Nu înțeleg de ce la noi nu se pot introduce camerele cu radar

Orice om normal care citește știrea asta, despre cum 26.000 belgieni au luat amendă de viteză de la camerele cu radar după ce viteza pe centura orașului Bruxelles a fost redusă se întreabă de ce la noi nu se poate asta. Ce nu avem noi și au ăștia?

Răspunsul rapid îl știu. Dar tot mi se pare incredibil. Da, ok, avem o lege proastă, care spune că e nevoie de un om care să constate fapta. Dar legile pot fi schimbate. Să treacă 2 mandate de parlamentari și să nu se schimbe o astfel de lege și să nu se împânzească țara cu camere radar în zonele problematice mi se pare incredibil.

Gândiți-vă la asta de fiecare dată când vedeți un comunicat cu “cele mai periculoase șosele din Europa” sau când vedeți un echipaj pândind cu radarul în boscheți.

masina-viteza-bord Photo by CHUTTERSNAP on Unsplash

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

113 comentarii

  1. @zoso camerele nu discriminează.
    Imi aduc aminte de o faza din folclor, de acum niste ani, pe cand veneau acasa scrisorele, ca, dupa o scrisorica din asta – intamplator omul era la volan cu amanta, in tot judetul (incepe cu G si se termina cu orj) pozele erau facute doar din spate ;))

    00
    • Exact. Nu o sa mai poata decola toti smecherii invizibili pentru politie.

      00
    • Bine, teoretic, s-ar putea incarca un “white list” cu numere la care sistemul nu reactioneaza dar… asta ar insemna ca cei mai multi “oameni influenti” ar arata ce sunt de fapt – carton coregat.

      00
    • @zidane: asa au facut la rusi, si si-au demascat toate numerele de masini de la fsb. Nu poti pune white list de niciun fel, daca la are acces orice garcea cu 6 saptamani facute la campina, ca te trezesti cu lista pe filelist.

      00
    • In Timisoara se anunta cu mare tam tam pornirea camerelor la semafoare pentru trecut pe rosu. Am ras 15 minute si am pus pariu pe o bere cu toti cunoscutii ce ma avertizau despre veste ca asa ceva nu se va intampla niciodata la noi. Pentru simplul motiv ca aia ar insemna sa pui domnu’ politist la lucru si nu numai ca il pui la lucru, dar il aduci de la eficienta 0 la eficienta 100%. Pai la noi in Timisoara stiu eu vreo doi de la rutiera care decat sa lucreze, mai bine isi omoara toata familia.
      Sunt vise frumoase astea cu camerele in intersectii si radare. Dar asta inseamna ca trebuie sa si lucreze cineva la ele. Apoi numai licitatiile cum vor fi – iarasi vine Avni de la Bucuresti cu Avitech si Eltech si se concureaza singur dupa ce si-a facut caietul de sarcini dupa cum are nevoie.
      Eh, noi sa fim sanatosi.
      Ghici cine are burta de la bere acu’?

      00
    • Radarele belgiene (cel puțin pe autostrăzile lor) fotografiază doar spatele mașinii, numărul de înmatriculare oficial-livrat de serviciul de înmatriculări- fiind doar cel înscris pe placa aplicată pe posteriorul autoturismului (poza nu vine automat acasă. Trebuie să o soliciți tu dacă vrei să contești amenda)….mnoa, n-o inventat Gorju’ spița la jantă.

      00
    • OLX
      Investitor autohton cumpăr loc pe „whitelist”. Rog/ofer seriozitate!

      00
    • Asta e un rah*t cu poza-cu-amanta. Da, se poate livra la cerere, la urma urmei esti pe drumul public are dreptul sa te pozeze.

      Si 2, in Germania ti se face poza din fata – iar persoana din dreapta e acoperita cu o pata alba.

      Daca ei pot …

      Si bine, poti pune filosofic intrebarea (daca vrei neaparat sa fii corect) – cine are mai multe drepturi, cel care minte (cu amanta) sau nevasta mintita? :)

      00
    • Probabil depinde de stat. În BW nu vine nici o pată albă pe persoana din dreapta. Mai dubios mi se pare că poza din față e inutilă pentru motocicliști – probabil ăia se consideră cantitate neglijabilă.

      00
    • @A – shit, tocmai ce mi-a venit una prin posta (cu poza). Si conduce nevasta-mea … :-))))) o sa avem o mica sedinta diseara. Ca tot ma certa ca merg prea repede! :-)))))

      00
    • Pe autostrăzi, de expl. A2 între Magdeburg și Hanovra, fotografiază și din față și din spate. În oraș, Berlin, montează unele noi, rotunde care bănuiesc că fotografiază și din spate – nu știu, nu le-am încercat că-s la semafoare.

      00
    • Eu am luat o gramada de amenzi in Germy dar niciodata in poza nu aparea persoana din dreapta. Nici macar cu para alba.

      00
    • Corect, mi-am adus aminte. În poza din scrisoare e șoferul rânjind dar dacă intri pe linkul dat în scrisoare vezi și poza întreagă fără cenzură pe pasager. Iar camere față spate sunt f puține, cică special să prindă și motociclete (dar oricum acolo e problemă că la ei trebuie să fie vizibilă fața șoferului).

      00
  2. La noi încă te înțelegi cu polițistul deși le-au pus camere de filmat pe ei deci despre ce vorbim?

    00
  3. Fiindcă parlamentari, primari, prefecți etc. Toți conduc ca demenții. Camerele i-ar obliga să respecte legea.

    00
  4. Pai lipsa rovinietei ti-o constata un om, cand mai apare cate-o amenda sau un permis suspendat pornind de la un videoclip ce ajunge in presa, tot un om constata amenda. In unele judete politia zice ca nu se poate, ca ei asa stiu..

    Nu inteleg dubla masura la noi, un tip de amenda e ok de constatat pe camere, altul nu? De ce?

    00
    • Nu este suspendat niciun permis pt inregistrari de pe net. Te cheama pt o mustrare din cate stiu

      00
    • Normal. Politistul se uita pe filmare (facut cu camera OMOLOGATA), constata contraventia si pac, amenda.

      Aici nici nu mai pot comenta burtosii ca ii pui sa se plimbe prin trafic.

      00
  5. Daca s-ar face ar fi o oportunitate pentru comunitatile locale de a castiga bani.
    Acum vreo 10 ani cand am descalecat in Germania am auzit la radio o stire cum ca in orasul vecin au instalat o camera fixa si care a costat 1,5 mil euro, asteptandu-se sa amortizeze investitia in 2 ani. Peste un an tot la radio stirea era ca in primul an au avut deja profit de 200 de mii.
    Aici poti sa investesti tu intr-un radar mobil si sa te faci antreprenor.
    Dar, probabil o lege ca asta in Romania ar fi neconstitutionala.

    00
    • @Nicu: tin minte perioada. Problema oamenilor era nu ca primești pentru ca ai depășit viteza, ci pentru ca banii nu ajungeau la bugetul de stat ci mai mult la site firme private.

      Si uite cum discuția a fost deturnata de la încălcarea legii la de ce ajung banii nu știu unde. La fel a fost și cu ridicările de mașini.

      Dar ma rog, suntem o țară a procedurilor, toți inculpații nu scapă pe fond ci scapă pe procedura.

      00
    • Am fost de vreo 5 ori în Germania. Am fost amendat de 5 ori pentru depășirea vitezei, prins de camere din astea fixe. Obișnuit să conduc ca în România, îmi era imposibil să respect regulile acolo. Era cameră cu radar pusă pe zonă cu 30kmh/h. Am fost prins cu vreo 35km/h sau ceva de genul ăsta. Altă cameră era în zona de 50, dar era pe coborâre. Am fost prins de 2 ori acolo, ca un idiot, că a doua oară uitasem că e cameră.

      00
    • @Nicu. Pai nu e normal sa mearga la cine face investitia? Comunitatea locala trebuia sa fie multumita ca se va circula regulamentar la ei in oras. E vorba si de preventie. La un moment dat acel radar apare pe toate hartile de gps si lumea merge acolo legal. De asta trebuie puse in locurile unde se intampla accidente din cauza vitezei. De asta sunt mai eficiente fata de statul in boscheti la iesirea din localitate unde oricum nu s-ar intampla nimic

      00
    • mai bine radare si sa plateasca cine greseste decat tot soiul de suprainaltari din cauciuc sau beton si sa platim toti cand bagam masina in service.

      00
  6. pt. ca si domnu deputat/senator/secretar de stat merge cu 150 pe E85 prin sate, chiar vrei sa-l pozeze camerele ? Daca il opreste domn’ politist, scapa ca doar e domn…. dar de camere si poze stocate pe server nu. Ba chiar inamicii pot pune mana pe ele + ca daca serverele sunt la bucuresti si poza e de la radar din Viseu de Sus, habar n-are ala de la bucuresti cine e in poza, se intregistreaza fapta, se trimite plic….nu e bine

    00
  7. Statul la panda cu radarul nu e munca.

    Vrei sa rezolvi problemele: masini nemarcate in trafic care sa-i amendeze sau sa-i lase fara permis pe toti vitejii, politisti in intersectii dimineata. Asa rezolvi problema, nu cu boschetareala.

    00
  8. Pentru ca in tipicul stil romanesc ar fi pozitionate sa te huta, nu sa previna.

    00
    • Nu aveam de gand sa comentez la blog post-ul asta, dar comentariul asta m-a intaratat. Spune-mi, te rog, ce inseamna sa fie pozitionate sa te futa, nu sa previna? Adica, tu stii ca mergi aiurea, incalcand legea, dar camera aia e pusa doar sa te futa? Cum? Sau ce, daca ai iesit dintr-un oras in care ai mers cu 50-60, vrei sa mergi cu 130 dupa sa recuperezi si, bulangii, pun fix acolo camera? Explica, te rog.

      00
    • Cred ca se referea ca o sa fie restrictie de 30kmh pe un sat lung cu trei case si in rest porumb unde ai putea merge fara probleme cu 70kmh.

      00
    • @Dan, hai sa incerc sa-ti explic diferena.
      Prevenire: ai scoli, spitale, zone cu accidente multe si nasoale, unde daca pui camere, nu mai merge Gigel cu 80 in zona cu limitare la 30 si evident se reduc situatiile periculoase.
      Futere: se termina practic localitatea, dar indicatorul de ieseire e la citiva km in camp. Si fix acolo pui camera cu radar.

      00
    • dan, pe lângă ce au mai spus colegii de sus: zona unde poți depăși 1-2 TIR-uri sau mașini de moșcăiți și stă poliția cu radarul acolo

    • Circulam oarecum in coloana si la vederea indicatorului ca se termina localitatea / limita de viteza, incepem sa acceleram, pe cel din fata mea l-au agatat fix cu 5 metri inainte de indicator, viteza in jur de 75 km.

      Cum sa nu le urezi de bine?

      00
    • Mai mult si mai sovietic.. daca mai tineti minte radarele fixe, azi abandonate prin anii 2000? Stiu o localitate care a avut mult mai multe accidente cu radarul ala fix.. simplu, tupit dupa o curba usoara, boscheti, apoi drum drept si iesire din localitate. Sa vedeti cum dadea lumea talpa si apoi bufurii… repet localitatea nu era cunoscuta cu risc de accidente… un exemplu de futere.

      00
    • O sa fiu avocatul diavolului:

      1) legat de restrictii de 30 unde ai putea merge cu 70: in general limitele sunt inca destul de ok trasate. Sigur, vor fi si abuzuri, dar speram ca o lege in sensul asta ar fi data mai bine decat ce a fost anii trecuti.
      2) @Zarax: da, e nasol cand pare ca s-a terminat localitatea dar inca nu ai iesit efectiv din ea, dar pana la urma ai un indicator care-ti spune unde se termina.
      3) @Zoso: sigur, cat timp insa faci depasirea respectand limita de viteza, nu are ce sa se intample. Tirurile sunt, in general, limitate la 90-100. Moscaitii cu cat sa mearga, 60-70 in afara localitatii? Ii cam poti depasi legal pe toti sau cu maxim 10 km peste limita de viteza.
      4) Vlad: si eu fac asta, incep sa acclerez inainte de a trece de indicatorul ala, acum nu spune nimeni ca e ok sa facem asta, iar faptul ca l-a luat cu 75 la 5 m inainte de indicator…inseamna ca avea 75 in localitate.

      Ce incerc eu sa spun, lasand la o parte zona de avocatul diavolului, este ca asta e situatia. Noi am vrea ca toti sa se civilizeze, dar sa nu inceapa cu noi, noi sa fortam limitele. Noi spunem ca na, daca e liber in fata si suntem in afara localitatii, cu limita 90 si ala din fata merge cu 100, e moscait ca nu merge cu 120-150 ca e drum drept si liber si ne vaitam daca ne ia radarul. Raman la o parere mai veche de pe aici: cand incalc legea, personal, depasind aceste limite, imi asum amenda/permisul suspendat. Aia e, o fac pe „barba mea”, dar nu pun presiune pe cei din fata mea, nu am pretentia sa nu ma pandeasca politia, imi asum ce se intampla si cred ca asta ar trebui sa facem toti.

      00
    • Eu il invit pe Dan sa parcurga distanta dintre Constanta si Satu Mare, legal ca viteza. Bem palinca peste 3 zile.
      Domnule Dan.. pe mine politia croata era sa ma amendeze ca mergeam incet, in limita, in localitate, ca blocam traficul.
      In Ungaria pe autostrazi, radarele fixe sunt puse la principalele noduri. Semnaluzate corespunzator.
      La noi se vor pune doar pentru a face bani la buget, ascunse, nemarcate etc.
      *tot la frati, la maghiari radar mobil. Depaseam un tir cu vreo 150.. pe mine nu m-au oprit, al doilea echipaj, pe altii da! Ei au considerat ca eram in depasire, desi nu era tocmai chiar asa.
      In Elvetia a venit in pasul Furka o rutiera sa ne intrebe cat stam, autocar de 60 locuri, avea interzis, doar pana la 50. La noi ii lua carnetul soferului. Acolo ne-au dat 2 ore, cand am coborat, au blocat practic pasul sa putem pleca de acolo, sa fim singuri pe serpentine. E o chestie de bun simt. Daca le pui in loc unde este nevoie sau numai pt bani.

      00
    • @Sovieticul:

      O să sune a lozincă veche, expirată si enervant de repetată, dar asta se întâmplă când avem o instituție moștenită din comunism.

      La noi nu există conceptul (încă) că poliția e acolo să protejeze cetățenii de ei înșiși, nu să protejeze statul de cetățeni.

      Noi am redenumit miliția în poliție dar sunt curios dacă si manualele si tehnicile, ca să nu mai zic legile, s-au schimbat cu ceva.

      Și eu am pățit la fel la unguri, aproape toată ungaria o străbat cu 150 pe pilot automat (când e sigur) și nu am luat niciodată radar.

      În schimb când a plouat m-au oprit pe o porțiune, pe motiv că 130 e periculos pe porțiunea aia si limita era 110, cu atât mai mult pe ploaie. Aveau dreptate n-aveam ce comenta.

      Am niște cunoștințe unguri 100% locuiesc la budapesta și mi-a povestit că la ei camere fixe sunt sfinte pentru că sunt de obicei puse în zone cu accidente iar în rest până la 140-150 nu se leagă de tine dacă nu consideră că pui traficul în pericol. Adică să nu fii tu cel mai zmeu și să faci slalom cu 150 când toți merg cu 120-130 si e aglomerat. Mergi în ritm cu ceilalți.

      00
    • @Sovieticul: sa se puna atunci de alea inteligente care iti masoara viteza instantanee la inceputul portiunii cu limitare si alta camera la sfarsitul ei. Daca ai parcurs portiunea de drum mai repede decat era posibil respectand viteza legala, atunci iei amenda.

      00
    • Aha.. sa se puna cand de la Moldova Noua la Constanta, de la Moldovita la Craiova si de la Satu Mare la Braila avem autostrazi.
      * sau sa scoata de pe europene carutele si betivii pietoni sau biciclistii si sa bage 70 in localitati. In rest stati acasa. Sau umblati cu trenul.
      Si cecfeptate le dau unora ca nu stiu sa conduca.
      Ce e mai periculos pe o autostrada; eu prostul cu 150 sau o coloana de Harghita, 5 masini pe A. Soarelui cu 90 viteza de croaziera?
      Am facut prima data in viata Bucuresti – Mangalia la volan (desi am permis si masina de peste 20 ani), dar romanii corecti sunt principalii cauzatori de accidente acolo. Poi pune in plm politia, ca la croati, sa faca dăi, ďăi, dăi, nu sta!
      Pe mine un german m-a invatat sa conduc practic, in urma cu ceva ani la croati, pe autostrazi. L-am urmarit de la Crikvenica pana aproape de Dubrovnic, cam 160 pe bord. A vazut ca tin dupa el. Semnalizari, pericole, etc ca la o scoala de soferi. Mi-a facut cu mana la despartire. S-a prins si de mine ceva, iar pe autostrazi fluier, prevad, mai injur.
      * nu consider viteza ca principala cauza a accidentelor. Are si ea rolul ei, evident. Intreb: in anii 60 aveam 60 in localitati. Cati m. ii trebuia unei Dacii sa ooreasca la 70 pe bord? Azi, la o Solenza?
      Cum arata drumurile?

      00
    • Eu cred ca frustrarea tuturor soferilor se trage din lipsa generala a infrastructurii.

      Drumuri cu o singura banda pe sens, drumuri care strabat foarte multe localitati, semafoare nesincronizate, intersectii blocate si asa mai departe.

      Incercam sa ii inteleg pe astia care blocheaza intersectiile (la Baba Novac e jale) si mi-am dat seama ca foarte putini oameni fac asta din prostie. Cei mai multi o fac din rautate pe care o acumuleaza pe parcursul drumului (alte intersectii blocate, alte semafoare nesincronizate si tot asa) si normal ca atunci cand ajung si ei in aceiasi situatie merg pe ideea „bag picioarele ca si eu am stat blocat in intersectia X” si uite asa lucrurile formeaza un cerc vicios si este vina statului ca nu intervine prin a fluidiza si gestiona aceste probleme.

      8 din 10 dati la ora 16:45 intersectia de la Baba Novac e blocata, niciodata nu am vazut echipaj sa dirijeze, dar cred ca nu se doreste lucrul asta pentru ca daca acolo s-ar circula bine, s-ar bloca in alta parte si ar insemna sa fie simultan prea multe echipaje in trafic.

      Majoritatea soferilor conduc jungle style constienti si din rautate, foarte putini sunt prosti si observ ca nu mai sunt asa multi inconstienti, cel putin in traficul urban din Bucuresti.

      00
  9. In ultima jumătate de an mi se pare că au cam dispărut radarele de pe șosele. E85, Iasi-bacau, înainte întâlneam minim 2 mașini cu radar, de câteva luni nu am mai văzut nimic, maxim politie locala.
    Am fost in excursii, vreo 2k km prin tara, am văzut un radar. Ziua. Sunt eu norocos?

    00
    • Au lipsa de personal, iar unele echipaje au fost trimise ca antemergator la masinile cu vaccinuri.

      00
    • nu mai sunt radare ca in anii trecuti, valabil si pe alte drumuri. Luni am facut Borsa-Iasi: nimic, sambata am facut Iasi-Borsa: nimic.

      00
    • Pot confirma, de ceva timp merg constant că 70km/h prin toate satele și nu am fost prins niciodată de radar. Nu mai folosesc waze, deci nu știu dacă e radar sau nu, decât dacă mă avertizează alți participanți la trafic.

      00
    • Nici eu nu am mai vazut radare de luni bune, am facut vreo 5000 km si nimic.

      00
    • Acum cativa ani faceam drumuri pana la parinti mai des, in weekend-uri. Deja stiam unde sunt radarele sau unde poate fi unul, intalneam cel putin doua.

      Acum nu am mai vazut un radar pe drumul ala deloc, si lumea merge cu cat poate.

      00
    • Confirm, mai ales ca folosesc Waze, am mers in ultimele luni E85 – Iasi Bacau, Iasi-Suceava, Targu Neamt, Piatra Neamt – Iasi chiar nu am intalnit radare, ba mai mult – nici macar patrule de politie…ni se pregateste ceva?

      00
  10. Ai grija ce îți dorești ca s-ar putea sa ți se întâmple.
    Scopul camerelor fixe nu e creștere siguranței rutiere ci a veniturilor colectate. În Franța au redus in 2018 viteza maxima pe șosele de la 90 la 80. Numărul de accidente a scăzut marginal însă au crescut fulminant încasările.
    Problema la șoferii romani nu e viteza ci stilul de condus agresiv și dezlanat în același timp. Am văzut accidente grave la viteza „în limitele legale” și am văzut situații în care evitarea unui accident s-a produs doar călcând accelerația la podea. Și parca Petre Cristea spunea ca a conduce preventiv nu înseamnă să mergi încet ci sa mergi cu viteza maxima în condiții de siguranță pentru tine și pentru ceilalți.

    00
    • asa-i condusu agresiv, era sa ma bage unu in sant la extrema viteza de 20. Eram in coloana, in spatele tirului. Tiru s-a oprit sa depaseasca alt tir oprit, moment in care un zabalos mai din spate s-a apucat sa depaseasca, bineinteles ca a trebui sa revina bagandu-se in mine, ca veneau de pe contrasesn.

      00
    • Tocmai ca să îmi dea dreptate acum 1 ora în fata clădirii unde eram un dobitoc s-a gândit sa se întoarcă fără sa ia în considerare ca pe sensul celalalt venea o motocicleta. Accident la viteza în limitele legale.
      Nu viteza în sine e problema ci modul cum o stapanesti

      00
    • Am recitit mai atent articolul din link despre Bruxelles. Deci scopul declarat al scăderii limitei de viteza a fost reducerea emisiilor de co2, nu creșterea siguranței. Futu-va in gura de ecotalibani!

      00
    • irelevant pentru discuție.

    • Petre Cristea…. Pe cât punem pariu ca mulți nu știu cine a fost? Un om extraordinar din a cărui carte am învățat foarte multe despre mașini și condus.

      00
  11. Mi se pare ca nu e suport legislativ pentru amenzi automate. Trebuie ca organu’ sa constate personal incalcarea legii

    00
  12. Pentru ca nu poti amenda proprietarul, politistul trebuie:
    – sa constate fapta pe baza inregistrarii
    – sa salveze filmarea
    – sa caute in baza de date cine e proprietar
    – sa il notifice ca are termen 30 de zile (parca) sa comunice cine conducea, altfel va fi el amendat
    – sa taie amenda si sa o trimita
    Cam mult de munca, nu crezi?

    00
    • amendezi mașina și proprietarul cu șoferul se descurcă ei între ei.

    • @Vali – exact! Daca ai imprumutat masina cuiva, iti asumi sau recuperezi (si depui contestatie pentru puncte). Daca ti-au furat-o, ai dovada si totul e clar. Daca e leasing, e si mai simplu – pot include o clauza in care amenzile se adauga la rata si punctele se duc catre soferul inregistrat pe contract.

      00
    • Avem deja decizie CCR (sau ICCJ, nu mai stiu exact) care zice ca nu poti amenda proprietarul – simplul fapt ca detii un bun cu care s-a comis o contraventie nu te face pe tine vinovat.
      Iar la masinile de firma ar fi si mai complicat – nu ii poti imputa soferului amenda din motive de codul muncii.
      Solutia de mai sus e buna, dar trebuie ca cineva sa munceasca, sau sa schimbi legea pentru a genera macar o parte din hartii in mod automat.

      00
    • aia cu punctele e inutilă și ar trebui scoasă. nu cu puncte calmezi traficul, ci cu amenzi.

    • Cam asa e peste tot. Si asa absolut toate tarile iti trimit acasa un plic sau te instiinteaza online ca ai 2, 3, 4 saptamani sa-i anunti care-i soferul sau, daca nu raspunzi, accepti ca tu esti soferul.

      Si gata. E absolut cea mai mare banalitate din lume de rezolvat.

      00
    • Tot ce zici tu, Florin, se poate face automat în mare măsură. Tocmai am primit altă amendă stupidă, stupidă pentru că știu că e o zonă de vreo 200m în care se restricționează viteza de la 80 km/h la 60 km/h și eu am trecut ca o floare cu 68 km/h.

      Am condus pe 22.08, camera m-a prins la 10:08, poliția a procesat amenda pe 30.08 și pe 06.09 o aveam frumos în cutia poștală. 68 km/h viteza înregistrată, -5 km/h marja de eroare, 3 km/h peste viteza legală, CHF 40 de plătit în 30 de zile. Pe spatele chitanței am un formular în care pot explica poliției cine e persoana responsabilă, în cazul în care nu am condus eu mașina, sau în care pot contesta amenda. E atât de simplu…

      Tot ce ar fi nevoie în România, în afară de camerele propriu-zise, sunt mici modificări legislative; cu alte cuvinte voință.

      00
    • in Belgia nu sunt puncte este doar amenda. Poti sa anunti ca altcineva a condus masina daca nu erai tu soferul si se continua discutia cu soferul real dar in situtia asta probabilitatea sa se plateasca o suma mai mare e crescuta pt ca se depaseste termenul limita de plata. In practica se plateste si se lamureste cu soferul real in particular. Cca 30-40% din masini sunt de firma si automat plateste soferul, niciodata firma. Limita de viteza e fix aia si se poate depasi foarte putin si se lucreaza sa se limiteze si mai mult. Pe scurt platesti amenda si daca circuli cu 32km/h unde e limita de 30. Limita inseamna limita superioara peste care nu se poate trece asa ca deseori vezi cum circula soferii cu 5 km sub limita. In zonele cu 30 se circula cu 25, in zonele cu 50 se circula cu 40-45. Amenzile sunt destul de mari.

      00
    • Masinile de firma prin legislație au nevoie de foaie de parcurs (chiar dacă nu se face la la carte). Cum sa spui ca nu știi cine o conduce? Unde mai pui ca la mașinile de firma se cam specifica și în relația angajator – angajat ca doar tu sau partenerul aveți voie s-o conduceti.

      Cand lucram într-una din țările civilizate pe care le tot dam de exemplu, cu pool carurile de firma era de genul: venea amenda la firma, ajungea amenda la departamentul de care tinea mașină și se întreba în birou: cine a condus vineri la ora 15? Și pac, se ridica premiantul :)

      Dacă făptașul nu recunoștea (era cam greu sa nu), exista mereu și-o poza ce însoțea procesul verbal în care și acum 15-20 de ani se vedea foarte bine cine e e la volan. Mă gândesc ca cu progresul tehnologic de acum nu chiar asta e problema, identificarea :)

      Pana una alta nu-i vorba de procedura ci de voință.

      00
  13. Pentru ca daca romanii ar plati amenzi (also taxe, impozite, etc) corelate cu taxele din UE ar constata ca sunt foarte saraci si ar incepe sa isi puna intrebari. Asa, mai bine lasa-i romanului impresia ca are „valuare”. Isi ia masina de 30k euro si impozitul e 200 lei, isi ia loc de parcare in capitala si taxa e 60 de lei, isi ia amenda si nu o plateste pentru ca se poate. Hai Romania!

    00
  14. pentru ca, daca ar face asta, s-ar face toate abuzurile din lume. mai tine minte cineva momentul ala cand Irinel Columbeanu pusese senzori pe DN1 si luai amenda daca treceai prea repede intre 2 puncte de masurare? si cand toti primarii de satuce trasesera linii duble continue prin tot satul si scazusera limita de viteza la 30, cu radar la intrare si iesire? din cauza asta nu mai avem asa ceva, pentru ca a fost si ai nostri au facut, as usual, cacat

    • Cacat abuzuri, astia suntem, nu putem implementa nimic pentru ca se trezeste la 5 minute cate unul ca „abuz!”. Nici macar o sedinta de scara nu trece fara sa comenteze macar unul. Asta e Romania. O tara de cacat. Tara de capre raioase cu coada pe sus.
      In Belgia s-au implementat anul asta inca vreo 30 de zone cu radar de tronson (senzorii aia de care ziceai). Nu mai merge sa incetinesti doar la camera si apoi s-o calci ca tampitu’. Daca sari de 130km/h pe tronson primesti felicitare acasa. In Haga exista din astea si in oras, la 30km/h, sau la 50km/h. Si dovada ca functioneaza e felul in care merge traficul.
      Astept mesaje cu „Da, dar acolo, x si y…” si alte scuze penibile despre cum aia ceva noi noi altceva. Orice in afara sa acceptam ca suntem niste taranoi cu pretentii si niste smecherasi care cauta doar metoda de a fenta. Spirit civic zero.

      00
    • @sebybv
      Cam orice idee/tehnologie importata din afara tarii va fi implementata in dulcele stil romanesc mai precis:
      1. Cum pot s-o ocolesc? In cazul de fata cum putem face sa nu dam amenzi la toata lumea.
      2. Cum pot s-o fortez sa-mi iasa si mie ceva? In cazul de fata punem camere peste camere, limitari de 30 km/h si ne bucuram de incasari.
      Pana cand nu vom avea niste drumuri decente, ce nu vor mai trece prin toate localitatile din tara povestea asta cu camerele de viteza reprezinta ceva SF. Bineinteles le poti pune pe autostrazi si pe segmentele de drum unde chiar ar putea face diferenta. Insa sa te apuci sa le pui in toate localitatile, doar pentru a ciupi omul de rand ce nu are o alternativa la transport este o alta discutie. Cunosc povestile din zona Benelux unde totul pe acolo este monitorizat de camere si ce viata frumoasa este. Numai ca in zona aia ai alternative de transport la masina pe cand in Romania nu.

      00
    • @Asdad2005 Deci stim ca acum nu functioneaza cum e. Trebuie schimbat ceva. Dar hai sa nu schimbam nimic ca sigur va fi mai rau. Nu merge nimic ce e la altii. Se va implementa prost. Intai sa faca altceva.Mai bine sa ramana rau cum e.

      00
    • @Asdad2005 „… Cunosc povestile din zona Benelux…”
      Eu traiesc povestile din zona Benelux din 2001. Pot sa iti spun de la sursa ca traficul e mai civilizat decat va fi in urmatorii 50 de ani in Romania. Da, la ei, pana in 1993 primeai permisul direct de la primarie odata cu buletinul. Dar pentru asta, chiar daca unii nu prea le au cu condusul, isi vad de bucata lor si sunt previzibili in nestiinta lor. Smecherii sunt exceptia si ies imediat in evidenta, nu sunt regula.
      In Belgia alternativele de transport nu sunt nici ele ideale. Pana acum cativa ani pierdeam autobuzul in fiecare zi(!) din cauza trenului care avea zilnic intarziere de minim 15 minute. Alteori trenul disparea pur si simplu de pe tabela. Acum s-a mai ameliorat, aparent, dar nu mai folosesc.
      La fel nu il folosesc multi angajati. Tara e mica, multe firme ofera masina de serviciu, o mare parte din traficul in Belgia e traficul de naveta, unii fac si 2 ore pe sens zilnic. Dar toti stiu ca asta e situatia si toti respecta regulile, isi dau seama ca sunt in aceeasi oala si nu castigi nimic daca esti un jeg, ba din contra, poti cu un zambet si cu un gest in trafic sa ii faci cuiva ziua mai putin amara.
      Abuzuri? banuiesc ca se mai intampls, insa cetatenii aici cam stiu pe cine au votat, si ii cam trag la raspundere pe cei alesi; cei alesi cam tin la promisiunile facute, de-aia nu o sa vezi liberali cu masuri populiste (socialiste) si nici invers, pentru ca oamenii i-au votat sa faca ce zic ca vor face. De-aia au avut criza de guvern mai mult de un an jumate, pentru ca nimeni nu ceda principiilor proprii.
      In Romania, la fel, oamenii stiu ce au votat, primari tatuci, primari smenari, primari parnaiasi, primari feudali, de-aia ar trebui sa nu isi mai faca probleme de (inca) un abuz. Macar abuzul ala le poate salva viata.

      PS. Mi-ai confirmat primul comentariu in care scriam ca o sa se gaseasca scuze. „Numai ca in zona aia ai alternative de transport la masina pe cand in Romania nu.” Clar, orice poate fi o scuza sa fim niste animale in trafic. Aia au strazi, aia au spitale, aia au, noi n-avem, deci e normal sa ne comportam ca in evul mediu.
      PS2. Vara asta mi-au murit doi prieteni intr-un accident de circulatie => doi copii au ramas fara parinti. Pentru mine rage-ul asta impotriva bombardierilor din trafic devine personal.

      00
    • E normal sa fie in sate limita de 30 km/ora si linie continua. Si in zonele cu scoli sa fie 20 km/ora. Desigur nu e normal sa treaca drumul national prin sat ci pe o sosea de centura dar asta e complet alta discutie. Primarul trebuie sa protejeze satenii nu sa ii protejeze pe soferi.

      00
    • @sebybv
      La ora actuala transportul de orice fel in Romania este net inferior celui din Belgia. Sunt oameni care au nevoie de masina pentru a se deplasa la munca pentru ca soc si groaza nu au alternative. La nivel de orase mari trenurile suburbane inca sunt ceva SF si alternativele pentru multi sunt sa mearga cu masina. La nivel de transport intre orase un tren din Mangalia a facut 2 zile pana la Oradea. Toate chestiile astea se traduc in valori de trafic rutier mai mari si raportat la infrastructura curenta in accidente mai multe. Nu e o scuza ci pur si simplu o realitate pe care orice cetatean roman o stie si o accepta. S-ar mai putea reduce numarul de accidente prin diverse metode, numai ca ar aparea alte probleme si nu e vreun politician sa si le doreasca sa apara. Da pe putinele autostrazi ar trebui sa fie camere care sa amendeze atat viteza cat si pastrarea distantei macar nu am mai avea caramboluri la greu pe autostrazi. Insa hai sa fim siguri ca ne intereseaza preventia nu sa aducem mai multi bani la buget.
      @AndreiofB
      Cum a fost cand in starea de urgenta am dat amenzi fara numar si militienii si-au batut joc de toti cetatenii onesti?
      @alexnicolae
      Nu am o problema cu viteza sau camera de viteza, atata timp cat am niste alternative. Si celor care isi doresc camere multe pe drumurile patriei sper ca iau in considerare scumpirea anumitor chestii din cauza cresterii timpilor de livrare, sau voi credeti ca preturile alea la chestii importante pentru cetatean nu vor fi impactate?!

      00
    • Poate fi și aia o strategie de a forța cnadnr să îți facă centură: scazi limita în localitate la 30 și pui linie continuă tot satul, eventual și 2-3 semafoare și treceri de pietoni :))

      00
    • Seby, oprește-ti mucusul si reciteste ce am scris, ca faci parte din generatia care are probleme in a intelege textele. Eu am scris ca am avut deja asta in romania, toti au abuzat de prevederi si pana la urma CC a decis ce este acum, cu amenzile date doar de polițist. Stiu ca la tine in benelux e minunat, asta vrem si noi.

    • @Asdad2005, dar poti seta acele camere sa inregistreze dupa o anumita limita. Scopul lor e sa reduca accidentele si sa faca putina ordine printre teribilisti. Sunt de acord cu tine ca daca pui limita la 50 vor fi niste efecte in lant din cauza transportului. Iti dau un exemplu, drumul E85 care e folosit in regim de autostrada, cred ca 110 km/h e suficent inafara localitatii, insa pe acolo multi circula cu 150, nu mai zic ca sunt intersectii cu drumuri secundare unde limita e de 70. Recunosc ca si eu merg peste limita, dar cand ajung in astfel de intersectii reduc la 90 km ( moment in care incep sa-mi iau flashuri din spate, desi daca as m-as da pe acostament as intra in ala care asteapta in intersectie ). Daca pe E85 s-ar pune camere cu limite de 110 si 70 in localitate, s-ar reduce numarul accidentelor ? ar fi chiar atat de tare afectat transportul ?

      00
    • @Adrian
      Totul sta in detalii cum a spus si Arhi. Limitele de viteza se pot seta si mai mult se pot semnaliza ca urmeaza o zona unde sunt camere radar. In fond nimeni nu ar avea impotriva acestui lucru daca s-ar intampla acum.
      Ideea este ca din foamete de bani panditul in boscheti cu radaru se va transforma in limitari de 30 km/h fara centura, prelungit localitati cu niste sute de metri. Totul pentru a-l arde pe prostul care se deplaseaza. Exista o linie fina intre siguranta rutiera si efectiv incasam bani la buget pentru ca putem. Momentan toata politia rutiera incaseaza bani la buget prin arderea fraierilor care sunt prinsi ca mergeau cu 10-20 peste limita legala.
      Sunt perfect de acord cu introducerea de camere pentru siguranta traficului rutier, dar inainte sa facem asta as vrea urmatoarele:
      1. Drumurile sa ocoleasca localitatile;
      2. Trenuri de mare viteza intre orase. Cand spun asta ma refer la faptul ca Bucuresti-Cluj sa-l poti face cu trenu in 3 ore;
      3. Autostrazi intre marile orase;
      Dupa ce facem toate nebuniile si am alternativa la masina pentru a ma plimba prin tara, merge sa punem camere de tot felul si alte nebunii. Realitatea dura este ca eu nu cred ca voi prinde magia aia asa ca ma adaptez situatiei.

      00
    • @sebybv : degeaba incerci sa explici, intotdeauna se va gasi un roman verde care sa zica ‘da, dar..’. E un fel de sedinta de scara, toata lumea cade de acord ca trebuie facut ceva, insa fiecare are alta parere. Chiar si cu exemple in fata, cand lumea cedeaza de la el in favoarea binelui comun, tot vine cu ‘da, dar ..’.

      Romanii sunt egoisti, flamanzi si smekeri. Smekeria asta ma seaca, el e mai destept ca i-o ia inaintea aluia care respecta regulile. Popor de rahat.

      00
    • @Asdad2005, ce spui tu suna cam asa: nu vreau sa respect legea pentru ca nu am drumuri, tren de mare viteza etc.. Cand vom avea drumuri si trenuri vei spune ca autostrazile au doar 3 benzi in loc de 5 si trenurile sunt limitate la 300km/h, mereu se vor gasi motive. Solutia e simpla, legea trebuie respectata. Daca legea e proasta atunci trebuie schimbata astfel incat sa nu permita abuzurile de care spui tu.

      00
    • @Arhi: Daca ai fi incercat sa intelegi textele mele (sic!) ai fi observat, poate, ca nu-mi curge din gura, si, in general, imi asum ideile, asa cum nici nu vorbesc din cartile de colorat. Din fericire pentru mine, am iesit de ceva timp de sub aria de influenta mioritica. Si imi pare rau ca in tara mea de dor, nimeni nu are curajul sa se apuce de colorat, pentru ca inca nu are ascutite toate creioanele…

      @Asdad2005:
      Aproape de casa mea e un panou langa drum pe care scrie „Drum degradat pe urmatorii 14km”. Panoul ala poate a costat 500 de Euro. Ca sa repari cei 14km de drum poate costa 14 milioane de Euro.
      Nu inseamna ca nu mai repari drumul, dar poti sa limitezi viteza pe el pana se repara, ca sa nu iti rupi masina in gropi sau sa faci accident de la evitarea lor.
      Acelasi principiu poate fi aplicat si la camerele fixe. Ele nu rezolva problema autostrazilor si centurilor, dar pot diminua numarul de morti pe sosele. Avem mai multi morti pe an pe timp de pace din accidente rutiere decat au avut astia in Afganistan in 20 de ani – pe front.

      Presupun ca tu esti genul de roman care nu a platit intretinerea pe scara, pentru ca nu esti de acord ca tevile sunt ruginite si au pierderi sub bloc, eventual nu ai platit pentru refacerea acoperisului, ca si asa nu se rezolva nimic, ca firmele sunt romanesti si fac treaba de mantuiala, iar izolarea blocului pe exterior nu te avantajeaza, ca oricum esti intre alti vecini si ai mereu cald in apartament.

      Romania este tara exceptionalilor, toti avem un caz mai aparte care merita o exceptie. „Stau doar doua minute, boss, o las pe avarii”. „Cum sa faci Satu Mare – Constanta in 2 zile?” Numai fraierii fac asta, noi avem valoare, noi ne laudam apoi la bere ca am facut traseul in 7 ore. Ca nu are cine sa ne prinda, nu sunt camere, fraierii ailalti abia mergeau cu 90-suta. Si azi n-am omorat pe nimeni. Pe E85 sunt vreo 540 de cruci. Daca erau mai multe camere fixe, poate erau mai putine cruci…

      Faceti un exercitiu de observatie, data viitoare cand sunteti in trafic: Uitati-va cati pietoni trec pe trecere in fuga, sa nu deranjeze stapanii cailor putere? Prin cate tari am umblat, numai in Romania am vazut asta. Orasele trebuie sa apartina oamenilor, nu masinilor. Daca trebuie limita de 30km/h in oras ca sa nu mai moara oameni, atunci fie.
      In Belgia (stiu, v-am capiat cu Belgia, dar tot vrem sa traim ca in Vest) limita de viteza pe calea ferata este 160km/h dpdv infrastructura. Petru ca au fost foarte multe accidente la nivel cu calea ferata, au decis ca limita maxima a trenurilor sa fie de 80km/h. Ca sa nu mai moara oameni(!).

      @hash:
      Stiu ca imi incalzesc tastatura de pomana, cine are deja gandirea formata pe modelul romanesc de democratie originala nu mai are sanse sa isi formeze reflexe de civism.
      Insa daca macar un cititor nascut dupa 2000 citeste si tresare macar un pic, poate cand va ajunge parlamentar isi va aduce aminte si va incepe reforma.

      00
  15. Pai status in boscheți e singura activitate a poliției rutiere. Dacă îi înlocuiești cu camere practic îi faci redundanți.
    Camerele funcționează cam în toată Europa centrală și de vest. În ideea că nu contează în ce țară ai mașina înregistrată, amenda îți vine acasă indiferent in ce tara te-a prins radaru.

    00
  16. Camerele radar sunt neconstituționale la România.
    Șmecheriile în schimb sunt constituționale.

    00
  17. Daaa…camere puse si scoase limitatoarele de viteza!

    00
  18. Si la ei tot un politist da amenda. Citisem acum cateva luni ca in unele zone nu faceau fata cu scrisul amenzilor asa ca au oprit camerele dupa ce si-au facut norma.

    https://www.brusselstimes.com/news/belgium-all-news/174264/speed-camera-tolerance-margins-will-be-abolished/

    00
  19. Pentru ca cei care-si doresc asta sunt o minoritate, atat in parlament ci si intre oamenii de rand.

    00
  20. Si-a plecat si Drula de la transporturi, aveam o speranta ca poate da un OUG sa schimbe legile…

    00
  21. BĂ !
    Tu vrei să moară de foame milițienii, șefii lor și șefii șefilor lor ?
    Păi la o cameră d-asta cum îi dai șpagă ?
    Tai țeava cu șpagă ce duce la București ?
    Ejti neboon ?

    00
  22. Ala e bord de BMW.

    00
  23. Ahahahaha, am mers ieri cu o proastă în Berlin, a luat trei amenzi de viteză într-o ora. E ceva festival al luminilor și ăștia nu se joacă cu siguranța pietonilor.

    00
  24. Din ce am inteles/vazut foarte multe semafoare au o mica camera care se activeaza si inregistreaza inclusiv la culoarea galbena si se ia in considerare si daca ai trecut pe galben cu viteza prea mare (ai fortat semaforul). Iar politia constata fapta insa din ce am inteles apoi se ajunge la judecator care decide si sunt cazuri de: gigel, iar ai ajuns aici, hai de data asta stai 3 ani pe bara si 500 eur amenda.

    Extra police judges are being recruited in anticipation of an increase in tickets once the margins and quotas are removed, with a goal of adding 45 employees to public prosecutors’ offices and 30 employees for police courts by the end of 2022. „We are going to invest in the Brussels public prosecutor’s office and the Brussels police court and remove step-by-step the margins of tolerance,” Van Quickenborne said.

    “We welcome every measure to increase the chance of being caught,” said a spokesperson for the traffic institute Vias (formerly the Belgian Road Safety Institute). “Research shows that the chance of being caught is much more important than the amount of a fine in order to change behaviour.”

    00
  25. Idee buna in teorie. In practica, s-ar repeta povestea de acum niste ani, cu radare in fiecare satuc necajit, de ajungi sa-ti iei concediu ca sa faci un Suceava – Bucuresti cu viteza legala. Mai scoateti capul din cur, oamenii mai circula si in afara Bucurestiului.

    00
    • Pentru asta trebuie sa cerem sosele de centura si nationale separate de iesirile din curtile oamenilor, nu scapatul de amenzi…

      Da’ la noi solutia e „las’ ca merge si-asa”.

      00
    • si care e problema sa fie radare in fiecare sat? pentru viteza trebuie sa cerem sosele de centura. drumurile nationale nu au ce cauta prin sate.

      00
    • Da. Sa cerem, sa se faca, sa ni se dea. Eu aduc pietricele, are cineva PET-uri? Sau facem o petitie online?

      00
    • In practica, s-ar repeta povestea de acum niste ani, cu radare in fiecare satuc necajit, de ajungi sa-ti iei concediu ca sa faci un Suceava – Bucuresti cu viteza legala.

      Tu esti romanul tipic – da-i in pula mea pe toti ceilalti, timpul meu e mai important decat faptul c-as putea sa omor niste oameni in trafic, asa ca imi bag picioarele-n ele reguli de circulatie si limita de viteza.

      Pe bune, asa sila mi s-a facut de romani…

      00
    • Nu, sunt doar romanul care traieste astazi in Romania si se adapteaza la situatiile existente. Da, sa fie autostrazi cu nemiluita, sa fie centuri ale oraselor, drumurile sa nu treaca prin localitati. Sunt? Nu sunt. Vor fi in timpul vietii mele? Foarte putin probabil. Asa ca nu pot sa cad in frenezia asta ”sa fie radare, sa respecte toti viteza legala, sa le dea amenzi, sa-i futem in cur si pe el si pe ma-sa”. Ia un TIR din Constanta si du-l cu viteza legala, cu radar in fiecare sat, pana la Cluj. Iti poti permite costul? Asta asa, ca sa nu ma intorc la frumosii ani 90 si intrebarea ”de ce nu se construiesc doar masini care nu trec de 50 pe ora”.

      00
    • @7 Și nici nu or să fie centuri pentru localități atâta timp cât poți da blană prin localitate fără consecințe: de ce să cheltui bani pe infrastructură când pot mări niște pensii speciale ca să ții anumiți oameni de partea ta. Când fiecare poseseor de VW second cu 300 mii km dați înapoi va vedea că nu mai poate să dea blană din cauza camerelor fixe se va gândi că e mai important drumul decât o porție de mici. O serie de camere puse în localități s-ar traduce în presiune asupra autorităților pentru investiții în infrastructură; s-ar putea să vezi chestii făcute în timpul vieții.

      00
    • Daca te grabesti, ar trebui sa ai si bani sa platesti amenda.

      Altfel ia trenul.

      00
    • @7
      Tu realizezi ca esti parte din problema?

      Altfel, repet, e destul de simplu: in localitati limita de viteza e de 50 km/h pentru siguranta oamenilor, ca in caz de ceva neprevazut sa aiba mai multe sanse sa scape cu viata. Ori tie ti se rupe de pericolul pentru viata oamenilor, pe tine te mananca si nu ti se pare normal sa conduci cu 50 km/h in oras pentru ca – vai, oroare – un drum Suceava – Bucuresti ia prea mult timp. Pentru tine o ora e mai importanta decat viata unui alt om.

      00
  26. Cand cineva care de obicei conduce tare (ca Vali) sustine introducerea de radare fixe, care are „arde” pe toti, nu poti sa spui decat ca sustine un principiu; jos palaria!

    00
  27. Pt ca multi parlamentari, consilieri, primari, etc stau de multe ori la distante considerabile de Bucuresti sau de orasele pe care le „guverneza”. Astia nu au chef sa piarda vremea mergand cu o medie de 50-60 km cat ai merge in zone aglomerate ca sa fii sigur ca nu patesti nimic. Astia merg cu 100-150 in asemenea zone si nu au chef de radare fixe si inregistrari. Eu cred ca stiu in avans cand sunt radare si merg ok si in rest ii dau blanao. Asa ca legea o sa se schimbe la pulivara.

    00
    • Ar mai fi de adăugat: o astfel de măsură al lovi în firmele de transport ale căror mașini merg prin localități cu viteză mult mai mare decât cea legală (lipsa șosea centură, marfă care trebuie livrată într-un anumit timp, etc). Aceștia se pot organiza mai bine când vine vorba de protestat așa că tu ca guvernant nu vrei să faci chestii care pun presiune pe tine și te forțează să muncești.

      00
  28. Cred ca se poate rezolva usurel, in cintextul actual. Discuta Bode de la Interne cu Bode de la Transporturi, cu Bode care doarme pe bancheta, si o lamureste. Daca nu cumva e si Bode de la taiat frunze implicat, ca atunci e mai greu.

    00
  29. Tot de la belgieni: se instaleaza mai nou radare „tronson”. La Radarul simplu fix incet in zona si apoi dai talpa. Radare tronson,fixe,e unu la intrare altul la iesire din zona controlata calculeaza viteza.Daca in fata lui ai 50 apoi dai talpa si iar incetinesti la iesire, calculeazae ca intre radare ai depasit cu x km/h viteza legala. Astea sunt bune in Ro in sate, colune care sunt traversate de E85 fe ex.
    Tot in Belgia de la 1 nov. politia poate cere waze,tomtom, coyote sa nu publice avertismente radar in anumite sectoare…

    00
    • La bulgari, si la dus si la intors, am vazut o gramada de echipaje de politie. Tranzitand Bulgaria am numarat aproape douazeci. In Romania nu am intalnit nici unul (ministru de interne e un prost. Prostia lui ne costa).

      Cei mai ‘smekeri’ soferi, care mergeau cel mai tare aveau numar de Romania. De Bucuresti.

      Bucurestiul e un haos rutier: nu sunt benzi, semnele de preselectie sunt prin copaci, semafoare la stanga! un bou a schimbat intre deasupra si pasaj la Unirii (acolo unde se circula tare), motociclistii paraie tare si fac slalom printe masini. Centura e o abominatie. Autostrada libera, desi DN1 era plin.

      Cel mai agresiv Be era un Lexus care statea in coada de la Ruse (am stat 4 ore in coada ca sa intru in Ro) avea numar de Bucuresti. Schimba intre cele 2 cozi ca un pendul (de vreo 2-3 ori si-a luat claxoane si injuraturi). Nu a reusit sa ajunga mai in fatza, doar a iesit in evidenta prin nesimtire. Era ‘competitiv’.

      Niste tzigani cu numere de Polonia lasau geamurile jos si puneau manele blana. Motoare super-obosite care fumegau la greu.

      Toata lumea in coada de masini trebuie sa miroasa fum de tzigara. (Daca te duci la plaja, nu vei respira briza marii, ci fum de tzigara, dar asta e din alt film.

      In concediu am ‘fumat’ mai multa tzigara (involuntar) decat in tot anul la un loc. Tzigara pute. Un nefumator te simte de la 100 de metri).

      Unii soferi ieseau din masina si mergeau cu copilul sa se usureze in tufe, lasand masina in coloana. Bineinteles intre timp coloana avanseaza si ailalti se baga in fatza, doar sunt romani, ce naiba. Unul singur a scos masina de pe partea carosabila – Logan (chapeau).

      Soferii de Dolj daca se pierd unii de altii sunt morti, asa ca nu te lasa sa te intercalezi intre ei. Or fi fost legati cu sfoara si n-am vazut eu.

      O gramada de soferi cu numere de Mures care merg in haita.

      Unul care imi conducea in spate avea farurile de ceatza (nu era ceatza). L-am avertizat cu ceatza de pe spate sa le stinga si le-a stins. Asta mi-a placut.

      00
  30. Tocmai ce m-am intors din spatiul ex-iugoslav: Serbia, Muntenegru, Bosnia, Croatia…
    Limita de viteza pe drumuri nationale este de 80 la ora, cu 60 la ora pe poduri si astia au nenumarate poduri, si am trecut prin zone cu restrictii de 20 la ora. Linia continua era nesfarsita.
    Doar prin Croatia am prins zone cu 100 la ora
    In mod surprinzator, lumea respecta aceste limite. Hai ca se poate.
    La cateva zile dupa am mers pe E85: unde era o banda se mergea pe 2, unde era limita 50 se mergea cu 70, in afara localitatilor am mers si cu 130. Pentru ca asa mergea toata lumea. Pe marginea lui E85 e plin de cruci, dar nu vrem sa facem legatura cu viteza. Pentru ca avem termene de indeplinit. Hai ca e sinistru.

    00
    • Tocmai ce m-am intors din Germania, autostrazi fara limita de viteza, n-am vazut cruci pe margine. Poate ajuta si faptul ca au infrastructura si nu e nevoie sa se grabeasca prin localitati si DN-uri.

      00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.