Jurnalist deținător de electrică scrie despre hibride

Într-o țară civilizată, așa cum ne-o dorim, omul ăsta nu mai avea ce căuta în industrie. Nu mai era chemat nicăieri. Se angaja cu greu la McD.

Dar trăim în România. Nu e la prima prostie spusă, și Dacia și alții îl invită în continuare la lansări, pentru că e util în halul în care e. Vrei ca oamenii cu care lucrezi fie să fie coruptibili, fie să nu înțeleagă prea multe. Unii au ambele calități și o duc bine.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 3$

65 comentarii

  1. Dupa ce am citit articolul nu am inteles daca merita Dacia Jogger Hybrid 140. Voi ati reusit sa intelegeti daca merita Dacia Jogger Hybrid 140?
    Dar in comparatie cu Dacia Jogger E-100 merita Dacia Jogger Hybrid 140?
    Personal nu mi se pare ca merita Dacia Jogger Hybrid 140 nici in comparatie cu Dacia Jogger TcE 110.
    Totusi, Dacia Jogger Hybrid 140 pare o masina buna.
    Pe aceasta cale, rog echipa de Marketing si PR a Dacia Jogger Hybrid 140 sa-i ofere lui Vali Petcu de la zoso.ro o Dacia Jogger Hybrid 140 pentru o luna astfel incat bloggerul si vloggerul Vali Petcu sa faca un review in stil propriu masinii Dacia Jogger Hybrid 140.
    Cred ca acest comentariu este cel mai lung comentariu pe care l-am lasat pe acest blog, dar sunt impresionat de Dacia Jogger Hybrid 140.

    Comentariu apreciat.17217
  2. Resursa umană care a mai rămas în România este praf. Iar asta este valabil în toate domeniile, nu numai în jurnalism.

    Indecis. Tu ce zici?3441
    • Asa e. Un muncitor roman plecat de 20 de ani in Franta care nu stie nici acum franceza e de o mie de ori mai bun decat unul care face project management sau e team lead si vorbeste cel putin 3 limbi straine fluent dar care a ramas in tara.

      Indecis. Tu ce zici?6449
    • Vali, vezi ca Stanciu a zis ca esti praf.

      Indecis. Tu ce zici?328
    • Dă și tu salarii mai mari și o să ai resurse umane!

      227
    • Resursa umană nu a fugit doar din cauza salariilor ci coroborat la condițiile de viață din România care sunt de rahat. De la corupție, birocrație, lipsă infrastructură, lipsă legi etc

      Indecis. Tu ce zici?279
    • Mi-ar placea ca macar Arhi si Printesa Urbana sa-l urmeze pe Tatae sa se reintoarca in tara.

      78
    • Red a vrut să fie sarcastic, însă a zis adevărul! Iar ăștia de pe aici ce au lucrat mai mult de 6 luni în vest, știu ca e așa…

      26
    • m-am întors eu, e de ajuns.

    • Sucesul reintoarcerii in Romania depinde in ce pozitie te intorci in tara: cu fundul inainte, capra. lovind cu fruntea buricul sefului, mana intinsa care nu stie o poveste, misionarului, intrarea Catzelu, Servicii, eremit gen viata fara ceas, etc etc. Daca esti professional nu are rost sa te intorci. Ramai mai bine intr-o tara ploioasa din Vest si reciti Mananc si plang :))

      611
  3. Ai fi uimit cati fac calcule de acest gen, cand vor sa sa-ti demonstreze ca cel mai ieftin este un Matiz pe GPL.
    Pentru acest target, o masina mai spalata, inseamna inconstienta, bani aruncati!
    E nevoie de un anumit tip de avaritie pentru asta.

    Indecis. Tu ce zici?1718
    • și crezi că oamenii ăștia sunt pe net?

    • Da, ii gasesti foarte suparati pe subiectele despre masini electrice, unde iti explica ca intre un GPL si un EV e o diferenta de cateva circumferinte Terra.

      1216
    • Mi-ai adus aminte de prima mea masina la 18 ani (2009), un Matiz pe GPL. Faceam Timisoara – Bucuresti cu 100 de lei, daca ajungeam la destinatie.

      211
    • Nu uita de Prius-uri pe GPL.

      53
    • Era acum vreo 10 ani un motto pe diferite taxiuri „mai ieftin ca noi e doar mersul pe jos”.
      Nu imi aduc aminte exact firma. Cam asa sta situatia si aici.

      62
    • Mai vorbim peste 6 luni cant te cauta bajetii canu ti-ai platit rata la leasingsi rata la casa s-a dublat. Oh wait….
      Da facem mishto de „saracii” care merge pe gpl si ii doare in pla ca s-a scumpit motorina, si nu au rate la casa.
      Da exista si din astia. Eu de ex. si fac ceva pe masinile mai noi cand una din 2006-2010 e suficienta pt a ma invarti prin mocirla din bucuresti si ocazionalele drumuri la bv. si mie pare ‘inconstienta, bani aruncati’ :))))
      Succesuri?

      21
  4. Tu esti carcotas ca nu stii sa faci SEO din asta de calitate sa cazi fix pe cautarea utilizatorilor. Nu mai zic ca nu stii sa pui titluri din alea cu CTR mare gen „Soc…/Momente de Groaza…”. Daca vrei te ajut eu ca am o carte din 2008 cu „Seo for dummies”

    223
  5. are motor de 1.6, deci gara ascutitoarea dar si costa aproape 30.000 de euro.
    hai Dacia ca poti, inca un pic si rupi 50-ul.

    1014
    • Am mai spus eu pe aici , la ce preturi au ajuns mașinile noi, ai ca alternativa sa iei o garsoniera în reshitentialele de la margine de București, pe care sa o închiriezi la o chatista eliberata de jugul fraților tiktocisti 😀

      194
  6. Pare a fi articol scris de ChatGPT si tradus cu Google Translate in romana.
    Contributia jurnalistului e ca a pus diacritice.

    Comentariu apreciat.349
  7. Mie mi-a placut cum a facut el 3 paragrafe ca sa inmulteasca cu 1000. E mai usor 10 x 10 x 10. Acum inteleg ura unora fata de derivate si integrale, pentru unii e un efort semnificativ sa inmulteasca cu numere cu mai mult de 2 cifre.

    225
  8. Vlad Micsunescu a zis niste lucruri despre managerii de marketing de la dacia. Si 50% daca e adevarat si tot pica prost. Bine ca el nu primeste masini la teste, dar primesc astia.
    As putea spune ca marketingul lor e ramas in urma, la nivel doar de text scris si emisiuni tv (unde se uita mamaia). Ii asteptam sa descopere tiktok-ul, peste vreo 10 ani.

    Indecis. Tu ce zici?2613
    • Nu mai zice de Vlad Micsunescu, că îți s-ar imediat oamenii cu minusuri. Eu sunt curios cine considera cititorii de aici că e un jurnalist auto care merită urmărit în România…

      Indecis. Tu ce zici?827
    • Managerii de marketing de la Dacia nu au treaba cu chestia de mai sus… Daca vorbeai despre cei de la PR… 🙂

      26
    • Sa preiau si eu povara downvote-urilor pentru Vlad Micsunescu. Are si el piticii lui, dar incearca mereu sa fie impartial.

      Are o poveste pentru fiecare masina, o caruta de informatii tehnice (sar peste multe daca nu ma intereseaza in mod special motorul) si niste teste de mers, consum etc.

      Il urmaresc cu placere, plus ca explica bine si anumite concepte pe care le poti gasi explicate doar in engleza in alte locuri. Nu ma intereseaza deloc colegii lui de pe canalul AD, dar vad ca si aia au publicul lor (Passat pana la moarte, dupa aia Audi).

      177
    • Pentru cei care nu inteleg ce are lumea cu lautarul asta de Vlad, marele vlogger auto care zici ca e prima data cand vede masini: ia uitati-va la videourile lui, cum zice el acolo o ora povesti frumoase despre ce nu intereseaza pe nimeni care cauta o parere de spre masini si comparati cu Matt de la CarWow (de exemplu) sau pe cei de la AutoTrader. Aia in maxim 20 de minute zic tot ce ai vrea sa stii despre o masina si deja ai o idee ce masina iti pui pe lista sau nu. La Vlad iti ia 40 de minute sa intelegi de ce iti pierzi viata cu un idiot util si de ce naiba are atata succes unul care se pricepe la masini la un fel cum se pricepe un rodditor la programare.

      64
    • Emil, ca sa incepem cu concluzia, nic mie nu-mi place Vlad, chill dar daca cauti reviewuri despre masini ai 1 milion de solutii nu te obliga nimeni sa te uiti 1h nu? Si inca 1 h si tot asa, skip delete, eject. da tu ai tinut sa vi sa comentezi aici ca nu iti place in loc sa te dezabonezi in liniste.
      Apoi, review-rile lu Vlad care contin parte de istorie plus partea de mecanica-tehnica, ce nici un alt jurnalist nu o explica are targetul ei, eu personal ma uit cu placere la ambele si mai putin la butonu asta e rotund ce frumos.
      Si 3 da asta e valabil pt mien ma uit la masinile vechi ce le prezinta pe canal in loc demainstream auto jurnalisti care ne prezinta toate kkturile de masini noi ce pt romanika sunt 0.03 target, gen M5 sau Tesle sau alte avioane, pe cand un passat B5 e inca actual pt o mare parte din populatie.
      Cam atat.

      23
  9. Nici articolul despre Tesla nu e mai ” breaz” la ce enormități aberante debiteaza domnu’ jurnalist acolo.

    45
  10. Daca n-are motor de 1L si 3 cilindri la o masina pentru 7 persoane, da, merita!
    chiar daca nu calculezi in lei/km…

    113
  11. Hibrid 140 rezolva multe din criticile aduse Daciei. Motorul pe benzina e clasicul 1.6 16v cu injecție indirectă. Ar trebui sa fie foarte fiabil. Plusul de putere adus de motorul electric face depășirile mai ușor de gestionat și unde mai pui că e și automată.
    Dar tot au făcut măgarii. Acum câteva zile am aflat ca Lodgy venea și cu 1.3 tce 130. Pe jogger au hotărât să nu mai folosească acel motor.

    126
    • Doar ca are cutia aceea automata a lor, despre care am citit ca are probleme

      52
    • @kilroy nu e EDC. E alta cutie. Și ce ziceau că nu poate fi reparată dar e prea noua că sa știm ceva de fiabilitate.

      14
    • Nereparabila pentru ca producatorii nu pun la dispozitie piese de schimb. Sper ca asta se va schimba si/sau cutia sa se dovedeasca foarte fiabila, gen durata de viata 400K

      52
    • Zaraxe e un pic gresita informatia cu motorul. Acel 1.6 apirat e un motor de origine Nissan nu propulsorul clasic Renault 1.6 16 v care consuma destul de mult. 1.6 ele de pe e tech hybrid functioneaza cu un amestec sarac similar celor de la Toyota care merg in ciclu Atkinson cu pierderi minime de energie (va fi de fapt inlocuit cu un motor Atkinson) Comparatia de cilindree e irelevanta pentru ca aceste motoare sunt optimizate pentru consum si conlucrare cu motorul electric si trasmisia multi mode facuta de Vitesco chiar aici. Puterea dezvoltata in raport cu cilindreea e modesta la aceste motoare.Propulsorul de 1.6 va fi inlocuit cu in propulsor in ciclu Atkinson de 1.8 similar celui de la Toyota prin 2024. Deci nu iei un Jogger e tech hybrid pt ca are motor de 1.6 iar cel standard are 1l. Treceti peste vederile astea limitate la cilindree cand analizati un full hybrid.

      10
  12. Titlul articolului nu este potrivit: „Jurnalist deținător de electrică scrie despre hibride”. Nu are relevanta ca este detinator de electrica. Un titlu de genul „Pretins jurnalist auto scrie teribil de prost” era mult mai potrivit. Si nu neaparat ideile sunt proaste cat transpunerea lor in scris este praf.
    Da, nu faci economie la benzina daca alegi o hibrida. Dar de banii pe care ii dai in plus primesti o cutie automata, o tehnologie mai noua si niste avantaje gen parcare gratuita si impozit mai mic.

    Indecis. Tu ce zici?298
    • Hibrida nu este mai stricacioasa decat una doar cu motor termic sau doar cu motor electric?

      55
    • Hash, depinde de producator. Am inteles ca hibridele de la VAG sunt praf, dar cele de la Toyota sunt cam exact ce trebuie sa fie

      46
    • In general la Toyota s-a mers pe ideea unui motor pe benzina simplu, injectie indirecta, ciclu Atkinson, distributie pe lant, motor care nu e foarte fortat. De-aia si puteri gen 155CP din motor de 2.5. La alea nu se strica multe, nu mai mult decat la un motor pe benzina obisnuit.

      VAG are motor mic cu turbo pe benzina din cate stiu pe hibride, Hyundai au 1.6 turbo injectie directa etc, nu sunt asa simple. Nici Toyotele mai noi nu mai sunt asa, din ce stiu au si injectie directa si indirecta, folosite in functie de modul de deplasare.

      20
  13. Noi mai avem jurnalism auto? De fapt, am avut vreodata? Astia din print nu s-au adaptat niciodata la online si oricum nu au fost niciodata mare branza. AMS lui Razvan Magureanu avea mici scapari de sclipire printre tonele de traducere de la nemti. Autoshow-ul lui Vardie era doar o fituica pentru reclamele dealerilor. Alt jurnalist auto notabil nu-mi vine in minte.

    133
  14. Mitrea e special! Pune primul intrebarile la conferintele de presa si tot nu intelege nimic… dar e de-al nostru :)))

    143
  15. Io propun să-i luăm pe toți posesorii de electrice, să-i tăvălim prin smoală și pene de găină și să-i alergăm prin Piața Unirii cu o Rabă de pe vremuri.

    Indecis. Tu ce zici?219
  16. Nu exista review competent la masini fara cracii lui Ciuhuleasca.

    211
  17. E simplu de ce platesc oamenii acolo unde platesc sa isi faca reclama. Consumatorul de jogger citeste acel tip de sait ca al lui. Cati dintre cititorii tai au im plan o masina ca jogger? Poti face un referendum, la tine pe site, cati dintre cititori ar avea in plan sa cumpere ca alternativa un jogger. Chiar sunt curios. As fi curios si de un referendum care e urmatoarea masina pe care planuiti sa o cumparati

    73
  18. Nu e inteligibil, vai si amar.

    32
  19. Aceasta mare Dacie este cu 4k mai ieftina decat o Kia Sportage care e masina. De la finisaje, dotari standard si motor este cu mult peste Dacia. Din fericire pt Dacia sunt multi care prefera sa nu se intinda cu ceva in plus si sa isi cumpere ceva „romanesc”.

    02
    • Nu prea vad firmele cumpărând kia sportage pentru muncitori, horeca, facility management etc.
      Sau poate nu ai inteles cui i se adresează aceasta masina…

      20

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.