inovaţie în media, versiunea mea

Citeam ce se mai întâmplă în zonă şi ce conferinţe mai sunt.

Ochii mi-au căzut pe lista de participanţi de la conferinţa Inovatie în Media. Am frunzărit un pic şi n-am găsit pe cineva interesant, în afară lui Jim Chisholn (cara are un interviu interesant în Cotidianul). Din păcate, ceea ce ar putea spune tipul nu se aplică la noi în următorii ani. Mai interesantă ar fi părerea unor oameni care chiar contează în zona media. Din păcate, lista de mai sus e săracă în persoane care să se priceapă. 70% din ei sunt nişte poveşti de succes conjuncturale sau gogoşi umflate de trusturi, începând cu CTP şi continuând cu Stanca, Mărgărit şi Noaghea. Când o să mă fac mare, o să devin redactor şef al unui site important şi blogul meu va fi pe prima pagină, de unde voi emite judecăţi de valoare, sorbite cu patimă de restul industriei.

Până atunci…

Cine a făcut inovaţie media în România? Simplu. Doi oameni. Nici unul nu e pe listă. Sârbu şi Prigoană. De primul se ştie, de al doilea…

Prigoana a împins cu 2 ani industria de ştiri şi de internet din România. Cu înfiinţarea Realităţii TV. Ţineţi minte cum râdeam când promova oamenii de la Rosal la televiziune? Nu prea râdem acum, nu?

Apariţia Realităţii TV, o televiziune pe modelul CNN,  a schimbat mult. A forţat televiziunile generaliste să îşi întărească echipele de ştiri, care să caute şi să obţină informaţia mai bună şi mai rapid. Ţineţi minte jurnalul de la ora 14 de la TVR? Înainte era o chestie plicticoasă, alcătuită din resturi de materiale care nu încăpuseră în jurnalul de la ora 19 şi din ştiruţe simple. Nu mai e aşa de ceva vreme. La fel şi restul, care trăiau cu frica de „ne fura realitatea ştirea”.

Online, cu un flux de ştiri foarte puternic şi non stop, a forţat şi alte entităţi să publice online. Apoi, au apărut apoi siteurile de ştiri fără susţinere din offline, care au văzut în aceste fluxuri imboldul de care aveau nevoie pentru a exista. Întâi au copiat/agregat, apoi au adaptat, apoi au trecut la produs conţinut propriu.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

6 comentarii

  1. Mda … ca tot ai pomenit de jurnalul de la ora 14 al tevereului, mai bine ziceai si de jurnalul de la ora 17 a lui Sarbu care se pare ca se inspira din zicala „if it bleeds, it leads” dusa la extram intr-un stil balcanic. Mai stie cineva daca jurnalul ala are acelasi format, ca eu nu ma mai uit de mult la ora aia la stiri.

    00
  2. e tot ala. nu esti tu de vina, e vina alora care se uita.

  3. stimate domn
    in cea mai mare parte aveti dreptate. insa as vrea sa punctez ca titlul exact al evenimentului este inovatia imedia – Ziarele si New Media in Dialog cu Viitorul. adica ce s-ar putea inova in presa scrisa. cred ca dl. Prigoana nu deruleaza multe activitati [pe zona de saptamanal vezi Taifasuri, etc] iar Sarbu a fost novator pe produse de nisa [ProSport, Ziarul Financiar] etc. poate ca o sa urmeze si episodul 2 – inovatia in media – TV-ul si New Media in Dialog cu Viitorul.

    00
  4. parerile noastra difera putin mai mult, mai ales pe partea de media clasica.

  5. am parul alb de la carat ziare dar invataturile lupilor tineri sunt intotdeauna binevenite

    00
  6. Cred ca ai dreptate. Prigoana a inovat in televiziune copiind CNN-ul. Meritele site-ului Realitatea, insa, nu-i apartin, caci site-ul a inceput sa arate a site de stiri de-abia dupa ce Prigoana a vandut televiziunea. Nu lui Vantu, ci unei companii din Cipru legta de PSD. Asta se intampla in 2003. Blue Link etc, parca asa se chema compania, iar director al Realitatea TV era, in perioada PSD, Dan Andronic. Asta asa, ca anecdota.
    In rest, cred ca inovatia nu insemana sa adaptezi retete, asa cum a facut Sarbu, sau sa faci televiziuni gen „Taraf TV”.
    Nu sunt de acord nici cu Iann, care spune ca Pro Sport si ZF sunt produse de nisa. Pro Sport, la tirajul lui, e printre primele cotidiane ale tarii. Trist, dar asa stau lucrurile. ZF sta mai bine decat cotidiane generaliste, asadar nu e chiar de nisa.
    In rest, numai de bine…

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.