Interviu cu Claudiu Târziu (bucăți)

Am urmărit interviul cu Claudiu Târziu luat de Obae și am extras mai jos câteva chestii interesante.

Înainte de asta, vreau să subliniez că interviul e un gen jurnalistic greu atunci când te pricepi la subiect și foarte greu atunci când nu. Obae dă niște chifle colosale, intră peste invitat când nu era cazul (uneori a fost, dar de prea multe ori a început să vorbească peste el), ignorând complet că Târziu nu e un puțin la minte de pe stradă. Cea mai nasoală fază a fost că a revenit de câteva ori la “voi îndemnați lumea să nu poarte mască”, neputând să se exprime sau să explice invitatului că e interesat de impactul și eficiența mesajului, nu de partea medicală a problemei.

Și, desigur, neinformarea invitatului că urmează să se discute despre campania online, ceea ce i-a dat lui Târziu ocazia să spună că nu e în temă la fiecare întrebare la care nu voia să răspundă.

Singura informație interesantă pe care am aflat-o a fost că au folosit o firmă care se ocupa cu răspândirea mesajelor pe Facebook. Știți genul, când se pornește un live, brusc se face share la el pe sute de grupuri, aproape instant. Până apucă să fie șters, e văzut deja de sute sau poate mii de oameni. Mălin Bot face asta, Dani Mocanu face asta.

ps1: am lăsat partea de la final ca să înțelegeți mai bine cine e omul, în caz că nu îl știați. nu e nou, nu e împins de nimeni, nu e parașutat de undeva.

ps2: Obae, dă jos mâna aia de la tâmplă, că nu ești vreun mare gânditor, ci doar penibil. și vezi că pe tipul de la Global îl cheamă Lucian Ștefan Gîtiță, nu Lucian Ștefan. fă o investigație pe tema asta. 

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

54 comentarii

  1. Am crezut ca-i Liviu Alexa.

    00
  2. dupa fata am crezut ca cel din stanga e din AUR…

    10
  3. NOU
    #5

    Pare un Mircea Badea care clipeste des.

    10
    • Oamenii ăia clipesc des pentru că filmarea este derulată mai repede decât a fost făcută. Probabil că Vali a vrut să concentreze mai multă vorbărie în mai puțin timp.

      01
  4. Pe mine mă lasă confuz toate chestiile astea cu aur . In afara de cateva comentarii de zeloți pe care le-am citit in campanie nu auzisem de ei. Știam că există george Simion , dar cam atât

    Ideea e asa , le-am citit programul de pe site și majoritatea chestiilor sunt de bun simț. Nu instiga la nimic ilegal în mod oficial. Le plac etniile , n-au problema cu homosexuali , n-au problema cu masca in sine , doar cu obligativitatea, ceea ce îmi sună ok.

    Daca e asa paravanul, membri și candidați de-ai lor de ce fac fix pe dos ? Nu-i cam muista treaba ?

    01
    • Trebuie să vedem ce fac cei din conducere (bine, dacă vor apuca să conteze). Altfel, în orice partid există tot felul de oameni, unii mai exaltați ca alții.

      Pana mea, uită-te ce s-a întâmplat în USR când a fost treaba cu referendumul pentru familie. Și USR se laudă cu membri undeva peste medie (intelectual, financiar, etc). Îți dai seama la ăștia (AUR) cam care-i profilul.

      Și nu vreau să pară că jignesc, poți să fii un zugrav onest și care-și vede de treabă, dar să ai o pată pusă pe suedezi / unguri / lgbtqwxyz / gates / soros / covid / măști / clowni. Sunt mai multe șanse ca din bazinul lor să fie mulți cărora le mai alunecă un neuron pe Facebook. Nu ai cum să-i controlezi pe toți.

      01
    • majoritatea chestiilor sunt de bun simt. nu stiu ce inseamna bun simt pentru tine.

      Senatul legionar era conceput ca o contrapondere și un fel de instanță supremă a Mișcării Legionare cu menirea de a-i conferi o aureolă academică și morală.

      SENATUL A.U.R
      Sorin Lavric (n. 1967), scriitor, filosof, publicist, profesor universitar – președinte al Senatului A.U.R.

      Magda Ursache (n. 1943), scriitoare, autoare a peste zece volume: romane, publicistică, ediții critice

      Ion Papuc (n. 1943), scriitor și filosof, traducător și fost editor, care a ucenicit pe lînga Țutea și Noica

      Horea Paștina (n. 1946), pictor, profesor universitar, co-fondator al grupului ”Prolog”

      Costion Nicolescu (n. 1946), etnolog, doctor în teologie, publicist prolific, autor a numeroase cărți, fost director al MTR

      Adrian Dinu Rachieru (n. 1949), doctor în Sociologie la Universitatea din București, profesor universitar, fost rector al Universității „Tibiscus” din Timișoara

      Nicolae Colțoiu (n. 1950), medic, unul dintre liderii mișcării pro-life din România

      Mihail Șleahtițchi (n. 1956), psiholog, profesor universitar, fost deputat, fost ministru al Educatiei in R. Moldova, fost consilier al președintelui RM.

      Andrei Dîrlău (n. 1956), scriitor, doctor în teologie – istoria religiilor (cu teza Religiile Chinei şi creştinismul), cercetător, traducător. Stagii de lucru şi cercetare în China, Germania, Italia, Spania, Belgia, Malta, periplu spiritual în Tibet.

      10
  5. referitor la AUR,eu cred ca au fost votați de multe persoane puțin informate,sătule de actuala clasa politica și intoxicate încontinuu cu niște mesaje care cumva ii menținea in starea lor de confort (fără masca,bani mai mulți , apărarea bisericii , xenofobie and so on)

    10
  6. In bula mea mica si ingusta nu am auzit de AUR pana la alegeri insa azi am citit o idee interesanta in Libertatea si acum il vad pe nenea asta. Ceva imi spune ca AUR e doar la inceput si o sa creasca, in viitor o sa depaseasca USR-PLUS (poate chiar in 4 ani).
    Vad la baiatul asta ca este foarte coerent si rapid, axat pe mesajul nationalist si usor din trecut iar acel mesaj o sa prinda la extrem de multi oameni cat timp este tinut in limite normale, fara radicalizare si eventual cu lideri puternici, seriosi.
    Vadim urcase la un moment dat foarte tare insa cu un fel de circ fara nici o baza, astia sunt inteligenti si realisti.
    O realitate pe care toate partidele de minim 15 ani incoace o neaga este faptul ca avem foarte multi romani plecati afara, romani care sunt prinsi intre 2 lumi. Mesajele incep sa fie simple:
    PSD – „O sa fie bine, crestem pensiile si salariile”
    PNL – „Noi nu suntem PSD sa furam”
    USR-PLUS – „noi suntem mai buni, mai destepti, mai curati”
    AUR – „Impreuna pentru toti romanii, mandri si aproape de ai nostri”
    Cu acea masa uriasa prinsa intre 2 lumi (fie plecati din tara sau in tara insa legati de cei de afara si injurand sistemul care le-a facut copilul sa plece din tara) eu cred ca AUR o sa creasca frumos si rapid cat timp vor reusi sa se tina departe de restul politicii romanesti.

    00
    • Sunt doua chestii de punctat:
      1. Daca mergi pe discursul asta, poti creste undeva la maxim 20%. Exista un public care ideologic se gaseste si reprezinta nucleu dur. Daca nu se propun solutii concrete si bine gandite raportate la situatia din teren, mai mult nu poti creste(vezi cazul USR).
      2. Va conta foarte mult situatia din teren si ce se va intampla pe la diverse evenimente(vezi cazul din Valea Uzului).
      In rest sunt de acord cu tine, mesajul e bun planul pare a fi bun ramane de vazut ce pot livra. Nu de alta, dar lumea in aceste momente vrea fapte si nu vorbe.

      00
    • Ai uitat UDMR – „nem tudom”

      00
    • @Asdad2005 – nu sunt de acord cu 20% fiind limita si cred ca USR sa o moara, scazand iar la urmatoarele alegeri. Au crescut brusc pentru ca au venit ca o gura de aer proaspat, un partid tanar cu oameni bine pregatiti, fara nepotisme, fara smecherii, fara furaciuni. Cand insa trece timpul si vor fi parte din guvernul PNL + restul care nu o sa faca nimic, cand vor avea primari care nu sunt cu mult diferiti in actiuni de cei anteriori (ca sunt prosti sau nu au si consiliul) atunci lumea o sa intrebe frontal – care e diferenta intre voi si PSD, aia macar dau pensii si salarii mai mari. Si o sa fie al dracu de greu pt USR sa explice ce e diferit la ei fata de PNL sau PSD pentru ca toti au idei, un plan si promit chestii si la fel, nici unul din partide nu face ceva in plus.

      00
  7. Mark my words
    Arhitectul infiintarii Partidului AUR este (si) Biserica Ortodoxa Ro mana care a sprijinit financiar si logistic aceasta formatiune. Financiar nu intram in detalii, BOR este una din cele mai bogate institutii bugetare si non-profit din Romania cu peste 20,000 de salariati (preoti, profesori etc) salariu acoperit 80% din Bugetul de Stat si o avere estimate la peste 6 miliarde de euro. Din punct de vedere logistic BOR a ajutat aceasta formatiune prin promovarea acesteia atat in tara cat si in strainatate prin sprijinul clericilor si prin conferintele tinute de catre membrii AUR credinciosilor. Pentru exemplificare in Spania sunt infiintate un numar de 166 de Biserici Ortodoxe Romanesti, in Italia 64, In Germania 89, Franta 29, Regatul Unit 49, etc. A se vedea voturile primate de AUR din diaspora.
    Urmeaza bineinteles intrebarea: De Ce? Care sunt motivele pentru care BOR a facut acest pas?
    In ultimii 5 ani BOR a fost tinta unor atacuri multe meritate unele exagerate dar toate fondate din partea societatii civile, ONG-uri, politicieni, oameni de cultura etc. Cam de cand a decedat in 2015 Vadim Tudor si odata cu el si Partidul Romania Mare, partid pe care BOR l-a sustinut si finantat asa mai voalat.
    Alta motivatie este ca odata cu accederea Partidului AUR in Parlamentul Romaniei , Biserica Ortodoxa Romana are senatorii si deputatii necesari dar nu suficienti inca pentru a-si promova politica nationalista mai ales in Transilvania in judetele Covasna Mures si Harghita unde populatia de nationalitate romana este in declin fata de cea maghiara si unde bisericile romanesti existente nu se mai pot auto gospodari din lipsa de enoriasi.
    Enoriasii romani au plecat in cautare de locuri de munca fie in Occident fie in alte zone ale Romaniei. Enoriasii de etnie maghiara au ramas asteptand fondurile promise de Viktor Orban pentru relansarea economica a acestei zone. Intre noi fie vorba o zona superba!
    De asemenea AUR va promova valorile BOR despre familie, minoritati, nationalismul romanesc etc. AUR nu va fi exact un PRM o data pentru ca un Vadim Tudor se naste o data la 100 de ani iar BOR isi schimba strategia: nu mai doreste un partid trompeta vocal si intransigent. AUR va fi un partid “cuminte” care va tace si va face.
    Mirarea multora este cum BOR sustine un astfel de partid? Da, sa nu uitam ca biserica are antecedente istorice cand a sustinut Garda de Fier si infiintarea Legiunii Arhanghelului Mihail.
    Deci motivatia infiintarii si sustineri acestui partid de BOR este FRICA de DISPARITIE! Continuand acest trend bisericile se vor transforma in 5-10 ani in muzee si cluburi de bingo ca in majoritatea statelor Occidentale din Europa.

    00
    • Este o teorie dar cred ca eronata. Eu merg la biserica ortodoxa cam saptamanal si nu am auzit nimic de aur. Nici pe facebook unde urmaresc anumite personalitati din biserica. Cred ma credibila este filiera rusa. Iar referitor la faptul ca in 5-10 ani bisericile vor fi goale e rupta de realitate. Din contra, mi se par din ce in ce mai aglomerate. Fa o vizita si convinge-te. Iar treaba cu ortodoxia vs maghiarii chiar mi se pare fabulatie.

      00
    • Eu cred ca in spatele Aur sunt mai multe grupuri de interese:
      -securisti ultranationalisti,fosti din armata(vezi chelaru)
      -influenta din Rusia
      -influenta BOR :mergeti in strainatate sa vedeti ca majoritatea preotilor sunt din moldova,si discursul e nationalist,critica tarile in care predica(emigratia,islamul,laicitatea,homosexualitatea);si-au gasit public bun printre frustratii neintrgrati semianalfabeti ce viseaza doar sarmale,passat si bere la pet
      -nationalistii romani (vezi handicapatii aia ultras)

      00
    • ma bag ca musca-n lapte si eu: ce te opreste sa te rogi acasa? nu pe bune… am ramas perplex vazand recent, intr-o duminica, oamenii stand afara pe langa biserica ..evident ca la slujba… de ce ai face asta… WHY ON EARTH???

      poate sa-mi explice cineva gandirea asta… „sunt credincios/crestin, si chiar daca e un virus care poate sa ma omoare, eu merg la biserica, dar nu numai ca merg la biserica, dar stau ca un breloc pe langa ea, ca un satelit, ca de ce nu, de ce sa stau acasa sa ma rog, sa contemplez la al de sus din propria-mi linsite in casa si sa nu merg eu sa stau aciuat pe langa o cladire sa-l aud pe barbos cum recita slujba… ”

      atentie, pentru fanatici: nu ma leg de credinta omului/oricarui om, fiecare e liber sa creada si sa faca ce vrea, ce ma deranjeaza pe mine e atitudinea de sclav/satelit/breloc pe care au stand pe langa biserica ca ultimii saraci. simti nevoia sa te umilesti, fa-o cand trebuie sa parchezi masina la 10 minute de casa, cand trebuie sa nu te bagi in ceafa lu ala de coada la casa, cand trebuie sa ti faci curat in propria casa, stiti voi… de astea.

      00
    • @Noname, ai dreptate, teoretic ar fi tot acelasi lucru. Doar ca asa cum spun unele reclame marketate catre corporatisti: experienta nu e aceeasi si in zilele astea totul e despre experienta :)))

      00
    • Sunt din cei care merge la biserica, si incearca si sa gandeasca.
      Preotul de la parohie nu a mentionat NICIODATA vreun partid, nici nu a facut vreo aluzie al a vota sau nu un partid, nici PSD, nici AUR, nimic.
      Pe lista mea de facebook al corporatisti, crestini (practicanti), consateni. Am multi crestini atat ortodocsi cat si neoprotestanti, si nu am vazut aproape nimic despre AUR in ultimele luni.
      BOR are o experienta manageriala care se intinde pe cateva secole, si o memorie manageriala mostenita de la structurile dinainte veche de 2 milenii. Crezi ca strategii lor ar gandi o asemenea aberatie, sustinerea si finantarea unui partid?
      Bun, acuma sa vedem si unde ar putea avea putina dreptate comentatorul.
      Clar sunt multi practicanti simpatizanti AUR.
      Clar sunt preoti simpatizanti AUR.
      Clar unele parohii, probabil in diaspora, au permis raspandirea mesajelor AUR.
      Dar de aici si pana a zice ca e implicarea directa BOR, cu strategie, cu bani, e fabulatie.
      Nu ma crede pe mine, fa putina cercetare sociologica, mergi cate o luna la cele mai apropiate parohii, discuta cu oameni random, discuta cu preotul. Si apoi hai la zoso cu un articol, sa ne zici ce ai aflat.

      00
  8. Si AUR ca si USR in 2016 isi va arata adevarata fata in politica romaneasca. La cum sunt facute listele mai mult ca sigur ca nu va fi cumparat la bucata si daca nu se intampla ceva nasol pentru ei, vor fi relevanti si in 2024. Un lucru important, va fi felul in care se vor implica in politica si ce vor face concret. Daca pentru usere a fost mega-usor sa castige capital electoral, pentru ei va fi un pic mai dificil. Insa temele pe care ei le reprezinta sunt de actualitate raportate la contextul in care traim acum si orice greseala facuta de ceilalti ei o vor capitaliza.
    Al doilea lucru, de remarcat este faptul ca oamenii venind din zona ONG-urilor au stiut sa fie eficienti si sa mearga pe niste directii simple, dar care sa aduca voturi. 20k eur pentru shareuirea instanta a videourilor mi se pare mizilic raportat la cat au spart greii. Plus faptul ca au ales sa se duca direct la electorat pentru a vorbi cu el, avand avantajul situatiei curente(pandemie, diverse restrictii).
    Este foarte discutabila influenta bisericii si cat la suta a contat aceasta. Mai degraba a contat ideologia si faptul ca o parte din electorat se identifica cu ei din prisma idei de credinta. Plus ca a fost oferita si munitie gratis pe partea povestii cu pelerinajele si alte nebunii.
    Ce urmeaza este foarte interesant pentru ca ultimul partid care se apropiau de ideologia lor a PRM si stim ce show-uri erau prin parlament. Daca ei urmeaza vechile cutume stim cam ce urmeaza, daca in schimb vin pe alta strategie si au o alta abordare una de colaborare si negociere povestea se schimba.

    00
    • @Asdad, nu inteleg de ce zici ca „Daca pentru usere a fost mega-usor sa castige capital electoral, pentru ei va fi un pic mai dificil.” USR s-a bazat si continua sa se bazeze pe lupta anti-coruptie, mesaj mai mult anti-PSD (chiar cum o fi sa intri la guvernare cu partidul care a luat la greu membri PSD).
      Oamenii astia par mult mai apropiati de babuta de la piata decat USR, sunt mai naturali in fata camerei, nu au scarba aia „baga-mi-as, trebuie sa dau mana cu toti nespalatii cu negru sub unghii si cu respiratia urata”. Cred ca sunt mai multi oameni in tara posesori de Biblie decat cei care citesc Hariri cum ii zicea Ciolos :D Daca nu fac scandal ca PRM si merg pe stilul asta de bun-simt sa nu ne miram cand vor strange peste 4 ani 20%.
      Vedem eu sper ca partidele mainstream sa isi scoata capul din fund, acum ca au sperietoarea AUR in parlament si sa ne mai revenim cu discursul asta de ura intre romani in care strigam ca surzii unii la altii si nu mai asculta nimeni.

      00
  9. Atunci cand intreba de organizarea pe social-media, impresia mea e ca in capul lui Obae era ceva de genul: „mama sa vezi ce il prind la colt pe fraier”

    00
  10. Claudiu Târziu e acum pe antena 3, mi se pare un om foarte normal cu un discurs coerent și realist nicidecum vreun extremist, pro-rus, legionar….sau alte etichete de 3 lei puse de oficinele de presă.

    00
    • Cine e interesat de la ora 9 e si George Simion.

      00
    • Cititorii de zoso au scos A3 din grila, incearca in alta parte.

      00
    • Si Ninel Peia pare baiat normal, nu inteleg ce are lumea cu el.

      00
    • @conasu Să știi că nici bărbații abuzivi nu bat de la prima întâlnire. Ba chiar au cuvintele la ei…

      00
    • Si Hitler era pasionat de arte, picta binisor

      00
    • Om foarte normal, zici tu…

      https://www.facebook.com/claudiu.tarziu/posts/10222414029318502
      Un om normal care crede ca educatia sexuala in scoli are singurul scop de a-i invata perversiuni pe copii, abatandu-i astfel de la drumul lor crestinesc, traditional romanesc.

      https://www.facebook.com/claudiu.tarziu/posts/10222221244098992
      Unul care crede ca legatura dintre arme automate la liber (cum e in US) si mass-shooting e inventie a „stangii”.

      https://www.facebook.com/claudiu.tarziu/posts/10221858801838162
      Un om care crede ca coronavirusul asta e a o farsa si nu e nimic deosebit, doar o gripa.

      Un om care crede ca daca homosexualii au niste drepturi e o incalcare a drepturilor heterosexualilor si un atac direct asupra Romaniei. Un om care il lauda pe Trump, ca ala e omul de stat perfect. Un om care coordona adunatura aia de cretini denumita Coalitia pentru Familie. Un om care lauda toate mizeriile ce le fac politicienii polonezi acu, ca deh, ei sunt crestini si asta trebuie facut.

      Asta e un om normal, zici tu…

      PS. in plus, omul e extrem de religios. Ceea ce nu-i un lucru neaparat rau, dar religia e cu cele spirituale, nu-si are locul – in pula mea – in politica. Dar Romania fiind un popor de c̶r̶e̶t̶i̶n̶o̶p̶a̶t̶i̶ oameni cu frica lui Dumnezeu, biserica e tot timpul in politica.

      00
    • Doamne-feri să ieșim din bula in care ne mirosim unii altora bășinile filozofice că sa înțelegem de ce unii cenzurați de toată mass-media au luat in diaspora aproape la fel de multe voturi ca magnificii de la usr ridicați in slavi de toate oficinele de partid.

      00
    • @Sabotor – ciudați găsești în toate partidele, în usr era una care vroia sa desființăm familia și să trăim la comun în trib și alte fantezii neo-marxiste.

      00
    • @sabotor – Partea cu armele sunt de total de acord, prefer să mă pot apăra singur decât să stau după procurorul care așteaptă să se facă ora 7 dimineață că sa lase politia sa intre peste criminalul care răpise și omorâse mai multe fete.

      00
    • @Conasu

      Din cele spuse de tine pina acum banuiesc:
      – esti votant AUR
      – esti fan Trump

      Gresesc ?

      00
    • Partea cu armele sunt de total de acord, prefer să mă pot apăra singur decât să stau după procurorul care așteaptă să se facă ora 7 dimineață că sa lase politia sa intre peste criminalul care răpise și omorâse mai multe fete

      Una e sa susti dreptul oamenilor de a avea arme si alta e sa fii atat de cretin incat sa susti ca nu exista nici o corelatie intre mass-shootingurile din SUA si faptul ca in acolo poti cumpara munitie de la supermarket si arme fara o minima verificare. Si tot apropo de asta, nu ai nevoie de arme de ASALT pentru a te apara; si-n plus, faptul ca poti detine legal arme nu inseamna dintr-o data ca procurorul ala o sa intre rambo style cu cate un revolver in fiecare mana in casa/curtea criminalului ala.

      Si stii ce ai facut tu aici cu comentariul asta? Ai luat un caz particular, in care da, procurorul/politia/justitia a dat-o-n bara rau de tot si prezinti ceva total diferit si care n-ar fi schimbat cu nimic ce s-a intamplat in cazul ala particular, drept solutie. Pai nu – tati – solutia la „procurorul abia la 7 dimineata a instruit politia sa intre in casa criminalului” nu e „sa le dam la oameni arme” ci „procurori mai bine instruiti”.

      00
    • @sabotor – până instruim procurorii mă omoară infractorul in casa mea, prefer sa am arma sa mă apăr.

      Sunt convins că modul de acțiune de la Caracal nu e o excepție ci regula având în vedere sistemul de justiție păstorit de johanis in care procurorii se consideră niste semizei care pot face ce vor.

      00
    • până instruim procurorii mă omoară infractorul in casa mea, prefer sa am arma sa mă apăr.

      Bun, desi am explicat destul de clar ca una e discutia despre dreptul la arma si alta e discutia despre legatura dintre accesul facil la arme si mass shootingurile din SUA si desi am mers mai departe si am explicat ca problema cu procurorul de la Caracal nu e legata nicicum de faptul ca au oamenii dreptul de a detine o arma sau nu, tu o dai inainte cu ideea ta fixa. GG patratel, pari inteligent, pupa-l-ar mama de „dăştept”. Voteaza inainte cu AUR si nu uita sa spargi seminte urland „Fortza Steaua”.

      00
    • @Conasu
      Cam aici incep lucrurile sa nu se lege un pic. Pentru un partid anti-sistem felul in care acestia vin si vorbesc este mult prea cuminte pentru situatia curenta. Am vazut interviurile si am zapat un pic pe A3, discurs mult prea cuminte pentru cum se prezinta. Acum, daca la televiziuni avem un discurs, pe facebook avem un alt discurs lucrurile sunt un pic stranii chiar si pentru un partid de acest fel. Fie e linistea dinaintea furtunii, ori acest partid va disparea precum a si aparut el servind unor interese de moment.
      @Sabotor
      Opiniile omului sunt imprumutate din doctrina republicana de prin America. Incepand de la povestea cu armele, unde clar avem o problema pe care nu o rezolvam prea curand si culminand cu felul in care vede povestea educatiei sexuale. A recunoscut deschis ca a fost in Cpf, chiar unii din Cpf sunt membri de partid deci omul isi asuma cam asuma identitatea si intr-o tara eminamente traditionalista ca a noastra acest lucru va fi apreciat.
      Acum primele impresii pe care le am dupa ce am studiat tot angrenaju sunt cam asa:
      1. Partidul a aparut pe fondul unei lipse de reprezentativitate pentru partea crestin-conservatoare a societatii. Sunt oameni care sunt satui de politica progresista agresiva actuala si acum au gasit un reprezentat. Nucleu dur oricum ai da-o este pe la 4-5% si poate creste, daca se continua politica agresiva la adresa ideii de credinta.
      2. Ideile, proiectul de tara sunt bine scrise si pleaca din acelasi punct ca si la USR, ca exista coruptie si ca o parte din institutii trebuiesc reformate. Dincolo de asta ideile si modul in lucrurile sunt vazute imi sunt asemanatoare cu viziunea republicanilor din America cu mare concentrare, catre oamenii/familii/comunitati mici. Se sustine ideea de antrepenoriat si asocierea in diverse cooperative pentru a da putere comunitatilor. Partea asta este scrisa cu mici mentiuni asupra CAP-urilor si evita destul de mult clisee din vechiul regim.
      3. Adreseaza foarte bine problema zonelor sarace si cauta sa vina cu solutii pentru repopularea/imbogatirea lor. Aici lucrurile sunt un pic gri, pentru ca nu se specifica clar cum se vor rezolva problemele de baza gen lipsa serviciilor publice.
      4. Felul in care pun discutia despre credinta si despre familie nu este asa de agasant ca cel al progresistilor privind cotele de gen si de incluziune.
      Cele mai mari probleme pe care le vor avea sunt oamenii ce vor intra in parlament si prestatia lor, respectiv posibile clinciuri prin zone sensibile. Intrarea AUR in parlament va pune un pic de presiune pe actuala clasa politica sa mai faca una alta ceea ce in fond este bine. Pe de alta parte, nu m-ar mira ca in 2024 sa repetam momentul 2000 cand l-am votat cu 2 maini pe Iliescu. Vor urma niste ani la fel de galagiosi ca si ultimii 4, insa temele si discutiile vor fi altele.

      00
    • @asdad2005 – e evident că turul 2 la prezidențialele din 2024 va fi între PSD și aur, asta in cazul in care nu vor fi mai repede alegerile, johanis are un limbaj mult mai partizan și extremist ca băsescu și mă îndoiesc că se mai.poate baza pe susținerea celor 38% din primul tur de la prezidențialele de anul trecut, cei 66% din turul 2 sunt irelevanți acolo majoritatea votanților lui Iohannis erau anti-dancila și PSD, însă curentul ăla s-a cam epuizat dovada fiind rezultatele de acum. Nici legea și ccr nu-l mai pot ajuta cu pragul de minim 50% participare la referendum, așa cum l-au ajutat pe băsescu să rămână în funcție deși 7.4 milioane de romani l-au demis – pe departe cel mai mare scor din istoria alegerilor de la noi.

      Erodarea lui johannis va fi puternica urmând masuri dure, nepopulare el creandu-si imaginea de conducătorul PNL, AUR vrea deja suspendarea lui iar PSD că să nu-si piardă votanții nu va avea ce face și va trebui sa ceară același lucru, deocamdata in parlament PSD și aur nu trec de 44-45% după redistribuire, însă pe termen lung (următorul an sau peste 2 ani) vom vedea migrații spre opoziție pe măsură erodării puternice a puterii, în PNL sunt cel puțin 20-30 de parlamentari racolați de la PSD care nu vor avea nici o jenă să schimbe barca pe măsură ce PNL va scădea în sondaje, mai sunt și udmr care la fel schimba fără nici o jenă taberele în funcție de evoluția partidelor in sondaje, deci nu m-aș mira deloc ca-n maxim 2 ani o majoritate de cel puțin 55-60% din parlament să voteze suspendarea lui iohanis.

      00
    • Practic fata de acum 1 an jumătate la europarlamentare PNL+USR au scăzut de la 50% la 40% la alegerile de acum la o prezenta mult mai mica că atunci, practic că număr de voturi acum pnl+usr au mai puțin de jumătate față de europarlamentare, asta exclusiv din cauza faptului că valul anti-dragnea s-a epuizat, iar perspectivele sunt clar de scădere ambele fiind la guvernare într-o situație economică extrem de dificila.

      00
    • @sabotor – după 30 de ani de gargara politica in care s-au degradat totul în materie de siguranță, am nevoie de soluții simple aplicabile imediat, prefer să mă pot apăra singur că de stat: poliție, procuratura, judecători….m-am lămurit cu dreptatea în mână se caca pe tine vreun magistrat sau garcea care se consideră un semizeu.

      01
  11. Primul gand care-mi vine-n minte: s-a urcat scroafa-n copac…

    00
  12. Imi cer scuze de off-topic : Aveti idee care sunt candidatii independenti care au intrat in parlament ? ati gasit pe undeva un link ?

    00
  13. Băi da’ acuma serios. Io mă informez cam de pe vreo 3 bloguri: zoso, mihai vasilescu, cetin şi tangenţial ce mai scriu prietenii lor. Nu a scris nimeni nimic despre AUR şi nu am ştiut nimic despre ei de parcă nu ar fi existat deşi toţi blogării influenseri stau geană pe net şi urmăresc alţi influenseri care influenţează. Să vă fie ruşine!

    00
    • Da cine e la zi cu budigăii lu’ moredana și ceaușica?

      00
    • Shoric, probabil nici tu si nici ei nu sunteti membrii pe grupuri de legionari si daci crestini si nu ati fost in target. Nici nu i-ati dat like capitanului sau lui simion. Probabil aveti multi legionari pe rit nou la block sau ei i-au blocat pe influecerii sexo-marxisti capitalisti iubitori de straini. Si nici nu sunteti in grupurile coalitiei ptr familie sau a fratiilor geto-dace-crestine. Se numeste micro-targeting.

      00
    • Senzatia e probabil ca la atletism cand venea tare pe turnanta un jamaican sau american, depasea 4-5 competitori si lua bronzul in extremis :))) Serios acum sunt curios cat o sa tina Europa FM coada sus pe tema AUR si nu le iau un interviu. Nu sunt fan, dar vreau sa il vad pe Striblea mai ales, cum o da la intors dupa ce saptamana trecuta inchidea telefoanele repede cand era pomenit partidul asta. Ascultati aici vocea lui Striblea cand ascultatorul zice ca e votant AUR: „foarte bine ca ai spus”. Are tonul ala ciudos: „f*-te-n gura de prost” :)))))))

      https://youtu.be/beWxSCEPAzU?t=917

      00
    • Băi da’ acuma serios. Io mă informez cam de pe vreo 3 bloguri

      Asta inseamna sa traiesti intr-o bula

      00
  14. Astia 2 sunt exemplifica perfect de ce Romania e unde e: cretini submediocri ca astia 2, smegma societatii din Romania, ajung tot timpul in lumina reflectoarelor – indiferent de domeniu. Oamenii decenti si profesionisti ajung mult prea rar, iar cand ajung, sunt luati la misto ba de admiratori ai cretinilor, ba de alti oameni decenti pentru ca – culmea – nu sunt niste virgine imaculate si perfecte. Funeriu a fost balacarit de o tara intreaga cum ca ar fi analfabet; Fritz e neamt si – evident – ne fura pamantul stramosesc, Coliban – vai de pula mea ce bulangiu – a mintit in CV, Ciolos e de-a lui Soros, nu-i roman, e incet si moale, s-a dat pe tanjeala, n-a facut destul, Barna e muist, Vlad Voiculescu e si el muist, ce pula lui tot vrea la primarie, nu stie sa piarda, Clotilde nu-i romanca, ne fura si ea, USR vrea sa faca homosexualitatea obligatorie si multe si multe alte cacaturi. Iar oamenii decenti, fiind decenti, isi cam baga picioarele-n ea treaba cand vad ca sunt injurati si luati la misto nu numai de PSD si latraii lor, ci si de alti oameni de la care se asteptau la decenta; astfel ca ramanem cu slobozul reprezentat de astia 2 din clip.

    Bai, nu zic ca nu trebuie taxate greselile – oricine le face, trebuie taxate. Dar in pula mea, nu se poate cu exigenta 130% la USR si doar 10% la PSD sau AUR – si cu asta ma adresez alora care sustin USR, nu la restul. Nu e normal sa intorci spatele USR-ului pentru niste scandaluri interne (oricat de urate) si sa lasi PSD-ul si vechea clasa politica sa continue sa te violeze salbatic, cu sarma ghimpata infasurata pe pula. E absurd sa-ti bagi picioarele-n unora decenti si sa pui cu sete stampila pe niste dacopati, doar pentru ca aia decenti nu sunt diamantul ala cu puritate 100% pe care crezi ca-l meriti. Ca stii ce? Tot asteptand diamantul ala de puritate 100% pe care crezi ca-l meriti, o sa te ineci intr-o mare de cacat.

    00
    • Aur e doar reacția firească la usr – practic neo-marxismul userist se va confrunta cu conservatorismul radical de la aur, nu e nimic ieșit din comun același lucru se întâmplă peste tot in lume de la america până la europa.

      01
  15. Partea cea mai comica la acest co-copresedinte AUR e faptul ca a fost unul dintre liderii Coalitiei pentru Familie cand colo Claudiu Tarziu a fost casatorit pana acum de trei ori (si are doi copii, unul din a doua si unul din a treia casatorie).

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Pun clipuri pe Youtube

Top articole

7 zile

Alte linkuri (mostly NSFW)