leasingautomobile.ro se ocupă cu mizerii

Schema e simplă și probabil nu sunt singurii din branșă care fac asta. Se pune un anunț pe autovit și la ei pe site, se agață clientul să trimită actele pentru leasing, se încurajează prostul că totul e ok (vezi imagine din whatsapp) si pe urma, te sună să îți spună că leasingul a fost aprobat, dar mașina nu mai e disponibilă și că îți oferă altceva pe suma aprobată – evident, cu număr mare de km și departe rău de ce îți doreai în suma aprobată deja. Mașina e în continuare pe site.

Oamenii se bazează pe faptul că ai făcut deja actele, ba ai plătit contabila în plus să muncească în weekend, eventual ai și schimbat niște bani din lei în euro și ai pierdut la mirificul curs valutar al băncilor românești.

PS: Prima discuție cu ei a fost vineri (28 aug) și mi-au garantat că, dacă trimit în 3 zile actele, mașina e rezervată. Actele au fost trimise luni (1 sept.)
PPS: Evident, am întrebat dacă pot face rezervare fără o eventuală pre-aprobare a leasingului. Răspunsul a fost că nu e nevoie de așa ceva, doar șă trimitem actele în 3 zile. Din păcate, astea nu sunt scrise, ci doar verbal – la telefon.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

103 comentarii

  1. si in acelasi timp tot sa cumparati de la firme mari, sunt mai multe variante de oameni corecti dar trebuie cautat

    00
  2. Unu, cand un salesman te grabeste, ceva este suspicios. Doi, atunci cand te grabeste nu rapsunzi cu „o sa dau si avans mai mare”.

    Trei, am facut si eu greseli costisitoare de a trebuit sa invat ce am zis mai sus.

    30
    • Patru: ai făcut o mică greșeală, probabil din viteză, dar nu te costă nimic :)
      SUSPICIÓS, -OÁSĂ, suspicioși, -oase, adj. Bănuitor, neîncrezător. [Pr.: -ci-os] – Din lat. suspiciosus, fr. suspicieux.
      Merge ceva simplu, de genul „ceva este suspect”.

      02
    • @Crator, niște „suspicioși” ți-au dat minus. E cam suspect că vii cu asemenea amănunte nerelevante..

      00
    • Ti-am dat manuta verde, dar nu e nimic suspect cand un salesman te grabeste. El e invatat sa faca asta ca sa incheie afacerea. El stie ca sunt cel putin 10 oferte mai bune decat a lui, tu nu stii asta, ca de-aia stai de vorba cu el. Cel care nu castiga bani din cumparat/vandut masini nu are cum sa gaseasca o super-oferta la o persoana/firma care cu asta se ocupa, diferenta de cunostinte e mult prea mare, ala asta face, el gaseste super-oferte si le da mai departe la pretul corect, sau le ia la pretul corect si ti le da la supra-pret ca iti faciliteaza o plata in rate.

      10
  3. Cand ma uitam eu dupa masina era o Skoda Superb pe care eram pregatit sa o iau.
    Ii intreb are vreo dauna, vreo reparatie, vreo orice? Nu boss. Bon, iau raport dupa VIN si ghici ce, avea dauna.

    Ma duc inapoi la ei, le dau screenshot, n-au mai zis nimic, masina a ramas acolo, cu aceeasi descriere in care nu era mentionata dauna.

    Asa ca fuckem si pe astia.

    00
  4. Cand incepe vanzatorul cu: hai hotarati-va repede ca mai e cineva interesat si alte vraji din astea, ca in 2 ore vine altul cu banii etc. e cam dubios. De cateva ori am dat-o cu : bine, sa o ia altcineva! si am dat sa plec, e interesant cum vine dupa tine…

    10
    • Am patit asa cu agent imobiliar. „hai sa batem palma acum, ca la 6 am alt client care e interesat, si stiti ca se vand repede apt. din zona asta, etc”
      I-am zis ca nu-i bai, sa se intalneasca si cu ala de la 6, si sa ma sune daca nu a vandut.
      A inceput cu din alea: „Ok, da’ care e ultimul pret pe care il puteti da?”

      00
    • Eu am patit-o chiar mai nasol; cumparasem o garsoniera de la un agent imobiliar si cand am ajuns la notar a iesit brusc din birou si apoi m-a chemat afara, ca cica l-a sunat proprietarul care voia inca vreo 3000 de eur peste pret altfel nu o vinde. I-am zis ca fac stanga imprejur si n-are decat sa o vanda la altul, nu de alta dar ultima oara cand am fost la WC nu am kkt bani si a zis imediat „lasa, batem palma la pretul convenit, ma descurc eu cu proprietarul”… Cacealma patetica.

      00
  5. Samsari mai spalati. The bigger the smile the sharper the knife.

    30
  6. Astia au politica generala sa aiba masini cu km multi la pret mare.

    00
  7. Bmw in leasing…pedeapsa divina.

    10
  8. de ce ai vrea sa iti cumperi o masina din ro? adica ok, poate ca e o perioada de calatorit. sunt 200 de avioane pana-n ger. ofera cei de aici garantie? e greu de condus ger – romania? iti manca prea mult timp? dau si aia teapa? esti comod?
    adica daca esti putin atent, faci un efort la 2 zile de concediu…

    10
    • * greu de calatorit :)

      00
    • NOU
      #19

      Ca nu am toata suma sau nu as vrea sa blochez suma respectiva?

      00
    • am crezut ca se subintelege ca ma refeream la oamanii care au toti banii de dat pe masina.

      00
    • Ai foarte mare dreptate heming. Sa stii ca in Germania nu trage nimeni teapa si cele mai bune masini, dar cele mai bune, le vei gasi in parcuri auto – acolo nimeni, dar absolut nimeni, nu da kilometrii inapoi. Totodata, foarte bine punctat despre garantie – tie cand parcul sau autohaus-ul iti da garantie iti si zice ca vor veni ei in Romania, exact in Sighetu Marmatiei, sa iti repare motorul in cele 6 luni de garantie pe care le primesti de la ei. Sa stii ca la autohaus-urile alea de top, unde nu se accepta masini mai vechi de 6 ani la revanzare, vei gasi masini fix in banii cu care te duci acolo, si vei putea chiar sa negociezi 3-4 mii de euro, fix ca la piata. Deci este foarte adevarat ca exista o mare diferenta dintre reprezentatele din RO care cumpara masini de pe leasing-ul operational al firmelor mari din Germania si autohaus-urile din Germania care cumpara fix aceleasi masini de la ei de acasa, diferenta majora fiind ca alea raman in Germania si cele luate de reprezentante vin pe platforma. Foarte mare diferenta si evident ca nu merita sa cumperi o astfel de masina de la noi, mai bine mergi in Germania pentru ca, nu-i asa, avem concediu.

      10
    • Da, man, te duci in Germania si intrebi de Mohamed sau de Ali. Mergi la sigur, iti spun eu.

      00
    • Comentati aiurea, ca n-ati fost la fața locului. Dar aici autohus.de nu vă puteți tocmi cum o faceți cu turcimea sau restul sămsărimii mustăcioase ori măslinii… Cam asta-i diferenta.

      00
    • @marinel, nu stiu la cine te referi cu comentatul aiurea. Pot sa-ti spun ca am cumparat 3 masini, doua din Germania, una din Belgia. Pentru o masina din Germania mi-am facut lista de 12 anunturi, am aranjat sa ma intalanesc cu toti (autohausuri) si am facut o excursie de cateva zile cu ocazia asta.
      Mai mult de jumate din anunturi scriau ca masina e diesel, ajungeam la dealer (autohaus din ala de care zici tu, cu cravata si costum), in realitate era pe benzina. „Pai ce-ai facut Dorele?! – Pai sa vezi ca a scris secretara gresit anuntul.” Toti aveau aceeasi scuza. Pana la urma mi-am luat masina de langa casa, … de la un rus.
      In Belgia m-am dat Ualid afara din autohaus cand i-am zis ca masina x din showroom e manarita si ca il fac pe el mincinos. I-am zis sa si-o tina si sa stea linistit ca nu mai calc pe la el.
      Deci, da, te mai uti si la oameni, dar mai ales la marfa. (N-am zis ca toti sunt asa, dar sunt atat de multi, incat foarte multi oameni de buna credinta isi iau teapa)

      Hai, ca mi-am mai amintit una de anul trecut: Un var de-al nevestii, o suna ca daca il putem ajuta ca a gasit el nu stiu ce masina in Belgia si ca vrea sa o cumpere, etc. Masina era 1800 si cea mai ietina masina similara incepea de la 8000. Il sun pe ala, si incepe cu teapa clasica. „Boss masina e in Luxemburg, ca am lucrat la nus’ce Comisie Europeana si am fost detasat si acuma daca o vrei platesti 400 de euro transport cu asigurare etc si iti trimit masina. Bla, bla…” Am inchis. Ii spun lu’ varucu sa aiba grija ca e teapa si sa fie atent la astea. Doua luni mai tzriu isi cumpara o tigae, super pret direct in service cu ea. Om cu scoala si care aparent intelege limba romana. N-ai cu cine.

      00
    • Mai mult de jumate din anunturi scriau ca masina e diesel, ajungeam la dealer (autohaus din ala de care zici tu, cu cravata si costum), in realitate era pe benzina. “Pai ce-ai facut Dorele?! – Pai sa vezi ca a scris secretara gresit anuntul.” Toti aveau aceeasi scuza.

      și ciocolata marmoțea învelitura în iepure.

  9. Si totusi cum se poate cumpara un second in leasing ? Repara ei orice se strica la masina de 5 ani de exemplu, schimba gume, revizii, casco, etc ?

    00
    • man, fiind sh, e mai ieftină, leasingul e mai scurt.

    • @Ciocanul tu te gandesti la leasing operational probabil. La leasing financiar n-au ei treaba cu intretinerea masinii.

      00
    • Leasing eu stiu ca e masina firmei si eu platesc „chirie” pe bun cu posibilitatea achizitiei totale la sfarsit sau ramane la firma respectiva. Asta e si diferenta intre financiar si operational. La financiar masina ramane a mea dupa plata, la operational se intoarce la firma. Nu mie clar la o masina second. Se face Casco si cine plateste intretinerea masinii plus reparatii inerente ?

      00
    • Sunt firme de tot felul care fac leasing. Firmele mari, consacrate, eventual filiale ale celor din vest fac leasing si pt second, dar f putin rulate si relativ noi. Ideea e ca perioada de leasing va fi maxim 5 ani din care se scade vechimea masinii. Adica daca masina are 2 ani poti face leasing pe max 3 ani. Avantajul pentru cumparator este ca si firma de leasing face verificarea masinii si a vanzatorului. Tot ce am spus stiu ca e valabil pentru auto ce vor fi cumparate din vest, deci vanzator din ex. Germania.
      Banuiesc ca cei care ofera leasing pt masini cu multi km si ceva mai vechi, sunt cum a mai zis cineva mai sus, un soi de camatari.

      00
    • Eu stiam ca diferenta dintre finainciar si operational este cui ramane masina la sfarsit insa cat e leasing, de orice fel, masina e a vanzatorului pana nu platesti ultima rata. Deci si responsabilitatea eventualelor reparatii tot la vanzator este.

      La fel ca la inchirierea unui apartament. Daca apare o problema ori o rezolva proprietarul ori o rezolvi tu si se scade din chirie. Cel putin asa zice legea.

      00
    • Operațional: pe talon apare doar firma de leasing, ea gestionează absolut tot, revizii, cauciucuri, rovignetă, tu nu ai voie/nu trebuie să faci nimic, la final NU poți opta să o cumperi la valoare reziduală. În general, e fără avans, dar la valori mari se plătește, caz în care poate fi mai ok să treci pe financiar. Fiscal este integral deductibil.
      Financiar: pe talon apare firma de leasing la Proprietar, iar firma/PF (rare cazurile) la utilizator. Utilizatorul gestionează tot – revizii, cauciucuri, rovignetă – iar la final mașina îi revine în proprietate (eventual există o valoare reziduală, dar la financiar este de regulă 1%, rar mai mult). Fiscal este deductibil doar dacă ai dovada că este folosită în interesul firmei – deci trebuie să faci foi de parcurs.
      Per total, financiar tot cam același lucru este, doar că sunt banii altfel împărțiți, iar la financiar rămâne în sarcina ta să o vinzi.

      00
    • Leasing operațional – utlizatorul plătește rata, restul este responsabilitatea firmei de leasing.

      Leasing financiar – ultizatorul este responsabil ȘI pentru mentenanță/reparatii/etc.

      Casco se face indiferent dacă mașina achiziționată prin leasing este nouă sau rulată. Pentru cele rulate există o vechime maximă pe care mașina n-are voie să o depășească până la finalul contractului (7-8 ani, rareori și 10 ani), chestie care poate limita durata contractuală.

      00
    • Probabil o sa ajunga si in RO curand ceva similar cu contratul de leasing ce il am eu mai la vest. An fabricatie 2013 am luat-o in 2017, 75k km, leasing prin reprezentanta.Am dat 6000 avans 350.- pe luna / 4 ani, reziduala 8700.- 15k /an Am avut 2 ani garantie cu service gratuit pina in 100 mii km. Full Casco obligatoriu. Eu ma ocup de reparatii. Ma rog, liniste pina acum in afara de consumabile. Este drept ca nu toata marcile ofera leasing dupa terminarea primei perioade de 3 sau 4 ani dar vad ca se inmultesc ofertele. In mod cert platesc reziduala si o vand imediat pentru ca pretul vad ca ramane sus. Nemtoaica cu succes la public :)

      00
  10. Pai boss, ca si plus auto trade ei pun anunturile de pe mobile.de…tu nu citesti acolo: masinile nu le avem, aveti transport minim 600 eur plus comision de 6%-8% in functie de valoare…blablabla…pufulete mic. Citeste si dupa te bagi. Crezi ca sta ala din germania cu masina rezervata pt autoplus sau leasingautom.

    00
  11. O intrebare pentru cei trecuti prin asta: cam cat te costa extra sa-ti aduci pe cont propriu o masina SH de afara? 1000-1500 euro?

    00
    • da, cam așa. depinde câți mergeți. 1-200€ biletele de avion, 150€ taxele și plăcuțele, mâncare, cazare, combustibil. ieși mai ieftin dacă angajezi pe cineva cu platforma.

    • depinde din ce tara – eu de exemplu cand aduc masina ma costa 350-400 de euro+tva transportul cu cmr si nu misc un deget ca o comand de acasa prin licitatie cu poze etc

      00
    • @verdenpom
      De pe adessa? Sau ai alte metode?
      Daca poti sa dezvolti un pic, te rog.

      00
    • NOU
      #41

      @verdenpom ca si @Aderentiu – dezvolta putin.

      00
    • Eu mi-am luat mașina (lexus is 300h) prin leasing automobile. Mașina am găsit-o eu pe mobile. Ei au adus-o, ei au fost cu ea la rar și tot tacâmul. Predata mie gata de circulație la sediul din Otopeni. Total comision plus ce au mai plătit ei 1300 euro.

      Eu nu ii vad țepari. Din ce am mai discutat cu ei, nu vor avans întrucât sunt multe respingeri de la banca legat de leasing, și nu vor sa tina mașinile blocate.

      Pe mine m-au anunțat de la început (inițial voiam o mașină de la ei) : primul venit, primul servit.

      Pt autor – te înțeleg, dar asa funcționează economia. Dacă veneai cu cash, probabil era la tine în curte.

      00
    • auto1 dar pentru a putea comanda iti trebuie firma cu cod caen aferent comercializarii vehiculelor sh, germania 350-410 plus tva, pe acolo se invarte transportul

      00
    • PS – eu le-am dat decât link-ul. Nu știu dacă plăteam mai puțin daca o aduceam eu, dar oricum pt diferența nu merita deranjul.

      00
    • plateai mai ieftin, mai ales ca masina tot tu ti-ai ales-o… 1300 comisionul lor si ce a mai negociat cu omul, dar pentru 1300 mi se pare un comision decent la o masina de cine stie cat 15 000 de euro

      00
    • Cosmin,
      Daca ai putin grija de la ce vanzator cumperi si ceri poze suplimentare sau video cu ce te intereseaza( daca e vanzator de buna credinta o sa-ti trimita, chiar si urcata pe elevator), ceri copii scanate ale actelor masinii ca sa poti verifica masina si ca sa fii sigur ca vei primi masina din acte, negociezi usor si daca totul e ok, contract ( sau factura daca esti pe firma). Dupa aia virezi banii.
      In clipa cand ajungi la factura/contract vanzatorul ti-o rezerva pt aprox 3 zile.
      Intre timp cauti o firma cu platforma/camion ( recomand camion pt transp auto ) si daca se poate cu asigurare. La camion riscul de a patii ceva auto de pe remorca e mai mic.
      Te costa 500-600 EUR + TVA daca ceri factura, in functie de ce auto importi. La SUV sau masina mare spre 600.
      Atentie la transport: actele originale ale auto le ceri cu dhl, ups, gls, etc, nu vin cu masina. Cere poze cu acumulator, rezerva, truse, etc, chestii care pot fi inlocuite de sofer pe parcurs. Recomandat masina incuiata la plecare si cheile in plic sigilat.
      Tot ce am scris trebuie interpretat si prin prizma valorii auto. Daca vrei sa importi o masina de 5000 EUR nu trebuie sa fii asa scrupulos.

      00
    • „iesi mai ieftin daca angajezi pe cinava cu platforma” – cel mai ieftin iedi daca cumperi oplatforma din germania, d-aia sa incapa 3 masini. Una a ta, mai vinzi 2 la fraieri 2 si le aduci tu si ei platesc pentru asta (dar corecte, nu magarii). cand vii in romanica vinzi platforma cu 1500 mai mult decat ai luat ca deh, ai adus-o. Deci ai facut 5000 din alea doua masini + platforma, ti-au mai ramas de dat doar 40 000 la Jaguarul tau. Pam Pam.
      Saptamana urmatoare o iei de la capat.
      Puteti sa ma citati

      00
    • Cam 800 de euro pentru o persoana (avion dus , cazare pentru o zi , mancare, acte , taxe autostrada si combustibil la intoarcere) sau cam 600 de euro pe platforma. Acum depinde daca ai chef sa te plimbi sau daca ai chef sa stai linistit si sa economisesti 200 de euro. Oricum ambele variante sunt mult mai bune decat aceea de a-ti cumpara masina SH din RO , de la dealer sau ‘pf’

      00
    • lucifer, am deja platforma, ne apucăm de treabă? :D

    • Da mancarea de ce o bagi la cost? Acasa in Romania faci foamea?

      00
  12. Mai repede!
    Se vand!
    Ca și la imobiliare întotdeauna exista un alt potențial cumpărător care oferă poate puțin mai mult.
    Asta iarna arian motors avea la vânzare o Mazda 3 expusa în showroom „la oferta”. Textul agentului a fost identic. După o luna mașina era tot acolo

    10
  13. Ciudat, am luat o Skoda Superb de la ei, dar am putut s-o rezerv platind 2000 lei in avans. Probabil au scos taxa sau mai aveau persoane interesate de BMW si au mers pe varianta primul venit (cu banii), primul servit.

    N-am de criticat L.A. decat ca dupa ce-am terminat de semnat toate actele am asteptat un telefon de la ei (urmau sa mi-o aduca din Galati). Dupa vreo 2 saptamani i-am sunat sa intreb de masina si mi-au spus ca e la ei de vreo saptamana si ceva si ca ma asteapta sa vin s-o iau. N-am inteles de ce nu m-au sunat ei cand au primit-o. Macar sa scape de ea, ca n-au cine stie ce super showroom in Pipera ca sa incapa sute de masini acolo.

    Si inca ceva, cand am inceput discutiile cu ei aveam garantie 2 ani la motor si cutie. Cand am finalizat actele, modificasera conditiile de garantie si trebuia sa platesc vreo 1200 euro daca voiam acea garantie extinsa de 2 ani. Am refuzat.

    Ca sfat, cand dati cateva 15000+ de euro pe o masina, nu va zgarciti la niste verificari. Verificati masina dupa VIN (costa pana intr-o suta de lei verificarea), mai exista si baiatul de la masinapotrivita.ro care isi merita toti banii. Puneti-l pe vanzator sa scrie in e-mail ce-ati vorbit la telefon, sa va dea factura in care sa specifice cat mai detaliat pentru ce-ati platit suma respectiva.

    00
  14. Din documentarile mele, daca nu ai chef sa mergi in afara dupa masina, as proceda asa:
    Ideal masina de romana, cumparata de noua din Romania, primul proprietar, abia apoi cautat masina de samsar. Apoi 2 chestii.
    1) Cerut VIN si verificat pe unde poti.
    2) Chiar daca verificarea VIN e ok, tot o verificare completa la reprezentanta. Pentru 100-200 de lei platiti, te aperi de multe surprize.
    Daca respecti regulile astea doua, sunt sanse spre zero sa iti iei teapa. Vanzatorul, daca stie ca masina nu e in regula, incepe ta chitaie fie la pasul 1, fie la pasul 2.

    00
  15. 3 zile sau 3 zile lucratoare? Nu de alta dar 1 sept a fost marti.

    00
  16. Daca citeai anuntul, ai fi vazut ca ei intermediaza leasing-ul(au si pomelnicul de firme care acorda acel „leasing „)in rest, nu sunt decat niste samsarei mai spalati, care importa masini sh , full de full cu piele, care se vand in rate, si se intituleaza leasing automobile.Si e absolut normal sa aiba ceva anunturi „teaser”, sa atraga clientii, ca apoi sa le propuna rapciugile ce le arunca vesticii si aduc profit bun.

    00
  17. Experienta mea cu moldovenii: in decurs de doua luni am adus prin ei doua masini din germania pana acum. Una pentru mine, alta pentru fratemiu (un break si o masina mica). Gasite pe mobile,de, luat legatura cu galatenii si de acolo au preluat ei. Intr-o saptamana jumate masina a ajuns la galati, apoi in urmatoarea zi la otopeni. Comunicarea nu a fost perfecta dar le dau un 8.5 din 10 pentru toata treaba. Costul de aducere cap coada (contract plus o revizie din partea lor) a fost de 1200 euro pentru fiecare.

    00
  18. Undeva in primele 3-4 episoade din Top Gear spuneau exact despre chestia asta. E o practica destul de comuna se pare.

    00
  19. O repet. Oricine cauta sa-si ia BMW SH merita tot ce i se intampla.

    00
  20. @guest_author – (Valentin Marin): tu nu esti baiatul cu ascutitoare de vanzare de pe cetin? :))

    00
  21. In acest articol este expusa drama saracului (cu duhul) care isi doreste lucruri pe care de fapt nu si le permite. Lucruri nepractice si inutile, menite sa umple goluri mentale aparute si largite de-a lungul unor ani intregi de ignoranta si mediocritate. O dorinta induiosatoare a copilului mare de a-si lua o jucarie cu puternic simbol falic, pentru compensare, evident. Midlife crisis fara perspective concrete. Sa-i deplangem soarta in cor.

    00
  22. Deci masina asta costa 16.500. Inca 1500 adusul, plus costul la leasing si la casco, ca deh, masina scumpa. Deci ajungi pe undeva pe la 20.000 de euro. CU 20.000 de euro ai o multitudine de masini noi, cu garantie de pana pe la 7-8 ani, cu promotii de leasing cu dobanda zero, la care stai fara griji poate chiar spre 10 ani. Si totusi romanul nostru, este dispus sa vanda din timpul lui, din linistea lui sufleteasca doar ca sa-si ia un fier calarit de altii, la care tot timpul te vei intreba daca faci acum accident, chiar vor exploda airbagurile astea si la care va pune cauciucuri SH ca unele noi oricum nu-si va permite. Toate astea pentru ce? Sa se laude ca are BMW si pentru alea 3 depasiri pe an cand puterea mai mare ar fi facut diferenta. Bravo, ai economisit 1 minut la alea 3 depasiri. Bine ca pierzi dupa aia zile cu cotetul prin service.

    Ce destept e romanul ca si-a luat masina, ce prost e neamtul ca a dat-o.

    00
    • NOU
      #65

      Spune-i asta si lui verdenpom ca abia acum m-am prins ca e samsar de masini, de unde si argumentele lui pentru vechituri pe roti in detrimentul unei masini noi (caruta dupa spusele lui) , atentie, in aceiasi bani.

      00
    • Eu nu mi-s samsar de masini. Aduc masini pentru cine doreste doar la comanda, vechituri pe roti: sa ma anunti cand va avea dacia logan xenon, drace, pana si un cacat de golf 4 din 2000 are xenon… o masina din 2015 este vechitura?

      00
    • Foarte de acord cu Andrei cu o singura mentiune, de obicei dobanda zero la leasing e abureala/marketing.
      De ex daca daca ceri o oferta cu banul jos o sa primesti un discount 2000 eur si daca ceri cu leasing (cu dobanda zero) o sa fie 1200-1400 eur. Practic dobanda se regaseste in discount.

      Eu am tot studiat piata pentru o masina noua in ultima vreme si de fiecare data cand ceream oferta intrebarea era: cum platiti, toti banii sau leasing? :)

      00
    • cei mai destepti sunt cei care stiu ce ar trebui sa faca altii cu banii.

      00
    • romanii se pricep foarte bine la domenii ca si auto,imobiliare,imbogatire,sanatate,educatie,de aceea sunt pe primele locuri in UE la mortalitate in accidente rutiere,stau in ghetouri inghesuite denumite rezidente,sunt printre cei mai saraci,mai slab instruiti/analfabeti si bolnavi.
      Este fascinant insa modul in care continua sa isi perpetueze obiceiurile,in loc sa faca ceva sa isi schimbe viata.

      00
    • Cu 20k iti cumperi A6 2.0 TDI veche de 5 ani, iesita din leasing si din garantie, cu 120k max 150k km verificati si istoric verificabil in orice service autorizat, pe care ai echipare aproape de top, dar nu full, cu quattro neaparat, masina care a costat de noua 60k si pe care nu o poate egala ca dotari, siguranta, tinuta de drum, ergonomie, absolut nicio masina noua la 20k (da-mi exemplu de o singura masina care egaleaza A6 la ce am zis mai sus). Peste 2-3 ani vinzi A6-ul (care acum e vechi de 8 ani cu 14k minim) sau cand ajungi cu el aproape de 200k. In astia 2-3 ani schimbi volanta si ambreiajul la Stronic, consumabile la trenul de rulare, adblue la fiecare 10k km si filtre de calitate.

      Iti dau 20k sa iti iei ce masina vrei, dar inainte de asta te plimb cu un 308 1500 de km prin tara, atat la volan cat si pe bacheta din spate, dupa aia facem o tura de 1500 km cu un A6 tot la fel. Imi explici dupa aia ce trebuie sa faca altii cu banii pe care nu ii ai tu.

      00
    • O ora si n-a zis nimeni ca nu exista A6 quattro cu motor de 2 mii. This is indeed a safe environment :))))))

      00
    • @Sandu, nu a zis nimeni pentru că există A6 2.0 TDI Quattro. Și chiar începând cu generația despre care faci vorbire (C7 facelift).

      00
    • Da Sandule, da. Neaparat. Doar ca intretinerea aia la masina pe care ai dat 20k costa cat intretinerea unei masini de 60k. Si cu exceptia hotilor profesionisti, romanii sunt prea saraci sa aiba bani de intretinerea unei masini de 60k. Aici e adevarata problema. Ca de 20k iti iei masina noua OK si nu mai cheltui alti bani pe masina aia timp de 5 ani iar intretinerea costa altfel. Pe cand lumea se arunca la „tinuta de drum”, ca tinuta de drum de 60k iti trebuie pe multiplele autostrazi din Romania. Problema cu masina aia de 20k este ca trebuie sa iti permiti minim o masina de 30k noua ca sa poti sa iei o masina de 60k SH. Si covarsitoarea majoritate a romanilor nu isi permit.

      00
    • @ verdenpom
      Da boss, xenon pe Logan si motor 2.0, dar sa coste tot 8.000€.

      00
    • nu ma intereseaza pretul cum nu ma intereseaza nici pretul unui golf 4/5/6 astra/focus/mazda3/i30/corolla de nou, oricum imi voi cumpara tot sh toata viata, las devalorizarea pe carca altora, dar atata timp cat dacia nu imi ofera nici macar acum ca optionale niste amarate de scaune incalzite sau faruri xenon nu am de ce sa ma uit la masinile dacia, pentru mine asta este factorul de pornire, xenon(inca nu am bani de masini cu faruri matrice led), daca nu le are nu ma intereseaza anuntul, dacia ramane o masina de flota fara confort pentru pasageri, e buna pentru livrat pizza nu este o masina in care sa te simti bine dimineata in drum spre munca/concediu.

      00
    • @Alex ai dreptate, traiam cu impresia ca doar pe 3.0 s-a pus quattro
      @grigo nu te contrazic si nu numar banii altora. Era vb de 20k pe nou vs SH. Nu as da 60k pe o masina noua, asa cum nu as da 20k pe o masina noua. As da 20k pe o masina care ofera mai mult decat una noua la 20k, clar. Masina personala nu o cumperi doar cu capul, gandindu-te la cea mai buna afacere, ci la foarte multe detalii ce tin de preferintele personale si nr de km pe care urmeaza sa ii parcurgi, unde te duci cu ea, pe cine cari cu ea, confortul la volan si multe alte criterii. Intrebarea „de ce nu cumperi noua de 20k” nu isi are sensul. Nu sunt masini noi de 20k care sa ofere confortul uneia SH de 20k. Decizia de a cumpara una SH o iei dupa ce le conduci pe amandoua si iti dai seama ca aia SH ofera mult mai mult. Eu zic ca e destul de usor de inteles de unde vine decizia si nu trebuie sa se mire nimeni. Faci test cu un BMW, apoi faci test cu un Citroen, si apoi cumperi BMW. Simplu de inteles de ce. Daca ne tot miram de ce, inseamna ca traim intr-o bula in care nu intelegem deciziile oamenilor din jurul nostru care, guess what, formeaza majoritatea, ca daca te uiti pe autovit vei vedea ca sunt 3000 de Audi, 4000 de BMW-uri si tot atatea Merc-uri, pe cand Peugeot sunt 327 si Nissan 400. Discutie interminabila si degeaba fiindca aia care au nevoie de educatia aia in care li se spune sa nu cumpere masini SH nu stau pe blogul asta. Am prieteni cu BMW si Audi si habar n-au de blogul asta.

      00
    • si acum raspunde-mi la intrebare: este un golf din 2015 o masina antica? ca gasesc pe toate gardurile sh cu xenon si alte optionale pe care loganul nu le are nici in varianta prestige, tu ce ai alege? logan cu aer conditionat la 10 000 de euro sau golf 2015 cu clima xenon incalzire in scaune, clima etc in aceeasi bani? eu aleg golful, intretinerea este tot pe acolo ca na, se stie cum taxeaza dacia revizia la pret dublu in reprezentanta

      00
    • Iti cumperi Dacia pentru ca sa miroasa a nou. Tu nu intelegi ca Golful ala care il vrei tu, cu xenon si scaune incalzite a costat nou 30k+.
      Asa iti cumperi si logan 3000-4000€ sh, fara xenon si fara scaune ilcalzite desigur.

      00
    • si atunci de ce mi-as cumpara logan? eu ti-am zis, pana nu va avea logan ca optionale xenon nu va intra in aria mea de cautare, nu am de ce. De ce sa cumar un logan SH 2014 cu 4000 fara incalzire in scaune sau xenon cand pot cumpara golf 2010 cu aceste optionale? Intretinerea o lasam separat ca ambele masini pot fi epave indiferent de an.

      00
    • Poate pentru probabilitatea unei țepe mai mici in cazul Loganului.
      Ba nustiu, dar eu nu percep sa dau 10.000€ sau 15.000-16.000€ (cazu de fața) pe un sh si apoi peste 1-2 luni si bag alte cateva mii de euro (probabilitatea e destul de mare), adica bunu ala pe care am dat o caruța de bani, nu o sa mai mearga peste doua luni. Nu mai zic de automate, daca schimburile nu au fost facute la timp, bagi la bani de te caci pe tine. De ce sa fiu stresat sa pierzi timp cu service-urile, sa cauti piese etc? Cand pot sa bag decat benzina, timp de 5 ani de zile si sa nu te doara capu. Eu unu nu am timp de asa ceva, eu vreau in ianuarie, -20 grade la 4 dimineața, sa nu am emoții ca nu-mi porneste cazanu.

      00
    • eu nu am probleme cu cazanul si nici nu am emotii ca nu porneste dimineata, interesant, probabil si pentru faptul ca nu am cumparat ultima cazatura de masina ce straluce la exterior si sub capota era o putrefactie ci chiar din contra, am cumparat o masina ce arata acceptabil pe exterior dar solida sub capota.
      PS: vezi ca sunt servce-uri ce ofera masini la schimb pe perioda reparatiei

      00
    • NOU
      #82

      Acum vad, nu ma pot opri din ras:
      verdenpom: „Eu nu mi-s samsar de masini. Aduc masini pentru cine doreste doar la comanda,”
      SAMSÁR, samsari, s. m. Persoană care intermediază afaceri de vânzare-cumpărare; misit. ♦ Fig. Persoană care face din orice lucru obiect de negoț. – Din tc. simsar, bg. samsar.
      Discutia despre masini nu mai are rost continuata cu tine baws, am inteles de unde vine punctul tau de vedere vis-a-vis de rable pentru ca esti direct implicat/interesat in fenomen, nu o sa promovezi o masina noua ieftina niciodata deoarece iti dauneaza interesului personal si nu ai cum sa fii obiectiv.

      00
    • nici vorba coasa, eu nu castig nimic de aici in afara de 50 de euro ca o vand pe profit in
      firma sa nu ma intrebe anaful de ce nu am profit la masini… nu este meseria mea principala, am ajuns sa comand masini pentru familie pentru ca toti dorim anumite echipari si nu sunt iar daca sunt nu se justifica pretul exorbitant de mare sau condus pana in celalalt capat de tara pentru a vedea o masina, am comandat 4 masini in 3 ani de zile, ti se pare ca fac afaceri cu asa ceva? intreba-l pe vali de ce nu isi cumpara masini noi, ti se pare ca nu isi permite un amarat de duster chel in locul subarului?

      00
    • @sandu: ceea ce spui tu se intimpla (doar) in Germania si iata de ce.
      Am intrebat un coleg german (dar cu origini straine) de ce insista sa isi cumpere masini japoneze. Raspunsul lui: pentru ca pensia mea (privata) nu e legata de VW. Si tot el mi-a detaliat: daca VW se duce in cap, se duce si pensia privata.
      De-aia nemtii isi cumpara masini germane, francezii masini frantuzesti, etc. Nu neaparat din patriotism, ci din interese sa zicem egoiste.

      00
  23. Serios, 16600 euro pt un seria 3 break din 2015?!?!?!?!
    Am vandut in ianuarie-februarie 3 seria 3 break din 2016, fara xenon ce i drept, unele cu piele, cu navi mare, trapa panoramica, etc, nu era chiar basic, cu km intre 160 si 180 k km….cu aprox 10 mii euro. Cu acte in regula, km reali, nu aiureli cu TVA etc.

    Iti iei 520 break din 2015 la banii astia cu mai multe optiuni si cu rate pe firma daca insisti….

    00
    • practitc, era aceeași mașină, dar fără opțiunile alea care costă 15K dacă iei mașina nouă. dar în rest, fix la fel.
      mișto logică.

    • Serios? Collision assist si alte 2 balarii fac 5000 euro? Nu contest, doar ma oftic ca n-au picat si la mine astfel de cumparatori. Cei care au venit la 10 mii faceau figuri ca nu le place culoarea….
      Stiu foarte bine ce inseamna optiunile si romanul vrea sa fie full frate, 5 butoane (pt cunoscatori), desi 3 din ele nu le folosesc niciodata. E problema lor, banii lor…dar asta ii face sa orbeasca in fata unor masini vai mama lor, rasturnate sau cu km dati inapoi. Apoi se vaita ca sunt masinile nu se mai fac cum se faceau odata…Recunosc ca refulez si eu aici cand stiu ce masini am vandut.

      00
    • nu mai știu la ce mașină văzusem că doar opțiunea aia de emergency brake e 3k.

      Cei care au venit la 10 mii faceau figuri ca nu le place culoarea….

      săraci cumpărând mașină ieftină. :)

    • Si xenonul cred ca e peste 2000 euro cand iei masina noua, navigatia mare, alti 2000, nu cred ca o masina cu xenon si navi mare e cu 4000 mai scumpa decat una fara. Ai inteles tu ideea.
      Nu sunt genul care sa i stric omului placerea, doar ca mi se pare ca e scumpa, prea scumpa. Si mai te si pacalesc, ca daca venea unul la mine sa mi dea 15 mii, nu stiu cum sa zic….ii faceam eu rate la „dezvoltator” fara buletin, fara nimic:))))))))

      00
    • comunismul,saracia,lipsa de orizont au transformat dorintele romanilor,isi doresc cu ardoare sa arate ca si ei au reusit,ca si ei sunt acolo sus….desi obiectul dorintei lor o reprezinta doar vechiturile altora,multi nu au dinti si bani de dinti in gura,o carte li se pare scumpa,si nici macar nu se gandesc din ce vor trai la batranete.
      Rationamentul vis a vis dotarile este partial corect ,masinile cu optiuni,5 butoane,pachet m(multi habar nu vor avea ce e un pachet m complet si nu doar unul optic) sunt mult mai pretuite de catre cumparatori,iar una fara optiuni este declasata,desi autoturismele se devalorizeaza procentual in mod similar…nu poti pretinde dupa 5 ani pretul unei optiuni ca farurile xenon(pe lci s-a trecut la led) sa ramana pretul de nou.

      10
    • Nu că le iau apărarea, nu îi cunosc nici nu mă interesează dar nu poți compara așa ușor mașinile.

      Vreau și eu să iau un vehicul și tot caut și e diferență și pe germania după opțiuni. Eu de exemplu din start vreau adaptive cruise control și xenon sau led. Imediat se vede la preț.

      Nu mă uitam neapărat la bmw (nu-s fan) dar îmi face cu ochiul un 5GT. Și e plin și de ele chele la prețuri cu 3-5k mai mici. Adică de la 25 la 20k pentru același an și km asemănători dar ăla de 20 e complet chel. Are roțile și volanul. Fără keyless, fără încălzire în scaune, fără nimic. Sunt chiar și fără xenon, ce să mai zic de led.

      Nu e nici neamțul așa fraier stai liniștit.

      La romani contează să se vadă sigla afară și pachetul M sau S-line exterior. Pe mine nu mă interesează asta, doar dotările.

      Cică la brandurile de lux te fură cel mai mult la opțiuni, taxează orice mm de opțiune, un video interesant de la doug demouro pe un range rover. Probabil de aia și ei când îl vând vor să paseze durerea mai departe :))

      https://youtu.be/L22FPrR8v3Q

      00
    • @Daniel
      Gasesti 520D break la mai putin de 16k, dar chel. Piele, xenon, si automata deja mai trebuie sa pui ceva bani, asta la un nr decent de km (aka pana in 150k). Daca adaugi xdrive, deja esti la 18k-20k range. O suma buna pentru o masina foarte buna SH pana in 5 ani max e 20k EUR.

      @manu144x
      De ce 5GT? Nu se mai face si cantareste 2 tone. Ai nevoie de 530 pentru masa aia si overall BMW e foarte scump la intretinere, dar nu mia scump decat merc. La 20-25k iti iei un A6 allroad quattro 3.0.

      @Becaly
      Nu comentez aberatiile pe care le-ai scris in prima parte, dar doar ca idee toti oamenii isi doresc lucruri de calitate si nu are asta nicio legatura cu comunismul. BTW, stii ca sunt 30 de ani de atunci, no? Ok. Legat de optiuni ca nu fac diferenta, vb din auzite si nu are legatura cu realitatea. O masina care a costat 80k cu optiuni nu o vei lua SH la aceiasi bani ca una care a costat 50k fara. Stiu, tu stii altfel ca asa ai auzit. Arata-mi doua bmw-uri identice ca an, nr km, si optiuni, una cu piele, xenon/led, si xdrive si una fara, sa aiba acelasi pret. Nu exista.

      00
    • @Sandu

      Îmi place că second e un raport preț-calitate foarte bun. Evident că era vorba de 530d, nu cel de 2.0.

      Din cauză că sunt considerate urâte (subiectiv) second am observat că sunt cu mult mai ieftin decât un seria 5 echivalent sedan cu aceleași dotări, an, km.

      De costurile de întreținere nu e așa mare problemă.

      Singura frică mi-e că odată luat, e al meu pe viață, așa cum alții îl dau mai ieftin că se vinde greu, la fel o să fiu și eu dacă vreau să-l vând când trece de o vârstă.

      Mă uitam și la A6 Allroad sincer, dar acolo e problema că e model din 2012. Adică m-am uitat, și pe lângă prețul mare, îmi iau modelul C7 din 2018 la 25-30k, relativ scump, și e fix aceeași tehnologie și mașină cu cel din 2011. Și acolo doar la cel de 3.0 320cp m-am uitat, sunt foarte rare cele cu dotările adevărate care merită A6 (farurile matrix, MMI-ul cu google earth, adaptive cruis control). De cel nou nici nu mă pot apropia încă, este peste 50-60k.

      O variantă fezabilă e Tiguan-ul, e modelul de generație nouă în 2017-2018 deja, și e relativ vandabil. Dar e banal și plictisitor de numa :)) Știu, știu, ca orice căutător român de mașini, vreau prea multe.

      00
    • Vali, 528 ăla e adus din US, 99% a fost luat de pe copart la licitație, lovit.

      00
  24. Normal ca e moartea romanilor. Costul de achizitie mai mare pe benzina chiar daca un ambreiaj pe diesel costa cat diferenta de achizitie dar nu conteaza, e mai ieftin la achizitie cu 1000 de euro? il cumparam si apoi injuram toti sfintii ca ne ingheata curul in masina iarna

    00
    • 528-ul ala adus din state e probabil salvage,cum sunt 90% din masinile aduse din sua,dar lasa ca sunt perfecte pentru aia rupti de foame si realitate,doritori de chipiruri.
      @sandu…e problema ta ca imi consideri opiiniile aberatii,insa aici nu se discuta de autoturisme de 80k vs autoturisme de 50k,iar din experienta proprie iti pot spune ca autoturismele detinute ,cumparate noi,si apoi vandute/lasate la dealer ca avans s-au cam devalorizat procentual la fel,masina foarte dotata s-a vandut rapid datorita dotarilor,pretul fiind doar un pic mai mare fata de cele mai putin dotate aflate la vanzare in perioada respectiva.adica,farurile led si mai stiu eu ce erau in pachetul respectiv au fost 2200 euro ca optiune,iar pe final poate am recuperat 300 euro din pretul acestei dotari,comparat cu o masina echivalenta fara aceasta optiune….idem culoare ,etc.
      Pana la urma sa isi ia fiecare ce vrea,ce isi permite si ce il duce capul,insa una e sa umbli cu o masina uzata,mai stai si prin diverse serviceuri sa mai repari,un filtru de particule infundat,si altfel e una noua,sa ai garantie,asistenta rutiera,autoturism de schimb in caz de imobilizare.

      00
    • cam tot ce e benzinară premium în extremitățile româniei e adusă de pe copart, bușită și reparată. e plin autovit de audiuri pe benzină, ca noi, impecabile.

    • normal ca aia de mai sus din link-ul lui Vali….

      e chiar moartea romanilor

      e de USA toata ziua….

      00
    • Deci n-am sanse la o benzinara decenta sh, tre sa-mi iau tractoras cu adblu fmm de piata de rahat ce suntem.

      00
    • ai șanse, dar trebuie să eviți mașinile cu acte curate. că băieții așa fac, le aduc aici, le fac acte noi, mașina e impecabilă, acte de germania, lituania, românia, nou nouță, n-are nici o intrare în service.

  25. S-a umplut youtube de ecsperți care au devenit toți pricepuți peste noapte despre țepele din second hand, dar vorbesc numai de audi, bmw, merc.

    Când dispui de minimul necesar și vrei ceva uman, te informezi nițel ca să nu iei fix marca/modelul/motorizarea aia mai proastă și să eviți costuri ascunse. Dar după ce suma disponibilă devine ceva mai mare, atunci la ce mai trebuie să te interesezi de toate detaliile? Pentru că vrei neapărat ceva din afara ligii tale și băieții ăștia știu ei sigur care e bmw/audi/mercedes-ul ăla magic care să nu te bage în faliment.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.