„Land of Choice”, un slogan furat?

Croatia: Land of choice

Ben Lerwill, 03 March 2009

Croatian National Tourist Office director Meri Matesic is based in London where her responsibilities include championing the destination’s infrastructure for events

Normal, Marius Moga, cine se aştepta la altceva?

thx KS

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

19 comentarii

  1. Pai vorbim de Marius Moga micul -copy/paste- mozart, ma-ntreb daca or sa-i faca si loc de veci copy/paste (care-a vazut „amadeus”, stie )

    00
  2. Pai asta-i si ideea.Un slogan din care sa iasa un scandal.Chiar international.Sa auda lumea de noi.Nu conteaza mijloacele.

    00
  3. melodia e pe undeva?

    00
  4. Cu placere ! :)
    Pe langa faptul ca mi se pare total nepotrivit cu Romania versul asta, caci alegerile iti sunt limitate de fapt de drumurile in starea in care sunt si de aglomeratia inevitabila ce apare fix pe traseele inspre locurile turistice cele mai „poplare”, mi se parea ca este prea comun sloganul ca sa nu mai fie folosit de nimeni. Totusi nu gasesc nicio referire la piesa lui Moga si data compunerii ei (asta apropos de faptul ca ar fi mai veche).

    00
  5. Cand om fura de la croati mai mult decat un slogan, vom fi mari :D

    De la Moga nu ma astept la altceva, sincer. Nu inteleg de ce l-au ales pe el. Desi nu stiu cati compozitori REALI mai avem in tara asta manelizata … Va fi interesant de vazut cum evolueaza lucrurile

    00
  6. Asta e sloganul pentru zilele de 1-2 mai si atat, sa vina tineretu’ la mare. Tara va avea un alt slogan pe multe milioane de euro.

    00
  7. „Croatia: Land of choice- Ben Lerwill, 03 March 2009”

    Articolul e scris acum o luna…piesa e mai veche, deci pica…asta nu inseamna ca n-o fi luat de prin alta parte, ca ala mic si cretz e in stare.

    00
  8. ce furt dom’le? la ei e „land of choice”; la noi e „land of choise”. diferentele sunt prea evidente, nici vorba de furt.

    00
  9. Iata cum stau faptele:

    1. Diletantii din Ministerul Turismului nu au fost capabili sa informeze publicul si presa ca „land of choice” nu este sloganul campaniei si ca acesta este doar un vers cool, urmand ca sloganul legat de brand sa fie definitivat in curand.

    2. Diletantii din presa nu au fost capabili sa priceapa ca acesta nu este sloganul. De fapt, banuiesc ca nici nu si-au pus problema sa citeasca niste documente oficiale, sa faca interviuri cu creatorii programului de imagine al turismului sau sa se documenteze minimal inainte de a polua spatiul media cu titluri „land of choice – noul slogan al turismului” (un search pe google te poate inspaimanta).

    3. „Land of choice” a fost un slogan standard folosit in turism. Trebuie subliniat – A FOST – folosit in turismul international in anii ’80, odata cu boom-ul turismului asiatic. In prezent este considerat anacronic, depasit, nici un operator decent din turismul european nu il mai foloseste.

    4. Ca fapt divers, „Land of choice” a fost o sintagma folosita si in turismul bulgar, atunci cand acesta s-a relansat la inceputul anilor 2000. Nu era sloganul lor, dar imi amintesc bannerele si posterele din Veliko Tarnovo si Varna de acum cativa ani.

    5. Moga este binecunoscut ca fiind un tip care ciupeste si combina de pe unde apuca. Faptul ca el a cules „land of choice” nu trebuie sa ne mire (nu m-as mira sa fi cules sloganul de pe vreun pliant bulgaresc sau din amintirile sale de pe litoralul bulgaresc). Mai mult ma sperie diletantismul celor care i-au validat versurile („specialistii” PR din Minister). Faptul ca nu au sanctionat sintagma spune ca:
    – ori sunt inculti in turism, si la prima intalnire a sintagmei li s-a parut super cool
    – ori au trecut cu vederea neconsiderand importante versurile imnului turistic

    6. Romania si Bulgaria nu sunt singurele tari unde acest slogan anacronic se foloseste. Iata ca si in alt stat postcomunist, dar cu turism incomparabil mai bun ca la noi, Croatia, il foloseste. In cativa ani, poate vedem si un poster ucrainean „the land of choice” de ce nu.

    00
  10. Nici vorba !

    00
  11. @agasatul: bine de stiut.

    00
  12. pai in primul rand, cum ai scris inainte, ii zice „Land of Choise”, probabil originalitatea consta in macelarirea limbii engleze.
    daca toata treaba e asa lipsita de inspiratie pot sa puna o poza cu dacii cum se bat cu romanii si sa zica „land of the brave” :p

    00
  13. Land of the brave :))))

    00
  14. Mie mi se pare bun „Land of choice”. Adica poti foarte bine sa NU ALEGI Romanica.
    Furat/nefurat…te mai uiti?

    00
  15. romanialandofchoice.com si net taken, le-am luat sa pun pe ele toate gropile din romania.

    00
  16. hehe, ca doar nu va asteptati la originalitate??? teoretic licitatia pt campania de branding este in derulare… faimosul imn cica e pt promovarea lui 1 mai… in limba engleza pt neaosii romani :))) cum acu ceva timp aceleasi lucruri fara noima le-am vazut la branduiala judetului Brasov, am o senzatie de deja-vu :D

    00
  17. @agasantul. zici tu ceva acolo. punctele 3-4-6 sunt absolut corecte si merita o analiza mai amanuntita. ma ocup la mine…in curand

    00
  18. Daca voi asta ati inteles din articolul ala…k asta e sloganul Croatiei, pai inseamna ca nu sunteti nici voi mai inteligenti

    00
  19. Cică nişte băieţi isteţi şi-au dat seama că duduia blondă de la turism nu şi-a omologat imnul „Land of choice” şi au înaintat la OSIM exact cum vă închipuiţi pentru înregistrare întocmai „Land of choice”.
    Ce m-a surprins, a fost faptul că duduia blondă nu numai că nu şi-a recunoscut vina, dar i-a făcut profitori pe domnii în cauză.
    Eu mă gândesc că oare chiar stă în firea noastră să facem treaba pe jumătate?
    Aşa s-a pierdut dreptul de a eticheta multe produse, unul fiind palinca pe care ne-au luat-o ungurii.
    Cât despre cei care au stat la colţ şi au văzut veriga slabă, toată stima. Aşa stă şi statul şi ne-o trage la cotitură.
    numai de bine

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.