Să învățăm să conducem motocicleta în oraș

Important este să alegi altă bandă decât colegul tău motociclist. Dacă mergeți doi pe aceeași bandă te faci de râs.

 

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

54 comentarii

  1. Sau ești motociclist precum Cristian Scutariu și pleci sa te dai cu motocicleta pe coclauri in Columbia, Rusia sau Mongolia.

    Indecis. Tu ce zici?1731
  2. Eu n-am întâlnit vreun motociclist sănătos la cap. Adică om „normal” :)

    Comentariu apreciat.9161
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 2756
    • @trl am intalnit unul pe la 70 de ani cu chopper care o accelera putin si apoi o lasa pe liber. Nu zic ce-a fost la gura mea.
      Varia viteza cu -20 sau 30 kmh. Sa ai un bou din asta in fata, de nepretuit.

      Comentariu apreciat.5415
    • +1 am devenit deja sigur ca nu exista motociclist normal la cap si ma intreb serios cum pot sa treaca de examenul psiho pentru carnet. Realmente astia sunt pericole mortale pe strazi atat pt ei (n-ar fi o problema ca s-ar mai rari) cat mai ales pt cei din jur, ca intri in belele din cauza dementilor astora.

      Indecis. Tu ce zici?2518
  3. Azi la inceput de seara, la concertul din Piata Sf Ioan. Cind prezentatoarea ne ura bun-venit, etc, o gasca de citiva retărdei d-aștia pe 2 roti își ambalau tigăile la coltul Aro-Telefoane. Mizerii d-alea cu ritm lent, bas profund in tobe modificate, tot tacimul. Un daunator biped s-a dat jos de pe troșcoletă și a venit 10 pași să vadă mai bine pe cine si ce deranjeaza, totul cu motorul pornit.
    În timpul prestatiei de pe scena au mai venit de 2 ori in urmatoarele 40 de minute, mers la pas dar cu ambalari prostesti.
    Yep, „noi vrea rezbekt”, fir-ar mama voastra sa fie de gunoaie.

    Comentariu apreciat.1498
    • În Piața Sfatului e insuportabil de stat la terasă din cauza acestor cocalari micropuțari. Urcă 600 de metri pe Mureșenilor doar ca să coboare înapoi, înapoiații mental „dau o tură”, deranjând de două ori câteva sute de oameni care stau să se relaxeze la mese. 60-70-80 km/h pe limita de 30.

      Poliția Brașov suge pula.

      Comentariu apreciat.1508
    • eu incerc sa-mi imaginez cum isi ambala ala motorul de la 10 pasi distanta.

      Indecis. Tu ce zici?1230
    • flo, ai observat că după ce li s-a bătut obrazul că sunt micropuțari au inceput să nu mai parcheze motoarele de-a curmezișul în față la cofetăria aia de pe mureșenilor?

  4. Așteptăm cu răbdare și opinia pertinentă a lui „motociclist”.
    În ipoteza că nu a fost banat de tot pe aici, ofc.

    Comentariu apreciat.5811
    • Chiar iți faci iluzii că ar putea gândi ceva constructiv? Că de scris ceva inteligent, nu e nici o șansă.

      38
  5. Printre motociclisti exista gunoaie asa cum exista si printre soferi.
    Exista tentatia sa ii „dai sa aiba” pentru ca acceleratia e de regula fulminanta si agilitatea de exceptie.
    Insa spre deosebire de masini spatiul de manevra intre sanatos si schilod, intre viata si moarte e un culoar suficient de ingust ca sa solicite un % infinit mai mare din capabilitatile fizice si psihice ale motociclistului decat in cazul soferului.
    In plus, orice factor extern care tine de suprafata de rulare sau de meteorologie aproape insesizabil in cazul masinilor: gropi, sleauri, balti, sine de tramvai-tren, zone cu nisip/pietris, cu pete de ulei/antigel, carosabil umed, orbire provocata de reflexii solare sau faruri, etc, etc, te poate trimite in audienta la Sf Petru sau la certificatul de invaliditate pe viata.

    Ala din filmare e un inconstient, un nesimtit si probabil lipsit de experienta daca face ce face in conditii de trafic intens si de noapte.
    Merita tot ce i se poate intampla din cauza asta.

    Comentariu apreciat.466
    • Unde sunt aia civilizati? Ca eu am vazut fix doi. 99% rahati care fac ture noaptea prin cartier.

      Comentariu apreciat.349
    • Sunt si civilizati. Macar din cauza ca sunt constienti ca chestia pe care o calaresc ii poate ucide intr-o fractiune de secunda. Asta tine de motociclist si cum decide sa mearga.

      Ce-si fac la mobre, de ce folosesc tobe neconforme si de ce le tureaza cand si cum nu trebuie asta este un aspect care e tinut in frau de autoritati (politie, RAR).
      P-aici pe afara nu exista toleranta pentru abateri din astea nici la politie nici la ITV (RAR) si oamenii se comporta ponderat. Nu zic ca nu mai tureaza tobe modificate (pe care le inlocuiesc cu cele originale cand merg la RAR) dar inafara zonelor dens locuite.
      Pentru ca aici politia e super prezenta si face deseori filtre pentru diverse inclusiv modificari ilegale de vehicule.

      Lipsa autoritatii din strada explica multe anomalii cu toate categoriile de conducatori.
      Dar sunt si foarte multi civilizati, doar ca normalitatea nu e atat de vizibila.

      124
    • Nu, nu exista motociclisti civilizati. Sunt toti la fel.

      26
  6. Motociclistii vor respect dar majoritatea dintre ei vai mama lor..

    Comentariu apreciat.479
  7. As face un ONG și aș strânge voluntari să stăm pe marginea drumului sa aruncam cu bete la roți la aia care poluează fonic cu tobe modificate la tratatele lor. Daca cade vreunul in cap și moare vorbim cu tata lui mario Iorgulescu sa ne scape de pârnaie!

    Indecis. Tu ce zici?5741
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 2350
    • Ce e Jerome, ti-a dat o lacrima si ti-a stricat fardul? Tu esti din cei care cer respect fata de motociclisti?

      Indecis. Tu ce zici?3320
    • NOU
      #21

      Unde nu e creier…nici Dumnezeu nu cere. Nu ma refer la motociclisti aici.

      32
    • NOU
      #22

      Jerome, mai phuteti voi nervii oamenilor ca la un moment dat o sa il phuteti pe ala de care e mai bine sa te feresti. Sunt unii care s-au trezit cu fire de otel intre 2 copaci pe drumurile interzise partaitoarelor prin padure. Nu aprob asemenea practici, dar unii chiar o cauta cu lumanarea.

      63
  8. Ok, hai sa punem lucrurile in contex.
    Nu se vede data si ora, dar e clar seara/noapte, cu plecare de la Piata Presei către Petromul de sub podul CFR, locul unde se (mai) adună motociclistii pentru ture de grup.
    Nu e clar daca erau in gasca de 4 sau doua grupuri de cate 2, dar la cum se misca de pe loc si cum se incadreaza ezitant in banda, nu prea sunt experimentati. Cel mai probabil, motociclisti de noapte sau de week-end.

    Vreau sa dau un raspuns autorului postarii, precum si un apel catre ceilalti motociclisti si scuteristi, acum cat informatia de la scoala moto e inca proaspata si ca teorie, si ca practica: motociclistii / scuteristii trebuie sa tina distanta unii fata de ceilalti, si in fata si in lateral, la fel ca la masini.

    NU se merge (a se citi ruleaza, alearga, concureaza etc) ca biciclistii in pluton, NU se merge in sir indian. In grupuri organizate si / sau la evenimente (parada, ”gen”) se merge in spic, cu suficienta distanta in fata si lateral pentru evitarea oricarui pericol (cel mai frecvent, groapa in asfalt, gura de canal, gaura in dilatatia podului sau cocoasa in intersectie sau statie STB).

    A nu se intelege ca iau apararea unuia din cei 4 din filmuleț. Nu. N-am gasit unul sa-l dau de exemplu OK. Lipsa echipament, nesemnalizare, rulare fix pe linia discontinua adica intre benzi, devansare auto patruns in banda, ezitare & acceleratie brusca…

    In concluzie

    Să învățăm să conducem motocicleta în oraș = DA, niciodata nu te opresti din invatat!
    Important este să alegi altă bandă decât colegul tău motociclist. = DA, daca vrei sa mergi in paralel, dar NU cu asemenea trafic.
    Dacă mergeți doi pe aceeași bandă te faci de râs = nu chiar, dar MURITI amandoi daca unul se balbaie si il impinge pe celalalt in bordura sau pe contrasens.

    #4 si #5 = ăia sunt niște cerșetori de atenție la modul general, tolerați sau ignorați de ceilalți motocicliști; dacă nu erau cu ghidonul, erau cu volanul dar cu aceeasi toba gălăgioasă … a murit mitul ”loud pipes saves lives”

    Comentariu apreciat.528
    • „pentru ture de grup” – aici e toata problema. Ce dracu e o tura de grup, ca n-am vazut in codul rutier? Stransul asta in turma sa ne masuram coaiele e sursa tuturor relelor. Bai, n-aveti 13 ani(sper), nu v-ati strans in spatele blocului sa postiti o tigara si sa faceti caterinca. Sunteti pe drumul public, aveti la dispozitie niste torpile terestre cu o putere pe kilogram peste orice altceva se misca in jurul vostru.
      Sunt oameni peste tot in jurul vostru pe care cel putin ii deranjati, si de multe ori ii puneti in pericol, pentru pura voastra distractie.

      Comentariu apreciat.489
  9. De obicei motociclistii astia care ies la plimbari noaptea sunt niste cretini.

    Comentariu apreciat.619
  10. eu nu pot decat, de pe margine, saremarc ipocrizia.

    cand motocilistul face un lane split cu o masina sare soferul de 7 coti in sus ca de ce nu sta pe banda ca toti ceilalti.

    cand ai 3 motociclisti fiecare folosind o singura banda, sar soferii de 7 coti in sus ca de ce nu fac lane splitting.

    Indecis. Tu ce zici?3841
  11. Cea mai infectă specie întâlnită pe șosele în Spania sunt bicicliștii,, profesioniști,,.
    Nu vorbesc de cei care ies la plimbare sau să își facă treaba ecologic.
    Mă refer la mizeriile umane pentru care toate drumurile sunt doar pentru Turul Spaniei.
    Mers în paralel kilometri întregi,( am mers ultima oară zece kilometri după trei jeguri umane din specia ăsta), au mereu impresia că sunt miezuri pe drum, nu poți să îi claxonezi, păstrată mereu distanță față de ei. Și pentru asta se poartă ca ultimii oameni .
    Visez la un excavator cu NOS să iau în cupă câțiva mizerabili din-ăștia și să îi arunc în prima râpă.
    Hai că m-am ventilat de draci.

    Indecis. Tu ce zici?4529
    • Cum se poarta ca ultimii oameni?

      512
    • @ev21: Nu au masini!

      86
    • Un om de joasă speță nu are respect pentru arealul unde se învârte.
      În cazul bicicliștilor pomeniți, ei au doar drepturi. Nu contează că sunt pe un drum public pe care îl împărțim mai mulți participanți, noi facem ce ne taie capul.
      Inclusiv să povestim diverse mergând în paralel și ocupând o întreagă bandă.
      Dă-i dracu’ pe fraierii din spate, nu ne punem în linie să le facem loc. Să aștepte.

      122
    • E ilegal sa mearga in paralel in spania, cel putin. Cand sunt cu masina le mai dau un claxon scurt de la distanta (da, e interzis ca si flashul dar e spre binele lor sa realizeze ca-s printre masini) si se repliaza rapid in sir indian dar de depasit doar cand se poate. Ideea e ca mergand in paralel face uneori depasirea imposibila si in locuri unde e permisa.
      Si aici la mine sunt cea mai mare plaga in trafic mai ales ca avem turme intregi care vin aici cam 9 luni pe an sa se antreneze pt turul frantei, al spaniei al italiei, plus localnicii pensionari al caror singur job este sa alerge bicla zilnic in sus si in jos pe munte 50-70km

      40
    • oh nu. cacatii cu volan sunt suparati ca nu tre, uneori, sa aiba rabdare. Greutatile vietii voastre ma impresioneaza profund

      26
    • Ti-ai luat sosea pentru masina ta, si nu stiu ei … nasoleala. Drumurile sunt pentru toti dar daca nu ai motor pe mijlocul de deplasare, atunci hai sictir si jos de pe drumul meu care e pentru toti!
      As taia cauciucurile la toti soferii care si-au format o placere majora sa treaca razant pe langa tine cand esti cu bicicleta in afara localitatii, sau sa se infiga in claxon cand ajung la 2 metri de spatele tau.

      13
  12. Am citit cu mare atentie posturile de pana acum si am tras concluzia ca fie se generalizeaza, fie lumea nu stie despre ce vorbeste.
    Nu ma apuc acum sa explic pe indelete, dupa ce citesti postul unui dobitoc care recomanda sa arunci cu lemne in motociclisti si sa ii omori, iti dai seama ca nu are sens, o sa fac doar o singura precizare: Daca ai cruiser sau touring, sa vrei si nu poti sa faci slalom printre masini, un touring decent cu topcase si laterale este peste 60% din latimea unei masini, asta nemaivorbind ca cine are cruiser sau touring sau trail sau enduro, nu si-a luat-o ca sa fuga cu ea prin oras. Multi soferi cred ca placerea pt un biker este sa gonesti prin oras si sa te spargi in figuri la stopuri, generalizati din nou ! Placerea unui biker este sa fie pe un DN cat mai gol, preferabil cu serpentine si sa mearga in spiritul lui iar motocilcismul este una dintre cele mai eliberatoare senzatii
    Nu am asteptarea sa va fi facut sa intelegeti, de unde nu e, nici Dumnezeu nu cere, dar poate am reusit sa plantez o samanta care peste timp va da roade.

    Live free/Ride hard

    Indecis. Tu ce zici?3446
    • S-au luat de tine motofobii astia rai?

      175
    • deci asta ai vrut să înțelegi din ce s-a scris?
      cum se cheamă cînd scrii la un subiect dar alegi doar puncte de vedere avantajoase, generalizezi la alții chestiile care nu îți convin, ai impresia că știi ce gândesc alții despre tine, apoi termini în forța cu o injurie plus moto-uri de căcat! (pun intended)
      Aham :)

      95
    • calmeaza te, astia din filmare sunt motociclisti de bulevard. nu sunt cruisere, nu sunt touringuri. Vad acolo maruntis de 600-650. O fi blocul 3, scarile A B si C „RC DAMAROAIA”. Placerea celor din filmare e fix asfaltul din oras, tobe la semafor si gramada in fata carciumii.
      Ala de pe banda a treia a vrut sa se incadreze la trecerea de pietoni pe banda 2 dar i au batut farurile n ochi, n a putut si a intins o ca sa arate el cine i alfa. Nema semnal da` viteza. Daca n a vrut pe banda 2, mishto apex, ce sa zic. Vede pwla prin vizorul ala si e noapte `n plm. A dat de becurile de pe bulevard si a vazut ca daca se chioraste bine, are niste sanse, a dat a 3 a si a tras de gaz. Astia lasa crucile alea negre pe marginea drumului, cu casca prinsa de ele. Majoritatea.

      Ai plantat o pwla. Condu ca si pana acum si ai grija de coaja ta. Fiindca altcuiva nu i pasa. Poarta echipamentul, iesi din oras cat mai repede si umbla sanatos.

      Asfalt uscat.

      50
  13. @Jerome: Aici se discuta despre placerea „celorlalți” bikeri care durează motoarele doar că sa deranjeze și pleacă în trombă de la un semafor la altul chiar daca știu că peste 200m trebuie sa „frâneze” cu pops and bangs, că așa e frumos. Ei, oamenii ăștia nesimțiți sunt cei mai vizibili și deranjanți. Vezi tu, e ca la țigani, sunt sunt și din aia cu bun simț doar că majoritatea iese in evidență.

    Oamenii îndeamnă la diverse pentru că au ajuns la modul de disperare și ura încât nu mai gândesc logic/uman… Dar sa se gândească cineva de ce au ajuns acolo?? Noooo

    173
  14. hai sa mai luam un pct de vedere, pentru cei degraba de sange varsatorii.

    cati dintre voi cand v-ati dus la restaurant cu copii v-a interesat cat decmult ii deranjeaza pe cei din jur? aham…

    sau aia fumatori… cati dintre voi v-ati uitat in jur si ati renuntat sa va aprindeti o tigara daca ati vazut ca i-ati deranja pe cei mai multi din jur? aham…

    cati dintre voi astia revoltati ati incetat sa faceti lucruri care va fac placere, si legale sau la limita) doar pentru ca ii enerveaza pe cei din jur?

    bine, nu vreau un raspuns, stiu ca absolut toti.

    Indecis. Tu ce zici?1431
  15. ba stii, da’ tocmai ai realizat ca ti-ai luat-o asa ca preferi sa faci pe prostul desi nu esti.

    tz tz tz….

    214
  16. Eu tot ce vad este trafic mai mult sau mai putin normal. Erau in gasca, s.au bagat in fata la seamafor si oricum am intoarce-o, nu incapeau toti pe o banda mai ales daca au venit din spate. Cel din stanga imediat ce a plecat s-a uitat regulamentar peste umar incercand sa treaca pe banda a doua, a vazut ca nu are loc si a taiat-o rapid sa nu incurce. Singurul care incurca este moto din fata masinii. Incurca este un cuvant mare pentru ca pana la urma atat stie. Bine ca are numarul ascuns sub codita.Daca am fi fost intr-un trafic civilizat ala cu BMW ul il lasa sa intre cand a ocolit Loganul, nu era greu de prevazut ca motocicleta o sa schimbe banda. Asa au trecut razant unii fata de altii.Banuiesc ca este Miorita unde este fantana, acolo franezi daca nu vrei sa devii o amintire, dupa ce a trecut, a semnalizat si a schimbat banda imediat ce a depasit duba alba. Se putea mai bine? Poate. Este cel mai nasol lucru de pe soselele din RO? Sa fim seriosi…

    60
    • ba incap pe o banda si nu in sir indian.
      1: Coloana de motociclisti se deplaseaza pe o banda, in perechi dispuse diagonal, cu respectarea distantei de siguranta.
      2: motociclistul are dreptul de a ocupa intreaga banda pe care se afla. Deci distanta de siguranta si dispunerea in diagonala, sunt obligatorii, pentru a putea efectua manevra de evitare si franare in conditii de siguranta.

      Nu vad coloana aia, oricat as fi de permisiv si motociclist. Nu vad nici o intentie de a face grup cat mai prietenos fata de partenerii de trafic. Nici ala cu vizor fumuriu nu vede nimic, merge la ghici. Ok, a facut un life saver si i au batut farurile n ochi. Un semnal, nu? Acolo e butonul, la manuta din stanga. Nu, el s a dat macho si a tras de gaz.

      Hai sa fim seriosi, se poate dar nu se vrea.

      40
    • Inteleg ce spui, sunt si motociclist dar nu vad cum ajungi sa intri pe o singura banda la semafor cand oricum nu ai ajuns in grup acolo. Vad in clip ca se pleaca dintr.o pozitie stationara, nu vad nici o intentie sa se formeze un grup si in cazul asta se aplica punctul doi din textul tau unde motociclistul are dreptul sa ocupe o banda. Nu exista obligativitatea de a merge in spic in caz ca sunt in grup si la cum merge fiecare din clipul asta ar fi chiar contraindicat. Poate sunt mai de scoala veche dar, semnalul dreapta nu este obligatoriu. Daca s.a schimbat legislatia, mea culpa. Nu toata lumea are butonul la manuta stanga. Al meu este sub mansonul de acceleratie si da, il folosesc doar pe autostrada. Gestul ala, life saver cum il numesti, face mai mult decat 10k de semnalizari. Daca se baga in fata masinii, era injurat ca a taiat calea si ii mai baga si un brake check. In conditiile date, spatiul care se micsoreaza, intre masina care venea mai tare si motocicleta de pe banda 2, a luat cea mai buna decizie. Cand i.a trecut adrenalina, la.sfarsitul clipului, a pus si semnal… BMW ul a crosetat la mare arta, pe ala chiar nu il durea sa semnalizeze sau sa prevada ce se intampla in fata lui. Cum spuneam, trafic mai mult sau mai putin normal asa cum este el in RO.

      00
  17. NOU
    #50

    Din ce vad toti conduceau ca niste verze pe acolo motociclsiti conservari vai mama lor.

    24
  18. Domnu Petcu,

    Ignorand faptul ca, la plecarea de pe loc, trebuia sa ii lasi pe baieti sa se duca pentru… tineret taurin si… tre sa ne plateasca pensiile, SR1848-7, la pagina 5, ne descrie tipurile de marcaje.
    Cf SR1848-7, in zona aceea aveti un marcaj de tip B: 3m linia continua, 6m linia discontinua. Intre sec 23 si 24 parcurgeti aprox 32-35m/s (115-126km/h)
    In zona cu limita de 60km/h.
    Ca sa nu mai zic ca, la sec 25, limita e de 40km/h.

    13
  19. Postarea ca postarea, dar comentariile arata ca si aici (din păcate) începe sa se polarizeze poporul, devine incet-incet o secțiune de comentarii de facebuk.

    Si din păcate vad asta la o grămadă de articole (gen diesel vs benzina, electric vs ICE, moto vs auto, etc vs etc) si realitatea se așterne grea peste noi: asa-i romanul.

    Legat strict de subiectul de azi:
    E de rahat sa generalizezi. Am vazut trei cretini cu motorul => toti motociclistii sunt cretini
    Faptul ca in Ro sunt mai multi decât in Vest, e pentru ca in Ro politia nu isi face treaba
    In Vest ăștia sunt excepția. La noi sunt regula.
    Dar e aceeași idee la tunerii cu auto.

    Oricum, e o plăcere sa fiu asociat cu ăștia cand merg cu motorul.

    Oricum cand plec de acasă, plec cu ideea ca toti ceilalți de pe drum vor sa ma omoare, deci sunt acoperit.

    21

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Pun clipuri pe Youtube