Cum îmi închipui eu că a mers conversația asta

În prima fază a fost așa:

– Bună ziua, aș  vrea să cumpăr un Golf nou!
– Poftiți, uitați aici cum arată, ce motorizare ați vrea?
– Aia ieftină, opșpe mii oiro…
– Dar știți că suntem în 2017, nu?
– Ce-are a face?
– Păi, ne gândeam că totuși, poate, mai ales că sunteți și femeie…
– N-are nene nimic, am carnet de 14 ani, cine e prost să dea mai mulți bani pe o prostie inconfortabilă precum cutia automată?!
– Știți, nu e tocmai pros…
– Nici să nu aud! Ce, m-ați văzut femeie și ați zis că mă prostiți?!?!?!
– Cum doriți…

Și apoi…

(voce pisicoasă)
– Știți, mi s-a stricat mașina…
– Cum vi s-a stricat?! E mașină nouă!
– Are ambreiajul stricat și…
– Ați condus cu papuci? Cu pantofi cu toc?!
– Nu…(și mai pisicoasă)…știți, cred că era stricat dinainte…
– Doamnă, am mai fost noi proști, dar la ambreiaje ne pricepem…
– Păi…e stricat…eu ce fac acum?!
– Plângeți pe net, poate așa se rezolvă…

 

Cred că o plângere la ANPC rezolvă tot. Doar dacă nu rezolvă.

golf-nou

ps: n-am dubii că ăia de la Porsche Nord sunt mizerabili, dar e amuzant

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

121 comentarii

  1. NOU
    #1

    Putea sa il conduca si cu toc si fara papuci si cu unghiile era practic imposibil sa se strice ambreiaju atat de repede….dadea in gard cu ea :)

    00
    • Se poate daca merge cu frana de mana trasa. Singura varianta…

      00
    • Cum sa fie imposibil? Suntem in 2017 si e VW Golf!! Imi place sa cred ca dialogul cu pantofii cu toc este doar o fictiune.Desi in ziua de azi la Porsche Romania e posibil orice!

      00
    • Nu se poate. Vazut cu ochii mei, inainte sa se strice ambreiajul se inrosesc discurile spate, iese fum, te claxoneaza altii, te dai jos, dai cu stingator si apoi te uiti care e problema si zici tamp ‘credeam ca e mirosul de masina noua’.

      00
    • Cred ca golf 7 are frana de mana electronica. Se decupleaza singura. Dar chiar si asa cam repede sa cedeze.

      00
  2. Oricat de prost sofer ai fi, nu cred ca poti sa strici un ambreiaj in 50 km.
    Poate doar daca faci 50km de liniute.

    00
    • Ce drac de liniute sa faci cu benzinarul de 1.4 (presupun ca asta e motorizarea)…
      53km mi se par extrem de putini ca sa cedeze discul. Si cu copitele daca a condus. Si pe mine m-am luat cu utilizare improprie dupa ce a cedat EGR la 10000 km si 3 luni de utilizare dar Pana la urma au cedat si l-au schimbat in garantie.

      00
    • Eu sunt curios cum e definita utilizarea improprie la EGR. Majoritatea nici nu stiu ce e ala, ce face si unde este, d-apoi sa il utilizeze incorect.

      00
  3. Oare ai putea fi mai sexist si misogin in conversatiile tale inchipuite?

    00
  4. Sa inteleg ca tinea ambreiajul apasat la semafor? HIHI!

    00
    • Nu avea cum sa-l distruga in 50 de km nici daca mergea cu ambreiajul apasat jumatate. Doar nu-i facut discul din branza si pistonul din plastic.

      00
  5. Eu am carnet pentru moto din 2012. Pe cate motociclete m-am urcat in ultimii 5 ani? Pe niciuna.
    Asta cu „am permis de 14 ani” e fix pix. Sunt soferi de taxi, care adună „14 ani” in două luni la volan, care soferi conduc execrabil, deși sunt profesioniști.

    00
    • oarecum adevarat, tantica putea sa o zica in KM. Poate 14 inseamna ca mai urca si ea la volan sambata seara la nunta cand sotul mai tragea un sprit.

      La trocariciul vechi pe la 190.000 mi-au zis baietii la revizie ca ma tine maxim pana la urmatoarea revizie ambreajul, desi nu era nevoie sa zica, se simtea.

      00
  6. Tipii de la TopGear au făcut un experiment cu tocuri şi au ajuns la concluzia că nu este nici o diferență față de cei care conduc fără tocuri.Posibil să fie chiar mai bine
    Altfel, chiar dacă avea tocul de 1 tonă nu s-ar fi stricat.
    Dar garanțue unde este??

    00
  7. Pe de altă parte, ce manevre se pot face in 53km parcurși încât sa se strice un ambreiaj?

    00
    • apeși de două ori ambreajul prost și forțezi schimbarea vitezelor. aia e tot. am văzut asta la reno in service.

    • ete na.

      e mai simplu sa crezi ca aia e absolut idioata, nu ca la sevice sunt niste muisti?

      zici ca nu ai fost in vreun service in romania.

      00
    • n-am dubii că ăia de la service sunt muiști :D

    • Deci am exemplu concret in care „cineva” a incercat sa distruga o cutie de viteze si nu a reusit decat se duca sincronu de a 3-a dupa sute de km. Si placa de presiune. Dar mai mergea. Cand a fost schimbat ambreiajul.
      Bine nu era.volkswagen ce sa zic poate la astia e din plastic.
      Iar aia e mizerie cu 53 de km. Aia ii faci daca traversezi bucurestiul de la porsche – dr taberei si inapoi. Cam ce sa strici la o masina pe distanta asta…

      00
    • @Bluehand, nu mai scrie de placi de presiune si sincroane, chiar pare ca stii ce zici. Ori aici vorbesc doar experti in bricolat, autostrazi, giratorii, sex la job si cam tot ce mai apare. Experti in curtea lor, inconjurati de un gard diy.
      Şerif, ca sa te citez: ‘fucking A. ai înțeles-o pe asta de ai rupt-o.’

      00
    • NOU
      #23

      Da ba Vali, pentru că atunci când dai 18 mii de coco apeși deampulea pedalele in primele dacă nu chiar prima zi de condus mașina.
      🤣

      00
    • Lol @ reno.
      Parca vorbeam de masini mai serioase…

      00
  8. Mark vii e un kkt de masina.

    00
  9. Ok, o fi condus ea praf, dar totusi… In rest, comportament de reprezentanta: hotie si prostie.

    00
  10. Ai tu o fixatie cu automata… detin automata si imi place, dar cand unu din 10 articole e despre cat de prostii is aia care nu isi iau automata, devi penibil. Cat despre situatia de fata… doamna are dreptate…. nu ai cum sa strici un ambreiaj in 50 de km… si chiar daca e piesa de schimb poate avea defecte de fabricatie si trebuie sa aiba un minim de garantie… nu mai zic ca pretul pt constatare e enorm…. nu ai cum sa ceri aproape 200 de euro doar pe costatare…. nu mai zic de pretu reparatiei…… asa ca .. daca aveti bani de masina noua, trageti o fuga si luati.o de la dealer din germania… va fi mai de calitate(cred cu tarie ca in europa de est sunt trimise cele care au parametrii la iesire din fabrica mai slabi) si garantia va fi garantie

    00
    • Perfect de acord cu afirmațiile de început despre obsesia pentru cutiile automate și improbabilitatea distrugerii unui ambreiaj în 50km, dar la final nu prea pot să-ți dau dreptate. Nu vorbesc din auzite când spun că și nemții, austriecii sau olandezii au parte de destule mașini noi pline de defecte. Unele, nu puține, ceva mai scumpe decât un Golf cu echipare medie. Mai știu și cum mașini ale unor producători premium au fost livrate în Romania cu defecte. Și vorbim de mașini configurate de client, nu mașini de stoc (unde s-ar putea aplica afirmația cum că trimit ăștia ce nu e la strandard încoace).

      În altă ordine de idei, chiar sunt curios cum s-a soluționat problema.

      00
    • Nu mai vorbesc ca fac oricind pariu ca nu-mi trebuie 53 de km ca sa fac praf o automata(daca vreau). Am facut-o odata si stiu cum se poate distruge o automata de aceea numai vreau asa ceva. In plus este mai scumpa cu 2000$ decit o manuala…. adica un sfert din cit costa masinile lui zoso pe care le scrapeaza bianual !(s-ar parea….)

      00
    • Nu ai fost niciodată într-o fabrică de top cum sunt alea de la vw, așa-i? Nu mai există ctc (la sf. liniei de producție) de foarte mult timp, ca să poată cineva să-și dea seama că e mașină bună sau proastă. Controlul calității e integrat în construcția mașinii deja de zeci de ani. O piesă defectă va fi semnalată și înlocuită în timpul montajului. Dacă printr-o minune a „scăpat”, sunt două variante: nimeni nu știe de defect sau știe de defect doar montatorul, nicidecum managementul. Evident, montatorul nu decide ce mașină merge unde. În rest, de acord cu ce spui. Nu ai cum să fuți ambreiajul in 50 km decât dacă înțelegi mecanică și îți propui să-l fuți.

      00
    • Nush ce fixatie are… a scris vreo 10 articole in care spunea ca Dacia sunt fraieri ca nu pun cutii automate pe masini

      00
    • Dana, devii *

      00
    • @quiliup
      Orice cutie automata?
      Sau vorbim de DSG?

      00
  11. Cei de la VW ar trebui sa o angajeze pe doamna ca pilot de teste. Cam greu sa distrugi un ambreiaj in 50km, indiferent de cum conduci :)

    00
  12. Si burn-out daca faci, tii apasat tot timpul cat stationezi, lasi sa patinee…..nu se duce in 50km. Daca nu apesi bine la schimbarea vitezelor se strica cutia, nu ambreiajul…sau poate e cutia !?. Nu ar fi prima si ultima care ramane pe drum de noua, a prins un lot cu defectiuni. Stii, la x nr. masini, y nr. masini au defectiuni, nu ies toate perfecte din fabrica.

    00
  13. daca erau 15000 de km puteai sa o acuzi pe piti cu tot cu aia 14 ani.

    la 47 de km ambreiajul ala era rupt din magazin si piti ar fi trebuit sa isi dea seama (de, 14 ani) de asta dupa prima plecare de pe loc.

    acum, in loc de opc, facebook, alte balarii ar trebui sa se prezinte cu acte si bagaje direct in wolfsburg.

    00
  14. NOU
    #37

    Si automata poate sa o lase-n drum (si dupaia sa vina la tine sa-ti zica „vezi ? stiam eu ca automatele-s proaste) vezi nuskoda.ro :D

    Imi poate spune cineva, care e logica sa nu dai 2k oiro pe automata ? la o masina de 20k, sa ne intelegem

    00
    • „să simți mașina”

    • De când a cumpăra o cutie automată reprezintă ceva logic? Poate omul are un buget în care trebuie să se incadreze și vrea să aibă cea mai bună mașină posibilă pentru banii respectivi? Sau toți trebuie să aibă cutia de viteze drept prioritate zero? E chiar așa utopic că unii preferă dotari (sa zicem faruri LED, dotări de confort la interior, sisteme de asistență) în detrimentul unei cuti automate? De curiozitate, cam ce procent din valoarea mașinii consideri că e normal să adaugi optionale?

      Uite, am zis să ma încadrez într-un buget de 25k € și m-am jucat puțin pe configurator. Un Golf 1.6 TDI, 115cp, Trendline (echipare medie) pleacă de la 20k, cu DSG de la 22k. Am pus 4500 € dotări opționale. Adică 22.5%. Printre ele: faruri LED adaptive, pachet iarnă (scaune față, duze parbriz, lichid), climatronic, ceasuri digitale, navigație, asistent la parcare cu senzori față-spate + cameră, asistent la faza lungă, privacy glass, airbag-uri laterale spate. Mașina în varianta asta cu greu lasă loc de nemulțumiri sau lipsuri, dar cu DSG trebuia să tai jumate din opțiuni pentru a mă incadra în 25k €.

      00
    • ștefan, undeva e o problemă in ce spui tu. „dotări de confort și sisteme de asistență, dar nu cutie automată”. hai, recitește ce ai scris, e complet stupid. ești ca ăia care își iau audi s6 și apoi află că trebuie să îi pună cauciucuri W, nu mai merge cu H.

      din ce ai enumerat in a doua parte a comentariului și nu vei folosi niciodată: faruri led adaptative, ceasuri digitale, navigație, asistent parcare față, asistent fază lungă. sunt mișto să te lauzi cu ele la neamuri, dar utilitatea lor e limitată.

      după mine, nimic nu bate cutia automată la confort. nimic. e primul lucru la care mă uit la o mașină.

    • Sa ai demaraj cand vrei tu nu cand calculeaza masina ca ar trebui sa ai

      00
    • Păi și eu ce-am spus? Depinde de om. Pentru unii cutia de viteze e prioritate zero, pentru alții e ceva cel mult secundar. Conduc o automată, 7 trepte, nu există termen de comparație, însă fiecare e liber să pluseze în orice echipare opțională dorește. Pentru mine luminile sunt criteriul numărul 1. După câteva sute de kilometri noaptea, cu LED-uri adaptive (implicit și asistenul pentru fază lungă) versus faruri halogen, nu vei mai vrea fără. Apoi vin senzorii (eventual +cameră), scaunele (preferabil încălzite) și cutia automată. Tot ce depășește asta e bonus. În schimb, sunt convins că fiecare are altă listă și nu cred că e nimic de reproșat în privința asta.

      Legat de pasajul care pare contradictoriu, m-am referit la niște scaune mai bune, o încălzire în scaune, un parbriz/volan încălzit, un sistem multimedia care să nu-ți lase impresia că e luat din târg și trântit acolo, să fie. Da, poate părea stupid, la fel cum și mie îmi pare stupid când văd ML-uri (mai nou GLE) sau E-uri prin Germania cu faruri halogen, deși pot identifica instant dotări de 5-6k€ doar la exterior. Dotările enumerate de mine sunt cele care sunt pentru că fac parte din diverse pachete. Dacă ai bifa doar ce e cu adevărat util din acele pachete, ai ajunge la un pret similar. Spre exemplu farurile led adaptive vin cu asistent, pachetul multimedia vine cu ceasurile digitale. Nu sunt necesare, dar sunt „nice to have” dacă tot e la același preț.

      Ps. Dacă tot ne înhămăm la un S6, punem Y să știm o treabă. :)

      00
    • @zoso mai sunt si oameni care au preferinte diferite fata de ale tale. Faruri adaptive – sunt foarte bune pe serpentine/curbe mai stranse; navigatie – integrarea cu masina e mult mai buna decat waze de exemplu; asistent parcare fata – te ajuta sa nu atingi toate bordurile cand vrei sa parchezi la milimetru fata de bordura; asistent faza lunga – mi se pare o chestie foarte ok, chiar daca nu functioneaza in toate cazurile.

      00
    • @zoso:
      Esti contra senzorilor de parcare in fata?
      Ai avut vreodata, sa vezi cat de confortabili sunt?
      Nu concep sa-mi mai iau masina cu senzori doar in spate

      00
    • @dou

      S-a saturat planeta de rupti in cur care n-au condus cutie cu dublu ambreiaj niciodata si aduc in discutie „simti masina”
      Facem pariu ca daca ai o masina cu cutie manuala nu te tii de un dsg?ma refer la aceeasi masina,singura diferenta sa fie cutia. Lasa preconceptiile de acu 25 de ani cand hidramatele schimabu prea sus ,prea jos sau prea greu

      00
    • @dou: sa mori tu ca la manuala nu calculeaza masina la demaraj?
      sa mori tu?

    • @ciocolatiulverde @Vali

      Da’ de unde? Din comentariul tipei, e ofuscată că nu poate deconta factura de tractare, în condițiile în care își cumpără masină la €20,000 „să simtă mașina”.
      Fudulia se vede cel mai ușor dacă suntem atenți la detaliile victimelor.

      00
    • Zoso, am faruri led adaptive si sunt minunate. In 2 privinte: 1 – ma laud aci la tine, ca doar ma stie toata lumea :P si 2 – sunt absolut superbe la drum lung noaptea. Pt o masina de oras cum este golful, intr-adevar nu merita. Dar daca calatoresri mult in afara sunt de vis.

      00
    • Conduc o masina cu cutie automata la munca, DSG chiar. Cand mergi cu 60 in spatele unui camion si gasesti momentul sa depasesti, apesi pe aceleratie si dupa 1-2 secunde accelereaza masina ca trebuie sa schimbe de la D7 sau D6 la D3 sau D4 ca sa iti iei demaraj. Da…automata e nemaipomenita in oras, sau la drum lung pe autostrada, dar la crosetat depasiri pe nationale si la avut demaraj cand vrei tu, nu e buna. Stiu ce vorbesc. Nu pleaca in secunda in care vrei tu.

      00
    • 20.000k masina si inca 2k cutia automata. un mot inutil, 10% din valoarea masinii… ca sa ce? ce exact face in plus cutia automata? ah, nu mai apesi din cand in cand ambreiajul si nu mai miscati maneta. va trebuie mana aia pentru telefon, nu?

      mai era unul la articolul cu volvo care era convins ca dacia e de cacat ca nu are aer conditionat automat. adica ii e lene sa apese un buton…

      nu-i asa ca atunci cand mergeti la sala urcati cu liftul?

      00
    • Dsg e cutie MANUALA. Ca are posibilitatea sa schimbe singura vitezele e altceva. La formula1 cutiile de viteze sunt MANUALE, chiar daca au padele pe volan si probabil pot fi programate sa schime vitezele si singure. Cutiile automate sunt cu torq converter sau cvt.

      00
    • ștefan, eu înțelesesem că tu preferi opționalele alea înaintea cutiei.

      iulian, la fel, e aiurea să ceri întâi adaptative and shit înaintea cutiei automate.

    • @dou nu stiu ce dsg ai tu dar eu n-am nici o problema, pleaca tot timpul cand vreau eu. Ca sa retrogradeze din prima ar trebui sa faci kick-down la depasiri (mai ales pe modul drive care este un mod „smooth” by default). Pe modul sport n-am nici o problema, schimba tot timpul f bine iar in afara de asta mai am si padele.
      @zoso ai dreptate, e de porc sa alegi optiunile alea in loc de automata dar automata e scumpa iar daca omul n-a condus/nu stie sa foloseasca un DSG crede ca nu are nevoie de asa ceva si i se par mai importante alte chestii (aici e si vina dealerilor care nu stiu sa explice beneficiile unei automate sau nu se obosesc)

      00
    • Dou: pe mod sport pleacă foarte bine. Dacă nici așa nu-ți convine ai oricând Tiptronic.
      Sincer, ma îndoiesc ca posezi o mașina cu DSG. Dacă aveai știai cum se conduce.

      Și da, automata e za shiet in oraș.

      00
  15. Și eu am permis de vreo o suta de ani, dar am reușit sa stric ambreiaje chiar si la o Honda.

    Pentru șoferii care simt mașina: „Da bossman sunt șofer de ala care parchează puțin bună mai greu dar știe când sa dea prioritate și sa înțeleagă semnele de circulație și liniile continue. Sunt și putred de bogat: am dat bani grei pentru opțiunea de semnalizare la fiecare mașină ”

    Cutiile manuale o sa ajungă precum mașinile cu combustie în Franța 2020.

    00
  16. Mie imi par facaturi articolele de genul asta!

    00
  17. Cutiile automate nu se strica niciodata? Parca conteaza ca era manuala sau automata, conteaza ca s-a stricat un dupa 50 de kilometri.

    00
  18. citit pe undeva:

    If you get the clutch assembly hot enough, the clutch friction material will crumble and break away and the pressure-plate springs will simply collapse rendering the clutch useless. A brand new clutch can reach this point in 10 or 15 minutes if it’s allowed to slip.. (Riding the clutch)

    00
  19. Bine bine, da ce-au facut aia de 850 constatare si 6000 reparatie, or fi reparat vre-o automata, ca atata m-a costat un DSG pe un bmW, setul de discuri, pistonasele, si volanta.

    La un kkt de Golf tot setul ambreias e 1000 si putin, 2000 cu placa presiune.

    In rest, da e proasta, nu ca n-a luat automata, ci ca a luat in Romania masina noua, unde vin rebuturile pt EST si dealerii se kk in ea de garantie…

    Ceva similar am patit si eu cu un Ficus… 2008, tinereti in care credeam ca o masina noua e mai buna… 5 ani m-am judecat cu ei, mi s-a indoit o supapa din simpatie, metale de kkt.

    Fiind pe finalul celor 4 ani de garantie, reparatia a costat mai mullt decat daca luam alt focus din 2008… ce-i drept, nu altul de 50.000 de km.

    00
  20. Cosmine, nu te lasa actionarea hidraulica, ca-ti fierbe lichidul si nu mai poti tine ambreiajul apasat.
    Testat pe o mizerie cu ambreiaj dus, care patina de zor!

    Nu le mai gasiti la mizerabili scuze, si automata e o alta ue si mai mizera, viitorul e fara cutie de viteze… ca electricele nu au nevoie!

    00
  21. NOU
    #66

    Sefu’, poate urmărești subiectul. Ca eu nu ma pricep dar acum sunt curios. Iar tu când e vorba de Uber, cutii automate etc ești credibil ca un alcoholic cu sticla in fata.

    00
    • nu vrea să spună ce s-a mai întâmplat. bănuiesc că nu avea garanție la ea.

    • Păi nu era mașina nouă? Cum adică nu era în garanție? Înțeleg că vorbim despre consumabile, dar ideea e să le schimbi după o anumită perioadă de timp, nu la fiecare 2 semafoare, nu?

      00
    • nu o știi pe asta? faci economie dacă nu are garanție mașina, sau iei garanția pe X chestii, nu pe toată mașina.

    • NOU
      #70

      Daca este defect ascuns garanția nu contează. Legea bate contractul.

      00
    • Nu, chiar mi-e străină această posibilitate de a renunța la garanție (parțial sau total) în favoarea unei reduceri de preț. Ceva detalii?

      00
    • văzusem la un moment dat la un configurator faza asta, garanție 1 an, 500€. am dat click și nu era prelungirea garanției cu 1 an, cum credeam.

    • Ciudat, poate a fost vreo greșeală. Deși nu aș exclude așa ceva, cel puțin nu cunoscând piața auto din România.

      00
    • văzusem la un moment dat la un configurator faza asta, garanție 1 an, 500€. am dat click și nu era prelungirea garanției cu 1 an, cum credeam.

      Nu ma prind daca trolezi sau chiar vorbesti serios. Si la masini de spalat e minim 2 ani. Traiam cu impresia ca e o directiva in UE care ii obliga la asta .

      00
  22. Si totusi, in afara de misoginismele lui Vali, ironii, mistouri si preaplinatati de sine cum naiba se poate intampla asa ceva? Intreb ca omul.
    Cu ce e diferit condusul cu pantofi cu toc fata de talpa goala? A mers cu piciorul sprijinit pe ambreiaj? Si atunci nu trebuia sa miroasa ceva pana sa se rupa de tot?
    Poate fi atat de muista o reprezentanta? Adica iei masina de noua si apoi se pisa pe client fara retineri?

    00
    • știu 2 cazuri de ambreiaj futut din cauza asta: mers cu incălțări aiurea, prin oraș, dar in decurs de un an. plus sor-mea de două ori în 5 ani, că nu vrea ea să înțeleagă să nu mai conducă în șlapi sau să își ia automată. plm, 6.000 lei de fiecare dată.

      și reprezentanțele VAG sunt excesiv de muiste, overall, e știut asta de cel puțin 10 ani. la orice. oricând. nu-ți duce mașina acolo decât dacă nu plătești tu sau nu-ți pasă de ea.

  23. Deci totul se reduce la obsesia ta pentru cutiile automate?

    00
  24. Nici cu permis de 2 zile nu distrugi masina in halul asta. Am luat masina la 6 luni dupa ce mi-am luat carnetul. Am avut orele alea de scoala si inca vreo cateva conduse cu masina unei prietene. Si nu am facut zob niciun ambreiaj, chiar daca am luat o masina mai ieftina decat VW-ul in cauza. :D

  25. Bai da-o in *** ma-sii, cred ca nici copchilul meu de 6 ani n-ar putea strica un ambreiaj in 50 de kilometri. Aici e mizeria dealerului auto.

    00
  26. Defect din fabrică. În 53 de kilometri nu ai cum să-l strici.

    00
  27. Cand mi-am luat permisul am facut praf ambreajul la prima masina (Opel Astra second hand) dupa 2 luni de condus. Am simtit un miros dubios in mijlocul intersectiei si n-a mai mers, am oprit pe stanga in mijlocul intersectiei de la Eroii Revolutiei (imagineaza-ti injuraturile, efectiv n-aveam cum sa o mut pe dreapta, nu mai voia nimic), l-am sunat pe tata care mi-a zis ca am incins ambreajul si sa o las 20 de minute apoi sa incerc din nou, ceea ce am si facut si a pornit. A fost ultima oara cand am stat cu piciorul pe ambreaj la semafor, apoi se simtea ca discul e deformat si nu mai agata cum trebuie dar am mai mers inca un an jumate cu masina, 15.000km si nu a mai facut nici o problema. Nu cred ca doamna in cauza avea ce sa ii faca ambreajului ala in 50km ca sa se strice si sa nu mai porneasca deloc.

    00
  28. Oare la scolile de soferi au aia fabrica de ambreiaje???

    00
    • Poate nu, dar sigur a7 o matusa care-i CEO la ambreiaje ;))

      00
    • Categoric, altfel de ce ai pune cursantii sa tina piciorul pe ambreiaj la semafor?

      00
    • acolo ti-l tine instructorul si ti-l mai si ridica tot el, stiu baietii sa-si protejeze investitia. Pe mine m-a tinut din ambreiaj pana cu 1 sedinta inainte sa dau proba practica, iar eu imi bateam joc mai mult din cauza ca mi se parea tristut sa mai operez o a 3-a pedala. Cand mi-am permis sa-mi iau masina mi-am luat automata ( hidramata cum s-ar zice ).

      00
  29. Offtopic: Legat de dealeri si masini noi, Clio model 2014, la revizia de 3 ani, 37000 km …”buna ziua, am ceva zgomote la denvelari, va rog sa va uitati…20 min mai tarziu…mda, e bieleta anti-ruliu, dar o schimbam pe garantie ” . Puteau spune ca e de la drumuri si sa platesc eu reparatia.

    00
    • E 70 lei bieleta aia, nu merita scandalul pt atata

      00
    • 1. La Logan am patit la fel. Le au schimbat in 3 ani de cate ori a fost nevoie. Sunt atat de ieftine si usor de schimbat incat n ar trebui nimeni sa comenteze la ele.
      2. A4 B8 lovit. L am dus la Midocar Vitan pt reparatie pe Casco. Bara fata, far, aripa si alte cateva chestii minore gen suporti de far si alte plastice. Nu au pus becul bine in far, nu au pus farul bine(era departat de bara in partea de jos), filtrul de aer nu era fixat. Toate astea le am remediat singur in parcare in maxim 30 min.
      Le am zis ca imi uruie pe partea dreapta ceva dupa accident. Intr un final am schimbat rulmentul pe banii mei. 450 de lei cu tot cu manopera. FAG nu original.

      00
    • NOU
      #90

      Asta e nimica toata, la unu cica i-au dat motor nou, d-ala diesel puternic, niste samariteni reno astia.

      00
  30. Ia plecati voi de cateva ori in forta cu a treia de pe loc, si mai discutam :)

    00
    • plecare de pe loc in forta, intr-a treia cu un otto? cin’ te crezi bai baiatule, david copperfield ;)?

      00
    • In forta in sensul ca trebuie sa accelerezi tare ca sa plece. Daca muierea a confundat vitezele (1 cu 3 si 2 cu 4) si a mai si tinut pedala la jumate,e perfect plauzibil sa rupa ambreiajul. Incercati si mai discutam numa ca pute grav,acolo ar fi trebuit sa se prinda ca ceva nu e bine.

      00
  31. Zoso cred ca o fi dat peste una d-asta de e asa pornit impotriva cutiilor cu schimbator clasic :)
    http://livetrucking.com/three-stick-shifting-in-a-w900l/

    00
  32. De ce un dealar nu ar repara/inlocui masina pe garantie?!

    00
  33. Urca de 10 ori o panta cu pietris cu el apasat la jumate si sa vezi ce miroase ambreiajul.

    00
  34. Aștept momentul în care o să îți cumperi o bicicletă cu discuri de frână (față-spate) și să ne spui cât de săraci suntem dacă nu avem.

    În altă ordine de idei, anumite persoane care conduc ceva km anual și nu ies tot timpul cu bicicleta în oraș, se gândesc și la fiabilitate. Tu îmi dăduși un exemplu de ambreiaj, eu îți 100 de exemple de cutii automate distruse.

    Cutia automată este reputată pentru confort dar în nici un caz pentru fiabilitate. Las-o așa.

    00
  35. Mi-am adus aminte de asta https://zoso.ro/nuskoda/
    Cred ca e foarte posibil ca defectul sa fie din fabricatie si nu felul cum a condus ea.

    00
  36. Acest model sigur era defect, nu prea ai ce ii face si sa strici o component care at trebui sa reziste minim 100k km. Problema e izolata, cunosc cazuri si cu audi a7 automata cu problem.

    00
  37. Poate stia vanzatorul ca avea o problema masina aia pe care era chitita femeia, si incerca sa o orienteze spre altceva. Dar ea nu si nu.

    00
  38. Deci cei de la VW inca odata si-au dat cu firma in cap, femeia nu avea cum sa strice ambreiajul in 50km. Sa faca bine si sa i-l schimbe pe garantie, si sa lase figurile cu costul de constatare de 850 lei.

    00
  39. Sansa sa se strice in 50 de km fara folosire improprie e extrem de mica. Piesele trec toate printr-un control al calitatii destul de riguros. Cred ca a mers cu frana de mana trasa, asta e cea mai plauzibila explicatie si acum face pe proasta ca sa-i mearga bine.

    00
    • Numele pe care l-ai ales te defineste. Golf 7 are frana de mana care se decupleaza cand pleci de pe loc. Dar sa nu lasam realitatea in calea unei frumoase umpleri de spume si a refularii…

      00
  40. Utilizarea improprie? In 53 de km? Poate daca ar fi vrut sa faca asta intentionat, dar nu cred ca asta a fost intentia ei. Ceva era defect acolo, iar ea are foarte mult ghinion.

    00
  41. VW nou 2011, automata DSG 7 viteze, ambreiaj uscat schimbat de 2 ori în garanție la 25 mii și la 50 mii.
    Cealaltă mașină mai veche tot VW, tot automată, are aproape 400 mii, merge impecabil și acum fără intervenții la cutia automată, deci nu e de vină șoferul (adică eu).
    Pe cea noua am vândut-o la 70 mii, că urma inevitabil schimbul de ambreiaje. Mașinile noi sunt praf, cel puțin variantele ptr Europa de est.

    00
    • E trist că se întâmplă în 2017, dar ăsta e adevărul, orice corporaţie va căuta să facă profit prin orice portiţă oricât de mică.

      Maşinile noi se pun alte piese pe ele pentru ţările cu sisteme de justiţie corupte. Adică acolo unde nu pot fi traşi la răspundere ca producători. Nu are legătură că e est, că e vest, că e africa, ce-o fi. Pur şi simplu dacă pot să o facă şi să nu plătească nimic, o vor face.

      00
    • da, gogule, sigur, masinile pentru prosti sunt facute mai prost

      Nu conteaza ca un lant de aprovizionare e incredibil de complex si producatorul minimizeaza costurile pe acolo pe unde poate, dupa mintea ta, face 2 lanturi de aprovizionare, ca sigur asa iese mai ieftin.

      Ti-a luat mult să caci o asemenea idee?

    • Znuff, nu e problema mea că ești constipat și nu te prinzi.
      Cu cât e mai complex lanțul de aprovizionare, cu atât mai simplu este ca la procesul de producție, unei serii de șasiu comandată din Europa de est, să i se asocieze coduri de piese mai ieftine, produse eventual înafara Germaniei.
      Cel mai simplu exemplu, ca să înțelegi și tu: compresor AC la aceiași mașină VW (cea cu ambreiajele schimbate de 2 ori), mort la 60 mii, am verificat pe mașină identică, același an dar secondache din Germania cu 180 mii în bord, era la două elevatoare mai încolo, cod de piesă VW dar diferit, pe etichetă am văzut clar alt producător.
      Compresorul meu ”original” avea sigla Valeo, produs înafara Germaniei.

      00
  42. vorba lui Basescu: Rusine Volkswagen !!

    00
  43. Sursa sigura: pe scurt: o tanti a luat un Colt 1, manuala, a mers vreo 100 km pe autostrada si a sunat la service:
    – domnule, masina e defecta, nu prinde decat 40/h !
    -de ce,ce s-a intamplat etc?
    -pai am bagat-o in viteza si mai mult nu prinde cred ca e cutia defecta….
    Cred ca s-a inteles ce facuse duduia…

    00
    • da, e clar ce a facut duduia ta, dar nu e cazul si aici. demoazela noastra cerut expres o cutie manuala indicand cel putin teoretic ca stia cu ce se mananca dracia. si chiar daca nu stia, ambreiajul ala tot nu avea voie sa cedeze definitiv in 50 de kilometri.

      00
  44. NOU
    #112

    Numai miez de cunoscatori pe aici in ale masinilor.
    Pula mea,ati condus vreunul un Buceag din ala care se pornea la manivela?Atunci sa vorbiti.

    00
    • Firma draci de român/Ca-i făcut Buceagu bun/L-ai făcut în 8 pistoane/4 merge 4 doarme
      Ei, mă calific, sunt true?

      00
    • @Tutan Camon: Chiar mă miram că au dispărut adepții ”old time school”. Păi se poate, în atîtea comentarii, să nu fie unul care să zică ”cutia automată e pt femei” (sau ”cutia automată consumă mai mult”). Cu ăia sunt eu obișnuit, lor puteam mereu să le zic ”Ai servo-direcție? Și AIA e ”pt femei” și crește consumul! Căci, nu-i așa, un bărbat puternic n-are nevoie de servo-direcție!!” (la extrem, s-ar mai putea economisi ceva combustibil înlocuind pompa de vid cu un furtun din care șoferul să tragă mereu).
      Ei bine, acum ai apărut tu și m-am relaxat!

      00
  45. S-a intimplat in 2008. Intru la Skoda:
    – As dori o Fabie, cu motor de 1,4 TDI.
    – Da, avem, cum doriti plata?
    – Ma gindesc la un avans de 50%, restul in 12 rate.
    Tipul dupa un calcul sumar imi spune:
    – Pretul de achizitie este de 12 mii euro, 6 mii avans plus inca 9 mii impartite in 12 rate egale. In total 15 mii euro cu dobinda, comisioane etc.
    – OK. Un test drive se poate?
    – Cu acest model nu, doar cu varianta de 1,2 pe benzina.
    – Aha… Dumneavoastra ati lua de nevasta o femeie cu care nu v-ati culcat niciodata? – Tipul era un tinerel de pina-n 30 de ani.
    – Pai nu chiar….
    – Atunci va multumesc. – M-am ridicat si am plecat.

    00
  46. eu ma gandesc si ce s-a intamplat inainte:

    – am 20k. hai sa imi iau un golf sa vad in cat timp ii stric ambreiaju.

    00
  47. Si-a cumparat masina noua, pe firma (vezi PS), pret incepand cu 15.844 euro (preluat acum de pe site), dar se plange ca nu poate sa deconteze 120 lei. Oare spalarile tot pe firma le baga?
    Iar acel „ia cedat” e cireasa de pe tort.

    00
  48. Vali, peste articolele referitoare la conduita rutiera mai pot trece cu vederea, dar peste astea de mecanica nu pot. La conduita rutiera te cam contrazici, dar fac abstractie, tot romanul se pricepe la politica, fotbal si sofat, as zice. Acum ca te bagi si la mecanica, risti sa treci in penibil. Serios.

    Uite, asa pentru tine, exista „profesionisti” care pot manevra cutia de viteza, adica pot schimba treptele fara utilizarea ambreiajului. Normal, nu e recomandat, dar se poate cu consecintele de rigoare. Dar in niciun caz nu raman fara ambreiaj in 50 de km.

    Ce sti tu despre tocuri, slapi, etc. sunt vrajeli tipic mecanici dacia ajunsi sa lucreze la alte unitati service. Adica folclor.

    00
  49. Partea a 2-a: sa ii faci recomandari de achizitie auto unei femei doar pentru ca e femeie, este peste misoginism. Cum zici tu complet dezacordat: e de porc!

    Cunosc multe femei care conduc foarte bine, referindu-ma la medie.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.