Jurnalism halucinant cu România Liberă

ASF decide să retragă licența Astra Asigurări. Denisa Marin, Doru Cireasa, doi jurnaliști de la ziarul România Liberă, patronat de același Dan Adamescu de la Astra Asigurări, fac niște jurnalism halucinant.

ASF, în fond un organism al statului, a lăsat fără câteva milioane de euro inclusiv o altă entitate controlată de stat. Este vorba despre Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale(CNADNR) care ar trebui să primească de la Astra Asigurări aproximativ 21 de milioane de euro în urma unei decizii controversate , dar totuși valabile. Șansele companiei de a mai recupera ceva sunt aproape nule. De altfel, legea care reglementează activitatea Fondului de Garantare a Asiguraților spune clar că sumele maxime plătite către asigurați se vor rezuma la 450.000 de lei adică aproximativ 100.000 de euro.

Nu doar CNADNR împreună cu alte zeci de companii private care au de încasat sume importante vor fi afectate de limitarea despăgubirilor. Vor avea de suferit și mii de familii care au obținut sau sunt pe cale să obțină în instanță despăgubiri în urma accidentelor suferite de rude ale lor. Sumele acordate lor de instanțe, mai ales când este vorba despre decese ale unor rude apropiate, ajung și 2 milioane de euro și depășesc, în orice caz, pragul celor 100.000 de euro.

Păi, tocmai asta era problema, că nimeni nu lua banid e la Astra, de aia a fost închisă. Deci a spune că lasă pe unii și pe alții fără bani e stupid, mai ales că internetul e plin cu poveștilor oamenilor țepuiți de această fantomatică firmă de asigurări.

Dar nah, jurnalismul cu patron e greu.

 

jurnalism-romlib

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

13 comentarii

  1. Nu știam ca mai exista România Liberă. Mă refer strict la publicație. În privința noțiunii în sine m-am lămurit demult.

    00
  2. Eu cred ca este profesionist ce fac.Pentru asta au fost angajati sa livreze limbi.Era ingrijorator daca nu faceau asta.Gandeste-te cum ar fi ca intr-o seara sa vina Gadea si sa ne zica ca Varnul e vinovat, ar fi neprofesionit din partea lui.Varanul i-a dat casa, masa, cur de lins, i-a fost mama si tata chiar in unele conditii sora si iubita, ce sa mai vorbim, practic l-a facut cine este acum.

    00
  3. Ma văd nevoit să repet comentariul din post-uri precedente: Footu-vă capu in cour de români tâmpiti care deși stiindu-se de problemele generate,totuși ati facut RCA la societăti petarde ! (Sunt in drum spre o agentie a unora din astia ,pt a a retrage dosarul de dauna ….)

    00
    • Românul își face RCA unde e mai ieftin, nu citește știri despre posibilitatea companiei de plata și oricum îl doare în fund în cât timp Îți iei tu banii

      00
    • Da, e nasol sa fii la capatul care incaseaza pierderea, si sa pici de prost.

      Dar eu nu inteleg de ce vina pica pe asigurat nu pe autoritatea care se face ca ploua. E normal sa cauti pretul cel mai mic, mai ales ca mecanismul curent chiar asta incurajeaza.

      00
    • Nu romanul ci cumparatorul in general isi face asigurarea acolo unde e mai ieftin. Mai alse acolo unde asiguarea este pentru raspundere civila.
      E rolul statului sa verifice ca asiguratorul isi ideplineste atributiile.
      P.S. Poate n-ai ajuns la asigurator. Nu-ti retrage dosarul de dauna ca nu foloseste la nimic.

      00
  4. probabil că cele 21 de milioane au intrat în calculul celor 700 de la CNADR?
    sau ne folosim de fraza: ”până la pronunțarea instanței, plătitorul de drept este încă astra”
    sunt curioasă însă dacă tarom va denunța contractele de asigurare pe care le are cu ei.

    00
  5. Eu sper sa-i loveasca cineva pe cei doi jurnalisti cand stau la semafor unul in spatele celuilalt… doi dintr-o lovitura.. si cel vinovat sa aibe asigurare la Astra…

    00
  6. Cand am implinit 30 ani, valoarea RCA-ului la Astra a scazut efectiv peste noapte de la 1700 la 600 lei (pretul pe 12 luni), in conditiile in care a doua zi inseamna o duminica, nu am avut accidente in ultimii 2 ani si am permisul de mai bine de 10 ani. Multumesc, dar orice ati spune, preturile sunt umflate rau de tot, in special la tineri (majoritatea platitoare de RCA) pentru un produs care nu mi se adreseaza mie. Cand se va trece pe un sistem de RCA care sa includa si un mic Casco, atunci da, se va schimba ceva. Pana atunci casc ochii pentru ca stiu ca cel putin 1/3 din participantii la trafic nu au deloc RCA, un procent de doua cifre au asigurari la bulgari si un procent mult prea mare au masini vechi, trecute de ITP pe ochi frumosi si cu RCA-uri care nu acopera mai nimic, sau eventual nu acopera nimic si e facut pe numele bunicii care nu a avut niciodata permis.

    00
  7. Cel mai simplu ar fi ca soferul care nu-i vinovat isi repare masina pe rca-ul lui, nu pe al soferului vinovat. Apoi se regleaza societatile de asigurari intre ele. Asa ar disparea petardele instant.

    00
    • pentru ideea asta a pierdut constantinescu șefia asf. ar fi căzut cel puțin trei, ca să nu zicem patru, companii, dacă în 2012 s-ar fi adoptat modificarea. totuși, RCA este o poliță obligatorie care are izvoare dreptul civil: prejudiciu produs terților din neglijență și imprudență.
      cât despre compensările între societăți, sunt dificile și greoaie. dar dacă ai casco poți merge pe varianta asta.

      00
  8. De asta lucrezi la România liberă. Eşti liber să scrii ce vrei. S-a sacrificat patronu pentru toţi.
    Mă gîndesc acum şi la bieţii fotbalişti de la Oţelul Galaţi, cum rămîn ei cu tibiile în aer…

    00
  9. 1. Din pacate am RCA la Astra ca intre Astra , Carpatica si Euroins am preferat sa-i aleg pe astia din urma – nu stiam ca sunt asa in groapa din nefericire (si in faliment si tot si-ar lua lumea banii dupa urma lor decat concurentii sus amintiti) . Din fericire , pentru altii , sunt sofer experimentat de 11 ani si ceva sute de mii de km fara incidente (din vina mea).
    2. A cere unui om in fiecare an 10-15% in plus cu toate ca am Bonus 12 pentru un RCA in conditiile in care nu am avut accident – repet – pe 3 masini – ei au acces la baza de date CEDAM care confirma treaba asta . Am ajuns de la 350 la 700 in 7 ani . Pai cum rahat sa nu platesc cea mai ieftina asigurare , ca nu am folosit-o niciodata si practic a fost profitul lor integral – si aud asiguratorii ca se vaita ca nu au bani ?! wtf – asta inseamna sa fii mafiot !

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube