Pentru că ideea de blog e deja perimată, acum lucrăm cu influenceri. Care sunt niste oameni care au blog, dar şi prezentă constantă in social media, şi pot mişca lucrurile în direcţia dorită.
Ia să îi ascultăm pe doi influenceri despre campanii cu plata la rezultate:
Adrian Ciubotaru, adrianciubotaru.ro:
Teoretic sunt bune aceste campanii, introduc spiritul de competitie, dar sunt doua probleme: criteriile de evaluare si banii ca unic motivator. De asemenea, nu cred ca toate campaniile si toate brandurile se potrivesc acestui format.
Cristian China Birta, chinezu.eu:
Depinde ce rezultate. Caci aici e mare disputa: cum masori rezultatele pe care ti le aduce un blogger sau, ma rog, o campanie pe bloguri. Stim foarte bine ca e greu de masurat awarenessul. Si cred ca tocmai acesta este beneficiul pe care, cel putin la stadiul actual al blogosferei noastre, il aduc bloggerii. Sigur ca atunci cand ai ca obiectiv clickurile, afisarile sau chiar vanzarile lucrurile stau altfel. Dar, evident, negocierile se duc de la caz la caz.
De aici. Concluziile le trage fiecare după cum poate. Pe mine m-au convins că sunt pentru campanii cu rezultate palpabile.
Eu sunt pentru campaniile de branding, că alea nu pot fi măsurate în nici un fel, şi pentru campaniile în care mi se dau bani fără să mi se ceară nimic. Nu de alta, dar eu nu sunt influencer, şi nu pot livra ca refresh sau ca un influencer.
Deci ti-ai luat tricou mulat. Pe roz?
@Ciprian: pe pulă, nu pe roz.
Bai ce as vrea sa fie o chestie standard de masurat traficul/”influencerismul” acceptata de toti! Ceva gen most subscribed sau most viewed pe YouTube.
btw, ce parere ai de continutul video pentru Romania?
Poate dezvolti intr-un articol.
Asta e un avertisment … pentru cei care doreau sa-ti propuna vreo campanie ceva :D. Le-ai cam taiat craca cu asta!
Se vor gandi de 2 ori daca sa te deranjeze sau nu.
chinezu nu prea avea ce spune dupa refinantare…
„Mai, fraierilor, daca vreti rezultate concrete, lasati-i pe aia doi si… stiti unde ma gasiti!” – asta-i ideea? Se impart banii in prea multe directii? „Liberalizarea” blogosferei scapa de sub control?…
@acsel: nu stiu daca asta iti poate raspunde la intrebare, dar in general, privit total dezinteresat din afara, eu am gasit adesea/mai frecvent lucruri „made in Romania” mult mai misto pe YouTube decat pe bloguri. Blogurile in limba romana sunt ingrozitor de plictisitoare. (Si in multe alte limbi, nu numai romana, nema problema ! Ma refeream doar la regiunea cultural lingvistica romana, chiar daca e bazata geografic in RO, sau aiurea).
Exista cateva bloguri culturale cu mai mult sau mai putin caracter jurnalistic, adica care chiar pot atinge nivelul unei reviste/newsletter culturale on-line care abordeaza si teme de interes social, uneori si politic, cat de cat actual pertinente Romaniei, dar efectiv le poti numara pe degete pe alea mai interesante.
Pe alte limbi, mai interesante am gasit unele bloguri profesionale, adica dedicate unui domeniu specific de activitate de interes mai modern, fie IT, fie neurostiinte, astronomie (!), sau juridice (mai putine), dar astea romanesti (in lb. romana) profesionale iar sunt si f. f. putine, iar de calitate inca si mai putine.
Blogurile politice profesionale sunt inca imature, dar sunt totusi in dezvoltare dinamica observabila.
Mai e o categorie, blogurile tinute de adolescenti sau de aia de cel mult 22 de ani, care, descoperind lumea din jur se descopera pe sine insusi in acelasi timp. Astea sunt chiar impresionante uneori deoarece exista o oarecare bucurie si optimism al acestei descoperiri treptate care se transmite si cititorului, si am gasit chiar bloguri misto din astea atat in lb. romana cat si norvegiana…mai putine in lb. engleza…ma intreb de ce…sau poate ca nu am fost prea atent in ultima vreme.
Pe engleza gasesti multe bloguri turistice misto. Exista si cateva in lb. romana, dar trebuie sa te chinui sa le cauti.
P.S. Pe limba franceza nu am cautat nimic ca inca sunt in razboi oficial cu Hexagonul ! Iar lb. germana, din pacate, nu stiu.
Nu cred ca poti avea campanii cu plata la rezultate pentru simplul motiv ca prin blog nu influentezi direct si in totalitate decizia si actul cumpararii.
Luarea deciziei de a cumpara un produs in detrimentul altuia, si realizarea/concretizarea acestei decizii, sunt procese mult prea complexe ca sa le poti controla si determina categoric prin blog sau prin orice altceva.
@madpinguin: poţi avea. dar cu contract beton, in care fiecare să inţeleagă ce se cere şi ce se dă.
Adrian Ciubotaru e asta?
http://inarainyday.blogspot.com/2017/11/scoala-de-bani-adrian-ciubotaru.html
http://inarainyday.blogspot.com/2017/10/nu-i-dati-bani-cu-imprumut-lui-adrian.html