Pe internet, Firea a pierdut deja totul. Din nefericire, viața nu se trăiește pe internet…

Mă uit la pleiada de articole care înfierează târgul de Paște făcut de primărița Gabriela Firea în București. Nu am un album foto să vă arăt, cei care au fost acolo au preferat să își adulmece propriile bășini și să se simtă importanți în loc să facă reportaj.

Dar ideea rămâne: toți au făcut-o praf pe Firea. Că e proastă, țață, cheltuitoare, bla bla. E zero barat. Nu știu cine naiba o mai votează de acum încolo. Niciodată. Să aibă ea răbdare un pic să fie niște alegeri și o să îi arate bucureștenii cum stă treaba și cât de mult a greșit că nu i-a ascultat.

Doar că nu.

Reiau o temă mai veche: nu se schimbă nimic după toate astea. Nici după #colectiv nu s-a schimbat nimic, nici după #rezist, nici după asta, nici după următoarea. Oamenii se vor bate un pic pe burtă că au făcut mișto de ea și apoi se vor întoarce la a fi melteni, jegoși, mizerabil, indolenți, nesimțiți și așa mai departe. Nimic.

Câți au făcut ceva după #colectiv? Stingătoare? Detectoare de fum de 30 de lei? Câți au început să fie mai atenți în jur?

Câți au făcut ceva după miile de accidente de pe șosele? S-au înghesuit cumva la service-uri pentru verificat direcția, frânele și luminile? S-a apucat brusc să cumpere anvelope mai bune, nu cele mai ieftine ciurucuri?

Faza e că văd asta în fiecare zi. Oameni de la care nu te aștepți, oameni care se pretind civilizați, oameni care rezistă. Când e vorba de ei sau de ale lor, uită tot.

Și Firea știe asta și ignoră complet masturbarea în cerc de pe internet, pentru că, la final, inclusiv glumeții ăia vor veni la oole ei roșii și la iepurașii înhămați la sănii.

Mai zic ceva și gata: lătratul cu parcările lipsă din București e inutil. 90% știau că nu sunt locuri de parcare când și-ai luat mașină, și totuși au făcut-o. Numărul mașinilor s-a triplat din 2007 încoace, de când au început problemele cu parcările. Mai trec din când în când pe lângă blocul unde locuiam pe Moinești, sunt enorm de multe mașini acolo, mult mai multe decât erau în 2008, când am plecat. Oamenii ăia și-au luat mașini împotriva logicii minime. Ce să rezolve primăria? Prostia umană?

las-fierbinti-1

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

112 comentarii

  1. auzi. da primaria nu beneficiaza cumva de faptul ca s-au tot cumparat masini din 2007 incoace? gen, nu i se maresc cumva veniturile, din impozitele alea pe care le ia pentru fiecare masina?

    pai n-ar fi si dragut sa faca ceva in privinta asta, daca tot taxeaza?

    serios, cum plm, iti bagi pendula-n toate nevoile tale si nu-ti mai iei masina, ca n-a facut primaria loc de parcare, maica, ce sa facem, nu mai luam.

    fractura logica un pic?

    00
    • ok. hai să lucrăm cu ce știm. s-au cumpărat mașini multe in 2007. în 2008. în 2009. nu s-au făcut deloc parcări. deloc. vine 2010. se schimbă primari. nu se fac parcări. vine 2014. nu se fac parcări. cine e mai prost aici, ăla care își ia mașină deși nu are unde parca sau ăla care nu face parcări?

    • Firea a defilat in campanie cu: am sa revolutionez traficul in Bucuresti! nu a facut nimic.Sigur, ‘promite orice’ a fost sloganul de campanie al psd…
      Din pacate bucurestenii vor uita pana la alegerile viitoare si iar nu vor merge la vot, de sila, si iar proasta satului si babele care o voteaza ne vor scuipa in cap.

      00
    • Da, nu mai luam. Parcarea nu e un drept.

      00
    • Ca toate masinile sunt inmatriculate in Bucuresti si platesc taxe aici :))

      00
    • Intreb si eu:
      Oare la primarie este un buton magic care la fiecare masina inregistrata ii creeaza automat si o parcela de pamant aferenta unde sa poata parca omul ?

      00
    • „Oamenii ăia și-au luat mașini împotriva logicii minime”

      Oare chiar sunt zeci de mii/sute de mii de idioti in Bucuresti?

      Hai sa punem tot in balanta:

      In Bucuresti de facut distante care trec destul de des de 10 km si mai bine, ca e oras mare. Iti convine sa schimbi vreo 4-6 mijloace de transport in comun la un drum din asta dus-intors? Sau poti sa dai cu banul din greu la taxi in continuu? Si sa te dai cu capul de pereti cand ploua torential sau e ger, ca nu gasesti masina si/sau la Uber-ul doar ce a dat cu X6 la pret?

      Asta pentru ca transportul in comun la suprafata e vai de el:
      – legaturile sunt mizerabile, asa ca schimbi si iar schimbi daca ai mai mult de mers, putine linii sunt bine gandite. Intr-o iarna cu ger mare sau intr-o vara torida e cu adevarat minunat sa incerci transportul in comun.

      – autobuzele, tramvaiele si troleibuzele sunt vechi si cele mai multe fara aer conditionat, bonus: dimineata sunt intesate bine cu pensionari, care au transport gratuit Bonus 2: Firea doar ce a anuntat ca da in 2017 pe cumpararea de masini noi fix cat da pe statui, adica fix un pix.

      – viteza de deplasare e chiar mai mica decat cu masina personala, mai ales la autobuze si troleibuze, dar chiar si la tramvaiele care nu au linii separate

      – Metroul e bun, dar trebuie sa ai norocul sa stai intr-un cartier cu metrou. Si sunt cartiere intregi care nu or sa vada metrou in viata asta. Chiar si aia din Drumul Taberei au inceput sa aiba unele dubii. Bonus: chiar si cu metroul, viata e naspa rau daca vrei musai sa ajungi la 9 dimineata in Pipera, esti ca la asaltul Grivitei, in toamna lui ’77

      Si asa mai departe. Da, e horror cu locurile de parcare si stii de asta cand iti iei masina, dar sunt mai multe lucruri pe care le pui in balanta cand iti iei masina in Bucuresti.

      00
    • silicon, uită-te in orice zi câte mașini sunt in continuare in parcare la ora 12. oamenii ăia n-au nevoie de ele. pe la mine prin bloc erau oameni care aveau mașină de serviciu și două gioarse. cu care nu mai circulau, că mergeau cu aia de serviciu. nu erau in leasing, nu erau mașini luate de noi, să zici că aveau valoare sentimentală. erau pur și simplu acolo, că nu incurcau pe nimeni. și căcații cereau ajutoare la încălzire.

      de ăștia e vorba.

    • @zoso am zis ca incetez sa te citesc da se pare ca iar am inceput, sper sa nu ma tina mult. Apropo de ce spui mai sus da eu sunt unul a caruia gasesti masina la ora 12:00 ziua in fata blocului pentru ca nu o folosesc ca sa merg la serviciu fiind destul de aproape de unde stau si nu are rost. Asta dupa tine ar fi insemnat sa nu cumpar masina ca nu o folosesc? Ii drept ca 5 zile din 7 nu prea pleaca din parcare dar sunt week- enduri cand ies cu ea din oras plus alte zile cand merg la cumparaturi sau altele. Dupa tine oamenii ca mine n-au ce face cu o masina?

      00
    • Si masina mea sta in fata blocului de luni pana vineri. Pentru ca, desi fac mai putin cu masina decat cu tramvaiul, am renuntat la ea din mai multe motive.
      Aglomeratia care atrage inerent spume la volan. Sunt o gramada de comozi care, desi fac dublu cu masina ca timp fata de mstrou, de exemplu, nu renunta la ea.
      Nu am loc rezervat, deci seara asta inseamna ture de cartier.
      Daca ies undeva dupa birou prefer taxi sau uber.
      Astept si eu civilizatia aia din oras. Locuri de parcare pe zone si nu rezervate aiurea pentru aia care s au mutat in 82 in bloc. Daramarea garajelor de pe domeniul public. Ridicarea rablelor. R8dicarea masinilor functionale care nu au rca si impozit platite la zi. Parcari supretajate sau subterane. Nimic nou sub soare si foarte uaor de implementat. Dar de unde mai iese spaga pentru acriturile de la ADP?

      00
  2. Detectoare de fum de 30 de lei? Ha
    Nest Protect, bo$$.

    00
  3. „Oamenii ăia și-au luat mașini împotriva logicii minime.”

    Boss, intr-o tara normala orasul se modeleaza dupa nevoile oamenilor, nu invers.

    00
    • Romania, tara normala? Gluma zilei

      00
    • gresesti in 1000 de feluri. Articolul lui zoso este despre tine.

      00
    • Intr-o tara normala se cam restrictioneaza mersul cu masina prin orasele mari

      00
    • @Leo

      Să știi, chiar mă întrebam când ăia din Roma vor buldoza clădirile și bucățile de clădiri antice ca să faca loc pentru dezvoltare infrastructurală.

      Nu mai zic în Paris, chiar mă irită faptul că nimeni nu se gândește să trântească la pământ Champs Elysee-ul ăla… ce dracu, numai clădiri vechi.

      șamd QED

      00
  4. Poti adauga pe lista de mai sus faptul ca multi dintre ei nu au fost la vot pentru ca „n-am cu cine, toti sunt la fel” sau ca locuiesc in localitati limitrofe Bucurestiului si tanti Firea oricum nu le e primar.

    00
  5. Te-ai cam aruncat. Unii chiar fac si au facut ceva si dupa #colectiv, si inainte, si dupa #rezist, si inainte. Aaa, ca sunt putini, asta e altceva. Ca ar putea deveni din ce in ce mai multi, este si asta o posibilitate, nu? Dar nu peste noapte. Deocamdata ai dreptate in privinta chestiei cu Firea.
    Nu ai dreptate, in schimb, cu parcarile. Toti sunt constienti ca nu exista parcare cand isi cumpara masina. Dar exista speranta ca poate vreun primar va gasi o solutie. Ca e de 2 lei speranta, asta-i partea a doua. Pana atunci, insa, ce facem? Folosim bicicleta si motorul? Ei, uite ca nu intotdeauna se poate. Nici problema reciclarii nu e rezolvata, dar asta nu ne impiedica sa consumam. Zici ca stii Moinestiul? Pai, atunci, am dreptul sa imi cumpar masina sperand ca se vor face p-acolo, pe maidanele alea sau pe strada Liniei si niste parcari supra etajate, cum incepuse un primar la un moment dat? Sau sa astept sa se faca intai?

    00
  6. NOU
    #22

    Da, sunem toți niște inutili.

    00
  7. Pai Firea nu e Kendall Jenner si nu are rost sa cari 1dx/d5 degeaba.

    00
  8. Romanul e descurcaret, anii astia de comunism ne-au facut sa invatam sa ne descurcam. Cat timp el se va putea descurca, nu va avea ceva impotriva cuiva. Sigur exista si revoltatii, oameni care vor face ceva poate in viitor, dar cat timp, nu-i afecteaza direct tot ce vor face va fi sa latre si cam atat. O alta chestie, pe care politicienii o stiu, este ca in fond romanul este un las si ca in general este capabil sa indure multe, nu o sa vezi stiri, in care vreun roman, a snopit in bataie vreun functionar public care i-a cerut spaga sau vreun politician intalnit la colt de seara, singurii care-si iau bataie daca ar fi sa-i punem ar fi medicii, dar nu din cauza ca ar fi complicat, ci odata stiu ca nu vor riposta si doi, nu risca mai nimic, cel mult o amenda, prin urmare si aici sunt niste lasi.
    Acum vazand toate aceste lucruri, Firea and PSD, vor avea o domnie lunga, daca nu repeta greselile din trecut indiferent de ce spune internetu.

    00
  9. Am o nedumerire cu detectoarele de fum. Daca imi instalez acasa , la ce imi folosesc? Pot sa le conectez la o baza de date a pompierilor si aia vad ca arde si vin sa imi stinga incendiul? Sau ma anunta sa le verific? Sau poate arde dar si tiuie? Sau ??? Explica-mi te rog, pentru o casa cu 3 camere, la ce sunt bune aceste detectoare de fum in afara de a disciplina locuitorii sa nu fumeze inauntru.
    E de bun simt sa ai un extinctor in casa , dar detectoarele sunt utile doar in locuri publice sau locatii care se inchiriaza. Am dreptate?

    00
    • 1. să nu arzi în casă ca șobolanul dacă vecina de sub tine dă foc la bloc pentru că a uitat mâncarea pe foc.
      2. să nu fii vecina de sub tine și să dai foc la bloc când dă mâncarea pe afară.

      pare rezonabil?

    • De ce ar avea o locatie care se inchiriaza alte cerinte din punct de vedere al protectiei la incendiu decat o locatie care nu se inchiriaza?

      00
    • nu l-a dus capul atât de departe.

    • NOU
      #30

      Pai în bucătărie se pune „Heat detector/carbon monoxide detector” iar în holuri și dormitor / sufragerie smoke detector. Sunt unele(nu scumpe)care comunica intre ele wireless, adică dacă s a detectat fum/Heat/etc in bucătărie, piuie și ăla din dormitor, ca sa nu te ia monoxidul pe lumea cealaltă. Aceste instalații sunt obligatorii chiar și în flaturile noi construite din tarile în curs de dezvoltare :)

      00
  10. Cumparatul unei masini – un obiectiv important de realizat in viata pentru multi romani.
    Detalii precum asigurari serioase, siguranta rutiera, loc de parcare, nu pot pune bete in roate la realizarea obiectivului.

    00
  11. NOU
    #33

    Boss, poate ai prea mult timp liber! Serios! Daca vrei sa faci ceva, baga-te de-ti fa partid.

    PS: cu masinile e asa – pana acum 16 ani munceai 10 ani sa strangi de masina; acum, strangi 10 luni de masina. Noua. La SH imparti la 5 perioadele astea.

    PPS: PSD ar fi superb daca nu ar face nimic. Din pacate, nu se pot abtine si fac ceva, dar intotdeauna le iese prost. Prin asta, sunt extrem de previzibili. Asa ca, macar sunt constanti. E si asta o calitate.

    00
    • S-au mutat cititorii cu minim 2000 de euro pe luna aici.
      Cat castigi tu, puisor, de iti permiti sa pui deoparte minim 7000 de euro in 10 luni, in Romania? Bine, daca stai la maica-ta acasa, sau esti fiu de parlamentar. Sau faci parte din aia 2% care chiar castiga cateva mii de euro pe luna muncind cinstit.
      Dar nu pari a fi capabil de asa ceva., deci, de unde 7000 de euro in 10 luni?

    • Ce salariu ai tu bossule de strangi doar 10 luni ca sa iti iei masina noua? Explica-ne si noua. Wow. Iar pentru SH decat 2 luni. Sau lucrezi la o companie de stat?

      00
    • Acum pana sa-l acuzati pe om ca ar fi burghez, admiteti si voi posibilitatea ca s-ar referi la a strange bani de avans si ca ideea (sunt mai multe masini acum pentru ca e mai usor sa le cumperi) ramane valabila si pentru membrii clasei muncitoare.

      00
    • lol, cititorii cu salarii mari au fost totdeauna aici, unii s-au mai dus si la minionul lui vali. not the other way around.

      00
    • @Rami Ca sa ai salariu asa mare, trebuie sa stii diferenta dintre „doar” si „decat”.

      00
    • Plătesc chirie 300Euro, ce mașina SH mi-as lua cu 3.000 Euro ?

      00
  12. Vrei sa spui ca primaria nu e obligata prin lege sa imi faca doua locuri de parcare, unul acasa si unul la birou, imediat ce am semnat contractul de vanzare-cumparare pentru masina? :)

    00
    • Dar de impozitele platite pentru masina primaria nu are nici o responsabilitate?

      00
    • Paradoxal, primaria e obligata într-un fel, prin lege, sa-ti asigure locul de parcare acasa si la locul de munca. PUG*-urile, PUZ*-urile si PUD*-urile ar trebui sa rezolve asta acum si pentru viitor.
      Dupa ce ti le asigura, se asigura si ca lumea afla costul lor si ca decizia de a-si lua una-doua-noua masini o ia fiecare in deplina cunostinta de cauza.

      _______________________________
      */ Iaca, niste cacaturi urbanistice. Adica planuri. Adica gandire in viitor.

      00
  13. primaria(primariile de sector) poate face parcari etajate intre blocuri , uite colea : https://www.google.ro/maps/@44.4154987,26.1616861,3a,75y,192.6h,93.59t/data=?dg=dbrw&newdg=1!3m6!1e1!3m4!1sXVcsIcYiHpBRNWz6vNsTpA!2e0!7i13312!8i6656!6m1!1e1?hl=ro

    in schimb dau autorizatii pt blocuri noi pe spatiile disponibile , blocuri noi, care, surpriza , nu au parcare subterana ! unde parcheaza locatarii acestor „rezidentiale” ? asa ca , hai sa acuzam mai intai hotia si coruptia din institutiile de stat , si nu dorinta , poate necesitatea (in mileniul 3) de a avea un mijloc de deplasare …cu ce te duci la mare /munte in concediu ? cu CFR -ul , cu UBER-ul ? hai sa fim seriosi …si daca vrem sa o ardem eco, la parcarile alea etajate ar putea pune statii de incarcare pt masini electrice ….

    00
  14. Pai bos, tu ai dreptate, dar ai dreptate pana la un punct. La problema parcarilor solutia nu este sa nu-ti iei masina. „Am bani sa-mi cumpar masina si sa o intretin, am nevoie de masina, dar nu-mi iau pentru ca n-am unde s-o tin” este un motiv usor retard. Solutia este sa presezi autoritatile sa faca ceva in alt mod decat pe internet. #rezista in fata primariei vreo trei zile, blocand eventual traficul in zona, sa vezi ce incep sa rasara solutii.

    Pe de alta parte „Nu ma mut in zona X pentru ca e inghesuiala si nu am unde sa-mi parchez masina” este un motiv valid, iar daca ai fost destul de ingramadit sa te muti in Greenfield (de exemplu) crezand ca primaria iti va rezolvat tie drumul inseamna ca nu prea ai fost atent la tara asta pana acum…

    00
  15. #rezist e in suflet. Plm a venit caldura, facem gratare.
    Eu am lasat pe mamaia in spital si cand am venit sa o iau, nu mai era in spital si nu stia nimeni unde a plecat o baba cu baston si in halat cu papuci. A aparut singura dupa juma de ora, m-a vazut pe drum si si-a adus aminte ca vin dupa ea. #nepasa

    00
  16. Este greu sa te schimbi tu ca om, dar ca societate. Probabil ca mai tebuie sa treaca cateva generatii pana la o schimbare profunda a societatii.

    Apropo de #rezist, am iesit in piata cateva saptamani aproape zilnic. Ma uitam in jur si vedeam doar oameni, sa le zicem, oameni cu carte. Totul pana te uitai la detalii. S-au facut apeluri peste apeluri sa se renunte la vuvuzele. Parca tot mai multi suflau in ele si tot mai mare era harmalaia. Deci pana la urma raman la aceeasi concluzie, mai intai trebuie sa ne schimbam noi insine, iar schimbarea societatii in care traim probabil va veni de la sine. Poate ca sunt pe langa subiect…sau poate nu.

    00
    • uiata-te si la partea plina a paharului. Compara oamenii din Piata Victoriei cu aia de la Cotroceni. Parca prezentul si viitorul suna mai bine decat trecutul cand faci o astfel de comparatie.
      Da, poate ca ritmul e mai lent decat speram, dar tot e ceva.

      00
    • Vai, ce lipsa de civilizatie, suflau in vuvuzele. Pana mea, de unde atata disciplina? De ce sa asculti de niste unii? Disciplinati sunt cei care sunt adusi de pesede cu autocarul.

      00
  17. Si te intreb si eu Vali… daca nu Primaria sau institutiile care TREBUIE sa se ocupe de astea, chiar sunt platite, culmea!… atunci cine?
    Problemele astea gen parcari, autostrazi, spitale, orice de fapt… sunt probleme de minim 10-15 ani. Nu au aparut ieri. Ci de minim 15 ani. 15!!!
    Oamenii de azi sunt rezultatul tuturor celor de mai sus. Degeaba ii faci necivilizati daca nu are cine sa ii educe si/sau cine sa ii civilizeze.

    00
    • bos, ca să faci parcări trebuie să dărâmi blocuri.

    • Vali, nu merge chiar asa. Se pot construi parcari. Chiar intre blocuri. Nu este necesar sa demolam. Cu toate ca asa ar fi ideal, dar este o utopie.
      Stiu ca este gresit intr-un fel, dar daca te uiti la altii… ei cum pot? Si au orase mai mari decat Bucurestiul.

      Maine-poimaine o sa razi de cei care ies cu carucioarele la plimbare… ca na, nu or sa mai fie trotuare. Si alte exemple d-astea.
      Eu vad ca tu zici ca nu exista nicio solutie. Decat ca oamenii sa nu isi mai ia masini si cei ce au sa si le vanda. Nu?
      Asta nu se va intampla. Pentru ca oamenii nu au alte optiuni la dispozitie de transport decent. De rapid nu mai zic, ca in afara de metrou si 1-2 linii de tramvai nu exista altceva.
      Deci? Solutii?

      00
    • Autobuzele merg incet din cauza traficului > oamenii se plang ca nu au transport in comun rapid > oamenii cumpara masini > autobuzele merg incet din cauza traficului > …

      00
    • Boss. Eu cred ca am mai imbatranit si vad lucrurile altfel, romania trebuie bombardata si facuta din nou. Faci doi pasi si parca esti in alt cartier, nimic nu arata la fel.
      La cate reclame sunt pe strada in toate culorile parca esti pe un site d-ala unde sunt 30 de butoane pe care scrie download.

      00
    • Solutie: numarat masinile dintr-un cartier (raza 1 km sa zicem). Facut o parcare supraetajata, cu atatea locuri cate masini sunt. Cost lunar cat sa se amortizeze constructia in 10 ani + administrare + mentenanta. Construit doar 10 parcari la fiecare bloc, pentru opriri de scurta durata (sa aduca omul cumparaturile acasa). Inlocuit restul de parcari cu chestii verzi. Redus toate strazile la o banda, restul piste de biciclete. Ridicat toate masinile care nu se conformeaza.

      00
    • +1 pt carpet bombing

      00
    • +1 pentru bombardat tot.

      Boss care dai exemple de la altii, cauta statistica de densitate de locuitori pe m2 si apoi poti sa zici ca „sunt orase mai mari la altii”. Iti dau un exemplu: Berlin, poate nu e cel mai fericit. Popendulatie oficiala de 3.5 mil vs. 2 mil, densitate 4,100/km2 vs 9,237/km2. Iar in Bucuresti nu sunt inregistrati toti locuitorii, sunt destui care stau de ani de zile fara acte la zi. In Berlin nu poti sa traiesti fara sa fii inregistrat oficial.
      Da, trebuie daramate blocuri, dar in schimb tot ce se construieste nou este de 10 etaje, in zona seismica. In Berlin, fara pericol de cutremur, se construiesc blocuri de 4-6 etaje cu parcare subterana.

      00
  18. Mai, m-ai uns (inca o data) pe suflet cu articolul asta.
    Nu cred ca e prea mult nici daca reiei tema o data pe luna.

    00
  19. Motto: prostia nu doare, se multiplică.

    00
  20. NOU
    #65

    Pai ce facem, boss? Nu mai luam mașini că nu rezolva primăria problema parcărilor? :)

    00
  21. Am fost plecat trei ani din București. Chiar in numai trei ani se simte aglomerarea traficului… :(

    00
  22. Ceea ce explici tu in ultimul paragraf e extrem de greu de priceput pentru foarte multi oameni. Ei stiu una si buna: primaria tre sa le faca parcari. De fapt doua si bune: parcheaza pe trotuare si pe prima banda si cine mai stie pe unde din cauza ca primaria nu le face parcari, nu din cauza ca sunt prosti. Sau mai degraba nesimtiti si ipocriti.

    00
    • Dane, banuiesc ca nici tu nu stai in Bucuresti. Ca si Vali, ca si mine.
      Dar nu inteleg de ce vi se pare normal ca oamenii sa fie privati de anumite chestii doar pentru ca altii – platiti de acei fraieri, nu isi fac datoria.
      Mi se pare infantila gandirea asta.
      Poate imi explicati si mie.

      00
    • chestia haioasa in comentariul tau este ca primaria chiar trebuie sa faca parcari – ca fix cu asta se ocupa o primarie. ca primarii sunt idioti si nu fac asta chiar nu e vina conducatorilor auto. mie imi este indispensabila masina in fiecare zi, iar cand vad superiori d-astia care o ard cu bicicleta si alte vehicule din desenele animate cu flintstones care imi dau lectii cum sunt eu prost ca am masina imi cam vine sa vars de prostia si aroganta lor, cum nu inteleg ei nimic despre subiect.

      00
    • „indispensabila”… am râs

      00
    • @Vlad am plecat din Bucuresti acum cateva luni. Pana atunci am stat 10 ani in Bucuresti. E drept, doar in ultimii 2 am avut masina. In nici un caz nu mi se pare normal, sper ca nu ai inteles ca incercam sa apar primaria in cazul asta. Evident ca trebuie facute parcari.
      Dar daca avem aceasta problema, hai sa o rezolvam in mod logic si fara sa fim nesimtiti, in loc sa o transformam in problema altcuiva (pietoni, alti participanti la trafic, s.a.m.d.). Pentru ca astia fix asta fac, constientizeaza problema (lipsa parcarilor) si o „rezolva” parcand cu nesimtire si tupeu pe trotuar de exemplu, durandu-i fix in cot de pietoni. Acum, eu nu cred ca ei nu au realizat ca nu au loc de parcare atunci cand si-au luat masina, deci au stiut din start ca vor trebui sa improvizeze in pur stil nesimtit romanesc in privinta parcarii.

      @PCH de acord cu primele 2 fraze. In rest, ce sa zic, daca atat ai inteles din ce am spus…hai Dinamo! Sau ceva.

      00
  23. „90% știau că nu sunt locuri de parcare când și-ai luat mașină, și totuși au făcut-o” -> Pe bune? Imi vine sa ma dau cu capul de pereti cand vad fraze ca astea. Tu chiar crezi ca toti care isi iau masina si-o iau ca asa vor ei, sa fie smecheri? Eu stau in Bucuresti, parintii in Ploiesti, parintii prietenei in Rosiori de Vede. Daca mergem un weekend acolo cu ce mergem? Cu trenul sau microbuzul? Tu ai mers cu astea… ce parere ai avut? Cari bagaje, iti mai dau parintii una alta, te mai duci la cumparaturi, mai pleci undeva in vacanta. Nu imi iau masina sa ma duc cu ea la munca sau sa ma plimb in oras, pentru asta exista metrou, care mie imi este suficient. O iau ca imi este NECESARA, si multi fac la fel. Daca nu as avea nevoie, as scapa de ea. Pe langa stressul cu parcarea, mai sunt si alte cheltuieli (revizii, asigurari, taxe, reparatii ocazionale), fara de care as fi mai fericit si mai bogat, dar am nevoie de masina. Stai o luna, doua fara auto si vorbim dupa, sa te vedem. Lipsa parcarilor este o problema care nu se poate scuza prin faptul ca lumea isi cumpara masina. Tu de ce platesti abonament de mobil cand exista scrisori?

    00
  24. de unde ai scos-o ca nu s-a schimbat nimic dupa colectiv? serios?

    00
  25. Hai sa radem cu un exemplu tare cu dezvoltatorul imobiliar Sud Rezidential… Ala la, sa zicem, 100 de familii dintr-un bloc au dat prin contract 100 de locuri de parcare. Problema este ca locurile nu sunt numerotate iar in parcare sunt disponibile doar 30 asa ca cel care vrea loc de parcare trebuie sa ajunga repede acasa sa ocupe… Ce dreaq faci unor astfel de dezvoltatori-tepari?

    00
    • obligatoriu minim 1 loc de parcare / apartament + 20% pt vizitatori. daca n-au facut asa e problema de conformitatea constructiei vs autorizatia de construire. asta le faci.

      00
    • Sa nu cumperi apartament acolo? Cat timp accepti oferta lor cumulata, inseamna ca iti convine si nu mai ai de ce sa iti versi frustrarea pe internet.

      00
    • benea: ce-mi place cultura asta romaneasca de glorificare a smecheriei. sigur ca primul responsabil sa nu iei teapa esti tu insuti: nu pune botul si informeaza-te. numai ca si cel care da teapa este vinovat. nu e un smecher care ce bine ca a prins prostul si asta e! nu e ok sa dai teapa si pacalitul sa fie ala vinovatu’ ca a fost prost sau prost informat sau nestiutor. teparul trebuie sa plateasca, altfel se duce dracu’ societatea asta chipurile civilizata in care ne prefacem ca vrem sa traim, dar ce bine ca putem da teapa prostilor!

      00
    • Sud Rezidential nu este un dezvoltator, ci doar o asociatie/broker prin care mai multi dezvoltatori individuali opereaza in Popesti, Ilfov si isi impart costurile de promovare/vanzare/marketing. Contractul de rezervare, ante-contractul si contractul final de vanzare-cumparare il semnezi direct cu dezvoltatorul individual.
      Autorizatiile de constructie se dau de catre autoritatile locale, in baza unor criterii stabilite la nivel de Popesti, definite diferit pentru blocuri de locuinte construite unitar (niste cerinte foarte simplificate) sau in ansamblu rezidential (cerinte ceva mai stricte, dar oricum departe de 1 loc parcare / apartament). Dezvoltatorii respecta aceste norme locale si construiesc la minimul prevazut de lege, nici mai mult, nici mai putin. Idem pentru alocarea de spatiu verde, loc prevazut pentru colectarea deseurilor, etc.

      Asadar, daca esti un agent economic si respecti normele in vigoare aplicabile local, nu ai de ce sa fii tras la raspundere. Legea e lege, buna sau rea, a fost respectata. Ca cetatean ai 2 optiuni – fie accepti ce ti se propune si cumperi, fie treci pe langa.
      Situatia este extrem de bine cunoscuta si trebuie sa fii fraier sa nu observi neajunsurile sau macar sa nu te interesezi dinainte (si fara sperante naive ca „se rezolva” pe viitor).

      Solutia ar fi elaborarea unui plan urbanistic in localitate, astfel incat pe langa locurile de parcare lipsa sa fie clarificate in plus: caile de acces publice (nu strazi private de acum, cvasi-inchise, neintretinute), trotuar, spatii verzi (parc), gradinita de copii, scoala, institutie medicala generala, etc. Momentan primaria stie doar sa colecteze impozite si sa profite de boom-ul imobiliar, dar nu se preocupa nicicum de partea „noua” a localitatii (exceptie: o asfaltare pe arterele principale + iluminat stradal), extrem de popendulata si unde primaria nu mai detine aproape deloc teren (iar pentru parcelele ramase se cere ~300 Euro/mp, bani neprevazuti in bugetul primariei).

      PS: Nu ma declar smecher si nici postul meu nu se vrea astfel. De altfel stiu cele de mai sus din experienta personala, fiind un locuitor intr-unul din blocurile noi din Popesti. Neajunsurile din zona au fost asumate la momentul achizitiei; am cumparat inclusiv un loc de parcare, desi nu aveam masina la momentul respectiv.
      PPS: Daca exista contract individual sau colectiv (in scris si semnat de dezvoltator la notar, nu promisiuni „electorale” sau materiale de marketing ale Sud Rezidential) pentru un numar de 100 de locuri de parcare, din care au fost executate doar 30, se recomanda angajarea unui avocat si actionarea in instanta. Dar ma indoiesc sa existe astfel de contract separat sau clauza in contractul de vanzare al apartamentului (din simplul fapt ca fiscal au abordare diferita: la vanzarea apartamentului se aplica 5% TVA redus, iar la vanzarea lotului de teren pentru parcare – 19% TVA standard, asadar pretul pentru apartament si lot de parcare legal trebuie stabilit separat).

      00
    • Situatia este extrem de bine cunoscuta si trebuie sa fii fraier sa nu observi neajunsurile sau macar sa nu te interesezi dinainte (si fara sperante naive ca “se rezolva” pe viitor).

      aici e cheia. să pornim la drum pe zăpadă, că poate se rezolvă. să ne cumpărăm mașini peste mașini, că poate se rezolvă cu parcările. să ne mutăm la porumb, că poate se asfaltează.

  26. In ziua votului, lumea sta in casa pe internet.

    00
  27. NOU
    #86

    Tu te astepti de la Romania la „autoreglementare”? Pana si in Japonia si-au dat seama ca nu merge cu „binele mai mare”. Pe scurt, daca nu ai loc de parcare acasa, in Osaka nu iti poti cumpara masina (de fapt, nici macar motocicleta). De cand copilul e mic poti sa il pui pe lista de asteptare pentru loc de parcare. Iti dai seama ce racnete ar fi daca s-ar aplica asta la noi (oricum e prea tarziu, nu ar rezolva problema, doar ar impiedica agravarea).

    Dar am vazut un alt model amuzant, oarecum plutocratic, propus de un economist. Sa zicem ca un oras e prevazut pentru un nr. optim de masini. Daca numarul e depasit, taxele pentru toate masinile din oras cresc in corelatie cu indicele de aglomeratie (banii merg in transport public mai bun). Iar daca incerci sa trisezi cu „comunele limitrofe”, atunci apar taxe de intrare in oras/ in centru / zone cu trafic limitat in care pot intra doar cei din oras cu amenda automata la fiecare jumatate de ora, pe camere… Mare parte din lucrurile astea deja se aplica in multe orase din Europa (vezi taxarea din Amsterdam pe masina noua, ZTL-urile din orasele istorice italiene etc)

    00
    • Apropo de Amsterdam, aici toate locurile de parcare sunt cu plata. Toate. Pentru cine parcheaza temporar e maxim 50 de Euro pe zi (tot mai ieftin spre periferie), pentru cei care platesc abonament e mult mai ieftin. Ca sa ajungi sa ai abonament in unele zone lista de asteptare e 1-2-3 ani. Iti poti cumpara masina, nu te opreste nimeni, dar trebuie sa te descurci cu parcarea (se pot inchiria garaje sau locuri in parcari sub/supra terane – distanta fata de casa e o chestiune de noroc).
      De exemplu o parcare la 6 Km de centrul orasului costa 30 de Euro pe zi dar daca le faci dovada ca ai circulat cu transportul in comun pe durata parcarii (bilet de transport in comun) parcarea costa 1 Euro pe zi.

      00
    • am stat la 3km cu 14e/zi

      Da uite. In dusseldorf e vreo 80e (nu stiu exact, am avut noroc de parcare moca) pe an parcarea in oras. Mai au si parcari temporare de 1-2h. Dupa ora 6 toate parcarile sunt la moca.
      Asta de ce nu e exemplu?
      Langa blocul meu era o parcare de 5etaje. Aici in bucuresti, tineretului, e un spatiu pe care daca s-ar construi o parcare simpla, etajata, s-ar putea curata toate trotoarele din zona. Dar…dece sa faca primaria asa ceva? E vina noastra ca vrem masina, auzi tupeu

      00
  28. Mai multe parcari, mai multe masini. La fel si cu pasajele, podurile, si alte nebunii. Un oras in care e ok sa traiesti este unul unde sa mergi cu masina e ultima solutie. Primaria ar trebui sa faca locuri de parcare numai in cartierele dormitor( 1 loc de parcare/ apartament) si in centru parcare cu plata. ( Am parcat in centrul Amsterdamului cu 6 euro/ora). Solutia pentru Bucuresti cred ca e 1. Benzi speciale pentru transportul in comun si autobuze noi/de preferat electrice. 2. Piste pentru biciclete pe sosea, nu pe trotuar, putin inaltate fata restul soselei. 3.Statii noi de metrou peste tot prin Bucuresti. 4. Si solutia care poate fi aplicata de maine pe care ai mai spus-o si tu: Politisti care sa ridice masinile si sa ii amendeze pe cei care lasa masinile aiurea.
    Oamenii cauta confortul si obisnuita cu masina e confortabila. Amenzile mari si alternativele sunt cele care ar putea sa ne ajute legat de trafic. E greu cu bulevarde cu 4-6 benzi, dar daca ar ramane numai 2 pentru masini, eu zic ca ar fi mai usor sa nu iei masina.

    00
    • Cati bucuresteni crezi ca isi doresc ce propui tu?

      00
    • nici unul. țin minte și acum articolul pe blog al unui redactor șef adjunct la un ziar, oripilat maxim că parcase la 8 minute pe jos de casă.

    • Perfect fezabil ce spui sa se faca. Insa la ora actuala in Bucuresti exista urmatoarea marea problema si anume nu se stiu cu exactitate cate masini tranziteaza orasul, respectiv, cate masini practic apartin de oras ca sa spun asa, cred ca nici nu se stie popendulatia reala. Daca s-ar sti cu exactitate, solutiile ar fi la indemana. Spun asta pentru ca, oamenii folosesc masina in Bucuresti de foarte multe ori dintr-o necesitate idioata si spun idioata, pentru ca atata timp, cat tu ai o linie de metrou de unde stai pana unde vrei sa mergi si nu esti nevoit sa cari ceva voluminos si nu te grabesti exista o problema. Cu toate acestea si asta daca s-ar face, s-ar observa ca metroul nu ar face fata volumului de trafic. Ca sa nu o mai lungesc mult, Bucurestiul, este cu o infrastructura depasita, orice solutie care o propune si o va pune cineva in aplicare, va fi inutila cat timp, nu se vor face niste investitii pe termen lung si nu va exista o actiune coordonata. Recomand un exercitiu de imaginatie, maine valoarea traficului din Bucuresti ar fi la un sfert, ar face fata transportul public?

      00
    • Daca ar avea banda speciala, transportul in comun s-ar misca mult mai repede si ar putea fi suplimentate autobuzele. Plus ca daca ar exista infrastructura, multa lume deja are bicicleta+ ca exista un proiect de lege depus de cineva de la PMP parca, ca statul sa dea niste tichete pentru biciclete.
      Exercitiul tau de imaginatie este instant, iar schimabarea pe care o zic eu s-ar produce gradual.

      Ce putem face de maine: Politia sa amendeze si sa se ridice masinile parcate aiurea. Noi sa incercam sa mergem mai mult, sa plecam mai devreme, sa incercam si bicicleta. Sa dam roata de 2 ori pana gasim un loc de parcare care nu incurca. Sa donam la ONG care se cearta cu primaria mereu si care propun efectiv planuri de mobilitate urbana. (eu stiu de Optar)

      00
  29. La ce minte au multi care populeaza internetul, nici nu ma mira ca nu o plac pe Firea.
    Cred ca nici nu are rost ca cei care stau pe net sa se chinuie sa priceapa ce vrea sa faca Firea. Ar fi un stress inutil pentru ei. Sa se agite sa mearga pe strada fara sa se loveasca de stalpi. Asta e prioritatea.

    00
  30. Cu parcarea se rezolva simplu. Dai lege ca din 2019 nu poti sa-ti cumperi masina fara dovada ca ai loc de parcare. Asa impulsionezi si administratia sa faca parcari daca vor bani din impozite si inmatriculari.

    00
    • eu am 10 locuri de parcare la mine in curte la snagov, dar locuiesc in bucuresti. ca sa vezi cat de inteligent esti. nu mai bine sa se dea o lege sa iti tii masina in casa, pe balcon, sa nu murdaresti covorul din sufragerie?

      00
  31. Bucureștenii au fix primarul și orașul pe care îl merită. Și da, lipsa parcărilor nu e o problemă general acceptată de locuitori și de autorități. Atâta timp cât este GRATUIT, COMOD și NEPEDEPSIT în niciun fel parcatul ORIUNDE (în parc, pe iarbă, pe trecerea de pietoni, în buza școlii sau a spitalului, pe trotuar, inclusiv pe scări!), asta nu e o problemă de rezolvat. Lipsa parcărilor e o problemă doar pentru 1% hipsteri cu bani și educație, care nu contează în ecuația electorală.

    Sunt două parcări imense la Piața Universității, dar trotuarele din zonă gem de mașini, că nu e ok să dăm 4 lei pe parcare, chiar dacă conducem un BMW de 100k coco.
    Inclusiv dezvoltatorii de imobiliare s-au prins că românii nu sunt dispuși să dea 5k-10k în plus pe un apartament, ca să aibă loc de parcare, așa că fac blocuri cu locuri de parcare puține (minimul impus de lege sau chiar mai puține!).

    Dacă nimeni nu ar mai face compromisuri și scurtături, cel mai ieftin apartament din București ar costa 80.000 euro și ca să deții o gioarsă de mașină, te-ar costa minim 300 euro/lună doar să o ții în parcare (RCA, ITP, taxe, etc.) Dar nu ne dorim asta.

    Oricum, stați liniștiți: termină Firea benzile unice de RATB în 5 zile, că așa a promis! :))

    00
  32. Chestiunea cu locurile de parcare este pusa de tine oarecum aiurea, ai si tu dreptate si mai sunt unii pe aici care fac comparatii amuzante cu tarile mult mai civilizate dar pe principiul asta atunci s-ar inmatricula foarte putine masini iar rezutatul ar fi scaderea drastica a consumului de carburant, asigurari,impozite, piese de schimb, cauciucuri , etc. Cei alesi de soarta care si-au permis sa isi cumpere loc de parcare sau care au reusit cu spaga sa inchirieze ceva de pe la ADP vor fi foarte putini si efectele vor fi scumpiri si scaderi de venituri la buget.Asa ca este asta o solutie cu cap !?
    Eu as fi de acord cu solutiile astea extreme ca nu sunt fan masina dar voi care nu aveti grija parcarii veti fi dispusi sa suportati luxul de a ramane cativa pe sosele !?

    00
  33. unii zic ca Bucurestiul a ajuns ca nivel de salarizare Berlinul

    00
  34. NOU
    #101

    Șefu’, să mori tu că atunci când vi în București vi doar cu trenul că nu sunt parcări și te simți.

    00
  35. Oricum bucurestiul o sa conteze tot mai putin si n-o sa mai locuiasca acolo decat saraciile din moldova si baragan. Bloggerii de succes s-au mutat deja

    00
  36. Solutii exista: http://smartparking.ro/news/harta-bucuresti/
    Momentan doar in Sect 6. Pret 115RON/luna.
    Pe spatiul a 4 locuri de parcare se pot parca 24 auto pe verticala (exclus SUV) :)

    00
  37. Problema e ca inca mai e motivant sa detii masina, e simplu. In multe cazuri, e mai comod decat cu troleul sau cu metroul. Uneori poti alege sa pleci mai tarziu sau mai devreme. Inca mai gasesti un petec de asfalt. Nu te costa locul de parcare de te usuca si primaria nu te amendeaza ca parchezi in alta parte decat unde e un loc legal de parcare. Nu, locul de parcare nu e un drept, dar putem glosa pe tema asta. Primaria nici gradual nu va face ceva in sensul de a scumpi/ licita parcarile pentru ca, deh, voturi. Asa ca vom avea si mai multe masini pana cand nu va mai fi posibil fizic sa le folosim, deci nu va mai renta sa avem una.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube