Lăsați jandarmul global, noi cu cine?

Ultimele știri spun că la Casa Albă nu s-a ajuns la un consens, ba chiar Trump i-a dat afară pe ucrainieni, că s-a săturat de ei.

OK. Acum hai să ne gândim cine de la noi, politician reprezentant al statului, ar putea avea o reacție coerentă pe subiect. Premierul nu are nici o credibilitate și legitimitate, că a pierdut alegerile, nu știe nici o limbă străină și nici pe ce lume este, președintele e cam interimar, chiar dacă zice ceva, nu e tocmai luat în seamă, ministrul de externe se ocupă cu ajutarea traficanților de carne vie să plece din țară…

Clasa politică română e ca țara, eșuată.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

118 comentarii

  1. Comentariu ascuns de spiriduși!
    [Click aici]

    Comentariu nasol. 30248
  2. De la noi poate doar Bolojan ar tine piept unor sacali ca si Vance si Trump.
    Altfel toata clasa politica ar fi la nivelul lui Cioroianu din 2007 cu Yes Yes Yes.

    Indecis. Tu ce zici?5277
  3. …și lui Hurezeanu tocmai i s-a transmis să-și țină gura sau se duce după Dan Voiculescu. Deci tot Băsescu va trebui să aibă o opinie curajoasă pe subiect.

    Comentariu apreciat.14115
  4. Nu stiu daca ar conta reactia noastra. In relatia cu SUA suntem doar un gandacel mic care se bucura de orice firmitura ce cade pe jos, in relatia cu UE suntem membri de mana a doua.

    M-am uitat si eu la circul ala televizat, saracu Zelensky a fost chemat acolo doar ca sa isi bata joc de el. Practic acum Trump va putea spune ca pacea a esuat din cauza lui Zelenski, chit ca omul a explicat foarte clar ca ii trebuie garantii de securitate intai, si apoi incetarea focului. Ca sa va dati seama cam cum sunt oamenii din jurul lui Trump, Zelenski a fost intrebat de ce nu vine imbracat la costum ca sa denote respect… apoi a fost mustrat ca nu i-a pupat mana lui Trump pentru ce a facut america pentru Ucraina. Jenant, penibil. Doar Europa poate ajuta acum.

    Comentariu apreciat.25129
    • Eu as zice ca Zelensky s-a descurcat chiar onorabil si admirabil …

      Comentariu apreciat.28137
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 59449
    • Imaginati-va ca sunteti pe front, flamanzi, fara speranta, luptati pentru o tara pe care auziti ca trebuie sa o vindeti oricum impotriva unui inamic in fata caruia v-ati preda daca nu ati stii clar ca tot ca-n razboi traiesti si sub papucul lor.

      Si apoi vezi scena asta. Nu te apuca prima data nervii, dar apoi mandria aia tampita si inutila. „Bah, macar un prost de presedinte am ce tine cu mine! Nu isi vinde tara pe nimic! Nu ma vinde sa dea bine in poza”.

      Cam atat a obtinut Zelensky. O sa ramana in istoria Ucrainei si peste 50 de ani o sa invete nepoteii nostrii de curajul lui in carti (da, in Romania o sa mai invatam din carti) chiar si daca pierde.

      Adevarul e ca unul ca el ne-ar trebui si noua.

      Comentariu apreciat.26442
    • @Alin – este o forma de solidaritate, de a arata ca se simte bine in timp ce altii o duc rau, exact cum barbatii nu se barbieresc dupa moartea unei rude.

      Insa imi place cum gandesti, exact cobanasul din Miorita – aplecam capul, lasam sa fie oricum, asta e viata.

      Practic Trump vrea ca Ucraina sa semneze contractul pe minerale pt cca 500 de miliarde sub falsul motiv ca le-au dat ei 350-500 de miliarde insa nu ofera nimic in schimb. In realitate acel contract i se cuvine Americii pentru ca spune „sa fie pace”, mai departe evident ca nu ofera nici o garantie si nici anumite conditii pentru pace, evident ca e simplu de facut pace, exact cum spui si tu – Rusia pastreaza cat vrea din teritorii, Ucraina promite ca nu intra in Nato si UE pe minim 20 de ani ai gata, art of the deal, am facut pace.

      Asta spune Trump si tu spui ca nu trebuie contrazis, corect?

      Comentariu apreciat.18915
    • @BigBear: Am inteles ca s-a modificat putin contractul ala, nu mai era chiar cum il voia Trump si nu mai includea vreo suma (de bine sau de rau, nu stiu ce sa zic). Dar ideea din spate tot ramane, exact cum zici tu.

      Ba chiar ala ar fi caz fericit. Adica Trump deja se comporta ca si cum Putin asteapta telefon de la el si opreste focul.

      Comentariu apreciat.394
    • Oameni buni, pe timp de război, președintele este comandantul suprem al armatei. E normal să fie îmbrăcat militar.

      Dar nu poate să fie în unformă completă pentru că nu e oficial în armată, cum sunt regii sau cum era Ceaușescu făcut general pe ușa din spate.

      Dar americanii atâta cultură generală au, Mcdonalds și Fox news, ca să nu înțeleagă de ce comandantul suprem al unei țări aflate în război, nu e în costum de gală.

      Comentariu apreciat.13531
    • Alin la cât de limitat ești mi-ar fi rușine să comentez aici ,desigur ,daca aș fi în locul tău

      Comentariu apreciat.6313
    • @Alin – da, așa e, cum de n-a găsit un costum pe la el p-acasă. Era un gest simbolic, menit să arate diferența dintre ei – unul e mereu în alertă, altul doarme liniștit în cearceafuri proaspăt apretate.

      Comentariu apreciat.7019
    • Aline … ti-ai luat-o de la interlocutori. Nu cred ca mai e cazul sa zic eu mare lucru ci doar atat: probabil tu i-ai fi pupat picioarele lui trump, ca sa nu zic altceva.

      Comentariu apreciat.7514
    • Lup – al treilea dintre cei doi frati Murariu. Mai jos de asa nu se poate.

      Indecis. Tu ce zici?531
    • @Alin Dar a fost ok cand Elon Musk era îmbrăcat ca un cocalar în Casa Albă?

      71
  5. NOU
    #26

    Vorba unui miner: “Am găsit la USA Rusia.

    Comentariu apreciat.1239
  6. Kelemen Hunor sunt sigur că ar putea dispune de o părere de luat în seamă pe tema asta. Și într-o română pe care majoritatea politicienilor români nu o vorbesc.

    Comentariu apreciat.8637
  7. Am ramas in urma, Basescu mai traieste?

    Indecis. Tu ce zici?2853
  8. Vali, ca si pana acum, gangavii si coruptii astia de politicieni de la noi vor trebui dusi de capastru de un Emmanuel Macron, care printre interesele tarii sale, ne baga si pe noi sub mantaua lor de ploaie. El si probabil ochelaristul ala de la nemti ne vor trage sub basca din par de oaie (ca sa citam niste muzicieni de marca), si ne vor trasa niste sarcini si niste linii de urmat.
    Cine dracu dintre momaile astea de politicieni sa faca ceva?
    Sa vedem daca exista vreo sansa ca sa vina frezatu ala de Nicusor, dar nici ala nu poate face mare branza, functia aia fiind de paie in mare parte.

    Indecis. Tu ce zici?3522
    • Ok, dar macar noi sa avem noroc sa avem si oameni care pot executa liniile alea trasate intr-un mod corect si eficient. Noi inca, pe buna dreptate, ne facem probleme de traducere si intelegere a ceea ce s-a tradus.

      Comentariu apreciat.321
    • Trebuie sa avem noroc, ca altfel e nasol! E bine ca mai avem cativa meseriasi carora sigur nu le stim numele care lucreaza destul de ok.

      La ce te referi cand zici traducere si intelegere a ce s-a tradus?
      La ce inteleg presa si politicienii din ce s-a intamplat in general si mai specific azi la Washington? Ca da, sunt de acord. Inafara de 2-3 specialisti de pe la noi, pampalaii astia de politicieni sunt praf de copt…

      222
    • @Irod: Nu doar. acum, dar situatia de acum arata clar problema.. Politica nu e ca-n armata unde poti primi ordine clare ce le executi fara prea multa gandire.

      Uita-te ce raspunsuri de cacat dau acum conducatorii nostrii. Ei au inteles fix ce a vrut „contracandidatul” (sa nu-l numesc inamicul) sa se inteleaga. Ca Zelensky s-ar fi dus sa negocieze pacea, a esuat si a fost umilit. Asta prezinta, de exemplu, Lasconi in mesajul ei pro-Ucraina. Si zic de Lasconi ca nu vreau sa-mi imaginez ce mesaje vor avea Ciolacu si gasca.

      Daca asta ajunge mesajul main-stream, Trump iasa invingator pentru public. Ca el a vrut, a intins mana, Ucraina nu vrea pace. Zelensky nu a pupat inelul de pace. Absurd, de parca SUA cu Ucraina sunt in razboi si ei trebuie sa faca pace. Si de parca Zelensky nu a avut dreptate in ce a zis.

      Dar daca nu poti intelege situatia, daca citesti din primul articol de ziar si de acolo iti faci opinia. Pai nu esti la mana unui jurnalist plictisit ce traduce poate din DailyMail?

      Indecis. Tu ce zici?306
    • Cosmine, foarte adevarat!
      De asta, deja de mai multa vreme incoace, desi pot da link unora sa citeasca stirea, incerc sa merg la sursa si sa vad (ca in cazul de fata) fix faptele cum s-au intamplat, asa ca am vizionat conferinta de presa trump+zelenski si toti lingaii de pe langa. Si inainte de a citi parerile obosite ale jurnalistilor, mi-am facut o idee singur.
      Vis-a-vis de lasconi, un exemplu extraordinar, ce putem sa mai zicem? Mergem frumos la clasa a 7a, ca aia fac geografie europeana, si copii aia iti vor da un raspuns mai pertinent decat are sa spuna proasta de lasconi.

      E absolut de aproape maxima importanta ca prostii as fie loviti peste bot, corectati si trimisi la carte/biblioteca (cum a facut macron, zelenski etc.) si noi la fel sa facem. Dar poate noi avem pretentii prea mari de la noi insine si de la semenii nostri. Evident, ma consider inca tanar si neexperimentat la multe, dar la a observa obiectiv o situatie si a vorbi adevarat si cu coloana vertebrala nu am dat gres niciodata!

      Despre ucraina si pupatul inelului, nici ca puteai explica mai bine situatia! Impresia asta mi-a lasat-o si mie dar nu puteam s-o exprim mai bine in cuvinte. :)

      206
  9. Parerea mea e ca stiind cu cine are de a face, Zelinsky, ar fi trebui sa mearga pe principiul “Fa-te frate cu dracul pana treci puntea”. Era evident ca vor fi ostilitati. El s-a luat dupa Macron, care a mers sigur pe el, poate chiar putin agresiv. Diferenta e ca din Europa, Franta e tara care probabil are cel mai putin nevoie de SUA iar Ucraina cel mai mult.

    Indecis. Tu ce zici?4189
    • Frate cu dracu ar fi insemnat de data asta sa semneze cine stie ce acord cu minereurile din ucraina care, din toate relatarile, ar fi fost profund dezavantajos pentru ucraina…intr-adevar noi nu stim detaliile dar e clar ca iar l-au inghesuit japitele de americani pe necajitul asta ca sa faca o mizerie foarte mare, si uite ca nu s-a facut frate cu dracul.
      se pare ca si actorasul a avut ceva semnale serioase din europa (ca din alte parti nu avea) ca sa nu se bazeze pe americani. Nu?
      Ca daca nu avea ceva la mana, se facea pres si lingau pe langa boul de trump si vedeam altceva decat shitshowul de azi. Dar no, presupunem, ne gandim…nu stim exact ce-a fost acolo.

      Comentariu apreciat.7615
    • NOU
      #39

      > sa semneze cine stie ce acord cu minereurile din ucraina care, din toate relatarile, ar fi fost profund dezavantajos pentru ucraina…

      Sau, in loc sa crezi „relatarile” poti sa judeci cu capul tau.

      Ia fratele meu albcurosu ce minereu vrei tu, din teritoriile la est de kiev, va dam voua 1/2.

      Pentru ca in orice alta varianta, fara ajutorul americanilor 100% pierd minereurile alea oricum. Si, oricat de parsivi, marsavi si mascarici ar fi al de bechtel si restul, parca tot mai bine decat uralminereu sau cum dracu s-or chema alea.

      Indecis. Tu ce zici?1776
    • Andrei, pai aia a zis si Zelenski, acolo in Donbas sunt toate cele… :)))
      Sincer eu ma pun in pielea ucrainenilor si judec si cu capul meu (imi pare rau ca ma jignesti, dar trec cu vederea) si ma intreb si eu: ba, eu iti dau tie averea mea si nu primesc nici o garantie, nici o pusca, doar o promisiune ca ma ajuti daca va fi sa fie?
      Asta miroase ca si aia cu arsenalul nuclear ucrainean de la scindarea URSS-ului si e foarte adevarata. Adica si eu as sufla in iaurt!

      Comentariu apreciat.879
    • NOU
      #41

      Pai zicem acelasi lucru. Da, ia 1/2 din minereuri dupa ce-i scoti pe astia de acolo. Nu vad absolut nimic „dezavantajos” in asta. Game theory e simplu. Cu americanii are o sansa sa-i scoata pe aia de acolo, si dupa aia sa le dea ce minereuri vor. Fara americani, 0 sanse. Nu inteleg de ce ai citi vreodata, sau de ce ai lua de bun, ce scrie presa despre minereuri. Presa nu stie nimic despre nimic, scriu doar pentru clici.

      Indecis. Tu ce zici?1157
    • Contractul oferit era mai degrabă Roșia Montana: indiferent ce se întâmplă cu Ucraina eu am dreptul la minerurile de acolo. Negociez pe urmă cu cine deține teritoriul.
      Cam cum face China, Bechtelul Africii. Hai că vă fac autostradă să scot minereuri. Trec niște ani, generalul dictator, șefu unde e autostrada? Un colonel e promovat.

      Comentariu apreciat.604
    • Andrei, ai zis asa: Cu americanii are o sansa sa-i scoata pe aia de acolo, si dupa aia sa le dea ce minereuri vor. Fara americani, 0 sanse.

      Gresit si gresit. Si argumentez: cat timp cartile din mana lui zelenski includ un joker ca Macron, pe care il doare in pix si zice „cu ucraina quoi qu’il soit!”, britanici care iar ajuta si declara ca ajuta, romani care ajuta (wink wink) desi nu declara si, in concluzie, toata europa care descopera ca are niste coaie si acuma si le pipaie si pune mana mai puternic sa ajute, e falsa ideea ca doar americanii i-ar putea scapa pe ucraineni. Evident, faptul ca nu mai ajuta ar complica lucrurile, dar sa fim seriosi!

      Aia cu minereurile contra garantii de pace, asa cum am mai zis, era o conditie sinequanon: nu dam minereuri daca nu garantati pacea. Si nu din gura, ca din gura am mai auzit. Si pana una alta, dupa 4 ani de trump ce? Pleaca trump si cine garanteaza cand asta pleaca de la casa alba?

      Ca si in alte cazuri, exista solutii, trupe de pace, americani, franceji (dispusi, a propos) si altii care sa fie in teren. Altfel din gura si din hartii semnate, am vazut! Si dupa crimeea 2014 s-au semnat acorduri de pace? Si?

      Comentariu apreciat.5711
    • NOU
      #44

      Man, acum doi trei ani lu macron nu-i zburau rachetele din fregate cand trebuia sa atace niste somalezi din siria, si tu zici ca macron ii scoate pe rusi din ua? Serios, daca pleaca americanii „doar complica putin” come the fuck on.

      Ba, asta ma enerveaza la cum se discuta azi pe net. Trebuie toti sa zica FIX acelasi lucru, fara sa treaca prin filtrul lui, sa se etaleze toti cu aceleasi idei. trump bad, zel good. NORMAL ANPLM ca asa e. Stiam ca ala e un babuin portocaliu. A mai fost 4 ani si la fel a facut. Da. Dar asta nu inseamna ca trebuie sa facem gimnastica mentala si acum sa zicem „tenplm, nici nu-mi trebuie ajutorul tau”. Pentru ca asta fac astia de comenteaza azi. Heheh, ce prost e portocala, lasa ca-i salveaza macrou si herrcumlochemapealanoudelanemti. Da, decat ca nu.

      UE face consilu sa discute inceperea deliberarilor pentru a se gandi la a incerca sa considere o potentiala deschidere spre a analiza ca poate maine sa faca ceva.

      Indecis. Tu ce zici?2950
    • Andrei, din nou, multumesc pentru jigniri. Hai sa mai continuam putin.
      Zici asa „tenplm, nici nu-mi trebuie ajutorul tau”. Zelenski, cu fata aia plouata, numai asta nu a zis! Mai ca nu implora ajutorul american. Doar ca, dupa cum vezi, se pare ca pana la urma au fost mai mult shake hands part …friends sau orice…Inseamna ca nu a depins in totalitate de americani daca nu s-a facut chiar asa de pres Zelenski in fata prostului. Nu?
      Si da, in conditiile in care europenii erau linistiti ca fratili nostru american (biden) ne ajuta, hai sa mai stam sa vedem ce si cum. Acum ca prostul face ce face, trebuie sa intre si ai nostri in scena si sa puna umarul.
      Ca europenii nu se grabesc ca imbecilul de trump e evident, cateodata intr-adevar sunt exasperant de lenti. Dar s-avem pardon, daca tu ca cetatean UE iti pui toate ouale in cosul americanilor, gresesti profund!

      Intr-un fel sau altul, noi ca europeni trebuie s-o rezolvam, pentru ca e la noi in tara!
      Dar na, e trist ca incerc sa iti explic niste treburi banale in 500 de comentarii…si apoi tu ma acuzi ca nu gandesc cu capul meu si ma faci, pe dupa baobab, prost. Altfel merci :)

      Comentariu apreciat.4410
    • NOU
      #46

      Reiterez, poate asa intelegi:

      Amandoi spunem acelasi lucru. Zel e justificat sa ceara garantii. De aia am zis „ia fratele meu ce vrei tu din cat e in est”.

      Unde a gresit zel, dmdv, e in abordare. Stia cu cine are de-a face. Are serviciile lui care trebuiau sa-l pregateasca. De cand a pus babuinul problema, trebuia sa faca asta: cum vede un microfon strain sa zica mereu „da, americanii ne-au ajutat, si le dam lor tot ce vor dupa ce ne ajuta sa recuperam teritoriile”. „domnu zel, ce parere aveti despre china?” „Da, domnu trump e litderul chinei si ii multumim lu domnu trump si la pretenii nostri americani pentru suport, si suntem convinsi ca o sa scoata tot minereul dupa ce ne scapa de rusi”. „domnu zel, va place apa?” „da, si mie si lu domnu trump ne place apa, avem apa in est, in teritoriile actual ocupate si ii dam toata apa la domnu trump si la domni americani, sa vina sa ia toata apa”.

      Intelegi ce vreau sa zic? Nu te duci la nebun cu discurs blajin. Zice babuinul ca vrea minereuri? Incepi ORICE fraza cu „ii dam minereuri, ia minereu fratele meu, care mai doreste care mai pofteste”. When in rome…

      Indecis. Tu ce zici?2232
    • Andrei, la asta ma asteptam si eu din partea lui Zelensky. Nu stiu de ce nu a procedat asa, ma gandesc ca e cu rabdarea si nervii la limita. Alternativa e ca era un deal prost si a vrut sa il saboteze public. Nu stiu, e ciudat, in orice caz e cea mai buna directie in care se puteau duce lucrurile. Pentru noi adica.

      198
    • Omule, de atatea ori le-a tot multumit si aproape ca ii implora pe americani sa continue, dar hop, dintr-o data, prostul de trump a dat-o cu al treilea razboi mondial si boul ala de vance cu „nu ne-ati multumit nici macar o data”! Toate din senin!

      Era cumva un show din partea boul de trump de felul „ba prostule, nu ma intereseaza de voi, eu vreau sa fac pace si sa fiu vazut ca fac pace”…cel putin mie asa mi s-a parut! Si o pace de fatada fara garantii, fix cum se teme toata lumea cu minim 2 neuroni activi, este imposibila avand in vedere ca in discutie este rusia lui putin. ba, uite nordcoreenii si sudcoreenii stau in armistitiu din 53, pula me…onoare, chestii, ceva acolo.
      japonejii iara nu au semnat pace cu rusii dar nici nu s-au suit pe ei pentru insulele alea ocupate…dar cand vine vorba de rusi, care au incalcat orice fel de prevedere semnata?
      sincer mi s-a parut ca l-au adus pe zelenski acolo ca sa ii dea in spate haina oropsitului si sa zica, hai filmati acuma repede cum facem noi pacea pentru prostul asta! vedeti ce meseriasi suntem noi americanii?

      Uitand ca pana sa ajunga ajutoarele americane si europene, totusi ucraina a rezistat ceva mai multicel de alea 3 zile prevestite de putin. Evident, treaba era terminata demult fara ajutorul nostru al tuturor, dar prea pute si prea a fost „good television” cum fix boul de trump a zis…asta in timp ce in ucraina se moare inca din cauza lui putin.

      Comentariu apreciat.528
    • NOU
      #49

      > era un deal prost si a vrut sa il saboteze public.

      da, nu mai poate zel ca lumea de pe reddit crede ca trump e prost, si ca noi comentam aici ca babele ca vai dar cum sa faca asa ceva presedintele si catelul sau, mai mama.

      Indecis. Tu ce zici?828
    • Ce legatura are comentariul meu cu faptul ca Trump e prost, cu reddit sau cu ce discutam noi?

      Am senzatia ca nu raspunzi la ce am scris ci la ce iti imaginezi ca am scris.

      Indecis. Tu ce zici?257
    • @Andrei: Neintelegerea provine de la faptul ca s-a tot repetat „pace” pe acolo si se repeta asta si prin presa.

      Dar asta nu era o negociere de pace :)) Ca nu se razboiesc Ucraina si SUA.

      Deci daca Putin i-ar fi dat voie lui Trump sa extraga mineralele alea din teritoriul ala, aia era. Trump vorbea ca si cum deja pacea e facuta in momentul in care Ucraina semneaza, dar nici pe departe. Si nici contractul nu prevedea ca o sa se obtina asa ceva (atata lucru se stie), nici ca vor mai fi ajutati in continuare, nimic.

      Si Zelensky l-ar fi semnat si asa, tot ce trebuia Trump sa faca e sa promita ceva, orice. Sa promita ca daca Rusia isi incalca cuvantul SUA intervine. Atat. Nu trupe, nu NATO. Sa promita, nici macar in scris, in vorba.. ca daca Rusia isi incalca cuvantul dupa o eventual pace SUA intervine. Sau sa promita ca ii scoate afara pe rusi de pe teritoriul lor. Sau ceva, orice. Dar cum sa iti dai jumate din resursele tale pe nimic?

      Comentariu apreciat.372
    • Mi se pare amuzant cum evitati voi elefantul din camera – despre ce discutam mai exact in cadrul acelui contract pentru minereuri care trebuie semnat acum, imediat? L-am vazut pe Graham vorbind despre ceva de genul „alea 500 de miliarde erau o investitie, ne dadeau un motiv noua, americanilor sa ne bagam sa facem pace”.

      La final de zi, in ce calitate discuta concret Trump? Indiferent ce discuta cu Ucraina ce o sa faca, o sa trimita americani sa moara in Ucraina? O sa declare razboi Rusiei ca ei sunt jandarmul planetei si asa au decis?

      Trump mereu spune 2 chestii si jongleaza intre ele – ce reprezinta acel contract si 500 de miliarde in minereuri? Este plata protectiei, in schimbul contractului o sa trimita soldati in Uraina sa mentina pacea in fata Rusiei? Sau reprezinta plata la ce au dat americanii Ucrainei sub forma de donatii si Trump acum spune ca erau un imprumut?

      Ca fix aia e ce a spus si Zelenski – Daca imi garantati pacea si trimiteti trupe care sa o mentina va dau banii/minereu insa daca voi vreti doar contractul fara nimeni de la voi eu nu semnez.

      Ati auzit voi ceva despre planul de pace de la US? Ceva, orice? Eu am auzit doar „trebuie sa facem pace, o sa facem pace”. Da, dar in ce conditii? Nimeni nu a spus despre planul de pace american, nu?

      Si Vance si Trump s-au suparat fix de aia „pai cum comentezi tu la noi, cand noi suntem mari si tari si tu un amarat? Tu trebuie sa treci in genunchi in curtea scolii si sa ne dai pachetelul si ce iti mai cerem noi”.

      Ceva imi spune ca pana la urma Zelenski o sa discute cu Putin direct si o sa cada la pace cu niste cedari de teritorii si vor merge mai departe.

      Comentariu apreciat.423
  10. Ar fi multe de scris dar eu in locul lui Zely as fi avut o mica conferinta de presă in aeroport unde care sa spun
    „Eu si poporul ucrainian multumim potus, congres si poporului american.
    Daca asta este situatia si trebuia sa semnam un acord unde sa platim ajutor militar primit in trecut, fara nici o garantie pentru viitor, nici despre viitoare livrari pentru a ne apara, sau fara macar sa stim ce deal se discuta pentru noi, atunci va trebui sa luptam pe râuri, pe dealuri, prin orase pe fiecare strada etc-Churchill.
    Ce deal este acela unde platim ajutorul din trecut si deal-ul nu spune nimic despre viitor? „

    Comentariu apreciat.638
  11. Obama l-a avut pe BO
    Biden pe Commander
    Trump il are pe JD Vance … sho pe el Vance

    Indecis. Tu ce zici?228
  12. Relax, băieți. Zelenski a fost aperitivul. Putin se pregătește pentru felul principal. Are cine să i-l pregătească. Asta apropo de cine e LA masă și cine e PE masă, cum bine observa cineva.

    Indecis. Tu ce zici?248
  13. Io-s fără cuvinte după ce-am văzut clipurile alea de la Casa Albă.

    Comentariu apreciat.7019
    • Ce parte ti se pre incredibila? Comportamentul lui Trump? Zelenskyy?

      Era de asteptat cum s-a comportat Trump, ma mir ca Zelenskyy nu l-a pupat in cur. Dar probabil ca dupa 3 ani de razboi nu mai ai rabdarea lui Starmer.

      Anyway, avem noroc cu Trump.

      Indecis. Tu ce zici?1883
    • SUA pierde puncte cu fiecare zi care trece. O mizerie de neimaginat.
      Aștept reacția poporului american ,mari apărători ai democrației. Vor sancționa comportamentul mizerabil al liderilor ?
      Acum 3 ani așteptam reacția poporului rus.

      Comentariu apreciat.5813
    • @Lup: M-am pus sa intru pe Twitter/X inainte sa ma bag la somn. Ce vorbesti de dat seama :)) El cu fiecare prostie ce-o face e mai popular. Fanatism extrem. Nu stiu unde ajungem dar bine nu ne-o fi.

      Indecis. Tu ce zici?276
    • @Răzvan Coloja

      Asta înseamnă politica. Nu găinărismele cu care ne-am învațat (securism, prostituție, amante/amanți, schimb de terenuri, schimbat cursul valutar după cum îi place nevestei nechezolul dimineața etc.)
      Iar majoritatea românilor, reacțiile, sunt de frică, teroare.

      Avem încă o demitizare: românilor nu le place politica, nu pentru că e ticăloșie/nesimțire/huliganism/găinărism/etc. ci, pentru că politica [reală] îi sperie.
      Deci, românii nu suportă politica fiindcă îi bagă în sperieți.

      V-am dat idee de doctorat/post-doctorat vizavi de patologiile psihice exclusiv românilor…

      Indecis. Tu ce zici?2316
  14. Poate ar trebui să nu facem nimic.
    Plus că azi președintele, primul ministru și parlamentul au fost aproape Ok, justiția se mișcă, grebla cu armata lui de susținători de 3 litere sau trei parale a fost ejac.. ejectată din AEP..
    A fost o zi bună și va fi un an bun pentru Europa și Romania.

    Indecis. Tu ce zici?1920
    • Și eu cred asta. Genul ăsta de intimidare pe care au exercitat o redneck inbred cucks Vance și imbecilul ăla cu costumul este atât de josnică încât eu m-aș duce acum sa lupt pentru Zelenski. Europa va fi acum mult mai unită și puternică iar boul bălții va lansa probabil războiul in Gaza sa se simtă puternic după această umilință.

      Ucraina nu cedează. Rusia se chinuie in continuare. Europa se întărește. Turcia se bagă sa ajute. Eu zic că sunt vești bune.

      Dacă afacerea s-ar fi semnat, Ucraina era devalizată și lăsată la mila lui Putin, Zelenski ar fi pierdut suportul populației că și-a vândut țara, iar Rusia ar fi avut timp sa se refacă și să atace alte țări precum Ro sau balticii

      Comentariu apreciat.3510
  15. Eu am vazut la faza asta niste diferente de cultura – Zelenski este slav si vertical si crede ca asa sunt toti, cand spune ceva este cuvant si se respecta pe cand Trump si Vance sunt invatati cu chestii bombastice „o sa fie bine, terminam razboiul intr-o zi, scadem preturile la mancare imediat etc”.

    O alta diferenta culturala a fost aia cu vocea – si Zelenski si Putin (si Macron partial) vorbesc pe o voce joasa si in general calm sau retinut pe cand Trump si Vance tipa, ridica tonul degeaba, incercand sa creeze un fel de superioritate asa.

    Tot la nivel de cuturi diferite – adevarul este ca americanii sunt lasi si europenii la fel – practic in afara de Macron putin mai vocal nu am auzit nici un alt lider sa isi bage nasul in razboi sau sa le ia partea ucrainenilor – nu am auzit de Italia, de Germania, de Anglia, de Spania sau ce alte tari mai avem noi prin vestul Europei sa fie transanti si seriosi in problema asta, practic inainte de scandal erau toti din gura cu fratii ucraineni insa cand a iesit razbelul doar le mai trimit niste bani si arme, insa nimic serios ca sa incheie razboiul.

    Si Zelenski este totusi barbat – omul este de acord cu diplomatie si contracte sau cedat minereuri insa vrea garantii – baze si soldati straini in Ucraina ca sa fie sigur ca nu il mai ataca iar Putin si pana acum americanii nici nu au pomenit de asa ceva, ei doar vor o hartie semnata ca e pace ca sa se dea mari pe cand Zelenski stie foarte bine ca aia este o chestie temporara si nu reprezinta nimic, nu are de ce sa accepte pierderi sau plati pentru ceva temporar.

    Ipocrizia americana (si nu doar) este adorabila – i-au cerut socoteala lui Zelenski ca a venit fara sa poarte costum insa cand a venit Musk in acelasi birou cu tricou colorat, sapca in cap si copil de 5 ani pe umeri nimeni nu i-a reprosat nimic.

    Comentariu apreciat.12214
  16. Esre clar (pentru cine vrea să vadă) că Trump nu e sănătos la cap. E nesimțit (vorbește constant peste zelenski care tace pentru că este civilizat), prost informat, are o monomanie cu 300 miliarde (când de fapt sunt doar vrea 70 de granturi adică donații, restul până la 130 s-au întors în America la firmele de armament), s-a dat de gol că a vorbit cu putin de câte ori….. 0 diplomație. Dacă înainte credeam că nu o să-și mai dea cu tesla în coaie, în seara asta și-a dat cu nucleara. Și el și Vance. Nimeni din Europa nu or să mai facă „deal” cu ei. Nu îi apucă Crăciunul în funcții, americanii au văzut cu cine au votat…

    Comentariu apreciat.6921
    • Nimeni din Europa? Gandeste-te ce este acum la Seul si Tokyo cand se gandesc aia ca Trump se da in barci si isi scrie de amor cu obezul Kim. Si australienii cand vor vedea cum China se intinde pana unde vrea si Trump o spune ca Australia e oricum departe tare si nici engleza nu prea vorbesc. Si in general in orice tara mica si parlita care va fi la mijloc intre interese rusesti/chinezesti si promisiunile americane.

      Comentariu apreciat.434
  17. Sa te chinui atata sa castigi presedintia US cu inscenarile alea de tentative de asasinat etc doar ca sa te faci pres in fata lui Putin si sa ramai in istorie ca cel mai slab presedinte care a declansat prabusirea celei mai puternice tari din lume…

    Comentariu apreciat.8824
    • nu crezi până nu se întâmplă. avertizările sunt așa, la mișto, lasă că o să fie bine.
      ce, ratații noști cred că noi urmăm? polonezii stiu că ei urmează, se înarmează, noi stăm și zicem că o să fie bine.

  18. Sincer, trecând peste faptul că majoritatea politicienilor noștri sunt niște imbecili limitați, eu nu prea știu ce poziție ar trebui să aibă România față de ce se întâmplă.
    Nu prea ne ajută nici poziția, cu Serbia și Ungaria pro-ruse la gard cu noi, nu prea ne ajută nici faptul că armata și tehnica militară de care dispunem sunt sublime, dar nu prea există (comparativ cu Polonia, de exemplu), nici economic nu strălucim… E ușor de zis să ne aliniem la ce zic ăștia mari și tari din Europa, doar că nu e chiar așa.
    E greu de ales acum dacă să te lepezi definitiv și tranșant de oligofrenii de peste ocean sau să o scalzi și să aștepți să vezi ce se întâmplă. Deși e cam clar că Putin și orcii lui au mână liberă de la baubaul celălalt să facă cam ce vor p-aici.

    Comentariu apreciat.363
  19. Eu cred că înțelegerea cu mineralele a fost un bluff. A fost atât de obscenă încât a vrut să nu fie viabilă, ca să aibă motiv apoi să spună că Zelenski e de vină și nu vrea pace.

    Asta zice de 2 săptămâni Trump, că Zelenski e un dictator și că nu vrea pace. L-a chemat la casa albă ca să facă show mediatic pe tema asta.

    Acum are ce și-a dorit, probabil vor fi oprite toate ajutoarele, iar rușii vor prelua întreaga ucraina.

    Dacă nu se întâmplă un miracol.

    Comentariu apreciat.547
    • Bluff de ce parte? A fost o chestie foarte clara de la Trump pe care Zelenski nu a vrut sa o semneze si a lasat sa se inteleaga ca o semneaza la Casa Alba ca sa discute fata in fata cu Trump si uite ce a iesit.

      Insa sa iti traduc in Romania cum suna intelegerea aia – US are 50% din ce scoti tu din Rosia Montana si alte zacaminte de azi inainte pentru ca ei baga 5% in aparare si NATO si Romania nu si apoi au bagat „zeci, sute de milioane poate miliarde (in vocea lui Trump)” in baza de la Kogalniceanu, ca sa fie bine si sa ramanem prieteni. Punct. Asa ar arata un viitor contract intre US si Romania, tu zici sa semnam sau nu?

      Comentariu apreciat.379
    • Eu cred că înțelegerea cu mineralele a fost un bluff.
      A fost atât de obscenă încât a vrut să nu fie viabilă, să aibă motiv apoi să spună că Zelenski e de vină și nu vrea pace.

      Cum se numește tactica asta?
      Îmi vine să spun „nod în papură” dar nu e tocmai 100% corect…

      92
  20. Pai am văzut circul de la noi, azi, in parlament, cu moțiunea de cenzura …ce dracu așteptări să ai de la maimuțele alea…

    155
  21. Am ajuns deja la concluzia ca nu ai ce sa discuti sau sa negociezi cu Trump, ca US nu va mai fi aliat pentru cateva generatii si ca singura solutie e federalizarea si armata comuna europeana?

    Nu? Ok, poate maine.

    Comentariu apreciat.5410
    • Cred că Trump va reuși să facă o Europă mai puternică și mai unită.

      Să ajungi să votezi alături de Rusia?
      Să umilești un șef de stat?

      Comentariu apreciat.565
    • Cei care trăiesc (trăim) acum & vor trăi pentru 2125, vrem arsenale de distrugere în masă & „biopreparaturi”.
      Altceva nu contează – planeta nu și-a revenit niciodată după 1962.

      Care vreți să trăiți în secolul 17, faceți-o pe pielea voastră.

      411
    • Delir, manute verzi, aplauze.

      Mema cu UE singura alergand in directia corecta, aplauze. Singuri impotriva tuturor.

      Ne-am prajit.

      217
    • Erai prajit de mult timp baiatule, nu e o chestie recenta.

      E ok, nu e necesar sau posibil sa isi dea seama toti de realitate.

      93
  22. Zelenski a mers cu o singura tema. Sa nu mai facă greseala din 1994 când în loc de garanții de securitate au primit asigurări de securitate. Și aia de dinaintea lui au fost băieți salon și pentru petecul de hartie igienica pe care scria asigurări de securitate au predat rușilor arsenalul lor nuclear.

    Comentariu apreciat.556
    • Trump și minionii lui vor doar să prindă un potențial nou mandat. Efectiv nu au plan real.
      Facem pace în Europa? Am bifat ce am promis .Sunt la fel ca și cretini din filmele americane care hartuiesc un elev mai pricăjit.

      Indecis. Tu ce zici?288
  23. Si totusi nu iese nimeni in strada, desi motive sunt. Intr-o tara normala la cap, piata victoriei era plina. Si nu cu suveranistii lui peste prajit.

    810
    • S-a ieșit pe 10 august 2018.

      Orice altă ieșire sau protest este la ordinul politic sau și ordin militar-servicii.

      Nici proștii nu mai sunt atât de proști… dar nici curajoși să treacă pragul la nivelul următor.

      153
  24. Și nU A zIS măCAr odAtĂ mulȚUmeSC!!

    Indecis. Tu ce zici?276
  25. Lumea se rearanjeaza de ceva vreme si show-ul de azi a fost doar o mica parte din modul in care SUA se va pozitiona in politica externa. Inca nu-mi e clar daca se mai tin negocieri pe tema asta sau nu, dat fiind modul in care acum se joaca povestea. Zelensky inca e in SUA da interviuri pe unde poate semn ca nu e jucata.
    Ce o sa fie mai interesant de urmarit sunt fix efectele acestui scandal in politica externa. Mai precis cam ce valoare mai au tratatele semnate cu SUA in toate domeniile? Lumea se va adapta si va merge mai departe, iar prieteniile se vor schimba, respectiv rahaturile nu se vor uita.

    Comentariu apreciat.322
  26. NOU
    #91

    Lasati analizele, lasati posibilele luari de pozitie ale guvernului tarii.

    Dupa clipurile cu inregistratile conversatiilor intre Zelenski/Trump + Vance, plus plecarea directa de la Casa Alba (inregistrarea pe CNN in care au pus-o pe una sa ii zambeasca ucrainianului inainte ca ala sa urce in jeep si sa plece). -> e clara treaba, SUA e cu rusii.

    Faceti-va proviziile de conserve, si care puteti, parasiti tara definitiv, aici nu mai e loc de stat.

    Indecis. Tu ce zici?1425
  27. Am urmarit comentariile direct la sursa. Daca isi face cineva iluzii ca Trump este pe punctul de a fi schimbat de popor, se inseala amarnic. Inteleg ca o buna parte din mesajele de sustinere pot fi oferite de fermele de boti insa sunt prea multe mesaje care par extrem de reale, de la profile sociale reale, etc, pe care nu le poti neglija.
    Practic narativul este simplu: „s-a inchis banca pentru Ucraina”, „Trump este un adevarat patriot”, „SUA inainte tuturor” si alte chestii de genul asta care pot fi considerate un limbaj decent.
    O sa treaca multa vreme pana cand oamenii vor intelege efectele deciziilor lui Trump & friends.
    Da, te poti certa cu unul, cu doi dar nu te poti contra cu toata lumea. Nu poti sa iti arzi legaturile cu cele mai bogate state (Canada si cele din UE) pentru ca tu, SUA, esti o corporatie care are nevoie de aceste schimburi comerciale. Nu mai merge politica izolationista in 2025, oricat si-ar dori unii.
    Dar, ma rog, timpul ne va arata cine a avut dreptate.

    Indecis. Tu ce zici?256
    • Ok… le-ai scris asta americanilor sau doar aici?

      622
    • NOU
      #95

      > Nu mai merge politica izolationista in 2025, oricat si-ar dori unii.

      Nu merge politica izolationista pentru astia mici. US e un continent intreg, si oricat de diferiti ar fi papagalii din californaye de ruginitii din sud, tot muricana vorbesc. Daca ar fi sa pariezi cine iese mai bine dintr-o perioada in care toti isi trag totul acasa si reanalizeaza pariul cu „lasa sa polueze chinezii la ei si sa ne faca totul ieftin”, tu pe cine ai paria? US cat un continent sau UE cat un continent? Ca la UE nu le iese nici neizolati, nu le poate iesi nici izolati.

      Sigur, US trece printr-o perioada portocalie, dar inertia pe care o au nu se opreste intr-o portocala. Oricate „gafe” ar face astia, cand unchiu porneste motoarele, se intampla chestii. Au resurse (ca de aia i-au exploatat pe altii, sa nu le scoata pe ale lor), au puterea sa-si proiecteze puterea, si orice ar zice oricine intre rus/chinez si murican, chiar si portocaliu, tot cu muricanu te dai. Ca altfel davai davai xi xi.

      615
  28. la asemenea nivel nu e permis circul.

    815
    • NOU
      #97

      ~ Ionuț, Băicoi, România

      Indecis. Tu ce zici?2216
    • Trump a zis la sfârșit că a ieșit „Good television”. Deci totul a fost o înscenare ca să îi fie pe plac lui putin și retardaților ce îl susțin pe trump (cu litere mici în mod voit).

      62
  29. Observ ca nu se discuta, dar Vali a lansat o intrebare foarte importanta. Zelenski n-a acceptat acordul de 50-50% cu americanii fara garantii de securitate pe cand Romania abia primeste un 10-15% din redevente pe exploatari similare. Nu-i tot aia, dar in bani reali noi suntem praf la „incasari”. Asta negociat pe timp de pace! Acum, daca vin americanii sa exploateze gaze de sist sau minereuri (ex: Rosia Montanta) in schimbul mentinerii trupelor lor pe teritoriul Romaniei, noi pe cine trimitem la negocieri? Ca mai mult de 5% nu primim!

    162
  30. Am vazut chestia.

    Zelenski a futut intalnirea cand l-a contrazis pe JD Vance si s-a apucat sa vorbeasca peste Trump.
    Si ceva mai subtil, la inceput, cand s-a apucat sa renegocieze in mijlocul conferintei de presa, sa prezinte dovezi.

    Trump e de vina ca nu a avut o discutie initiala mai lunga, de 2-3 zile, ca sa lase sa iasa la suprafata toate argumentele si nervii.

    Indecis. Tu ce zici?537
    • NOU
      #103

      Plus ca al dreacu Zelensky nici costum nu avea.

      Cat tupeu sa vrei ceva la schimb cand oferi ceva.

      193
    • NOU
      #104

      @Giani

      Aia a fost o porcarie. Dar uita-te la momentul discutiei.
      – vance s-a apucat sa tina un discurs mult prea politicianist despre cum pana acum s-au luptat, acum vom rezolva lucrurile prin diplomatie
      – de acolo Zelenski a inceput sa spuna ca nu se poate rezolva nimic prin diplomatie cu rusii si dupa asta il tot intrerupea pe Trump, vorbea peste el, raspundea la intrebarile adresate lui Trump si aici s-a rupt firul intalnirii
      – Zelenski s-a apucat sa faca praf bazele intalnirii, adica cautarea unui compromis – compromisurile nu sunt posibile, diplomatia nu se poate, vreau trupe americane pe teritoriu ceea ce stia ca Trump nu ii va da. Nu in faza asta cand spera sa opreasca razboiul pasnic
      – Trump a intervenit zicand ca ok, Putin si-a incalcat cuvantul fata de Obama si fata de Biden dar crede ca si-l va respecta fata de el. La care Z a pus la indoiala si asta, care era alta baza a intalnirii.
      – contractul pe care a zis ca il semneaza nu il semneaza

      Eu asa vad, Z nu e pregatit sa accepte compromisuri/pace in conditiile actuale.

      519
    • NOU
      #105

      M-am uitat de cateva ori la discutia aia. Cu fiecare vizionare creste senzatia ca aia l-au bagat la inghesuiala pe Zelensky sa il sifoneze putin in fata camerelor, iar Zelensky nu pare genul sa stea capra la faze de-astea.

      Problema ta e ca pleci de pe o pozitie de fan Trump, whatever it takes. Ca daca nu o aveai, iti dadeai seama ca Zelensky nu a cerut „trupe americane pe teritoriu” ci garantii de securitate, ceea ce pentru un om care crede ca Putin isi va respecta cuvantul ar trebui sa fie usor. Sunt surprins ca nu ai avut o disonanta cognitiva cu privire la asta: daca Trump are atata incredere in faptul ca Putin va respecta deal-ul, ce il impiedica sa ofere garantii de securitate?

      Iar raspunsul e simplu: Trump nu crede in realitate ca Putin va respecta deal-ul. Vrea sa zica ca a negociat un ceasefire, vrea acces la minerale si nu ii pasa de o pace de lunga durata. Tu, ca om cu limba infipta adanc in curul lui Trump, nu vezi asta. Zelensky, ca om normal si care s-a ars de mai multe ori, vede.

      142
    • NOU
      #107

      :)))) pai de-aia esti ba prost, ca mananci cacatul pe care il scot alti prosti.

      86
    • NOU
      #108

      domnu Mucea, mai incet cu insultele.

      79
    • NOU
      #109

      Eh, nu am o problema sa insult pe cineva care insulta la randul lui. In general ma aliniez la modul de discutie al interlocutorului.

      65
    • eok, cuvintele pe internet nu dor. baiatul raspunde disperat la orice postez crezand ca face „fact-checking” , probabil e un pustan idealist.

      da nu pt el comentez, daca stiam ca nu am cu cine renuntam sa mai comentez la vali de ani buni.

      48
    • Si ce spune tipul asta de pe X atat de interesant, totusi?

      41
    • NOU
      #112

      @Cosmin: ala de pe x bate campii. Spre exemplu „Europe followed green utopia, deindustrialized and cannot protect itself.”. Asta e o teza pe care alxzen o tot impinge, si e o prostie sinistra. Europa nu s-a deindustrializat si se poate apara. Din contra, toata situatia asta impinge Europa la cresterea reindustrializarii.

      Ce m-a amuzat a fost faptul ca am vazut de unde isi ia alxzen doza de rahat. Spre exemplu, uite alt tweet al baiatului de pe x:

      https://x.com/MichaelAArouet/status/1871459123038187981

      „US leading in big tech..” – sigur, unele mai importante (Azure, AWS) si altele mai putin (Instagram, Facebook).

      „..Advanced Physics..” – opaaa, stai asa. Unde e leading in advanced physics? Unde e LHC? ITER? Cine a batut recordul de timp la mentinerea plasmei pentru fuziune? US? Lol.

      „..Biotech & Pharma” – US e atat de leading in pharma ca importa pastile de 90 de miliarde de dolari din EU, fara a pune la socoteala firmele europene care produc in US. E atat de leading in pharma ca Trump trebuie sa puna tarif sa mai reduca din importuri.

      Mai sunt si alte chestii. Uita-te pe alte tweet-uri, dobitocul impinge ideea ca tot ce iese din EU e capacul legat de sticla. Si alti dobitoci preiau ideea asta, ca e simpla si nu trebuie sa isi bata capul.

      113
    • @Geani: Nu trebuie sa-mi spui de ce un om ce face „compounding” ca meserie si scrie fix ce scriu si alti 100k de oameni e prost.

      Eu vreau sa inteleg de la @alxzen, de ce ala, ce scrie atat de interesant? @alxzen, @mac, ce dracu’ e cu voi cand vine vorba de americani, cum dracu’ intrati in cercurile astea de dat la laba si de oameni ce spun atatea tampenii ca poate una dintre ele le aduce celebritate si bani. Copiaza ca retardatii chestii, de cand cu AI-ul nici nu cred ca se mai chinuie sa reformuleze singuri si ei din asta traiesc. Din asta si din „compounding” (adica pierd banii lu’ tata la bursa sau prind sageti pe crypto – ca altfel ar fi analisti financiari pe la firme ce fac investitii specializate).

      Cum pula mea va ganditi voi ca un muist din asta intelege ce repeta si el ca un papagal ce a vazut la altii intelege lumea inconjuratoare mai mult decat Ceusean? Si voi de ce repetati? Parca gandeati de sine statatori.

      Sunt 3 probleme mari si late doar in tweet-ul asta. Daca n-ati fi orbi datorita repetitiei si ca vi s-au impregnat niste porcarii in creier ca si cum ar fi normale, le-ati vede.

      Hai sa vedem, de exemplu, ce parere are de situatie unul care nu e un trantor parerist de canapea: https://www.youtube.com/watch?v=hTm0of2znlE

      73
    • Europe followed green utopia» Absolut adevarat, toata lumea stie ca este un esec dar conducerea actuala a comisiei pune ambitiile in fata logicii asa ca in loc de sters cu buretele green deal o sa avem niste amanari si „relaxari birocratice”:
      “A possible compromise seems to be that the Commission ‘stops the clock’ and doesn’t put new obligations on companies for the time being until the simplification law has been agreed”
      deindustrialized» aici cauta orice grafic cu output industria german, atat. Oricat se zvarcoleste giani adevarul e clar.
      and cannot protect itself» iar, aici e un adevar cunoscut, nu ma crezi? o zice armata germana (nu sunt pregatiti de razboi).

      adevar » zgomot de fond.
      Comentez aceleasi lucruri la vali de cativa ani industrie/ energie bla bla.
      S-a schimbat ceva fundamental intre timp? Absolut nimic, primesc contre ideologice nu factuale desi situatia e asa grava ca a ajuns „matter of fact” pe orice sursa publica. Nu ma crezi?

      cauta pe google /chatgpt/perplexity/ ce vrei tu: „is german economy in trouble/ is german industry in trouble?”

      Care e faza de ne imbatam cu apa rece? ideologie?

      01
    • NOU
      #115

      „aici cauta orice grafic cu output industria german, atat. Oricat se zvarcoleste giani adevarul e clar.”

      https://www.macrotrends.net/global-metrics/countries/DEU/germany/manufacturing-output cadere libera

      „iar, aici e un adevar cunoscut, nu ma crezi? o zice armata germana (nu sunt pregatiti de razboi)”

      Lol, Europa nu se poate apara pentru ca armata germana nu e pregatita in momentul asta de razboi. Germania=Europa si „in prezent”= orice interval de timp vrea pla lui alxzen. Realitatea e mai complexa decat niste minciuni sinistre ale unui trist, o analiza ceva mai detaliata are Perun: https://www.youtube.com/watch?v=7giYIisLuaA

      00
  31. Stiti bancul ala cu romanii ar trebui sa declare razboi SUA si sa se predea in aceeasi zi? Ma astept zilele astea sa faca la fel SUA cu Rusia.

    61
  32. Noi cu Macron sau cu cine va conduce Franta, singura noastra aliata din timpuri stravechi. Ca tara nu contam decat daca servim niste interese economice, exact ca Ucraina. Personal ii dau credit lui Nicusor Dan sa rezolve o situatie ca asta, in Crin n-am incredere decat daca ii scrie speach-ul lui Nicusor (le are cu vorbele).

    51

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Decathlon.