Influenceri Social Media și un manager de hotel isteț

O tipă dă un mail unui hotel de lux și cere cazare 5 nopți contra expunere pe conturile ei de social media. Tipul de la hotel pune mesajul pe net și râde de ea că nu știe pe ce lume e, toată lumea se amuză, unii o găsesc și încep să râdă și de cât de influenceriță e ea pe conturile ei de social media. Povestea e aici sau aici. Urmăriți și explicația tipei, e penal de amuzantă.

Doi ani. Atât mai au fabuloasele, morodanii și razii efii României până să avem și noi din astea. Deja se vorbește pe la colțuri, deja bugetele se întorc în „online-ul normal”, deja reachul facebook și youtube începe să le joace feste. La un moment dat cineva va claca și va spune public despre cum sunt unii care cer chestii de la 1.000 la 60.000€ contra expunere.

Trebuia să se ajungă aici și trebuie să se ajungă aici. Când participăm un blogger și un social media influencer din ăsta la o campanie, și eu boxez de două ori mai multe rezultate ca tine, iar tu ești supărat că clientul se întreabă de ce ceri tu de cinci ori mai mult, iar tu pe apuci să trimiți print screen-uri cu articole de-ale mele în scriu cuvântul *ula ca să îți scuzi eșecurile, nu are cum să nu se ajungă aici. Și chiar dacă mă scot pe mine din ecuație (și pe toți bloggerii), când se trage linie, rezultatele social media influencerilor nu le fac cinste.

Am făcut un podcast de 4 minute despre o temă adiacentă după ce lui Ilie i-a ars casa, pentru că vloggerii se miră de ce îi înjură lumea.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

65 comentarii

  1. „*rint screen-uri cu articole de-ale mele în scriu cuvântul *ula”

    da’ de când litera * (p) e banată in lb romănă?

    00
  2. Tu cum poti sa nu clipesti 4 minute?

    00
  3. lasa ca nu ai vazut ca e mult de lucru sa scrii articole despre cat de fain e hotelul? Ah, daca cumva nu-ti da si sampanie atunci e un hotel de kkt si nu merita sa mergi acolo. Tudor Popa e tare suparat ca si el a stat moca pe la hoteluri si e mult de lucru.

    In sfarsit se contureaza ideea ca reach-ul si awareness-ul care nu aduc si vanzari is fix 0. Pt o companie nu conteaza ca toti stiu de ea si da faliment, prefera sa stie 10 insi si sa faca profit.

    00
  4. adica tu vrei sa zici ca dai bani pe toate greblele alea de la dedeman?

    00
  5. Pot să îți rămână și cei mai puțin înzestrați cu materie cenușie, depinde la ce faci reclamă.

    00
  6. Draga de ea si-a dezactivat comentariile la acel video :)) … asta spune tot

    00
  7. daca i’ar fi cerut sa’i faca o MUIE BLOGGERA, ar fi vrut?

    00
  8. Si totuși Selly are 1 milion subscribers pe Youtube, o sa spuneți ca nu contează pentru ca este urmărit de puștani, dar peste 5-10 ani acei copii se vor angaja, vor avea un salariu si vor fi influențați tot de Selly.

    00
    • Tu esti d-ala care inca asculta 3Sud-Est la 30+ ani, nu?

      00
    • e irelevant pentru mine ce număr are selly. o data ce s-a umplut de abonați si au venit sponsorii, i s-a schimbat radical conținutul și a început să se asocieze cu tot felul de clickbaiteri de profesie. atunci am dat unsubscribe și bine am făcut, conținutul a devenit din ce in ce mai neatractiv de atunci

      00
  9. Comentariu lasat de una delia manolescu (sa ne mandrim cu ea…) pe pagina hotelului: 1 stea „This is social media revenge asshole! Learn how to treat people with respect, especially influencers!”. Asta in conditiile in care pagina s-a umplut de 5 stele si comentarii bune la felul in care ala i-a raspuns micii cersetoare. Wtf, n-am putut sa o ascult nici 2 minute, plus ca avea ochii rosii zici ca ii pleznisera venele… cat de penibil sa crezi ca un hotel are nevoie de o cacata cu ochi, ca sa isi faca reclama. Cam cat de ingamfata poate sa fie? Astia au impresia ca pe lume nu mai exista decat oile care au nevoie de influentatorii pzdii masii ca sa poata trai? Ca nimeni nu mai gandeste singur si ei sunt un fel de zei, sau…?

    00
    • sa crezi ca un hotel are nevoie

      un hotel de cinci stele. detaliu important. :D

    • Well da, am omis asta :d. Oricum patronul, din ce am inteles din comentariile citite pe sarite, a mai avut de a face cu neftuti, carora tot asa le-a dat cu flit. Are postari amuzante omul, face misto de ea, il doare la banana :)). La naiba, si-a dus angajatii la disneyland, clar nu e genul ala de patron care merge pe principiul clientul nostru, stapanul nostru.

      00
    • Dragă Ioana, mai ia o răsuflare, mai calmează-te

      00
    • Culmea ca nu e hotel de 5 stele, ci unu de buget de vreo 3. Doar presa retardata l-a facut luxury hotel. Nu a nimerit bine fufa cu cersitul de gratuitati, mai ales ca daca isi facea un minim research vedea si singura ca o sa si-o ia. Macar dupa stilul postarilor de pe pagina de fb a hotelului.

      00
  10. A, britanici/iralandezi. Astia is retarzi la business. Am citit raspunsu la retardu de la hotel, pai si o reclama la TV, Google Ads, revista, nu-i acelasi rahat ? Sau dobitocu nu face reclama. Pai ia sa analizam: fata s-a chinuit, a muncit sa faca continut sa aduca cei 80k subscriberi. Apoi ofera servicii de reclama in schimbul unei sederi, daca cerea bani era acelasi lucru. Normal ca costa, e un serviciu.

    Bun, ca publicu tinta nu e potrivit, ca in realitate publicu ei nu cumpara ce zice ea…asta e alta poveste.

    Raspunsu la manageru ala NU a fost dupa ce s-a documentat legat de ce rezulate poate aduce ea, a fost raspuns la misto. Si nu se face asa, dai raspuns ca nu te intereseaza si atat, nu face mare caz.

    00
    • >A, britanici/iralandezi. Astia is retarzi la business

      Ce ma?!

      00
    • Cand una de 3 lei, vine si te ia cu „coae stii…hotelu tau de 5 stelute are nevoie de una ca mine sa mai faci si tu un ban, fa-ti pomana si lasa-ma sa stau pe gratis gen de valentine’ day, sa mi-o trag si io pe moca si promit io ca maine ai 100 de pitipoance la usa (not)…” da merita sa o ia la misto. Pentru ca poate si pt ca il doare in cur de publicul care o urmareste pe tuta aia. Daca ducea lipsa de clienti nu ar fi raspuns asa.

      00
    • In principiu ai dreptate, insa nu merge chiar asa. Da, in toata lumea functioneaza o recomandare, un ambasador, endorser, insa nu orice ametit e influencer, asta nu vor oamenii sa vada sau sa inteleaga. Ce inseamna 80k? Magda, tipa aia prezentata de Cetin are 18 ani si 246k, Nelson Mondialu are 226k si? Ce poate aduce un onliner din asta, oricare unui hotel de 5 stele gen Marriot, Radisson sau Hilton? Vizibilitate? Certitudinea ca e un hotel bun? Ca e curat? Sau daca un super mega onlinar din asta de 20 de ani o sa scrie ca Marriot e de cacat crezi ca afecteaza cifra de afaceri? Ai senzatia ca firmele o sa anuleze evenimentele la acel hotel ca a scris Magditza4love ca nu e buna mancarea? Sau daca o sa scrie ca noul Iphone X e incet si prost, crezi ca afecteaza vanzarile brandului? Sau ca Pepsi nu mai are acelasi gust?
      Da, daca e sa promoveze o pensiune oarecare atunci sigur, publicitate conteaza si omul ala merita platit insa nu confunda un brand serios cu unul oarecare.
      Nu am inteles de ce nu trebuia facuta publica oferta domnisoarei, adica hotelul nu are voie sa fie onliner, sa spuna ce crede, ce gandeste? Avem brusc secrete, lumea poate sa stie ce mancam, ce ne cumparam, pe cine iubim insa nu si cat costa serviciile noastre si ce importanti suntem noi?

      00
  11. Eu nu înțeleg nici despre ce expunere este vorba: Fabulous Muses au un reach mediu de 0-20 de like-uri pe post, dacă nu sponsorizează și atunci ajung la peste 100, iar Ana Morodan pe profilul personal, la poze făcute cu ședință foto, fotograf, art director mai știu eu ce echipa are în jur de 200 de like-uri, iar pe pagina de like este să fie. Nici măcar expunere în Social Media nu mai este, văzusem la reclama pentru renault că după 10 ore și buget pus la postare, abia ajunseseră Fabulous la 10 like-uri. Dar Renault a cheltuit mulți bani să le promoveze ei și mă întreb care este interesul și unde de fapt, pentru că este clar că public nu au și oricine se pricepe cât de cât vede asta și orb să fie.

    00
  12. Ce dracu isi bagase aia in ochi de avea conjunctivita in halul ala?

    00
  13. Necăcîndu-mă pe mine(am încasat chiar și un călcîi în coaste, din cauză că am ratat „pe”-ul), îți transmit că ai ratat două „pe”-uri. :D

    00
  14. Nu ar fi mai cinstit sa platesti pentru produsul sau serviciul ala?
    Si apoi poate sa il promovezi si sa ii arati aluia rezultatele? Daca vede o crestere, poti fi sigur ca brandul iti va da si tie o parte sau te va include la anul, sau te va lua drept consilier.

    De fapt e cum zice Vali, rezultatele sunt muuult sub asteptari. Si atunci fac asemenea curvelor: banii (produsele) inainte!

    00
  15. Nu inteleg ce voia de fapt lumea in cazul lui Ilie.Sa vada casa arsa pina la fundatie.Sa nu fi ramas piatra pe piatra.Sariti lume… a mintit ca nu a fost distrusa 100% ci a fost doar asa un mic incendiu si ceva funingine.

    00
  16. Piscotareala de genul se acopera din bugetul de PR. Omul a fost un magar condescendent, putea sa spuna un simplu nu. Probabil daca tipa avea 8 milioane de abonati in loc de 80k se schimba situatia.

    00
    • Destept managerul, si-a facut reclama gratis pe spatele botoxatei. Cine stie cati lache din astia il freaca toata ziua cu emailuri

      00
    • Putea sa o ignore si gata, a pierdut mai mult timp sa-i dea raspunsul ala piperat. Iar mizeria cu reviewurile negative, care intradevar nu e ok, dar s-ar putea sa-i ramana si sa-l afecteze serios peste cativa ani. Tu te-ai duce la un local cu zeci de review-uri negative, pe ideea ca sunt date de trolli?

      00
    • local? tu asa-i zici uniui hotel de 5* ?! plm…una e sa te uiti la o carciuma/pensiune sa vezi ce zice lumea de ciorba de burta si alta e cand vorbesti de 5*

      00
  17. Sunt influenceri care au conținut zero şi herghelii de urmăritori şi influenceri care spun şi fac treabă bună, dar sunt pe locul 2 în preferințe. Îi prefer pe aceştia din urmă

    00
  18. era pe tide

    00
  19. Afacerea aia e un pic mai deosebită: https://www.facebook.com/WhiteMooseCafe/posts/1975018842778722
    Oricum Irlanda e o ţară mică. Cît de tembelă să fie tipa încît să nu fi ştiut despre ce e vorba?

    00
  20. Ea se plange ca i s-a raspuns pe un ton jignitor, ca a fost luata la misto, dar nu isi da seama ca ceea ce a cerut ea a fost probabil la fel de jignitor si de lipsit de bun simt. Fiecare obsedata narcisita crede ca lumea se invarte in jurul ei si doar pentru ca cativa puleti adolescentini cu chef de laba au dat subscribe la canalul ei de youtube e indreptatita sa ceara orice oricui.

    Fac cumparaturiile in Primark dar vreau neaparat la cele mai faine hoteluri din Dublin. Ca opinia ei cu siguranta va fi de interes pentru cei care sunt obisnuiti sa mearga la 5 stele. Asta asa seamana cu masiniile alea scumpe date la blogari in teste si toti is asa de dati pe spate ca nu pot face un review obiectiv.

    00
  21. Foarte bine ! sa se sparga buba odata ca ne-am saturat

    00
  22. Sunt 4 chestii pe care vream sa le scriu de ceva timp, dar nu am avut contextul potrivit:

    1. In .ro avem bloggeri care livreaza (sales, e-sales, reach, persoane care vin in magazine si intreaba de produsele respective). Ii cam stim toti cine sunt acestia, doar sa ne folosim intuitia.
    2. Am avut colaborari cu nume mari, dar care aveau 0 engagement (0 comentarii, 10,20 likeuri pe Fb). Nu au miscat mare lucru in sales, nici macar in expunere, desi materialul a fost bun, iar oamenii si-au dat silinta.
    3. Inimioarele multe pe Instagram – nu ne ajuta cu nimic. Ok, poate locul nostru nu este acolo, desi suna mai mult ca o scuza.
    4. Am avut o colaborare cu tine, ca parte dintr-un media plan. Ai livrat mai mult ca o regie ok de la noi, aceeasi perioada. Ok, intelegem ca bannerul a fost permanent la tine (doar desktop), dar totusi.

    00
    • 1. e plin de oameni care livrează, și pe care îi știe lumea. dar e plin de oameni care se bagă in seamă, că oricum n-au ce pierde.
      4. awww.

  23. De parca un hotel de 5* ar fi avut nevoie de reclama ei…

    Reactia „comunitatii” a fost penibila. Au dat review-uri de o stea hotelului pentru ca printesa nu a reusit sa stea gratis acolo. „Asa se intampla cand va puneti cu o comunitate ca a noastra”

    Reactia: Cel care conduce hotelul le-a multumit pentru reclama si le-a promis ca o sa scrie o carte cu titlul „Cum sa faci rost de publicitate gratis”.

    00
  24. NOU
    #56

    tipa aia a facut conjunctivita dupa un blowjob…

    00
  25. Mi-a placut managerul acestui hotel. Tipul are o viziune extraordinara. A sesizat oportunitatea si a facut o actiune de PR super reusita. Dealtfel expunerea pe care a generat-o a fost imensa.

    Mi-a atras atentia si am aprofundat putin pe subiect. Tipul a mai avut astfel de actiuni de PR stunt cum e asta de exemplu https://www.youtube.com/watch?v=hQfjP3hyKXs&t=22s dar asta a fost cea mai reusita.

    00
  26. Doar ca idee, ştiaţi că Apple nu are nici un fel de social media?
    Nu îi interesează de nimic? Nu au nici un post, doar 1 poză cu sigla?

    Efectiv li se rupe de social media, şi se vede, trăiesc de pe o zi pe alta :))

    00
  27. Ana Mordan se muta pe pagina de Facebook unde poate cumpara likeuri pentru ca pe pagina personala unde are 50 000 de followeri nu o mai urmareste nimeni ca este atat de interesanta si pledeaza pentru animale si poarta blanuri naturale deci da, pe pagina poate sa bage buget de la cei pe care ii pacaleste ca are vreun fan real. Caragiale pur lumea ii rea si contesa care se duce in info trip cu 30 de oameni in autocar
    https://www.facebook.com/anamaria.morodan.1/posts/1697680306920367?pnref=story

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.