Familiile victimelor trebuie să primească despăgubiri în valoare de peste 1,5 milioane de euro, de la Biroul Asiguratorilor de Autovehicule din România. BAAR (Biroul Asiguratorilor de Autovehicule din Romania) este o asociație profesională finanțată prin: contribuțiile membrilor săi (societățile de asigurare RCA), taxa anuală fixă plătită de gestionarii de daune autorizați de BAAR, sponsorizări, donații și alte venituri permise de lege.
Cu alte cuvinte, în jur de 1 euro din asigurarea plătită de fiecare dintre noi va ajunge la BAAR pentru a-i plăti oalele sparte de Vlad Pascu.
Vă atrag atenția asupra unei metode de a șpăgui politicieni și oameni, prezentată de DNA în cazul primarului din Mangalia:
Nu în ultimul rând, DNA spune că primarul a pretins și primit echivalentul sumei de 500.000 euro prin reducerea prețului de achiziție a activului proprietatea societății Topaz-Aurora SRL, situat în stațiunea Cap Aurora, compus din teren intravilan în suprafață de 3.709 mp și activul Hotel Topaz cu suprafață construită desfășurată de 3.824 mp și a activului proprietatea SC New Style Architecture SRL privind un teren de peste 900 mp. (sursa)
Da? Omul nu a luat șpagă, doar a cumpărat ceva mai ieftin.
Chestia asta se întâmpla într-o vreme la apartamente. Politicianul și dezvoltatorul imobiliar mergea la notar, declarau tranzacția, notarul nu avea mijloace să controleze că banii s-au dat, toată lumea fericită. Acum trebuie să depui la notar dovada plății, dar ce oprește dezvoltatorul să îi returneze politicianului banii cash?
O tanti a fost prinsă de trei ori la volan fără permis și abia a treia oară a fost eliberată.
Prima oprire a avut loc pe 3 aprilie, când poliţiştii au descoperit că femeia are permisul retras din motive medicale. Totuşi, nu au reţinut-o atunci. Au făcut-o trei zile mai târziu, pe şase, după ce au prins-o pentru a doua oară drogată la volan. 24 de ore mai târziu, au eliberat-o. Dupa cel de-al 3-lea incident din trafic, femeia a fost dusă la Secția 18 de Poliție pentru audieri. Aceasta se află sub control judiciar, iar acum a fost reținută pentru 24h și dusă la arestul central. (sursa)
Cam când se schimbă legea asta și se adaugă confiscarea obiectului infracțiunii? La cuțite se poate. La calculatoare când sunt prinși criminali cibernetici se poate. La mașini de ce nu? Că dacă îi iei mașina, nu se mai poate sui beat sau prost la volan. Ah, face rost de altă mașină? I-o iei și pe aia. Nu e mașina lui? De ce contează? Când e vorba de un cuțit se cere bonul de achiziție sau cum?

Mașina e cel mai sacru bun al românului, nu atentezi la el orice ar fi. Scrie în Constituție.
gresit..locul de parcare e. poti sa i iei si nevasta, dar nu cumva locul de parcare :)))
E un băiat cu deficiențe de vedere care postează situațiile în care nu se poate deplasa safe în oraș din cauza mașinilor parcate prost și a indiferenței autorităților. Deplasându-se cu baston, evident că atinge mașinile care îi ies în cale. Nu vrei să știi în ce hal sunt comentatorii ofensați că se ating cotețele. Boli psihice netratate dar cu permise auto.
Excelent ultimul paragraf, da, așa ar trebui sa funcționeze legea. Prin alte țări ți se ridică mașina pentru chestii mai mici.
Problema la noi în cazul unei astfel de legi va fi însă aplicarea ei numai unei părți din populație. Se va încuraja masiv spaga la polițist, influența de orice tip și posibil abuzurile.
Dar, mai bine cu ea decât fără…
Nu va suparati, dar de ce confiscarea masinii si nu direct pedeapsa cu inchisoarea?
Ma gandesc ca daca ai un junghi de 2-3k euro, te doare mai tare sa stai 6-12 luni la inchisoare, decat sa ramai fara masina.
mai tii minte cand a iesit legea cu confiscatul carutei gasite pe drum european sau autostrada? si politia a zis ca nu confisca nimic ca nu au unde sa depoziteze carutele si aia a fost.
Asta se intampla cand legile sunt date cu picioarele, de politicieni birocrati care nu au habar despre ce se intampla in realitate.
Nu ca vreau sa le iau apararea, dar daca legea spune doar ca trebuie confiscate carutele, fara sa specifice si ce se intampla cu ele ulterior, politistii ce ar trebui sa faca?
Sa le confiste si sa le parcheze pe strada, unde trebuie apoi sa le si pazeasca 24 din 24 ca sa nu revina proprietarii si sa le „recupereze”?
@Arhi
Exact ăsta e motivul. Mașinile confiscate zac în parcările secțiilor de poliție cu anii până se descompun, in timp ce angajații sunt obligați să-și parcheze mașinile de serviciu si cele cu care vin la muncă in stradă.
Pai asta e chiar o problema, vrei sa se vada ce masini au?
Reținerea autovehicului pentru 6 luni este suficientă.
Te calmezi atunci când te prinde Paștele, vacanța de vară sau Crăciunul fără mașină. Șase luni în care duci în brațe baxul de bere.
Nu nu nu nu nuu. Nu. Reținerea autovehicolului până la terminarea procesului și acoperirea prejudiciului plus plata integrală a amenzii. Vrei mașina repede? Faci un acord de recunoaștere a vinovăției ca să nu mai blochezi deampulea instanța cu drogangeala tă și plătești.
@FLO
100% de-acord, asta zic și eu.
Indiferent a cui e mașina, dacă mașina a participat la infracțiune, ce o fi, stă imobilizată până se rezolvă totul.
Nu confiscări totale, pentru că e drept la proprietate, de-acord. Dar…așa cum în alte situații se confiscă arma infractorului, și aici e clar că mașina este ‘arma’ infractorului. Așa că trebuie tratată ca atare.
Ai condus beat sau fără permis? E infacțiune (și acuma). Se confiscă mașina până se termină procesul și toate amenzile/pagubele sunt plătite. Nu le plătești? După 6 luni/1 an se vinde mașina la licitație.
Nu contează a cui e.
Așa poate învățăm și noi să fim responsabili cui dăm mașina, cu cine ne asociem, dacă avem un plod pe care nu l-am educat la timp, să ascundem cheile bine, șamd.
Alianta PSD PNL USR nu are timp pentru schimbat legi acum, e ocupata cu… altceva.
psd este ocupat de cuplarea cu aur.
De tâmpiții din AUR & Co. am tot vorbit. Cu membrii AUR. Reacțiile au fost alea de om sănătos: de un plm au ajuns ăștia în fruntea partidului?
Dacă vrei să zici ceva de ceilalți, fă-o argumentat. Grindeanu-Nordis. Nazăre-Bușoi. USR – nepricepuți, măcar nu fură, nu prea înțeleg ei sisteme complexe și cu 15%(sau 10 cât au avut) și însoțiți de hoți la drum nici nouă nu ne-am da șanse.
Uite model: https://www.youtube.com/watch?v=3KFwUP93LI0â
Au uitat să menționeze că TVA-ul la facturi se aplică pe luna de consum nu pe data facturii. Muie Bolo.
Sau… Nicușoare, lăsăm și noi festivalurile și drumețiile prin pădure și pe la biserci și ne ocupăm și da țară, că vin proștii și proștii nu știu multe: apă, paie și bătaie(energie).
@P
Vezi că nu președintele are puterea legislativă, vorbești a(i)uristic…
@Marinel ăștia de la AUR sunt în vacanță sau se pregătesc de 3 septembrie, or să fie ca ăia cu 2012 sfârșitul lumii, ne-am rugat și s-a amânat. Înțeleg că Nicușor lucrează la imagine acum în caz de referendum.
Subvențiile la partide tot acolo sunt. Justiția, Educația, Sănătatea, Serviciile tot varză.
Eu trăncănesc aiurea vrute și nevrute.
#justitiapecareoaparam face:
https://www.g4media.ro/masuri-preventive-mai-blande-in-cazul-inculpatilor-din-dosarul-mercenarilor-lui-potra-acuzati-ca-au-incercat-sa-puna-la-cale-actiuni-contra-ordinii-constitutionale-arestul-preventiv-si-la-domiciliu.html
ce referendum patroane?
Si cam cine ar trebui sa plateasca daunele????Este absolut normal ca BAAR sa plateasca daunele stabilite de instanta; sa facem un exercitiu de imaginatie, judecatorul decidea ca faptuitorul Pascu sa plateasca acele despagubiri: pai la varsta lui, probabil ca nu are nimic proprietate personala, si avand in vedere pedeapsa si cuantumul sumei, i-ar fi fost imposibil sa plateasca chiar si dupa executarea pedepsei.Deci, BAAR va plati pentru ca victimele sa primeasca despagubirile stabilite de instanta.
BAAR poate sa deschida un proces civil, sa recupereze daunele de la faptuitor, deoarece la momentul producerii accidentului, acesta nu indeplinea conditiile legale pentru a conduce, era beat si drogat, dar si aici , conteaza sansele de a recupera ceva vs a se judeca ani de zile cu un condamnat penal.
Poate la un moment dat primeste/mosteneste ceva(bani, apartamente, masini). Care ajung la BAAR….
Asta cu despagubirea acordata de BAAR, functioneaza identic cam peste tot in Europa, indiferent ce nume poarta „BAAR”-ul local.
Peste tot, companiile de asigurari sunt exonerate contractual de obligatia de a plati despagubirile cauzate de catre clientul lor unui tert, in situatia in care clientul care a produs paguba se afla intr-una din urmatoarele situatii: alcoolemie peste limita legala, consum de substante interzise, conducere inafara drumului public, de ex pt moto, in situatia in care clientul are vechime in categorie mai mica de 5, 4 sau 3 ani. Etc.
In aceste cazuri, pagubitul (prin intermediul companiei lui de asigurari asa cum merge treaba in statele civilizate) isi recupereaza paguba direct de la BAAR sau via compania lui de asigurari.
BAAR se indreapta impotriva vinovatului in instanta, de regula alaturi de alte parti vatamate/interesate (ex. Primaria care a prestat servicii de curatenie la locul accidentului si poate a inlocuit elemente de semnalizare sau mobilier urban deteriorate, Unitatea spitaliceasca care a acordat ingrijire victimelor, Politia care urmareste condamnarea vinovatului pt infractiuni la codul rutier).
Banii se recupereaza, nu e problema. Sentintele se dau in 2-8 luni, maxim de la inregistrarea accidentului de catre Politie.
Vinovatul poate plati juma’ de viata consecintele financiare cumulate ale unei neatentii. Pe langa suportarea consecintelor penale rezultate.
Cel putin asa functioneaza prin Europa de vest.
Am și eu o curiozitate, care mai mergeți pe acolo, drumul ăla de la Mangalia sspre 2 mai și vamă are acum trotuare pentru pietoni, elemente de protecție, radare camere ceva? Sau este liber la Carmageddon sub influența substanțelor?
Depinde cine ți-s părinții. Dacă nu-s valabili, ești arestat și dacă strănuți la volan. Dacă-s valabili, probabil poți merge șerpuit tot drumul nu te oprește nimeni.
De asta ce ziceti?
https://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/tanarul-fara-permis-prins-la-volanul-unui-bmw-cu-numere-expirate-dupa-o-urmarire-gara-copou-a-fost-iertat-de-arest-avea-facute-cursurile-unei-scoli-de-soferi–1786757.html
Sau de asta: https://reporteris.ro/exclusiv/anchete/cum-se-da-3-ani-cu-suspendare-in-romania-dupa-ce-rupi-in-doua-un-barbat-pe-zebra-cu-1485-km-h-judecatoarea-tescu-da-vina-pe-caroseria-masinii-si-spune-ca-drumul-era-liber/
Sunt faini unicii astia, nu?
Cum spunea fostul meu sef – am incredere in justitie. Dar nu in justitia romana!