Așa, la firul ierbii, că tot se dau interesați de starea parcului auto al României și doresc ca românii să cumpere mai multe mașini românești:
- De ce au scos motorul de 1.5dci? OK, norme de poluare, dar cum scoți cel mai bun și fiabil motor?
- Cât de delicios a fost prețul de 20.000€ pentru o mașină care costă 10.000€ să fie produsă și adusă în țară?
- De ce leasingul la o Dacie costă mai puțin în Germania decât în România?


Nema campanii Dacia următorii 10 ani….
oricum nu erau ca daca nu-i cu ridicat in slavi si pupat unde trebuie ca influenkerii nu se da..
Vin campanii de la concurenta, de la Tesla ca si asa merg prost.
„prețul de 20.000€ pentru o mașină care costă 10.000€ să fie produsă și adusă în țară” – si asta doare cel mai tare, plm, un adaos acolo de 20-30% peste pretul de productie nu ar fi de ajuns?
Ce masini conduc astia de la Dacia care emit parerile astea? Asa de curioztate… pe pf
Au Renault de la firma.
Arkana si Talisman
20k euro un Spring, asta chiar e nesimțire.
3. ce treaba are producatorul cu dobanzile de la leasing?
Are treaba cu pretul si eventualul discount…
Asta as fi zis si eu, dar exista o vreme cand Tesla facuse un parteneriat cu UniCredit si ofereau leasing cu niste dobanzi ridicole sub EURIBOR.
Pe langa parteneriate si eventuale oferta mai e si faptul ca eu, Gicu si Hans am obtine dobanzi diferite la leasing.
Parcă aveau firma lor de leasing, Renault nu-știu-cum
@ev21: fi atent
https://www.carscoops.com/2024/11/new-dacia-spring-can-now-be-leased-for-86-per-month-with-zero-down-in-germany/
Vreau și eu Spring la 100€/luna fara obligația de a o cumpara dupa 2 ani, și fără avans.
Răspund eu, deși nu-s Dacia și nici nu am campanii de la ei precum monștri sacri ai jurnalismului auto precum Piticu21
1. Ți-ai răspuns singur,
2. Tragi de marja de profit ca de elasticul de la chiloți, dacă statul îți oferă 10.000 pe un tichet tu de ce să fii prost să dai mașina cu 10.000 ca să iei 5.000 de la stat și 5.000 de la fraier? Faci mașina 20.000 și iei 10.000 de la ambii fraieri.
3. Aia ține mai mult de firme de leasing, IFN, etc. E din același motiv pentru care dobânda la creditul de casă e 2-3% în Spania, Austria etc și 7-10% la noi.
In NL si GER stiu cazuri concrete cu dobanzi intre 1 si 1,5% dobanzi la credit imobiliar. Am intrebat pe cineva din sistemul bancar referitor la dobanzile de la noi, citez: suntem piata cu risc mare si de aia avem dobanzile astea, un fel de masuri de siguranta pentru banci. Dar profiturile din sistemul bancar sunt printre cele mai mari din UE.
„suntem piata cu risc mare ”
doar o replica de tip gargara alaturi de:
– „Da, profiturile sunt mai mari pentru ca punem pe dreapta sa avem economii pt vremurile grele/incerte” si a venit pandemia si dupa doar 3 luni toata lumea nu mai stia cum sa dea oameni afara -> unde erau economiile alea ?!
Intotdeauna profitul e corelat cu riscul. Cand investesti in ceva cu risc mai mare, te astepti la un profit mai mare.
Un risc mai mare, in Romania, clar exista. Cred ca oricine ar considera un apartament in Viena o investitie mai sigura decat unul in Bucuresti. Acum depinde daca diferenta o reprezinta strict riscul, sau acolo le reglementeaza statul diferit.
Eu am evitat orice investitie in imobiliare, si am ales bursa din SUA fix pentru motivul asta. Peste 20 de ani stiu ca tot SUA o sa fie cea mai puternica tara din lume, in schimb Romania in 20 de ani poate sa fie depopulata si in colaps economic/demografic, sau sa nu mai existe deloc. Asa gandesc si bancile, peste 10-15 ani poate tara asta o sa fie atat de mizerabila incat oamenii nici nu isi vor mai plati creditele si vor pleca.
Eterna mentalitate a comerciantului român: „Aha, e bun? Sus cu prețul!”
Ăștia pur și simplu nu pricep că mult mai ușor vând 20.000 de mașini la 15.000 euro pe bucată (dau un exemplu, nu cifre exacte) decât 15.000 de mașini la 20.000 bucata.
Dacia daciind.
Din exemplul dat, in ambele cazuri s-ar incasa aceeași sumă. Doar că profitul ar fi mai mare in a doua situație. Și scopul fiecărei afaceri este profitul. Desigur, toți cei care critică, dacă ar fi patronii Dacia ar cere ieftinirea unui produs care se vinde bine, reducerea marjei de profit samd.
@Sebi sunt de acord cu tine, dar dacă pe cele 20000 le vinzi în jumătate din timpul în care le vinzi pe cele 15000 practic la finalul perioadei ai putea de fapt vinde 20000x2x15000 și astfel poți face același profit și din rulaj nu numai din adaos. *presupunând ca ai capacitatea respectivă de producție. Iar asta asigură poziție pe piață și beneficii conexe din serviciile post vânzare.
Poziția misionarului:
„Aveți puțin timp să vorbim despre domnul nostru Costco?”
Costco…unde platesti 50e/an abonamentu?
Am mirosit un război religios.
Evangheliștii profitului. Profitul e sfânt.
Nu. Profitul e necesar.
pai, aia de la costco au „carnatu la 1$” sau cat dracu e si pierd niste bani acolo. Dar, banii aia sunt marketing. „uite, costco a pastrat carnatu”. E smart move nu e „din profitu meu impart cu cetatenii carnatz”
3. Dobanzi mai mici – cheltuieli mai mici pentru firma de leasing.
Drumuri mai bune – valoarea reziduala a masinii mai mare.
Eu mai am o intrebare. Tot am sperat ca pe bigster o sa bage combinatia de cutie automata + 4×4. Nici acum nu au bagat-o. Eram 90% hotarat sa iau un Bigster in configuratia asta. Pe duster am zis ca poate a fost scos acum cativa ani, nu erau planurile asa … dar nici acum, pe bigster?
Din pacate nu vreau sa renunt la niciuna dintre cele 2 optiuni, asa ca voi renunta la a ma gandi la Dacia ca optiune.
Las si eu asta aici – https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/auto-transporturi/totul-despre-dacia-duster-4×4-hybrid-cu-cutie-automata-ce-motor-va-avea-cand-va-fi-lansata-si-cat-poate-costa-21905698
Korando
26.040 EUR
TVA inclus
Echipare
Smart AT
Motor
1.5 Turbo GDI
Cutie de viteze
AISIN 6 speed automatic transmission with ECO-POWER-WINTER driving mode selector
Lustruire și jante
GRAND white
Jante aliaj 18″ „Diamond Cutting” cu pneuri 235/55 R18
BEJ
Opțiuni suplimentare
AWD Tracţiune integrală AWD, blocabilă opțional în raport 50-50%
1.790 EUR
TVA inclus
*optiunile intra in pretul de 26.040 euro
ps: finisajele sunt peste duster.
3.De ce rata unui credit costă de 3 ori mai puțin în Franța, Germania, Polonia, decît în România?
se cheama risc de tara
Daca am x euro pe care vreau sa ii dau cuiva cu imprumut, am de ales intre a-i da cuiva din vest, cu riscuri foarte mici, sau pot sa ii dau cuiva din RO, cu un risc mai mare. Am sa ii dau la aceeasi dobanda? Evident ca nu
Riscul de tara e doar o explicatie partiala;overall,procentul de credite neperformante in Romania este scazut in comparatie cu alte piete europene.
Este consecinta directa a faptului ca avem o slaba reprezentare a capitalului romanesc in sectorul bancar,faptul ca statul roman e o marioneta si nu are curaj sa ii convoace pe toti reprezentantii bancilor la explicatii,ca oricun e un stat esuat ce traieste pe imprumuturi.Bancile fac profit pe de o parte din operatiunile pe piata romaneasca (credite,comisionane), apoi bancile mama (societe generale pt brd de exemplu) face profit in tara de origine,deoarece imprumuta cu dobanda bani filialei din alte tari.
Am un amic bancher – zice ca e din cauza ca bancile nu se complica cu noi cand are afaceri mari, facile, sigure imprumutand statul. De fapt, e chiar o problema sa se ia cu noi, ca au nevoie sa faca provizioane si noi ii incurcam.
Pe scurt – statul e in corzi si da bani prin toate gaurile.
@Jean Luc Melenchon
cand vad asemenea explicatii „savante”, mai ca ma intreb de ce pana mea mi-am tocit coatele 4 ani pe bancile facultatii de economie, cand era mai usor sa citesc cateva fraze conspiratite si gata, eram expert.
Statul sa convoace bancile la dat explicatii? WTF?
Nu avem capital romanesc, dar BT e in top banci? WTF?
„faptul ca statul roman e o marioneta si nu are curaj”
Pare cumva o chestie de curaj ca sa scada dobanzile. Doar ca realitatea economic e cea care dicteaza, pana la urma. Ca altfel, de ce erau dobanzile de 2 ori mai mici acum 8 ani in Romania? Nu erau bancile straine la fel de lacome?
Riscul de tara e ridicat pentru Romania, asta e realitatea. Suntem cam pe marginea prapastiei, data fiind situatia bugetului public si supraincalzirea economica. Agentiile de rating vad clar asta.
Situatia poate devini albastra destul de rapid privind procentul de credite neperformante. Suntem acum la 3,3% rata de neperformanţă pentru creditele totale ale populaţiei la final de 2024, ceea ce nu e foarte mic, conform BNR. Media e 2,2% la nivel UE.
@Florin…este absolut normal ca statul sa intervină în relația banci-cetateni,când vede ca interesul cetățenilor trebuie aparat:
https://www.economie.gouv.fr/cedef/frais-bancaires
Uite cum statul impune dobânda pt depozitele populatiei:
https://www.service-public.fr/particuliers/actualites/A18000
Dacă analiștii din BNR și MF ar constata ca un client roman este dezavantajat fata de un client european,nu înțeleg de ce nu poate interveni?Asa cum statul francez stabilește dobânzile la anumite produse de economisire și toate băncile se aliniază,în același mod statul roman s-ar putea implica sa creeze un produs bancar standard,care ar putea ajuta cetățenii sa aibă acces facil la autoturisme noi,mai puțin poluante,și ar ajuta la întinerirea parcului auto.
Dar statul roman e preocupat sa mai impună o noua taxa de poluare,ca parte a obligatiilor din PNRR(sa mai dea apa la moara reptilienilor lui Georgescu ca ne jupoaie UE)a cărei legalitate discutabila va fi confirmata de slugile CCR.
@ Jean Luc Melenchon
M-am dus pe al 2-lea link postat de tine:
„The LEP (Livret d’Epargne Populaire) is, for its part, specifically intended for people with modest incomes. To open one, you must meet certain conditions relating to tax domicile and income.”
Deci nu este pentru toata lumea, ci un fel de masura sociala.
1/ Este mult mai simplu si mai putin costisitor sa dai imprumut la stat decat la persoane fizice sau firme.
2/ Risc de tara:
2.1/ Dai credite in CHF cu dobanda mica, dar cand sare cursul RON/CHF statul te obliga sa primesti inapoi plata la cursul de cand ai dat creditul.
2.2/ Candva s-a dat o lege ca nu se pot da masuri cu impact fiscal cu aplicabilitate mai repede de 6 luni – s-a anulat legea sau e ignorata? In decembrie a dat guvernul masuri cu aplicare intr-o saptamana. Cum sa accepte bancile rata de profit mica cand regulile se pot schimba practic peste noapte?
2.3/ Cat dureaza un proces in RO? Cat costa sa recuperezi o datorie? Daca vreti sa imi spuneti ca in RO creditele neperformante sunt in procent mic, vedeti 2.1 si 2.2
@MihaiC….livret A poate deține oricine….este vorba de un principiu,și anume ca statul,poate și chiar influențează de multe ori politica băncilor private,în folosul cetățenilor sai.
În România cetățeanul alfa nu este protejat suficient,iar mentalitatea este ca nu ai voie sa atingi nici cu o floare anumite business-uri sau industrii.
@Jean Luc Melenchon – de acord cu tine insa trebuie sa tii cont ca statul poate face reguli insa nu poate obliga o firma sa existe si sa desfasoare o activitate iar totul are un cost si o marja de profit.
Este posibil ca statul sa dea lege ca adaosul maxim in comert este de 10% insa dupa asta magazinele sa se inchida si firma mare sa plece in alte zone.
La fel este posibil ca statul sa intervina in piata bancara si sa oblige nu stiu ce dobanzi scazute – insa este posibil ca bancile sa nu fie interesate sa ofere acele produse sau sa plece din piata.
Insa da, sunt de acord ca statul ar trebui sa se uite putin in piata si la ce se intampla, doar ca reglajele sunt fine si complexe.
1. Noxe prea mari, costa prea mult sa puba ad-blue pe modelele ieftine + ei tot incearca sa te faca sa cumperi Renault.
Vezi si la gama VAN, unde Dacia Dokker e acum Renault Express.
2. Pentru ca statul roman e prost, regula Rabla+ spunea ca dau prima, daca reprezinta sub 50% din pret = Renault a dublat pretul la chinezarie.
3. Pentru ca dobanzile la Eur sunt mult mai mici decat la lei.
-> 1,5 dci ul implineste 25 de ani in 2025 si au tot tras de el sa l aduca la euro 6 … pur si simplu nu mai renteaza iar piata de diesel oricum e in scadere
*aceiasi soarta a avut-o si 1,9 motorina ce echipa “papucii” de pe vremuri, motor fiabil dar de conceptie anii 70
If a thing works, don’t change it
Renault Express Van nu se mai vinde în UE, deoarece nu mai atinge standardul GSR 2 impus de legislația europeană.
3. Or fi rămas tot ăia vechi la vînzări, că pe vremea lui Ceașcă era 70k lei o Dacie în țară și 35k lei plus o tonă de benzină la export.
3. La un moment dat Mazda avea o oferta in care plateai dobanda doar valoarea euribor.
Daca pe astia de la Dacia ii interesa macar un pic treaba asta faceau un parteneriat nationalisto-suveranist cu BT si isi lua toata lumea Dacie doar cu buletinul.
Dar de ce sa faca asta? Ei sunt ocupati sa se gandeasca cum sa dezvolte infotainment mai scos din pufuleți, scaune mai incomode ca alea de la bar si cum să iti vajaie in cap cotetul incepand cu 80km/h.
Solutia e sa impinga pentru taxa auto, ca e mai simplu. O sa scada vanzarile de masini intr-un fel sau altul, iar apoi o sa apara din nou plangadu-se, la fel cum au facut ratatii aia din ANIS cu taxarea din IT.
Nu știu de ce tot aveți păreri sentimentale legat de acest producător …modelele mai ieftine nu la mai produce în RO, iar cele pe care le produce aici, au concurenta serioasa pe segmentele lor; și oricum face niste căruțe, alea nu sunt mașini…când erau ieftine poate mai acceptai, dar acum….deci daca nu o să aibă vânzările scontate la alea scumpe, nu o să aibă vreo remușcare să dea oameni afara, sa reducă din capacitatea de producție…
Mai produce și Ford in RO, de aia nimic….
De fapt, ce modele sunt produse la Mioveni?
Cf site-ului Dacia se fac multe.
Logan, Sandero Stepway, Jogger și Duster
Stiu ca se produce foarte mult in Maroc, unde au un adevarat oras si costurile subt semnificativ mai mici.
Duster, și mai nou, și Bigster
Daca sunteti fierti pe dacia va puteti duce in Rep Moldova – 15280 EXPRESSION
diesel. Au si Duster vechi diesel EXTREME – 23 880
Da stiu, nu sunt in UE si platesti taxe
Si taxele sunt in valoare de cat? Chiar sunt curios.
Klucsy, ca la import, nu conteaza ca se pastreaza proprietarul
Intrebarea 4 pt Dacia: De ce nu exista 4×4 automata hybrid? Scad vânzările Renault cu prețuri duble?
si totusi sunt in top pe vanzari in ro. eu cred ca cineva si-a facut un calcul si mi se pare ca se misca bine. la stirile zilei ai link catre articolul cu vanzarea celui de-al 20k spring si zice ca doar in 2 tari s-au vandut mai multe. deci eu zic ca e bine pt ei. viziunea lor nu se pupa cu ce vrem noi dar daca lor le iese la calcul, sa fie fericiti la ei acolo.
sa zicem ca masina ar costa cum zici tu 10k sa o produci, cand toate sunt peste 20k de ce n-ai da-o si tu la 20k? mie personal mi se par povesti/strugurii sunt acrii ca dacia e mai proasta ca altele. nu e. dar sa comparam mere cu mere si pere cu pere
De acord cu tine.
Am condus Citroen C3, rival direct al lui Sandero.
Sandero sterge pe jos cu C3-ul. Masina aia nici pe linie dreapta nu are directia stabila, e ca si cum ai calari o girafa dar stai pe gat, nu pe spatele ei.
Eu inteleg soferul roman, atatia ani a fost privat de masini straine, ca acum isi doreste ce n-a avut toata viata. Acolo suntem.
Dacia tocmai ce a crescut preturile
https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/auto-transporturi/ultima-ora-dacia-a-scumpit-jogger-si-sandero-preturi-noi-si-pentru-duster-si-logan-21930954
O sa avem electrice cu pops & bangs https://www.g4media.ro/producatorul-auto-stellantis-lucreaza-la-o-teava-de-esapament-pentru-masini-electrice.html?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=producatorul-auto-stellantis-lucreaza-la-o-teava-de-esapament-pentru-masini-electrice
Și Dacia va face o electrica cu sunet și miros de 1.5 dci
Nu știu, dar sunt extrem de fiabile. Unii au fost cu Duster și Logan inclusiv prin Siberia la -40/-50 grade.
Avem Duster de prin 2012 și încă merge ca-n prima zi, pentru context.
eu inca am un golf 4 din 2003 si inca merge pt context, deci?
1. gen…intelegi dar totusi dilema?
2. aia e o intrebare mai degraba catre reno
3. poate pentru ca nu sunt firma de creditare nu e treaba lor? Si, avand in vedere ca vand cam totu nu au de ce sa faca dealuri de gen?
exact asta am spus si eu, intrebari retorice dar hai sa le punem si da o dam pe Dacia
Bune intrebari…
Daca ar si raspunde…
Presimt ca statul va reveni cu stimulari de innoire a parcului, iar pretul masinilor va creste EXACT cu …stimulentul respectiv
Daca Dacia Duster venea cu motor 2.0 diesel, ar fi cumparat lumea.
Un Sandero Stepway 2.0 sau 2.5 benzina cu AWD si insonorizare buna as cumpara instant! Bine, daca e pe la 18.000 max ca totusi e Dacie…
avem, dar n-o să-ți placă https://i.imgur.com/IaGEWFg.png
Suzi?? Valeu nu, că am auzit că dealerii sunt mega infecți.
nu sunt mega infecți, sunt unguri
Da, nu prea cumpara lumea. De-aia ai termen de livrare de 4-5-6 luni, ca nu cumpara lumea.
Sarpele…daca aveau motor de 2l aveai timp de asteptare de 1zi.
Ca venea mai repede avand motor mai mare
prostule!
3. Din motive de civilizație, populație mare și înstărită, popor cu coaie, vecini tălâmbi (est europenii) și politicieni mai puțin ticalosi, diferă modul de creditare. În cele mai multe cazuri la nemți nu cumperi mașina, doar o închiriezi pe un termen limitat și cu un rulaj limitat. Avans mic sau deloc, rată mică, valoare reziduală mare (+60%), dupa 3 ani dai mașina înapoi că nu vrei să plătești rata reziduală.
În România sistemul e altfel, avans consistent (20-25%), rată mare și valoare reziduală mică, aka mașina rămâne a ta după ce ai terminat ratele întinse pe 5 ani.
Ex. Ford Puma în 2021: Valoare 23k, avans 2k, rată 160-170 euro / 3 ani, valoare reziduală 16k, anvelope all season și revizii incluse. Dacă o refinanțam pe încă 3 ani rata devenea mai mare din cauză că 1L ecobust + powerștift nu e genul de mașină ușor vandabilă după 6 ani și 80k km.
huo satana cum mentionezi asa ceva intr-o tara de proprietari?!?!
1. conform EU toti producatorii trebuie sa ajunga la un target de emisii. target pe care nu il scoti cu diesel-uri pentru ca e aproape imposibil in era euro 6-7. atunci tu ai voie sa vinzi o masina care nu atinge target-ul dar la fiecare unitate vanduta platesti o amenda. Daca masina e scumpa atunci poate reusesti sa scoti si acea amenda din pret (gen Volvo, Mercedes), dar daca masina oricum se vinde la pret minim nu mai renteaza, o amenda de 5k euro la un logan te duce in groapa.
Ca producator ori impingi direct pe electric si hibride, ori te chinui sa reinventezi diesel-ul. De asta diesel-ul a disparut de pe masinile affordable si il mai vedem doar pe astea din gama premium.
pe mine ma apuca rasul si dupa aia imediat plansul cand vad atatia fani georgescu care considera ca firma dacia (aka pe numele ei real „renault”) le este datoare cu ceva. ca n-are 4×4, ca n-are automata, ca nu stiu ce, ca nu stiu cum, ca 10k, ca 20k…
cabd s-a dat legea ca romanul este obligat sa isi cumpere dacia? e plina tara de reprezentante auto de la firme din china, japonia, coreea, franta, germania, italia, statele unite, suedia, alea care mi-au scapat, imi cer scuze, considerati-le adaugate.
oferta este aia care este, daca nu va convine exista si piata SH. luati-va de acolo asumandu-va eventualele costuri suplimentare.
daca nu va convine nici aia avem taxiuri sau transport in comun, biciclete, mersul pe jos.
daca nu va convine nici asta si considerati in continuare ca vi se cuvine o masina nu va impiedica absolut nimeni sa va deschideti voi fabrica de masini, sa le faceti exact dupa placul inimiii voastre si sa le vidneti exact la pretul pe care il pretindeti.
ps. ceva imi spune ca daca totusi ar face careva dintre voi asa ceva si ar ajunge sa concureze cu aia, brusc i se va schimba un pic optica si va considera ca nu e totusi obligat de nimeni sa vanda masini foarte bune pentru profit 0.
Nu înțeleg care-i faza, nu ei sunt cei care se plâng că vânzările sunt prea mici în România?
corect, e cu dublu sens. daca vanzarile li se par prea mici, sa faca cercetare de [iata si sa se conformeze cererii.
dar citeste aici in comentarii cati oameni le pretind celor de la dacia sa faca ce vor ei, ce au ei nevoie, la pretul pe care l-au calculat ei.
si in final, la fel de idioti sunt si ceilalti producatori. la aia de ce nu se duce nimeni cu jalba in protap ca la dacia? ah, dacia e ‘romaneasca’, apartine poporului, ni se cuvine, chiar daca atunci cand o primim ‘nu e masina’.
atutudine neaosa de barbat adevarat, decla vaslui, fu*e toate strambele satului pe unde apuca, dar daca nevasta-sa se uita un pic mai lung la vreun trecator, o rupe cu bataia, curva dracului.
La 1. te faci ca nu vrei sa spui ca frecatorii de acte de la burxelles au dus la situatia asta. La fel ca la gdpr, si alte un million de mizerii inventate de ei ca sa aiba si ei de munca. Si dupa aia ne miram ca vin cg-istii.
Răspunsuri rapide
1 De ce au scos motorul de 1.5dci? OK, norme de poluare, dar cum scoți cel mai bun și fiabil motor?
anulezi orice beneficiu al consumului redus. Si nu a fost tocmai fiabil decat spre sfarsitul vietii. A disparut si de pe Clio si de pe toate modelele similare Captur sau Arkana alternativele fiind Hybrid si Eco pe GPL. Sursa informatiei brief oficial de presa Renault. Decizie de grup nu specifica brand Dacia
Cât de delicios a fost prețul de 20.000€ pentru o mașină care costă 10.000€ să fie produsă și adusă în țară?
R: Doar Dacia adaugă marje mari la electrice produse la pret mic in China right?
De ce leasingul la o Dacie costă mai puțin în Germania decât în România?
R: Aici e iar lipsa de documentare. Atat pentru leasingul operational cat si cel financiar Romania are dobanzi si marje de risc uriase comparate cu alte tari. Germania are unele dintre cele mai bune. Ratele de leasing, deprecierea si marja sunt stabilite de companiile de leasing in functie de piata si de obicei sunt “armonizate” #price fixing. Nu e Dacia care decide sunt Ayvens, Arval, Autonom ca de acolo fac bani
Sincer, la piata auto eu m-as mai documenta inainte sa scriu nu de alta dar ai cam persistat in articole nedocumentate cu informatii care erau usor de verificat cu research minim. Si for real de 2 ori ai scris prostia cu Toyota si motorizarea mild hybrid (no such thing pe gama Toyota)
Nu, nu sunt avocat Dacia chiar mi se pare ca au exagerat cu politica de preturile pentru Duster in vreme ce calitatea a scazut. Dar au vânzări excelente si daca iti spunea cineva acum 25 de ani ca la Dacia vei gasi Suv compact hybrid, full electric si ca masinile lor vor fi pe locuri fruntase la vanzari in Franta, Scotia, Spania sigur il scuipai si faceai misto de el. Asta as fi facut si eu
Da… E plina piata second de Qashqai cu 1.5 diesel fara addblue, pe la 11-12 mii de epuro si 160-170 mii de km.
este plina piata si sunt praf toate la verificarea tehnica in special injectoarele egr ul si filtrul de particule. De aia sunt la preturi de nimic si e unul dintre motivele pt care Nissan e cu un picior in mormant
https://dacia.md/CountriesData/Moldova_MD/images/Price/Dacia_Logan_.pdf
https://dacia.md/CountriesData/Moldova_MD/images/Price/Dacia_Sandero_SW.pdf
dCi la liber
later edit la 1 raspunsul e simplu, ca si VAG si Ford, Renault nu mai poate sa aduca motoarele mici diesel in parametrii acceptabili de emisie fara tehnologie de tip injectie de uree care mareste excesiv pretul masinii. Dieselul in clasa compacta si Compact Suv nu mai are vreun rost sau beneficiu