Interesul general versus interesul personal: pasajul Berceni

Îmi place că o problemă foarte neplăcută a fost folosită pentru a strecura acolo și un pic de plânset local.

S-a dat în folosință un pasaj peste autostradă în comuna Berceni. După cum se vede din filmări, pasajul e folosit de zeci de mașini, așadar este util. Ce nu are pasajul e acces pietonal, ceea ce este, într-adevăr, o problemă neplăcută. Probabil se poate rezolva cu niște construcții adiacente de fier, dar asta e o cârpeală, trebuiau făcute de la început.

Dar apare un articol în care se prezintă adevărata problemă:

Trei case și două business-uri locale – un magazin de construcții și o spălătorie auto – au rămas fără acces cu mașina

OK. Hai să ne uităm pe filmare și să vedem despre ce e vorba. Imaginile din satelit sunt un pic mai vechi, dar am găsit spălătoria pe filmare.

Așadar, oamenii ăia trebuie să ocolească un pic și de asta se plâng? Oare se aud? Zeci de mii de oameni se bucură de o nouă cale de acces, dar ei pierd 2 minute pe zi pentru că ocolesc un pic?

Îi înțeleg și pe ei, dar și ei trebuie să înțeleagă interesul general.

update: g4media a șters articolul. 

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

40 comentarii

  1. Ratezi cea mai importanta informatie: „A0 nu face excepție, studiul de fezabilitate a fost realizat în 2010, practic ce au studiat ei la nivelul anilor 2008-2009-2010 este mult diferit față de ceea ce este acum”
    Cand au gandit pasajul casele si spalatoria nu era acolo.
    Daca vrei sa ajungi in Bucuresti de la ele nu ai unde sa intorci.
    Fix la baza, este si o scoala, cei care vin din Berceni nu au cum sa intre https://maps.app.goo.gl/gvULtLrhFc4SGCnD6 (locatia data de tine este in capatul opus)

    Si pe langa asta, restul s-au spalat pe maini…CJ doar zice ca va face..nu si cand, Primaria Berceni nu exista si CNAIR zice ca nu mai e treaba lor

    Comentariu apreciat.377
  2. Cand o sa intelegem notiunea asta elementara de empatie, de bun general, o sa fim mult mai bine ca tara. Cand o sa intelegem ca trebuie sa se faca, CHIAR daca ne afecteaza temporar si pe noi, o sa se si faca. Momentan inca traim intr-o societate care vrea sa se faca, dar sa nu fie afectata, care vrea sa se culce seara si, dimineata, sa gaseasca 7 autostrazi, 3 companii de gunoi schimbate, lucruri eficiente, etc, dar fara sa stie cum, cand, cine si de ce a facut. Nu zic, unele lucruri se pot face altfel, mai simplu si cu afectare limitata, dar uitam de binele general ( inclusiv al nostru ) daca trebuie sa mergem 2 m mai in fata sau sa facem de 2 ori dreapta in loc de o data.

    Indecis. Tu ce zici?3624
    • Problema e de fapt alta: nu mai poti intoarce unde ti se nazare, sau nu mai poti sa aprinzi avariile „stau 5 minute”, deci e naspa. Serios acum, oricat de mult ne place sa mancam… nutella, nu ai cum sa construiesti un pod si sa anulezi accesul auto catre niste case si/sau buticuri. Ca sa nu mai zicem ca podul ala nu a aparut peste noapte, asa ca daca chiar ar fi anulat accesul acelor constructii existente, atat fizic CAT SI CADASTRAL, putea fi blocata constructia pana la modificarea proiectului. Deci, facem clickuri sau facem stiri?

      Indecis. Tu ce zici?3020
  3. Cred ca G4media au scos articolul, link-ul nu il gaseste, am cautat si pe site si nu mai exista

    133
  4. Nu e chiar o noua cale de acces. Pur si simplu s-a facut pasajul peste A0 pentru ca trebuia sa se poata trece cumva dinspe Berceni spre centura si invers cand se va da A0 in circulatie iar vechiul drum nu va mai putea fi folosit. Problema mare acolo este ca imediat dupa ce treci de podul ala dai intr-un drum cu o banda pe sens (intr-o localitate care s-a dezvoltat enorm in ultimii ani) si acolo e mereu coada. Toata lumea se astepta sa se largeasca drumul la doua benzi pe sens dar primarul a avut alta idee: a facut piste de biciclete si trotuare cu stalpisori pentru promenada. Ca e stiut: toata lumea vrea sa se plimbe la sosea pe langa sutele de masini care stau in trafic si produc tone de noxe. Si nu e ca si cum ai avea cum sa iesi altfel din Berceni spre Bucuresti (mai toata lumea de acolo lucreaza la Bucuresti), asa ca dimineata e omor la iesirea din Berceni iar seara e omor la intrare. Iar coada se lungeste pana dincolo de centura mai mereu.

    Indecis. Tu ce zici?2622
    • Sa puna mana sa faca metroul ala mult promis pana in comuna si ai rezolvat o parte din trafic.

      Cat despre trotuare si piste de biciclete al naibi primar….sa scoatem tortele acum, auzi la el vine el sa ne civilizeze cu tehnologii d’astea noi gen trotuare, noi vrem sa
      Mergem cu masina nu pe jos

      Indecis. Tu ce zici?3529
    • Pai poate vrei sa mergi pe jos sau cu bicicleta din Berceni pana in Bucuresti. Cine te tine?
      Inca ceva: eu nu locuiesc acolo. Trec doar cam o data la cateva luni prin localitate, asa ca ma doare la basca de inghesuiala aia, dar e cam de rahat sa iei gramezi de bani din impozitele alora care isi fac case acolo si sa nu le faci conditii sa ajunga la munca.

      Indecis. Tu ce zici?238
    • Boss in orice tara civilizata ai trotuare. Iar berceni pista aia e trotuar de altfel. Voiai sa se faca doua benzi si sa iasa riversnu direct in strada ca sa fie bine? Probabil da ca atat te duce capu.
      Intrebare pe care trebuia sa o pui e alta, daca structura zonei nu permite, dece nu au facut pasajul mai incolo putin sa ocoleasca satu si il faceau pe 2 benzi?
      Apoi tot pt tine, e acelasi primar de 100 de ani de la pesede care nu face nimic in comuna aia, strada principala tine de consiliu local adica pnl ca aia au “renovat-o” ca primaru pesedisti comunist nu a reusit inn30’de ani.
      Alta intrebare pt tine tot cu fosa in comuna berceni nu?

      Indecis. Tu ce zici?2917
    • Boss, n-ai inteles nimic. Indiferent unde se facea pasajul, aglomeratia era acolo inainte de A0, de pasajul de la centura, etc. Acolo s-au construit efectiv mii de case si fiecare trebuie sa ajunga la munca in Bucuresti. Pe soseaua aia era loc suficient pentru trotuare decente si pentru doua benzi, dar s-a dorit sa se faca promenada si piste de biciclete care nu dau nicaieri. Nimeni n-o sa se plimbe pe acolo atata vreme cat la doi metri e coada de masini kilometrica. Sau cel putin eu as vrea sa ma plimb undeva unde sa nu respir gazele evacuate de cateva sute de masini care merg pe langa mine in ritm de melc.
      Alt raspuns pentru tine, desi puteai sa citesti mai sus: habar n-am cum e cu fosele in comuna Berceni. Am scris mai sus ca nu locuiesc acolo, dar se pare ca nu e de ajuns sa citesti ca sa si intelegi. „Probabil ca atat te duce capu” ca sa folosesc expresia ta.

      226
    • boss exagerezi si as zice eu e manaci da ma abtin. Din pacate stiu zona ca am niste interese pe acolo si este fix cum ti-am spus mai sus, pentru cei care pun botu la ce ai zis tu e linku de mai jos in care te rog frumos sa explici cu cuvinte unde se pot face 2 benzi pastrand trotuar (fara pista de biciclete care nu e pista e doar trotuaru) si spatiu verde. Terog cu cuvintele tale. Pt cei care nu stiu aia e strada principala din coumuna berceni.

      https://www.google.ro/maps/@44.3326988,26.1708648,3a,75y,164.46h,94.03t/data=!3m6!1e1!3m4!1smhb1qy9RBSVMwZmTCc8J2w!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu

      PE langa asta ca a zis cineva mai sus sau mai jos, e o ineptie completa, da e nevoie de 2 benzi da NU ACOLO. Oamenii au facut inclusiv iesirea de pe rondul de peste centrua cu o banda si e aglomeratie pana bucuresti, de ce? pentru ca nu te duce capu ca daca ai doua benzi de la unirea si le gatui cand cobori de pe pod si intrii in comuna pe una o sa fie aglomeratie? Podul ma repet putea fi facut 500m mai incolo la fel si cu iesirea din bucuresti sa „ocoleasca” intrarea pe strada principala si sa muti totu in „afara satului”

      https://autolatest.ro/stiri/pasajul-de-la-berceni-va-ramane-in-istorie-drept-pasajul-stramb/
      Iti las aici un link din satelit ca paote nu sti ce inseamna pe langa „sat” mai incolo putin, o solutie care ar fi rezolvat perfect problema riveranului pe care nu il mia obligai sa intre prin centru comunei fara canalizare.

      https://www.google.ro/maps/@44.3350279,26.1749961,3283m/data=!3m1!1e3?entry=ttu

      54
  5. Intelegem interesul general pana in momentul in care se intersecteaza cu interesul personal. Sa se faca drum nou dar nu pe terenul meu.

    227
    • Atunci nu se vor mai face niciodata proiecte mari de infrastructura, pentru ca din 100 de oameni pe terenul carora urmeaza sa se faca ceva, se gaseste mereu unul ca tine sa se puna cu fundu’n drum. E mai bine asa?

      913
    • era și un termen, NIMBY

      35
  6. Stau și eu în comuna cu pricina.
    Este util podul.
    Mulțumesc.

    Comentariu apreciat.522
  7. Stau acolo, pod facut pentru acum 15 ani, traverseaza o autostrada si e singura legatura, metroul este la 1, 7 km de el. Ca pieton trotinetist etc esti zero si in pericol. Bataie de joc pentru o comuna ce se va tripla in urmatorii 10 ani. Pt cele cateva case, au acces putin mai peste mana dar este. Spalatoria este cea mai afectata dar asta este, nu se poate si pod si acces direct.

    Indecis. Tu ce zici?2513
    • Da-mi voie sa nu fiu de acord cu tine ca se va tripla.
      Ai zis un lucru foarte adevarat, ca este o singura cale de acces in comuna de cand cu A0 si datorita acestui fapt lumea nu va mai veni acolo, poate unii vor alege sa plece dupa ce vor vedea ce trafic este.

      152
    • Nu stau sau am treaba in zona respectiva, insa ma deranjeaza nepasarea generala si aruncatul cu idei fara o minima logica.
      Ce inseamna acces peste mana?
      In imaginea de mai jos se vede situatia clara: https://imgur.com/a/YzxImaM
      Cum intra cei care vin dinspre Bucuresti pe noua strada aparuta. Se vede clar latima, cu ajutorul celor 2 masini. La o masima mai lugna, gen vidanja ca deh nema canalizare.
      Cum intra cei care vin dinspre Berceni? ca ai linie continua acolo?

      Legat de pietoni… o sa fie la noroc, pana se decid sa faca ceva, data te ia careva pe capota sau nu.https://imgur.com/a/n3dUm4s

      40
    • nu poți să faci dreapta mai in față un pic și să faci un U?

    • @Vali,

      Din pacate nu, in capat „strada” este blocata de piciorul podului si de o propietata privata pana in A0 https://youtu.be/WK8BP4IuTGY?si=Y4olqLUsWoUoy1JF&t=46

      90
  8. Podul acela pe langa ca este util este necesar, ca pe acolo trece A0.
    Problema este ca nu are acces pietonal/biciclete. Mai nou in comuna sunt piste de biciclete pe strada principala. Chiar ma gandeam ca fac pise de biciclete pana in Bucuresti la metrou, dar se pare ca nu.
    piste de biciclete – facute local
    pod / nod rutier peste centura – facute de minister

    si cum una nu discuta cu alta, nu iese nimic

    205
  9. Asta e la fel ca Comarnic – Brasov, sa vezi cate plangeri de bussines-uri afectate.

    141
  10. eu nu vad problema accesului spalatoriei aleia dar ma rog, poate n-am inteles eu.
    pe de alta parte, eu n-as fi asa vehement cu pusul cu curul in poteca si nu neaparat in cazul asta ci in general cand au mai fost situatii de genul. nu sunt in situatia lor si n-am fost, dar pot sa-i inteleg si pe ei si pot sa inteleg si binele general. e munca mea, sunt banii mei munciti, poate mi-am futut sanatatea sa fac casa aia, poate am luat un credit si am facut un business plan pt spalatoria aia cu niste estimari, etc. Si chiar si asa cred ca lumea ar trece peste asta dar, suntem in romania si stim ca in cazul exproprierilor (vb doar de cazurile de buna credinta) nu vei fi expropiat la valoarea reala, nici nu mai vorbesc de valoarea investita. Sau daca e cazul sa-ti fie reparat ceva in urma lucrarilor de genul, va fi facut de mantuiala si cu multi nervi si drumuri si intarzieri si dosare peste dosare samd. Pana la urma e si o valoare sentimentala: mi-am luat terenul acum 20 de ani, mi-am facut casa dupa gustul meu, cu munca mea si acum in loc sa vad padurea de la geam, ca asta am cautat, vad un zid sau trebuie sa ma mut. Asa ca eu n-as mai fi atat de vehement sa-i injur pe oamenii aia. Eu cred ca nimeni de aici n-ar zice „aaaa da boss cum sa nu, gata maine ma mut, faceti voi pod aici sau autostrada sau ce o fi, ca e placerea mea sa o iau iarasi de la 0 in alta parte.”

    Ah, mi-am adus aminte, stiu caz din anii 90 cu lucrarile de la metrou republica, care a distrus un cartier de case, 23august, si au fost recompensati din parti: familii cu curte si casa au primit o garsoniera

    Comentariu apreciat.294
    • O poveste dintr-o tara indepartata. Ma uitam dupa un teren, ma uit la conditii, vad ceva ca nu se poate construi pe o mare parte din el. Ma uit pe planuri, pe harta.. cam de 100 de ani e prevazut ca prin spatele terenului o sa treaca o cale ferata/tram si e mentionat ca trebuie si o statie prin zona. Asa ca terenurile din zona au interdictie sa se construiasca si unde este loc, e rezervat spatiu pentru o statie (toate terenurile din zona, pt ca nu e stabilit unde o sa fie statia aia). Si daca vezi istoricul, vezi cum tot vine linia aia, tot la 10-15 ani mai adauga o statie.

      Alt teren, cu un plan urbanistic zonal de pe la 1850, perfect respectat si acum.

      174
    • Asta e riscul cand iti cumperi teren pt casa la dracu in praznic. Speri ca zona se va dezvolta dupa cum crezi tu, doar ca uneori patesti sa iti treaca podul pe la geam. Daca iesea ca tine mai puneai un 0 la valoarea proprietatii, cum au facut cei din Drumul Taberii cu metroul.

      123
    • aia din D.Taberei au mai pus o virgula

  11. mentalitate tipica de primar romanache si politist cashcheta: muie pietoni, luati-va toti masina sa stati macar o ora pe sens bara la bara, facem toata infrastructura doar pentru masini (a se vedea si la dumbo ala din Oradia Mare ca se lauda cu nspe pasaje si la fel, majoritatea sunt muie pietoni)

    114
  12. Eu cred ca la genul de probleme despre infrastructura nu vede nimeni elefantul din camera. Lumea trebuie sa nu se mai inghesuie in cateva orase, este prost din multe puncte de vedere. Ai nervi, aglomeratie, poluare si viata de cacat. Chiar daca dezvoltarea generala este mai lenta e de preferat ca urmatorul investitor ce vrea sa faca o fabrica langa Bucuresti/Cluj/etc sa fie trimis intr-un oras mai indepartat. La fel si cu noile cartiere rezidentiale. Suntem stat national, trebuie gandit tot la nivel national. Altfel orice faci, mult sau putin o sa ai probleme.

    81
  13. Considerați că este normal ca un pod construit în 2024 cu fonduri europene să fie un adevărat pericol? FĂRĂ trotuare, FĂRĂ iluminat, FĂRĂ semne rutiere, FĂRĂ pista biciclete.

    Mii de mașini circulă pe podul ăsta de nevoie, fiind unica rută de acces spre București pentru 10.000 de navetiști. Stăm în coloană pe noul pod, pe întuneric, fără indicatoare rutiere – Doamne Ferește de vreun pieton sau trotinetist care încearcă să ajungă la noua stație de metrou.

    Parcă UE încuraja transportul alternativ – cu noul pod poți ieși din cimuna Berceni doar cu mașina – pietonii și bicicletele nu pot circula pe noul pod

    CNAIR spune că CJ Ilfov ar trebui să lățească podul pentru a construi trotuare, iluminat stradal și piste biciclete. Adică, podul inaugurat sâmbătă are nevoie de o modernizare subtațială și trebuie lățit cu +50%?

    214
  14. Apropo de structura adiacenta pasajului pt pietoni, chiar nu e niciun locuitor din zona care sa aiba un aparat de sudura?!

    11
  15. A0 per total a fost proiectata prost, mult prea aproape de anumite localitati, precum si de centura actuala, mai ales in sud.

    In mod normal ar fi trebuit construita la vreo 10 km in exteriorul inelului CB, prin camp, ca e autostrada, nu DJ sa se intersecteze cu toate catunele.

    153
  16. lol, cica:
    „Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a precizat, într-un răspuns la o solicitare de presă a G4Media.ro, că în august 2020 a informat antreprenorul asupra faptului că reprezentanții Consiliului Județean Ilfov sunt responsabili de construcția ulterioară a:

    – pasajele aferente celor două drumuri județene, respectiv DJ 301A și DJ 401 vor avea iluminat public pe ambele sensuri de mers;
    – pasajele menționate mai sus vor avea ca elemente constructive obligatorii următoarele: parte carosabilă (7m), trotuare și piste de bicicliști pe ambele sensuri de deplasare.”

    asa si in orasul foamei Iasi, au modernizat un bulevard (Tudor Vladimirescu) si cica o sa faca si pista de biciclete si totul frumos, doi ani mai tarziu pula pista de biciclete, a durat un an sa se inteleaga primaria cu rutiera pe unde sa faca pista si apoi muistii de la comisia de circulatie au respins-o pentru ca muie orice in afara de soferi

    43
  17. Podul se putea face mai lat pe partea cu drumul deviat, incepand de la magazinul de materiale de constructii. Astfel nu erau afectati cei de vis-a-vis cu spalatoria si terenul de tenis. Teren liber era acolo. Iar aia cu materiale de constructii trebuiau sa-si faca parcare interioara, nu pe trotuar in fata magazinului.

    50
  18. nu e mai simplu de noi moldovenii ca nu avem autostrazi ? ce atata bataie de cap

  19. La secunda 0.38 se vede subtraversarea pe sub autostrada in partea stanga a aimaginii pe unde se va face accesul pietonal. Sunt mii de astfel de traversari ale pietonilor pe sub autostrazi in Europa

    41
  20. Cati bani aruncati pe casoaiele alea intr-un peisaj dezolant. In dreapta o spaltorie auto, in fata ditamai pasajul (poluare, zgomot), in spate alte case triste si camp. Ce standarde joase avem, normal ca se construieste anapoda.

    51
  21. o spalatorie auto din comuna berceni ramane fara acces.

    celelalte 300 de spalatorii auto din comuna berceni vor deveni supra aglomerate.

    it’s the end of the world.

    42

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube