Ikea renunță la catalogul tipărit

Compania suedeză a anunțat că anul asta nu va mai tipări catalogul său celebru, pentru că, și aici citez, “cumpărătorii se mută online”.

Aici, cineva cu o urmă de bun simț ar fi întrebat “și, cum stați cu online-ul, Ikea, tot la fel de praf ca acum câțiva ani sau site-ul poate fi folosit? merge căutarea sau tot nu? te păstrează site-ul logat sau uită când să dai comanda?”.

Da, poate folosești banii de la catalog să faci un site la standarde de, nu știu, 2015.

ikea

Photo by Alexander Isreb from Pexels

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

50 comentarii

  1. Nu te pricepi tu, ei au intrat în 2020 încă din 2019, au PWA, nu mai au doar un site, au ceva special, de aia nici nu mai trimit mailuri cînd vrei să-ți resetezi parola, și tot de aia nici nu se mai complică cu utilizarea loginului ca să salveze comanda în baza de date, acu’ o salvează în localStorage, cam ca ceilalți isteți de la f64. Da’ măcar au același site în toată lumea.

    • Nu, nu au. Chiar de curând căutăm dimensiunile pentru un răhățiș de la ei, pe site-ul din ro, nimic, pe un altul străin, da.

      00
    • 1 săptămână m-am chinuit să plaseze o comandă. Când am reușit, 170 de lei transportul.
      Dar aveau la rubrica de livrări, cu livrare la stradă, mult mai ieftin. Ce să vezi. Nu aveam posibilitatea să bifez opțiunea, doar aia blanao de scumpă. M-am urcat în cataractă și m-am dus la Băneasa. Abia am ieșit din București sâmbătă, pentru 2 cutii de rumeguș.
      Să îi între lu Firea in anus 2 colaci de fier beton.

      00
    • 1 săptămână m-am chinuit să plaseze o comandă. Când am reușit, 170 de lei transportul.
      Dar aveau la rubrica de livrări, cu livrare la stradă, mult mai ieftin. Ce să vezi. Nu aveam posibilitatea să bifez opțiunea, doar aia blanao de scumpă. M-am urcat în cataractă și m-am dus la Băneasa. Abia am ieșit din București sâmbătă, pentru 2 cutii de rumeguș.
      Să îi între lu Firea in anus 2 colaci de fier beton.

      00
    • Să-și fi rupt robotu’ mînuțele?!?…dăcît zic:
      https://bit.ly/2JB2t53

      00
    • @IonutM: asa am patit cu un birou.
      Aveau doua locuri unde era in stoc, iar pentru orasul meu nu puteau trimite din niciunul. Produsul era in stoc, cand sa fac comanda, nu mai era.

      Am sunat, am intrebat, au zis ca e ceva problema cu site-ul, sa fac comanda online. Fac, 169 transportul. Zic wtf, pai ca avem limita de 30kg, peste asta platesti extra. Ma uit exact, biroul avea 29.9 kg. Mai aveam ceva maruntisuri, zic sa lase doar biroul. Reface comanda, 5 min asteptare, revine, tot 169 de lei transportul.

      Ma lamureste apoi ca de fapt si dimensiunea conteaza (blatul era 160*80) si era prea mare pentru transport, si ca asa le cere curierul (curierul lor, intern).

      Pana la urma mi l-a adus cineva care a mers la Buc cu o remorca.

      00
  2. NOU
    #7

    singuru moment util al saitului e cand mergi in magazin sa iti ridici produsu de la raft. pinpoint, nu mi-a venit sa cred

    00
  3. Poate renunta si Kaufland si compania. Saptamanal trebuie sa fac curat langa cutiile postale :(. Sunt si utile si citite si merita cheltuiala sa le tipareasca…

    00
    • Alea sunt excelente! La noi la bloc nu vin niciodata, asa ca suntem nevoiti sa furam de prin alte scari sau de la metrou, sa avem si noi pe ce sa curatam cartofii.

      00
    • Eu sunt cristici ala cu reciclarile.
      Am fost prin centre de reciclari de aici de la mine, PLIN de baxuri de cataloage NICI MACAR DESFACUTE! Cum au iesit din tipografie, asa au ajuns la reciclari, legate. TONE de cataloage Kaufland, Penny, Lidl… legate in baxuri au plecat din tipografie, fix asa au ajuns la centru de reciclari. Prost, prost de tot cu estimarea numarului de clienti, cu distrubutia… varza!

      00
  4. Toate ca toate, da să nu scoată și chiftelele alea din meniu, că atunci Ikea chiar nu mai are niciun rost.

    00
  5. Cu rahatul asta de pandemie am avut niste modificari de facut prin casa si m-a mancat undeva sa iau de la ikea mobile. Adresa trebuie sa o introduci intr-un anumit fel, dar numai intr-un anumit fel si nu ai pe nicaieri indicatii de cum o doresc ei. Asta pe langa distractiile cu log in, schimbat parole etc.

    00
  6. De cel putin o luna de zile au limita de comenzi pe zi, trebuie sa dai comanda dimineata ca sa poata fi procesata. Altfel primesti eroare.

    00
  7. mai mult lemn pentru VITTSJÖ

    00
  8. umm, in brasov e ikea?

    00
  9. Compania suedeză a anunțat că anul asta nu va mai tipări catalogul său celebru, pentru că, și aici citez, “cumpărătorii se mută online”.

    Au precizat daca se muta pe siteul lor?

    00
  10. Poveste cu IKEA, servicii varza, oameni incompetenti cu instruire 0, interes pentru clienti 0.

    Marti (recent) fac lista cu 8 produse pe care vreau sa le achizitionez online cu livrare.

    Miercuri, sa fac comanda online cu produse pe stoc, nu mi-a permis sa comand cu livrare. Am ales cu ridicare din Pallady, a mers, a doua zi am fost sa iau produsul dar am pierdut 3 ore pe centura (venind din Vest) si a trebuit sa sparg comanda initiala in 2, un produs din Pallady si restul Baneasa.

    Restul comenzii am plasat-o Miercuri pe Baneasa achitata integral la plasarea comenzii (7 produse de mobila). Duminica seara imi trimit mesaj ca jumate dintr-un produs (un blat dintr-un set de birou) nu mai este disponibil.

    Luni m-am certat cu doi angajati la telefon care nu au fost in stare sa imi mute comanda tot cu ridicare pe Pallady acolo unde toate erau in stoc sau sa schimb biroul cu lipsa blat cu altul care era in stoc. Singura lor optiune era sa anuleze intreaga comanda, unde blatul reprezenta 10% in valoarea totala a comenzii dupa ce am spart-o in 2. Vorbim de 100 Ron la o comanda de 1000 Ron.

    Asa ca m-am dus luni in Baneasa sa ridic produsele, inclusiv biroul caruia ii lipsea blatul. Ajuns acolo le-am ridicat si la ghiseul de langa am returnat biroul incomplet (dulap + picioare).
    Pentru ca imi trebuia un birou m-am dus in magazin sa imi iau altul de la autoservire.

    La ghiseul de returnare le-am zis sa fie atenti sa imi returneze atat banii pentru blat achizionat online cat si pentru restul biroului pe care il returnam acolo. La telefon nu le-am cerut in niciun moment sa imi anuleze comanda ci solutii. Dar incompetentii nu au fost in stare nici macar sa revina cu un telefon, ei mi-au anulat de la sine putere comanda pe blat, fara ca eu sa le fi cerut asta.

    In magazin haos, lumea venita cumpere tigai si globulete, paznici fara masca de protectie, solutii dezinfectante oha, pentru ei „business as usual”

    Trageti voi concluziile, eu intre timp le-am facut plangere la ANPC iar feedback-ul oferit prin sistemul lor a fost pe masura. Nu m-a cautat nici dracu.
    Sa nu mai aud de IKEA, de-acum inainte strictul necesar cu ridicare ca pe online nu exista.

    Iar la final, ceea ce am scris nu este o inventie pentru ca am eu ceva cu IKEA, le pot sustine pe toate cu probe si data / ora la care am efectuat apelul (inregistrat de catre IKEA). O spun ca poate citesc si aici.
    Sunt mizerabili, au prea multi clienti, totul merge de la sine si nu le pasa.

    Eu intre timp astept un mesaj de la ANPC.

    00
    • Iar mobila nu merita deranjul, este de calitate slaba si se nasoleste repede. Mai degraba mobexpert, kika. Mobexpert nota 10 pe online

      00
    • @Sab: păi morții ei, la ce preturi are mobexpert ar trebui să vină cu mobila acasă, sa o bage în casă și sa dea și cu aspiratorul. Cu transport free logic.
      Oricum, sa compari ikea cu mobexpert…

      00
    • Trait-ar cat ai scris…..O intreaga aventua demna de Tom Sawyer

      00
  11. Colectionez cataloage IKEA din 2010.
    Daca nu pot citi „Cărtărăscu”, imi umplu biblioteca cu cataloage IKEA. :)
    Sincer, imi pare rau ca se renunta la catalogul tiparit.
    De ce? Istorie. Pentru istorie… e fain sa mai deschizi o publicatie veche, sa vezi „ce se purta pe-atunci”, fie si la mobile si tacamuri. Ca si azi imi pare rau ca nu am cumparat cutitele Slitbar de la ei, acum 10 ani. :(
    Ikea… macar o varianta online? Sa fie catalog PDF online? Sau macar „print editie limitata”, cum au fost baschetii aia de la Lidl? (lol)

    00
  12. De-a lungul timpului am adunat sute (poate peste mie?) de comenzi online la o gramada de magazine (pana la cele mai obscure chinezarii) si din tara si din strainatate, dar ce am trait cu Ikea online depaseste orice imaginatie. Am impresia ca sunt organizati de o armata de maimute, altfel nu imi explic cum pot fi atat de absurd de disfunctionali.
    Exceptand chestii „minore”, pe care le gasesti la multi alti vanzatori, gen intrazieri, call-center unde trebuie sa astepti cu orele, site prost cu functii lipsa, imposibilitatea de a anula o comanda care nu poate fi onorata, din contul de client (practic in cont vezi doar o lista de comenzi + bonul aferent, chiar si pe cele anulate la telefon), ajungem la chestii serioase, de genul livrat comanda partial: un sfert de pat, o jumatate de scaun (pentru ca in saptamanile care trec dupa ce ai facut comanda, pana cand ajunge ca cineva sa o si colecteze, stocurile se schimba semnificativ) si tineti-va bine: fara a avea posibilitatea sa comanzi componentele lipsa. Pur si simplu sunt o gramada de „bucatele” care nu sunt listate pe site: confirmat la call-center (alta ora petrecuta in asteptare), unde o doamna depasita de situatie incerca sa „sa rezolvam” cumva problema. Dupa ce am rezolvat-o, cumva, cumva „de mana”, in cateva zile m-am trezit cu banii in cont si dupa cum am aflat de la centrul „click&collect” (nu am mai avut taria de a astepta ore la telefon la call center), cu comanda anulata, fara absolut nici o notificare. Ma intreb: oare si in strainatate fac la fel/au acelasi sistem?

    00
    • Experiența cu Ikea Elveția, sunt brici, nici nu se compară.
      Aceeiasi experiența am avut-o si eu cu Ikea ro, vezi mai sus

      00
  13. „Nu ai ultima versiune de Adobe® Flash® Player instalată. Instalarea pe calculatorul tău durează doar un moment. După instalare poţi folosi sistemul de planificare BESTÅ pentru a crea soluţia de planificare potrivită pentru tine.”

    E clar, sunt pregătiți pentru online.

    00
  14. Cica colecteaza baterii… M-am dus la ei cu o punga de 1kg si ceva. Potrivit regulamentului lor, la 40 baterii iti dau un set de alkaline. dar potrivit aceluiasi regulament, la peste 1kg, alternativ, poti primi 2 seturi sau 1 set de acumulatori. Domnisoara de la preluare m-a pus sa i le numar acolo, desi putea sa le cantareasca, pentru ca: „se cantaresc doar daca sunt mai mult de 240”. In regulament scrie: „Pentru mai mult de 240 de baterii portabile aduse, se va lua în calcul rata de
    schimb la kilogram, nu la număr de baterii”. Ma intreb, daca ma duceam cu 239, trebuia sa i le numar, si pe urma decidea…? A decis ca ignora regula cu 1 kg si aplica arbitrar pe cealalta. Overall, o experienta jenta, care m-a facut sa imi piara cheful, big time. Si nu era vorba de baterii sau acumulatori in sine (oi fi eu chitra, dar nici chiar asa…), dar senzatia ca vorbesti cu peretii si ca au un regulament strict degeaba…

    00
  15. heitarilor …

    00
  16. Normal ca renunta la catalogul tiparit,exact cum au renuntat si Fan Curier la SMS-urile dinaintea livrarii.Absolut dezinteresat…

    00
    • Lol what? Tot timpul primesc sms de la Fan dimineața că între 9-17 urmează să îmi livreze ceva.
      De la GLS la fel, SMS, cu interval de 3 ore.

      00
    • @Eugen:Nu in ultimul timp,o sa te convingi cat de curand.O seara buna!

      00
    • Acum primesti mesaj ca au ridicat coletul. Habar nu ai cand vine. Si nici nu iti dau numarul curierului. Si nici suma ramburs.

      00
  17. Lista de preferinte + procesul de checkout e cea mai mare porcarie pe care am vazut pe Internet.

    Era ok daca era pe un site gen „Dildouri de la Dany”, dar vorbim de f**ing IKEA, o companie internationala cu venituri de milliarde de dolari.

    00
  18. “cumpărătorii se mută online”

    Inca mai au chestia aia ca nu toate produsele sunt disponibile pt cumparat online.

    00
  19. stai ca iti zic eu cum stau cu onlineu…
    uite aici eroare: „MCC906 Ne confruntăm cu întârzieri ocazionale în procesarea comenzilor online și lucrăm din greu pentru a depăși provocarea. Nu putem procesa comanda ta în acest moment. Te rugăm să încerci din nou în ziua următoare. Ne pare rău pentru eventualele inconveniente și îți mulțumim pentru înțelegere.”
    ca sa plasezi o comanda, incerci zilnic x zile… la ultima comanda, vreo saptamana am tot incercat pana intr-un final am reusit sa si plasez comanda.
    cei de pe suport literalmente au repetat mesajul de eroare, cum ca sa incerc si maine, poate merge. cand am cerut termen de solutionare, au zis ca nu stiu nimic. le-o fi programatorul in bolnav.
    deci in 2020, la nivelul lor, saptamani la rand aceasi eroare, e acceptabil sa nu poti plasa o comanda pe un site cu vanzare de produs.

    00
    • LOL, am vazut acum asta. N-am mai comandat de anul trecut nimic si azi incerc sa dau o comanda si ma intampina mesajul respectiv. Cum plm sa zici in 2020, ‘ah stai, da si tu comanda maine boss ca suntem depasiti azi’? N-am vazut rahatul asta nici pe cele mai dubioase site-uri.

      00
  20. Eu pe site-ul Ikea inca sunt blocat la cum imi setez adresa de livrare. Au un js de-ala misto unde completeaza automagic strada si numarul, dar dupa aia nu accepta datele pe care tot ei le-au completat, si nici nu pot specifica scara si apartamentul la care stau, ca la adresa aia sunt cam 1000 de apartamente.

    E ok, am gasit la Dedeman. Pacat ca n-au si livratori care sa le suie la etaj, vine soferul singur si ti le descarca in fata blocului. Zau ca as lua de la Ikea, da’ daca asta inseamna sa ma duc in magazin sa dau cu pixul, lasa.

    00
  21. E jale cu Ikea.
    Managementul e depasit total si de ascunde de ceva vreme.
    Oricum, toate deciziile se iau de afara.
    Ei ai refuzat ostentativ sa se mute pe online timp de multi ani, iar cand au facut-o, a fost side bussines.

    Asa se faca ca atunci cand comanzi online, nu vin produsele din depozit. Merge un nene cu carucioorul prin magazin si strange ce ai comandat. De aiai dureaza o saptamana o comanda.

    Faza si mai tare e cand mergi in mafazin si vrei sa iei ceva (in cazul meu o husa de canapea) sinti se zice camplatesti la ei sino ridici demla depozitul din Fking… Mogosoaia!
    E doar un drum de 30 min, zice dna…
    Si daca platesti, trebuie musai sa ridici azi, desi e deja ora 20!!?

    Wtf, va spun, iti crapa capul la cat de incompetenti si depasiti de situatie sunt.

    La livrari e imposibil sa vorbesti cu soferul. E secret de stat numarul sau de telefon.
    Trebuie sa fii acasa toata ziua!

    00
  22. Domn’e, Ikeea ca Ikeea, da fusei la Carrefour chiar inainte de Nicolae. Bad decision, full, nu mai aveau nici carucioare, baga lumea produsele in san, haos. Dar, cel mai tare era faptul ca jumatate de magazin misuna de …curierii sau cum le-or spune de la Bringo. Care sunt ai lor, cred, caci mergeau fiecare cu cate un angajat Carrefour si cautau tot felul de rahaturi, era chiar funny la un moment dat. „Unde e drojdia aia cu aroma de lamaie, caut de juma de ora cozonac cu portocale la 450 de grame, unde dracu sunt chipsurile alea cu sare de mare”, efectiv se chinuiau cateva zeci de oameni sa gaseasca niste maruntisuri pe rafturile oricum zapacite de puhoiul de clienti, prin avalansa de cumparatori. Mi se facuse mila de ei, la un moment dat, dar am zis ca intr-una din zile, de preferat pe 23 sau 24, dau si eu o comanda numa de plicuri si pliculete de mirodenii, drojdie, baterii la bucata, sapun, fo 5 tipuri de bureti de bucatarie etc samd, de pe toate raioanele posibile. Sa fie distractiv, daca tot e cu livrare.

    00
  23. Tragedie. Nu vor mai putea corporatistii sa cumpere mobila de carton :)

    00
    • Aici gresesti, toata lumea stie cum e mobila lor dar sa nu uitam ca e utila si pretul e corect. Sa-ti dau cateva exemple:
      1.De ce sa dau 10,000 Ron pe un dressing de la Mobexpert cand il pot face cu 1000 Ron la Ikea. Nu am nevoie de lemn de cuc pentru o camera unde imi tin hainele, in care intru de 3-4 ori pe zi. Si apropo are 6 ani si arata impecabil cartonul
      2.De ce sa dau 2000 de ron pentru un patut de bebe cand de la Ikea il iau cu 250 Ron. Cel de la Ikea si-a facut treaba excelent si acum l-am donat, singurele probleme cu el le-am avut cand i-au dat dintii lui fi-miu si a inceput sa roada din el. La fel si pentru alte corpuri de mobiler gen dulapuri, 500 ron 2 dulapuri comparativ cu 1500-2000 in alt magazin.
      3.Lucram de acasa din martie, si eu si sotia, pana de curand (Octombrie), eu lucram de pe terasa iar sotia in camera cu birou. Care birou btw, e luat de la Mobexpert impreuna cu mobilierul, 2000 ron numai biroul dar e de design. Acum cu frigul am avut nevoie de un al doilea birou asa ca, de ce sa mai investesc intr-unul care va fi oricum doar temporar.
      Mai am cateva dar cred ca prinzi ideea.

      Desi, si am explicat mai sus, sunt mizerabili raman in continuare utili. Dupa problemele avute cu ei am si zis, doar minimul necesar.

      00
  24. ce treaba are existenta catalogului tiparit cu comanda online?
    era doar o revista groasa pe care hoarderii o puneau in teancul de cataloage ikea din 2010.
    nu era ca si cum puteai comanda din catalog.. tot pe site intrai si urmareai un produs sau il comandai.

    00
  25. Acum multi ani aia lasau cataloagele pe presuri in fata usilor. Le luam de la babe care oricum nu aveau ce face cu ele si le savuram pe tron ca mai slab cu facebook-ul pe timpurile alea.
    Ce am imbatranit….:(

    00
  26. Incerc sa plasez o comanda pe siteul IKEA cu plata prin OP. Nu au plata prin OP, doar card. NU AU PLATA PRIN OP IN 2020!!!!! Ce mascarici retarzi se ocupa bah baiatule de siteul asta…

    00
  27. NOU
    #49

    Oh, no!

    …anyways.

    00
  28. Stie fratele ca Ikea are cablu de iphone rezistent (pentru ca are unul deja la birou) si intra pe site sa vada ce marime are pentru un home project – iphone de budă (no sim)… anyway. Intru pe site si incep… cablu iphone – nimic. cablu apple – nimic. cablu lightning – nimic. da-o ma in mm de treaba.

    cablu usb si bag scroll. Vad cablu in poza si citesc titlu: cablu iluminat

    Hai mars!

    Bine… tot merg sa il cumpar, dar ca idee.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.