Imobiliare: oamenii continuă să cumpere în satele limitrofe, că e mai ieftin

Asta e de aici, de pe lângă mine. Toți au fugit acolo, că nu aveau bani să cumpere în oraș, și acum se plâng că există puține căi de acces și sunt toate aglomerate la ora la care pleacă toată lumea la școală și la muncă. Și povestea e simplă: dacă toți mergeți în același loc la aceeași oră, câte benzi să se facă pentru a nu mai fi înghesuială? 20 de benzi ar fi ok? Și care la 8 și 20 să fie libere până la 16.30, când iar se înghesuie toată lumea pe ele?

Așadar, costul (mai) mic al acelui apartament se regăsește în altă parte. Dai mai puțini bani pe el, pierzi mai mult timp în trafic, consumi mai multă benzină.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

120 comentarii

  1. Comentariu ascuns de spiriduși!
    [Click aici]

    Comentariu nasol. 59187
    • Ce oameni nașpa sunt ăia de zic că s-au fentat autorizații, proceduri and stuff la constuire, după care se dau țepe de genul „o să vină și asfaltul, poate chiar luna asta, vă jur!”. E clar că nu e așa. E clar că e bine să pui 4000 de apartamente de-odată pe o stradă, că municipalitatea, în maximum 3 zile, o să mai facă 18 căi de acces, să fie.

      Comentariu apreciat.1444
    • – Bă oameni, nu mai luați țeapă!
      – Noi vrem să luăm țeapă!!!

      Comentariu apreciat.1743
    • municipalitatea a lărgit un bulevard, a făcut un pod. mai mult nu are ce face fără să înceapă să dărâme blocuri. și case.

    • NOU
      #5

      Municipalitatea a bagat o gramda de autobuze spre zonele de pe langa bv, chiar cu orar si preturi decente. Platesc 4 lei pe o tura de 25 de km.

      Dar nu e de demnitatea romanului sa mearga cu ele.

      Comentariu apreciat.2943
    • Municipalitatea nu poate sa facă nimic deoarece
      1 nu are unde sa facă scoli și grădinițe deoarece nimeni nu donează teren pentru ele
      2 pentru ca sa facă un liceu populația e mult prea mică
      3 si cel mai important majoritatea nu fac parte din orașul ci dintr o comuna alăturată deci se plang degeaba la primăria orașului mare deoarece ea nu are nici o putere asupra acelui loc
      4 ea nu e responsabila sa cumpere terenuri pe care ulterior sa se facă parcuri, și magazinele care sunt necesare pentru ca sa nu te mai duci tot timpul cu mașină în oraș pentru orice

      De vina sunt
      1 dezvoltatorii imobiliari pentru ca nu asigura spații pentru scoli, grădinițe, restaurante, parcuri, etc
      2 cei care și au luat case acolo deoarece se multi nu și au făcut mutarea la buletin pe respectiva comuna

      Comentariu apreciat.1025
    • Stați , nu va grăbiți cu minusurile căci are dreptate. Municipalitatea sa l tragă deoparte pe „dezvoltator” și să i zică așa: bă, tu nu construiești in camp de capul tau ditamai cartierul și gata scoți la vânzare. Faci totul de la a la z : străzi cu asfalt până la strada deja asfaltată, rigole, trotuare, canalizări, apă gaz, electricitate, totul îngropat ca la nivel de 2023 !!

      Comentariu apreciat.11112
    • @Warcloud: din ce film este asta de zici? In care municipalitate romaneasca s-a vazut sa se construiasca in ordinea mentionata de tine? :-)

      Comentariu apreciat.463
    • Niciun film. Vreau lege nouă: construiești in câmp? Pac obligatoriu străzi largi , spatiu între casa și intrare ( cel putin o mașină lungime de driveway) vreau trotuar decent , spatiu verde cu copaci între trotuar și stradă. Obligatoriu plantati copaci din pepiniere care au cel puțin 10 ani, utilitățile la locul lor, asfalt, iluminat public, scurtături pentru bicicliști și mers pe jos, alea alea ….ce e așa greu? Păi vrem civilizație ori nu mai vrem?

      Comentariu apreciat.804
    • Și mai vreau o lege nouă: vrei să-ți faci tu casa remote in pustietate și nu ai utilități, asfalt etc? Nicio problemă, îți dăm voie daaar, daca te gândești să faci cate o românească dinasta și să le vinzi imediat, deci sa devi „dezvoltator” pac te suprataxam când le vinzi…ca sa te descurajăm sa construiești mizerii… Ok, faci pentru tine, să stai tu cu familiia, no problem.

      Comentariu apreciat.557
    • @zoso: înțeleg ce spui însă când au dat autorizațiile de construcții ce credeau ca urmează? Asta nu absolvă cumpărătorii insa nici autoritățile statului nu sunt virgine în treaba asta.

      Comentariu apreciat.355
    • Bhei warcloud, pai și bugetarii din primării, membri de partid, din ce sa mai facă bani ?

      243
    • Si eu sunt deacord cu omul cu minusuri multe. Daca ai dat autorizatie sa construiasca, atunci fa tot ce le trebuie. Altfel in planul urbanistic nu lasa sa construiasca. La mine in orasul de langa, 18 mii locuitori (Germania) era aproape de centru un teren liber, fost teren de antrenament pentru armata URSS. Si acum l-au curatat de armament neexploatat, au facu strada pana in centrul terenului, o scoala, si parcelat pentru cartier rezidential de case max p+1. Nu se face invers. Intati cartier si apoi utilitati. Eu nu am voie sa construiesc imobil locuibil pe 80% din suprata terenului detinut

      Indecis. Tu ce zici?277
    • Cand te muti in asa un loc, cam trebuie sa iti asumi. Te muti la porumb, dar tii buletinul in oras ca scoala/gradinita/etc. Deci populatia declarata e mai mica decat cea reala, buget, platitori de taxe in consecinta. Daca oamenii nu-s cinstiti, ce poti sa ceri de la municipalitate? Si in cel mai bun caz, drumuri, scoli, etc nu se fac peste noapte.
      Pe de alta parte, nicicum nu-i bine. Daca toti aia care stau la porumb se muta in oras, traficul vine cu ei.

      Indecis. Tu ce zici?266
    • In cazul asta, este strict vina autoritatilor. Pentru asta exista PUG si PUZ, pentru asta se dau autorizatii de constructie.
      N-ar trebui sa se mai dea autorizatii de constructie pentru constructii rezidentiale daca esti la mai mult de 500m de o scoala, la mai mult de 2km de un spital, daca n-ai drum de access suficient de lat pentru toti locatarii acelor blocuri samd. N-au decat sa se asocieze mai multi proprietari din zona, sa cedeze teren necesar pentru acestea, daca vor sa construiasca locuinte.
      Haosul din orasele din Romania e din cauza ca de 30 de ani nu mai avem deloc urbanism.

      Indecis. Tu ce zici?286
    • Municipalitatea nu face nimic.

      O cunostinta care a cumparat intr-un loc unde nici trotuar nu este urca in masina in fiecare dimineata, sta 30 min in trafic ca sa ajunga pana la capatul orasului unde lasa masina si ori merge pe jos ori cu autobuz ca altfel ar sta 2 ore in trafic.

      Cu copii cu tot. Uneori trebuie sa te duci undeva unde e liniste si sa te gandesti la viata ta si cum vrei sa traiesti…

      32
    • „vad ca nu exista nici un pic de teren liber…de ce nu fac ceva autoritatile?”

      da. vina e de la inceput, asa cum au zis mai multi oameni. Ca sa faci cartier intai tragi drumurile, canalizarea si abia dupa bagi material

      61
  2. Exista un oras mare (peste 200.000 loc) in Ro care sa-ti permita conditii decente daca stai langa el? Transport rapid (bicla, autobuz, orice), invatamant in localitatea de langa oras ( ar ajuta mult zic eu), poate eu lucrez in aceeasi localitate ca cea de resedinta (de langa Brasov, de exemplu), dar daca n-am scoala pentru copil, aglomerez traficul.

    Intreb serios, ca nici traiul intr-un oras in care ne calcam pe varful degetelor nu mi se pare ok.

    Comentariu apreciat.555
    • Da, sectorul 3 :))

      Comentariu apreciat.5214
    • Nu am auzit de asa ceva. Eu stau in zona metropolitană Iași, la 3,5 km de intrarea în oraș si 12,5 km de serviciu. Cartier vechi, dar ok, primar bun, parcuri, magazine, locuri de joacă , apă, canalizare, gaze. Doar transportul public, ce tine de oras, nașpa. Cu mașina fac 20 minute, cu transportul public cel puțin o oră. Oricât am incercat, nu merge, nu tentează/rentează.

      201
  3. mai multe benzi nu inseamna mai putine blocaje, la un moment dat benzile alea trebuie sa se descarce cumva de masini si nu poti pune 3-4 benzi pe sens peste tot unde e trafic.

    dar daca toti au treaba intr-un numar limitat de zone in acelasi timp ce ar fi in plm sa sa vina oculta mondiala, aia cu orasul de 15 minute sa aduca autobuze acolo, eventual tren metropolitan pe unde se poate, asta pe langa ca sa construiasca scoli si magazine aproape

    Comentariu apreciat.445
    • Ce ar fi daca s-ar face o linie de metrou usor intre sanpetru si Brasov? I know, mindblowing !

      Indecis. Tu ce zici?1912
    • Un canal navigabil Sanpetru – Brasov

      Comentariu apreciat.691
    • @IonutO: si apoi „sa se” faca si o parcare de 4000 de locuri la gara din Sânpetru. Care apoi sta goală oricum, pentru ca trenul/metroul usor nu ma lasa chiar unde am eu nevoie. Plus ca pute, plus ca vine doar la 30 de minute, plus ca e plin de alti oameni. E greu cu românii.

      Comentariu apreciat.621
    • Un bloc turn în Sânpetru cu lift 30 de etaje minim. Naveta la clădirea de birou din oraș cu dirijabilul.
      Ar merge și linia SkyTower – Rin Grand Hotel

      Comentariu apreciat.271
    • Teleferic de pe Lempes pe Tâmpa.

      Comentariu apreciat.290
    • TIROLIANĂ!!!

    • Ionut are dreptate, linie tramvai usor separata de masini si rapide unu la 10 min la.orele.de varf sau mainrepede, pana la.Coresi sau mai departe sa vezi ce-si lasa romulanii masinile acasa ca e mai simplu sa faci 20 min cu tramvaiu decat 45 cu masina. Si coordonat cu piste de biciclete care sa lege toate localitatile limitrofe, eu cred ca ar scadea minim cu 70% traficul de masini si oamenii ar invata sa si pedaleze da trebuie separate de sosea si safe.
      Vedem.poate urmatoru primar pesede ca asta actual e cu Brasovu verde in dinti pe ultima.suta de metri spre un job corporate sau ceva cand o sa piarda cu 2% doar si o sa se intrebe inocent dece a pierdut alegerile.
      Cu tramvaiu poate e mai greu da o pista de biciclete separata de sosea o faci in 6 luni daca muncesti doar vinerea pana la.2

      55
    • @Perkele? TREN??????? ESTI PROST LA CAP? EU VREAU IN MASINA NU CU TOTI NESPALATII!!! SA IMI FACA AUTORITATILE 14234 DE BENZI SI 213432 LOCURI DE PARCARE CA D_AIA DAU 200DE LEI PE AN IMPOZIT!!!!oneone!!11

      231
    • Eu am avion privat. Voi avea nevoie sa aterizeze avionul meu, deci sa se faca si aeroport in centru!

      71
  4. Taxa pe centru, taxa pe oras, taxa de parcare – cateva solutii care ar da de gandit celor care vor sa munceasca in oras dar vor proprietate la tara…
    Trebuie sa intelegem ca nu avem loc toti pe strazi impreuna ca masina proprie.
    Daca acum 20-30 de ani nu iti permite-ai sa faci asta din cauza costului pe combustibil & masina acum nu o sa iti permiti din cauza taxelor.
    Cumva trebuie sa fim obligati sa folosim trasnportul public in orase.

    Indecis. Tu ce zici?4733
    • cred ca problema este transportul public pana in oras, nu in oras.

      Indecis. Tu ce zici?286
    • @Vlad
      Hai sa le luam pe rand. Transportul public din orice oras al Romaniei se apropie in cel mai bun caz de un oras secundar al unui oras din zona vestica a Europei. Nu exista in acest moment concept de tren suburban, de gara centrala in absolut nici un oras din Romania. Si cand spun asta ma refer la ceea ce gasesti prin vestul Europei in orice oras cu peste 100 de mii de locuitori. Bucurestiul are un metrou care este aproape la capacitate maxima pe M2 in multe momente ale zile, iar transportul de suprafata este o gluma sinistra. Stiu Oradea, Cluj rup cu autobuzele lor electrice sau tramvaiele cand nu se strica(ma refer la Oradea), doar ca e prea putin pentru vremurile in care traim. Inteleg si ideea de bicicleta sau alte nebunii doar ca Romania in acest moment social nu este pregatita pentru asta. Nu avem mentalitatea de a fi sef de banca si a merge cu bicicleta la birou pentru ca in esenta nu ne-am depasit conditia actuala a parintilor veniti la oras. Deci transportul public este deficitar si nu indeplineste niste minime cerinte in nici un oras din tara.
      A doua mare problema care se subscrie celei din transport public este aceea ca tot ce inseamna constructii imobiliare s-a facut in spiritul etern de jungla. Efectul pervers al acestei miscari este ca imobiliarele sunt accesibile cel putin pe hartie, doar ca dupa ce pui totul in calcul realizezi ca nu-i asa. Studiu de caz Militari Residence ne poate confirma acest lucru si sunt sigur ca si prin alte orase avem acelasi tip de situatie.
      Toate lucrurile astea s-au intamplat cu asa-zisa complicitate tacita a autoritatilor locale lipsite de viziune. Nici un oras din Romania nu are un plan coerent pe ce inseamna dezvoltare urbana. Plan coerent inseamna ceva angajat pe 10-20 de ani cel putin si care sa fie respectat de oricine vine la primarie. Cam singurul plan coerent este cum mai dam un tun imobiliar sau o spaga pe nu stiu ce contract. Rezultatul: Absolut toate orasele vor deveni cu greu circulabile si probabil ca poluarea va creste mai mult.
      Fix din cauza asta oricine vine si spuna ca taxele trebuie marite, ca trebuie sa incurajam transportul in comun este pierzator. Pentru ca nu poti sa-mi comprimi in 3 luni 30 de ani de incompetenta crasa in zona dezvoltari urbane.

      Comentariu apreciat.7414
    • Stati linistiti ca taxe or sa puna.
      Ca de ele se vor schimba doar bordurile mai des nu e problema prostimii:))

      Comentariu apreciat.281
    • Evident ca solutia mea e de cacat… dar altele? care sa nu insemne inca 3 benzi de circulatie + dublarea noxelor.
      Toti se muta la porumb ca sa scape de poluare dar ei devin principala sursa de poluare a orasului in care lucreaza si isi duc copiii la scoala/gradinita.

      Comentariu apreciat.414
    • Minus de la mine pt cratima aia de la „permite-ai” ca se vede ca e pusa intentionat si denota ce bine cunosti gramatica

      Indecis. Tu ce zici?1223
    • @Vlad
      In primul rand eu sunt un chibit si-mi dau cu parerea asupra ce se intampla. Ma pot duce sa votez la locale si cam atat. Nu sunt platit sa fac treaba directiei de urbanism sau mai stiu eu carui specialist. Cel mult imi pot da cu parerea si cam atat.
      Solutii si idei pentru problema curenta sunt multe insa cele mai simple, dar complicat de implementat sunt urmatoarele:
      1. Definit tot ce inseamna asezare metropolitana la nivel de Romania. Asezare metropolitana inseamna in opinia mea subordonarea tuturor localitatilor limitrofe unui oras mare. Asta sa spunem ca am avea pe hartie in teorie nu.
      2. Definit plan urbanistic general pe toata zona metropolitana cu o durata de cel putin 10 ani. Hai sa nu mai construim in camp doar de dragul de a construi. Greu de facut ca spaga e atragatoare.
      3. Unificat tot ce inseamna transport public(autobuz,tramvai,troleibuz,metrou,tren suburban, vapor) dintr-un oras intr-o societate comerciala eventual listata pe bursa. Aici este complicat de facut deoarece Firea a distrus aceasta idee si mai mult exista o neincredere continua cand mutam ceva public in zona privata.
      4. Creat trenuri suburbane dublate de o gara centrala. Simpla ideea doar ca implica un santier de amploarea metroului din Drumul Taberei, iar administratia noastra nu are experienta in acest tip de proiecte.
      5. Creat parcari&ride in zona marilor gari, respectiv creat de parcari rotative/subterane in oras in zonele unde permit. Cel putin in zonele cu litigiu ar mai rezolva ceva. Complicat de facut din cauza birocratiei si pentru ca nu este frumos conform vremurilor.
      6. Eliminat maradona cu viza flotant pentru scoala. Ai buletin la o adresa in care chiar stai asta inseamna proprietate sau chirie. Dublu complicat pentru ca inseamna o albire a pietei de chirii, o digitalizare fortata a statului.
      Toate aceste masuri ca sa le implementezi dureaza 10-20 de ani. Mai are cineva rabdare si incredere ca se va intampla asta?

      Comentariu apreciat.420
    • @Corcolis – mersi de atentionare, stiu ca am probleme de gramatica… invat si acum ce nu am invatat in scoala.

      Comentariu apreciat.311
    • NOU
      #39

      Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 1576
    • @Răzvan: va lasam pe astia care stati la coada la benzinarie sa alimentati de un leu :)))

      143
  5. Comentariu ascuns de spiriduși!
    [Click aici]

    Comentariu nasol. 936
    • BA! NU BENZI, linie de tren trebuie. Nu ai cum sa acomodezi atatea masini niciodata. Aia in Tokyo cum se descurca? Cu trenul!

      Comentariu apreciat.774
    • @Robert: si pentru fiecare banda, sa scumpeasca impozitul cu 1000% pentru cei care au legatura cu banda respectiva. Ce zici?

      Comentariu apreciat.313
    • ok, cate benzi trebuie de colo pana dincolo? 3, 4, 5, 8? sa se faca. 8 benzi ori aia 20 de kilometri… bagam din top… 500 de milioane de euro. cati locuitori sunt acolo? 5000? na ca am obtinut si o cifra concreta pentru impozit.

      Comentariu apreciat.321
    • @IonutO

      Te apuci tu de construit trenuri, Ionică?

      215
  6. Treaba e simpă: În orice oraș din lumea asta ar fi super-aglomerație dacă toți s-ar îmbulzi să vină să lucreze în centru, cum se întamplă în România. Îți iei casă în Bragadiru, la porumb, dar îți aduci copilul în București să invețe. Tu și cu nevasta, tot în Bucuresți lucrați. Apăi, unde să incăpem toți? Oricât de multă infrastructură ai face, nu ai cum să acomodezi toate mașinile. Ar trebui să demolezi un sfert de București să faci drumuri cu 5 benzi pe sens ca-n America, și tot n-ar fi loc. Dacă toți plecăm la 7 cu mașina de acasă, e inevitabil să nu se blocheze orașul.

    Soluția: Transport în comun bun conectat cu toate satele/comunele/orașele de langă marile orașe aka tren metropolitan. Te muți frumos în Sânpetru (sau în Domnești) și vii cu trenul la muncă, cum se întamplă în Londra. Îți permiți să te muți la 20-30 km de Londra, pentru că știi ca există un sistem mișto de tren și în 40 de minute ești în oraș. Mașina ramâne pentru weekend sau pentru o drumeție la munte, nu pentru naveta zilnică. Nu se poate să avem toți mașină și s-o folosim zi lumină fară consecințe.

    Comentariu apreciat.9710
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 1241
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 1444
    • @F. – sigur ca oamenii merg din stanga in dreapta, ipocrizia este cea veche – cumperi un produs cu un pret scazut pentru ca are niste probleme si apoi faci scandal ca sa fie acel produs la fel cu unul mai scump.

      Un apartament in afara orasului este mai ieftin fix pentru ca faci naveta in oras si pierzi timpul pe drum. Acum oamenii au cumparat acolo mai ieftin si brusc nu vor sa mai piarda atata timp pe drum, vor sa faca acelasi timp ca aia din oras insa platind mai putin.

      Hai sa facem un exercitiu simplu – un apartament in oras este 80 de mii, la porumb in ceva localite limitrofa este 60 de mii insa te omoara transportul, da? 20 de mii de euro si iti facem autostrazi suspendate si ajungi in 20 de minute in loc sa faci o ora si ceva pe drum in aglomeratie – cati crezi ca ar vrea asta?

      Si daca nu vor sa plateasca pretul de oras atunci de ce vor conditii de oras?

      Comentariu apreciat.422
    • Da, oamenii fac naveta peste tot prin Europa. Dar nu cu mașina. Dacă te uiți la Europa de Vest, mulți vin cu transportul în comun, tren etc. Sigur, e datoria conducerii să ofere așa ceva. Dar am vaga impresie că, chiar dacă ar fi, românul tot nu le-ar folosi. Ex. Greenfield. 2 STB care trec pe acolo, noi, aer condiționat, curate, tot ce vrei, pripașii tot în Q8 în coloană stau.

      Și legat de locul de muncă: Da, normal că dacă stai în bragadiru vrei job la București unde e mai bine, dar îți asumi. Nu faci gură. Erai conștient că e trafic prost când te-ai mutat acolo? Știai că te-ai mutat pe câmp la Bragadiru și tu lucrezi în Pipera? Și că faci 2h până acolo dimineața și vreo 1.5h seara? Aia e. Nu poate conducerea să facă autostradă spațială cu 15 benzi special pentru tine că ai vrut tu casă în Bragadiru să ai unde să faci un grătar cu prietenii. Nu-ți convine, te muți aproape, lângă o stație de metrou și ajungi în 30 min la muncă.

      Comentariu apreciat.404
    • @F. – N-ai înțeles nimic din ce a spus omul, ai citit degeaba. Se cheamă analfabetism funcțional.

      192
    • Ar mai fi nevoie de vreo zece gari prin Bucuresti ca sa nu faci 2 ore pana la birou/locul de munca din oricare din comunele limitrofe.

      Ai copilul in Drumul Taberei si biroul in Pipera. Si tu vii din Domnesti ca tot ai dat exemplu.

      Faci 30 de minute cu trenul pana la Gara de Nord si apoi sugi pula vreo ora, la 8 dimineata pana la scoala copilului, apoi inca o ora din Dr. Taberei pana in Pipera.

      La intors la fel.

      Si nici nu rezolvi traficul infernal din interiorul capitalei, doar te inghesui cu toti imputitii prin 3 tramvaie/autobuze/troleibuze/metrouri ca sa ajungi unde ai treaba.

      Will never happen.

      619
  7. In orice oras mare din Romania si in zona din jurul lui, dimineata si seara traficul este foarte lentBucuresti, Iasi, Cluj, Timisoara, cu satele dimprejur, Slobozia, Urlati, Cugir, Deveselu din Vale, Darabani, Costinesti sat, Vama Veche, restul oraselor de 15 minute. E omor si dimineata si seara, e ca la intrarea in Schengen, dăcât că cozile nu e dă tiruri, e dă dezvoltați enmobeleari.

    Comentariu apreciat.323
    • Si pentru că oriunde ai sta, oriunde!, aglomeratia e aceeasi dimineata si seara, DE CE sa nu cumperi unde e mai ieftin, la greenfield, la porumb, la soia, sau la pizza cu ananas?

      1216
    • Nu e aceeasi aglomeratia oriunde stai. E suficient sa treci pe pasajul Basarab dimineata mergand dinspre centru catre Militari, si sa vezi cum se merge cu maxim 15km/ora pe sensul opus.

      Daca stai in centru sunt 2 variante:
      – stai in centru, lucrezi in centru. Chiar daca e aglomeratie ai mai putin de mers decat daca stai la periferie. Si probabil ai si optiuni mai bune pentru transportul public. Pot fi probleme cu parcarea la locul de munca, dar astea ar fi fost oricum
      – stai in centru, lucrezi la periferie. E foarte probabil ca traficul zilnic sa fie pe celalalt sens, lumea sa vina mai degraba de la periferie in centru. Transportul public poate fi deficitar la capatul dinspre periferie, dar era la fel si daca stateai acolo.

      Cel mai rau e sa stai la o periferie, si sa lucrezi in cea diametral opusa, sa traversezi tot orasul. Stand in centru elimini asta. Aveam un coleg care mergea din Popesti-Leordeni in Pipera. Ultima oara cand am auzit de el a emigrat…

      Ce-i drept, costa mai mult. Alegerea fiecaruia.

      Indecis. Tu ce zici?274
    • Serban, nu e la fel aglomeratie oriunde ai sta. In 1% din Bucuresti se merge lejer cu masina dimineata si seara. Si in restul de 99% ramane cum am stabilit.

      128
    • @Serban
      Tu știi că există metrou direct intre Popești Leordeni și Pipera ?

      130
  8. Hai să fim un pic și realiști.

    Aș fi de-acord aici cu tine dar noi suntem depaaaaarte, depaaarte de a spune: avem prea multă infrastructură, mai mult de atâta nu se poate, am atins limitele fizicii.

    Cât timp noi n-avem nici măcar cele mai elementare chestii gen autostrăzi, tren metropolitan, sau măcar tren național la viteze rezonabile…

    Dacă am avea măcar jumătate din ele aș zice și eu cum au zis americanii: avem deja 10 benzi pe sens, mai mult deja nu se poate, trebuie să gândim altfel.

    Dar noi avem 1 bandă pe sens aproape peste tot. Una singură, mare și lată. În majoritatea orașelor din România se intră prin maxim 1-2 intrări. Clujul câte intrări și ieșire majore are? Către Bistrița, Turda și către Florești. 500,000 locuitori. De centură și transport în comun metropolitan nici nu mai zic că e SF deja.

    Suntem departe de a ne pune probleme din astea zic eu. Inclusiv în capitală. N-am mai fost demult, s-a făcut între timp centura de sud în regim de autostradă sau tot pe 1 bandă ca-n 1947 se circulă? Atunci de ce să nu se facă infrastructură?

    Și mai e o chestie. Dacă nimeni nu cumpără în orașele limitrofe autoritățile nu vor construi niciodată infrastructură pentru că nu-i necesară oricum.

    Apoi problema va fi că e prea aglomerat orașul și am atins limitele, prea multă lume stă în oraș și nu avem efectiv cum să facem școli/grădinițe/spitale mai multe/mai mari că nu încap efectiv fizic? Mergem pe verticală? Nu suntem noi țara care să fie capabilă să facă un spital de 10 etaje, încă avem liftieră, vom face pe 20 de etaje?

    Indecis. Tu ce zici?2811
    • Total de acord cu tine. Nu avem nici un fel de infrastructura, nu doar in ceea ce priveste cartiere din orase marginase.

      Eu locuiesc in Arad si lucrez in Timisoara, ma rog, mai mult remote, dar ma duc la birou o data sau de doua ori pe saptamana. Distanta de acasa pina la birou e 57km, cam o ora cu masina.

      Eh, am zis la un momentdat ca bah nu mai atata masina, ma duc pe jos pina la gara si ma duc cu trenul. Pe langa ca trenul cu care as fi sigur ca ajung pina la 9 la birou e cel de 6:30 dimineata, mai si face peste o ora pina la Timisoara, 50km.

      Asta cand pleaca/soseste la timp. Ca am patit ca a plecat trenul cu doar o ora de intarziere, sau am stat in camp 30 de minute.

      Mai adaug aici ca trenurile sunt cu rang de IR, nu personale.

      Asa ca da, nu avem nici trenurile nationale, daramite trenuri de oras.

      In concluzie, decat sa fac naveta 2-3 ore cu CFR-ul, depinde cum au ei chef, mai bine o ora cu masina. Mi-ar placea sa ma plimb 15 minute pina la gara, sa fac 20-30 de minute cu trenul pina in Timisoara si de acolo inca 15-20 de minute pina la lucru, dar din pacate nu prea ai cum.

      80
  9. Nu aveau bani sa cumpere case, ca apartamentele erau OK, dar ei au preferat casa. Chiar si acum sunt zone in Brasov unde un apartament de 2-3 camere, din anii 80 ce-i drept costa cat unul nou prin imprejurimi. Plm, vrem si cu slanina-n pod …

    Solutie exista si e simpla: transport in comun. 30 de autobuze si ai rezolvat problema. Doar ca e nerentabil pentru ca autobuzele alea vor merge in plin doar dimineata si seara deci biletul va trebui sa fie scump sau sa fie subventionat. Daca-l faci prea scump o sa spuna omul ca mai bine merge cu masina lui, asculta muzica lui, nu miroase transpiratia altora si mai ajunge si fix in fata biroului.

    116
    • Solutie exista si e simpla: transport in comun. 30 de autobuze si ai rezolvat problema. Doar ca e nerentabil”

      In Bucuresti trei sferturi din bugetul local se duce pe subventii la caldura si la transport. Si chiar si asa se milogesc la guvern sa sară cu sutele de milioane de euro, că nu fac față numai cu taxele locale.

      Indecis. Tu ce zici?1518
    • Bucurestiul e un caz special – lor „li se cuvine”.

      Indecis. Tu ce zici?2020
    • In ce zi din an aflam ca s-au dublat cazurile de viol din Vaslui ? Exact in ziua in care Bucurestiul cere juma de miliard de euro de la guvern pentru subventia de caldura si de trasnport.

      Indecis. Tu ce zici?1219
    • @nxs pui orar variabil. Cum e la metrou. Adica in orele de varf dimineata si seara e din 3 in 3 minute, iar in restul timpului intervalul intre trenuri creste, ajungand chiar si la 8-9 minute intre ore cu trafic mai slab. Seara dupa 9 chiar treci de 10 minute lejer. Nu e extraordinar, dar merge. La STB ai avantajul ca pe aplicatia InfoSTB vezi live pe unde sunt autobuzele fata de locatia ta. Pe bune ar trebui sa fiu platit cata reclama am facut acelei aplicatii pe bloguri, dar chiar e ok .
      Ia acum si explica-le tuturor saracilor cu pretentii de director „domnle timpul meu e important, trebuie sa ajunga acasa pana incepe Insula iubirii”

      212
    • N: din 3 in 3 minute?! wow , ce vis! oficial e 12, practic se ajunge si la 20, asta la capăt de linie. Iar dacă trebuie să mai și schimbi mijlocul de transport si tabela din stație îți arată inca 25 minute de așteptare…

      65
  10. Eu vad doua probleme fundamentale:

    1. Pentru orice sau marea majoritate a deplasarilor, inclusiv distante care pot fi parcurse pe jos in 15 minute, lumea foloseste masina.
    2. Nu pare sa interseze pe nimeni un plan urbanistic coerent (pentru ca faci mai multi bani daca construiesti numarul maxim de spatii locative, si ignori orice alte considerente) si transport public (inclusiv tren) pentru a oferi o alternativa reala la deplasarea cu masina pentru orice situatie (legitima).
    3. mai in gluma mai in serios, din conceptul de „oras in 15 minute”, cetateanul intelege suprafata redusa si inghesuiala, in loc de acces facil si durata redusa de timp pentru a rezolva diverse nevoi.

    Daca ai gradinita sau scoala la 5 minute de mers pe jos, nu ai nevoie de masina pentru a iti duce copilul la scoala. Nu ai nevoie de masina pentru mers la dispensar, la spital, la magazin, etc.

    De pilda, o harta cu gradinite (pt copii de 1-7 ani) in Malmo:

    https://kartor.malmo.se/rest/leaf/1.0/?zoom=12&center=13,55.58&ol=adress,kommunal_forskola,ickekom_forskola&bl=stadskartan&config=../configs-1.0/malmo_atlas.js

    201
  11. „Așadar, costul (mai) mic al acelui apartament se regăsește în altă parte. Dai mai puțini bani pe el, pierzi mai mult timp în trafic, consumi mai multă benzină.”

    Haha, Greenfield much?

    223
  12. Pai s-ar putea face cu benzi reversibile, da’ cum suntem la romani, Giani Forta nu respecta nici o regula -> nu se complica nimeni cu drumuri de 3 benzi (in total).

    182
    • Man niciodata nu o sa fie locuri de parcare suficiente sau benzi destule. Serios cat timp trebuie sa mai treaca pana o saacceptam ca singura solutie cresterea taxelor pe masina. Stiu, e o masura nepopulara, dar acum chiar orice sarac isi poate lua o troaca, baga o rata pe 5 ani plateste un rahat de bani pe luna si apoi tine de cazan cu dintii.

      1310
    • @N, ziceam cineva mai sus, nu e cazul sa zicem asta despre România, unde nu avem infrastructura de baza…

      11
  13. Scoala online si munca de acasa si poti sa te muti in orice comuna dormitor vrei.

    Indecis. Tu ce zici?1322
  14. E destul loc in jurul Brasovului, cu timpul se poate face metrou usor Triaj – Harman – Prejmer, respectiv Rulmentul – Sampetru – Harman – Prejmer – Carpinis – Tarlungeni.

    Deocamdata exista 411, 611, etc.

    Sau bicicleta, pentru cine are dus la birou :D

    213
  15. Imobiliarele astea din zonele limitrofe sunt o chestie perversa. Pe de o parte dau iluzia ca poti gasi o casa la un pret cat de cat accesibil. Pe partea cealalta iti vand si iluzia ca nu stai in poluarea din oras si alte vrajeli.
    Acum oamenii care aleg sa cumpere acolo se pot imparti in mai multe categori. Insa personal eu vad cam doua: disperati si idealisti. Despre disperati nu spun prea multe deoarece avem folclor destul. Sa stai cu parintii sau in chirie nu este usor si pentru multi stresul din Prelungirea Ghencea e mai mic fata de asta. Asa ca intr-un fel ii inteleg si ii compatimesc in acelasi timp.
    Idealistii sunt mai speciali pentru ca multi in sinea lor chiar cred ca ceea aleg ei o sa fie bine si ora exacta se va da de acolo. Din nou avem studiul de caz numit Floresti din zona Cluj-Napoca unde tepe de genul asta s-au tot dat. Si probabil ca orice oras mare din Romania are o poveste asemanatoare. Sa nu uitam de cazul din Arad unde drumul trece printr-o propietate privata si se plateste o taxa pentru asta.
    Acum vine o singura intrebare, statul roman are vreo opinie in zona asta prin ai sai reprezentati?! Caci nimic din toate povestile astea nu s-ar putea intampla fara complicitatea ta sa chiar si tacita.

    Comentariu apreciat.353
  16. Hai să căutăm cauza rădăcina, dezvoltarea dezechilibrata a țării. Ce caută toata lumea în 5 orașe mari din tara asta? Cu se se umplu suburbiile și orașele ? Nu cu forța de muncă venita din alte județe? Cum sa oprim exodul cînd nu avem o viziune ?
    Știe cineva spre ce se îndreaptă tara asta? A ieșit vreun președinte votat să spună: bă boilor eu direcția asta o dau la țară ?
    Acum ce se mai poate face cu aglomerația: transport in comun, piste de biciclete adevărate nu pentru kamikaze și orașul de 15 min, ptiu drace am zis-o și pe asta.

    Comentariu apreciat.292
    • Din Ungaria exista piste de bicicleta dedicate, asfaltate. In Romania, „nu se vrea” sa mergem pe bicicleta. Ce piste de biciclete avem prin orase sau pe langa ele sunt facute in bataie de joc, sa mergi la pas pe ele, necum la 20-30 km/h (viteza uzuala). Bicicleta este vazuta ca mijlocul de transport al saracului.

      Indecis. Tu ce zici?274
    • @vectrapxi si eventual ceva politici axate pe dezvoltarea oraselor care acum sunt „neinteresante” pentru populatia activa in principal. In caz ca nu e clar ma gandesc aici la municipii din care acum populatie emigreaza inspre cele 5-6 orase centre universitarea mari pe care nu le mai enumar ca le stie toata lumea. Ce descrii tu e semn de tara saraca, cand toata populatia fuge sa se aglomereze in cateva orase si in rest e „desert”.
      Dar pana acolo cei de la putere inca se cacaie sa lege toata tara prin autostrazi, unele sunt niste scobitori cu 2 benzi pe sens si au tupeul sa le numeasca autorstrazi.

      131
    • @vectrapxi Am eu o teorie conspirativa.

      Fostele orase muncitoresti trebuiau distruse pentru ca industrie comunista si sindicate ceausiste… populatia mutata tot in niste ghetouri muncitoresti… tot comunism doar ca cu pene in cur.

      Securistilor sa li se asigure o metoda de facut bani ca sa fie loiali (imobiliare).

      Fara trenuri ca ne amintim de caile ferate comuniste care au fost un succes( 20 000 km cale ferata de plasa printre sau pe primul loc la acoperire de cale ferata, raportat la nr de locuitori si suprafata tarii.)

      Piata de desfaere pentru masini occidentale.

      102
    • Există o teorie conspirativă dar nu aia, aia e tâmpită rău.

      În realitate conspirația e mai simplă. Băieții din guvern s-au dus acolo să facă bani, nu să gândească un plan sau ceva. Simplu.

      Securiștii ăia de care zici NU sunt în imobiliare, ăia au prinse canale de distribuție fixe, cum a avut Columbeanu. Adică orice intră în țară de la brandul x sau y, trece prin mâna/comisionul lui. Toate rețelele astea sunt blocate și bine înfipte și fac milioane. Încearcă să aduci ceva brand ultra-cunoscut în țară, chiar și ceva banal gen Pepsi sau Coca Cola vezi ce se-ntâmplă, cine te contactează. Sau anumite echipamente, sau alte cele.

      În imobiliare s-a înfipt mafia cu bani cash. Corupții din sistem care au adunat cash, clanurile mafiote, cămătari sau alți oportuniști. Dezvoltatorii reali n-au avut nici o șansă. Eu știu dezvoltator care a încercat să facă treabă bună, și azi stă cu ele nevândute. Calitate, spațiu, tot ce vrei. Dar…clientul vrea mai ieftin și în buricul târgului înghesuit între alte 2 blocuri cu vedere spre balconul vecinului. Asta e, s-a învățat, a plecat.

      Securitatea a avut 7000 de angajați total. Din ăia, maxim câteva 2-3 sute au pus mâna pe vreo bancnotă străină în vremurile alea. Ăia erau ‘băieții deștepți’. Poate și de aia avem Top 300 în România, mai știi? :)

      România s-a dezvoltat așa complet neintenționat, pur și simplu toate dezechilibrele s-au exacerbat. Cluj era centru universitar și înainte de 1989, nu-ți trebuie doctorat să-nțelegi că asta doar va crește. Iași la fel. Timișoara la fel. Să ajungi să te muți în București din provincie era o realizare în sine și înainte de 1989. Azi doar s-a amplificat același dezechilibru, lumea vine că e mai ușor totuși.

      Că se vor prăbuși coloșii industriali era știut de prin 1980 când și-au dat seama că sunt 100% nerentabili fără să ne rugăm de Moscova să ne dea materie primă nu ieftină, ci foarte ieftină. Au mers 10 ani pe caiet, aia e, nu le-a distrus nimeni, erau distruse de la bun început. Cu noile prețuri la petrol și gaze mergeam în gol.

      Așa e când noi nu vrem să fim capitaliști, facem macro-economie cu cizmar cu 4 clase care ‘și-a iubit țara dom’le’. Nu mă credeți pe cuvânt, căutați interviuri cu Florea Dumitrescu pe Youtube, care a fost boss la BNR înainte de eternul Isărescu. Cam tot ce s-a întâmplat economic post 1989 a previzionat foarte bine.

      40
    • făceam industrie cu mașini unelte depășite, pe care nimeni nu a vrut să le modernizeze. rezultatul? produse inferioare, pe care nimeni nu voia să le cumpere pe piața liberă, nici măcar noi, care le produceam.

    • @vali

      Zicea Florea Dumitrescu ăla că la un moment dat ăia de la Arad aveau vagoane de zeci de milioane de dolari ce erau produse dar nu puteau fi livrate pentru că tovarășul iluminat nu a aprobat importul de vopsea, vopsea care noi nu o produceam pentru că era specială pentru clima țării care a comandat vagoanele respective.

      Așa își imaginează idioții că se face performanță, când președintele țării aprobă manual cu semnătură proprie necesarul pentru o întreprindere de la 600 km distanță pe care a văzut-o doar în poze.

      Da, se speria vestul de noi când auzeau cred, era panică prin managementul Fortune 500 în europa când auzeau de români și întreprinderile lor :))

      30
  17. Fara minima infrastructura de petrecere a timpului liber, fara infrastructura pentru educatie, sanatate. E trist ca oamenii inca mai cumpara apartamente in aceste conditii, mai ales garsoniere sau 2 camere, in afara orasului. Nu stiu care sunt conditile de creditare pentru constructie casa, mai degraba asta.

    Faptul ca totul se dezvolta pe PUG-uri vechi, e o crima pe termen lung.

    Multe zone bune/frumoase, cu potential, sunt distruse de cei care construiesc blocuri. La fel si la Cluj.

    164
  18. Pai ca autoritate faci in plua mea cate benzi e nevoie. Deaia plateste lumea impozite. Mai e o chestie. Faci infrastuctura sa se poate dezvolta zonele metropolitane sa nu stea toti ca sardelele in 8 km patrati. Asta e rolul statului. Nu e un razboi intre aoa care stau „in centru” in blocuri facute in anii 80 putind a Channel sau aia care stau la „tara” in case care caf la cutremur si fara asfalt. Singurul care rade aici e statul ca impozitele voastre se duc naibii in vacantele specialilor si voi tot inghesuiti stati si tot ore pe drumuri.

    Indecis. Tu ce zici?1029
  19. NOU
    #86

    Intreb si eu comunitatea. Merita acum sa iau ceva (casa/teren) in comuna Berceni? A se vedea extinderea magistralei M2 spre comuna Berceni.

    124
  20. „au fugit acolo, că nu aveau bani să cumpere în oraș, și acum se plâng că există puține căi de acces”

    Tu chiar crezi ca in adancul lor nu stiau? OK, or fi 5%-10% pe care chiar nu ii duce mintea, dar majoritatea stiau in ce se baga. La fel ca cei care cumpara adidasi de pe olx. Deep down they know.

    Plansetul ala e defapt o incercare de fortare, de a face „statul” sa cedeze, sa rupa de la el (adica de la noi toti) ceva ca sa le rezolve lor problema datorita careia a fost mai ieftin. Dupa ce problema lor e rezolvata se vor lauda ca au dat tun.

    La fel a fost la Greenfield cu drumul prin padure, Militari Residence, Prelungirea Ghencea. Toti spera la miracolul de la Baneasa cu aeroportul, dar toti stiau dinainte

    Comentariu apreciat.490
  21. In cel mult 10 ani apartamentele din Bucuresti se vor dubla la pret. Pentru ca: metrou, parcuri, terase, scoli, gradinite, clinici si spitale, teatre etc. Copiii cresc si nu vor vrea sa locuiasca in balarii, pe ei ii intereseaza altceva, viata sociala, adica normalitatea.

    Daca apartamentul e aproape de un parculet si o scoala buna, se tripleaza in 10 ani.

    Indecis. Tu ce zici?2525
  22. Ar putea sa bage niste curse intre aerodromul Sanpetru si aeroportul Brasov ca sa mai reduca numarul masinilor.

    200
  23. NOU
    #100

    „Așadar, costul (mai) mic al acelui apartament se regăsește în altă parte. Dai mai puțini bani pe el, pierzi mai mult timp în trafic, consumi mai multă benzină.”

    Eu intotdeauna am fost de parere ca pentru ca noi sa gasim locuinte in oras, trebuie sa fie si niste fraieri care sa cumpere in afara orasului :D

    244
  24. Subscriu, am casa luata langa Suceava si norocul meu ca am reusit sa o cumpar fix in singura localitate care are 3 – 4 cai de acces diferite in oras care nu ma pun sa ocolesc cate 10 km cum se intampla cu cei din oricare alta localitate limitrofa orasului.

    Parerea mea, total nesolicitata: daca vreti sa migrati la casa, inainte de a o lua, vedeti daca aveti posibilitatea sa stati in chirie in ea sau in vreuna din zona. Vedeti cum e comuna, cum sunt oamenii (pana la urma cu ei veti convietui, nu puteti sta ca-n pestera, inchisi), vedeti drumurile si nivelul de aglomeratie, mergeti cu masina pe toate drumurile pe care puteti intra si s-ar putea sa descoperiti rute foarte rapide care va scapa de aglomeratie, etc.

    Comentariu apreciat.352
  25. Metrou ușor și tren Regio în loc de benzi. Ce nebunie, știu.

    Comentariu apreciat.330
  26. Ce gandire, mai rar asa ceva, nu ai auzit de termenul suburbie, si unde sa stea toti in oras? Nu exista planificare, drum cu 2-3 benzi pe sens, tramsport in comun,tramvaie etc. In toata europa de vest exista sistematizare

    124
  27. Sincer, dorința locuutorilor „cartierelor domnitor”, pe de o parte și posibilitățile autorităților locale se bat cap în cap… Pe de o parte, autoritățile din Sânpetru în cazul de față au știut să emită autorizațiile de construcție, certificatele de necesitate etc. dar nu s-au mai gândit înainte să mai facă 2-3 benzi acolo, să fie, înainte să se construiască tot… Acum, ce faci, ar trebui să procedăm ca nea Nicu să începem să mutăm casele și restul, cu totul?!..

    65
  28. Comentariu ascuns de spiriduși!
    [Click aici]

    Comentariu nasol. 1347
    • NOU
      #106

      cineva vrea sa se convinga singur ca a facut o alegere buna, in timp ce crede ca ne convinge el pe noi :D

      254
  29. Comentariu ascuns de spiriduși!
    [Click aici]

    Comentariu nasol. 835
  30. Doar că apartamentele în Sânpetru nu mai sunt ieftine, 3 camere între 90-130k, la banii ăștia găsești și în oraș.
    În ultimul an s-au construit 13 blocuri doar în cartierul în care stau eu, plus multe altele mai spre Brașov.
    Ps, eu am treabă în partea opusă Brașovului, deci nu prind traficul din video. Mulți au început să o ia prin Hărman ca să evite aglomerația

    40
  31. Vina e a celor ce ne conduc si a celor de ce ii voteaza. Restul sunt efecte.

    44
  32. Bugetarii din administrații să si vadă de treaba lor, să se implice 8h pe zi cat au program 100 la sută pentru ce sunt plătiți. Că sunt plătiți foarte bine. Să lase businessul personal și să și dea interesul strict pentru jobul lor din administrație.
    Deja devine obositor sa tot rostogolim glumele astea ironice despre bugetari. Nu înțeleg cum de ne mai arde de glumite când lucrurile au scăpat atât de grav de sub control dpdv al construcțiilor haotice. Și cât i-am mai înjurat pe comuniști…acum se pare că ne ajung și pe noi blestemele ălora, deja planurile lor de sistematizare sunt rocket science pe lângă „urbanizarea” din zilele noastre

    51
  33. In apararea „porumbului”: la cata lume se indreapta sau migreaza spre cele cateva orase unde iti poti gasi un loc de munca decent nu ai avea cum sa-i muti pe toti in centru. Si daca toti cei care pleaca din Campulung, Carei, Resita, etc. ar fi milionari si s-ar muta in Bucuresti, Cluj , Iasi, Brasov, etc nu ai avea fizic loc pt toti in centru. Mai o chestie si ma duc, o chestie de care nu vorbeste nimeni: garantia blocurilor comuniste este de 50 de ani(google it). Trecem peste faptul ca au instalatii puscate, veci si foarte vechi, vorbim de structura. Consolidarea va costa o caruta de bani.

    45
  34. Singurul care are putere reală și imediată să schimbe mizeria asta este cumpărătorul. Dacă nu există cumpărători pe motiv de lipsă infrastructură, bucătăria din holul din sufragerie, lipsă spații verzi etc, nu se vor mai construi și vinde ghetouri. E atât de simplu: nu ai tot ce trebuie, nu cumperi! Nu-i prost ăla care cere

    132
  35. Cam la fel e si la Iasi si nu doar intr-o directie ci in toate caile de acces din municipiul Iasi. Rezolvarea? Usor, usor banda unica de autobuz/tramvai si bagat tp in sate.

    Nu doar pentru ca e mai ieftin, oamenii mai cumpara in limitrofe pentru ca sunt noi.
    Si mai e ceva, eu am luat (1 km de oras) casa in 2017 cu 64k, un apartament in oras (nu centru) era tot atat..ceva 55-65 mp 3 camere.

    Azi un apartament de ala e 80 iar casa mea a fost evaluata intre 130-180k

    53
  36. NOU
    #114

    Blocurile sunt cancer, iar drumurile atrag mașinile, e un cerc vicios. Nu aș vrea să locuiesc într-o cutie de chibrituri la etajul X nici să mă schingiuie cineva.

    54
  37. Ce e mai trist e ca se construieste pe teren viran, unde practic posibilitatile sunt nelimitate pana te apuci de construit in zonele respective si ar putea avea in vedere problemele existente in alte parti. Toate asezarile au pornit asa. Exista PUG si PUZ, insa cel putin ce am vazut eu nu sunt gandite la nivel macro desi PUG asta inseamna. O idee ar fi ca o zona centrala (pe modelul satelor de pe vremuri ca era mai greu cu deplasarea rapida) sa fie prevazuta o zona virana care la inceput poate ramane spatiu verde, parc etc. Dupa ce zona se aglomereaza si se atinge o masa critica sa se poata face o cladire care sa fie extensibila cu functionalitati multiple : cresa, gradinita, scoala, dispensare (medici de familie si stomatologie macar), mici magazine care sa poata fi inchiriate de entitati private, zona verde. Zona care nu este necesara pentru numarul de locuitori in zona poate ramane parc, zona verde etc si vor evolua cu numarul de locuitori din zona. Facilitatile ar trebui construite dupa niste calcule statistice. Terenul respectiv ar trebui inclus in pretul dezvoltatorilor din zona cumva, iar primaria sa se ocupe de restul. Vii dupa si beneficiezi de facilitatile respective ca dezvoltator contribui la facilitatile care trebuie construite datorita cresterii numarului de locuitori. Cu treburile astea mare parte din trafic s-a rezolvat – ramane deplasatul la munca, la un liceu mai bun, la facultate, la institutii centralizate, cultura insa aici se deja se poate folosi infrastructura de transport prin masini personale sau transport in comun iar copii se pot deplasa singuri fiind mai mari (liceu, facultate). Povestea poate fi repetata. Nu exista posibilitatea pentru asa ceva, nu se dau autorizatii in zona.

    52
    • NOU
      #116

      Nu iei in calcul faptul ca pentru dezvoltatori, acea cladire cu functionalitati multiple costa bani.

      Totul e despre bani, totul totul totul, fara exceptii, fara compromisuri, fara sperante.

      Totul este despre bani.

      Nimeni, absolut nimeni, vreodata, niciodata, de la patroni la politruci, in Romania nu a facut ceva daca nu a scos un profit monetar din asta.

      Va tot futeti si coiti pe blogul asta si pe altul, pe la proteste si pe unde se mai discuta lucruri, despre cum ar fi bine, cum s-ar putea optimiza, etc. bazat pe experientele voastre de oameni cu bani.

      Pai voi daca nu pricepeti ce am scris mai sus, si ca aia e singura, unica regula respectata in Romania, si tot o ardeti cu vrajeala si cu USR…nu mai e nimic de discutat.

      Da, e cinic, e dramatic, e trist, dar singura voastra sansa pentru un trai civilizat e sa va carati dracului din Romania.

      63
  38. Transport în comun. Toată lumea cu autobuzul, nu se mai înghesuie sute sau mii de mașini. Dar cine ar lua autobuzul? Ăla e pentru săraci, nu?

  39. orasul s-a dezvoltat absolut SF, ma amuzam cand citeam povestile despre brasov si cat de urati au fost moldovenii care au fost adusi din anii 60 incoace si de la un oras de 30-50mii locuitori acum se duce in 250mii parca

    m-am dus la un tovarash in vizita si am ramas socat, chiar daca trec de cateva ori pe zona brasov ghimbav nu observasem ca s-a facut un ditamai cartierul dinspre ghimbav spre cristian, in 10 ani se ajunge cu casele la duvenbeck. alta chestie tare e ca parcelarile pe acolo s-au facut in mare fel si vanzatorii nu prea au rezervat nimic pentru utilitati gen electrica, langa tovarashul asta este un teren gol de ~500m2 si ma miram cum de nu e construit nimic si se pare ca era de vanzare (anul trecut cel putin) dar avea un mare minus – nu mai exista putere electrica in zona sa-l conecteze la transformatorul din zona. nu am stiut pana atunci ca puterea se rezerva in zone de-astea si cand cumperi trebuie sa fi sigur ca ai asa ceva, naiv fiind credeam ca daca ai stalp de curent/ teava de gaz se rezolva bransarile instant dar nop.

    eu merg prin oras vara 10% masina, 50% trotineta si 40% transport public, iarna 30% masina 70 % transport public si cred ca multi evita transportul public pentru ca e jenant de prost. sunt anumite ore la care stai 15 minute in statie (linia 4 dramatic – > gara), ca sa functioneze ceva si lumea sa foloseasca transportul public ar trebui sa ai autobuze la 10 minute maxim si incarcare de 70-80%, acum la orele de varf ai pe liniile principale (1,2,5,8,17) autobuze la 7 minute dar vin pline si zgarcitii din primarie nu sunt capabili sa mai suplimenteze liniile cu inca 1-2 autobuze la orele respective – probabil ar gasi si soferi part time pentru ture de cate 5 ore (7 -9 si la 16-18), miscarea asta daca ar muta partial din oameni ar scadea traficul de pe strada

    legaturile cu orasele de pe langa sunt proaste si foarte proaste, am prieteni care s-au mutat pe langa (harman, stupini, sanpetru, izvor, cristian) si seara la o bere majoritatea zic pas pentru ca autobuzele sunt aproape imposibil de prins, si daca vor sa mearga cu transportul in comun nu au sanse asa ca primariile din zona (brasov, sanpetru, cristian, tarlungeni) ar trebui sa faca ceva in sensul asta si sa mareasca masiv numarul de autobuze

    am ceva rude in cartierul izvor, daca pleaca sa duca copilul la scoala dimineata au 2 varianta la 7:10 – fac 10 minute pana la scoala (nu e nici dracu la ora aia si stau in masina sa astepte), la 7:20 fac 30-40 minute pana la scoala (ajung la fix), transportul in comun e crunt ca toate autobuzele dimineata parca transporta saci de cartofi si sunt complet pline autobuzele – nu se suplimenteaza nimic chiar si cu reclamatii

    m-am uitat pe site-ul de la rat brasov si am scos orele

    brasov – cristian
    https://www.ratbv.ro/afisaje/110-dus.html
    sambata si duminica – nu circula

    brasov – rasnov
    https://www.ratbv.ro/afisaje/130-dus.html
    80 minute intre curse in timpul saptamanii, in weeeknd 11 drumuri facute 30-90 minute intre curse

    brasov – rasnov
    https://www.ratbv.ro/afisaje/131-dus.html
    similar cu 130

    brasov – ghimbav
    https://www.ratbv.ro/afisaje/210-dus.html
    la 30 minute in orele de varf – 60 minute in rest, in weekend 60 minute

    brasov – codlea
    https://www.ratbv.ro/afisaje/220-dus.html
    15-25 minute orele de varf
    70 minute in weekend

    brasov – sanpetru (4 linii diferite cu trasee diferite)
    https://www.ratbv.ro/afisaje/410-dus.html
    15 minute ore de varg, 60-70 minute in rest

    https://www.ratbv.ro/afisaje/411-dus.html
    15-30 minute ore de varg, 30 minute in rest, in weekend la 120 minute!!!

    https://www.ratbv.ro/afisaje/412-dus.html
    5 curse in total pe toata ziua, la orele de varf, in weekend pauza

    https://www.ratbv.ro/afisaje/420-dus.html
    30 minute la orele de varf, cam 90 minute in rest, in weekend 90 minute la ore de varf cu pauze in rest

    stiind orele astea si fiind siguri ca sub 1`5 ani nu o sa vedem tren/tramvai/schimbari, cine ar fi nebun sa se mute in zonele respective?

    10
  40. De asta Romania nu e locul unde sa te indatorezi pt a-ti lua casa. Chirie my friend, libertate egalitate, sau mutat intr-o tara unde povara unui credit e depasita de calitatea vietii oferita de obiectul creditului

    00
  41. „Sper sa se intample ceva, s-a marit localitatea, nu cred ca e vina noastra”, zice unul din soferii blocati.
    Nu o sa se intample nimic. Sau poate ca da, o sa se mareasca in continuare localitatea si o sa fie si mai rau, ca n-au terminat de construit in zona.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.