Le situation de jour, 12septembre

Spune-mi că ești sărac și prost fără să-mi spui asta. Bă, bolid de 250 catraliarde și comentezi la 200 lei?!?! Cât de sărac și prost să fii?


Ministrul Dezvoltării se întoarce acasă, după ce n-a făcut nimic la minister ani de zile. Acasă e mai bine, nu trebuie să stai cu frică că vine DNAul mare peste tine. Cu ăla micul te descurci, te-a învățat Scripcaru cum se face.


Premierul Ciolacu a uitat cu cine vorbește și l-a invitat pe Nicușor Dan să discute despre trafic. Ăsta i-a răspuns cu o invitație la șantierele ilegale care merg nestingherite în București pentru că justiția, ISC, Poliția Locală și restul nu vor să-și facă treaba. Sau au fost unși. Sau sunt incompetenți.

Exemplu.


6 copii au furat o mașină de la unul de acasă, au condus-o pe rând și unul a făcut accident cu ea. Lipsește informația dacă mama depune plângere sau dacă ea achită pagubele. Sau achită toți părinții?

Aș vrea să fiu acolo la dezbatere cum se ceartă unii cu alții care e mai incompetent. Vreau să aud care a avut influența cea mai mare.


Mi-am adus aminte de o fază din Italia. Știți de ce merg așa de calm pe autostradă? Că le au din anii 70, știu că nu trebuie să se grăbească că oricum ajung acolo unde au treabă. Nu își fac nervi pentru că știu că ajung unde au treabă. Nu e mare diferență de timp.

La noi nu știi când ajungi. Știu, vor veni unii în comentarii și îmi vor spune că nu e așa, dar e fix așa.

masini-italia

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

81 comentarii

  1. „Mi-am adus aminte de o fază din Italia. Știți de ce merg așa de calm pe autostradă?” -> Ai scris gresit Elvetia sau nordul Italiei.

    Comentariu apreciat.18410
  2. daca si italienii merg calm pe autostrada….

    Comentariu apreciat.1807
    • Asta ma gandeam si eu. Ultima data cand am condus pe acolo ziceam sarumana ca am luat si excess cover.

      Comentariu apreciat.695
    • Mai calm decat romanii care dau flash-uri, mai calm decat elvetienii care stau lipiti de curul tau.

      Indecis. Tu ce zici?3613
    • Nu stiu, eu am condus pe autostrada in italia doar in nord si in Sicilia si nu a fost nimic de speriat pe autostrada. S-a mers relativ civilizat, bine si eu mergeam mai relax ca eram in concediu si nu vroiam sa imi iau o amenda cu masina inchiriata ca plateam dublu. Ati avut voi experiente mai nasoale?

      In schimb, in Sicilia in orase e efectiv India 2: in Palermo, Catania, chiar si oraselele alea mici cocotate pe dealuri nu exista reguli de circulatie, mergi, te bagi, ignori cedeaza, stop, semafor, te doare-n spitz, mergi ca franeaza ceilalti.

      Comentariu apreciat.464
    • In Sicilia am mers si eu, si, indiferent de viteza cu care mergeam, ma calareau din spate.

      Cu toate astea, pareau predictibili si mai putin agresivi decat unii cocalari de pe aici.

      Comentariu apreciat.462
  3. Comentariu ascuns de spiriduși!
    [Click aici]

    Comentariu nasol. 11125
    • ai dreptate, nu era aparatul omologat si nu aveau ordin de deplasare

      Comentariu apreciat.688
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 12103
    • doar ca locurile sunt marcate cu albastru, sunt panouri de informare si in unele parcari au pus chiar si automate de plata.

      Comentariu apreciat.315
    • pe acelasi principiu poti sa circuli si fara bilet la stb si sa nu platesti amenda daca te prinde si iti da, nu?

      Comentariu apreciat.445
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 1062
    • unde nu era marcat locul? daca dai pe maps o sa vezi ca din luna mai sunt tabelele alea cu amparcat.ro si pt ca sunt relativ in zona, iti zic sigur ca locurile sunt trasate pe jos de cel putin o luna, cu un albastru de n-ai cum sa-l ratezi.
      e doar o rapandula care crede ca i se cuvine tot.

      Comentariu apreciat.485
    • @gogu
      Evident, poti sa nu o platesti. Pana in mom. in care ai nevoie de vreun certificat fiscal de la primarie sau te trezesti cu o poprire pe cont.
      Culme ca prin alte parti Gogu o casca ochii ca motanu care se c**a in paie sa vada unde parcheaza.
      In ro il doare’n spitz amestecand comunicari cu organe si te miri ce alte chestii.
      Sau na, poate e indragostit de Bianca….

      216
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 535
    • @gogu.
      Da o draq de masina, normal ca ne bagam plua daca nu e pe numele nostru, dar vad ca de Bianca nu ai zis nimic…
      Dragostea bat-o vina…

      123
    • Gogu avand centura neagra cu sapte dani la ‘romanesti’ incearca sa va explice ba fraierilor cate una alta despre viata si voi dati cu hate in el ?
      In loc sa-i dati downvote poate invatati si voi sa va inmatriculati masina ‘pe o firma’ , ca sa fiti acoperiti in caz ca vi se respinge contestatia dupa ce va luati amen….. ‘o hartiuta’ in geam, dupa ce ati parcat pe un loc necolorat.

      31
  4. Legat de Italia pe Autostrada. Imi aduc aminte de o masa cu un manager elvetian venit in Romania cu un proiect pe care lucram, care era foarte mandru de Loganul MCV cu 7 locuri pe care il avea, ca mai ducea copii din clasa copilului la fotbal, sau mergea cu copii lui si un europalet de materiale in weekenduri la reconstruirea istorica a unui castel la care participa activ. Salariul lui net ii permitea sa cumpere minim 1 Logan MCV pe luna in acea perioada. Nu ii era teama ca se face acordeon pe autostrada sau serpentine, nu simtea nevoia sa ia Q5.

    Indecis. Tu ce zici?3549
    • Asta-i ca povestile alea cu „un american batran bogat a mers in vancata si s-a intalnit pe plaja cu un pescar sarac care i-a dat o lectie viata”…

      Comentariu apreciat.9712
    • Da, de aia Elvetienii si Germanii isi cumpara bolizi SH din Romania.
      Noi ne permitem, ei nu, ca sunt impozitele mari.
      Nu mai puneti botul la prostii.
      Acolo e o cultura sa nu isi arate bogatia.
      Are MCV pentru carat si 911 pentru Weekend.

      Comentariu apreciat.783
    • @VladM

      da, numai ca invers.

      67
  5. L-ai numit Ăsta pe cel neprihanit???? Vaiiiiiii

    311
  6. Legat de exemplu, daca nu ai fereastră pe acel zid distanta minimă față de gard este de 60cm, sau greșesc?

    712
    • Distanta minima fata de cladirea alaturata e jumatate din cladirea cea mai inalta.
      Oricum o dai, tot nu construiesc legal aia din clip.

      Comentariu apreciat.365
    • cred ca raspunsul corect este „depinde”. eu ma lovesc chiar acum de „inaltimea maxima admisa este de 2 x retragerea”. am 6m in spate si nu pot sa inalt mai mult de 12m.

      96
    • am dat enter prea repede.
      in nici o lege sau orice prevedere nu mi se pare normal sa am terasa si ala sa-mi futa un zid acolo.

      168
    • 60 cm e minimul din Codul Civil. Mai aproape de atat nu poti veni nici macar cu un copac, fara acordul vecinului, dat prin notariat. (art 612 Cod Civil)
      Dar, fiecare localitate are propriile regulamente de urbanism, iar acolo aceste limite sunt de regula mai mari.

      182
    • Daca am înțeles corect, casa din clip pare a fi la 7m înălțime, asta înseamnă că distanța minimă trebuie să fie de 3.5m? Îmi pare o distanță cam mare să fiu sincer

      517
    • In Voluntari se poate orice.
      Nivelul de spaga e inimaginabil ca volum, nu ca nivel de bani.
      Se fac PUD-uri pe banda rulanta, totul e la secret.
      Nu veti gasi nicio informatie publica despre aceste aspecte.
      E informatie publica, deci trebuie sa ceri acces.
      Nu sunati, iesim noi din cand in cand.
      Incercati sa gasiti un PUZ al Voluntari sau despre ce se discuta in Consiliul Local.
      E o mafie infioratoare, sustinuta de legi special facute prost.
      Toate lumea vrea sa se mute in nord, in Pipera, care acum e o mahala extrem de scumpa si aglomerata.
      De ce? Pentru ca e relativ ieftin sa te pozezi bogat, cu casa in papusoi. De minim 5 ani e jale cu casele insiruite, care apar peste tot.
      E noul bloc, dar cu curte de 10-15mp

      Comentariu apreciat.343
    • Da, pentru că jegurile de ‘dezvoktatori imobiliari’ de reshitentiale, vor să nu mai facă nici locuri de parcare…ar vinde apartamente și la subsol…
      https://www.wall-street.ro/articol/Real-Estate/310304/dezvoltator-imobiliar-sunt-5-avantaje-daca-am-construi-mai-putine-locuri-de-parcare-in-proiectele-noi.html

      71
  7. Legat de autorizatiile de constructii… nu am mai vazut asa salbaticie, avem problema asta si la Iasi. Pe strada pe care locuiesc un vecin a primit la autorizatia pentru garaj retragere 8 metri de la axul drumului si pe aceeasi strada la un an distanta pe un teren triunghiular de 400 mp a rasarit o cladire de 3 etaje plus mansarda cu sub un metru distanta de garduri pe doua laturi (una din laturi e strada noastra neregulata cu dimensiunea intre 4 si 6 metri pe alocuri) si lipita de o alta casa pe o latura.

    Comentariu apreciat.293
    • Una e cînd faci o construcție separată și alta construcții înșiruite, diferă puțin regulile.

      47
    • Marinel, eu nu am vazut nicio insiruita. Am vazut un bloc nou cu 4 etaje pe un petec de teren lipit de o casa veche pe parter. Asta lipit de un drum pe care speram sa il lateasca candva. Lucru care acum e evident imposibil sa se mai intample.

      92
  8. Maxp, nu chiar. formula corecta este „inaltimea maxima admisa este 2 x retragerea x spaga”

    263
  9. Comentariu ascuns de spiriduși!
    [Click aici]

    Comentariu nasol. 1348
  10. Cred ca gresiti legat de italieni si de autostrazi. Motivul pentru care conduc calm nu are nici o legatura cu anii ’70.
    Merg calm pentru ca pe 70-80% din autostrazi exista radare pentru viteza medie. Intri in punctul X si se calculeaza in functie de ora la care ai iesit de pe autostrada ce viteza medie ai avut.
    Asa ca nu ai niciun avantaj daca mergi pe o portiune de drum cu 180 km/h, daca pe cealalta jumatate de drum esti nevoit sa mergi cu 80 km/h.

    Comentariu apreciat.505
  11. Italienii conduc tare si agresiv pe autostrada, nici nu stiam ca draciile alea de Fiat Seicento pot prinde vitezele alea. Nimeni nu semnalizeaza dar nici nimeni nu doarme pe B2. Urmatorii cei mai jegosi soferi de pe drumurile italiene sunt elvetienii scapati din tara lor.

    Comentariu apreciat.345
  12. Iezact. Spaga e cel mai important element din formula. Asta ca explicatie și pentru FlorinC

    81
  13. Constructia noua, de fapt un bloc cu minim 250 de mp/etaj, daca are 60 de cm fata de limita de proprietate, inseamna fix latimea streasinei, pt ca vad ca si blocul de langa e cu streasina, deci probabil acelasi investitor. Sanse mari ca iarna, cam toata zapada sa ajunga pe proprietatea drei Mira. De porc ce-a facut Pandele.

    212
  14. Pentru romanul sarac, dar parvenit, piramida lui Maslow functioneaza diferit. La ei, cand dau de un pic de bani, nevoile de baza sunt: bolid cat mai smecher, haine de ceva brand celebru, dar sa se vada logo-ul, apoi cu ce bani mai raman, iesiri prin locuri de fite, sa vada fraierii ca merge treaba.

    Casa si ce ai in ea, ce ai pus deoparte pentru zile negre, ce le dai la copii sa manance si cat investesti in educatia lor, astea oricum nu le vede nimeni, deci ce rost are sa bagam bani in ele.

    Ma gandeam ca doar aia care n-au avut nimic niciodata si au dat si ei de 10k euro dupa ce au bagat munca pe afara se comporta asa, dar mentalitatea e aceeasi si la pseudoinfluencerite, sau ce e Dragusanca si crypto bros, cum e Chifoi. De asta ai copii care vin cu adidasi de 1.500 de euro in picioare(daca n-or fi fake-uri) si epateaza ca la saptamana modei din Milano. Stat esuat? N-as zice chiar asa. Doar cu oameni cu valori foarte foarte confuze.

    Comentariu apreciat.404
  15. Nu vreau sa fiu ca si vulpea aia care zice de struguri, dar voua vi se pare frumoasa tipa aia? Sa mor de inteleg care-i faza cu buzele alea, imi imaginez ca te-ai simti pupand-o ca in alien cu un face hugger. Nu mai zic de restul ca probabil mi-ar fi frica sa strang prea tare de elementele din dotare sa nu sparg vreo punga ceva. Asta lasand deoparte fitele si personalitatea.

    Fetelor, daca e vreuna pe blog care citeste, nu faceti ca ea. Mai bine un cur cinstit decat niste buze umflate.

    Comentariu apreciat.644
    • Decât cu Drăgușanca, parcă mai degrabă aș încerca să mă înțeleg cu alienu’ 😉

      252
    • Era vorba că-i proastă.

      Că-i urâtă (botoxată și zugrăvită extrem. Parcă-i facută in China.) e evident, nu poate fi ascuns. Dar că-i proastă ca o cutie de carton (ah, dacă proastele n-ar vorbi deloc, ce drăguță ar fi lumea asta!)…

      Sau era vorba că-i săracă?

      157
    • poate că a fost demult, foarte demult cât de cât frumoasă.
      acum este pur și simplu un gunoi jegos

      244
  16. “ Premierul Ciolacu a uitat cu cine vorbește și l-a invitat pe Nicușor Dan să discute despre trafic. Ăsta i-a răspuns cu o invitație la șantierele ilegale care merg nestingherite în București”

    Astia se invita in vizita ca englezii unul pe altul, de gasit solutii mai asteptam putin … “o sa facem eforturi”, sau asa s-a concluzionat la ultima sedinta pe tema asta.

    Indecis. Tu ce zici?727
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 746
    • De ce nu faci scandal la Pipera, sa vă facă școală ?

      Comentariu apreciat.452
    • @Andrei-C1, din Pipera, pe lîngă cîte școli treci, pînă-n Amzei?

      Comentariu apreciat.392
    • NOU
      #51

      @Andrei-C1 awww, doar din Pipera până în Amzei? Nu au scoli în Pipera? Voluntari? Aurel Vlaicu?
      Trebuie sa fii special să te plângi de aglomeratie când tu faci parte din aglomerația aia.

      Comentariu apreciat.392
    • In Pipera e o singura scoala de stat si e full, la fel e si in Otopeni.
      Nu e niciun secret ca Pandele nu e interesat de Pipera, ca nici dracu nu il voteaza acolo.
      Mitul cu buletinul de Bucuresti si stai in Pipera a rasuflat de ceva timp, toti vecinii mei au buletin de Voluntari.
      Problema e ca se construieste furibund peste tot si mai e mult spatiu intre calea fetatq Cta si CB, pe unde trece A3.
      Ideea este ca nu sunt drumuri, nu e transport in comun, nu se misca mai nimic.
      Si mor de nervi cand aud ca in mizeria de Bucuresti sunt apartamente goale in blocuri vechi.
      Nu toata lumea vrea sa stea la bloc intre 4 pereti stramti, intr-un oras inghesuit si supra poluat, de aceea se construieste in draci la periferia Bucurestiului, chiar dupa centura.
      Nu e neaparat mai ieftin, nu e lux, dar ai spatiu, pe alocuri verdeata, aer cat de cat respirabil.

      920
  17. B06BDX, masina din amenda Biancai Dragusanu, nu are asigurare.

    Comentariu apreciat.452
  18. Fals cu Italia, de fiecare data cand am fost am vazut masini/moto cu peste 250 la ora.
    Ca zone de la Roma pana spre Venetia.

    611
  19. Nu e de cât de sărac ești ci de mentalitatea de sărăcie.

    142
  20. Iti zic dintr-o tara europeana care a facut autostrazile cam in acelasi ritm si perioada ca Romania: nu e asa cum zici tu. Romanii conduc ca dementii pentru ca asa sunt ei, nu pentru ca n-au avut autostrazi pana acum 20 de ani.

    Comentariu apreciat.383
  21. 3. O fi si problema cu autorizațiile date aiurea, dar totuși, cine trebuia să construiască școli, că de acolo provine o bună parte din problema cu traficul? Cumva primăria? Câte școli s-au construit in București de când s-a mutat juma de țară aici? Cine trebuia să mai tempereze traficul, prin impunerea unor zone fără trafic, benzi speciale pentru autobuz, că nu-l ia nimeni dacă stă in același trafic? Oare tot primăria? Piste de biciclete care nu-s prin mijlocul trotuarului cine trebuia sa facă? Ăsta tot zice de dezvoltatori, că fac si dreg, prea mic, prea aproape, prea incomod, dar oamenii nu se plâng de case incomode, se plâng de trafic! Nu se poate inchide orașul, ca pe vremuri, sunt șanse mari ca la un moment dat să avem 10 milioane de locuitori, ce-o sa facem atunci, o sa stăm tot in mașini cu toții?

    Indecis. Tu ce zici?823
    • Ministerul Lucrărilor Publice ?

      85
    • NOU
      #65

      @ Lia.
      In locurile cât de cât civilizate autorizația de construcție se da inclusiv după un studiu de impact asupra traficului.
      Nu faci tu 10 x P+10 cu ieșire pe o stradă de o banda că e terenul tau și faci ce vrei cu el.
      La noi autorizațiile se dadeau pe șpagă, fara absolut nici o umbră de studiu de impact sau ceva similar.
      Oamenii nu se plâng de case incomode, se plâng de lucruri care nu existau acum 4 ani când și-au luat casa la porumb și care ar trebui să apară pentru că ei și-au luat casa la.porumb

      233
    • @RaduN si studiile alea de impact asupra traficului nu ar avea cu totul alte rezultate dacă autoritățile si-ar fi făcut treaba, adică ar fi făcut ce am zis eu mai sus? Să luăm Prelungirea Ghencea, de exemplu, are vreo școală? Sau Greenfield (de ăsta știu deja că n-are, se aude că o să aibă prin 2026, e mister de ce școală aparțin copiii ăia, probabil de una din centru). Cine trebuia sa facă școli? Dar gata, s-a rezolvat problema, nu mai dăm autorizații, nu mai vine lumea la București! Așa fac și țările alea civilizate, nu? Nu mai construim nimic, nu se mai mută lumea in orașele mari. Sau, de fapt, lumea o să vină in continuare, doar că nu din Prelungirea Ghencea, ci direct din Ploiești!

      422
    • @car: Misterul Lucrarilor Publice

      44
    • Lia, stai ușor că nu e chiar așa. Voi vreți și cu dânsa-n trânsa, și cu sufletu-n rai. Din ce bani să se construiască școli? Din impozitele alea ridicole pe care le plătim cu toții? Abia se adună bugete să se renoveze din cele existente, și tu vrei școli noi că s-au gândit niște mămici deștepte că e aerul mai curat lângă groapa de gunoi din Chiajna decât în Crângași?

      Bucureștiul are destule apartamente în cartierele vechi care zac goale, aproape de școli și de utilități, dar poporanul a ales mașina și mutatul în porumb pentru că așa a înțeles el succesul din filmele americane. Și apoi a urlat ca bobonete ăla, să i se facă, să i se dea. Drumuri școli și alte astea, din ce bobiță? că tu precis ai luat lamborghiniul pe firmă să fentezi statul de TVA..

      Și punctul 3, chiar dacă i se fac școli în chiajna, tot îi pute și transbordează plozii la școala AIA BUNĂ din Floreasca.. pentru că românul e dac liber și el nu vrea să se supună ideii de a fi arondat laolaltă cu săracii din favelele din jur. Aia e. Da, vor fi 10 milioane, și da, orașul trebuie închis. Nu cu barieră fizică, sau cu buletin, ci cu barieră financiară. Îți permiți să locuiești în oraș (rată/chirie de Capitală) da? poftiți / nu? Giurgiu vă oferă oportunități nebănuite.

      245
    • @Flat si ăia din Giurgiu tot in București vor munci și tot cu mașina vor veni pentru că statul ăsta ar face orice ca sa nu facă nimic! Cu ce bani să se facă școli si altele? Păi cu ăia pe care ni-i da UE gratis, dar nu suntem in stare să îi luăm! Sau cu ăia care se fură, că de asta suntem in stare.

      139
    • @Lia, sigur ca tu ai dreptate.
      Ar trebui ca Primariile ca construiasca scoli, sa interzica accesul cu masina pe anumite strazi, etc.
      Si pana cand nu se gasesc banii necesari pentru construirea acelor scoli, sa nu se acorde autorizatii de constructie.
      Sa fie un plan simplu, de exemplu:
      – pentru 100.000 mp de spatiu rezidential avem nevoie de 10 scoli;
      – in cartierul X avem deja 90.000 mp de spatiu rezidential si doar 5 scoli;
      – sistam orice autorizatie de constructie pana reusim sa construim inca 5 scoli.

      Sau dam autoriatii doar daca dezvoltatorul este dispus sa construiasca el o parte din acele scoli si apoi sa le doneze Primariei / Ministerului Educatiei.

      Si da, asa fac si tarile alea mari. Nu elibereaza autorizatii de constructie in anumite zone daca infrastructura nu permite.

      132
    • Da, doar că la noi nu se face nimic, n-am auzit să se facă vreo școală nouă in București (de stat zic, private sunt multe). Si nu e vorba ca nu sunt bani sau că nu are statul de unde sa ia bani. In orice direcție mergi in orasul ăsta in 5 minute constați vreo 10 contravenții. De ce nu le constată statul (poliția locală parcă era in subordinea primăriei) si apoi cu banii ăia să facă școli și drumuri și piste de biciclete și ce mai vreți. Dar nu, la noi soluția e să nu mai construim nimic, când s-or dărâma la cutremur și alea vechi o sa stăm in corturi!

      48
    • Nu e buton de edit si am trimis înainte să termin. Voiam să mai zic si ca nu știu din ce basme vă inspirați voi când ziceți că in alte țări face dezvoltatorul școli și le donează statului. Spitale nu face? Dar parcuri? Eu zic să facă dezvoltatorii orașe întregi și pe stat punem lacătul că și așa e degeaba.

      511
    • Era candva o „materie” care se chema urbanism.
      Din pacate in haladeala dupa bani a dezvoltatorilor imobiliari si implicit a autoritatilor locale,au uitat toti de ea.

      Primii au profitat de cerere,a doua parte profita de taxe si impzite.

      Va dau exemplu la Sibiu. Primaria prin relatiile lor bilaterale cu fratii lor nemti au facut in asa fel incat au atras investitori in primcipiu vorbitori de germana in zona aeroportului. S-au contruit acolo zeci de de hale pentru „fabrici si uzine”.
      Bun,acolo trebuia sa lucreze cineva,nu? Dar nu din Sibiu,ca suntem domni :))
      Pentru ca e un oras 75% numa case,si vreo 4 unitati militare care ocupa stiva de spatiu,localitatile de langa aka Cisnadie si Selimbar au vazut o oportunitate si s-a construit in draci. Problema? Nu s-au facut scoli. Alta problema ca sunt culmea in partea ailalta de oras,deci tre’ sa il traversezi.
      Asa ca zilnic e migratia de la est la vest dimineata cu lasat odraslele la scoli in oras si seara inapoi.
      Primaria Sibiu ia impozite de la halele alea,intreb eu? Primariile din cele doua localitati iau impozite pe masini si case de la astialalti?
      Deci cine e de vina? Lipsa de viziune?
      Bineinteles ca si unii si altii si-au frecat mainile ca au venit tineri si forta de munca in oras. Dar crearea de conditii nimic. Cei care decid sunt si aia care nu tre’ sa ajunga la „job” la 8:30 sau 9. Pentru ca e prea devreme pentru ei,deci fenteaza aglomeratia.
      Au aparut oportunitati,gradinite private o gramada. Imclusiv scoli private.
      Al naibii aia a gasit spatiu. Costul? O scoala privata in centru 660€ pe luna :)) 8-17. De ce sa isi mai bata capu autoritatile. Doar si la aia tot ei le-au dat autorizatie,nu?

      Problema e felul si cat se construieste. Avem niste reguli tampite si se se construieste haotic si prost.
      Cartiere rezidentiale,fara pic de intimitate,verdeata sau cele necesare. Sau cu infrastructura care rezista 2-3 ani.Am tot ras de „blocurile comuniste” dar macar alea respectau niste reguli.
      Si da,primaria ar putea sa reglementeze si sa ceara. Vrei sa faci un cartier de 10 blocuri,deci pentru 500 de familii? Obligatoriu parc si spatiu pentru cresa/gradi la parterul unei cladiri.

      In Austria intr-un cartier nou construit,cred ca erau vreo 6-7 blocuri p+2+m era si parc pentru copii si locuri de parcare cu plata pe strada! Si o gradinita cu 4 grupe. Gata. Rezolvat. Cetatenii aveau parcari sub bloc. La linie tot,curat,ordonat. O pizzerie,o gelaterie si cam atat.

      Diferenta? La noi s-a construit pe loturi mici,fara continuitate,fara unitate fara o gandire. Am constuit aici un bloc in camp,aia e. Au apa,gaz,canalizare si sanatate.
      Ne ziceau la scoala ca in state,da asta cred ca pe vremuri,locurile de case sau in puzuri se puteau vinde doar cand toate utilitatile erau asigurate. Drum,apa,canal,curent etc. La noi? La Timisoara se zicea ca sunt peste 100 de mii de locuri de casa in jurul orasului…si asta acu 15 ani :))
      Scoli? 0! Gradinite zero. Aia e problema . Traficul e generat de niste nevoi destul de primordiale. Ca tu daca iti duci copilu de mana pana la gradi si ajungi acolo in 5 min,dupa aia tu la lucru poti sa-ti pui curu si intr-un bus…nu neparat in cotetu ala de benveu …

      32
    • @Lia, nu am zis ca in alte tari fac dezvoltatorii scoli sau spitale. Am zis doar ca asta ar fi o solutie la problema actuala.

      Sa luam exemplul unui oras precum Popesti-Leordeni.
      – in 10 ani, populatia oficiala a crescut de la 20.000 la 50.000 locuitori, dintre care majoritatea celor care s-au mutat de curand sunt tineri;
      – in medie, pentru 30.000 de locuitori suplimentari ar fi nevoie de 30 de noi scoli / licee.

      Acum daca ne gandim realist, un oras precum Popesti-Leordeni nu are resursele necesare pentru a construi 30 de scoli (+ cabinete medicale + infrastructura necesara) pe parcursul a 10 ani.

      Si atunci, logica spune ca daca vrei sa oferi viitorilor locuitori conditii umane, ai doua variante:
      1. Nu mai dai autorizatii de constructii pana reusesti sa rezolvi problema, ceea ce se traduce prin stoparea migrarii populatiei din provincie catre Bucuresti si localitatile limitrofe.
      2. Sau propui dezvoltatorilor sa faca ei aceste scoli si sa le predea apoi in administratia Primariei.

      Dezvoltatorii pot sa-si faca niste calcule si sa vada daca la 500 de apartamente construite isi permit sa ridice si o scoala.

      22
    • @Lia, si ca sa vezi ca de fapt nu ma inspir din basme, uite cateva exemple de proiecte imobiliare integrate din Europa de Vest unde dezvoltatorii au construit inclusiv scoli / spitale / centre culturale, o parte fiind predate ulterior in admistratia autoritatilor locale.

      Marea Britanie – King’s Cross Central (Londra)
      Franta – ZAC Clichy-Batignolles (Paris)
      Germania – HafenCity (Hamburg)

      23
    • Popesti Leordeni e cazul clasic de favela.
      Zeci de blocuri fara parcari,spatii de joaca inghesuite pe niste stradute.
      In primul rand nu aveau voie sa construiasca acolo,atat,da? In conditiile date. Strazi mici,intre case. Bun,zici ca nu au bani?
      Hai sa o luam altfel,din autorizatiile date,plus impozite pe 2 ani de la 5000 de apartamante,facem pariu ca faci o scoala?
      Sau altfel spus,daca cereau bani prin fonduri guvernamentale,nu le-ar fi dat? Ba,am facilitat mutarea a 20000 de oameni,acilisea,in Popesti. Ne dati bani sa le facem o scoala? Sa fim seriosi,a fost si este zero interes penteu ce se intampla dupa ce se construiesc blocurile.
      Si acuma sa venim sa zicem ba n-avem scoli,gradintie,parcuri,etc e tardiv. O data cu cresterea standardelor de viata ale oamenilor,acestia se vor muta de acolo. Un om care sta in trafic 2 ore pe zi sa mearga la o scoala,cheltuie pe luna cat e difernta la o rata intr-un cartier care are facilitati. Nu mai vorbesc de timp. Dar astea is mentalitati care se schimba in ani. Ce e azi mai ieftin,te costa peste 5 ani…gradinita privata,scoala privata etc.
      Repet,o scoala privata in centru la Sibiu e 660 de euro! O gradinita vreo 400-450 €. Adica cat o rata la un apartamanet.

      50
  22. 2. E mai inteligent domnul decât credeam . S-a mai mufat 4 ani intr-o funcție cu influenta.

    21
  23. Daca mergi de la Bucuresti la Pitesti cu 150 in loc de 130 castigi in conditii de trafic normal vreo 3-4 minute

    41
  24. la pct 2.: ministru ani de zile?

    10
  25. Cand pentru multi dintre cetatenii celor 30 de judete din tara fara autostrada singura data din an cand merg pe autostrada e daca dau o fuga pana la mare,la ce va asteptati? Cand o prind ii dau goneta.
    Si mai ceva,am facut multi km intre Sibiu si Deva/Sebes/Alba Iulia pe autostrada in ultimii 10 ani si ca un sofer cat de cat corect,va zic ca cei mai bulangii au fost aia veniti de dincolo,in concedii.
    Dupa aia is cei amintit mai sus. Nu uitati ca pentru multi romani,contactul cu circulatul pe autostrada cat de cat corect,e la stadiul de try and maybe learn…

    A si pluele de politisti care lipsesc complet din peisajul autostrazilor. In Trasilvania eu numa la ciupeala i-am vazut. La Vintu in spatiul service,unde te opresc prin cea mai mare golaneala. Instituie o semnlaizare provizorie,nu stiu cum e legal cacatu asta.Stau la un pasaj si te opresc vreo 6 km mai in colo. Pula mea,cu benveurile alea,ar ridica 20-30 permise intr-un schimb. Da no,mai bine pe dn,la carute :))

    54
  26. Italienii merg calm pe autostrada !? …… Am ras ;)

    41

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Pun clipuri pe Youtube