Unul dintre cele mai greu de găsit răspunsuri din ultima perioadă a fost cel la întrebarea „Ce scaun auto cumpăram?”. Pentru cei care nu știu ce înseamnă piața scaunelor auto, există atât de multe modele, cu atât de multe versiuni, cu atât de multe dotări ce variază încât ajungi, mai devreme sau mai târziu, la concluzia că mai bine ții copilul în brațe.
Soția, pasionată de tabele, a făcut unul și cu modelele de scaune pe care le-am luat în calcul, coloane cu pros and cons, extracte din review-uri citite pe net, traduceri de pe site-ul ADAC – totul pentru a alege cel mai bun scaun auto pentru copil. După lungi căutări online și dezbateri, am rămas cu Joie I-Spin 360° și Britax Romer Dualfix i-SIZE, urmate de la ceva distanță de Nuna REBL Plus 360 i-Size.
Ce faci când nu știi ce să faci? Întrebi un prieten. Din păcate, prietenul reprezentat de marea comunitate Facebook ‘La primul Bebe’ nu a fost deloc de ajutor, părerile fiind cât se poate de împărțite – cei care aveau Joie spuneau ca acel scaun este cel mai bun, cei cu Britax la fel despre al lor. Nu îmi rămăsese decât să fac ce nu-mi doream, să ies din casă.
După câteva telefoane date la BebeTei, le-am găsit pe toate trei expuse la cel din Plaza România și ieri am fost să le vedem.
Nuna, așa cum ne așteptam, a ieșit din calcul pentru simplu fapt că este mai scump decât Joie, și are nota ADAC cea mai mare – 2.5, iar în acest caz, bigger is not better.
Cu ajutorul unui reprezentant al magazinului, am montat ambele scaune rămase pe listă pe bancheta din spate a mașinii și am început comparația punând copilul în fiecare dintre ele, de mai multe ori. Despre dotările fiecărui scaun nu are rost să menționez, găsiți detalii pe site-urile producătorilor și cele ale comercianților, ambele sunt suficient de bune încât decizia pentru unul dintre ele să fie luată din alte considerente.
- ADAC: Britax 2.1, Joie 1.8. Cum ziceam, e mai bine să fie mai mic.
- Preț: Britax ~2200RON, Joie ~1600RON. Variază în funcție de magazinul de unde cumpărați și ce ofertă prindeți.
- Poziția de somn este mai bună în Joie – față de Britax, unghiul maxim de înclinare este cu 5 grade mai mare. Poate nu părea mult pe foaie, dar în practică cel mic stătea mai bine.
- Butonul pentru a întoarce scaunul este foarte bine poziționat la Joie și are (cred eu) un arc în bază, care îl împinge în poziția dorită. Practic, în Joie poți ține copilul într-o mână, iar cu cealaltă să întorci scaunul. La Britax ai nevoie de doua mâini pentru a-l întoarce – copilul fie stă în căruț, fie în brațele altei persoane.
- Joie e mai adânc. Acest lucru poate fi un plus sau un minus, depinde cum vrei să vezi lucrurile. Noi l-am considerat un dezavantaj pentru că cel mic nu vede deloc în laterale, din Britax da.
Poate nu este o problemă acum, dar devine pe măsură ce crește. Riști să înceapă să se ridice pentru a vedea pe geam. Avantajul ar fi că nu îl bate soarele din laterale. - Joie este mai ‘gros’. Căptușeala scaunului este mai groasă în Joie – la fel, poate fi un plus sau un minus. Noi l-am văzut tot ca minus pentru că, luat la pachet cu ce am spus mai sus, copilul stă foarte înghesuit și, cu toate că poate părea ca fiind mai sigur, limitarea de mișcare poate duce la disconfort la drumuri mai lungi. Fii-miu nu suportă să se simtă imobilizat, plânge instant, iar Joie cam asta face prin modul în care este construit.
- Britax are husă de vară, Joie nu (există universală, dar aceea nu îmbracă scaunul în totalitate). Pe lângă faptul că e mai ‘aerisit’, Britax are husă de vară de la producător. În plus, consultantul ne-a menționat că în Joie copiii transpiră mai mult decât în Britax și datorită materialelor din care este făcut.
Husa mai are rol și de protecție – este ușor de scos și spălat, în timp ce la Joie pătezi direct scaunul. - Britax are rebound bar. Acesta ajută la un impact din spatele mașinii și are și ține, pe cât posibil, picioarele de pe scaunul mașinii. El poate fi setat în mai multe poziții, în funcție de cât loc de picioare vrei să lași copilului.
În final am ales să cumpărăm un Britax Romer 360 DualFix M I-Size Grey Marble.
Da, denumirea este lungă, însă nu e doar marketing. Varianta M este mai ieftină decât cea simpla (R) pentru că nu are insert-ul de nou-născut. Grey este culoarea, evident, dar Marble înseamnă că materialul husei are cu 7% mai mult bumbac în compoziție și un thread count mai mare al țesăturii.
Da’ ce trebuie scaun de copii ? Nu pot sa il tin in brate la volan ?
Boss, pe bancheta din spate, la mijloc, sa vada drumul. Facem tot ce se poate pentru fericirea copiilor nostri.
Da, total de acord cu Mihai😂. Noi acasa mergem pe principiul if he dies he dies. Si a mai zis tata o vorba: “ce daca mori? Sunt tanar, fac altul”
Eu il las cu capul scos pe geam ca sa nu-mi mai ceara la desene.
După logica cel mai bun aparat foto e acela pe care îl ai la tine așa pot spune că cel mai bun scaun auto e acela în care copilul chiar stă.
Testele ADAC sunt bune dar aș vrea să văd și niște teste cu cât de repede și-a scos copilul mâinile din centuri sau dacă i s-a făcut rău mergând cu spatele. Eu am luat un scaun auto BeSafe și sunt mulțumit de cum s-a comportat după 3 ani. E important să aibă poziție de somn. Poți să câștigi câteva ore bune de liniște la drum lung.
Besafe este și el în top 3 scaune dpdv al siguranței (izi kid x2 a luat chiar locul 1).
Uite aici a pus zoso niste solutii pentru scosul mainilor din centuri: https://zoso.ro/alegem-scaun-auto-copil-ghid-oameni-normali/
eu folosesc asta: https://besafe.ro/dispozitiv-de-retinere-al-centurilor_128469
Nu există scaun în care copilul nu stă. Există doar părinți care fac un compromis tâmpit: pentru puțină liniște (ne-plâns) renunță la siguranță.
Unii plătesc prețul, alții nu.
Care-i prețul la revânzare?
Depinde de optionale, rulaj, etc
cred că sesizez puțin sindrom compulsivo-obsesiv în postarea asta…
doar putin? ok, mai am de lucrat, inseamna ca n-am petrecut suficient timp la documentare.
O fi bun dar este destul de scump.
Eu am încercat mereu sa aleg calea de mijloc fără a face rabat de la calitate.
Astfel pt transport produse de la Chicco.
nu este scump, este foarte scump. dar stii ce e si mai scump? o nevasta nemultumita!
Nu cred ca exista ‘scump’ când vine vorba de siguranța copilului. Suntem pe locul 1 în Europa la nr de victime în accidente auto, nu e ca și cum riscurile sunt 0. Eu nu am văzut scaun bun și ieftin (sub 1500 lei). Înainte sa alegeti un scaun, uitați-vă puțina testele Adac și vedeți cam ce se întâmplă la impactul (la 50 km/h). Sigur, un scaun foarte bun nu te face ‘invincibil’, dar îți dă o șansă.
N-am copii, și mie mi se pare că scaunul e scump, dar doar pt că nu am banii. Și nici mașină.
Dar dacă întreb cei mai mulți oameni din jurul meu, consideră că un telefon nu e scump la 2000 lei, dar un scaun de mașină pt copil e scump la prețul ăsta.
Dacă aș avea banii, aș alege să-i dau mai degrabă pe un scaun de mașină, decât pe un telefon nou.
Foarte mulți oameni dau o grămadă de bani pt diverse kk-uri pe care nu le folosesc la capacitate maximă, dar un scaun de mașină pt copilul lor e scump la 2000 lei.
Salutare. Foarte bună alegerea! Am avut cred 3 săptămâni în care am tot studiat modelele de scaune rear facing., ținând cont de siguranță (note și eventual video teste Adac), confort, perioada de utilizare. Aveam de ales între Britax Romer și Axkid Minikid 2.0 (cel din urma are și testul suedez trecut). Am ales Minikid, singurul motiv fiind poziția mai buna de somn. A costat 2.000 lei, dar merita pe deplin (Cea mai prost gândită economie este la scaunul auto al copilului).
este doar RF, nu? am vrut 360, in primul rand e mai usor de pus copilul cand il pui la 90 de grade, in al doilea, ca sper sa reziste si dupa ce o sa vrea cu fata.
E doar RF, da. Pentru mine cel putin e foarte simplu de asezat si asa. Centurile le pregatesc(largesc si asez pe laterale sub tetiera) de fiecare data cand il scot pe copil pentru data viitoare. In rest merge teava. Am avut un Concord Reverso pana la 4 ani cand a depasit inaltimea ca era cel mai slim scaun foarte bun si apoi am luat Minkid-ul care teoretic ar trebui sa tina pana pe la 6-7 ani. Pana atunci oricum nu i-as da optiunea sa mearga cu fata.
Vezi ca pe fb e un grup numit RearFacing Romania in care gasesti raspunsuri mai la obiect decat pe LPB in privinta asta.
Nu stiu daca produc si pentru varste asa mici dar de la + 4 ani cred ca o varianta pentru cineva care stie ce trebuie este Recaro. Cautati si vedeti voi pt ce dimensiuni sau greutate sunt pt ca google dar ce va spun este ca am vazut multe scaune de copii cand a trebuit sa iau decizia dar nu am vazut nimic comparabil ca si constructie si materiale. Structura interna din aluminiu eloxat, spuma, nu burete, sistem de retentie realizat de ingineri nu de contabili. Si acum dupa ani de utilizare pare nou. Pina la 0-4 ani a avut Inglesina dar comparat cu Recaro pare facut de mine in garaj.
@ autor – apreciem ghidul amanuntit, e bine ca ai ales ceva de care esti multumit si tine copilul in deplina siguranta (pentru ca de asta e vorba pana la urma).
@ gandilosu’, si noi am ales un Recaro Pro Sport, dupa ce consortu’ a stat 3 saptamani sa studieze amazonu’ si sa faca liste. L-a convins faptul ca erau si recenzii de la cei care au testat scaunele in mod neplacut (deci accident). Ce l-a convins sa ia Recaro si nu Britax (cred ca intre astea incerca sa decida) a fost comentariul unui cumparator care povestea ca a avut accident si s-a rostogolit masina, iar pruncul in Recaro nu a avut mai nimic.
Fata il foloseste de la 1 an, acum are 6 ani si tot in el o tin, desi aici as putea sa o pun deja in booster seat. Doarme in el de rupe, faceam 10-14 ore pe drum pana la mare si nu avea nicio treaba.
Materialele sunt exceptionale, e greu ca dracu’, atunci cand il scoti si bagi in masina, dar e foarte foarte bun. Nu l-am testat serios, ca nu am avut accident inca, dar suntem foarte multumiti de el. Are si o inchizatoare peste piept, deci nici nu exista sansa ca pruncul sa se faca ‘briceag’ la impact. Inteleg ca in Europa nu e omologat sistemul, dar eu am preferat inchizatoarea peste piept decat doar 3 puncte in partea de jos.
mai ieftin sa iti iei BMW, decat scaun de copil.
Noi avem Joie, foarte bun scaunul, materiale de buna calitate dar are o problema majoră. Sus la baza gatului copilului centurile de siguranță tip ham sunt prea apropiate și inconfortabile pentru copil. Dacă aș mai cumpăra odată as merge pe britax.
Eu am britax trifix isize (se montează doar cu fata la sensul de mers) cumpărat după parcurgerea a lungi recenzii. Mai am de asemenea un graco milestone (am 2 copii). Copii prefera pur și simplu graco, se simt mult mai bine in el.
Salut! Multumesc pentru informatii. Si eu ma gasesc in aceeasi situatie doar ca in lista scurta au ramas cybex sirona s si joie i-spin. Imi poti spune motivul(ele) pentru care ati eliminat Cybex?
Multumesc
scor adac mai mare, în special la safety
Aruncati un ochi si pe Jane Ikonic360 foarte multumit piticul in el.Isofix si 360 care se misca cu o singura mana.
Multumesc pentru raspuns. Scorul e mai mare deoarece a primit nota mare (mai rau) la usurinta in utilizare.
@Silviu multumesc de informatie, dar nu cred ca il voi gasi in magazin sa-l pot testa cu micuta.
Oricum cu cele 3 modele in minte, le voi testa si eu in magazin.
Testat in magazin cele 3 modele mentionate mai sus. Singurul in care bebelusa nu a plans a fost Britax-ul. Banuiesc ca s-a intamplat acest lucru deoarece e cel mai spatios dintre cele 3, atat Cybex cat si Joie fiind mai stranse in jurul corpului. Prin urmare, am scos portofelul si am plecat cu el. Nu mai merg cu bebelusa la cumparaturi pe viitor
Dacă postai și tu cu un an mai devreme… Felicitări pentru research!
pare rau, acum a venit puradelu
Cumva am impresia că s-a depășit o limită. Protejăm prea mult copiii, pe bicicletuță căscuță, cotieruțe, genucheruțe, în parc șervețele dezinfectante mai rău ca la spital, nu merg pe jos mai mult de 5 metri că-i calcă mașinile conduse de părinții care nu-și lasă copii să meargă mai mult de 5 metri… și ne trezim la 20-23 de ani cu adulți disfuncționali incapabili să-și asume vreun risc sau să facă doi pași fără mămicuța și tăticuțul…
„Tot ce e mai bun pentru copilul meu”. Oare?
stii ce misto a fost cand unui amic i-a cazut fetita de 5 ani de pe bicicleta, fara casca, de a fost operata pe creier de urgenta la Grigore Alexandrescu?
ai idee ce inseamna sa vezi negru in fata ochilor si sa simti ca lumea ta a luat sfarsit?
trebuie, intr-adevar, gasit un echilibru, dar limita nu e clar la casca pentru bicicleta.
dap, cu totul de acord cu littlebro, e de tras o limita dar nu la casca :)). eu am ales de exemplu sa nu echipez kinderul cu protectii de cot/genunchi, asa o sa invete sa cada mai putin. daca pica, se vindeca. casca in schimb e sfanta.
hai sa nu lasam un accident nenorocit sa distruga o generatie intreaga. un copil a cazut de pe bicileta si a trebuit sa fie operat pe creier. alt milion de copii cad de pe bicicleta si singura trauama e ca tipa mamica la ei ca si-au prafuit hainutele bune. hai sa interziem bicicletele.
sigur nu ai căzut și tu când erai mic? în cap ma refer.
altfel nu vad cum îți poți asuma asa de ușor ca al tău sa fie ala unu la un milion. ce zici după, ghinion?
littlebro: si totusi…niciodata ne vei putea sa-i protejezi 100%…asa ca da…urat vorbind…e dupa ghinion.
nu, dar poți tinde cât mult poți spre acei 100%
intotdeauna depinde de „costuri”…si nu ma refer numai la cele banesti..ci la toate. povestea aia cu „frumoasa adormita” e de baza…
Am zis și mai sus, n-am copii. Uneori și mie mi se pare că se super-protejează copiii.
Dar cu siguranță scaunul de mașină nu intră la super-protecție.
Când eram eu copil, pe stada pe care locuiește bunica-mea treceau 2 mașini pe săptămână, cu viteză de melc mort, că era numai hârtoape, „pavată” cu piatră de calcar. Azi trec câteva mașini pe oră, cu viteză, că e asfaltată.
Când eram copil, o singură familie din cele 15 care locuiau în bloc avea mașină, azi au toate, unii chiar 2.
Când eram eu copil cei mai mulți aveau Dacii. Care era viteza maximă pe care o prindea o Dacie?! 100-120 km/oră în cel mai bun caz sau în visele ude ale proprietarilor. Azi poliția îi oprește pe tâmpiți cu 250 km/oră pe autostradă, cu toată familia, inclusiv copii, în mașină.
Maică-mea și frate-meu au învățat să meargă pe bicicletă pe drumuri „de pământ”, azi acele drumuri sunt asfaltate sau cimentate.
Accidente cumplite se întâmplă orice ai face, am o colegă căreia i-a murit un copil cu ea de mână, traversau pe trecerea de pietoni, pe verde. Mai avea un copil în brațe.
Dar mi se pare normal să adaptezi măsurile de protecție la pericolele posibile azi, nu s-o bagi p-aia cu „noi n-am mai avut nu știu ce și n-am murit”.
Și Schumacher a avut cască….
si uite asa ai reusit sa inchei discutia foarte scurt. nu pentru ca ai fi demonstat in vreun fel ca ai dreptate ci ca singurul argument pe care ai reusit sa il produci este o jignire. si oricum nu cred ca ai esti capabil sa porti cu adevarat discutia propusa de cristian banu, anume implicatiile sociale mai ample ale acestei protectii excesive, cat timp tu esti in mod evident blocat mental la nivelul fricii de drobul de sare.
o viata fericita iti doresc…
k
Sa stii ca uneori mi se pare si mie exagerata chestia asta, dar nici eu nu as renunta la casca, de pilda. Acum o saptamana a invatat juna sa mearga pe rotile si i-am pus casca pe cap, genunchiere, cotiere, palmare etc. Arata absolut caraghios, dar, decat sa se rupa peste tot, mai bine.
A cazut in prima zi pe spate si a dat un cap de asfalt, de am zis ca se rupe in doua. Din fericire pentru ea a avut casca, asa ca a durut-o doar partea opusa, pe care s-a sprijinit. Cica sunt si butt protectors, dar chiar am zis ca un dos busit n-o fi atat de rau. Eu am refacut caderea dupa o zi, fara casca, dar macar nu am dat cu ceafa de asfalt, ca am avut instinctul sa ridic capul la impact. M-a durut gatul 2 zile dupa aia.
Pe bicicleta o las numai cu casca, restul cred ca o si incurca, dar la role echipament complet, ca dupa aia tot pe mine ma maraie de usturime.
Esti cu capul? Tu in masina mergi fara airbag-uri si fara centura pusa si mereu cu 100 la ora? E un scaun in pana mea in care cresc sansele sa nu pateasca nimic simtitor fata de alea ieftine, plus putin confort ca si din cauza asta sunt mai scumpe – si tu ai alege mereu un scaun mai confortabil la masina, nu? Sa faci 10 ore in masina intr-o zi stand ca ghimpi e nasol. Sau te opresti la mijloc, dai 100e pe cazare cand te duci, 100e cand te intorci si uite diferenta de pret dintre un scaun de top si unul low-end.
Nu mai spun de casca pe bicla pe care ar trebui sa o poarte orice om intreg la minte care merge si pe altceva decat pe drumurile de pamant din satul lui.
Masurile de protectie te fac un om curajos nu un fricos si inadaptat. De ce sa nu aiba copilul casca cand se da cu bicicleta? Sau sa poarte protectii cand se da in skatepark? sau un servetel dezinfectant sa se stearga la julituri? Cand o sa cada cum crezi ca e mai bine? sa stea o saptamana pe bara ca are niste julituri urate sau sa se intoarca a doua zi si sa se dea iar? Unde-i curajul? Care-i fraierul? Imi aduci aminte de stickerul ala de pe masini cu „no airbags. we die like real men!”
Sigur ca-s si copii care-s mai cocolositi, dar nu-s nicidecum majoritatea, iesi intr-o zi in parc si numara-i. Si acum 30 de ani cand eram in situatia lor erau copii excesiv protejati copii de nici nu stiau sa dea cu piciorul in minge sau se speriau cand se auzea un zgomot mai tare, acum macar de bine de rau ii lasa sa stea pe afara cu casti, genunchiere si cotiere. Acum e la indemana oricui sa-si ia o bicicleta, nu mai trebuie sa dea parintele 2 salarii pe un pegas. Daca te uiti la ce nebunii apar in sporturile extreme si cati oameni le practica fata de acum 10-20 de ani ai sa fii surprins.
Boss, păi dacă dau atâția bani pe un scaun, dublez valoarea la bemveu deja.
Prețul este de aproximativ 1700 lei la Britax când vine BF-ul. Evident că trebuie un timing perfect, ideal să pice BF-ul când copilul e cam măricel și nu mai e de stat în scoică, iar dacă asta nu se sincronizează prea bine cu luna noiembrie, practic ai o nevastă din ce în ce mai nervoasă de la o lună la alta.
De când cu pandemia copilul nu a mai urcat în scaun/în mașină, l-am urcat acum două zile în scaun când ne jucam prin curte pe lângă mașină și a început să plângă speriat. A fost un fel de wtf?!?
Nu am înțeles ce zici la husa de vară, eu nu CRED că am așa ceva, am avut un atașament pentru primele luni care ținea loc de scoică, adică dacă nu aveai scoică, puneai atașamentul ăla în scaun și ținea copilul cam ca în scoică, era mai mult ceva chestie sinistră de umplutură…
Ce nu îmi place la Britax este că husa nu vrea să stea pe spătarul din plastic, cumva se trage în jos dezvelind spătarul din plastic. mi se pare o chestie foarte cheapo când te gândești în ce categorie este încadrat scaunul. Pare ceva ca și cum ar fi pus o husă de la un scaun mai mic pe un scaun mai mare.
Pentru transpirat, când aveam scoica am avut separat o husă separată universală, a rezolvat enorm problema transpirației, nu știu la Britax cum este, dacă nu va fi ok în britax o să o punem tot pe aia.
Să știi că se poate roti cu o singură mână, în timp ce cu cealaltă încerci să ții copilul fără să îl dai cu capul de zona unde se îmbină portiera cu plafonul, dar trebuie puțin antrenament iar copilul trebuie să fie puțin mai mare astfel încât să fie curios să vadă ce faci tu de fapt acolo, deja la vârsta aia se ferește singur de mișcările tale de tătic iresponsabil, așa că își bagă singur capul la cutie. Evident îl poți pune și jos, numai să nu fugă de lângă tine. Deci fază cu „ține to copilul ca să rotesc eu scaunul” va dispărea în câteva luni.
În rest mie ca șofer nu prea îmi place. E mare și greu, -5 cai la mașină.
Nu pot da scaunul șoferului suficient de în spate pentru că mă lovesc de scaunul copilului dacă este așezat invers (poziția în scaun invers față de direcția de mers). Nu sunt genul care dau scaunul în fundul curții, dar parcă prea mă înghesoaie.
Știu că se poate monta și pe partea dreaptă, dar l-am montat de la început în stânga si așa am obișnuit copilul.
Când copilul nu este în mașină, trebuie să întorc scaunul și să îl asigur în centură, că altfel la orice mers mai sportiv dacă este lăsat liber îmi troncăne și troznește de zici că merg cu cine știe ce troacă de mașină.
Ca sa recuperezi aia 5 cai, poti sa cobori tu din masina. Sotia va fi fericita!
atasamentul se numeste insert de nou-nascut, iar eu l-am cumparat fara pentru ca e mare copilul. este M-ul din explicatia de la final.
husa este asta, practic e un prosop fix in forma scaunului care absoarbe transpiratia si aeriseste pielea
Pt securitate maxima nu pui scaunul copilului in spatele soferului, se pune pe partea cealalta
Clar Joie, sunt perfecte.
Cata vreme pierduta!! Eu am intrat pe ADAC, am vazut ce zic baietii, si am decis sa iau un Britax Römer in 3 minute… Prins la BF la Bebetei cu 1600 de lei. Ich vertraue immer der deutschen Qualität!
pai și eu ce mai scriam la zoso pe blog?
Eu am de 4 ani si doi copii un Nuna Rebl 360. Pana sa citesc aici, credeam ca sunt si alegeri mai bune, dar acum m-am convins ca e ok. Ce ma dezamagise era materialul din plastic care, credeam eu, incinge copilul. Celui mare am luat un Cybex, bumbac, dedign si materiale misto; se incinge la fel de tare in el.
Da, 360 mi se par obligatorii, ajuta mult la confort, desi sunt mai grele, se pun/scot mai anevoios si au mai multe surse de zgomot. Pozitia in scaun, la somn, rear facibg, depinde si de masina pe care se instaleaza, si de cat de inclinata e bancheta din spate.
Pentru a mai diminua din transpiratie recomand sa cautati pe google: Protecție antitranspirație scaun
Gasiti ce trebuie la bebetei. Eu le-am folosit pe cele cu gaura jos ca sa intre centura
Am avut doar Chicco (și încă mai am), fiecare model costa undeva pe la 600-700 lei, nimic pretențios, fără rotiri, fără nu-ș ce brizbriz-uri. Și al meu a mers ceva cu mașina, drumuri de 10 ore două zile la rând au fost destul de frecvente. Nu am avut probleme până acum. Siguranța e evident pe primul loc, dar cred că există totuși o limită până unde te duci cu prețul.
care e aia? cum zicea cineva pe aici, cât dai pe telefon? cât dai pe mâncare comandata într-o luna? fix la scaunul auto ne lovește logica și chibzuința, aici tragem linie?
Nope, eu aplic chibzuința la toate
Eu văd Chicco ca un fel de Decathlon. Chestii bune la prețuri decente. Şi la o adică aş fi curios cât din diferența de bani e extra siguranță şi cât e dată de extra „features”.
Oricum, nu comentam alegerea ta personală, să fiți sănătoşi şi să n-aveți voi nevoie de stelele alea.
Si la noi fu greu cu scaunul dar am ales un Joie. Mi se pare cel mai bun din punct de vedere pret-calitate.
Eu am ales un cybex pallas b-fix care a obținut 2.4 în testele ADAC. Daca mă întrebați de ce acest model…..că am găsit exact culoarea interiorului mașinii: bej :))
Cybex Pallas S-Fix here. Tot pe bej
Eu cand am luat scaunul am incercat tot modelele astea doua pe masina (tot la bebetei au si un fel de bancheta de test ca sa nu se care in parcare cu scaunele daca vrei sa incerci mai multe modele). Am ales britax-ul pt. ca ramanea mai clar mult spatiu pentru picioruse in modul cu spatele.
Inca nu am copii dar citind despre subiectul asta, mi-am adus aminte cum prin’95-97, tata la drum lung (Hunedoara-Neamt 12 ore), a facut o bancuta pe care o punea intre scaunele din fata si bancheta de la Dacie, transformand astfel bancheta din spate intr-un pat enorm.
Noi 3 copii mici eram cei mai fericiti, stateam ca boierii si dormeam jumate de drum.
Bine, am si muscat din scaune de cateva ori la frane dar am prins 2020.
@Tyrol, am zis-o și mai sus, la ce viteză maximă ajungea taică-tu cu Dacia? hai să zicem 100 km/oră, că era încărcată cu 3 copii, nevastă și bagaje. maxim 100.
azi și pt Logan 100 km/oră e viteza de croazieră pe drumurile naționale și județene în afara localitățile, iar pt autostradă s-ar putea să fie un pic cam mică.
și asta e valabil nu doar pt mașina cu care circuli tu, ci și pt toate celelalte mașini care circulă pe șosele.
ca să nu mai zicem că cel mai probabil numărul de mașini pe șosele e de minim 4 ori mai mare față de ’95-’97 când zici tu, și probabil de 10 ori mai mare față de anii ’80.
hai să nu mai comparăm totuși mere cu șuruburi.
Eu am ales Britax Dualfix 2 Blue Marble. Copilul sta bine in el, nu transpira, functia 360 este foarte utila. Dupa aproape 1 an de utilizare arata ca nou. Vanat pe toate site-urile pentru oferte. Prins la 1600 lei.
Diono Radian 5, Rear facing. ~250euro. Regula ramane: orice scaun e mai bun decat nici un scaun. La fel la centura. Radem, glumim, masina nu pleaca pana ce nu are toata lumea centuri. Stiu ca pare banal. A functionat la copil, la bunici, la cunostinte (accident, prima oara cand a pus centura copiilor, operatie, recuperare, drama, nu tragedie). Cum zice un clasic in viata: 5 oameni, stingator, detector fum, anvelope ok.
Littlebro, ceva recomandari de carucioare ? :))
roți cât mai mari și mai moi pentru primul cărucior.
Primul? Eu ma gandeam ca e unicul . Mai sunt 2 luni, o sa incep research ul.
Aici e de scris:
In primul rand nu iti recomand 3in1, stiu ca pot parea foarte avantajoase, insa au minusuri pe toate partile.
Zici ca mai ai 2 luni pana la bebe, asta inseamna ca o sa incepi cu un landou. Eu am avut un Bugaboo Cameleon³ Red, 2 in 1. Nu te panica, nici macar eu nu am dat banii aia pe un carut, l-am avut imprumut de la varul meu.
In landou va sta 2, hai 3 luni maximum – al meu la doua luni deja se plictisise sa se uite la cer si cerea in brate.
Apoi am cumparat un Inglesina Trilogy. Pe asta am dat vreo 1700 si a fost un esec. De ce? Pentru ca nu l-am folosit mai deloc datorita COVID. Carutul este super misto, robust, puternic, protejeaza copilul, are rotile super moi, asa cum a recomandat si Vali, urca usor borduri, etc, d-aia si e 2000 neredus, dar nu se mai gaseste. Il poti folosi de la 0 luni (se lasa pe spate incat copilul este la orizontala) pe post de landou, pana la 3 ani dupa ce il ridici in modul sport.
Daca te tenteaza, il vand Il vand pentru ca e prea greu, prea complex si prea mare pentru ce nevoi mai am eu la 7 luni cu copilul. In plus, sotia este mica si nu prea se descurca cu el, mai ales in Fabia ei.
De o luna am luat Cosatto Woosh 2, cu imprimeu Sea Monsters si sunt super incantat. Il strang si desfac cu o singura mana, bebe sta in el fara probleme, e usor de stocat in masina.
Am inceput prin a spune ca nu recomand 3in1, ceea ce inseamna ca, daca ai masina, ai nevoie de o scoica. Am avut COSATTO Port Spectrolux si am fost foarte multumit. Dormea fii-miu-n ea fara niciun stres. Scoica o dau gratuit la pachet cu caruciorul Inglesina, pentru ca nu mai am ce face cu ea.
mă bag și eu ca musca-n lapte, din ce-am înțeles de la alții: 1. landoul e mai degrabă inutil. 2. să fie cât mai ușor posibil, mai ales dacă locuiști la bloc și extra-mai ales, dacă blocul n-are lift. 3. partea ”sport” să poată fi manevrată (fixată, strânsă) ușor de o persoană, cu o singură mână. 4. da, roți mari și mai moi.
mai erau și niște discuții despre portbagaj sau geantă atașată, parasolar și ”pelerină” de ploaie, dar pt cei mai mulți părinți pe care i-am auzit, cele 4 s-au dovedit a fi cele mai importante.
@A, chit ca ai, in teorie, dreptate referitor la greutate, se bate cap in cap cu necesitatea de a proteja copilul. In landou el trebuie sa fie cat mai putin expus la vant, ploaie, zgomot si denivelari. Toate astea se rezolva cu materiale de calitate si un cadru robust, dar asta inseamna si greutate mai mare. Eu luam landoul in casa, insa aveam luxul de a lasa cadrul in portbagajul masinii.
ROȚI MARI!!! ca să nu simtă copiii denivelările și gropile.
@Littlebro, după cum am precizat, așa am auzit la alții (nu e din experiență proprie), că au vrut siguranță și draci, și laci și apoi a stat copilul în landou maxim maximorum vreo 3 luni și apoi mama (că na! ea era cel mai mult acasă cu copilul) se chinuia cu căruțul pe scări, borburi și alte hopuri orășenești și le părea că n-au luat ceva mai ușor.
cei mai mulți luau ceva sport și ușor, ușor de desfăcut și strâns, pe care-l foloseau până ajungea copilul la grădiniță.
Cel mai bun carucior e cel de imprumut cel putin pentru inceput sau sh – ai sa gasesti multe foarte putin folosite. Ca daca ai un copil care nu vrea nici in ruptul capului sa stea in el il iei degeaba.
La mine si la altii pe care ii stiu a vrut sa stea numai in sistem de purtat. Abia pe la 2 ani cand am dat carutul s-a trezit ca vrea in el :).
Hauck model All in one. Acum 6 asta am ales. Roti suficient de mari pentru borduri si denivelări, amortizare cu arcuri pe ele, sistem complet începând de pay 0 ani. Vine cu landou, scoica, scaun (montabil cu fata sau spatele la direcția de mers), accesorii pentru ploaie, țânțari, vreme rece, suport pahar, geanta scutece. Rezonabil la greutate, intră cu brio intr-un portbagaj de Sandero. Pret atunci 1700 pe prams.net cu livrare gratuită sau 2200 Lei plus costurile de livrare din țară. Ca si poziționarea de brand undeva lângă Chicco si Graco.
Pe ADAC 2020 la capitolul siguranta, doar cele doua scaune de la BeSafe au cel mai bun scor, respectiv 1.5 / very safe. Celebrul Britax are 2.1. Celelalte cateva scoruri de 1.5 sunt pentru scoici. Scorul total are mai multi factori precum greutate, curatare, manevrare.
Am avut scoica BeSafe, n-am putut s-o folosesc pentru ca era foarte incomoda pentru copil. Apoi am avut scaun BeSafe pe care l-am inlocuit cu modelul 2020 pentru ca se si rasuceste 360, dar cel mai important pentru ca functioneaza si pe banchete inclinate.
La masina mea (VW Tiguan) bancheta este destul de inclinata si sistemul isofix cumva pozitionat mai in jos, astfel ca orice pui in isofix va sta si mai inclinat decat bancheta. Consecinta este o pozitie nefireasca pentru copil si nici in sistemele cu cel mai mare grad de inclinare nu ai o pozitie de somn acceptabila, practic copilul doarme cu capul in jos.
In schimb noile modele BeSafe au acel Universal Level Technology, prin care scaunul e fixat doar in isofix si piciorul din podea, dar nu se sprijina deloc pe bancheta (chiar face un unghi destul de mare). Iar pentru pozitionarea corecta are o nivela built-in. A fost lifesaver, si pentru noi dar si pentru baiatul de la bebetei pe care l-am pus sa care toate modelele de scaun cu inclinare, pentru a le testa pe bancheta.
Mi se pare util sa las acest comentariu pentru cine mai are acest model de masina, sa nu mai treaca prin atatea cautari si batai de cap. Pe forumuri, mai ales cel dedicat scaunelor auto, am primit chiar de la admin sfat pentru nu stiu ce model cred ca de la Joie care nici macar nu avea test ADAC…
mersi de info, Tiguan a fost prima masina catre care ne orientasem, dar nu s-a concretizat. este totusi pe lista pentru a inclui a doua masina si ce spui tu aici e de tinut cont.
La Golf, chit ca bancheta este destul de inclinata, isofix este pozitionat putin mai sus decat imbinarea dintre spatar si bancheta, ce mai ajuta la unghi.
P.S daca vezi cati mi-au sarit in cap ca am dat 2000 pe un scaun, iti dai seama ce reactie ar avea la 2800?!
il gasesti lejer la 2400, depinde acum ce pretentii ai la culoare
Intre timp am aflat de ce nu era pe lista. Cand l-a cautat sotia nu aparuse 2020 si, din ce am inteles, nu a gasit model cu 360…
Fix aceeasi dilema am avut-o si noi in urma cu doua luni. Am ales Joie si pentru ca avem si carut si alte lucruri de la ei. Momentan suntem foarte multumiti, pozitia este excelenta, insa da, cam transpira.
Si noi am trecut prin acelasi proces acum cateva luni. Lista noastra scurta a fost: Britax-DualFix, Joie – I Spin, Nuna – NORR.
Insa inclinam catre NORR – NUNA, pentru ca este printre putinele care are testul nordic PLUS, despre care se stie ca are cele mai stricte criterii de siguranta (mult mai stricte decat ADAC). Dar socoteala de acasa nu se potiveste cu cea din Bebetei.
Dupa ce am montat/demontat/pus si scos bebelusul plangacios vreo ora in masina, am ales JOIE – I SPIN, pt ca:
– pozitie de sezut si somn net superioada celorlalte 2
– este cumva mai compact, asa incat se poate sta comod pe scaunul din fata
– mecanism de rotire foarte facil. A fost singurul scaun in care am pus/scos bebele cu o singura mana (avand in vedere ca eu plec singura cu bebele in masina destul de des – a fost fff important acest aspect)
Desigur research-ul e important si util, insa eu recomand ca scaunul sa fie totusi testat in masina, pentru ca de exemplu depinde destul de mult de inclinarea banchetei si de pozitia isofixului masinii.
Și noi tot Joie i spin, de la Nola. Suntem super multumiți.
Legat de carucior, eu zic ca e important landoul – mai ales daca bebele se naste in sezonul rece. Este foarte bine protejat, in special iarna. In plus, noi am folosit landoul vreo 2-3 luni si pe post de patut, adica cand mergeam la bunici sau la altcineva in vizita -sau chiar acasa, cel mai bine dormea in landoul. Insa, dupa 7-8 luni este nevoie de un carucior fff usor, nu luati caruciore ultra all inclusive si masive – ca sigur nu le veti folosi la partea sport, adica dupa ce bebele sta in fund.