Încetați cu “bucata de autostradă inutilă”

Cred că tre’ să-mi depun CV-ul la Ziarul Financiar, sau măcar să le fac un training despre cum funcționează șoselele și autostrăzile din România. Că sunt, săracii, tare confuzi. Bunăoară, azi se inaugurează o bucată de autostradă între Naiba-Știe-Unde și Deva. Ce scriu meseriașii de la ZF? Că e inutilă, nene!

Cu o lungime de aproape 33 de kilometri, tronsonul Deva-Orăştie se înscrie pe lista celorlalte autostrăzi din ţară care au fost finalizate dar care nu leagă centre urbane importante şi care până la finalizarea integrală a unor coridoare de transport rutier nu îşi vor dovedi complet utilitatea. Câmpia Turzii – Turda – Gilău, de pe Autostrada Transilvania, este un alt exemplu în acest sens. (sursa)

Ce gândire macro, ce realizat că o autostradă nu se face în doi timpi și trei mișcări, nu leagă blocul reporterului de casa bunicilor lu’ mă-sa, atunci e inutilă, nene! Că ce, nu circulă ei pe acolo, n-are sens, nene! La fel cum n-are sens nici bucata aia care ocolește Sibiul, nici aia care ocolește DN1, nici aia care ocolește Cluj-ul, nici aia care ocolește grădina zoo de unde și-a angajat ZF redactorii.

Cine zicea că numai în blogoferă plinuțele dau sfaturi de diete, pietonii vorbesc despre mașini și luzerii despre cum să reușești? Iată că se întâmplă și în presă.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

50 comentarii

  1. Daca nu se fac, nu e bine. Daca se fac, iar nu e bine. Pe astia ce-i multumeste?

    00
  2. Din Bucuresti cand vrei sa scapi de Romania, 2 zone te omorau.
    Valea Oltului si trecerea prin Sibiu.
    Centura Sibiului, chiar daca are vreo 16-17 km, iti scuteste chiar si 1 ora.

    00
  3. … si totusi n-ar fi rau sa incerce sa finalizeze una cap-coada; de exemplu Oradea – Constanta

    00
  4. Cine merge de la Oradea la Bucuresti (sau ma rog sud) cu bucatica aia de 52 de km castiga acuma aproape 2h, 2h in care traversa o buna bucata din Cluj plus Turda si Campia Turzii doua orase in care traficul era infernal. La ce bani s-a facut si in ce timpi este o cu totul alta discutie, dar ca si utilitate imediata este extraordinara. Parca o sa si vad aceleasi comentarii la bucata de 8km cu care se va prelungi spre Oradea, dar care va scurta drumul Zalau – Bucuresti cu cativa zeci de km si sigur 2-3h bune (mai ales pentru traficul greu)

    00
    • @razvan: TACI! nu îi învăța la prostii! mâine o să afle că bucata aia care inconjoară sibiul e chiar mișto de tot.

  5. e de mirare ca presa moare ?

    00
  6. Initula my ass! Cine stie zona, isi da seama ca face economie de cel putin 30-40 minute acolo.

    00
  7. @FărăSupărare

    Momentan, este dată în exploatare (din iarnă) secțiunea care permite ocolirea orașului Deva, de la nodul rutier Simeria Veche (spre Deva, Orăștie și Petroșani) la nodul rutier DN7 – Deva – Brad (spre Nădlac).

    În 10 Mai dimineața s-a început devierea traficului între Orăștie și Vințu de Jos de pe DN printr-un nod rutier în construcție, nod rutier ce va permite atât evitarea orașului Orăștie cât și a Devei.

    Ținând cont că atât în Deva cât și-n Orăștie limita de viteză este de 50 de Km/h cu multiple treceri de pietoni pe un drum european (cred că sunt vreo cincizeci) și ținând cont că în localități sunt și semafoare (unul în Orăștie, unul la intersecția DN – Deva – Hunedoara la Sântuhalm și nenumărate în Deva), economia de timp pe segmentul acela scurt este de peste o oră.

    00
  8. tronsonul tocmai terminat este util

    pe de alta parte, ma tot gandesc daca vom apuca sa vedem si noi tara impanzita de autostrazi pana sa punem mainile pe piept sau va trebui sa lasam placerea asta stranepotilor

    00
    • @alioja: 2020 o să avem constanța-arad-oradea și brașov-targu mureș-iași. am mai explicat de câteva ori de ce.

  9. @zoso stim cu totii ca „nu se poate in doua zile” :) de vreo 20 de ani stim si de vreo 10 stim sigur

    00
  10. Tronsonul recent terminat e foarte important. Se va câștiga timp și se va economisi carburant. Bănuiesc că la sediul firmelor de transport rutier se mai deschide o sticlă de șampanie. Nu am făcut un calcul exact să văd câți bani se câștigă la fiecare trecere a unui TIR, datorită acestui tronson, dar bănuiesc că pe parcursul unui an se strânge o sumă frumușică.
    Nu mai spunem ca numarul mortilor de pe acel tronson va fi mai mic datorită autostrăzii.

    00
  11. Si pe la altii, inclusiv nemti, polonezi etc, se deschid portiuni mici de autostrada:

    https://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1464920&page=19

    aici, de ex, scriu astia asa:

    A71, Germany
    29 April 2013

    The northernmost 18 kilometers of the A71 Autobahn opened to traffic today. It runs from the Südharz interchange at A38 near Sangerhausen to Heldrungen. Construction time was about 5 years.

    apoi, mai jos:

    DK19, Rzeszów, Poland
    29 April 2013

    A 4 kilometer segment of the DK19 opened to traffic at Rzeszów. It connects A4 and S19 with Rzeszów. Although it does not have motorway or expressway status, it is built to the usual motorway standards with 4 divided lanes and shoulders.

    Deci cam asa se deschid cam pe peste tot. Nu deschide nimeni o autostrada de 350 de km. Nici macar in China.

    00
  12. NOU
    #15

    e chiar bunicică bucata aia.
    Dacă e trecuta bine pe harta, intri inainte de Orăștie și poți ieși după Deva, scutind astfel traversarea a 3 orașe când mergi spre ieșirea din țară. E o economie de timp onorabilă pe moment, în special pentru tiruri.

    00
  13. Circul des pe acolo. Cred că sunt printre cei mai avizați care să vorbească despre acel segment de autostradă.

    În zona respectivă (Deva – Orăștie – Vințu de Jos), sunt mai multe puncte negre, unde mulți oameni au murit din cauza vitezei și a traficului aglomerat.

    De aceea, orice autostradă care degrevează DN de vitezomani este binevenită și, trebuie menționat, autostrada aia leagă un niște noduri rutiere între ele, scurtcircuitând niște segmente de drum altfel deosebit de periculoase.

    La fel cum centura Clujului le permite altora să evite autostrada Turda – Gilău pentru a ocoli Clujul. Alternativa ar fi fost: Turda – Gilău – Florești – Cluj. Or, în Florești, iarăși sunt trei puncte negre, unde multe accidente s-au produs…

    Dar așa e, ne place să ne plângem că nimic nu se schimbă, în loc să fim atenți la ceea ce se face și ceea ce se schimbă. E, deci, mai ușor să fii neatent.

    Oricum, am circulat des prin zonele astea și vreau să spun că am rămas impresionat de ritmul de lucru susținut, despre care am scris în mai multe rânduri.

    00
  14. As mai adauga un avantaj care cred ca merita mentionat: scoaterea traficului greu din orase care pe langa avantajul oferit soferilor ofera unul enorm locuitorilor.
    Deci da, de n ori mai bine sa incepi cu centurile oraselor dupa care sa le legi decat invers. Ce-ar fi insemnat sa legi orasele cu autostrazi si sa gatuiesti tot traficul in apropierea centrelor locuite? Ar fi creat o mai mare problema langa orase decat fara autostrazi deloc.

    00
  15. Daca se poate circula pe ea, e utila. Se zice si de Campia Turzii – Gilau ca e inutila, dar eu cand merg acasa tot pe aia ma duc. Chiar si cand e sa o folosesc doar ca sa ocolesc Campia Turzii e de vis ca in loc sa pierd 30 min sa strabat Campia Turzii la 20-30 la ora, o ocolesc in 5 min.

    00
    • @Andy: gândeşte-te ce inseamnă pentru un TIR încărcat să fie nevoit să oprească la trecerile de pietoni şi apoi să se urnească din nou de pe loc…

  16. numai portiunea de ocolire a Devei si Simeriei (intersectia de la Sântuhalm) isi merita toti banii dati, darmite restul!!!

    00
  17. presupun ca toate bucatelile astea de autostrada care acum par inutile o sa fie legate la un moment dat si o sa fie parte din aceeasi autostrada/retea de autostrazi (poate nu cat traiesc eu), dar eu nu lucrez la ziarul financiar

    00
  18. NOU
    #22

    O,ce veste minunata.Carevasazica,daca ma duc spre Arada ca sa ies spre Viena,nu o mai iau prin orastie si deva?cat de tare e asta?E pe bune,adica e utilizabila?Nu stiu,intreb,plec peste cateva zile.Chiar multumesc anticipat pentru raspunsul care va veni.

    00
  19. Pe sensul deva-orastie cum se intra pe autostrada?

    00
  20. ai scris fain articolu asta, cu niscaiva umor :)

    00
  21. definitia clasica a unei autostrazi este unirea a 2 puncte cardinale opuse, intr-o tara.

    zic sa-ti depui cv-ul la BNR caci Mugur Isarescu declara acum cateva luni ca un segment de autostrada de 30 de km nu se simte in economie. adica toate bucatile astea de autostrada sunt degeaba. :)

    00
  22. Apropo de autostrăzi incomplete: autostrada A1 din Germania nu este completă! Lipsește o bucată de vreo 33 de km ceva mai la sud de Koln. Ar trebui sa fie terminată prin 2018. Până atunci ori faci un ocol bunicel, ori o iei pe drumuri regionale (ceea ce am făcut și noi). Deci…

    00
  23. E penibil sa inaugurezi 33 km de autostrada si sa zici ca ai facut una…e bine ca s-a facut. dar o sa sa ne bucuram ca au dat in folosinta 5 km :)) ?

    00
  24. Si unde mai pui ca in scripturi se numeste „Varianta de ocolire Deva si Orastie la profil de autostrada”?

    00
  25. NOU
    #29

    @jiji se face stanga inainte de Deva pe podul peste Mures spre Soimus

    00
  26. @ Jiji: intrarea pe ruta Deva – Orastie cum vii dinspre Ilia e putin cu smecherie: la intrare in Deva, treci de coborarea aia de la intersectia cu Brad pana ajungi la un micro-sens giratoriu si apoi te intorci (ca si cum te-ai duce inapoi inspre Arad), iar la intersectia cu Brad faci dreapta. Mergi putin pe drumul ala si-ti va fi ft clar cum urci pe autostrada.

    00
  27. NOU
    #31

    @ion

    Zi „zau” cu limba intre dinti cand citezi definitii din astea din capul tau:

    5. autostrada – drumul national de mare capacitate si viteza, semnalizat special, rezervat exclusiv circulatiei autovehiculelor, cu sau fara remorci, care nu serveste proprietatii riverane, prevazut cu doua cai unidirectionale, separate printr-o zona mediana sau, în mod exceptional, prin alte modalitati, cu exceptia unor locuri speciale sau cu caracter temporar, având cel putin doua benzi de circulatie pe sens si banda de urgenta, intersectii denivelate si accese limitate, intrarea si iesirea fiind permise numai prin locuri special amenajate;

    00
  28. @razvan

    Daca pleci din Oradea spre Bucuresti iesi de pe autostrada la Turda, ca e mai bine sa o iei pe Valea Oltului – Pitesti etc decat pe la Brasov si sa faci o ora pana la Comarnic…

    @ Jerome:

    Am trecut prin Sibiu de zeci de ori, niciodata n-a durat peste 30 de minute. Eu o iau acum pe autostrada fiindca pe zona imediat inainte / dupa Sibiu, la doua benzi/sens, mergeam atat de tare incat era risc real de pierdut carnetul.. si nu vreau.

    Un oras rezolvat re ocolirea e Pitestiul, acolo chiar faceai o ora prin oras.

    00
  29. Cred că mai bine le-ai face (ălora de la zf) în care să le explici diferența dintre un blog și un site de business (că nu se pot numi financiar) dpdv al profunzimii scriiturii. plecând de-aici https://zoso.ro/scurt-si-la-obiect/

    00
  30. @jiji

    Depinde de unde vii.

    Dacă vii dinspre Sebeș, înainte de Orăștie o să vezi intrarea, e simplu.

    Dacă vii dinspre Arad, înainte de Deva, aici e mai dubios. în giratoriu faci prima la dreapta (o să vezi pe teren!).

    00
  31. @ jiji
    Dacă vii dinspre Arad sau Timişoara, se intră pe autostradă în dreptul localităţii Şoimuş, este semnalizat la giratoriu.

    00
  32. Daca vin de la Timisoara in principiu ruta e prin Vetel – Mintia (E68) si am ratat de vreo 2 ori intrarea pe autostrada. Cel putin pe google maps arata ca trebuie mers pana intr-un giratoriu dupa care facut cale intoarsa aproape 1 km. Credeam ca e ceva ce imi scapa mie.

    00
  33. NU il considerati spam, ci un mic ajutor pentru a intelege cum s-a ajuns la enorma suma de euro pe km de autostrada Bechtel, pentru ca fostul ministru Anca Boagiu tocmai a tinut o conferinta de presa:
    https://www.facebook.com/media/set/?set=a.538650812847741.1073741836.106589736053853&type=1

    00
  34. Foarte bine zis !

    00
  35. Ma bucura ca tot se fac autostrazi, tronsoane de autostrada, etc, dar cat de penibil sa fi sa tai panglica de 100 de ori pt o singura autostrada? La fiecare 30km taiem o panglica? Really?

    00
  36. astia de scriu articole la zf, au demonstrat de mai mult timp ca sunt imbecili
    nothing to see here

    00
  37. Apropo de Sibiu şi de centură: dacă terci prin oraş cînd e pustiu, da, îl treci în jumătate de oră. Dacă nimereşti în ore de vîrf, observi repede că diferenţa dintre 14km şi 27km e de o oră şi ceva.

    00
  38. oare numai eu inteleg altceva din bucata de articol pe care il redai tu?…”care până la finalizarea integrală a unor coridoare de transport rutier nu îşi vor dovedi complet utilitatea”…eu inteleg de aici ca nu e complet utila, deci nu tocmai inutila si asta pana la finalizarea integrala…mi se pare mie sau exagerezi?
    cat despre utilitatea de moment a 30 de km de autostrada construita aiurea, marturisesc ca nici eu nu o vad.daca, sa presupunem, am putea construi 300 km de autostrada in 5 ani, de ce naiba sa facem 10 bucati a cate 30 de km in 10 colturi ale tarii?nu mai binem facem 300 de la bucuresti la sibiu sau de la cluj la brasov,etc, sa intelegem naibii si noi ceva din miliardele alea cheltuite?nu mai bine se lucreaza un tronson, se termina,se incepe altul,etc, decat sa facem caca imprastiat,iertata fie-mi expresia?

    00
  39. Strabag scrie pe autostrada respectiva

    00
  40. @ Cristi: Sincer, nu m-as supara sa taie zilnic cate 1 km pe care il termina, daca asta inseamna sa avem mai multi km de autostrada. Nu asta e problema noastra (inaugurari de tronsoane scurte) ci faptul ca se lucreaza incet si uneori de o calitate dubioasa la pret de deutsch autobahn.

    00
  41. Ca locuitor al Devei, imi prinde bine ca s-a decongestionat DN7 si nu mai e plin de camioane. Sunt sigur ca e mai bine si pentru camionagii.

    00
  42. @alin stanciu, nu am înțeles ce dorești, dar bănuiesc că e de bine.

  43. @zoso: același optimist incurabil. lipsește „un training” de-acolo.

    00
  44. Vali, tocmai aia subliniam, că pe centură e mai rapid cu vreo oră şi ceva. Adică foarte mult. Cînd îmi duc copiii la şcoală şi la grădiniţă, am două opţiuni: prin oraş sau pe centură. Plec la 7:20 de acasă. Dacă merg prin oraş ajung la serviciu între 8:20 şi 8:35. Dacă o iau pe autostradă ajung la 7:50. Iar aici vorbesc nu de 14km vs 27km, ci de 15km vs 18km. Tre’ să ai nervi de oţel să treci tot oraşul la orele de vîrf. Eu n-am :)

    00
  45. Vali, vreau sa-ti zic ca folosind tronsonul nou pe care unii il considera inutil plus portiunea deschisa cu cateva luni in urma am economisit conform GPS-ului 30 minute fix, si asta mers regulamentar pe autostrada, unde i-am dat maxim 130 km/h. Si asta fara sa mai punem la socoteala ca in mod normal am economisit mai mult, pentru ca aia 30 min se fac si mai multi daca punem in calcul sensuri giratorii, semafoare, treceri de pietoni, ambuteiaje prin Orastie, Simeria si Deva.

    Asa ca din pct meu de vedere n-au decat sa lanseze la fiecare 4-5 luni cate un tronson dinasta „inutil”, ca eu nu ma supar deloc!

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube