Mă uit un pic pe ce se vinde în Europa și la ce oferă japonezii versus coreeni. Coreenii au intrat tare cu SUV-uri și, dacă vă uitați atent pe străzi, numărul de Sportage/Tucson noi parcă s-a dublat. Pur și simplu sunt imbatabile la raportul calitate/dotări/preț.
Problema pe care o au coreenii e la buburuze (hatchback) și la sedanuri, unde nu oferă mare lucru. Cel puțin la sedanuri, toate motoarele sunt leșinate și nu au ceva cu track record, pentru că le-au tot amețit. Nu pot să spună “cumpărați modelul ăsta, că știm că e fiabil”. În cinci sau 10 ani o să poată spune asta.
Și nu mă prind de ce nu au modele cu nume normale, ci i30, i40. Fuck off. Gândiți niște nume normale.
Aspiratele alea leșinate n-au ce să pățească în 10 ani.
În afară de norma de poluare restul performanțelor lor sunt la nivel de 2003 .
Mai curând cutiile automate pe care le oferă cu aceste motoare banale să nu aducă surprize .
Am 1.6 benzina aspirata pe Sportage modelul „dinainte”, si nu am ce sa-i cer, la cat de usoara e caroseria, 135 de cai la 1400 kg. Decent pt un om normal. Cutia e gandita pt oras, cand treci peste 90 merge cam turata si se vede in consum, dar daca vrei sa accelerezi de la 100 la 130 cu 4 persoane si bagaje raspunde destul de repede.
Nu laud masina, are ea alte hibe care imi scot peri albi, dar motorul e decent… deocamdata.
Nu cred că toată lumea are nevoie de 250CP ca să-și facă cumpărăturile în weekend. Sau ți se par dotările de pe Dacia foarte bune? Și e plin orașul de ele. (sunt conștient că la Dacia există și avantajului pieselor care se găsesc ușor și altă precizare, conduc un Ford).
135 de cai din 1.6 aspirat e foarte bine comparativ cu majoritatea europenelor.
am avut un sportage 2, benzina, tot asa 135, 1400. 22l in oras, 15 afara la 90-110. primul tir intalnit era „finalul” drumului daca nu aveai 2 benzi pe sens. acolo stateai. 0-100 cred ca sarea binisor de 20 de secunde.
iar bomboana de pe coliva era rezervorul de 40 de litri. avea autonomie de electrica.
era confortabila in schimb si foarte solida. am dat-o repede :)).
Mazda are si 165 CP din 2.0 aspirat. mai tragi putin de soft si ajunge si la 175. tot la 175 poate ajunge si ala de 120 CP. astfel scoti 0-100 la fel ca un … BMW 420D (l-am dat ca exemplu pt ca am vazut cum se comporta) lansat in 2014 si care se vrea masina sport, desi si sport si diesel e cam ciudat.
pana la urma depinde si cat de mult te documentezi.
Mazda aia face suta in 8.5 secunde, poate chiar mai mult. 420d în 7.
M-am dat ieri cu o mazda 6 2.2 190cp. Arată avion dar se conduce că o barcă.
130 de cai nu sunt suficienti să depășești un tir?
Aspiratele alea leșinate (109cp din 1,4 benzina) erau acum 15 ani, și sunt încă, peste orice similar european(a se citi nemțesc).
Toți am auzit de problemele motoarelor coreene. Oh wait, erau nemțești…..
Nu c-as vrea sa te contrazic, da’ nu prea ai ocazia sa vezi coreene care au facut peste 300k de km si inca sa mearga. Cat despre nemtesti, uita-te cu cat spor vand samsarii masini care au trecut binisor de 300k km, ca sa nu zic ca gasesti Passat cu peste juma de milion de kilometri care _INCA FUNCTIONEAZA_ desi are cutia aia de cacat DGS automata, de care toti expertii de aici de pe blog stiu ca e proasta si se strica. Asta ca sa nu mai zic de Mercedes, ca astia-s campioni la masini care fac in jur de juma de milion de km si care inca sa mearga. In schimb stii cate Hyundai peste 300k de km gasesti la vanzare? 3. TREI. Si nici una peste 400k. Dar e ok, hai spune-ne in continuare cum e cu motorul masinii nemtesti care se strica, ca nu-i la fel de fiabil ca si ala de pe coreene.
SI daca tot vorbim de fiabilitate, ia uite niste date de la TUV. Uite acolo la masini de 10-11 ani cum cea mai sus coreeana e Hyundai Getz cu rata de defect de 25.3% la 102000 de km. Compara cu VW Passat cu rata de defect de 26% la 160000 km. Asta asa, ca sa nu fiu bulangiu si sa compar cu VW Golf sau Audi A4. Si sa nu ne uitam la topul masinilor de 2-3 ani, ca nu-s prea sus coreenele.
Dati un search pe Autovit la E clas, apar multe negre, au maxim 180 000 km, ”nu bate, nu troncane, km reali, recent adus din franta, olanda, nu e taxi ca alea sunt galbene, condus doar la peata la Lidl”. In realitate sunt sarite de 500 000 km, taxiuri de aeroport, black cab, multe au aceleasi cutii/motoare, ala lesinat 2,2 de 136 cai..
@alin, asa am zis si eu. veneam de pe k9k 2006. am zis ca rup norii. o pula. o putoare fenomenala. si ca sa intelegi ca stiu despre ce vorbesc, sunt si posesor de b. am calarit de la xt la tl-r. STIU cum se simte acceleratia.
evident e posibil ca aia sa fi fost un exemplar defect. dar si celelalte 3 din firma faceau la fel. poate erau toate 4 defecte.
@Pahomi: ford Mustang banuiesc
Au tot copiat ce au copiat și acum au ajuns să facă mașini mai calitative decât cei de la care au copiat.
Dacă o iei obiectiv chiar nu mai ai ce le reproșa la interior, ba mi se pare că de exemplu Ceed bate și la interior și la exterior Golf 7 care a cam dat-o pe ieftineala, de design nu mai zic.
Au dat-o pe ieftineala greu la T-roc si t-cross. Same level ca la Rapid, dar prețuri de Golf si chiar peste. Noul Golf 8 ma face fericit ca am luat Golf 7.
Au facut sub licenta, ceea ce nu-i taman copiatul ala nesimtit si nu, n-au apucat sa faca masini „mai calitative” (btw, corect e „mai de calitate”, nu „mai calitativ” – plm, e plin internetul de „mai calitativ” desi „calitativ” se foloseste altfel) decat aia de la care au copiat. Sunt masini bune, sunt ok, dar la calitatea materialelor si la fiabilitate mai au de muncit pana-i ajung pe japonezi. E destul sa te urci intr-un Hyundai/KIA de 10 ani si intr-o japoneza de 10 ani si-o sa vezi diferenta.
@sabotor tu zici de acum 10ani, el vb de calitatea actuală
Cum adică de 10 ani?
Japonezele înafara de Lexus și Mazda sunt praf la interior, la Toyota și Honda au niște interioare de zici că sunt Passat de acum 10 ani.
De exterior ține de gusturi, încerc să mă gândesc la o japoneză frumoasă …
Eu mă refer Ceed 2020 versus concurența 2020, nu prea există diferență față de europene și e mult peste japoneze și ce o mai fi.
KIA și Hyundai sunt ce era VW acum 10 ani adică: super fiabile, au un design interesant, au și mașini sport interesante gen N30, Stinger.
@Fisherman
N-ai cum sa estimezi/ghicesti cum rezista masina/interiorul in timp decat bazandu-te pe „date istorice” ca sa zic asa. D-aia, ca sa iti faci o idee despre modul in care imbatraneste Hyundai/KIA, te uiti la cum au imbatranit generatiile precedente. Si n-au imbatranit frumos. Se poate ca modelele actuale sa reziste mai bine trecerii timpului, dar n-avem cum sa stim asta. E chiar si-n articol ideea asta
Nu pot să spună “cumpărați modelul ăsta, că știm că e fiabil”. În cinci sau 10 ani o să poată spune asta.
In momentul de fata, japonezele sau alea germane au demonstrat ca rezista bine. Hyundai/KIA n-au demonstrat inca.
da ma sabotor ca, calitatea plasticelor sunt identice la un model la altul…
Ma, n-or fi identice, da’ parca mai mare incredere ai in unu’ care de 10 de ani face lucruri durabile, decat in unu’ care abia ce a intrat pe piata. Asta nou pe piata trebuie sa demonstreze ca face si el chestii durabile.
Poate acum fac asta pentru market share. Și marja lor de profit nu ar fi la fel de mare ca la japonezi, bănuiesc.
Dar nu sunt în stare sa fie trend setteri. Doar iau strategii/tehnologii existente și le îmbunătățesc. Nu știu în timp cât e de ok.
Dar da, au o oferta foarte bună, sa vedem dacă e sustenabila strategia lor în timp.
Ai dreptate in legatura cu numele. Oamenii nu cumpara masini numite F01 740i sau 535d F10.
mi-ai zis-o, dă-te-ncolo de simpatic! și de deștept!
Păi da, dar alea sunt „treiare”, „șeptare”…
F10 535 twin turbo 306 hp , that s true love !
pai nu, oamenii nu cumpara masini numite F01 740i. Ei cumpata Seria 7, c-asa-i prezentatanu, F01 740i, intelegi matale?
Da, ăia cu F-urile se cred pe piste de parcă toți concurează la Bennie în parcare.
Dacă nu știți nici dimensiunile bucșei dintre 740i și 535d fără să stați să vă gândiți, să nu vă mai dați cunoscători de mașini, buei!
Sa vezi cum este noua Hyundai Elantra, o sa bata multe masini cu renume in Europa. *Conduc acum o lesinata de Elantra 1.6 128cp (2019). Raport calitate – pret foarte bun dar performante dinamice mediocre.
Off Topic – Era un tip cu o Kona electrica la revizie, avea 150k km facuti cu ea, masina impecabila si a avut si o calatorie record de 600km cu o incarcare. Pacat ca e lista de asteptare de 14 luni in Ro si cam 3-4 in Germania.
Kona aia electrica e chiar misto. Dar are portbagajul ala lesinat.
nu mai dati banii aiurea, cheltuiti pe lucruri de valoare https://uncrate.com/scarlett-johansson-framed-print/
am dat click sperand ca isi arata tatele (*spoiler*: nu si le arata)
Si totusi, la sfarsitul zilei, e un Hyundai… indiferent ce dotari sau motor are…
E ca si cum ai iesi in oras cu un barbat de succes, cu bani, destept, atent, dragut, dar care are 1.70 m… He’s still short…
Mi se pare puerila rau treaba asta cu „e doar marca x sau marca y”. Cui ii pasa? Daca masina e fiabila si tu te simti bine cu ea, ce mai conteaza ca e Dacia, Hyundai sau Mercedes? Nu mai esti copil sa conteze ca ai sapca cu 7 cusaturi pe cozoroc.
Si comparatia cu inaltimea, e cireasa de pe tort…
cu siguranta ai castigat premiul pentru cel mai prost si inutil comentariu al zilei
Felicitari!
Mda, pentru ca de obicei auzi replica asta de la persoane feminine, cam de 1.40, model dopuletz.
In rest stiu ca de obicei se aplica o regula simpla. El sa fie macar de aceeasi inaltime cu ea pe tocuri (sau tocurile alea mari).
Asa si soferii. Isi permit Dacia, Hyundai, Skoda dar nuuu, noi suntem barbati de success si ne trebuie o masina care are pret de lista mai mare decat casa in care stam.
Darling, am 1,5 m (pe lung, să n-avem vorbe ), de la 1,65 în sus un tip e înalt, de la 1,75 cam înăltuț, de la 1,80 în sus îmi rup gâtul uitându-mă la el. Cam de la 1,70 în sus ai unui bărbat n-aș avea curaj să inițiez eu un sărut pt că mi-ar trebui o scară, un scaun, vreo 3 borduri, ceva și s-ar duce dracului și cea mai vagă urmă de spontaneitate și aș fi de-a dreptul dizgrațioasă.
Eu su t curios de o imersiune in capul unui om care gandeste ca tine.
N-am mai auzit un cliseu de genul asta de cand eram copil (acum 20+ ani), insa chiar si atunci era pueril sa afirmi asa ceva
Vorbe mari de la cineva care pute a bara de autobuz.
Da draga, nu e mai bine cu unul de 2m, cu trapez si patratele, dar prost si care bese continuu gaze toxice in timp ce-ti spune ca ti se pare, nu pute, e aer pur de munte ce iese din el.
Ai luat ceva hate de la astia mici 🤣🤣🤣🤣
Femeile destepte stiu ca pe orizontala toti avem aceeasi inaltime
@Barryckello nu și grașii.
Cum draq muscati toti la asa un trolling evident? E prima voastra zi pe internet?
e ca si cum ai iesi in oras cu tziahs. e inalta, e frumoasa, e blonda, are tate mari, curu’ bombat, se fute bine, dar la final tot proasta e.
Are dreptate cu „He’s still short”.
De abia de la BMW incolo incepe sa i se mai lungeasca nitel. Pe la Ferrari si Lamborghini ii mai inmuguresc si niste coitze.
@tziahs , pe bune 1.70 e mic dupa standardele tale ? Stii ca media mondiala (average/normala) e de 1.71 !?
bai, ati inteles gresit, tziahs a avut o scapare si a pus 1.70m in loc de 1.70 cm…
Media mondiala e asa pentru ca asiatici. Fac pariu ca tziash trebuie sa se suie pe un scaun sa ma pupe in cur
Cata ipocrizie!
Nu conteaza dom’le numele, noi nu suntem prosti din aia cu bani de aruncat, noi facem o analiza fina si ferma si cumparam doar ce trebuie!
De aia e plin Bucurestiul de BMW-uri, de la gioarse inamtriculate un BG pana la X7, ca mai nimeni nu pune botul la imagine.
Si aia cu inaltimea a fost tare, pun pariu ca s-au basicat toti minionii (in plus fata de proprietarii de coreene).
După umila-mi părere de conducător de cazan, Hyundai se poziționează deja premium.
Pentru ăia mai săraci există KIA.
Și mai mișto este faptul că Hyundai este Volkswagen. Oricine orice ar zice, coreenii le dau clasă nemților.
Pentru lux și manele au Genesis, care altceva.
Au demonstrat cu Stinger și divizia sport Hyundai N, că știu să facă mașini.
Eu stian invers, ca Hyundai e Kia-ul saracului. Stiu, grupul e Hyundai in primul rand, dar si VAG e in primul rand VW, nu Audi
Scris in grabă comentariul.
Hyundai este deja premium și se poziționează peste Volkswagen la calitate și fiabilitate. Tocmai de aia am precizat Volkswagen și nu VAG, deoarece VAG înseamnă multe.
Coreenii vin tare din spate. Dacă românii cumpără așa ceva, înseamnă că orezarii de peninsulă fac ei ceva bine.
@Ionut M.
Hyundai nu e premium. Nici VW nu e premium.
Da, dar VW are pret de premium.
@Cristian Trusca
Tu nu prea ai idee care-s preturile la categoria premium, asa-i?
Poate numele pe care ar vrea ei să le pună ar îmbârliga limba și creierii unui vestic și încă nu s-au decis să aducă un expat doar pt asta (sau n-au găsit).
Plus că s-or fi gândit că dacă merge pt telefoane, merge și pt mașini.
In anii 90-2000, Sony si Panasonic dominau vanzarile de produse electronice, iar acum nimeni nu a mai auzit de asa ceva, Samsung si LG domina clar piata, deoarece coreeni accepta mai usor tehnologia noua si se adapteaza, se pare, mai repede.
Poate se va intampla la fel si la masini.
Panasonic da, s-au cam dus la vale, dar Sony? Nu. Inca.
Piata de electronice nu e doar piata de telefoane mobile si TV. Altfel, iti urez succes sa gasesti niste casti misto Samsung sau LG, sau ceva unitate media Samsung sau LG.
Nu, pentru că lumea vrea ieftin și japonezii nu știu să facă ieftin și prost.
@Flat, ai vazut vreodata infotaiment systemul de pe o Honda? Mda Muci.
a scos LG vreun telefon anul ăsta?!?
Cel puțin în domeniul televizoarelor, OLED de la Panasonic și Sony cam sunt printre primii. Deci?
Coreenii au inceput de jos cu modele ieftine, bune, slab dotate, au prins si acu au pretentii si se duc spre zona mai premium. Lucrez cu hyundai-kia pt. niste functionalitati si au niste pretentii de te doare capu. In cativa ani o sa fie mai scumpe masinile lor si o sa vina din spate alt brand (Dacia ??) si o sa-i rupa si tot asa
daca peste cativa ani vor avea pretentii cu caru si fiabilitate praf, da, merita sa fie ingropati. cam ce pateste acum BMW in SUA, unde si-o fura grav de la Hyundai Genesis.
La fiabilitate stau bine, un pic peste medie din ce stiu. Dar incep sa bage functii, materiale, ce gasesti la preturi mai mari in mod normal, dar tin pretul putin mai mic, deocamdata. Dar la cerinte incep sa fie ca BMW si Daimler, vor chestii de finete, de premium.
@Anda
Nu stiu de unde-ti iei tu datele, da’ BMW nu pateste nimic in US, in mod sigur nimic gen „si-o fura grav”. Numarul de masini vandute de BMW in state in 2019 a crescut cu 4.44%, in timp ce numarul de masini vandute de Hyundai in state in 2019 a crescut cu 3.17%. Cat despre Hyundai Genesis, cifrele pe ultimii 4 ani sunt 6000, 20000, 10000, 21000 de bucati. Nu-i rau, dar in aceeasi perioada cifrele pentru BMW Seria 5 (ca asta ar fi concurentul lui Genesis) sunt 32000 40000 44000 39000. Cam greu sa spui ca „BMW si-o fura grav de la Hyundai in US” in conditiile in care vinde cam dublu fata de Hyundai
In plus, nu poti sa compari mere cu pere – Hyundai nu e o marca premium, e mai ieftina, etc. E la fel de absurt ca si cum ai spune ca Apple si-o fura de la Huawei. 2 produse care se adreseaza unui public diferit.
Mie imi place mult i30 fastback. Hai dati cu pietre
Eu chiar am in plan sa-mi cumpar i30N Fastback. Singura chestie care ma enerveaza e ca ciu-ciu automata inca si de anul trecut se tot zice ca va primi automata „in curand”.
N-ul e si pacat sa il iei cu automata. „beats the purpose” cum ar zice englezul. Daca te consoleaza cu ceva, are rev-matching, ceea ce ajuta la retrogradari.
Ca alternativa, fast-back-ul standard poate fi echipat cu 1.4 140 cp si dublu ambreiaj cu 7 trepte. Nu e N, dar nici de lepadat.
@Emil ai reusit sa faci undeva testdrive cu i30n sau fastback n?
Salut,
Am eu de cca 1 an si 1/2 i30 fastback.
Sunt foarte multumit, iar ca dezavantaje: garda joasa, vizibilitatea redusa in luneta si incomoda pentru pasageri inalti pe bancheta din spate.
@mactatus: am facut un test drive cu i30N Fastback. Parerea rapida care mi-am facut-o, e ca masina e destul de sprintena, comfortul era cel tipic hothatch, daca te stii cu probleme cu spatele, nu prea as recomanda masina la drumurile noastre (desi aici se poate regla si duritatea suspensiilor, dar cum nu prea m-am putut juca mult cu setarile si am stat mai mult pe modul sport) si cum a zis si ente, vizibilitatea prin luneta din spate e cam redusa (comfortul din spate nu ma pea pot pronunta, pentru mine a fost okish, pentru cineva mai inalt (180+), cam mi se pare ca dau cu capul de plafon (dar din cate am vazut pe la alte masini, e cam specific la astfel de „fastbackuri”, nu doar la Hyndai). Dinamica de drum mi s-a parut foarte buna, simti drumul foarte bine, nu te dezamageste in depasiri si fiind mai joasa si cu suspensii mai ferme, chiar iti ofera incredere in viraje. Iar faptul ca poti face setari indiviuale de te saturi, siguri cam oricine is poate gasi o combinatie de setari la suspensii, dinamica, directie care sa fie satisfacatoare. In privinta spatiului din portbagaj, e ok, pentru niste bagaje de o vacanta scurta sau niste cumparaturi mai mari, e mai mult decat de ajuns.
@Emil: multumesc mult pentru informatii. Imi poti spune si la ce dealer ai reusit sa faci test drive-ul? Eu am gasit doar la Ploiesti un i30n (care acum e la vanzare) si domnii de acolo nu vor sa dea masina pentru test drive (desi conform hyundai romania pt asta a fost achizitionata) pe motiv ca e o masina mai speciala, costa asigurarea casco mult…
Intr-adevăr, x6 e un nume mai potrivit decât i40
e, clar. X6 da *6 la faraoneala.
Mergea mai bine o Piramida in loc de X cum dadea? Nu exista faraon sa nu o cumpere
Doar ce ne-am achizitionat o cx5 Benzina 2.5l, am fost la test drive si cu Tucson si Sportage, am dat niste bani in plus dar noi zicem ca a meritat alegerea finala.
Pai nu ne pasa
Felicitari esti printre putini care mai cumpara un motor aspirat in 2020, cred ca ai facut o alegere foarte buna. Pare genul de masina care o sa te tina o viata.
@constantin Un mic review mai încolo?
Eu încă ma gândesc între CX-30 și una din grupul satanic (e o gluma copii) VW
Dar înclin către Mazda la ce interior și dotări are comparat cu grupul Luciferian și Belzebutian
@Nico, o recomandare? Vezi si Mazda 3 hatchback. Trust me, are mai mult spatiu in portbagaj si masina consuma mai putin. Pierzi doar pozitia inalta. That’s all. E fix pix aceeasi masina cu CX30
La CX-30 sare vopseaua cat te uiti la ea, cauta pe forumuri, se gasesc destule plangeri si la noi.
@innoutO și aia e in schema n-am mai apucat sa-i fac testdrive ca s-au închis treburile din cauza pandemiei dar cred ca înclin către saloon. Zici ca ai vizibilitatea unui van in spate la hatchback
Aia zic si eu. Intr-adevar stai mai sus in CX, dar in spate e jale pentru cineva mai inalt. Eu nu incap in spate nici la Suzuki nici la Qashkai nici la CX30…. Vorba aia masini inalte. Incearca si bancheta spate data viitoare cand te mai duci daca esti mai inaltuta, daca nu ia prietenul cu tine si bagal in spate sa vezi cum sta.
Culmea e ca incap in I20 in spate fara probleme…..
@pyro sigur nu e vorba de CX3?
În 2010, când am vizitat mai multe reprezentanțe în căutarea unei conserve din astea de normie, puțini se puteau apropia de ce oferea kia ceed (5 ani garanție + diferite acareturi la interior). În 2013-2014 au inundat autovit/olx.. acum nu știu ce probleme or fi avut.
Iar legat de vânzări, depinde și cine vinde. Îmi aduc aminte, tot din 2010, când am intrat într-un showroom Opel din N-E țării, fiind în căutarea activă a unei mașini, deci nu doar la căscat gura: Intru în showroom, liniște și pace, nici țipenie de om. Se auzeau însă hăhăieli din spate. Mă învârt pe acolo vreme de câteva minute, apoi mă apropii și eu și zic: ”bună ziua, m-ar interesa și pe mine… e vreun coleg disponibil?” iese unul de prin spate, încă în dialog cu colegii lui: „ăăă, bună ziua. noi suntem în pauza de masă. uitați-vă dvs. pe acolo și mai vedem”. eram în timpul săptămânii, în miezul zilei, așa că am plecat frumos, mustrându-mă că i-am deranjat. ei erau ocupați să mănânce pizza.
ma, nu stiu la voi.
Am avut Octavia 1 , 10 ani am tinut-o, nici o problema.
Am acuma un Hyundai ix35 (tucson) de 5 ani, nici o problema.
(bine, conduc masina principala ca un pensionar)
Bine, mai am o Vitara ’98 , vai saraca….
Hyundai/Kia sunt masini ok, de buget. Dar nu sunt masini inovatoare. Comparativ cu cele germane sau japoneze inca nu sunt acolo si trebuie sa investeasca mult in cercetare ca sa ajunga la acelasi nivel.
Honda- Prima masina pe hidrogen, VTEC, prima masina cu „four-wheel steering”, prima masina hybrid, primul sat-nav intr-o masina de serie si multe alte care nu sunt neaparat legate de masini.
Mercedes: Prima masina, Prima masina electrica(1906), ABS, primul Air Bag, ESP, Pre-safe etc.
Poate ca Hyundai-Kia o sa fie prima masina doarece e o masina ok si iti permiti sa o cumperi, dar nu o sa fie masina la care visezi si din cauza asta zic eu ca nu o sa depaseasca prea curand toyta-honda-nissan-mazda
Și câte din mașinile astea inovative le-ai condus? La vremea inovației mă refer
Sa nu comparam mere cu pere. Hyundai/kia se bate cu VW/Opel de la nemti, nu cu Audi sau Mercedes. Iar VW, orice model as lua, nu stiu daca a inovat ceva in ultimii 10 ani. Pentru comparatia cu premiumul german putem pune Lexus, si acolo sta altfel treaba.
@Robert: inseamna ca tu nu ai vazut inca un Hyundai G70, G80 sau Kia Stinger.
Am un Tucson luat nou anul trecut, varianta de varf. Sotia are un i30 fastback de acu 2 ani (cu motor de 1.0, 120CP) si mai am la firma un i20 luat nou anul trecut. Suntem absolut multumiti de toate 3 si alegerea a fost usoara la momentul cumpararii ca raport calitate/dotari/pret. Si Tucsonul n-a fost tocmai ieftin, a fost 30.000 + TVA. Dar la banii aia nu mi s-a parut ca aveam varianta mai potrivita pentru mine.
De banii astia iti luai un septar cu 5 butoane, de moare lumea pe strada!
de cand costa asa putin septarele?
In mare, strategia coreeana(ma refer la Hyundai), este una simpla, ai 3-4 modele de echipare, fara posibilitati avansate de personalizare, plus modele decente(inca nu au luat-o pe aratura cu ascutitoare turbo). In mare este strategia de care spuneai tu ca cei din SUA o aplica.
Cea mai mare problema pe care o pot imputa masinilor astea sta in valoarea de revanzare, care nu este asa de mare daca compari cu masinile din grup VAG. Insa, cine cumpara genul asta de masina, este interesat sa aibe o perioada cat mai mare de utilizare(ei garantau undeva pana la 5 ani) si cu costuri ieftine de intretinere.
Vom vedea in urmatorii 5 ani daca strategia asta e buna, dar pentru segmentul low-mid al preturilor, vor domina o parte din Europa. Curios o sa fie replica celor Dacia.
Strategia coreeana e una tampita cu spume la gura. Desi masinile au dotari decente, le ai disponibile doar cu motoare de baza lesinate (100 de cai) si cu cutie manuala. Vrei un motor mai de doamne-ajuta (140 de cai, nu sport, sa fim rezonabili) si cutie automata? Paf, iti indeasa pe gat niste pachete de dotari si cacaturi de care n-ai nevoie si ce sa vezi, dupa ce te-au atras cu pret mic, chestia asta aproape ca dubleaza pretul masinii (ca dotarile alea costa, normal) de o aduce la pretul unei Skoda cu motor mai puternic, ca Skoda nu-ti baga pe gat cu chiar atat de multa nesimtire pachetele lor de cacat.
@sabotor, tu zici de coreeni că-s nu știu cum la oferte, când defapt nu-s așa departe de alții. de Dacia ce e de zis? Când începi să îți pui niște dotari minimale, ajungi tare departe de prețul inițial. Apoi, Duster cutie automată, 4×2 only. atâția bani… ca să ce?
Nu boss, n-ai inteles. Nu e vorba de cat de departe se pretul fata de pretul initial. Inteleg ca una e pretul de baza si alta e pretul masinii configurate cum vrei tu. Dar, daca tot e masina noua, pe care teoretic o configurez eu cum imi place mie, ca nu-i masina second hand, ce ar fi sa ma lasi sa o configurez EXACT cum vreau eu, nu-mi baga pe gat chestii de care eu n-am nevoie.
Uite, Skoda la Scala ma lasa sa aleg motor mai mare sau cutie automata fara sa-mi bage pe gat un pachet de care n-am nevoie. La Hyundai (si stiu asta de anul trecut cand chiar am luat in calcul sa cumpar un i30) nu ma lasa sa aleg un motor mai mare daca nu cumpar si pachetul lor de cacat de care n-am nevoie, dar care costa (doar pachetul ala) 4000 de euro. Adica gen, daca vrei motorul care-ti place tie (si care costa 2000 de euro, ca na, nu-i gratis) ia hai sari cu _INCA_ 4000 de euro pentru niste chestii pe care nu le vrei. Altfel spus, daca voiam un i30 (hatchback, care e cel mai ieftin i30) cu motor de 140 de cai, pretul sarea de 20k de euro, din care – repet – vo’ 4000 de euro era pachetul ala de care eu NU AVEAM NEVOIE. Spre deosebire de Skoda care la Scala ma lasa sa aleg motor mai puternic si cutie automata fara sa-mi vare pe gat chestii de 4000 de euro de care n-am nevoie. Si dupa ce tragi linie, vezi ca mai si sunt la acelasi pret in conditiile in care Scala are motor mai puternic si cutia automata e DSG. Pai practic nu mai ai absolut nici un motiv sa mergi pe Hyundai. Singurul avantaj la Hyundai ar fi pretul ceva mai mic al variantei de baza, cu motor lesinat. Si asta daca compari i30 Hatchback cu Skoda Scala, ca daca ar fi sa compari cu Fabia (mie mi se pare ca i30 hatchback e mai aproape de Fabia decat de Scala) pica si avantajul asta, ca Fabia e cu 200 de euro mai ieftina decat i30 Hatchback.
Iar faptul ca si altii fac cacatul asta nu inseamna ca trebuie sa inghitim cacatul pe nerasuflate, ca si cand ar fi ceva bun.
In schimb strategia coreeana Kia suna asa:
– XCeed
– XCeed Hybrid
– Ceed
– Ceed GT
– ProCeed
– ProCeed GT
– Ceed Sportswagon
– Ceed Sportswagon Hybrid
8 modele „Ceed”. Mai da-i in ma-sa.
– XCeed
– Ceed
– ProCeed
– Ceed Sportswagon
Ce țărani, atătea hatchback-uri și niciun sedan.
@ sabotor, got it. trist și ce zice @alunelu
Pana acum nu mi-au placut interioarele de hyundai/toyota/mazda/kia. Nu stiu daca e vorba de plastice, design sau combinatia dintre ele. Desi erau facute sa tina, ca nu prea am vazut un sticker sau cifrele de la radio sterse. La ultimele modele vad ca au iesit cu ceva mai uman pentru piata europeana. Mazda cel putin cu CX-urile a dat-o bine de tot. I-urile, si ele, net mai faine decat precedentele.
Am un Mazda 6 2.2D 184cp din 2018… Nu as schimba-o pe un BMW sau Audi sa nu mai zic de coreene. Comfort, materiale premium, fiabilitate, consum redus, s.a.m.d. Cand o fi sa o schimb tot pe Mazda ma duc. Chiar ma gandeam la un CX-5.
@mdea Recunoaste ca n-ai mers cu Audi/BMW (generatiile recente) macar cateva sute de km :)))
@Mihai Sigur…cand iti cumperi o Mazda te pun astia sa juri pe rosu ca nu te urci in alta masina…
Mi-am achiziționat în 2019 o „lesinata” de Toyota Corolla hybrid 1.8, de care sunt foarte mulțumit din toate punctele de vedere! Mă saturasem de curățat EGR, mers la drum lung să curăț DPFul s.a.m.d. Nu este o mașină sportivă, impozit 5 lei/12 luni, consum în oraș de până la 4%,dar este confortabilă și ține cu buzunarul meu… România nu are autostrăzi pentru motorizări diesel, să nu mai vorbim de calitatea combustibilului!
1.8 e megasportivă față de 1.4.
Corolla Hybrid cred ca e diamantul nedescoperit in segmentul de pret <25000 euro, dar incep sa vad tot mai multe pe drum.
1.8 ala e ciclu atkinson, nu e facut sa aiba putere
Conduc Corolla Hybrid 2.0 Touring Sport, e o bijuterie de masina.
Legat de observația vis-a-vis de buburuze și sedanuri, Kia / Hyundai pare mi se că nu prea are motive să se străduiasca prea tare pe acest segment, având în vedere ce avânt au luat pe zona de SUV-uri – prin Europa cu Sportage / Tucson sau America cu Telluride / Palisade, iar Stonic / Kona au rupt gura târgului pe toate piețele.
Doar dacă ne uităm pe vânzari (Google “US Car Sales 2020”), Kia e pe +1% iar Hyundai undeva la -11% pe Q1, iar dacă ne uitam la modele, sedanurile sunt mai toate adunate pe zona cu minus. În Europa, treaba e un pic mai împuțită, dar acel -17% pe primul sfert pare chiar onorabil având în vedere circumstanțele.
Pe scurt: aș zice că, între SUV-urile care se vând blană, ce bani au mai spart să lanseze relanseze Genesis în America și ce bani mai vor să pună deoparte pentru zile negre, are un pic sens că nu au investit mare lucru în hatchback-uri și sedanuri și au ajuns în situația actuală.
De asemenea, cine știe ce studii au parcurs legate de piața europeană, având în vedere pe pe piața americana toate modelele au nume cât se poate de normale. Poate a reieșit că europenii prefera cifre și așa am ajuns aici.
Într-o notă mai personală, de băiat mai apropiat de 25 ani (decât de 30) – i30-ul mi se părea bătrânesc (mai ales in interior) în 2016, deși era relativ recent lansat, iar între timp doar Elantra ce a mai apărut, cu relativ același interior și niste faruri cam triunghiulare. Nimic care să îți ridice prea tare pulsul.
Între timp, m-am mai gândit la chestia asta, am mai vizitat Casa Auto din localitate de câteva ori și am ajuns la concluzia ca eram doar un mofturos și că nu e nimic în neregulă cu acel interior sau gama Hyundai în general, doar că nu cred ca se adresează neapărat mie (și poate nici oamenilor care conduc mai sportiv).
Ca să îmi repar prejudecata, am decis să “put my money where my mouth is” și vineri voi intra în posesia unui i20 nou nouț, care va fi condus în marea majoritate a timpului de o bătrânică până la piață și inapoi.
În 2030, când vor spăla pe jos coreeni cu ce mai rămâne pe piața auto europeană, iar Vali va consemna asta pe blog, sper să fiu și eu pe aici, să mă proclam un “early adopter”.
nume „lesinate”?
„seria 3”, x4, clasa E, 3 (mazda), a5 nu sunt tot nume „lesinate”?
hyundai i20/kia rio sunt niste masini foarte ok pentru clasa mica, cu nimic mai prejos decat polo/fabia/ibiza si mai ieftine la dotari similare. i30/ceed (e aceiasi masina) e de asemenea o masina ok, si chiar fiabila, stiu vreo 3 persoane cu asa ceva care au facut peste 200000km cu probleme minore ceea ce nu se poate spune despre focus de exemplu.
ca o paranteza, coreenii au acupat in 20 de ani locul italienelor si partial al francezelor. fiat de-abia mai gafie in clasa compactelor cu Tipo (de fap un Tofas – Fiat), la PSA la Citroen c4 a disparut, 308 e slab ca vanzari si nici noua achizitie Opel Astra nu e stralucita. La Renault megane de asemenea se vinde destul de prost.
deci inainte sa le ia fata japonezilor o sa ii distruga de tot pe italieni si pe francezi.
Cati aveți smartphone sau electronice si electrocasnice Samsung /LG și câți, japoneze,franceze,italienesti,englezești etc ? Exact…
Ca om aflat la al treilea Hyundai, am observat ca:
– au crescut usor-usor de la masini de buget (Accent, primul Tucson, ix35) la masini cu pretentii, cu preturi un pic sub VW (i10, i30, Elantra, Tucson, SantaFe, toate au omolog un pic mai scump la VAG)
– calitatea finisajelor s-a dus in sus, la fel si lista de dotari
– fiabilitatea s-a dus in jos (Getz-ul era clar peste i10)
– preturile la piese si revizii au mai scazut
– valoarea de revanzare e jos
Per total, masini corecte, pentru oameni care chiar muncesc pentru banii aia. Nu-s pentru curse, nu-s pentru iesit la agatat.
Inovatie? Cam zero.
this.
Ce mai înseamnă inovația în ziua de azi? Start-stop, adblue, turbo, electric, hybrid, sim 4g, luminițe multicolore ascunse în toată mașina, piano black? Din astea are acum cam orice producător, mai mult sau mai puțin obligat. În rest, ce altă inovație vrei, motoare mai mari în standard, plasticuri moi, un preț mai mic, mașini mai puțin complicate??
@ltaa, inovația e totul, mai ales în ziua de azi. Când inovezi poți să vinzi ceva ce alții nu au (încă) sau poți să produci la costuri mult mai mici. Nu oricine poate să inoveze, nu e de ajuns să ai know-how. De-aia și întrebarea ta e puerilă, că dacă ai intui ce se poate inova ai fi deja inovativ, măcar la nivel ideatic. Neintuind, ai impresia că nu mai există loc pentru ceva nou, deosebit.
Asiaticii inovează mult mai puțin față de cât copiază (ca să nu zic fură) și apoi, evident, își permit să vândă la prețuri mult mai mici.
De-aia conduc eu o Kia Niro plugin cu o mie de dotari (urmarirea benzii pe autostrada, radar de pietoni, franare automata, ….) pe care BMW seria 5 abia acum le pune. La mai bine de 3 ani dupa ce Kia Niro le vindea in pachetul de baza.
In Romania am un Hyundai Accent din 2006. Cu peste 270k km la bord. Si inca merge foarte bine. Aproape ca nou. Cu plasticele la interior ca la inceputuri; proaste, dar rezistente. Doar bateria am schimbat-o, telescoapele si bucsele.
Inca Europa isi protejeaza producatorii de masini ca daca-i lasau pe coreeni sa aduca tot incoace cum e spre exemplu K7 sau Palisade, erau si mai populari. Tot ce sper eu e ca piata nu se va umple de chinezesti ca sunt si-acolo o groaza de sacali care asteapta la colt sa-ti vanda mizerii la pret de nimic.
@vauruc
europenii astia fiind o entitate vamesii planetei, pe cand Hyundai/KIA saracii n-au fabrici in europa, sa produca ce masini cred ei ca merg pe piata europeana. Da, europenii nu i-au lasat sa aduca Palisade (de fapt SantaFe mai lung) sau K7. Nope, europenii astia rau nu i-au lasat. N-are nici o legatura faptul ca atat Palisade ala si K7 sunt cam pentru piata americana, unde oamenii in general cumpara alte masini fata de europeni. Dar nu, nicidecum, exista o entitate malefica BAU-BAU europeana care obiga Hyundai sa vanda doar mizerii in Europa, nu?
Si zici asta de parca nu ai sti ca mai toate pietele mari (SUA CHINA EUROPA) isi protejeaza proprii producatori de masini.
Probabil această “cursă” e in beneficiul consumatorului
Vorbeasc dpdv a ce văd in UK
Bineînțeles grupul lui Azazel conduce in vânzări dar la fel conduce și in topurile celor mai nefiabile mașini , nu știu cum e in alta parte dar englezul e foarte sensibil când i se strica ceva la mașină plângeri non stop despre DSG din grupul VAG. (Check honestjohn.co.uk)
Ce am observat in ultimul timp ca tot mă chinui sa-mi schimb măgăoaia de Volvo și mereu se întâmpla ceva (acum e doar o mică pandemie)
Am sa vorbesc dpdv al interioarelor pentru ca stilul extern al unei mașini ma lasă rece, merg in ea nu pe lângă ea.
Kia/Hyundai e același grup nu m-au impresionat interioarele absolut deloc mi se par outdated finisarea e ok dar mă lasă rece. Pe partea electrică i-au spart pe nemți și se aproape rapid de range/ul de la Tesla.(Inovație copii!)
Mazda la interior a avansat enorm și se bate umăr la umăr băieții mari BMW, Audi,Merc. Nu știu ce sa zic de motorizare , au inovat skyactiv cu sistemul X (ca tot se plângea cineva de inovații) dar ma așteptăm la ceva revoluționar nu același consum ca un benzinar și cuplu ca un diesel. Poate vreau eu prea multe
Suzuki – no comment
Toyota ar putea rupe totul in vânzări dacă ar acorda 1% importantă interiorului și ambiantei
Honda – ultimul Civic ma atrage dar aștept cu nerăbdare Jazz-ul 2020 hibrid care o sa-și mențină caracteristicile , mașina mică cu spațiu de mașina f.mare.
Subaru- lasam șeful de blog sa comenteze
Problema la japonezi e sistemul de multi media f învechit (Honda Toyota ) și probabil aruncatul cu CVT-URI pe piața europeană
Poate Toyota/Honda/Mazda o sa vândă mai mult în clipa în care o sa realizeze că pe lumea asta mai sunt și oameni peste 1.95m …
Eu am 1.95 și Mazda 6 / 2013-14, așa ceva și încapi chiar ok. Și 300.000 km și 2.2 diesel și am schimbat doar ambreajul – 8.000 RON și trei zile de jelit și înjurat (scump). Și mă tot uit la Audi A6 și zic – oaaa ce faină e, până mă dau cu ea. La 4000 rpm îți taie orice elan, suspensia e mai lălâie, motorul nu este așa liniar la viteze de autostradă și în oraș e mai greoi de condus.
Dacă mai zic și că la 170 kmh Mazda este mai stabilă, îmi iau mumu pe aci de nu mă adun de la cunoscători. Deci nu zic. Ideea e că după 2013 ca interioare poți să îți iei liniștit orice Mazda, este peste media coreeană și europeană. Ca job, le desfac interioarele toată ziua pentru a monta diverse sisteme. Mazda (nu am acțiuni la ei, mă doare-n pix de cultul de brand și cacat) încă îți dau ceva calitate pe banii ce îi dai. Coreeni sunt departe, de la antifonat la ținuta de drum.
Și înainte să dați cu pietre in mine, mergeți 170 kmh măcar 15 km pe autostradă cu mașina ce vreți să o luați, la viteză mare vă lamuriti repede de stabilitate și antifonare – chestii ce contează pe termen lung. Și dacă tot nu sunteți convinși, vă spun sigur – sigur că la A6 antifonul pe uși este dat doar în mijloc, formă de dreptunghi, maxim mărime coală A4. Cam aiurea la mașină de 60.000€ nouă.
@Radu
Confirm ce zice Sorin.
Mazda 6 chiar e pentru oameni inalti. Ma rog si Cx-5.
Noi avem o Mazda 6 din 2009 si urmeaza sa o schimbam cu una din 2018. Am avut si Skoda Octavia din 2016. A ajuns la parinti si ne-am intors, plangand, la vechea masina.
Stilul de condus e net superior, parca pluteste masina, e bine antifonata, nu auzi nimic de afara, super silentioasa la drum lung, poti sa auzi si muzica la sunet de calitate (sistem Bose) si sa porti si o conversatie normala, fara sa ridici tonul. Unde mai pui ca la modelul pe benzina si abia auzi motorul. De multe ori s-a intamplat sa intru pe stradute si oamenii sa nu auda ca sunt in spatele lor.
Si e super stabila. E.. nu stiu sa explic. Tre’ sa faci un test drive, ca sa intrelegi.
La Mazda, motoarele pe benzina de 2.0 sau 2.5, sunt cele mai bine facute, in ele au investit tot ce a fost mai bun, asa ca e de luat in calcul, daca vrei ceva bun. Diesel+ Mazda= sucks.
Eu vreau Cx-5, ca e mai inalta si eu, la 1.53, vad mai bine.
El vrea tot Mazda 6, pentru ca e inalt si ai o gramada de spatiu in ea.
Da, celelalte modele (2, 3 si Cx-30) mi se par de femei, arata super ciudat barbati-miu cand s-a urcat in ele. Pe alea, da, nu le-as recomanda oamenilor inalti.
Legat de marca, mi se pare ca e singura care inca isi respecta clientii si ofera calitate premium la un pret rezonabil. La alte marci, iti iau si pielea de pe tine, daca indraznesti sa ceri o amarata de camera pe spate, sau, doamne fereste!!!!, sa nu vrei plastic pe bord :)))).
Adica, o Mazda 6 model de top e 35.000 de euro. O Skoda Octavia de top e 50.000 de euro.
Stai sa rad cu curul, nitel.
Sunt masini foarte bune. Ai uitat sa mentionez un mare plus – garantia de lunga durata. Kia are 7 ani cu limita de 150.000 Km, Hyundai are 5 ani, fara limita de Km. Asta in conditiile in care, de exemplu, VW das auto iti da 2 ani.
Într-un comentariu recent a explicat cineva „avantajele” garanției exorbitante: numai revizii la reprezentanță.
@Sol
de ce minti ca un porc cu chestii ce se pot verifica usor online? Garantia la VW e 4 ani – fara limita de km pentru primii 2, limita 120k km pentru urmatorii 2.
@Itaa
pai daca oamenii aia iti dau garantie, nu ti se pare normal c-ar vrea sa se asigure ca faci revizia la timp, cu consumabile potrivite?
Pe de alta parte, reprezentantele-s niste tepari ordinari, de te fac sa fugi de ei ca de dracu’. Tepari la modul la care un schimb de ulei la reprezentanta BMW in Praga costa 800 de euro. Acelasi schimb de ulei la BMW Dresda costa 300 de euro.
560 lei revizia la Kia Sportage. De ce sa nu iti faci revizia la reprezentanta? Au ce le trebuie, stiu de unde sa apuce, daca e vreo problema, e in garantie, tot ei raspund…
că nea jean de la colțul străzii ți-o face cu 300 lei.
cand au fost interesati japonezii de piata europeana?
altfel, bani s-avem, ca masini ne luam noi, fiecare dupa gust.