Mă uitam la o filmare cu ieșirea din Greenfield dimineața și am zis că eu m-aș muta. Simplu. Nu îmi place situația, îmi iau bocceluța și plec. Da, o să plâng după gazonul plantat de mine, da, o să plâng pentru că dincolo mi se prinseseră murii și aici nu, da, o să plâng pentru că mi-am făcut un foișor cu policarbonat compact și am pus pavele cu 100 lei metrul. Da. OK. Dar nici să te plângi pe net nu funcționează și nu ajută la nimic.
Mă uitam și pe prețuri, nu sunt așa mici în Greenfield în comparație cu restul să zici că ții cu dinții de apartamentul ăla, că l-ai luat la preț bun și se justifică astfel deranjul. Vinzi, pleci. Câți ani să stai în trafic degeaba, pentru că ai cumpărat prost?
E un calcul simplu. A fost X sute euro rata, pierdem un pic la vânzare și ne luăm în altă parte, câți ani de rate pierdem? 2? 5? Sunt 5 ani acceptabili să nu mai facem o oră până în oraș?
Că despre asta e vorba. Pierdem niște bani și stăm mai mult cu familia. Consumăm mai puțină benzină și mai puțini nervi. Chelim mai încet. Crește calitatea vieții.
Huoo, sa faca primarul drum prin padure
Vine Duamna dupa alegerile de la anu si face…
„Drumul prin pădure” este o fumigenă de 2 lei – drumul ăla iese la Grădina Zoologica și se intersectează cu Aleea Privighetorii, care e full chiar și fără oamenii din Greenfield (de ex. vinerea la ora 12:00 e destul de înghesuit). Îți dai seama ce o să însemne când se revarsă tot cartierul la 9 dimineața și încearcă să facă dreapta / stânga în sensul ala giratoriu mic care are semne mai mult orientative.
Traficul e la fel de lent dimineata si seara in TOT Bucurestiul. Cred ca si Vali stie asta, dar ii place sa tachineze.
Miercuri dimineață am facut o oră de la Câmpina până în Otopeni și apoi vreo 40 de minute de acolo până pe Bd. Aerogării. Deci da, traficul e full peste tot la intrarea in București dimineața.
@rio te muți mai aproape de zonele de interes, nu te muți oriunde doar sa zici ca ești in București
Nu sunt bucureștean deci nu am nici o miză în treaba asta.
Zic doar așa, ca recent pățit în Oradea unde impozitele sunt ca și cum aș fi la clasa 1, cu asfalt și iluminat stradal și tot, deși nu am. Dar am utilități (care n-au fost băgate de primărie ci de privat pe banii lui). Dar primăria ia impozit ca și cum ea ar fi făcut investiția aia.
Același lucru l-aș zice și acolo. Oamenii ăia plătesc impozit la fel ca ăia din centru? Pe terenurile alea, materiale, s-a plătit cota de tva/profit (sau cum se mai fac repartizările azi) către bucurești?
Dacă da, atunci primăria trebuie să găsească o soluție, pentru că nu trebuia să dea autorizații de construcții acolo.
E o porcărie mentalitatea asta de: da, dar și oamenii de ce și-au luat acolo bla bla. Păi oameni buni, voi când mergeți la magazin, verificați metrologic cântarele magazinului?
Verificați fabrica de mezeluri că a respectat ingredientele? Verificați totul la sânge sau mergeți pe ideea că există niște instituții ale statului care lucrează și care iau bani ca să țină situațiile de genul sub control, ca să nu trăim ca-n junglă.
Ar trebui să fim și noi mai ca nemții, ca austriecii, ca olandezii, ca francezii. Să inunde instituțiile cu plângeri, proteste (și nu din alea sâmbăta/duminica când nu e nimeni acolo) în fața lor, aruncat cu roșii sau ouă în personajele puse politic când vin la servici :)) faze din astea.
Să vedeți ce repede s-ar mișca lucrurile. Nu trebuia dată autorizația de construcție acolo, iar dacă s-a dat, cu șpagă sau nu, asta nu e problema cetățeanului, e problema primăriei care ori să facă plângere la DNA contra funcționarului care a semnat + recuperarea costurilor de a face drum oamenilor, ori să își asume prostia și incompetența.
@manu144x Drum există, doar că se circulă greu și durează mult pentru că sunt multe mașini. Nu poate statul să garanteze fiecărui ghiolban că poate ajunge cu mașina in 5 minute de oriunde până oriunde, nu într-un oraș cu câteva milioane de locuitori, toți cu mașini și dorințe de a ajunge instant unde au treaba! Ăia și dacă stăteau la blocuri vechi tot in mașini se înghesuiau, nu e ca si cum in restul orașului se circulă și doar ei stau in trafic.
@Lia: Intr-o tara normala, daca primaria vede in planurile lor ca e un singur drum cu o banda pe sens pentru cei care vor sta acolo, nu are cum sa dea autorizatie de sute de apartamente.
Ce fac aia? Vin cu elicopterul?
Banii pe impozite si taxe le iei, macar extinde drumu pe acolo, ca pun pariu ca de tras utilitati nu s-a pus problema, le-au tras investitorii, ca treaba primariei e e doar sa se uite.
Păi și cel care cumpără nu o să se plângă la fel?
Pai da ..dar „altu nu e tu ” .
nu toti au program fix.
Dacă scad suficient prețurile și cumpăra mai multe apartamente cine trebuie face primăria autostradă prin pădure nu doar un drum cu o bandă pe sens. Pe modelul retrocedărilor care au fost accelerate când a cumpărat cine trebuie drepturile litigioase.
@Gany cine cumpara acolo stie in ce se baga deja. Si daca nu stiue, isi merita soarta. Daca lucrezi 100% de acasa si nu ai treaba odata cu ceilalti din cartier ma gandesc ca nu e asa rau sa locuiesti acolo.
Ala care cumpara vine in weekend. Poate nu-si da seama de catastrofa.
Dar 115 mii de euro sa stai in 2 camere in betoanele din Baneasa? No way….
Romanul s-a nascut in masina
Nu cred ca as pierde daca as paria ca autobuzele din zona aia merg mai mult goale…
pentru ca autobuzele zboara, nu merg pe aceeasi sosea
@daniel.c, tu ce faci acolo, le strici naratiunea?
Poate ei cred ca in zona aia exista banda speciala pentru autobuz. Sau ca au facut recent vreo statie de metrou pana in interiorul Greenfield.
@daniel.c, dacă 50 de oameni ar lua autobuzul la ora de vârf, ai avea cu 50 mai puține mașini la coadă și strada ar fi mai liberă.
dar problema e că autobuzele alea nu prea merg acolo unde are nevoie lumea să meargă.
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
Daca 50% ar lua autobuzul , ar fi cu 50% mai putine masini , implicit s-ar scurta si timpul
Deci da , UNA din problemele principale este ca nu se foloseste transportul in comun .
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
In 2018 inainte de a pleca din țară, traficul pe DN era deja infect. Și spre surprinderea unora, autobuzele chiar nu erau deloc goale nici dimineața nici seara.
E drept că la Otopeni, cobora cam toată lumea. Dar am prins de multe ori coloana care începea de pe la academia de politie și să stai ca sardina într-un autobuz vreme de cel puțin 20 de minute la 30+ grade, că uneori nu prindeam cu ac, chiar era horror.
Cu autobuzele alea, cel puțin pe atunci, era nasol de tot cu programul, fiindcă treceau la 30 de minute, deci daca nu îți luai marja de 10 minute, riscai sa stai in statie încă jumă de oră cel puțin, fiindca de n ori se ajungea la 50 de minute de așteptare și chiar o ora.
Te uiti pe statistici si pe strada si vezi ca 90% dintre Bucuresteni au cel putin o masina in familie. Si nu doar ca au o masina, dar o si folosesc. Dar cu toate astea, pe bloguri si pe Facebook este plin de oameni care recomanda transportul in comun.
Am impresia ca majoritatea au impresia ca doar in cazul lor este justificata deplasarea cu masina personala, iar ceilalti ar trebui sa foloseasca transportul in comun ca sa elibereze soselele pentru ei.
@Stanciu, transportul în comun a evoluat, este foarte bun.
@Andrei, londonezii folosesc sub 50% mașini, bruxellezii sub 30%. românii 90%
car ownershipul este imens în București, 2 milioane mașini la 2 milioane loc. 1:1
car ownershipul în alte capitale europene este la sub 1:2, chiar 1 mașină la 2-3 gospodării
densitatea de locuitori este 10000 loc / km2 în București
densitatea de locuitori în Berlin, Viena, Bruxelles este pe la 5-6 mii de loc. / km2
deci noi avem de 4x problema vesticilor. 2x nr mașini cu 2x densitate locuitori
@Andrei G eu sunt unul dintre cei care au mașină și o și folosesc, dar merg la muncă cu transportul în comun, atunci când merg. Merg la sală cu bicicleta. Ies cu băieții la o bere cu bicicleta. Merg la piață sau la lidl pe jos. Mașina o folosesc uneori când merg la hypermakert, când mă duc la țară, când merg în parc cu copilul și car bicicleta, trotinetă, role și alte jucării etc.
@Stanciu am folosit transportul în comun toată viața în București. Când eram în liceu, nu se puteau închide ușile la autobuz, de cât de plin era. Azi aceleași autobuze merg mai mult goale. Acum 10 ani nu știai când vine autobuzul, dacă vine, azi ai aplicație de telefon care îți spune exact unde se află. Stai acasă sau la birou, urmărești pe aplicație și pleci exact la timp, ca să nu aștepți degeaba în stație. Poți lua bilet prin diverse forme de plată.
Cei care se plâng de transportul în comun nu cred că s-au urcat într-un autobuz în ultimii 5 ani.
@Flat, de unde ai gasit statisticile astea cu procentul de utilizare al masinilor?
A fost „făcut” în mașină.
@Flat
Ce a făcut transportul în comun, a evoluat? Cum este transportul în comun, foarte bun? Bwahaha :))
De fapt nu este vorba de imobiliare ci de masini.
Primariile investesc miliarde in mijloace de transport care circula goale in timpul zilei (cu exceptia orelor de varf).
Pana la urma care e durerea? Noile masini au televizoare. Multe. Le lipseste doar espresorul de cafea. Stai in masina ca la birou. Pana iesi din Greenfield ai facut 2 proiecte si te intrebi ce rost mai are sa mergi la job.
Pai la orele de varf se fac si ambuteiajele. Iar daca autobuzele sunt deja pline, cei care ar renunta la masina unde incap?
Lecter, transportul in comun din Bucuresti este o gluma odioasa.
Cu exceptia tramvaiului 41 si metroul care acopera doar 30% din populatie…. nu poti numi restul transport in comun.
@Stanciu ce vrei sa zici ca peste tot unde ai linie dedicata, separata de masini, se circula bine cu tramvaiul. Si zic de linie dedicata pentru ca mai sunt si alte linii, eu stiu de linii care duc spre Pipera. E o gluma odioasa din cauza numarului mare de masini in primul rand, multi jegosi care nu dau prioritate STBului si se baga si ei un pic cat sa incurce. Apoi sigur putem sa vorbim de tramvaiele care trebuie schimbate ca sunt vechi, de majoritatea covarsitoare a bucurestenilor care nu stiu ce e aia bilet la STB etc.
Care 2 proiecte, pana iesi din Greenfield afli ca ti-a luat un tool AI jobul.
Si unde sa te duci? Voluntari, Pipera, Chiajna, Popesti? Peste tot e la fel la 8 dimineata
…saaaau ora 8 să dureze două-trei ore… și așa orele 10 și 11 nu prea au cine știe ce semnificație în mentalul colectiv…zic și eu, măcar trebuie încercat…
Sau poate te duci in Bucuresti?
Timp pe care pierdeti lejer: cel putin 2 ore din viata spre si din oras. Si, sunt curios la ce scoli sunt copii? Tot in Voluntari, Pipera, Chiajna, Popesti?
Nu știu cum e Greenfield ăsta (cred că se chinuie și la Iași să facă dar nu primește autorizație) însă în Iași e și orașul mort, nu prea e diferență dacă iei în oraș sau în zona metropolitană că traficul e cam la fel, diferență de câteva minute.
Eu personal stau la nici 500 de metri de granița cu orașul, în 3 minute intru în oraș și apoi mă aliniez cu restul populației la rând să fac 4 km în 30-40 minute (în oraș).
Problema asta e cam în toate marile orașe ale țării, acum că Greendfield ăsta are o singură cale de acces….da e nasol.
Uite, in Timisoara toata lumea a ras de turbogiratiile lu’ Robu (cautati pe net), plus ca au fost niste ani santiere dar sincer chiar s-o mai rezolvat problema traficului. Bine, aici ajuta ca e oras rotund la campie si au facut 100 de intrari din orice directie dar sincer e decent (bine, nu ma credeti pe mine, nu veniti buluc la TM ca o sa fie acceasi problema :)). Sotia mea la ora 8 face dintr-o comuna adiacenta pana in centru 20 de minute.
Aaaa, plus piste de biciclete, piste din comune pana in centru, pana in parcurile industriale, si crede-ma oamenii prefera sa mearga cu trotineta pe pista pana la lucru si sa o incarce in birou in conditii de maxima siguranta decat sa stea in trafic alea 20 de minute.
Depinde ce intelegi prin sa iei in oras ca una e sa stai in Cantemir, Mircea, Gara etc. (faci 15 min pe jos pana in centru) si alta e sa stai in CUG, Agronomie, Valea Lupului care e perifieria orasului Iasi (faci 1 ora pana in centru cu masina). Asa ca depinde mult de locatia apartamentului in oras caci orasul e mare. Toti au luat apartament la perfierie sau pe camp si vor sa fie ca cele centrale :))
Asta cu Timisoara suna interesant, luam in calcul sa testez orasul ca loc de trait pentru pozitionarea apropiata de centrul Europei, acum chiar o sa incerc sa vad, n-am fost niciodata acolo deci n-am nicio parere momentan, dar pe harta arta bine.
Adrian, zi si comuna. Ca in afara de Sacalaz, din niciuna nu faci maxim 20 de minute. Din Mosnita Noua faci 20 de minute noaptea fara trafic pana in centru.
Traficul in oras in Timisoara este groznic. Orasu are o retea groznica, iar transportul in comun lipseste mai ales in comunele limitrofe, asa ca toti din suburbii si comune adiacente folosesc masina.
Turbogiratiile sunt bune, dar sunt doar doua care sa chiar conteze care erau aglomerate inainte. Aem si Marasti.
@Gizas: la pomu laudat nu veni cu sacu, ca ramai dezamagit.
Ia cois o trotinetă în portbagaj. Parchezi mașina la periferie și o iei pe 2 roți ăia 4 km. În 15 minute rezolvi.
Din nicolina spre centru faci 10min. Yep, clar acelasi lucru.
@Weeq, Mosnita-Drumul Boilor-ISHO. Tu ai fost in alte orase sa vezi cum se circula (Iasi, Cluj, chiar si Sibiu)? Timisoara e lux, te poti deplasa decent. Acu, daca mergi numa pe principale creste timpul dar google maps e ajutorul tau. Plus ca ai pista din Giroc, din Mosnita, din Dumbravita pana in centru. Eu cu masina de oras am facut anul trecut 3k km si cu trotineta 1k km. Pana si in Piatra Neamt am stat mai mult in coloana la 5.
@Andrei Te muti si tu la o intrare care are banda unica pentru transport public, daca in oras nu ti-a placut.
Unii si-au luat la apartament la maxim 20-25minute de mers pe jos de unde au treaba in mod normal.
@Adrian: Vorbim de aceeasi Timisoara pe care o cunosc si eu?
Nu ma intelege gresit, chiar sunt de acord cu tine in legatura cu turbogiratiile, dar traficul e tot absolut o nebunie. Parca din orice directie exista si inspre orice directie trbuie sa existe o bucata de drum predestinata pentru ambuteiaje.
De cate ori intru acolo ma simt bine ca locuiesc in Arad, da’ parca ma apuca putin ciuda cand fac 30 de minute pana la intrarea in Timisoara si trebuie sa fiu norocos sa mai fac doar 30 pana oricunde in zona centrala.
Cand vorbesc de trafic in TM vorbesc din perspectiva unor oameni normali care isi duc copilul la scoala cat de cat in zona in care locuiesc, care mai fac un ride-sharing dimineata cu copiii ce merg la acceasi scoala impreuna cu vecinii, care folosesc trotineta in loc de masina zilele in care se poate. Traiesc aici si nu simt ca imi pierd timpul in trafic, dar nici nu am asteptari nerealiste. Cand trebuie sa ma duc la cumparaturi nu ies buluc pe usa la 5, astept frumos pana la 7 cand merg racheta la oricare din cele 2 mall-uri. In rest, da, daca vrei sa treci orasul ca te-ai trezit tu sa stai in sagului si duci copilul in aradului atunci sigur o sa plangi de trafic. Orasul este decent pentru un pol zonal de interes.
In Timisoara e bine la 8, ca deja haosul generat de ceii care isi duc copiii la scoala s-a dus deja. Plecati pe la 7 de acasa sa vedeti arunci oroarea. Daca plec la 6:50 din Calea Aradului fac 18 minute pana la AEM. Daca plec la 7:05 fac peste 35-40.
@Robert… pai din nicolina ma si blochez ..cum faci tu 10 minute de la Lidl Nicolina pana in centru? Eu am birou in Elena Doamna, pana la Belvedere fac 5 minute, de la Belvedere la birou 20-30 minute.
Si @Robert 2 Am star 3 ani in Zimbru, nu vrei sa stii ce macel e acolo, noroc ca vedeam traficul de la balcon si stiam cand sa plec.
Eu stau in Valea Adanca si ies prin Tudor Neculai la Belvedere, practic jumatate de drum il fac in 5 minute. Dar Belvedere-Podu Ros..e moartea pasiunii.
Nici macar trotineta, fix la periferie unde ar trebui sa parchez eu, avem autobuz si tramvai si te duci sageata ca au banda unica. Eu nu o fac pt ca..masina de serviciu si treaba cu ea. Daca nu era asa, nici nu discutam. Mai ales ca s-a extins transportul public in comuna, e conectat cu orasul.
în Oslo ar fi un cartier ideal, cu pistă de biciclete prin acea pădure și 80% din loc. ar folosi
de asemenea, pt. „dus copiii la școală, înot, sloboz.. ” un shuttle bus electric prin acea pădure, interzis mașinilor personale . problema rezolvată
cine e masochist stă în acea coloană de mașini..
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
Flat, tu ai idei bune, dar nu pentru romani.
Auzi la el, sa isi puna saracu copil dimineata sa mearga cu bicicleta. Pai raceste.
Finlandezii(ca pe astia i-am vazut pe viu) sunt niste idioti. Isi lasa copiii cu bicicleta inclusiv la temperaturi cu minus si zapada. ce idioti. Trimite protectia copiilor.
Mda, Vali câteodată parca nu ar trai în romanika….se plâng pentru ca de exemplu, un primar cu diamante sa le faca drum prin pădure…de aia…si o sa se întâmple asta…pentru ca români românind…de aia cel mai probabil o sa întoarcă tzoapa cu sleahta ei…pentru că ăștia suntem…
Am mai spus pe aici, stau într-un bloc nou,în bucalistan, la care investitorul a decis sa nu mai faca parcare la subsol ci sa închirieze spațiul unui supermarket; am încercat sa ii capacitez pe vecini sa il dam în judecată…ti-ai găsit…prefera sa parcheze pe trotuare, pe fost spațiu verde, sa ii blocheze pe alții…unii dintre ei au apelat la cunoștințe din primaria de sector pentru a participa la licitații de locuri de parcare de resedinta , deși nu au voie; si au participat și având o situație financiară mai buna decât cei din blocurile vechi , au putut da mii de lei și au câștigat….acum, unde credeți ca parcheaza cei din blocurile vechi care nu au câștigat? Exact, pe trotuare, pe ceea ce trebuia sa fie spatiu verde, dublează pe străzi…așa că…
Aceeasi recomandare: vinde si pleaca. Daca vecinii tai nu s-au putut mobiliza pentru o chestie care ii afecteaza la modul cel mai direct cu putinta, ce vor face cand se sparge o teava care il inunda numai oe vecinul de la parter, sau cand trebuie zugravit, sau cand vreti sa faceti orice fel de investitie in bloc?
@car, dar voi cand ati cumparat apartamentele in blocul ala nou, nu ati cumparat si locurile de parcare? Sau ati semnat doar pentru apartament si apoi v-ati gandit ca derzvoltatorul o sa va faca parcarea gratuit?
Man-ilor, don’t try to be smart asses…bineînțeles că o sa încerc sa vând, dar în 2-3 ani , când termina juniorul gimnaziul (de aia am luat aici, pentru a se duce perpedes la școală); nea investitorul ne-a păcălit asa : facem actele pe apartament, și apoi pentru locurile de parcare, pentru ca amenajez subteranul (cu locuri de parcare, boxe, spatiu tehnic ) după ce finalizez apartamentele, scara etc…probabil cu spaga data la primarie , a schimbat apoi destinația subsolului în spațiu comercial și a închiriat niste Klaus pentru receptia de la finalizarea lucrărilor; a făcut totul foarte repede, nici nu ne-am dat seama….dupa ce se semnează repede receptia, Klaus se dau înapoi…am facut sesizări la primarie, politia locala , politia rutiera, ISC…ii doare la paula pe toti….
@car, eu stiu ca locatarii trebuie sa isi dea acordul daca se deschide vreun spatiu comercial in cladirea lor (nu zic doar de sediul social).
Din moment ce voi ati cumparat si dezvoltatoru nu v-a intrebat daca sunteti de acord cu magazinu de la parter cred ca nici nu a avut vreodata intentia sa faca parcare acolo ci stia de la inceput ca o sa fie magazin acolo.
de ce nu ar avea voie cei din blocurile noi la locurile de reședință, dacă sunt în vecinătate? presupunând că au buletinul pe adresa nouă, nu în Galați
@Flat, nu stiu exact pe unde e scris dar motivarea e ceva de genu ca legea ii obliga pe dezvoltatori sa faca locuri de parcare pe cate apartamente construiesc + cateva de vizitatori (bine, nu intram in discutii de cum fenteaza toti numaru obligatoriu de locuri de parcare).
Mahala. Ceva de genul o sa se intample si la noi https://www.google.com/maps/@45.6645948,25.5563524,3a,75y,210.98h,80.41t/data=!3m6!1e1!3m4!1sCWYlTuw6Y1xMubuIw5jZWg!2e0!7i16384!8i8192 cand n-o sa se mai poata parca pe camp.
da dar eu nu am treabă cu dezvoltatorul, orice cetățean este egal în fața legii și are dreptul la aceleași facilități, deci dacă lângă un bloc nou există o parcare rezidențială cu locuri libere, cetățenii mutați cu adresa în blocul nou au dreptul la locuri de parcare.
altfel ar fi discriminare
@Flat – In sectorul 4, NU iti poti lua parcare de resedinta la distanta mai mare de 100 de adresa din buletin. Crede-ma ca am incercat, imi trebuia loc de parcare, erau cateva libere dar se depasea distanta. Am asteptat pana s-au eliberat prin neplata locuri de parcare in spatele blocului….
lrpx, locatarii nu sunt deranjati ca nu pot inchiria/cumpara locuri de parcare, crezi ca au o problema ca e un market la subsol ? dimpotriva, sunt fericiti ca se pot duce in papuci sa isi ia bere,cola si chipsuri …cel mai probabil, investitorul a facut schema cand a vazut cat de putini din cei care au cumparat apartamente, s-au interesat si de loc de parcare …rumanu’ vrea cel putin o masina dar sa nu plateasca (sau sa plateasca foarte putin) pentru parcare…
Flat, poate asa intelegi : din 2006 exista hotarare de consiliu al primariei generale, ca blocurile noi trebuie sa aiba obligatoriu cate un loc de parcare per apartament, plus 20% extra petru vizitatori ; respecta pulea, din motiv a ce am scris mai sus (rumanii nu vor sa dea bani pe parcare, plus coruptia bugetarilor din primarii, politie etc) ;
cei din blocurile vechi nu au alternativa la locurile de parcare de resedinta de pe domeniul public, nu au unde sa faca locuri de parcare; deci de asta nu ar trebui sa participe cei din blocurile noi la licitatii pentru parcari de resedinta . Ti se pare normal ca unul dintr-un bloc nou care poate a inchiriat/cumparat loc de parcare in bloc, sa mai ia si loc de resedinta pe domeniul public, pe care sa isi puna a doua masina ? hai atunci sa participe si cei care stau la casa, de ce sa isi bage masinile in curte, ce ei sunt mai fraieri ? ‘Pierzatorii’ din blocurile vechi, unde mai parcheaza, in conditiile astea ? la ‘discriminarea’ asta te gandesti ?
Mie mi se pare total aiurea sa semnezi pentru un apartament si sa nu scrie nimic in contract si de locurile de parcare. Asta inseamna automat ca nu vor mai exista.
Chiar daca nu sunt gata, cu siguranta ar trebui sa fie incluse in proiect si pot fi incluse in contractul de vanzare-cumparare pentru apartament.
@car – ceea ce spui tu este discriminare. da, să participe și cei de la case. cetățenii sunt egali în fața legii, și spațiul public e al tuturor, ce mă interesează pe mine că cei din bloc vechi nu au parcări subterane? să-și facă. să cumpere teren, să plătească dezvoltatori și să facă parcări supraterane. tu propui subvenție pentru cei din blocurile vechi (care și-așa sunt răsfățați de primării, locuri de parcare semimoka, reabilitare termică moka), păi stai puțin că nu le suntem datori cu nimic, mai ales că le-au primit pe moka (pe vremea lui iliescu cu inflație se plătea un apt în 2-3 luni).. unul care dă 100 sau 200k pe apt. nou să mai dea încă 20k pe un loc nu? și cel din blocul vechi să primească moka loc de parcare. nu e corect.
spațiul public trebuie împărțit frățește, aș desființa și sistemul cu alocări, parchează cine plătește, la oră sau la abonament, zonal, nu pe un loc anume. dpmdv, când stai în bloc vechi îți asumi că nu trebuie să ai mașină sau ai mașină undeva la vreun garaj privat pt weekenduri sau whatever
„daca nu semnezi tu, mai sunt 100 la usa”
Si din pacate asa e!
Flat, sper ca trollezi si nu esti atat de idiot.
@car – eu nu am inteles aia cu locurile de parcare si fenta contructorului. Cand ai semnat contractul de cumparare, constructie, etc, acolo unde sunt detaliate chestiile despre ce si cum este apartamentul scria si 1 loc de parcare in subsolul cladirii sau nu?
Ca daca in contract scrie ca trebuie sa iti dea un loc de parcare nu vad cum ar trece peste asta si nu ti l-ar mai da, ori ai semnat contract pentru apartament cu ideea ca dupa aia o sa cumperi si locul de parcare?
AndreiG, parcările erau la subsol și pe langa bloc, în planurile inițiale. Dar probabil din motivele pe care le-am spus, si-a zis, ia da-i în plm pe săracii astia, ca fac mai mulți bani pe termen mediu și lung daca închiriez spațiul la un lanț de supermarketuri, decât sa îl vând ca parcări.
Și nu ai cum sa treci la pachet locul de parcare în contractul de v-c apartament. Ca nu toți vor loc de parcare. Unii poate nici nu au si nu o sa isi ia vreodată mașină. Chiar și cei care au mașină/mașini nu vor sa dea bani pe parcari…rumâni rumanind în romanika….
Biegbear, da, am făcut doar contractul pentru apartament și nu și unul pentru loc de parcare subteran, pentru ca nefiind ridicat blocul, as fi
făcut pentru un loc nedefinit. Și pot spune ca am fost norocos, câțiva vecini au facut antecontract cu el pentru ‘loc de parcare’ , nespecificat clar care , au dat si avans. Acum își parcheaza masinile pe langa bloc pe bucăți de teren care sunt proprietatea dezvoltatorului, și de aceea nu îl dau în judecată, se complac în situația asta.
@car de ce plm jignești mă amărășteanule, combate ideile cu argumente cretinule. Deci repet, spațiul public este al tuturor cetățenilor, și de la blocuri vechi, noi, case, corturi, penthouse urî și pe unde or locui. De ce să primească doar unii pomană locuri de parcare publice?
Flat , pai ești idiot daca vii cu idei ca cei din blocurile vechi sa cumpere terenuri prin preajma blocurilor și sa își construiască parcări…subterane, nu ? Sa isi schimbe singuri și țevile din rețeaua de termoficare care le servește blocurile, ce zici de asta ?
Esti de 2 ori idiot pentru ca crezi ca locurile de parcare de resedinta (de pe domeniul public) se dau de pomana. Intereseaza-te și ai sa afli ca de exemplu la sectorul 3, cea mai suma pentru care s-a adjudecat la licitatie, INCHIRIEREA (că asta este de fapt, o închiriere) unui loc, a fost de 30 700 lei….si nu dai banii astia și gata nu mai dai ceva, apoi dai anual taxa.
@car, nu exista povestea asta de care spui tu ca unii au semnat pentru un loc de parcare nedefinit. La fel cum ai semnat pentru apartament (care nu era finalizat, dar era in plan) asa s-ar fi adaugat pe contract si locul de parcare (care nu era finalizat, dar ar fi trebuit sa fie in plan).
Ce ai facut tu, ca te-ai bazat pe o promisiune verbala, este aceeasi tampenie pe care au facut-o si cei din Greenfield cand au luat de buna promisiunea dezvoltatorului ca va construi un drum de acces.
Este normal ca vecinii nu au vrut sa se asocieze cu tine sa il dati in judecata pe dezvoltator, fiindca nu ati fi rezolvat nimic. Chiar daca il puteati obliga sa faca locuri de parcare, putea sa le scoata la vanzare cu 30-40 mii euro si cu siguranta nu le-ar fi cumparat nimeni.
AndreiG , esti si tu un rumunache adevărat…deci eu sunt de vina ca nu am trecut în antecontract și ‘achizitie loc parcare’ (total acoperitoare,right) si nu un țepar care nu respecta deciziile de urbanism și care a luat de altii avans pentru ‘loc parcare’ si apoi le-a dat mumu ….poate la momentul antecontractului nu eram interesat sau nu mai aveam bani de loc de parcare dar știind de reglementări (care se dovedesc ca sunt hârtie igienica) poate m-am gândit ca dacă o sa vreau sa cumpăr ulterior o sa am unde…
Nu este despre preț, investitorul poate sa ceara și un milion de euro pe loc de parcare, este despre nerespectarea regulilor, legilor.
Capisci ?
@car, tu ești exact românul ăla care românește în românika (cum ai scris mai sus).
Nu este nici o diferenta intre tine care ai crezut dezvoltatorul pe cuvant ca iti va da loc de parcare si cei din Greenfield care l-au crezut pe dezvoltator ca va construi un drum de acces in complex.
Inteleg si problema pe care o prezinti, ca autoritatile nu ti-au protejat interesele tale. Dar principalul vinovat esti tu, ca nu te-ai gandit de la inceput ca vei avea nevoie de loc de parcare. Sau daca te-ai gandit, este si mai aberant ca nu ti-ai protejat interesele si nu ai insistat sa il cumperi in acelasi timp cu apartamentul. Chiar daca s-ar fi construit ulterior, tu nu aveai nici o garantie ca vei prinde un loc si ca nu vor fi alti vecini care vor cumpara cate 2-3.
Problema cu imobiliarele este ca sunt o chestie emotionala pentru multi. Sa pui problema la modul in care o pui tu este ceva dificil pentru o parte din oameni, respectiv nu toata lumea digera o teapa imobiliara. Din cauza asta avem haosul imobiliar pe care il avem si tot ce inseamna dezvoltare urbana.
Pe de alta parte faptul ca exista tepe de acest fel tine piata la un nivel destul de jos al preturilor raportat la nivelul salariilor.
Nu stiu, dar totusi am parerea ca pretul caselor in Romania (in orasele importante) este mai mare decat in alte tari Europene daca facem raportarea la salarii.
@Andrei G
In Bucuresti salariul mediu se apropia de o mie de euro. Asta inseamna ca un cuplu ar avea in jur de 2k eur. Indirect s-ar incadra la o rata de 500-600 eur, daca ar fi sa ia prin credit ipotecar, asta insemnand in jur de 80k eur. Iar la nivel de Bucuresti cred ca inca iti mai gasesti ceva decent in banii astia. Sigur nu este buricul targului sau bloc nou, dar ai posibilitatea asta. Cam prin ce capitala europeana mai gasesti asa ceva?
Asdad2005 , arunca un ochi aici: https://www.numbeo.com/property-investment/region_rankings_current.jsp?region=150
Si da-i un filtru pe afordabilitate. O sa gasesti case mai ‘ieftine’ (PPP) in Zurich , Berlin , Barcelona , Graz , Hamburg , samd
@VuAd
Numbeo este o statistica frumoasa si care de multe ori este un punct de plecare pentru cine vrea sa se relocheze. Cu toate acestea nu strica s-o folosesti doar ca referinta pentru ca uneori situatia din teren s-ar putea sa te surprinda.
Dincolo de acest preambul filtru de afordabilitate se refera strict la cat de bune sunt conditiile de imprumut recte dobanda raportat la venituri. Si nu este un indicator relevant in acest moment cand comparam Romania cu alte tari din motive bine stiute. Situatia devine interesanta daca ne uitam la price income to ratio. Acest indice este raportul salariului net dintr-o familie raportat la mediana pretului a unui apartament de 90 mp si pretul mediu pe metru patrat. Mai multe detalii se pot gasi pe numbeo.
Asa dupa ce aplicam filtru acesta gasesc Bucurestiul pe un loc 63 in fata sa fiind Viena, Dublin, Amsterdam, Copenhaga, Oslo,Riga Madrid,Helsinki. Am luat capitalele de stat pentru ca asa mi se pare corect sa ne raportam. In acelasi timp ca si suprafata si numar de locuitori Viena si Madridul s-ar apropia de ceea ce Bucurestiul este.
Si cum incerc sa fiu obiectiv o sa ma uit la salariul mediu net in Madrid iar acesta ar fi undeva la 1600 de euro. Cel mai ieftin apartament de 2 camere pe care l-am putut gasi costa 55k eur fara poze interioare deci nu stiu daca mai trebuie bagat bani in el. In Bucuresti daca ma uit pe anuntul.ro si aleg 2 camere suprafata minima de 40mp gasesc un Titan la 53k eur cu poze in care te poti muta si acum. Deci as pune o egalitate destul de apropiata intre cele doua orase.
Trecem la Viena un oras aproximativ la fel ca Bucurestiul chiar mai verde. Aici salariul mediu net sa tot fie la 2800 euro. Aici cel mai ieftin apartament pe care l-am putut gasi pe internet sa coste undea la 135k eur. Genul de apartament care te muti in el si poti sa-ti incepi viata. Din nou daca facem un calcul vom gasi o egalitate cat de cat apropiata intre orase.
Totusi ceea ce am omis este faptul ca taxele de proprietate in Romania sunt mai ieftine fata de ce e prin aceste orase. In acelasi timp nu m-am apucat sa iau in calcul si cat te-ar costa sa detii acest apartament raportat la costul vietii din acel oras. Mai mult nu am cautat sa vad conditiile pe care trebuie sa le indeplinesti pentru a cumpara acel apartament. In anumite tari trebuind intai sa obti aprobarea oamenilor din bloc pentru ca apoi sa cumperi acea proprietate.
Tot ceea ce vreau sa spun este ca daca te apuci sa faci calculul pragmatic o sa vezi ca e mai ieftin sa ai o proprietate in Romania fata de alte tari din Vest. Pierdem enorm de mult daca ne raportam la dobanzi si la riscul care ii este atribuit tarii, insa inca avem locuinte ieftine pe care si le poate permite cineva din zona clasei medii. Si asta se intampla pentru ca haosul asta imobiliar inca exista, iar oferta este diversificata.
@Asdad2005, ce am inteles din comentariu tau este asa:
– Bucuresti
– pret minim apartament (de fapt garsoniera la 40 mp) – 53k euro
– salariu mediu – 1000 euro
– ai nevoie de 53 de salarii pentru achizitie
– Madrid
– pret minim apartament – 55k euro
– salariu mediu – 1600 euro
– ai nevoie de 34 de salarii pentru achizitie
– Viena
– pret minim apartament – 135k euro
– salariu mediu – 2800 euro
– ai nevoie de 48 de salarii pentru achizitie
Deci in Bucuresti ai nevoie de mai multe salarii medii ca sa cumperi un apartament decat in celelalte 2 capitale, dar concluzia ta este ca sunt cele mai accesibile locuinte.
@Andrei
Motivul pentru care spun ca in Bucuresti locuintele sunt mai accesibile fata de celelalte 2 exemple e simplu. Costul vietii coroborat cu obligatiile pe care le ai odata cu detinerea unei proprietati sunt diferite in Bucuresti fata de restul. Pe langa asta viata e un pic mai ieftina fata de ce gasesti in acele orase. Cat timp o sa se mentina aceste lucruri Bucurestiul o sa mi se para accesibil. Nu ma ajuta ca e mai ieftin in orasul X sau Y daca costul vietii e mai mare.
Nu stiu unde traiesti dar costul vietii in bucuresti este mult mai mare comparat cu cel putin jumatate din capitalele europei.
Cu exceptia impozitelor pe proprietati si poate a parcarilor.
Drax,
costul vietii in Bucuresti e ridicol.
Ma refer la pretul utilitatilor(o trime fata de ce platesc in Olanda),taxe locale.
@caposu, probabil ca majoritatea isi cumpara o casa/un apartament in rate (sunt putini cei care au bani sa il cumpere cu banii jos).
Si acum… tu spui ca in Olanda taxele locale sunt mai mari decat in Romania. Dar incearca sa compari cu nivelul dobanzilor bancare si o sa vezi ca rata in Romania + taxele locale sunt mult mai mari decat ratele in Olanda + taxele locale.
@Asdad2005, spui ca viata este putin mai ieftina in Bucuresti fata de alte capitale din Europa. Asta poate fi adevarat, doar ca salariile nu sunt putin mai mici, sunt mult mai mici.
Daca viata ar fi asa ieftina in Romania, casele ar fi atat de usor de achizitionat raportat la salarii, ar trebui sa vedem un influx de europeni care vin la noi ca sa poata sa traiasca mai bine.
Chiar nu vreau sa fiu hater, nu vreau sa generalizez, insa…
Exista doua STB (203, 204) cu plecare din Greenfield catre Pta Presei, respectiv Straulesti. De fiecare data cand le vad in trafic, sunt aproape goale.
Și de la Piața Presei ce iei mai departe? Metrou nu este. Iei încă 2-3 autobuze?
203 era mai util dacă mergea până la Aviatorilor sau Victoriei.
Al dracu dezvoltator cum nu a vrut el sa lungeasca si linia STB si a lasat proprietarii dependenti de masini.
Cum ba sa iei 203, 204 cand ai Tesla, GLC, si alte avioane ce erau in coloana pe video.
Am fost in vara la Bucuresti, am stat de pe o zi pe alta cazat pe langa gara de nord. Dimineata am luat un tramvai si am mers pe Calea Giulesti si am coborat prin Crangasi. Statiile goale, in tramvai cativa oameni.
Crangasi asta arata oribil.
Oamenii strang din dinți, n-are sens sa renunte acum, mai au de tras cam un an. Fix inainte de alegeri se vor implica intens premierul ciolacu si cine o fi candidatul PSD la S1, plus Firea cu niste vouchere, si vor deschide drumul prin padure. Nu vor face nimic altceva, doar vor ridica barierele. Apoi vor prezenta niste randari depre cum se vor face acolo sute de km de piste de biciclete, tramvai suspendat peste padure sa nu deranjeze veveritele, 3 iesiri in centura, 1 spital regional, 2 crese si 3 gradinite , bazin olimpic si teren de oina. Ar fi fost deja gata de anul asta, dar nu a vrut Clotilda.
Sorine,drumul prin padure nu rezolva mai nimic.In loc sa faci o ora faci 55 de minute.Extraordinar.
Am zis eu ca rezolva? Am zis ca asta e singurul lucru de care sunt capabile „autoritatile”
Si va functiona electoral, pe principiul scosului calului din casa sa para casa mai mare, au furat dar au si facut etc etc
Asa mi s-a parut din comentariu.
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
Drumul prin padure e doar partea aceea de 2/3, restul e drum forestier, de pamant, precum cele unde te plimbi cu bicicleta. Pe acelasi principiu, hai sa asfaltam toate drumurile din padure, ca sunt acolo de pe vremea lui Ceasca (nu de alta, dar poate unii au „cursiere” si nu „mountain-bike”). Cartierul acela e condamnat inca de la inceputurile lui. Padurea pe o parte (nu o poti taia si nici sa faci drumuri), DN1 pe o alta parte (destul de inghesuit pe acolo) si calea ferata dubla, electrificata (obiectiv strategic peste care nu poti sa faci mai nimic, daca ai vrea de exemplu sa te legi la Centura Bucuresti). Drumul prin padure (daca s-ar face) nu rezolva nimic si genereaza alte probleme la prima intersectie/giratoriu. Singura solutie, dezvoltatorul trebuie sa faca acolo scoala, gradinita, magazine, cabinet medical s.a.m.d iar pentru mers la serviciu sa se roage de Nicusor sa faca tren metropolitan cu statie acolo langa ei.
Da e frumos Green asta. Arata mult mai fain decat Avantgarden din Brasov sau cum ii zice.
Parca merita sa faci 2 ore dimineata pana in Bucuresti.
N-am probleme d-astea, eu sunt la 40 de minute de munca, de mers pe jos.. Cu autobuzul fac 20 cand ploua iar cu bicicleta 15. Masina e doar pentru sambata la cumparaturi si iesit din oras.
(„blonda 90-60-90, inalta, vand tractor” ; #numaifitisaraci)
Eu fac 5 minute pe jos pana la job. Te-am luat. Tot atat pana la supermarket.
Parc tot 5 minute.
Ce e rau e ca am devenit sedentar.
Pai vezi, mai bine ca mine care am 40 de minute pe jos
Macar ma duc seara pe jos acasa, ca nu ma (mai) grabeste nimeni.
Vinzi, dar cine cumpără, știind problemele?
Cineva cu mai putzina minte. Inca sunt destui.
Uite, vezi, de aia nu esti dezvoltator imobiliar.
alți fraieri. nu tu.
E simplu – cumpara cine crede ca este o decizie buna. Fix la fel cum exista targuri de vechituri, cum se vand masini cu 2 mii de euro vai de ele si tot asa.
Ca sa iti dau un exemplu auto – toata lumea stie ca Land Rover nu sunt fiabile si totusi se vand si vechi, nu?
Problema este nepasarea si starea de letargie a oamenilor si nu doar a celor din Greenfield ci la modul general.
Oamenii daca au o problema, in mod normal trebuie sa actioneze si sa se implice in rezolvarea acelei probleme. Din pacate acolo sunt multi cetateni-roboti, corporaTRISTI fara viata personala pentru care singurul mod de autocompatimire este sa boceasca pe facebook si alte retele sociale.
Fac pariu ca cetatenii din Greenfield isi fac griji mult mai mari vizavi de urmatorul teambuilding, urmatoarea achizitie auto cu masaj in scaune, rezervarea unei mese la restaurat in weekend etc
Trebuie să fii prost să dai 100k euro pe 2 camere in Greenfield, dar țara geme de proști!
Pai si cui vinzi? Sau crezi ca cineva are bani sa-si mai ia o casa in timp ce una sta „la vanzare”?
Se pun mai multe in calcul
– timpul petrecut cu familia
– timpul petr ut pana la anumite zone
– activitatile familiei in zona aia
– calitatea vietii
– oportunitatile din zona
– siguranta din zona
– acces la scoli, spital, supermarket, restaurante
De exemplu atunci cand plateam chirie in zona mea am preferat sa dau 25-30% in plus pe chirie fata de cat era in alte zone mai isepartate tocmai pentru cele mai sus. Pe langa asta in timpul in care trebuia sa ma deplasez pana in zona aia , in loc sa stau in trafic am facut de cateva ori bani peste diferenta de chirie. Adica daca vorbim strict financiar cand trageam linie profitil era mai mare.
Discutam saptamana trecuta cu un parinte din clasa. In fiecare dimineata vine de la 40 km departare, sta la coada la intrarea in Bucuresti, ca sa aduca fata la scoala. De 3 ani face asta. 1.5 ore dimineata, naiba stie cat, seara. Nu e scoala minune, invatatoarea e praf. Nu merita. De ce atata chin, cheltuiala, zi de zi, nu pricep. Si nici macar nu sta la curte.
Cat de mult sa-ti urasti familia incat sa nu vrei sa stai deloc acasa? :))
Legat de muri, e bine sa iei rasadul de la o pepiniera cu clima asemanatoare si din ce am citit, le place pamantul mai acid.
aveam dincolo, le mergea stelar, aici pare că nu le merge bine, îi mai las anul ăsta și apoi mă decid.
Asa e romanu’, fuge tot timpul dupa lucruri noi si strălucitoare. Eu personal am optat pentru o casa din anii 70′, la 5 min. de centru. Da, nu e noua, nu fac furori printre prieteni dar macar ma plimb pe jos în orice directie am treaba. Prost si eu ca nu mi-am luat vila in langa porumb.
Asa e cam peste tot in Bucuresti si nu prea mai ai ce face. Am vorbit aucm cateva seri cu cineva care a plecat de acolo si mi-a spus ca e tot mai rau: tot mai multa lume, tot mai mult trafic, metrouri arhipline, etc. „Fericiti” sunt aia care cumva pot fenta aglomeratia: nu au copii de duc la ore de varf, lucreaza de acasa, etc.
Confirm.