Să înceapă construcțiile de șosele!!!

Proiectul pentru autostrada Râșnov-Cristian a fost finalizat și de luna viitoare începe construcția.

Alpenside, liderul asocierii care a câştigat contractul pentru proiectarea şi execuţia primilor kilometri din autostrada Comarnic – Braşov (sectorul Râşnov – Cristian), a emis prima factură pe 15 octombrie, conform datelor din Registrul Operaţiunilor Generatoare de Obligaţii de Plată (ROGOP) al CNAIR. (sursa)

Tot azi a fost emisă o atenționare de vreme rea și posibile ninsori. Dar ei vor începe construcțiile.

Dincolo, în Regat, o licitație a durat 3 luni și abia s-a semnat contractul de proiectare.

Strabag va proiecta și construi un pasaj de circa 800 de metri pe Centura Captialei, peste DN1A spre Mogoșoaia, conform contractului semnat marți, anunță Compania de Drumuri, la peste trei luni de când compania fusese anunțată căștigătoare la licitație și la peste un an și trei luni de la demararea licitației.  (sursa)

Asta e perversitatea guvernului: au semnat contract pentru execuția pasajului Domnești și au alocat 0 lei de la buget, dar au alocat bani bani pentru proiectarea unui nou pasaj.

După ce se termină proiectarea vor descoperi că a expirat studiul de mediu, după aia se schimbă guvernarea și se face 2022 și nimic…

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

36 comentarii

  1. NOU
    #1

    Wow, plm… Rasnov-Cristian, distanta de 5km. Bravo!
    Nu stiu pe unde trece proiectul autostrazii, dar ma intreb daca o sa fie la fel de imbecil facuta ca Bucuresti-Ploiesti, pe care faci mai mult (si consumi mai mult) decat daca o iei pe DN1

    00
    • Bucuresti – Ploiesti are logica in culoarul Arad – Constanta, n-are nici o legatura cu ploiestenii care vor sa ajunga la Bucuresti si invers.

      00
    • Da Floo, d-aia se varsa in centura care spre autostrada spre Constanta are o banda pe sens si se va termina in pipera, o zona in care nu e aglomerat niciodata. Autostrada aia pl buc serpuieste prin camp, o puteau face mai dreapta, dar nu trecea pe terenul cui trebuia probabil. Diferenta pe waze dintr autostrada pl-buc vs dn1 e de 2 minute la km mai multi, consum mai mare si vor sa mai bage si taxa pe ea.

      00
    • Adevarul e ca peste tot in lume autostrada e cea mai scurta ruta ca distanța. Not!

      00
    • șofer, la faza asta ai fost idiot la modul că te-ai putea angaja lejer la ZF să fii director editorial.

      https://zoso.ro/domnule-hostiuc-gresiti-a3/

    • Mai putin cand dai peste vaci (animale sau babe) in ceva fucking sat de pe DN1. Atunci faci cu mult mai mult de 2 min in plus. Posibil cu 2 ani cu suspendare in plus. Sau o grebla dupa ceafa.
      Dar hei, noi vrem consum mic la bemveu, nu mers cursiv.

      00
    • NOU
      #7

      Sunt idiot pentru ca vad lucrurile altfel? Autostrada se face doar pentru trafic de marfa? De unde plm va vine ideea asta, mai ales ca Valea Prahovei/Brasovul au potentialul turistic pe care-l au. Autostrada aia trebuie facuta SI (sau mai ales pentru) traficul privat. M-am cam saturat de tampeniile astea, sincer. Tot timpul pierdut (insumat) al oamenilor care stau pe DN1 in fiecare zi, toate accidentele mortale, toata poluarea, toate pierderile micilor afaceri, nu conteaza, nu? Trebuie sa fie culoar de marfa, ca asa trebuie sa fie, punct.

      00
    • nu asta, mane. ci faptul că o autostradă trebuie să fie mai scurtă decât DN-ul. pe DN circului cu 50 în localitate și 90 afară. pe autostradă circuli cu 180 și rar te supără cineva. e la mintea cocoșului. A COCOȘULUI!!!

    • NOU
      #9

      Nu e vorba ca trebuie sa fie mai scurta decat DN-ul e vorba ca trebuie sa fie facuta cu cap. Bucata Bucuresti-Ploiesti NU este facuta cu cap, si din cate vad nici ce se va face spre Brasov nu e.
      Degeaba faci marea minune de autostrada daca costurile de a o folosi sunt atat de mari incat neaga orice beneficiu. Daca nu erau interzise tirurile pe DN1, crezi ca mai folosea cineva bucata Bucuresti-Ploiesti? Gandeste-te ca pentru TIR-uri consumul inseamna mai putin profit, la fel ca si timpul. Spunea cineva ca poate pe DN1 dai peste o vaca si se duc dracului toate calculele, dar e cu POATE, nu e cu sigur. Pe autostrada SIGUR consumul si timpul sunt mai mari.
      Si, ca sa revenim la Comarnic-Brasov, principalul interes acolo este fluxul de trafic de persoane, NU cel de marfa, pentru ca pentru marfa celalalte culoare sunt mai rapide. Potentialul Brasovului de dezvoltare nu este pe industrie, ci pe servicii si pe faptul ca teoretic ar putea sa fie la DOAR 150km/o ora si jumatate de Bucuresti. Asa trebuie gandita autostrada aici.
      Vazusem candva niste calcule despre cat costa un accident de circulatie soldat cu victime (trickled down economic), si erau niste costuri enorme: productivitate pierduta pe zeci de ani de zile, consum pierdut etc. La fel este si cu timpul pierdut de toti turistii care stau ore intregi blocati pe DN1.
      Ce vreau sa spun, pentru ca m-am aprins acum si nu stiu daca am fost foarte coerent, este faptul ca autostrada Comarnic-Brasov NU este o autostrada care trebuie facuta cu scopul unic, exclusiv si prioritar de a transporta marfa, pentru ca principalul trafic in zona tine de servicii. Pentru marfa exista cea pe la Pitesti sau calea ferata.

      00
    • NOU
      #10

      @stefan as vrea sa te calific, dar mai bine nu o fac. Cu viteza LEGALA faci mai mult pe autostrada decat pe DN1, iar consumul pe autostrada la viteza legala e mai mare. Daca faceai cu 20 de minute mai putin pe autostrada atunci merita.
      Si, pentru cultura ta, e plin de radare fixe si mobile pe DN1.

      00
    • oare ce consuma mai mult:
      -10 km in plus, dar viteza constanta (in zona de 90 – 110 km/h)?
      – 10 km in minus, dar reptate accelerari si franari (din cauza aglomeratiei si a limitelor de viteza)?

      00
    • sofer vad ca insisti in a sustine o prostie.

      55 kmh la 130 inseamna 25 de minute. 43 de kilometri la 90 (90, fara 70/50 in localitate) inseamna 28 de minute. asta daca o vrei cu matematica.

      iar daca vrei empiric, am facut 2 ani naveta bucuresti ploiesti, pe dn1 si mai ales pe autostrada. la mers legal, din centura in centura, pe autostrada iesi pe locul 1 ca timp iar pe dn1 iesi pe locurile 1-99 la stress ca dintre babe, bicilisti beti, copii, caini, carute, politie, viraje la stanga peste tzashpe benzi, intoarceri pe o moneda si tot felul de accidente nu ai cum sa iesi cu parul negru in 2 ani de zile.

      in aceeasi perioada, dintre colegii care preferau dn1 din motive obiective sau fantasmagorice, 90% au avut cel putin o suspendare de permis. dintre ceilalti, care preferau autostrada… 0%.

      departe de mine totusi gandul de a afirma ca nu putea fi facuta mai bine sau ca nu restul pana la brasov nu ar trebui sa tina cont si de turism, desi aglomeratia de pe valea prahovei provine de la cei care se duc acolo, de la comarnic la timisu de jos, nu de la cei care doar tranziteaza. ori sa le faci iesiri separate pentru fiecare localitate dintre cele 2 ar fi de o prostie monumentala.

      00
    • NOU
      #13

      Soferule, eu nu neg ca cnair sunt imbecili.

      Dar ce studii ai matale ? inginer cfdp ? geolog ? macaragiu ? ca sa stim cum stam

      00
    • Nu e ca și când segmentul respectiv n-ar fi practic un ciot dintr-o autostradă mult mai lungă. Nu, nu. La fel cum nu e ca și când la est de Ploiești s-ar uni cu A7 către Siret.

      Evident că traficul greu e cel mai important, fiindcă el produce blocaje. Fmm de gândire, pe toți vă deranjeaza că există A3 BUC-Ploiești, nu că nu există A0 Nord și A3 Ploiești-Brașov. Ia să monteze băeții nește camere fixe și nește radare mobile pe DN1, să nu mai puteți circula cu viteză de autostradă pe acolo, să vedem atunci cum vă mai lamentați pe aici.

      00
    • „Spunea cineva ca poate pe DN1 dai peste o vaca si se duc dracului toate calculele, dar e cu POATE, nu e cu sigur.”

      Caută puțin cum e cu accidentele pe DN1 sau DN vs. A.

      „Pe autostrada SIGUR consumul si timpul sunt mai mari.”

      Facepalm.

      „…nu stiu daca am fost foarte coerent”

      Las-o așa…

      00
    • Califică-mă, boss, că nu te costă nimic. Dacă tot ești aici, explică-mi te rog cum din Pantelimon fac mai mult pe A3.

      Înțelege în plm totuși că A3 nu e gândită ca să scutești tu 20 min. până la Ploiești. Fiindcă în momentul de față e doar un ciot, nu reprezintă interes major, la fel ca orice alt ciot de până acum. În momentul în care se va extinde la capete, se schimbă datele problemei. Oricum, felicitări că din tot mesajul, tu ai rămas cu ultima frază.

      00
    • Nu prea inteleg cu poate cineva compara DN cu autostrada.

      00
    • @soferul, dacă pe autostradă la viteza legală ai consum mai mare decât pe DN, înseamnă că ai motor de 1.2-1.4, puternic ce e drept, și de aici frustrarea.

      Cum căcat să gândești că autostrada trebuie făcută pentru melteni ca tine, care vor să meargă la consum?

      00
    • M-am jucat si eu pe gmaps pe A3 stiind de zvonul ca „trece pe pamantul cui trebuie”. Primul lucru care mi-a sarit in ochi e ca ocoleste sate si lacuri. Mai drept inseamna sa treaca prin astea doua. Lucruri mai de finete: ajunge cel mai aproape de centrul Bucurestiului, 6km fata de 10-11 in orice alt punct al Bucurestiului; serpuieste destul de putin din punctul asta pana unde va fi viitorul nod cu viitoarea autostrada spre Moldova. Imi scapa numele satului. Abia apoi face stanga spre DN 1.

      00
    • Are logica chiar si pentru bucurestenii sau ploiestenii care pleaca din / se indrepta spre Colentina, Afumati, Voluntari, etc…

      00
    • NOU
      #21

      Bine ma, voi toti sunteti extrem de destepti si luati apararea lucrurilor bine facute in tara asta, eu sunt doar un prost care se scarpina cu stanga la urechea dreapta.

      00
  2. Stai boss ca nu e ca toarna in weekend pe ninsoare stratul de uzura. Incepe pregatirea santierului, care se va incheia cf ritmului clasic undeva spre vara.

    00
  3. NOU
    #24

    Plot twist: constructorul da faliment.

    00
  4. Asta s-ar putea numi trădare de țară.
    Sau oricum altcumva doar ca să intre la bulău vreo 10 ani ăștia fiindcă o fac conștient.

    00
  5. Pasajul de la Mogoșoaia este necesar pentru ca a rămas sigurul punct de ambuteiaj pentru traficul greu spre A1 pe bucata de 2 benzi pe sens. Este un proiect care exista înaintea pasajului de la Domnești care este o lucrare mai complexa. Ambele sunt necesare și ambele se fac mult mai târziu decât era necesar. CNAIR este cea mai mare adunătură de incompetenți din aceasta tara, plătiți cu salarii mult prea mari. O instituție decrepita, retrograda și iremediabil compromisă.

    00
    • doar ca mai sunt cateva giratorii acolo unde se sta… rudeni, dragomiresti – chiajna si chiar iesirea pe autostrada unde e un haos de nedescris cateodata. si in partea ailaltaai acelasi lucru, la otopeni (ala mic, nu de pe dn1), la tunari, la stefanesti. toate astea trebuie sa aiba si ruta directa separata de intersectia giratorie pentru cei care vor mearga inainte. pana cand nu se va intampla asta, haosul va fi in continuare. iar asta se va intampla probabil la ceva ani dupa ce DNCB va fi bulevardul x, al doilea inel median al bucurestiului, la vreo 15 20 de kilometri mai inauntru de proiectele centurii bucurestiului.

      00
  6. Pentru cei care mai cred în Moș Crăciun, las și eu aici un link la un articol din 2015, în care CNADNR-ul de atunci ne povestea nouă bucureștenilor cum în trei ani vom avea centură cu patru benzi peste tot.

    https://www.capital.ro/inca-trei-ani-de-calvar-pe-centura-capitalei.html

    Azi în 2018, peste jumătate din centură a rămas la o singură bandă pe sens. Chiar și acea bucată dintre A2 și A3 care trebuia terminată prin 2016 se prezintă așa cum a lăsat-o constructorul atunci când a dat faliment.

    00
  7. Astia sunt prea ocupati cu furatul ca sa mai aiba timp de autostrazi. Nu au nici cel mai mic interes sa construiasca ceva in tara asta.

    00
  8. rascand minusurile, mie mi s-a parut autostrada Bu-Pl foarte scurta, la 5 dimineata de la o nunta, cu putin peste 200km/h pe vreo 80% din lungime. nici nu stiu sa-mi fi pasat macar de consum cand stiam ca trebuie sa dorm putin :))

    in alt an, gura vadului-mizil-ploiesti-dn1 aeroport otopeni- fix 45 minute, 3 dimineata, mers lejer :).

    autostrada Nadlac- Lugoj, Deva -Sibiu circulat in siguranta cu 170-180 indiferent de ora, in functie de trafic.

    iar voi vorbiti de mers la consum :)

    00
    • Da, tie nu ti se poate intampla niciodata nimic, pe autostrazile din Romania 180-210 e foarte ok, cu toti ametitiii care iti sar in fata, ei mergand cu 90.

      Seems legit, mergi foarte safe. Eu pe DN1 cu 80 in localitate si 110 afara sunt un inconstient prin satele alea cand merg pe banda 2. Imi e si rusine.

      00
    • Se va dovedi si-n urmatorii 2 ani, ca in sud nu VOR fi autostrazi. Ghici ghicitoare, de ce?

      00
    • Uou…. şi prin Bruges eşti aşa zmeu de şosea?

      00
  9. M-am uitat zilele trecute pe unde ar trebui sa treaca drumul expres Craiova-Pitesti. E liniste, e bine, nici o sansa de autostrada/drum expres pana prin 2025. Dupa aia, mai vedem

    00
  10. E mai important sa ajunga „baietii destepti” din orasul smecheriei rapid la casutele facute „cu truda” pe Valea Prahovei. Chiar asa. Ce le trebuie fraierilor din Moldova rute rapide de acces spre Occident ? Ca sa ce ? Sa se dezvolte, sa traiasca decent ? Nici nu va imaginati cum mocneste oala in toata zona.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.