De fiecare dată când mă uit la Morodan, la Fabuloase, la Alexia Eram, la mulți din gașca Global, la diverși tirpilici care apar de nicăieri în campanii, de fiecare dată mă gândesc la ce ar putea face cu banii băgați în ei de oameni pe bune. Cât conținut bun ar putea apărea în România dacă măcar jumătate din campanii s-ar da pe bune. Măcar jumătate. Ne place să credem că suntem mai buni, dar suntem la fel de corupți și de amuzanți ca politicienii pe care noi i-am ales.
De aceea i-ați văzut pe influenceri strângând rândurile ieri în comentarii la scuzele lui Morodan. Front comun împotriva tuturor, că iată, e un om, are probleme biata de ea și lumea e rea cu ea. Nu a suflat nimeni o vorbă că 7 ani a trăit din campanii pe care nu le merita. Sau că avea followeri cumpărați sau că folosea roboți ca să crească. Fabuloasa s-a dus să se plângă la Măruță că nu mai vin campanii ca pe vremuri, dar nici ea nu vrea să spună că multe din campaniile pe care le-a avut au venit datorită lu’ mami sau followerilor adunați la kilogram. De aia când dădea linkuri nu se vedea nimic. De aia când soțul dă linkuri nu se vede nimic.
Și nu sunt doar eu aici. Eu sunt doar vocal, dar toată industria vede:
- influenceri care fac reclamă la telefoane pe care nu le folosesc, în timp ce oamenii care vorbesc de tehnologie și sunt mai mici sunt ignorați. Selly, Alina Ceușan, Valerie Lungu și alții.
- scuipați pe obraz de genul campaniei Samsung la ceva maraton, când au adus niște influencerițe care nu fac sport să pretindă că fac sport, în timp ce oameni și maratoniști sunt ignorați.
- influenceri care uită că sunt vegani când vin campaniile.
- influenceri care sunt pe sustenabilitate, dar conduc dizel și fac reclamă la H&M și alte branduri perisabile, cum sunt Ioana Grama, Sânziana Negru, Valerie Lungu și alții.
- influenceri cu 50% public copii făcând reclamă la păcănele și țigări.
- influenceri care primesc campanii la 3 luni după ce își deschid contul/blogul, că tot l-am văzut pe specialul de Ovidiu Mureșan la comentarii.
- influenceri fără carnet de șofer în campanii cu mașini, gen Antonia și Otravă.
- influenceri care se plâng că sunt grași făcând reclamă la bombe calorice, gen Sînziana sau Bromania.
- influenceri care sunt fierți pe seriale și filme doar la campanie. cred cu tărie că toate campaniile la toate platformele de streaming făcute cu influenceri sunt bani furați din buzunarul lui Sucre și ÎncăCeva.
Toți acești bani au fost irosiți. Puteam să avem și noi măcar 30 de oameni care făceau conținut bun, fără chiloțăreală și mizerii. Nimeni niciodată n-a zis “o vreau pe Alexia Eram, e fix pe publicul nostru” sau “hai să facem o sesiune de live shopping, că alea de până acum au rupt”.
Sunt bou că nu-mi cumpăr 50.000 urmăritori pe instagram și nu trec și eu la treabă.
Image by nakaridore on Freepik
Bre, una dintre ultimele știri mondene era de comă: Alexia Eram, fiica Andreei Esca a apărut pe coperta revistei Andreei Esca.
Bă, asta și atât! După asta nu mai ai cum să fii în industria asta și să le reproșezi politicienilor că nepotisme, contracte date pe parandărăt, etc.
Caragiale e mai actual ca oricand!
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
@Psionics: „problema” este ca Ianis Hagi chiar poate sa faca diferenta intr-un meci de fotbal si a muncit ani de zile ca sa ajunga la nivelul la care este. Da, a avut beneficii multe si acces la multi antrenori buni, datorita tatalui, insa asta este viata. Nu are cum sa fie 100% dreapta.
Si totusi, este o idiotenie sa compari situatia lui Ianis cu a fetei Andreei Esca, o persoana care nu ca nu face diferenta in domeniul ei (macar si pentru cateva minute) ci care, daca n-ar fi maica-sa, nu ar baga-o nimeni nici macar la carat aperitivele pentru invitati.
Iar maica-sa, ca sa demonstreze ce fiarta este familia Esca-Eram pe dreptate si merit, o baga pe fii-sa pe coperta revistei ei. Iar tu crezi ca asta se compara cu Hagi care isi promoveaza copilul care a tras din greu, ani de zile, ca sa ajunga la un nivel la care sa fie luat in serios – pentru ca va avea de demonstrat in continuu ca poate, nu are cum sa se culce pe o ureche vreodata.
mie mi a placut si aia cu Alexia Eram X Melkior de acum ceva ani, marketat ca prima influencerita din Romania care face campanie cu un brand de cosmetice!! (ah tati e patronul, scuze, trebuia sa si zic?)
Ianis este in profesionist care are rezultate, masurabile, independent de ta-su. Ca nu joaca ta-su in locul lui, si nu marcheaza ta-su goluri la cluburi. Alexia e un simplu cetățean, sters si irelevant a carei unica realizare e ca e fi-sa lui ma-sa, o prezentatoare de stiri.
Avantajele oferite de Andreea Esca fiicei sale ar fi mai degraba comparabile cu cele oferite de Traian Basescu fetei sale, asta ca exemplu de care ar trebui sa-si aduca mai oricine aminte.
In cazul lui Ianis vorbim mai degraba de o comparatie intre, de exemplu, Bill Gates si Peter Norton. Da, primul a avut pile, dar nu-i ca si cand ar fi facut foamea daca erau inversate rolurile.
Bine nu-i cea mai stralucita comparatie, fata Andreei Esca tot ar fi avut ceva cariera de influencer + ar fi gasit un prost cu bani si daca nu era fiica unei prezentatoare.
Si mai bine, e „fashion editor” la revista maica sii. Si isi pune toata ziua filmulete de la birou, unde munceste mult pozandu-se in diverse toale. Cata munca de ani grei e in spate pana sa ajungi editor la o revista??!!
Boss, tu trebuie sa intelegi mai bine decat oricine ca oamenii astia vand imagine, nu realitate. Poti sa te superi, dar tu nu existi pe lista aia de speakeri la evenimente, nu esti bun sa vinzi povesti frumoase, esti prea real si uneori vindicativ. Plm, tu lasi comentarii la liber pe posturile publicitare, cine ar vrea sa riste? Hai, eu ma abtin sa comentez ceva negativ la alea, din bun simt, dar eu sunt vechi pe aici si stiu cum functioneaza.
Dar asta e calea pe care ai ales-o si cred ca te simti bine in pielea ta, de-aia iti ramane acelasi public fidel.
Uite sa iti dau un exemplu: era un eveniment de tech acum ceva ani, unii doreau sa vanda niste cloud. Stii cine a fost invitat sa faca pe prezentatorul? Lucian Mandruta. Cred ca si el stie cat de varza e pe partea de tech. Bai, dar a spus niste povesti asa frumoase cu tipurile de nori, cu meteorologi, de ii sorbeau toti neavenitii din gura.
Mai am o poveste cu vlogerul de teh care tot asa, a prezentat un mare conferinta. Eram doar vreo 10 oameni tehnici in sala aia de 300, care si-au dat seama ce tampenii spune, restul il vedeau ca pe Iisus tehnologic, inclusiv alea de la departamentul nostru de mkt care l-au invitat.
Hai baieti, bagati pe patreon sa ramana omul asa cum e, altfel il vedem la stiri pe noul contes digital cum conduce drogat fara permis.
Ar trebui sa lanseze o marcă proprie, produse gen: tricouri sau hanorace, bumbac supima(cunoscatorii stiu), pe care sa scrie: FOMICĂ, ISTEȚ, SPECIAL, IESE LA POLISH, POLISHIȘTII SPUN CĂ NU VOR TOLERA. sau ce mai are el prin dulapuri.
Vali a știu să-și atragă nișa de-a lungul timpului… Și, sincer acum, publicul de pe blog, Twitter-ul și YT-ul său, deși nu însumează cifrele mimozelor ăstora, tind să cred că are mai mulți cititori și următori reali decât ăștia, cu 500k-1 milion de urmăritori sau abonați, dar cel puțin jumătate dintre dânșii, fiind boți ori conturi fake, la kilogram.
„nu fi carnat!”
Subscriu la ideea cu tricourile. Sau chiloti cu „Influencer fun”.
man, câte tricouri să vând ca să fiu pe profit?
Tu stii sa faci campanii de succes, poti sa te sacrifici si sa faci una si pentru marca ta, tricouri material premium, scumpe. De ce? Te intereseaza vizibilitate si pe strada, la mare, la munte, in supermarket.
Hanorace cu „coițe”…
@zoso, uite aici exemplu de profit https://www.listafirme.ro/areal-media-solution-srl-29831563/
Vand baietii tricouri. Si n-au publicul rau. Trebuie doar sa vrei.
cine sunt? adică, cum se promovează?
Zonait
Le poarta unicornul dan in clipuri, fac “stoc limitat”.
PS: vad ca au schimbat firma pe site.
Așa măcar o să aibă bani de droguri bune?
Sustragere de fonduri sau abuz în serviciu este ceea ce face HR-ul, cu acordul șefilor desigur, doar că este dat cu multă vopsea să nu sune atît de penal. Vopsea pe fața drogatei, pe a ăleia cu chimicalele, toate și toți menționați de tine, inclusiv techblogger, Măruță, etc.
Aștept influenceri făcând campanie politica pentru partide…
Daca luam in calcul campaniile facute cu diverse municipalitati (ma gandesc de exemplu la „hai sa mergem cu STB” sau cum se numea desfasurata pe timpul mandatului lui Firea) practic s-a facut deja.
aia a fost 1.
poate s-o găsi cineva să facă un interviu cu Orban
oohhh, stai….
^_^
Rules for rulers – managing the keys
Așa descoperi că nu ești o „cheie” a sistemului. De-aia au strâns rândurile, de-aia se prefac că nimic, de-aia nu vor exista consecințe fiindcă e teroarea animalică în care le e frică după dictonul „cade unul, vor cădea toți” (așa cam înțelegi și chestiunea cu consumul de prafuri).
Uite, mergând pe tweet: https://twitter.com/zoso/status/1641821361017352196
Ce să înțelegem? Că beizadeaua e punctul de legătură, de punte, dintre ele și „oamenii de bine”, hr-istele, campaniile etc.
@ Boros, în loc de „wow me” ar fi arătat mai bine „beau gin și nu mă amețesc” pe bluză. (:
Oamenii vor sa audă povesti frumoase tu ești prea realist si dintr-o bucată si asta doare. ..
M-am uitat la mahalagioaca asta.. Da ce am facut ma?? Am mers doar cu permisul suspendat.. Daca unul din noi ar fi facut asta era 30 zile la beci…
Abia acuma ii vezi cat de mici sunt.. Si nu ma refer ca a apărut nemachiata… Tăticule am fost o proasta si o iresponsabila imi asum consecințele….
Fabuloasa aia cine plm mai e? 🤦
Altfel, na, nu inteleg de ce te plangi, in conditiile in care nu dai 7 randuri de glet pe moaca si/sau nu f#&i vreun fraier cu bani.
Spui „influenker roman” si tragi apa. Parerea mea.
„De fiecare dată când mă uit la Morodan, la Fabuloase, la Alexia Eram”
Da’ de ce te uiți la ele?
e în fișa postului.
”Da’ de ce te uiți la ele?”
Da’ de ce ești în comentarii la articolul ăsta?
De fiecare dată când mai citesc câte una de asta, nu mă pot abține dude… https://youtu.be/rbjgbs_hToY .
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
Antitalente care ajung valori?! Ca drogata aia, da. Ești dus bro. Visezi.
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
@Cristian ceva imi zice ca nu ai vazut Rowan Atkinson Live stand-up sau Laughing Matters
@Catalin – si zici tu ca tipul asta nu are talent actoricesc?
https://www.youtube.com/watch?v=Ut116mBuPpg
Am râs tare de tot la faza cu directorul de marketing care are motivele lui și ca în companiile mari se face follow-up la rezultate. 😅😅😅😅😅
Îmi place ca oameni care n-au o treaba cu domeniul, ca după comentariul asta știu sigur că nici n-ai respirat pe lângă felul în care se aleg influencerii și cum se gândesc campaniile și mai ales cum se face „follow-up”, vin sa ii explice lu Zoso sau oricui e măcar umpique prin zona cum se iau deciziile astea. Am murit, efectiv.
Ahahahah.
Doamne, L.! Sper să nu te prăpădești de tot și să te am pe conștiință după aia.
Și tu ,Cătălin ,viclean băiat de casa ,ti-ai umplut guritza sau rozeta cu poowli ca să avansezi sau să câștigi mai bine? Daca Vali nu s-a prostituat și nu are AMG nu ins că moare de foame…..prea s-au obișnuit totzi sa pupe in poowla toți incompetenții doar că sunt influenkeri….
Hai sa iti spun si o alta poveste.
Imi zice sotia ca daca Ich pune un cod de reclama la X cosmetice, in secunda 2 stocul e zero.
Are impact tangibil, adesea, iar asta se cauta.
Toti vor rezultate azi, acum si adesea nu au alternative.
Deja Facebook si adsense sunt perimate si e nevoie de o facultate sa le folosesti, ca sa nu mai spun ca ROI este discutabil si concurenta atroce.
In ultimul timp Google a ajuns motor de reclama, mai ales dupa ultimele zvacoliri SEO iar rezultatele se vad. Oamenii ocolesc reclama. Uite topic de pe un grup de online.
https://imgur.com/a/BemLBKZ
Nu stiu cum este la tine, dar industria de reclama schiopata rau pe afara, iar in Romania nu mai exista, in sensul clasic, de online.
Asadar, putinii advertiseri vor rezultate de impact, acum!
Un banner la tine, nu cred ca are impact.
Un „blog post”sau cum se cheama, publicitate marcata, nu stiu ce impact direct are, pentru ca pana la urma ai un anumit profil demografic, probabil in mare parte masculin.
In plus, esti nefrecventabil, pentru ca spui adevarul.
Nimeni nu vrea sa auda ca produsul sau NU e cel mai tare sau ca X vinde ceva mai bun, dar mai ieftin.
Lol, am râs la aia cu un blog post nu are impact, când pe un link pus pe lângă alte linkuri într-un articol la Vali fac clic de la câteva mii de oameni în sus. Vali, scoate cifrele, ce, tu nu poți epuiza stocul de creme? 🙂
Te referi la ce? La reducerile de la alcool si softuri volum?
Cum ziceam, depinde de target, iar la Zoso targetul e limitat.
Tanti face o poza si scrie un cod de reducere si impact SF.
Vali se screme sa fie poetic si nu o face foarte des.
Generalizezi aiurea o chestie practica de firme de cacao, disperate sa creasca, in diverse tari bananiere, unde managementul este autohton. Mai uite-te si tu la ce fac apple, microsoft, canon, sony, ikea, Toyota etc si vezi daca si cum lucreaza aia cu influenceri oriunde mai la Vest de Romania.
Fii atent aici impact când pune Vali link către site-ul tău la Știrile zilei – https://www.dropbox.com/s/wu98eo1xnbxd6hq/efectul-zoso-stirile-zilei.png?dl=0
Vali efectiv fuge de reclama si ma doare mintea cautand motive ca de ce.
Clientii lui, adica noi, cred ca am accepta dublul reclamelor, ce zic eu, de 4 X. Suntem adulti Vali!
1. nu vin destule reclame.
2. dacă vin, vor laude extreme. gen, numai laude, chiar dacă produsul are lacune. vor faze de genul „eu folosesc doar produsul X și sunt mega incântat de el, doar cu el dorm, doar cu el mă spăl, doar pe el îl consum.
Dacă te referi la codurile acelea „de reducere”, stocul este zero pentru că, probabil nu vor să vândă foarte multe produse la preț redus, dacă încerci mai târziu (fără cod) stocul va fi mai mult ca sigur „refăcut”.
… nu știu cum nu îți explodează venele pe frunte când citești aceste comentarii 😅😅 me out.
hai că ăla cu stoc zero e amuzant. faci o campanie și pui stoc zero, așa funcționează.
Știu eu un dezvoltator care a blocat vreo 12 apartamente ca fiind „vandute” imediat după ce a plătit niște influenceri să laude ansamblul. 😅😅 noroc că practic chiar nu vinde nimic și nu trebuie sa le deblocheze curând, că are de unde să dea.
Da este mult mai greu cu reclama si depinde foarte mult si ce vinzi si ce oferta ai. Am vandute tiruri intregi de materiale de constructii cu cele mai simple reclame pe Facebook, de asemenea cu Google Ads iti scoti intre 4 si 12 ori bani investiti, dar trebuie sa bagi ceva volum. Nu merge cu bag si eu 500 euro odata acolo. Algoritmul trebuie hranit cu multe date si datele se obtin consumand buget.
De asemenea sunt foarte multe tepe in domeniu. Am gasit atat de multe conturi de Google Ads si Facebook Ads setate la misto pe care s-au luat bani buni.
Vezi cât de tare s-a tâmpit lumea când la ditamai festivalurile pui în line-up proiecte precum Esca+Otravă, când puteai face foarte frumos o competiție și să dai șansa unor tineri talentați să apară pe scenă.
https://youtu.be/Mmmnj6cznK4
Winampul îți face tranziții mai reușite decât cei doi de mai sus.
Ar putea și Apple să le dea niște bani tuturor influencerilor care își cumpără iPhone din banii lor și le folosesc chiar și când sunt trimiși în SUA de Samsung sau sub contract cu Huawei.
– Ce telefon ai?
– Honor, said no one, ever.
come on man, te faci ca nu pricepi. oamenii astia au campanii pentru ca au priza la partea mai proasta a populatiei. stii tu, aia proasta si multa. un om cu mai mult de 2 neuroni nu il poate asculta mai mult de 10s pe un idiot ca Hatz Johnule, pur si simplu i-ar iesi bube pe el. dar uite ca exista suficienti care nu ating pragul.
cand o sa va maimutariti si voi, cand o sa fiti si voi cocalari si pitipoante, poate atunci sa intrati la campanii care sunt adresate unor astfel de oameni.
Aici sunt de acord, Vali nu poate accepta o realitatea stramba – intre unul care spune „esti bine asa cum esti, e important sa te simti bine in corpul tau” si altul care spune „esti prea gras, mai redu din portii, mai mergi si pe jos, nu poti sa sufli asa dupa 10 trepte urcate” o foarte mare parte a lumii vor alege prima varianta, desi al doilea este realist si omul chiar trebuie sa slabeasca si sa faca miscare.
MORODAN Ana Maria
Asociat majoritar (peste 90%) sau unic şi administrator la:
https://www.listafirme.ro/epic-journey-srl-33782000/
https://www.listafirme.ro/morodan-service-srl-41794553/
https://www.listafirme.ro/morodan-shop-srl-35074850/
Cam 100-120.000 lei/luna?
@Iugas – ai cam lipsit la orele de mate.
570k-130k-230k=240k RON anual adica undeva la 20k RON lunar profit total de pe cele 3 firme in 2021.
Cam ca un IT-ist pe CM
In schimb in 2020 a scos un 400k/12 =~ 33k lunar.
Tot ca un IT-ist dar pe PFA
@babu, vezi că în cheltuielile alea probabil intră și o mașină destul de mișto (aia din care a fost săltată nu e chiar ieftină, de exemplu), probabil și ceva chirii etc. Nu mai comparați voi tot cu salariile de IT-ist pe PFA, că nu e ăla etalonul suprem. :))
bro nu esti futabil daca ma intelegi.
Grant Hill drinks Sprite?(youtube le mai are) Asta era o reclama de pe vremea cand aveam 14 ani si ma uitam la NBA. Si am baut doar sprite apoi. Era bun asta. Nu era Jordan, dar era bun. Stiu ca suna batraneste, dar parca pe vremea mea „influencerii” faceau ceva ce tu nu poti. Astia noi sunt doar niste panarame. Ma uitam la un clip cu dorel popa la benzinarie (l-ai pus tu, ca altfel nu ajungeam la el) si nu am inteles de ce cineva l-ar lua pe asta ca exemplu de urmat sau de ce ar alimenta la benzinaria aia. Na ja, poate am imbatranit.
Partea proasta e ca au disparut scolile profesionale de chelneri. Asa au aparut influencerii…
Mai rau de atat, din potentiali chelneri, au devenit prosti cu pretentii, or asta mi se pare periculos :)))
Omusorule, tu vrei sau nu sa faci bani in online? Ai retete cate vrei! Dar eu nu inteleg niciodata, si nu.mi vine mintea la cap…cum sa ma prostesti pe mine cu vreo schema, cum prostesti niste copii, aia logic n,au bani decat de covrig…si de unde vine prosteala? De la selly, de la morodanca, sau alte fufe!!! Nu stiu, poate sunt eu mai inapoiat!
Ma rog acuma si tu vrei sa iti aperi breasla la influenceri se cauta un impact imediat…:) dar si la bloggeri in top 5 sunt absolut 3 degeaba !
Iar marea noastra pb a oamenilor , a romanilor e ca ne place sa cascam gura inutil in alta parte…asa ii face pe ceilalti „Influenceri” , eu comentez aici pe blog…defapt singurul unde comentez total inutil, daca renunt la a mai intra nu pierd absolut nimic….
Nu ma mai repet, ai aici explicatia mea pentru care tu (si altii) n-ati avea campanii nici cu 50k+ followeri – https://medium.com/@george.bonea/what-do-you-sell-as-an-influencer-whos-not-producing-anything-9df3a4931270
Da chiar Zoso, cum sta treaba cu cei care vorba ta, isi deschid contul/blogul de putin timp si deja sunt implicati in campanii? Asemenea celor care au audienta foarte putina si totusi ii vezi bagati in campanii? Cum ajung sa fie selectati si cine are de castigat din colaborarea lor? Te intreb pt ca stiu ca ai tangenta cu domeniu si poti raspunde.
cum adică? sunt băgați pe șmen.
Pai smen, smen, dar cineva tot castiga. Isi iau partea si cei de la agentii? Cei de la firma care isi promoveaza produsele, nu verifica faptul ca respectivii „influenceri” nu au audienta? Sau sunt si aia bagati in combinatie?
Saaau, stau pe capul celor care se ocupă de campanii sau direct pe capul brandurilor până îi cheamă și pe ei la evenimente, true story. Foarte mulți se bucură să vină și neplătiți din păcate, și se bucură dacă primesc câteva produse pe care să le promoveze, tot neplătiți, problema e că nu recunosc. Cei mai norocoși, cu pile, sunt și plătiți, sau nu.
Nici influencerii nu mai sunt ce erau odată. Uite aici influenceri cu creștere garantată https://www.facebook.com/sorin.stanca.1/posts/6723797924314598