Nu înțeleg economia firmelor mici de echipament sportiv

Pe Instagram e o frenezie de câțiva ani pe tema asta: zeci de firme de care nu a auzit nimeni, uneori nici măcar mama creatorului, bagă bani în reclame și influenceri pentru a promova niște haine de făcut sport cel mult generice. Am stat și m-am uitat, nu sunt vreo chestie revoluționară sau măcar utilă, sunt aceiași colanți respiranți și aceleași bustiere care sunt peste tot.

De asta zic, sunt curios să cunosc cumpărătorii acestor branduri și să discut cu ei pe tema asta. Cum cred ei că Nike sau Adidas sunt fraieri și Benga Sport, cu sediul într-un bloc din Baia Mare, a investit serios, a venit cu o idee nouă, a făcut R&D și îi rupe pe genunchi pe obosiții ăștia care valorează miliarde.

Da, ok, înțeleg ideea, companiile mici sunt mai vioaie, se mișcă mai repede la adus pe piață produse și la reparat greșeli, dar parcă îmi vine greu să cred că giganții nu i-ar strivi instant dacă s-ar simțit amenințați sau dacă ar descoperi vreo idee bună.

echipament-sport

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

38 comentarii

  1. Rungne.com

    Thank me later

    00
    • Da, clar, 285 de lei un tricou 50% poliester. Thank you later.

      00
    • Fair point, pe site-ul ala doar pantalonii au sens desi sunt putin cam scumpi. Dar macar merg oriunde ( mai putin la ski, cred)

      00
    • Sigur au sens.
      646 lei pantaloni din 88% polyamide 12% elastane.
      620 lei o cămașă din 88% polyamide și 12% elastan.
      La banii ăștia îmi iau DeerHunter și îmi mai rămân bani de bere.

      00
    • @Sorin – am luat la rand toate tricourile si au minim 50% poliester ( Nike, Asics, Decathlon si de 40 Euro ) .
      Ce tricouri pentru sport care nu au majoritar poliester ai gasit ?

      00
    • Constantin, la banii aia iei merino 100%.
      Sau poliester de fite, gen Compressport (eu nu mi-am permis, dar am niste tricouri de compresie mai ieftinute de la UA si pot sa spun ca se simte diferenta fata de un tricou „normal”).
      La tricourile de poliester cu croiala normala n-o sa simti mare diferenta intre un Nike de 50 de dolari si un Kalenji de 50 de lei. Poate doar la asprimea materialului, daca alergi maratoane si ai sfarcurile sensibile :)

      00
    • Merino este bun iarna pe dedesubt , nu pare asa bun la eliminat transpiratia . In rest se scamoseaza imediat si nu este cea mai durabila chestie .

      La 5-10 Euro poliester 100% materiale si croiala simple . la 15-20 Euro poliester 100% cu aerisiri si tesatura mai fina . Peste 20 Euro tricouri mai specializate ( compresie , trail ) care au si poliamida, elastan/lycra .
      Ce au in comun toate ? Minim 50% poliester .

      00
  2. ai deochiat-o pe Jaqueline

    00
  3. Romania nu conteaza pentru genul asta de business, dar sunt firme mici, care scot putin capul, vand foarte bine online/amazon, isi fac un mic renume, apoi cei ce lucreaza sunt cooptati in firme mari pe pozitii bune, si/sau afacerea e vanduta cu un oarecare profit.

    00
  4. Cred ca este vorba doar de aspect/de design. Nu stiu daca cineva isi imagineaza ca tricoul tehnic de la Benga Sport este mai bun decat cel de la Under Armour sau de la Adidas.

    00
    • Aici nu fac vreo referire la faptul ca firmele astea de bloc sau de boxa comuna sunt mari scule pe bascule. Dar sa ne intelegem, Nike, Adidas, UA, au si marfa de doi bani. La Nike partea de QA a devenit cam inexistenta, si aici vorbesc si de produsele aflate in gama de sus. Adidas inca se tin decent, dar mai au si ei scapari. Same shit si in cazul UA, desi nici la ei nu e mai roz situatia. Nu mai sunt ce au fost nici marcile astea.

      00
    • clar suntem cu totii spalati pe creier cu termenul asta „tehnic”
      e un tricou de plastic ce naiba e asa de tehnic

      00
    • „Plasticul” ala e gandit de unii, fie ca vorbim de croiuri fara cusaturi in zonele de flexie, sub brat, in pliul cotului, fie vorbim de cusaturi plate, sau de utilizare a materialelor cu elasticitate diferita, deformabile pe o singura directie, cu uscare rapida ,etc
      Asa ca unele tricori de plastic isi merita banii. Sigur ca exista si tricoul clasic, ca ala de bumbac traditional, doar ca de plastic. Alea le cumperi asumat, sunt niste tricori de plastic, nu tehnice.

      00
    • Mult marketing si multa vrajeala, tricou tehnic, echipamet special…..pentru niste chestii din plastic.
      Unde am vazut diferenta, la un tricou de fotbal adidas, da, ala intr-adevar, lejer, nu il simtei, rezistent, nu transpirai in el, dar era vorba de un tricou adidas original de echipa nationala; restul, multa vrajeala ieftina, cand ii mai vezi si ca te iau cu R&D….este cercetare, dar nu la nivelul asta (la imbracaminte militara este multa cercetare, de exemplu, sau imbracaminte profesionala (mediu marin, etc).

      00
    • Da,da e tot plastic, doar ca un plastic retine apa si altul nu o retine. Un plastic iti face rani pe piele de la un efort intense iar altul nu. Asa da, in teorie toate is plastic.

      00
    • asa am zis si eu ca am crescut cu tricou de bumbac si adidasu de pele.

      iti trece pe varf de munte daca stai cu carpa aia de bumbac 100% uda pe tine.

      00
    • Eu nu credeam ca cineva isi imagineaza calitate la nike / adidas, unde platesti doar firma si marketingul. Crezi ca RedBull, de ex, e mai calitativ decat Hell?. Uita-te pe eticheta.

      00
    • de aia Hell e 2 lei și Redbull e 6, restul e marketing!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • @mrcdl, poti sa faci o comparatie la tricourile echipelor de fotbal. De multe ori in magazinele lor au optiunea de a alege intre tricou suporter sau tricou tehnic. Nu trebuie sa te imbraci cu ele, se simte direct la pipait ca sunt fabricate din materiale total diferite.

      @nm.bradu, si cu toate astea, RedBull este mult mai bun la gust decat Hell.
      La fel cum Coca Cola este mai bun la gust decat Adria Cola, desi probabil ca ingredientele de pe eticheta sunt aproape aceleasi.

      Poate ca este si marketing mult la companiile astea de produse sportive, dar daca vrei sa faci sport mai des de 1 ora pe saptamana se simte diferenta atat la haine, dar mai ales la incaltaminte.

      00
    • toti prostii care nu fac sport

      „clar suntem cu totii spalati pe creier cu termenul asta „tehnic”
      e un tricou de plastic ce naiba e asa de tehnic

      00
    • sa vezi ce misto e sa pedalezi intr-un tricou de bumbac. Fara buzunare la locul lor. Dupa 100km sa simti frumos toate urmele de transpiratie
      Sau sa schiezi in haine netehnice. la 50+ km/h sa simti asa frumos cum intra frigul, dar macar nu iese apa

      ah…La o partida de fotbal intre baieti nu conteaza. Sau la halbere

      00
    • @vali Da, exact de aia. E si logic, miliardele bagate de redbull in marketing trebuie scoase de undeva.

      00
    • @andrei g M am exprimat defectuos. Am vrut sa spun ca intre Nike / Adidas si alti producatori mai micuti nu (mai) este cine stie ce diferenta de calitate. Tehnologiile sunt aceleasi.

      00
  5. Nu-s din alea care fac drop-shipping de chestii rebranduite din china sau Benga Sport e din alta categorie?

    00
  6. Pai asa ar trebui sa nu mai incerce nimeni nimic…
    Eu unul am gasit de multe ori produse mult mai bune la producatori autohtoni decat la cei cu renume. Si ma refer la imbracaminte/incaltaminte +/- alte lucruri. O fi lumea sportului diferita, dar pentru multi nu conteaza asa mult detaliile, doar daca esti pro.

    Sa dau si un exemplu intre… luat niste nikeuri pe care le-am avut acum 4 ani si de care am fost extrem de multumit. Am luat un model similar si hop, talpa e din cel mai jegos material (parca merg pe piatra) iar la interior sunt niste cute dubioase. Cum naiba au reusit nu inteleg. Si pretul a fost dublu (in mintea mea am zis ca inflatie + succesul modelului = crestere de pret).

    00
  7. Eu am descoperit o firmulita mica in Slovacia, vand si in Romania (Zajo)
    Prima data am luat un cort tip tunel, descriere decenta, caracteristici OK pentru banii ceruti, am zis ca incerc. Produs peste asteptari.
    A luat sotia o geaca de schi, nu ia placut (prea subtire, fara aerisiri sub brat ,etc) facut retur si luat urmatoarea versiune. Impecabila, atentie la detalii, gandita de sportivi nu de „fashoniste” o placere sa o porti si sa schiezi in ea. cu siguranta imi iau si eu una, model barbatesc, cand expira geaca actuala. Nu merita tinute mai mult de 5 ani ca se degradeaza membranele (in sensul in care nu mai respira catre exterior – devin un fel de musama in care transpiri). Nu sunt produse scumpe pentru calitatea lor, dar trebuie sa stii ce iti cumperi. Si da, au si ei tricori, dar cel mai probabil nu o sa cumpar de la ei ca nu sunt „fanboy”. In rest, produsele tehnice, corturi, saci dormit, imbracaminte tehnica de iarna, trekking sunt peste media pietei si cu un pret un pic sub medie. probabil ca deaia rezista cu ~ 100 produse sub brand propriu.
    Imi pare rau ca nu e un brand similar in Romania pe care sa-l sustin. Ai nostri stiu doar sa importe branduri consacrate ca aia cere piata (plus eventual logo cat mai mare si „blanita” pentru hainele de dama – nu exista ceva mai odios pe echipament de munte/sport).

    00
    • M-a lovit melancolia.
      Am un polar de la ei luat acum vreo 16 ani din Himalaya,ca n-aveam bani de fite. E „polarul de stat la foc” ca are saracul gauri de la scantei de parca l-a calcat o armata de molii rusesti.

      Asta si ca poti sa adormi in el beat si sa te trezesti relativ viu:)))

      00
  8. Pe anumite nise firmulite din astea au reusit, eu sunt fan ciclism si acolo firme gen Adidas si Nike s-au bagat doar cand au vrut sa sponsorizeze ceva, acum fac legea firme noi gen Rapha, Le Col, Alé, Endura, Gobik, Bioracer, MAAP, mai nou Isadore sau La Passione (mai sunt si mai vechi gen sau Castelli, Assos, Pearl Izumi, Giro, Shimano sau Mavic). Iar majoritatea din firmele noi s-au ridicat prin social media si marketing agresiv.

    00
    • Ale și Endura sunt in categoria „ălor vechi”. Dar da, firmele de nișă de fapt au grosul în domeniu. Adidas și Nike au ieșit din ciclism de când cu scandalurile de dopaj – Adidas era firmă de casa Telekom (Jan Ullrich) iar Nike era sponsor cu surle și trâmbițe pentru Lance. Acu’ încearcă să reintre da’ degeaba. In alte sporturi, la fel – in alergare de anduranță Nike și Adidas nu sunt neapărat prima alegere. Inov8, La Sportiva, Hoka, Saucony etc sunt la putere

      00
  9. Frenezia e alimentata si de succesul Gymshark care a pornit fix asa dar acum a luat-o-n sus bine de tot cu produse de fitness mai bune decat Nike/Adidas

    00
  10. https://www.gymshark.com/

    https://alphaleteathletics.com/

    2 exemple de astfel de companii.Ii urmăresc pe YouTube de prin 2013-2014 pe fondatorii acestor companii și cum au reușit sa le ducă la miliarde dolari(gymshark)
    Pur și simplu au copiat Nike și au făcut hainele sa fie mai fit pentru cei care merg la sala.Sponsorizează influenceri din lumea fitnessului pentru ca produsele sa fie vizibile in social media.
    Se trimite tiparul in China,se primește înapoi prototipul,se mai ajustează și apoi se importa in cantități enorme.Profitul e pe la 50-60%,uneori și mai mult din ce spun ei.
    Cei doi fondatori sunt Christian Guzman(alphalete) și Ben Francis(gymshark).

    00
    • Mai e și Castor sau cum plm se cheamă, care au un logo oribil, dar deja sponsorizează vreo 2-3 echipe de premier league și echipa aia de semi-profesionisti unde se ratează băiatul lui Hagi

      00
    • Baiatul lui Hagi nu se rateaza, pur si simplu atat poate. Fata de tatal sau unde era mult talent combinat cu multa munca, la Ianis este doar multa munca.

      00
    • @Perkele: Hagi joaca la dinamo?????

      00
  11. model de business: cauti pe alibaba colanti si bustiere. colantii sa stea bine pe cur, bustierele sa fie colorate.

    Pui branding de 2 lei, tema de magazin online din aia buna de 50 de euro, cont de insta platit.

    La toale de sport e simplu, nu e costum din 3 piese. Merge material ieftinache pana se prinde prostu, durata de viata mica, nu e multa croiala, colantu merge si la slabe si la grase (Body positive).

    Pac ai brand de haine. lululemon de romania.

    00
  12. Probabil sunt victimele vreunui curs de îmbogățire rapidă gen amazonienii ori un fel de 2-in-1 secretară și amantă +20 care trebuie totuși să treacă ceva în CV (nu râdeți, am întălnit).

    Ar mai putea fi „niște băieți” care vor să facă rulaj (chiar și pe o ușoară pierdere) pentru a obține exclusivitate natională pe distribuție a unor branduri. Am un cunoscut care e aproape milionar din hrană de pești pe acest model.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube