Cel mai bun înlocuitor pentru lanțuri de zăpadă: șoriceii de plastic

Metoda asta e pur și simplu genială. Genială!

Dezavantaje:

  • când ajung la asfalt, se rup instant.
  • pot fi folosite o singură dată.

Avantaje:

  • sunt ieftini. 20 bucăți costă în jur de 10€, în funcție de lungime și grosime. probabil la Dedeman sau Hornbach chiar mai puțin.
  • fiind subțiri, nu trăncăne mașina ca naiba.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

60 comentarii

  1. Daca nu vrei sa-ti fure cineva cauciurile

    10
  2. O alternativa care chiar merita incercata, Bun Sfat!

    00
  3. Chiar par ok chestiile alea.

    00
  4. imi place cum pare atat de usor de montat, si domnisoara are mainile curate, dar nu e atat de usor sa bagi colierul prin gaurile din janta si sa il scoti pe partea cealalta, intr-un spatiu ingust si incomod.

    Dar da, e o idee bun.

    00
  5. E o idee buna. Si faptul ca se demonteaza automat cand intri pe asfalt se poate considera un avantaj. Bride de 15cm am luat engros la 16 lei punga de 100. Cred ca 40-50 cm ar fi bune, vedeti la magazine de electrice. La cat de ieftine sunt merita avute in masina.

    00
  6. Tare bune si tare ieftine…

    https://imgur.com/rHipOK0
    De pe site-ul lor: https://www.ziptietraction.com/

    si pe un alt site celebru…
    https://imgur.com/9fIAnW2

    Pacat ca nu mai sunt. :)

    00
  7. Se monteaza aproximativ la fel de greu ca lanturile. La prima iesire pe asfalt se turtesc. Iti trebuie un cleste ca sa la montezi. Sunt de unica folosinta.

    Doar niste constatari.

    00
  8. Soricei, se folosesc si la legat cabluri.

    00
  9. Siguranta inainte de toate.La o frana te duc cu tot cu soricei si stiu bine ce zic deoarece lucrez la o firma de lanturi antiderapante in Sibiu unde calitatea si siguranta este mai presus de toate.
    https://www.rud.com/ro/produkte/lanturi-antiderapante.html

    02
    • Cateodata carpeala poate ucide :D lantul e cel mai sanatos daca tot vrei sa faci sport extrem. Macar stii ca te tine atat cat sa ajungi la destinatie

      01
  10. daca ai janta d-asta cu spite, din prima ai gresit. Nu sunt bune pe zapada mare, ca intra printre ele si in contact cu discul fierbinte se topeste, apoi ingheata cand te opresti. Daca ai de tabla, o sa fie o adevarata provocare sa le treci de jur imprejur. Eu ma chinui si doar sa leg capacele si chiar si ala de la vulcanizare se murdaresc facand asta.

    01
  11. La jantele de tabla se vor agata in etrier (cel putin la dimensiunile rotilor masinii mele).

    00
  12. o solutie mult mai rapida si comoda ar fi o integrala in dotare ;-)

    00
  13. Am folosit asa ceva pe bicla in vreo 2 ierni. Partea nasoala a fost ca a trebuit sa scot frînele :D, neavînd frîne pe disc. Pt. amatori de asemenea distractii, recomand. Mai e o varianta pt bicle, cu suruburi mici pentru profile de gipscarton bagate prin pneu, dar mi s-a parut mult prea mare bataia de cap.

    00
  14. in loc de lopata imi cumpar bestia asta, ies din groapa mai usor :)) foarte tare .

    00
  15. Un fel de Trac-Grabbers dar pentru masini normale, nu ca si „tractoarele” americanilor.

    Se bazeaza cam pe aceeasi idee, dar macar astea se pot refolosi, teoretic.

    00
  16. de cateva ierni n-am avut nevoie sa pun lanturile la masina, or fost bune anvelopele de iarna. asa ca pe lanturi le uit in portbagaj odata cu montarea cauciucurilor de iarna iar la primavara le depozitez in garaj.
    dar pentru astia care se lovesc de problema, cred ca e mai avantajos sa-si cumpere niste lanturi cu vreo 15-20 de euro decat sa dea 10 pe niste plastice.

    00
  17. Chiar nimeni nu observa diferenta intre colierele prezentate in filmulet, care au un fel de „colti/dinti” pt a „musca” din zăpadă si colierele de legat cabluri care nu au nimic? Aceste coliere pt cabluri ajung undeva la 2-3mm grosime, adica mai putin decat sunt crestele unui cauciuc de iarna decent. Dificil de montat la jenti de tabla, posibil sa zgarie jentile de Al mai ales in combinatie cu zăpadă si nisip/praf. Eu le-as lua in considerare doar ca o ultima alternativa si nu as porni la un drum dificil doar cu „soriceii” astia in portbagaj.

    00
  18. Da cauciucurile de iarna ce au? Ma refer la cele normale si nu SH. Sint acceptate cauciucurile de iarna cu cuie in Romania?

    00
  19. Par foarte bune pentru a iesi dintr-o situatie nasoala cand chiar e super polei pe jos.

    Nu sunt de pus in loc de lanturi, ci mai degraba o vad ca pe o solutie de moment foarte buna si convenabila.

    Si ca pret e ok. Nu cred ca esti atat de ghinionist sa ramai blocat mai mult de 3 ori/sezon.

    00
  20. Bă, de ce dracu ai postat clipul ăsta? Îţi dai seama că în primăvară vor fi plin de „șoriceii” tăi pe marginea drumului?
    Deci o Românie curată pe când?

    00
  21. nu sunt cele pe care le-ai linkuit tu in articol, e vorba de niste soricei cu zimti mari, cei pe care ii avem noi in marketuri nu au dinti si nu ar functiona.

    00
  22. Sunt făcute din pet-urile de pe marginea drumurilor.
    A-ți observat ca nici nu strânge capetele alea tăiate ,le lasă pe lângă .

    00
  23. Merge si pe motocicleta..

    00
  24. La iesirea pe asfalt as recomanda sa fie taiate. Daca astepti sa se rupa singure risti sa iti intre prin diverse locuri la motor, curele, etc.

    00
  25. În lipsa produsului original se pot cumpăra bride normale și se pot lega una de alta ca sa cuprindă cauciucul. Ar trebui sa țina cât să te scoată din zăpadă.

    00
  26. Deci practic sunt niste panduiti mai grosi cu caneluri mai adanci.

    00
  27. Needless to say: daca starea drumului este de asa natura incat politia ii lasa doar pe cei cu lanturi, ma indoiesc ca te va lasa daca ai „soricei” prinsi la cauciucuri :)

    00
  28. 10 kkturi din alea costa 10 euro. Cu 20 Euro imi cumpar lanturi si le folosesc pana la adanci batraneti

    00
  29. Plm Vali!
    Intr-un articol zici ca daca esti sarac si n-ai bani sa-ti intretii cum trebuie masina (service de calitate si regulat, nu anvelope sh, nu RCA cel mai ieftin) si mai bine nu-ti cumperi masina ca mai omori si pe altii in afara de tine, iar acum vii cu idei geniale de astea..

    00
  30. Okay, okay!

    ”Când ajung la asfalt, se rup instant.” Și apoi? Ca niște cetățeni civilizați ce ne aflăm, nu vom lăsa gunoi pe drumurile patriei, că și așa suntem nemulțumiți de plenitudinea lui, și vom culege atenți fiecare colier de plastic dezintegrat, bucată cu bucată. :)

    Sau? ;)

    00
  31. Lanturile cel mai des sunt greu de montat (cel putin eu nu stiu cum sa le montez), si pe langa asta spargi in doua bucsaraia si face masina ca un tractor in rampa. Ideea acestor plastice nu este decat pentru moment pentru a iesi din zapada. Nu este o alternativa pe care sa o folosesti atat pe zapada, polei si asfalt, pe cand lanturile le poti folosi unde vrei tu, desigur pe pielea ta ca ulterior vei schimba multe brate, bucse si altele.

    00
  32. eu mi-am cumparat asa ceva de la un service danluc auto

    00
  33. am luat de la hornbach niște șoricei albi, 40cm, 30 lei 50 bucăți.

  34. Centurile antiderapante Smart Grip sunt concepute pentru a ajuta conducatorul auto sa iasa in siguranta dintr–o situatie de urgenta sau pot fi folosite pe drumuri cu aderenta scazuta ( noroi, iarba, nisip, prundis, zapada).

    Centurile antiderapante auto universale SMART GRIP se adreseaza conducatorilor auto care prefera un dispozitiv usor si rapid de folosit decat lanturile antiderapante sau alte sisteme antiderapante.Antiderepantele auto Smart Grip sunt proiectate si fabricate astfel incat sa nu dauneze anvelopelor sau jantelor chiar daca se circula pe suprafete dure.

    Spre deosebire de lanturi antiderapante, centurile auto antiderapante SMART GRIP se monteaza foarte usor fara a fi necesara deplasarea vehicului chiar si atunci cand acesta este impotmolit in rampa sau in panta.
    http://www.antiderapante.com

    00
  35. am folosit nituri bagate intre rizurile la cauciuc.ieftin si comod.nu afecteaza roata si nu sar imediat cand dau de asfalt.se monteaza usor iar daca pui 5-6 nituri poti iesi din situatii dificile.este a 3 a iarna cand folosesc asa ceva.o punga de nituri este 4 roni iar aparatul il aveam prin casa.am mai folosit coliere de metal cele cu bila dar sunt scumpe.sunt eficiente dar scumpe iar daca vrei sa le scoti nu poti decat prin taiere deoarece se blocheaza bila la imbinare si acolo moare.vad aici ca uni habar nu au ce vorbesc.nu te murdaresti si nu-ti taie nimic pe sub masina.colierele de plastic pur si simplu se rup si papa cand intra in contact cu asfalt curat.cele mai eficiente si ok au fost niturile care se monteaza in max 2 minute si te scot din greutati.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Pun clipuri pe Youtube