Zilele trecute am mers un pic prin Chiajna, era pe acolo un cimitir al tinereții, un centru pentru copii cu chestii terminale, unde se făcea voluntariat (un fel de trezire la realitate pentru tinerii care credeau ca viața e roz) și am trecut și prin zona rezidențială din spatele Metro Militari, atât de dragă colegului Fluture.
La minutul 3 din clip cotesc dreapta pe o stradă, care e genul ăla de stradă apărută din creierul unor români. Fiecare a făcut așa cum l-a dus capul. Unii nu și-au lăsat loc în curte pentru mașini, alții au ieșit juma de metru în afară, și toți au concluzionat că 4 metri e de ajuns.
După care, surpriză, au descoperit că vor trotuare. Ca specialii ăștia din Prelungirea Ghencea. Și ei vor trotuare. Dar nu pe străzile unde stau ei, că acolo nu se poate, că nu au lăsat loc, ci pe terenurile și străzile altora.
Locuitorii unui cartier nou din oraşul Bragadiru, judeţul Ilfov, au ieşit să protesteze, pentru că nu există un trotuar pietonal pe stradă pe care locuiesc. “Avem dificultăţi să facem nişte cumpărături sau să mergem la nişte prieteni în cartierul celălalt, am tot sperat că odată cu construcţiile acestea să avem un trotuar cât de mic”, spune un localnic. (sursa)
Când au cumpărat nu s-au gândit că le trebuie trotuare, la fel cum nu s-au gândit că le trebuie mașini, de aia acum, când zona e în plină dezvoltare, mașinile sunt parcate peste tot, inclusiv pe terenurile virane ale altora.
Ce compasiune să ai pentru oamenii ăștia? Dacă le-ai fi spus atunci că trebuie să lase loc și de trotuare, toți ar fi sărit de fund în sus că le iei din terenul lor cumpărat cu sudoarea frunții și democrația înseamnă să construiască ei ce vor, cum vor, unde vor, fără școli, fără grădinițe, fără nici o logică. Întocmai ca un om care își sapă singur groapa și apoi țipă că nu mai poate ieși din ea.
Ați văzut pe cineva reclamând vreodată barierele astea ilegale? Da, știu, unele sunt pe terenuri private, dar sunt și destule pe terenuri publice, mai ales în Prelungire. Și sunt puse ca strada lor să nu devină stradă de tranzit.
N-are cum să-ți fie milă de oamenii ăștia, nici măcar atunci când ard ca șobolanii, că nu poate intra mașina pompierilor pe strada lor.
Ce stii tu, trotuarele se pot construi si in spatiu virtual
@zoso pai ce faci mai nene, treci prin Militauri si nu dai si tu un semn de viata?
Mai povesteam si noi una-alta despre cum au trasat băieții străzile pe acolo.
Si ati fi mers la o plimbarica pe trotuar nu?
Avem atatea experimentate in facut trotuarul, incat va fi floare la ureche.
Mogadishu style
Stau pe strada cu bariera. E teren privat acolo si bariera e de prin 2007, in niciun caz nu este ilegala.
Vina pentru situatia din ghetoul residence este strict a autoritatilor. Apropo, daca exista de la primarie regula sa lase fiecare 2 metri din teren pentru masina/parcare/trotuar etc eu as fi lasat.
Problemele comunei sunt si altele, canalizare subdimentionata, miros de ghena de la groapa Rudeni, transport in comun primitiv. As adauga si mult taranism.
Pai si de ce n-ai lasat mane? Unde vrei sa-ti faca trotuar? Prin aer, suspendat?
Eu am trotuar pe strada problema e in zonele „noi”.
@Alex
nu ai auzit? daca nu e lege, nu gandeste
„Apropo, daca exista de la primarie regula sa lase fiecare 2 metri din teren pentru masina/parcare/trotuar etc eu as fi lasat.”
sa se faca zic. Sa inteleg ca esti mai prost decat pesedelul de la primarie? singr nu te-a dus capul?
Hipsterilor mai usor cu comentariile la persoana. Era o referire la faptul ca nu exista legi cum sunt pe afara in care se delimiteaza clar spatiile de parcare si distanta minima. Dar pe net e bine sa fii cool.
@GruVe: daca tot esti cu spume la gura, autorizatie pentru bariera aveti?
Spume la gura poate are mama ta. Mai citeste odata ce am scris si fii mai atent.
Tarane, vezi ca te trimit inapoi in Oarja sau Gaesti cu limbajul asta.
Ti-am pus o intrebare, raspunde daca tot faci pl mare.
1. Exista lege care spune ce zici tu acolo
2. Succes in a astepta primaria sa-ti rezolve probleme facute de tine
2. Asa patesti cand cumperi pe promisiuni.
Vezi ca atata poti. Eu tot ti-am vorbit frumos dar nu intelegi. Uite, sa ma fac inteles. Mars inapoi in vizuina de unde vii.
1. Exista ? Esti sigur ? Stii cat e distanta minima de latime a strazii? 4 metri. Ti se pare suficient ?
2. Astea sunt asteptarile mele, ca primaria sa autorizeze constructii amenajate cu cap si unde nu poate sa gaseasca solutii. Cum sa zic, asta e job-ul lor.
2. N-am cumparat nimic si cine cumpara acum isi merita soarta. Eu cand am construit erau 2 case pe strada. Vorbesc in cunostinta de cauza nu ca multi papagali pe aici.
Sigur, e suficient, dar scrie in lege + trotuar de minim 1m. http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/14665
Eu personal nu am acceptat sa vad locuinte aflate pe o strada mai ingusta de 9m (si aia cu sens unic).
In alta ordine de idei, autorul indeamna la logica atunci cand te horatasti sa cumperi ceva. E camp in jurul tau, camp o sa fie si peste 10 ani. N-ai drum, nu o sa ai prea curand. Nu ai parc, nu o sa ai, etc.
Tocmai, ca nu ai vorbit frumos. Tu ai inceput cu jignirile.
Si cand ai cumparat cat de lata era strada? Ai studiat si tu locul? Te-ai gandit ca vor fi alte case acolo? Era evident ca vor mufa si altii case acolo, pentru tine era evident lucrul asta?
pana la urma au facut sens unic si ocolesc ca imbecilii juma de cartier =))
prin militari rezidence cel mai mult ma distreaza mirosul de hoit al canalizarii care e mai pregnant cand ploua, cand am trecut prima data pe-acolo pe ploaie am crezut ca mi s-a stricat masina, ma intrebam ce dracu am uitat in portbagaj, dar oamenii au vile, nene, si suvuri alfa romeo, iar eu nu-mi pot imagina cum o fi sa traiesti o viata acolo in mirosul ala, comparativ cu les nouveaux riches din rezidence, aia din blocurile gri din militariul vechi stau in lux de bruxelles
Si eu la fel. Ma distrez maxim cu mirosuri de canalizari. Dupa laba de 10 zile din Bran ma duc sa ma distrez iar cu un miros de canalizare. Am citit pe un blog ca exista o noua zona cu putoare. Distractie maxima. Gratis. Distractie. Ma distrez.
De fapt, ma distrez cel mai mult in felul asta. Cel mai mult. Ma mai distreaza si gropile si baltoacele, dar mirosul de canal ma distreaza cel mai mult. Absolut.
Pe mine ma minuneaza ca au construit bloc in fata Siad-ului. Eu nu inteleg cum pot vinde apartamente acolo pentru ca tot timpul miroase a „beashina”, fac vizionari numai duminica cand nu lucreaza statia?
Siad e statie de gaze de la intrarea in Military residence.
da boss da cine o sa aiba penetratie prin fata blocului?
http://www.pmb.ro/servicii/urbanism/proiecte/files/5/pd/Penetratie%20Splaiul%20Independentei%20-%20Ciurel%20-%20Autostrada%20Bucuresti%20-%20Pitesti.pdf
În 20 de ani când termină ăștia ratele, zonele alea vor fi ghetouri
word!
Totul este haotic pentru ca suntem un popor de tzaranoi parveniti/lacomi/egoisti si nu avem autoritati care sa aplice legea si sa corecteze derapajele astea imobiliare.
Asa si fara lege nu l-a dus pe nici unul capul? Iti construiesti casa, ai 500 m2 de teren, casa are talpa la sol de 250m2(sa zicem). Ba dar nu te gandesti: in fata casei vine strada, sa ma gandesc, ba ia sa iau eu ruleta sa vad ce lungime/latime are masina. A bun, are 5 metri lungime, deci strada stiu ca are 4, dar hai sa imi fac peretele casei/gardul la 3.98 metri si sa fiu in legalitate. Oh cacat, nu mai pot intra cu masina in curte ca na, garaj nu am si trotuar nici atat.
Ce tara de cacat avem ba, de ce nu vine primaria sa ne faca trotuare? De ce nu sunt legi? Azi maine ii vezi ca le trebuie legi si instructiuni despre cum sa se stearga la cur fara sa ramana faxul pe bumbac… cum rezolvau cetatenii de acolo problema(daca aveau iq desigur)? Simplu, 5 metri lungimea masinii, 4m strada (2 pe partea ta), trotuar 1.5m(pe partea ta) si inca 5 metri in curte sa nu tin masina mai scumpa decat casa pe strada…
păi nu e clar că statul e de vină că tu ai construit cum ai vrut tu, ai dat șpăgi ca să fie totul bine și să te lase să faci ce vrei?
In 10 ani zona aia din Militari va fi ghetou. Deja am auzit ca cetatenii de pe acolo isi taie gaina pe strada din fata blocului, parlesc porcul pe strada in curtea rezidentialului.
eu am totuși o altă nedumerire: de ce trebuie să ”lase” oamenii teren pt stradă și trotuar?
terenurile alea au fost împărțite și ulterior vândute acolo pt a se construi pe ele, parcelele n-ar fi trebuit împărțite și vândute astfel încât încă de la lotizare să se formeze străzi cu 2 benzi, troatuare și ce plm mai trebuie într-o zonă de locuit?!
că dacă eu mă duc să cumpăr acum un teren (cu o casă pe el sau fără) într-o zonă mai veche, pe terenul ăla pot să fac ce vrea mușchiul meu (în niște limite legale), dar nu trebuie să ”las” nimic pt stradă și trotuar pt că ele deja există.
ok, cartierele alea s-au făcut cu curul, acum oamenii trebuie să ”lase” din spațiul lor pt a avea chestii pe care le are și mam-mare din cine știe ce sat, dar proprietarul inițial al terenului mare, primăria care presupun că a autorizat lotizarea, etc, ăia ce-au păzit?!
eu cred că l-aș da în judecată pe proprietarul inițial ”frățică, tu mi-ai vândut mie un teren, mie personal, să fac ce vreau cu el, și acum trebuie să cedez teren pt utilități publice, că tu, care ai proiectat cartierul, nu le-ai luat în calcul”. eu aș considera-o înșelăciune.
da, în codul civil există ideea de expropriere pt utilitate publică, dar este ”cu dreaptă și prealabilă despăgubire”.
ești amuzant. rău de tot. ai cumpărat un teren. trebuia să te gândesti dinainte dacă ai loc sau nu pe stradă. că de aia ai ochi. să te uiți și să te gândești.
Știu că-s amuzantă, dar mie personal existența străzii și a trotuarului mi se par atât de la sine înțelese că nu știu dacă acest aspect ar fi primul pe care l-aș verifica/l-aș fi verificat.
Acum, azi, după ce am citit și văzut atâtea nebunii, dacă m-aș duce să văd un teren într-o zonă care acum se formează, da, mi-aș pune această problemă. Dar acum 10-15-20 de ani când s-au format cartierele alea, venind din cartier existent, cu stradă și trotuar, nu știu dacă mi-aș fi imaginat că cineva poate vinde terenuri lotizate în vederea unor construcții fără a fi lăsat spațiu între terenuri pt stradă și trotuar. Pur și simplu nu știu dacă mi-aș fi imaginat că este posibil. Poate am o imaginație prea restrânsă.
@A si cine da banii pentru spatiul ala lasat? Doar nu cel care avea lotul initial de nu stiu cate mii de metri patratii. El a vandut, a scapat, e treaba cumparatorilor sa se intrebe pe ce trotuare merg pana la vecinu, pe unde intra sau intoarce masina de pompieri si alte nimicuri de genul acesta.
In mod normal exista un PUD pentru fiecare zona, unde sunt evidentiate parcelele si eventualele strazi sau alte amenajari urbane. De acolo iti dai seama cam cum sunt configurate loturile si cam pe unde ar fi strada.
Dar de la desenele alora din birouri care n-au trecut niciodata prin zona si pana la realitate e cale lunga. Ideal ar fi sa vezi cum si-au aranjat vecinii gardurile si sa nu strici tu aranjarea, adica daca aia si-au lasat 3m la strada sa isi parcheze masina tu sa nu mergi cu gardul pana in strada.
A – https://ro.wikipedia.org/wiki/Drept_de_servitute sa nu te complici prea mult cautand in bibliile legislative… bine ma, eu propun altceva, nu lasati spatiu ca e teren privat nu? Atunci sa nu vina nici pompierii si nici politia la voi ca deh, e teren privat. La ce va trebuie spatiu? Sa ardeti ca sobolanii pentru 20m2 de teren…
@Cineva, când cumperi un teren (cu sau fără casă) în mijlocul orașului cu acces la o stradă cu asfalt și troatuare prețul imobilului include accesul la acele utilități publice (plus branșamentul la gaze, canalizare, energie electrică și ce mai e p-acolo).
nimeni nu zice ”aaa, știm că terenul pe care l-ai cumpărat are acces la stradă, dar trebuie să plătești în plus/să cedezi o porțiune din teren ca să ai acces la ea, casa are branșament la enel/distrigaz/etc dar trebuie să mai plătești suplimentar niște bani special pt asta, că ți-am dat o casă branșată, etc”
mie mi s-ar fi părut logic ca proprietarul inițial să lotizeze în așa fel terenurile încât să existe străzi (suficient de late să încapă și mașina salvării și aia de gunoi și altele mai mari) și trotuare și apoi să facă prețurile pt terenuri asfel încât să-i acopere pierderile pt bucățile de teren cedate pt genul ăsta de utilități. iar primăria sau altă instituție să supravegheze chestia asta să nu dea autorizația de lotizare dacă nu există spațiu pt străzi și trotuare.
pur și simplu nu-mi imaginam că cuiva i-ar fi putut trece prin cap să traseze/lotizeze un cartier fără să prevadă străzi și trotuare. despre asta vorbesc.
@cineva: Deci tu ai un lot agricol de mii de mp. Te-ai invartit, l-ai bagat in intravilan, tocmai i-a crescut valoarea la triplu (sau chiar mai mult). Doar nu o sa fie treaba ta sa te asiguri (prin cedare de teren) ca se pot face si strazi si trotuare si ce-o mai fi nevoie! Treaba ta s-a incheiat cu invarteala, acum doar iei profitul. E treaba cui l-o cumpara sa se asigure ca ala chiar e gata de a fi intravilan.
@A, tu ai întrebat,tot tu ți-ai răspuns singur … Ia un lot de 500 mp cu 15 FS, care se vinde cu 100 de euro mp. Adică 50.000 de euro lotul. Acu ia 2 metri lățime x 15 m deschidere FS, care fac 30 mp x100 de euro . Și dau 3000 de euro. Și acu înmulțește cu 100 de loturi..Pentru 300.000 de euro mă doare la pix că tre tu să dai 30 mp din terenul tău.
Când ai cumpărat terenul ai văzut cum e configurat. Ai semnat pe extras CF. Nu e viciu ascuns. Nu e ca și când cineva ți-ar fi ascuns ca accesul e pe o strada fără trotuar. Ai știut ce cumperi. Acuma ca vii cu pretexte, nu interesează pe nimeni. Interesul public ar trebui sa pălească in fata celui privat.
E de un marlanism maxim sa te cramponezi și sa nu cedezi la primărie. Eu in locul primăriei nu as elibera autorizație de construcție, ba încă, as tăia toate utilitățile celor care au construit așa, pe motiv ca nu se poate asigura accesul rapid al salvării, pompierilor sau poliției, deci este impropriu locuirii. In felul acesta ar scădea pretul acestor ‘proprietati’ către valoarea lor reala, un câmp fără utilități, taind pofta proștilor și amatorilor de chilipiruri.
Ce drăguți sunt oamenii care protestează ca nu au trotuar. Parca i-a legat cineva la ochi și le-a pus pistolul la tâmpla sa cumpere acolo. Pai de aia e prețul mai mic fraiere, pentru ca terenul are probleme! Ti-ai cumpărat probleme la suprapreț, dar sa ți le rezolve alții, gratis. Prostia omeneasca, varianta secolului 21.
@Hash, ca să ne înțelegem, la momentul actual, dacă m-aș găsit în situația asta, da, aș ceda teren pt stradă, trotuar și ce-o mai fi.
doar îmi imaginez că uneori e puțin greu să-ți imagininezi cum va sta treaba. presupun că acum x ani zona aia era un câmp. pe extrasul CF scrie probabil ”la nord -teren, la est -teren, la vest-teren, la sud-drum de acces”. pe un câmp pustiu, fără pomi/clădiri, nimic trasat, ca puncte de reper, cu ideea în cap că un cartier presupune străzi și trotuare, nu cred că mi-ar fi trecut prin cap să verific dacă acel drum este lăsat la lățimea legală. sau poate e doar problema creierului meu, nu stă prea bine cu orientarea în spațiu.
mie mi se pare că e ca și cum aș arvuni un apartament într-un bloc în construcție și ar trebui eu să verific proiectul să văd dacă e prevăzut spațiu destul de mare (și ar trebui să verific eu, fără pregătire în domeniu, ce înseamnă destul de mare dpdv legal, arhitectural, urbanistic) pt paliere, scări, spațiile comune de acces către apartamente.
Lasa ca nu numai oamenii sunt prostovani. La tara unde am facut casa am lasat 2m sa fie de trotuar. Cand au inceput sa asfalteze, surpriza, cica fiindca era o casa singura (cele mai apropiate erau la 50m, nu imi fac trotuar, ca asa e proiectul, cand a fost facut si aprobat, casa mea nu era in plan. I-am lasat in pace si au asfaltat si pe zona mea. Le-am facut o reclamatie dupa aia ca s-au bagat peste terenul meu si le-am dat de ales sa faca trotuar sau sa isi taie asfaltul. Au facut trotuar. Dupa aia s-a mai contruit si langa, si normal, au pus trotuar pana s-a lipit de cel principal.
Pe de alta parte un dobitoc mai d;eparte de mine nu a fost de acord sa lase spatiu, si nu are trotuar. Arata fix ca un penis, toti aliniati, el cu mot. Si sunt terenuri de 1500+ m2, ai de unde sa lasi.
cumpara tu de la el motul si doneaza-l apoi pt trotuar
Sunt strazi unde ar fi spatiu cat de cat. Acum drumul e „de servitute” ca sunt fiecare partial proprietari pe el. Stiu caz cand au vrut sa-l cedeze primariei (ca altfel nu trag aia canalizare sau asfalteaza) dar 1, 2 genii au refuzat.
La „oras” stau intr-o zona „in crestere” unde m-am mutat acum 9 ani. Cu trotuare, loc de parcare in curte, liniste, circulatie lejera, totul aproape perfect. Doar ca in ultimii 3 ani s-a construit foarte mult, trotuarele sunt pline de masini, motiv pentru care circulatia devine un iad, si s-a terminat cu linistea ziua, ca toata lumea claxoneaza. Noaptea din fericire e in continuare liniste. Greu cu predictiile pe 10 ani… Problema se poate rezolva extrem de usor, cu niste stalpi pusi pe trotuare. Doar ca deocamdata nu prea pasa nimanui de asta, dreptul la parcare e scris in constitutie.
Pai dacă toată lumea depinde de mașina și ca sa-și ia o pâine, cam da. Dracu’ îl voteaza pe primarul care pune stâlpi.
Vali, banuiesc ca ai vizitat Pantelimonul, nu? Ai vazut pe acolo strazi pe care masina de gunoi are probleme sa treaca, iar ele au fost construite fix pe acelasi principiu – da-l dreq de trotuar, acum e pamant pe strada. Strada mea face parte dintr-un sir de strazi mai norocoase, pe care au avut loc trotuare, dar e cu sens unic.
Asta e in parte vina oamenilor, dar in (mare) parte e vina primariei care nu a stiut sa-si ia cota parte de strada sau odata luata nu a stiut sa o pazeasca. Strada mea se ingusteaza brusc cu vreo jumatate de metru pentru un lache a zis „ia mai da-o dreq de strada” si s-a dus peste limita. La fel si lachele de langa el. La fel si urmatorul. Primaria n-a zis nimic.
cartierul sau satul?
Orasul
Pai și tu ce-ai păzit bre? Crezi ca primăria e Dumnezeu?
Asa e si in Otopeni (in zona asfaltata, nu in Odai). Oamenii si-au facut casele fix pana in strada sa nu se faca niciodata trotuar pe acolo, iar masinile se parcheaza chiar si pe prima banda ca le e greu sa le bage in curte. Primarului nu-i pasa, el si-a pus bariera la strada, ca e privata.
favele da-lucs!
Situatia imobiliara actuala este din vina oamenilor ca sunt tzaranoi parveniti/lacomi/egoisti ? – Poate… dar nu asta este cauza, asta este mai degrama efectul.
Vina este a autoritatilor – primariei. Primaria raspunde de organizarea unui oras/cartier etc.
Organizarea inseamna Educatie.
Educatia se face cu legi
Respectarea legilor se face cu sanctiuni.
Asa functioneaza orice tara civilizata.
La noi legea in primarii este SPAGA si INTERESELE DE GRUP.
Tzaranoi parveniti/lacomi/egoisti este un atribut al celor ce lucreaza in primarii in special. restul devin asa dupa ce au de a face cu primaria…
vina e a ambelor părți care defapt sunt o singură parte … primarul și aproape toți lăbarii ăia de bugetari sunt aleși din marea masă a „oamenilor”.
Subestimezi pompierul roman. Chiar daca nu are acces sau dotari el compenseaza prin ABNEGAȚIE!
românache lache flaușat
Acum ceva timp cautam si eu un apartament de cumparat prin Bucuresti, bloc nou sau vechi. Am incercat ca tot omul la periferie. Am gasit multe blocuri noi facute direct in camp, apartamente ieftine de altfel. Apoi m-am gandit oare cum o fi canalizarea pe acolo, acum dar si dupa vreo 10 ani cand se va umple locul de blocuri. Masinile se parcau direct pe camp, fiecare dupa posibilitati. Adica SUV-urile intrau mai adanc in „papusoi”. Apoi, nu exista notiunea de trotuar, fiecare merge pe unde apuca, prin praf, gropi sau noroi in zilele ploioase. Scoli, gradinite, market-uri? Sa mai zic de hidranti pentru pompieri in caz de nevoie sau lumina pe stalpi noaptea? Asa ca m-am reorientat catre blocuri comuniste de dupa 1980 in zone mai „centrale”. Am gasit ceva la Dristor: la 7 minute de metrou, langa Kaufland, gradinita, scoala, parcare in fata blocului (sau direct la bulevard, sau in parcarea subterana de la Kaufland). Da, m-am bagat la aglomeratie intr-un bloc comunist (ce-i drept, suspect de linistit, fara mosi curiosi), dar e mai comfortabil decat la periferie. Cu gandul ca in maxim 4-5 ani platesc creditul iar apoi ma mut daca e cazul. Iar apartamentul va fi numai bun de inchiriat.
Oamenii au cumparat ce au gasit la cat si-au permis, numai confundati Bucurestiul cu Brasovul, Ploiestiul sau oraselele voastre din care pleaca toti.
Acolo sunt oportunitatile salariale, educationale, entertainment, prin urmare lucrurile costa.
Sunt curios de ce as pleca din brasov bihor moldova etc pentru a gasi un loc de munca in cocina numita bucuresti? Inca stau si ma intreb de ce se duc romani in capitala cand granita este deschisa iar ue ne asteapta
Pentru ca daca vrei sa inveti acolo sunt cele mai bune facultati, daca vrei sa lucrezi la birou, acolo sunt toate multinationalele, daca vrei sa te plimbi acolo e singurul aeroport international, daca vrei sa te distrezi acolo sunt cluburile, concertele si artistii.
Acele bune facultati de relatii internationale si manageri+alte denumiri inutile(la cati studenti promoveaza toata tara ar trebui sa fie doar de intelectuali)? Daca vreau sa lucrez la birou si sa traiesc in jeg ma duc la bucuresti, zici ca multinationalele alea s-au inventat si exista doar in bucuresti. Daca vrei sa te plimbi? Imbatranesti 10 ore pana traversezi capitala sa ajungi la aeroport, daca vreau sa ma distrez sa stii ca sunt cluburi si in alte orase nu doar in bucuresti, artistii? Care artisti? Velea? Astia sunt artisti? Acum spune-mi tu mie ce ofera bucurestiul in plus fata de alta straine in care nu pute si lucrurile merg rotund (la voi in bucale roata este patrata).
PS: vrei sa te distrezi in bucale? miroase a cacat si a piele prajita gen colectiv
„oportunitati educationale”
lol, de-aia bubureștenilor li se zice mitici în apelativ popular, de educaț ce sunt
dar da, acolo-i crema în materie de mârlănism, cocalarism, grobianism și furt. asta ca și consecință a „oportunitatile salariale, educationale, entertainment” de top!
plm, au furat și intrarea la bonjovi, pe pile politice
ce să mai zici
asta e problema. dacă nu se înghesuiau să cumpere prostii, poate nu mai erau atâtea prostii.
@mobutu
90% din cei care au cumparat NU sunt Bucuresteni.
@verdenpom: Culmea, nu toti romanii vor sa plece din tara, iar unii nici nu au sansa. Iar daca, sa zicem, te nasti prin Braila si, in ciuda a ceea ce vezi prin jur, nu vrei sa ajungi si tu sa lucrezi in industria „serviciilor”, nici sa samsaresti masini si nici casier la supermarket (cam astea sunt toate oportunitatile prin orasele de genul), te orientezi catre alte orase din imprejurimi care sa-ti ofere ceva mai mult. Zic din imprejurimi, pentru ca oamenii proaspat iesiti cu pieptul dezgolit in fata vietii sunt de regula suficient de tineri pentru a mai avea nevoie sa-si vada familia destul de des, prietenii din copilarie etc. etc.).
Daca te duce cat de cat capul, te orientezi catre un centru universitar, ca sa iti poti continua studiile. Ori intre Bucuresti, Constanta, Iasi si Galati, ca sa pastram exemplul cu Braila, ce mai exact alegi? Evident, basina cea mai mica. Si, zic eu, intre cele 4 orase enumerate mai sus, basina cea mai mica este Bucurestiul, chiar daca realizam (sper eu) cu totii ca nu este nimic mai mult decat atat.
Exact, te muti in centru universitar sa iti continui studiile dar tu esti semi analfabet si vei ajunge tot casier. Este adevarat, nu in braila ci la bucuresti.
Sau nu. Pentru ca nu toti cei care vin la studii in Bucuresti sau alte centre universitare din tara sunt semi-analfabeti. Ma rog, pe de alta parte, eu ma raportez la ce am vazut si ce vad in jurul meu. Nu stiu cercurile prin care te-ai invartit tu incat sa tragi concluzia asta.
După cum vă e mintea asa soarta.
Cer trotuare ca să aibă unde să-și parcheze mașinile?
Pe strada unde locuiam fiecare vecin a lasat vreo 2 metri pe lungime din teren pentru strada si trotuar, ba chiar unul a lasat si mai mult pt ghena de gunoi in condițiile in care nimeni nu are un teren mai mare de 800 mp si majoritatea fiind intre 500 si 600.
Toti au macar 2 masini, toti au macar un loc de parcare in curte, fiind o fundătură își permit sa lase mașina în drumul de o lățime normală, la capătul străzii e loc de întors cât vrei (aici a fost noroc dar ti-l mai faci si cu mana ta), nu stau cu gunoiul in curte, musafirii au unde parca, mașina de gunoi chiar intră în fiecare săptămână și nu când poate.
Restul cretinilor din apropiere? 4 metri din gard in gard, neasfaltat ca nu-i treaba lor sa vorbească cu primarul, tomberon in curtea cu maxim un garaj sau loc de parcare. Sa vezi distracție iarna sau cand se fac excavări pe acolo.
In mod evident toți sunt mirați ca la alții se poate și la ei nu găsind explicații de la noroc si până la pile, dar nu ar pune bani pentru un pietriș mai acătării.
Muriți, mă.
în prelungire e așa. cumpărat teren mic, nu făcut garaj, lăsat mașina în strada strâmtă.
Intotdeauna primul vinovat este cel ce trebuie sa aplice legile si sa se asigure ca regulile sunt respectate! Ce ar fi lumea asta fara control? Romania este din pacate un wc! 2 milioane de oameni ok nu-i pot acoperi pe restul ghiolbanilor. Indiferent cum se vand terenurile, organul ar trebui sa aiba un plan de dezvoltare pentru viitorul apropiat si indepartat. E trist ca toti se lacomesc la 100e spaga si uita ca asa se distruge o zona. Militari, Chiajna, Pop leordeni sunt exemple concrete. Dar astea sunt foste gropi de gunoi, sa nu uitam Mamaia-Navodari, un loc unic intre mare si lac, ajuns un cloaca, un adevarat ghetou cenusiu. Atitudinea asta bolsevica si lamentarile pe facebook nu isi au rostul.
io ma intreb doar cine se muta in casele alea? nu cumva aia pentru care 3 urme de asfalt sau balast pe strada si wc in casa reprezinta un upgrade? si cine or fi aia oare?
și bucureștenii înghesuiți în apartamente mici câte 3 generații.
Astia vor si gradinite la scara blocului. Cand au cumparat, nu ii interesau acest aspect.
Cel mai tare in Militari Residence e ca drumul ala care leaga „cartierul rezidential” de Iuliu Maniu nu are trotuar pe niciuna din parti si nici iluminat si vara si iarna ii vezi pe „ajunsii” cu apartamente in rezidentialul chinezesc (asa de apropiate sunt blocurile) cum se zbat printre masini, prin praf, mocirla, nameti sa ajunga „la sosea”. Te pufneste rasul.
Plus blocurile alea construite fara ferestre pe holuri astfel incat daca se arde becul, efectiv esti ca in mormant in toiul zilei.
Este o minunatie de cartier, sa stai sa platesti 30 de ani pentru o mizerie dintr-asta de apartament inseamna sa fii cu adevarat realizat in viata.
pe unde mai pun ăștia pilonii pentru Penetrația de la lacu morii?
Buna, vreau sa iti povestesc ceva despre cartierele Bucurestii Noi din sectorul 1 (Damaroaia, Bazilescu, Straulesti Sud, Chitila) si Straulesti Nord. Cartierele au fost parcelate in majoritate cu loturi de 400mp din camp. Mai aveau si alte dimensiuni, dar in general strazile nu aveau canalizare/asfaltare si erau inguste.
Pe vremea comunismului nu au avut canalizare, asfalt si trotuar. Pentru a largi strada au donat fiecare cate 2 mp din teren. Au facut act de donatie la notar catre primarie, in speranta ca asa vor „convinge” primaria sa asfalteze si pe la ei.
Daca primaria nu a facut nimic au cumparat singuri trotuarul si l-au montat, au iesit duminica la „munca patriotica”. Majoritatea erau tarani tineri mutati la margine de Bucuresti si munceau in fabrica.
Bunicii au murit de mult, undeva in trazitie, nu au vazut zona cu meste acum.
Cartierele sunt asfaltate si sunt un exemplu de parcelare si zona verde. Preturile sunt piperate, mult peste noile cartiere din camp. Cei care cumpara platesc doar ce cumpara si platesc serios.
Am salvat inainte de asfaltare bucatile de beton armat, cumparate de bunici pentru trotuare. Le am si acum in curte sunt superbe. Inca ma gandesc cum sa le integrez in peisajul modern cu gazon si tuia.
De fiecare data cand ma uit la ele imi amintesc cum imi povesteau bunicii ca au dat ultimul leu pe ele, cum au mancat o luna paine cu cartofi pentru asta. Dar ca pe urma mama a mers la serbarea scolara cu pantofi de lac nu cu cizme de cauciuc.
De fiecare data cand ma uit din balconul casei spre padure ii multumesc bunicului, ca el a plantat o padure care acum ma protejeaza, inclusiv de mirosurile venite dinspre groapa aia de gunoi.
De ce m-am hotarat sa scriu aici, pai m-am ingrozit cand am citit comentariile. Okay poate ai platit doar pentru teren si ti se pare normal sa primesti totul cu el. DAr daca nu este, oare nu pe tine si pe copiii tai ii afecteaza?
https://www.google.com/maps/@44.5075825,26.0162757,3a,75y,134.85h,67.71t/data=!3m6!1e1!3m4!1sMQPyUb_2WpjSjiqpRs4ytw!2e0!7i13312!8i6656
https://www.google.com/maps/place/Strada+Salva+42,+Mogo%C8%99oaia+075100/@44.5085645,26.0164096,127a,35y,180h,45t/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x40b204808672e50b:0x4baf25a841f6605b!8m2!3d44.510242!4d26.015679
Mai sus strada Lonea unde batranii au cedat din loturi si tinerii au inventat protestul cu trecerea de pietoni ca sa forteze primaria sa asfalteze cu fonduri europene, prin 2011.
Fix langa este si Drumul Cristesti, unde cativa cu relatii au desfiintat o livada si au construit vilele noi pe teren agricol. Acum e plin de „casi” acolo, o frumusete… in noroi.
Aveau un exemplu peste drum dar nu ii obliga nimeni asa ca au facut ce au vrut, ca urmare si acum sunt in noroi si se roaga de primarie… pe zicala „sa se asfalteze primesc, dar eu sa nu cedez nimic, ca am platit cand am cumparat campul si nu vreau strada pe sub balcon”.
Oare cum poti sa pierzi daca cedezi cativa metri cat timp o zona frumoasa, asfaltata si verde isi dubleaza valoarea…
Ma intreb cat de jos ne mai putem scufunda, cand oare ne vom opri si vom impinge in picioare ca sa incepem sa urcam din nou spre suprafata.