altundeva) și era totul digital, prin ceva platforma ebloc sau ceva de genul.

      Erau incluse chiar și serviciile de întreținere spații verzi.

      Problema e că multe asociații de locatari sunt controlate de pensionari la a 5-a tinerețe care fac un ban suplimentar din asta. Ăia nu au văzut un calculator decât în filme, nu vor accepta niciodată chestii de genul.

      De furat nu prea e ce să se fure, marjele sunt minuscule, în afară de a fugi efectiv cu banii de facturi nu prea ai ce tunuri să dai.

      Comentariu apreciat.405
    • Nu e chiar așa de scump dacă angajezi o firmă sau plătești un avocat doar să se ocupe de trimis înștiințări și depus actele la tribunal. La mine pe factură apar cam 50 lei cu titlul de ”cheltuieli cu salarii și administrație” – deci nu 300 EUR. Se trimit scrisori și se pun la afișier înștiințări imediat ce uiți să plătești trei luni oricât de mică ar fi suma. După care vezi că în câteva săptămâni dispar una câte una chestiile din afișier, semn că s-au plătit. De când s-a aplicat metoda asta au scăzut datoriile și sunt maxim 2-4 înștiințări afișate lunar (la aproape 70 de apartamente).

      220
    • manu144x … nu e neaparat de tunuri, sunt maruntisuri care se aduna… o teava reparata la suprapret, 2-3 vecini care au probleme si le recomanzi un mester si mai ciupesti si acolo ceva si tot asa. Batranii in generla se simt inutili dupa ce ies la pensie, asa simt ei ca traiesc …

      131
  8. Am intrebat la asociatie de ce nu pot plati intretinerea prin transfer bancar, de ce trebuie sa ma duc cu banii in mana.
    Mi s-a spus ca asociatia de proprietari are poprire pe conturi de mai bine de 10 ani (inainte sa ma mut eu acolo). Se pare ca doamna administratora anterioara a fugit cu banii de la intretinere si nu s-au platit diverse.
    Nu inteleg cum de mai functioneaza asociatia.

    E adevarat ca toate apartamenetele au apa/gaz trase separat cam de 8-9 ani. Nu exista caldura centralizata.
    Deci la asociatie ar mai fi curatenia pe scara blocului, salariul admin, si unele cheltuieli ocazionale legate de avarii pe la subsolul blocului.

    142
  9. Comentariu ascuns de spiriduși!
    [Click aici]

    Comentariu nasol. 1457
    • Coviltirul supraetajat nu cred că poate fi numit bloc…

      Comentariu apreciat.5810
    • Atunci ceva funcționează ilegal în blocul ăla. Există o lege care obligă proprietarii de apartamente să se constituie în asociații de proprietari cu personalitate juridică de prin 2005 sau puțin mai înainte. Am lucrat destul de mult cu ea la primul meu job, început în 2005.
      De fapt, e o lege nouă a asociațiilor de proprietari de vreo 2-3 ani, care a abrogat pe cea veche.

      150
    • E ilegal.
      Plus ca anumiti furnizori incheie contracte doar cu asociatiile.

      80
    • La noi doar cateva blocuri (ANL) au asociatii … plm toate blocurile din oras functioneaza ilegal.
      + eu am contracte individuale cu toti furnizorii.

      17
    • Chiar și în cazul în care fiecare apartament are încheiate contracte separat pt toți furnizorii, tot e nevoie e o asociație pt că:
      – există spații din bloc care sunt în proprietatea comună în devălmășie forțată a tuturor proprietarilor de apartamente sau alte spații din bloc. Fiecare proprietar de apartament sau spațiu comercial (dacă există) este proprietar pt x% din terenul de sub bloc și încă vreo câțiva metri pe lângă, din acoperiș/terasă, lift, fiecare palier, subsol, scări, țevile principale, etc. Pt acestea trebuie sa hotărască toți proprietarii constituiți intr-o formă de personalitate juridică
      – curățenia spatiilor comune trebuie decisă și făcută cumva. Toate spațiile comune. Chiar dacă fiecare își face în dreptul apartamentului propriu, scările, subsolul,etc cine, cum le face. Nu se poate lăsa la libera voință a fiecărui proprietar curățenia în spațiile comune. „Face fiecare în dreptul apartamentului + 3 trepte”, la apartamentul 5 îi e lene, la 10 e o babă paralitică, la 17 nu locuiește nimeni, la 21 chiriașul refuză. E bloc, nu ghetou.
      – reparațiile pt părțile comune trebuie decise și plătite astfel încât suma să fie vizibil că provine din partea tuturor proprietarilor.

      Vrei să plătești doar pt ale tale, mută-te la casă. La bloc sunt și chestii comune, care se decid și se plătesc la comun.

      110
  10. A fost ceva OUG pe perioada starii de alerta ca nu au voie sa te deconecteze/debranseze de la utilitati chiar si daca nu platesti. Inteleg ca „s-a inchis robinetul” acum ceva timp.

    121
  11. Pe langa ce ai spus mai sus online sa ai urmatoarele posibilitati:
    Plata intretinere
    Depunere indice apa calda/rece
    Depunere indice caldura

    22
    • Astea chiar există. Online, mă refer.

      90
    • e-bloc.ro Administratorul asociatiei noastre il foloseste. Adminul ne adauga 2 lei in plus pe luna pt plata transferurilor intre conturi, si pentru procesarea platilor cu cardul. Justificat. Nu l-am mai vazut la fata de vreo 2 ani pe admin.

      242
    • Faza e ca sunt multe asociatii care nu vor asta. Adica sa fie obligatoriu asta prin lege si nu dupa cum vrea majoritatea.
      Adica sa nu existe o scuza pentru ca nu ti ai platit intretinerea.

      73
  12. Am avut si eu o situatie similara la o ruda acum ceva ani. Oamenii plateau la timp, dar administratorul facea altceva cu banii. S-a trezit lumea cu caldura si apa oprita in prag de iarna. Administratorul isi transferase toate proprietatile si bunurile pe numele copilului. Fi-sa a vandut apartamentul si au disparut. Deschis dosar penal, etc dar ce sa vezi politistii nu-l gaseau. Cand s-a dus un vecin cu ei sa le arate el unde s-a mutat escrocul, a iesit ala din curte si s-a salutat cu politistii aia, ca se cunosteau…

    Comentariu apreciat.742
  13. Să facă STS…. 🤣🤣🤣🤣🤣
    Multumesc de gluma!!

    Revenind, STS nu face ci atribuie. Ei asigura in cel mai rău caz infrastructura. De făcut, face o firma (a se citi ghita, uti siveco etc). Și le fac așa bine…. Chiar azi am incercat sa caut ceva pe platforma SEAP. Mai bine luam pe cineva la bătaie și ajungeam la pușcărie că să scap de ce aveam de făcut! Nu sunt expert in IT dar am pretenții de la mine să mă descurc cu cele mai multe platforme existente și cu interfață acestora. Ei bineeee.. asta m-a făcut praf! Cred că este doar pentru cunoscători… Și este făcută în așa fel, încă se vede de la o posta că nu vor să intri in detalii.

    Iar asta este platforma in care poți vedea cum sunt atribuți toți banii publici! Și noi ne facem griji pentru utilitățile de bloc???

    Comentariu apreciat.314
  14. Niciodata nu am inteles de ce se zice „fond de rulment”

    151
    • Adica e pe bile, se rostogoleste departe si mai departe, pana ce nu-l mai vezi, odata cu administratorul.

      Comentariu apreciat.481
    • Cred că e mai franțuzesc – roulement – rulare – rulaj. Dacă la un moment dat nu sunt (suficienți) bani pentru plățile lunare, se folosesc banii din acest fond; valoarea lui e la nivelul celei mai scumpe luni din ultimii n ani. Cum zice ochi de șoim, uneori rulează fin.

      242
    • Fondul de rulment e pt următoarea situație:

      În bloc există o serie de contracte pt utilități la comun, prin asociația de proprietari, nu pe fiecare apartament (la apă, la gunoi, la radet sau echivalent, la gaze, pt curentul de pe scară și lift, pt psmă-sii, în funcție de bloc și localitate.
      Furnizorul emite asociației o factură cu un termen de scadență.
      Suma provenită din acea factură nu apare defalcată pe apartamente hocus-pocus la avizier, ci va fi introdusă în calculul întreținerii care se va afișa în luna următoare sau peste 2 luni.
      (În București am locuit în blocuri care afișau luna asta, întreținerea pt facturile primite de asociație luna trecută, dar sunt blocuri care afișează luna asta intretinerea compusă din facturile primite de asociație cu 2 luni în urmă).
      La rândul lor, proprietarii de apartamente au o scadență de 30 de zile în care să-și plătească întreținerea.
      Chiar dacă întreținerea se afișează doar pe o lună în urmă și toți își plătesc la timp întreținerea, tot pot exista „pauze” în care pt facturile asociației să fi expirat scadența și factura să acumuleze …. cum dracu le zice, sancțiuni,restanțe sau ceva de genul (mintea mea e cam terci).

      Existența unui fond de rulment permite plata facturilor asociației înainte de a se incasa efectiv banii de la oameni pt cotele de întreținere. Apoi se încasează banii, se acoperă Fondul de rulment, se plătesc restul facturilor.

      Un exemplu pt claritate:
      – Într-un bloc se primesc 3 facturi prin asociația de proprietari (curentul pe scară, apa rece și gazele).
      – Fiecare dintre aceste 3 facturi se emite și ajunge la asociație intre 1 și 20 ale fiecărei luni (1, 8 și 17).
      – Fiecare are 30 zile scadență: 1, 8 și 17 ale lunii următoare.
      – Admistratorul blocului trebuie să aștepte ultima factură, că să calculeze întreținerea.
      – Apoi verifică și cenzorul/comisia de cenzori.
      – se afișează întreținerea la data de 1 în luna următoare lunii în care s-au emis facturile pe numele asociației.
      – proprietarii au 30 de zile scadență.
      – problema e ca în ziua afișării întreținerii scadența pt prima factură a asociației a expirat și nici nu s-a început să se strângă banii pt întreținerea afișată
      – pe 8 are scadență și a doua factură, deși proprietarii mai au 22 de zile termen să-și plătească întreținerea.

      Ca să nu mai zic că:
      – din câte știu scadența curge de la emiterea facturii, nu de la momentul primirii de către utilizatorul serviciului (asociația de proprietari, în cazul expus)
      – există facturi care se emit foarte aproape de sfârșitul lunii, gen 27-28
      – aceste facturi dar și altele facturi, din alte motive, nu apar în întreținerea aferentă fiecărui apartament în luna imediat următoare, ci 2 luni mai târziu.
      (Se emite o factură pt asociație pe 27 aprilie, scadență pe 27 mai. Ea va apărea defalcată în întreținere, nu în întreținerea afișată în mai, ci în cea afișată la 1 iunie. La momentul 1 iunie când se afișează întreținerea care include factură aia, și de la care proprietarii mai au 30 zile să plătească întreținerea, la momentul 1 iunie zic, factură aia are deja scadența expirată de 3 zile și acumulează penalități.)
      – printre locatari există și rău-platnici care nu plătesc la timp.

      Pt faze d-astea e fondul de rulment.
      În rest, cum zic băieții mai sus.

      E ca la o afacere, cumperi materie primă și ai termen s-o plătești x zile, până faci produsul finit, îl vinzi, cumpărătorul tău are și el niște zile în care poate plăti, se duc cele x zile și rămâi cu fundul în ploaie. 🙂
      Fondul de rulment se presupune că îți acoperă fundul în zilele ploioase. 🙂

      201
    • @AB cuvantul pe care-l cautai este penalizari, de obicei un % din valoare/zi de intarziere (cf contractului)

      40
  15. Pai si noi cum mai furam mai ?!

    113
  16. NOU
    #36

    Baiatu, baiatu’ da-mi putin cash-ul ala sa-ti arat o schema pe Betano.

    241
  17. Pentru că nu aveam timp sa vin „marți intre 14-16” cu monedele pregătite sa platesc aa caldă care-i rece si caldura de la RADET inexistentă, m-am uitat acum vreo 10 ani pe „legi” si spunea acolo ca orice administratie din astea de bloc e obligată sa aiba cont la banca si obligatoriu IBAN-ul se afișează la avizier.

    După ce am intrebat la administrație in vreo 3 locuri in care am locuit in București și mi s-a dat cu flit m-am lamurit ca degeaba sunt legi daca nu se aplică, dar e bine sa visăm.

    Comentariu apreciat.311
    • Bloc în București : în 2019 casiera și-a dat demisia, probleme personale, era o vecina de pe scară. La ședința convocata, discutat ce facem mai departe. Și cum nimeni nu s – a oferit sa fie casier și nu am vrut sa aducem unul angajat din extern, s a luat decizia sa sa plătească doar în contul bancar, OP sau depunere numerar în contul asociației. La momentul respectiv, banca era la parterul scării, cred ca 50% făceau virament. Restul mergeau cu Cash în agenție. După aprox 1 an, banca s a mutat la 2 stații de Autobuz, cu tot cu contul nostru. A crescut cred ca la 75 % nr celor care fac virament, restul tot cash în agentie( mulți au găsit soluția cu achita copilul, și eu ii dau cash, rog un vecin sa îmi facă viramant și eu ii dau lui bani în mână. Probabil ca în viitor, toți o sa ajungă sa facă op. Facturile se achita tot prin internet banking, singurul cash folosit este pt plata femeii de serviciu, care nu are cont la bancă.

      82
    • La blocul în care am apartamentul în București e administrator o firmă.
      Contul și banca sunt afișate mare la casierie de mai mulți ani.
      Fiind firmă, au automat de trimis mail-uri și primesc lunar informații cu suma lunară de plată. Asta de vreo 12 ani.
      De 2 ani și ceva m-am mutat din București și plătesc întreținerea în cont. All good.
      Doar că la București plăteam prin întreținere: apă calda/rece, căldură, gaze, curent pe scară, femeia de serviciu, firmă de administrare. Plus reparații, etc.

      Pe unde m-am mutat toate utilitățile sunt prin contracte pe fiecare apartament în parte. Plătesc la asociație curentul pe scară, gunoiul și probabil femeia de serviciu. Sunt blocuri la care și contractul de gunoi e pe fiecare apartament în parte.
      Sumele plătite prin asociație sunt extrem de mici (cca 35 lei/lună). Am discutat cu administratorul-casier și mi-a zis că până recent, până la o anumită sumă, persoana juridica-asociația nu era obligată să aibă cont, putea încasa și plăti cash. Comisioanele bancare erau un cost adițional degeaba.

      50
  18. NOU
    #40

    chiar si daca ar da legi din astea, se trezesc ca „nu au atributiuni de luat din salariu, de confiscat casa, etc…”. Asa si taxele locale, daca nu platesti aia n-au atributiuni sa trimita citatie, sa trimita pe cineva la usa la tine, sa ia din salariu…te mai prind cand treci pe la ei si ai nevoie de ceva hartie.

    24
  19. Asa e in Franta: asociata de proprietari nu isi gestioneaza singura imobilul pentru ca sunt mult prea multe lucruri dincolo de apa rece, calda, gaz, intretinerea ascensoarelor, a portilor garajelor, a teraselor a gradinii etc. Se angajeaza o firma specializata (ok exista si exceptii pentru cladiri mici gen anii 30 cu putine apartamente, poate fara ascensor, fara garaj etc) si firma aia fix aia face: urmareste cine plateste si cine nu, plateste furnizorii etc. Cine nu plateste e somat, am avut cazuri, au zis ca platesc au facut un calendar dar nu s-au tinut de el si li s-a scos apartamentul la vanzare. Am vazut acum un an sau 2 o evacuare cu politia la un apartament de la parter, dupa evacuare era o hartie pe usa „evacuare judiciara”

    125
  20. Unii administratori mai faceau schema aia: strangeau banii de la intretinere, ii bagau in banca pentru dobanda pe care o pastrau ei si plateau penalitatile la utilitati din fondul de rulment. Cred ca s-au mai potolit de cand e dobanda mica la banca si nu se mai merita deranjul.

    Pe de alta parte, ar trebui si asociatiile de proprietari sa fie obligate sa aiba cont bancar (da, in Bucuresti inca sunt cazuri in care se poate plati intretinerea cash) si sa ai apometre care sa trimita citirea automat pentru calcul. Nu pe foi lasate la usa administratorului sau in cutia postala sau sa fii acasa cand vine cineva si iti ia citirea intre 12 si 6 seara.

    63
  21. De ce plătesc io apa rece la preț de apă caldă doar pentru că îmi intră-n casă fix pe țeava aia de-apă caldă? N-au fost in stare toți IT-știi lumii plus Elon Mask, Einstain sau Niuton să inventeze un contoar de apă caldă care să pornească doar când temperatura apei de pe țeavă depășește, ce știu io, poate doar cam 37 de grade? C-a doar atunci e de fapt caldă. Iar când pe țeava aia de apă caldă trece doar apa rece să nu ne mai bage deloc la plată. Cum ar fi? Nu mai vorbesc despre calorifere că treaba-i deja veche.

    157
    • Pai plătești apa aia călduță la alt preț decât cea calda sau fierbinte. Contorul de la subsol scară sau bloc înregistrează și litrii, și temperatura, deci factura o sa vina proporțională cu temperatura apei care trece prin acel contoare de la subsol. Bine, și aia pe care sa o lași sa curgă la robinet în speranța că se mai încălzește, tot la canal ajunge, ca nu prea o folosești…

      55
  22. Trebuie o reforma solida in justitie. Ar trebui si mai multi judecatori si personal, simplificarea procedurilor, etc. Nu o sa se intample nimic. Daca ai „treaba” cu cineva ce iti face rau cel mai bine te duci si ii dai un par in cap. Castigi timp si bani si il lasi pe ala sa te dea in judecata si sa te „judece” timp de 20-30 de ani. Acolo vom ajunge.

    89
  23. Sau mai simplu ca la noi la ţară, fără asociaţie şi fiecare cu contract separat pe apartament la apă, electricitate, gaz, gunoi. Dacă cineva este restanţier la ceva este treaba furnizorului să-l debranşenze individual.

    42
    • Problemele au aparut la toate blocurile construite inainte de 89, care nu au fost construite in asa fel ca sa se poate debransa apartamentul individual de la fiecare furnizor de utilitati. Ca asa era pe vremea comuniscmului, nu platea un proprietar, sufera toti

      30
  24. De când te-a urmărit Dusterul acela vrei ca Serviciile să facă prea multe sisteme pentru populație.

    40
  25. Bloc în București : în 2019 casiera și-a dat demisia, probleme personale, era o vecina de pe scară. La ședința convocata, discutat ce facem mai departe. Și cum nimeni nu s – a oferit sa fie casier și nu am vrut sa aducem unul angajat din extern, s a luat decizia sa sa plătească doar în contul bancar, OP sau depunere numerar în contul asociației. La momentul respectiv, banca era la parterul scării, cred ca 50% făceau virament. Restul mergeau cu Cash în agenție. După aprox 1 an, banca s a mutat la 2 stații de Autobuz, cu tot cu contul nostru. A crescut cred ca la 75 % nr celor care fac virament, restul tot cash în agentie( mulți au găsit soluția cu achita copilul, și eu ii dau cash, rog un vecin sa îmi facă viramant și eu ii dau lui bani în mână. Probabil ca în viitor, toți o sa ajungă sa facă op. Facturile se achita tot prin internet banking, singurul cash folosit este pt plata femeii de serviciu, care nu are cont la bancă.

    10
  26. NOU
    #52

    Altă platformă de gestionat cheltuieli e homefile.ro. Am gestionat în trecut 2 apartamente prin ea. Foarte simplu, au și aplicație de mobil. Comunici indecșii de la apă prin aplicație, plătești online, frumos, tot tacâmul.

    20
  27. Ca unul care s-a bagat în comitet exact pe faza „cât de greu poate să fie să te înțelegi cu ei, până la urmă sunt oameni?!”, nu pot să zic decât:

    ahahahahahhahahahaha

    Unele blocuri nu mai au nicio șansă la reabilitare… sunt pline de români care știu ei mai bine sau au văzut mai ieftin sau „să-și zugrăvească fiecare etajul lui”.

    80
    • so true☺️. been there done that. Bifat si presedinte. sunt si oameni ok, blocuri ingrijite dar sunt exceptia..Majoritatea asteapta ca statul sau primaria sa le renoveze blocul, sa le schimbe liftul sau tevile ca pe vremea defunctului ICRAL.

      20
  28. Eu am aterizat acolo pt că era mutată în bloc de o lună și am întrebat lumea „cine e de la scara B” și m-am trezit cu „o propunem pe domnișoara, că e mai tânără și în putere”. 🙂

    30
  29. Cel mai simplu mod în care s-o iei razna e să devii preşedinte de asociaţie.

    80
  30. articolul si captura sunt despre restantieri si lumea comenteaza despre administratori care fura banii din incasari…greu cu cititul, important e sa fim promii care comenteaza.
    1. legea trebuie sa fie mai dura si sa permita asociatiilor de proprietari sa blocheze conturile restantierilor si apa curenta. Vali are 100% dreptate aici. Legea e atat de proasta azi ca permite oricui sa plateasca o mica parte din restanta si sa mai amane plata integrala. locuiesc intr un complex rezidential unde am inchis apa calda celor care au datorii. Legea e ambigua in privinta dreptului de a opri apa de tot si caldura desi avem distribuitor pe holuri si doar apartamentul rau platnicului poate fi privat de apa.Unii si au luat robinet Delimano doar sa nu plateasca dar au suv uri de 40k in parcare
    2 pentru problema legata de administratori au spus altii mai sus care e solutia: nu mai angajati o baba senila sau un combinator administrator ca sa platiti putin. sunt firme specializate acum care ofera nu doar administrate financiar contabila ci si management de proprietate integrat la costuri rezonabile si au polita de asigurare. Chiar daca fuge un angajat cu banii, asociata beneficiaza de polita cu niste sume suficiente pentru a acoperi pagubele. Legea asociatiilor de proprietari e depasita moral si num mai corespunde realitatii de mult. Sedinte, presedinte, adunarea generala si comitet executiv. Notiuni arhaice de anii 60.
    singura modificare pe care a adus o legea in privinta restantierilor e faptul ca asociatia poate cere ca datoria sa fie inscrisa in cartea funciara astfel incat restantierul sa nu il poata vinde. o frectie.. e nevoie de njpe notificari scrise plus dat in judecata ca sa poti pune sechestru pe apartament si sa l scoti la licitatie. masurile propuse de Vali sunt singurele care ar putea fi eficiente. Suntem un popor de jeguri care nu si plateste datoriile dar da cu generozitate banii pe tigari bautura si Suvuri. dar vrem tara ca afara si suntem arsi pe sustenabilitate

    20
    • Ca o asociație să dea în judecată un restanțier și apoi să meargă la un executor judecătoresc și să se ajungă inclusiv până la scos apartamentul la licitație se poate și acum, pe baza codul civil și s-a putut inclusiv pe baza codului civil vechi.
      Am văzut asta la primul meu job, în perioada 2005-2008.
      Problema nu este la ce permite sau nu permite legea, problema e la însăși locatarii, pt că ei trebuie să decidă să-și dea în judecată un vecin.
      Mulți nu știu cu ce gândesc, pt că sigur nu gândesc cu capul.
      Cei mai mulți nu-și pun problema în termenii reali „Gogu nu plătește, din cauza lu’ Gogu avem restanțe la …., din cauza lu’ Gogu plătim/plătesc mai mult, din cauza lu’ Gogu s-ar putea să ne taie apa/gazul/whatever”.
      Cei mai mulți, mai ales Cei mai în vârstă,o pun „Gogu e vecinul nostru, stă aici de x ani, are o perioadă mai proastă, să-l mai păsuim puțin”
      Între timp se scurge termenul de prescripție al datoriilor și asociația o suge dacă încearcă un proces. Și tot moșii și babele fac gât că de ce nu s-au recuperat banii.

      La București aveam un vecin, schizofrenic cu acte, pensionat pe caz de boală, mai mult de 10 ani (10 ani am stat eu acolo) a acumulat datorii uriașe. Uriașe. Nu mai știu exact, dar m-am uitat la avizier la un moment dat suma era de 6-7 ori mai mare decât totalul celorlalte 7-8 apartamente restanțe.
      Foarte mult timp, o parte din locatarii foarte vârstnici, care îl cunoșteau de când era copil sau foarte tânăr s-au opus chemării lui în judecată.
      Bine, mai era și problema că proprietar era tac-su decedat și nu avea bani de succesiune.
      Au mai murit din bătrâni și cei mai tineri au decis să acționeze și s-a găsit o soluție. Aveam o hotărâre finală, dar a venit pandemia și s-au sistat executările. Și am plecat din bloc.

      00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de pe eMAG prin acest link, de la PCGarage prin acest link sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube