Ieșitul direct pe banda a doua provoacă victime

Ce adorabil a fost el când a încercat să intre în giratoriu direct pe banda a doua. Credeți că e prima oară când face așa? Sau că are un șir lung de prostii de genul și acum a venit nota de plată?

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

93 comentarii

  1. Dar crede careva ca Loganul intrat forja in giratoriu o fi la primul caz?

    00
    • Mașină alba nu pare să intre cu o viteză exagerată, pare că a păstrat banda in sens.

      00
    • Strict legal = neacordare de prioritate in giratoriu. Nu neaga nimeni asta :)

      Insa lipsa oricarei urme de franare si faptul ca a sarit dupa vreo 25m o bordura, a traversat un trotuar, a ras si un gard mic metalic si a facut dauna serioasa si altei masini inseamna ca si taxi a intrat in giratoriu fara macar a lua piciorul din pedala si a pregati o (eventuala) frana.

      00
    • De la Dacia 1300 incoace nu mai sint urme de frinare, pen’ca ABS.. Poate cu noile Lada albe…

      00
    • @Marinel: ABS nu previne blocarea permanentă a roților in caz de frânare, ci permite blocarea intermitenta a roților, de acolo și senzația de tremurat in pedala de frână când intervine ABS-ul. Deci urme de frână tot vor exista.

      00
    • @Marinel, hai ca poti sa te prinzi ca „fara urma de franare” = fara nici o intentie de franare , in fraza de mai sus, si nu ma refeream la urme pe asfalt.

      00
  2. Evident, toți circulă cu maxim 30 km/h cât e pe indicator

    00
  3. o fi prima oara cand o masina e stationata in sensul giratoriu? si ii blocheaza vizibilitatea altuia.
    also, loganul nu are frane?

    00
    • Nu, nu e prima dată, ba chiar e mai ușor să spui care-s serile în care nu se întâmplă asta. Poliția nu își face treaba deloc. Au mai stat ăia de la locală în zonă câteodată, dar cum plecau coada se forma din nou. În zilele bune, ai și câte 50m de coadă pe B1 la intrarea în intersecție și mai sunt speciali care de pe B2 dublează intrarea la McDrive. Credeți că au luat vreun permis, au dat vreo amendă? Neah.

      Ca să vă faceți o idee legat de polița rutieră din oraș, la 30 min după accident am trecut prin zonă, mașina poliției venea dinspre locul accidentului, iar pe B1 la intrarea în sens, câteva mașini oprite pe “avari”. Despre asta e vorba. Erau probabil ocupați să stea la povești cu prietenul Vasile de la firma de tractări care luase mașina avariată pe platformă.

      00
    • NOU
      #10

      Si totusi vad o gramada de taximetristi cu loganuri care nu au frane sau reflexe pe aici dand voturi negative. Lasa baieti poate invatati si voi condusul preventiv nu sa calcati oameni pe trotuar prima data cand intra careva in voi.

      00
  4. Declarația soferiței care a lovit taxiul e înduioșătoare: m-am asigurat, am semnalizat și el a intrat in mine…
    https://www.monitorulsv.ro/Ultima-ora-local/2022-10-21/Accident-in-sensul-giratoriu-din-centrul-Sucevei-Un-taxi-a-plonjat-peste-o-masina-aflata-la-McDrive

    00
    • Ensured by Jesus ;-)

      00
    • Bai cum pot sa minta unii cu zambetul pe buze…

      00
    • Rumbu, cand o femeie iti explica sincer modul ei de operare, “m-am asigurat, am semnalizat și el a intrat in mine”, e posibil sa se refere si la masini.

      00
    • NOU
      #15

      Au intrat amandoi cam in acelasi timp. Mie mi s-a parut ca taximetristul a intrat in intersectia aia cu ideea ca da tare ca ce p-la lui, daca ai viteza tot ce e in jurul tau sta pe loc. Plus ca atitudinea asta cu hai sa intru tare in giratoriu, ca prostul care chiar isi asteapta randul poate sa ma astepte si pe mine e ceva obisnuit.
      Soferita din Passat?! s-a asigurat cat de cat, a intrat pe B1, taximetristul a intrat TARE pe B2 cam in acelasi timp (nici nu avea cum sa intre pe B1), apoi a intrat in masina femeii. Eu vad 50-50. O sa imi iau mult hate si e din cauza ca ii urasc pe astia care ‘forteaza’ intrarea in giratorii pe baza de avant/viteza.

      00
    • am intalnit in multe cazuri explicatia asta si am ajuns sa cred ca soferii au impresia ca daca au pus semnal au prioritate.

      00
    • dan, stii cu decide politia din ’70 incoace cine in cine a intrat? dupa cum arata tabla post eveniment. Daca sunt indoite aripile fata, colt in colt mai e cum mai e, dar aici eu zic ca mai degraba loganul a intrat in usa din spate a loganului.
      Aia are dreptate cand descrie evenimentele, doar ca a omis un pas:

      1. m-am asigurat
      2. am semnalizat
      (3. 20 de secunde mai tarziu m-am pus si in miscare si ma uitam deja in dreapta )
      4. și el a intrat in mine

      00
  5. cred ca cel cu loganul s-a gandit ca cel care vrea sa intre in sens va intra pe prima banda, adica va vira dreapta scurt;nu are logica ce face cel cu masina care intra in sens

    00
  6. Sa vezi ce frumos e in Brasov prin anumite giratorii unde unii șoferii taie benzile. Intra de pe banda 1 direct pe banda 2 din giratoriu. Și ies de pe banda 2 direct pe banda 1. Și dacă le atragi atenția incep sa facă pe deștepții.

    00
    • La orice atragi cuiva atentia fac pe desteptii. Mergeti si la tamponari, se iau aia in gura si cu politistul de-acolo.

      Poate ar trebui sa infiintam niste agentii cetatenesti care sa poata opri soferii si sa ia legal niste permise, ca politie n-avem.

      00
    • Acuși o să vină unul care să îți explice cum e cu traseul optim… din punctul lui de vedere restul nu au ce căuta în giratoriu când trece el.

      00
  7. NOU
    #22

    E clar ca aia a provocat accidentul dar ala cu loganul Mr Zero Reflexe e un pericol public. Asa asteptam si eu odata sa intru intr-un giratoriu si a venit unu dasta care incerca sa depaseasca suta in giratoriu a pierdut controlul si s-a infipt in mine ca nu vazuse giratoriul. Macar i-au luat permisul. Asta are o scuza ca a intrat aia in el.

    00
    • Nu vreau sa iau apararea masinii din stanga, dar daca te uiti pe aceeasi filmare ca si mine ai sa vezi ca nu are vizibilitate din cauza prostilor de pe banda 1 + prostul din taxi intra in sens aiurea , cu viteza si nu se asigura cand iese (da, daca esti pe banda 2 in sens, tai banda 1 cand iesi deci acorzi prioritate celor de pe ea.)

      00
    • @m: mai zi o data te rog, ca sa-mi fac programare inca o data la scoala de soferi.
      Deci, ala cu Loganul care are prioritate in giratoriu, pentru ca mergea inainte si prin asta a taiat banda 1 de pe sensul ce nu avea prioritate trebuia sa sa opreasca in giratoriu sa-i dea „de dreapta”?
      Bai, mai sunt multi pe aici cu permisul luat la Arges?

      00
    • mr zero reflexe are fix 1secunda de cand iese tipa pana se lovesc.
      Numa Flash pe aici

      00
  8. La romani nu cred ca exista subiect(din orice domeniu) care sa nasca atatea controverse ca si regulile de circulatie intr-un sens giratoriu.

    00
  9. Taxi-ul s-a asigurat sumar ca din stanga nu vine nimic si a intrat blana in giratoriu. Cel cu masina neagra a incercat sa se asigure si nu a reusit din cauza masinilor stationate, asa ca a intrat oarecum “la soarta”. Ghinionul a facut sa se intalneasca cu “racheta fara frane”. E un cumul de vinovatie, cu accent dpdv legal pe neasigurarea la intrarea in intersectie a celui cu masina neagra. Amenda si suspendarea carnetului, loganul amenda si trimis la ITP, cei stationati in giratoriu amenda si cate 10 bice la cur.
    PS: Cea mai trista varianta, pe care refuz sa o iau in calcul, ar fi ca masina neagra incerca sa faca dreapta direct in banda 2, caz in care ar trebui sa ramana fara permis si sa nu mai aiba drept de a-l obtine niciodata.

    00
    • Asta este una dintre cele mai tâmpite obiceiuri ale șoferului român: nu văd nimic în stânga și nu mă pot asigura, las’ că mă bag doamne ajută. Instinct de conservare zero.

      00
    • In multe intersectii din Romania efectiv nu ai cum sa te asiguri din cauza mașinilor parcate pe prima banda, inclusiv în curbă. Exista o regula care spune că nu ai voie sa parchezi mașina la mai puțin de 5 metri de o intersecție; regula aia exista tocmai pentru că aia care intra în intersecție sa se poată asigura. Dar cum in romania mașinile se parchează inclusiv în curbă, trebuie sa iesi cu botul mașinii pe banda a 2-a pentru a putea sa te asiguri.

      00
    • In astfel de situatii iesi incet, eventual claxonezi, ca sa eviti orice pericol. In cel mai rau caz iese cu tabla indoita, nu cu morti si raniti.

      Dar soferul roman stie doar sa apese acceleratia. Il doare in cur de restul, el are legal dreptate.

      00
    • @Sabotor
      25 metri, de 15 ani au modificat astfel legea..

      00
    • @Valente
      25m? Si mai bine. Acu ar mai ramane sa-si faca si politia treaba.
      @hash
      Da ma, iesi incet-incet, dar daca o alta masina iti blocheaza vizibilitatea, tot trebuie sa scoti botul masinii in banda de circulatie, ca e macar 1m intre botul masinii si pozitia ta. Iar daca ai ghinionul ca taman in momentul ala sa treaca pe acolo unu’ cu viteza, ca are prioritate, te-ai scos.

      00
    • Cam aia e. Dar ziceți sincer, oricine de pe aici: când stânga e blocata de parcotarzi, băgați pana la limita trotuarului în intersecție, voi ce faceți? Eu unul dau ușor înainte, sper sa pot vedea ceva prin geamurile masini(lor) parcate, înjur în gând când am trecut din greșeală de punctul în care puteam sa vad ceva, iau 3 claxoane de la cei din spate, mai dau în fata un pic și sper ca cei care vin din stânga sa ma vadă chiar dacă nu-i văd și sa trec suficient încât sa am vizibilitate – de obicei când sunt mașini parcate, înseamnă că deja tai jumătate de bandă

      00
    • Eu nu pricep de ce e vinovat Passatul? Idiotul cu mașina alba i-a tăiat fața fără sa se asigure la trecerea de pe banda 2 pe banda 1 unde se afla Passat. Restul sunt interpretări.

      00
  10. Ăla care stationeaza in giratoriu, cu farurile aprinse si fara macar avarii ceva merita sa fie pus sa plateasca jumatate din reparatii.

    00
    • Stau la coada drive-thru McDonalds, care e foarte aproape. Ideea e ca giratoriul ala nu are ce cauta acolo. Trebuie mutat cel putin 500 de metri mai incolo.

      00
    • Bosulean, as indrazni sa afirm ca exista posibilitatea ca giratoriul sa se afle acolo si nu la 500m pentru ca acolo se intersecteaza niste strazi cu trafic relevant. Poate ai vrut sa zici ca McDonalds ar trebui mutat?

      00
    • Sorin, pai la noi tot ce inseamna comert nu poate fi mutat. Vezi radarul NATO din Oltenia cat pe ce sa fie mutat din cauza ca deranja nu stiu ce depozit LIDL. Ministerul Apararii se intelesese deja cu Lidl sa mute radarul 500 de metri mai incolo iar depozitul sa ramana pe loc. Aplica si tu aceeasi logica in cazul McDonalds si giratoriu.

      00
    • A, my bad, uitasem. Dar McDonalds nu e si el obiectiv NATO?

      00
  11. la cum arata accidentul, ala cu masina neagra putea fi pe oricare banda, tot faceau poc. Nu pare sa fi contat deloc pe ce banda era sau voia sa intre.

    00
  12. NuMai fitzi giratori, poate dăuna sănătăți(i)!

    00
  13. Da’ pietonul tanti mamaie a avut ceva antrenament de “fugă mers grăbit”la viața ei. I-a fost de folos. Dacă exploda McDonalds?

    00
  14. Din păcate noi, românii, credem că tot ce nu este interzis, e permis – chiar dacă este ilogic, precum intratul direct pe banda a doua. Cum să pui în giratoriu semn cu NU INTRAȚI DIRECT PE A DOUA BANDĂ? Chiar și când există bandă separată de acces, sunt puțini care vor sau știu să o folosească. Asta deși majoritatea giratoriilor sunt semnalizate cu un cerc din linii albe întrerupte pe fond albastru – semn de obligativitate, deci există un set de reguli de respectat.

    00
  15. Așteptam să intru într-un giratoriu cu o bandă cu semnal dreapta când văd că ultima mașină care era deja în giratoriu oprește în dreptul meu și duduia de la volan se uita la mine. Am stat așa câteva secunde și când a realizat că io nu vreau nici de-al dreaqu să intru în giratoriu și-a contiunuat drumul.

    00
  16. Am pățit- o și eu.
    Eram in cerc și din dreapta vitejește o gagicuță cu un polo , exact că în video, să se înfigă în mine.
    Frână, înjurături, claxoane etc.

    Știi ce a făcut când a vazut că eram să ies cu capul prin plafon de nervi?
    A zâmbit dom’ le. M-am topit imediat.
    Era îmbrăcată cu o geacă de piele neagră cu capse, tunsă franțuzește cum îmi place mie, maxim 24.
    Am făcut un semn de scuze și normal că am lăsat-o să treacă.
    Toți greșim, n-a omorât pe nimeni, Draknea a furat milioane și…

    DUPĂ AIA mi-am dat seama cât de bou am fost: și dacă-mi lovea gioarsa ce? Ce ocazie mai bună de puțină morală, schimburi de telefoane și rugăminți ( în genunchi?) să nu chem Miliția rutieră, mai găsesc?

    Dusă a fost. Am mai trecut pe acolo și am dat doar de boșorogi de care mă feresc că de dracu’

    Конец фильма!

    00
  17. Nu e problemă pe ce bandă intri în giratoriu, problemă e cu ce viteză intri.

    00
  18. Iesirea din Mec se face in panta cam nasoala. Asigurare la stanga nu poti face foarte mult pentru ca sunt pe B1 masinile care asteapta la Drive. Te uiti cat de cat si apoi dai forja la deal. Strict in locul respectiv daca faci asta incercand sa iesi pe B1 si sa faci stanga, te duci in scuar, ca banda e ingusta. Buhaiul ala de taximetrist a intrat foarte tare, dar na, e si taximterist, si in Suciava deci se explica.

    00
  19. După comentariile de aici cineva străin ar trage concluzia că românii conduc foarte preventiv. Numai TitiAuristi pe aici, fiecare doarme cu condusul preventiv sub cap, experți în dinamica mecanica, reflexologie și bineînțeles toți cu școala de pilotaj.

  20. Ce imi place mie cu il gasiti voi vinovat pe taximetrist, pe ala de statea la coada la Mc, dar nu pe vita aia care avea un copil mic pe scanul din fata si A ALES sa intre la noroc in intrrsectie.

    00
    • Bre, strada nu e pista de F1. Uneori mai greseala omul. Numa’ tu esti perfect.

      00
    • Ai folosit un pic de ezoterism sa iti dai seama ce viteza de f1 avea ala; si la 50km la ora i se puteau intampla toate izbiturile ulterioare impactului; romanasu are inclus in pachet si sistem doppler prin care estimeaza el viteza.

      00
    • plus că în momentul când ești lovit din dreapta și tu vrei să calci frâna ia ghiciți pe ce pedală se mută piciorul apoi e chestiune de fracțiuni de secundă pierzi controlul mașinii etc… întreb și eu… știe cineva dacă taxiul avea client sau nu?

      00
    • Asa e la orice accident, indiferent ca autorul e vinovat 100%, se vor gasi cativa experti care vor gasi putina vina si victimei. Daca maine un bou care circula cu 120 km/h intra intr-o statie de autobuz plina cu oameni, te asigur ca apare cel putin unul care sa spuna ca si aia stateau prea pe margine, ba ca nu reflexe sa fuga, ba ca lipsa instinc de conservare, gaseste el.

      00
    • @Rumbu: corect ce zici! Nu stiu pe unde am avut parte de ceva asemanator. Ieseam dintr-un supermarket direct in giratoriu (special facut pentru acel magazin) insa la stanga aveam o duba mare parcata pe trotuar in asa fel incat nu vedeam nimic. Asa ca am intrat cu <5 km/h cu piciorul pe frana. Totul liber pana in banda 2 cand era sa se infinga unul in mine care intra in giratoriu direct in B2 cu vreo 60-70 (deh, el venea drept pe strada). Frane amandoi, ne-am injurat fiecare in gand si aia a fost. Probabil si-a dat seama ca nu avem cum sa-l vad.

      00
    • Tu ești de acord și ca dacă ai băut, conduci regulamentar și te lovește un idiot ești vinovat exclusiv. Iar ala de te-a lovit e absolvit de orice vina.

      00
  21. Moldoveni prosti:

    – masini oprite in giratoriu, cica la coada;
    – masina neagra nu opreste desi se vede clar ca din giratoriu vine ceva;
    – taximetrist cu viteza mult prea mare, pentru ca altfel nu-mi explic de ce nu a putut pune frana inainte sa intre pe trotuar: a sarit peste bordura, peste gard (!) si s-a infipt intr-o masina parcata (era si un pieton pe trotuar, bine ca nu era mai aproape).

    Taximetristii sunt peste tot la fel de ‘profesionisti’, este o specie aparte. Dupa mine, vina o poarta in totalitate taximetristul, daca nu circula ca un descreierat nu se ajungea la pagube de genul asta, se lasa cu un far spart si o aripa schimbata. Asa, au fost facute dauna totala 3 masini.

    La Moldova se pare ca sunt necesare bump-uri la intrarea in giratoriu.

    Macar in Ardeal nu se intampla chestii asa urate, noi mergem mai molcom; ca Politie Rutiera in tara asta nu este; Bode ala doarme bine?

    00
  22. Despre cine vorbim ca a iesit pe banda a doua? Daca este despre taximetrist, legal, avea tot dreptul sa o faca. M-am uitat pe Google Maps sa vad exact marcajele si pentru banda a doua sunt pentru „inainte si la stanga”, iar pe prima banda sunt pentru „inainte si la dreapta”.

    Din punctul meu de vedere vina trebuie impartita intre taximetrist pentru neadaptarea vitezei, cel cu masina inchisa la culoare pentru neacordare de prioritate, si pentru cei care stateau pe prima banda pentru impiedicarea sau ingreunarea circulatiei pe drumurile publice. Este acoperit totul in legislatie, nu trebuie discutii sau interpretari.

    Referitor la masinile care nu se opresc dupa un impact usor, ci continua sa mearga din inertie pana se lovesc in ceva, este un subiect care mi-a ridicat intrebari in trecut, asa ca m-am documentat. Sunt doua cauze pentru care se intampa asta. Prima este socul soferului (numiti-l fight or flight) care il face sa inghete involuntar pe moment, gandindu-se la alte lucruri, iar a doua cauza este ca fizic nu mai gaseste pedala de frana, impactul fie prinzandu-i piciorul intre pedale, fie mutandu-l de pe scaun intr-o pozitie in care nu mai stie unde este pozitia pedalei.

    00
    • NOU
      #69

      Nu poate nimeni sa imparta vina asa.
      Nu poti da vina pe taximetrist pentru ca nu poti dovedi viteza. Niciun tribunal nu o sa accepte „din filmare pare ca mergea tare, deci mergea cu viteza X care e mai mare decat limita Y”.
      Nici vina pe aia parcati pe-acolo nu poti da. Vina o sa fie tot a femeii ca nu s-a adaptat la conditiile de trafic. Cu cat vezi mai slab, cu atat te asiguri mai mult, intri mai incet in intersectie.

      00
    • @Bogdan Magnificul Ba, cu parere de rau, se poate.
      Exista nenumarate spete in care vina a fost impartita, pentru ca una din parti avea viteza excesiva, chiar daca moral cealalta parte a fost vinovata. Acum cateva luni a fost un caz asemanator in care un pieton a fost accidentat mortal traversand printr-un loc nepermis, dar si conducatorul auto a fost condamnat pentru ca neadaptarea vitezei.
      Viteza nu se dovedeste pe baza filmarii, se dovedeste pe baza expertizelor. Probabil ca este cam tarziu pentru asta, pentru ca nu au fost victime, dar se poate dovedi.
      La fel, pentru cei care stationau acolo, este un articol de lege care sanctioneaza asta.
      Eu spun ce ar trebui sa se intample in mod normal, pentru ca deviza aici este ca „nu poti sa te caci pe reguli dar in acelasi timp sa vrei o tara civilizata”.

      00
    • cum stationezi daca astepti la o coada?

      00
  23. Nici o logica nu a avut: se opreste relativ departe de intersectie dupa care se arunca kamikaze in sens, probabil logica e ca era femeie; dar nici cu taxi-tristul nu mi-e rusine.

    00
  24. Sunt 2 benzi in sens. Iesi din parcare MCD taind prima banda si te duci pe a doua ca sa faci stanga. Exact ce a facut si taxiul, a taiat prima banda si a intrat pe a doua ca sa taie iarasi banda 1 si si sa mearga inainte. Ca sa mergi tot inainte din parcarea MCD nu ai ce cauta pe banda 2, banda 1 se duce numai bine.
    Deci? Cine si care a intrat direct in sens? Ca mi se pare ca amandoi soferii au facut acelasi lucru. Dar e simplu sa ne dam cu parerea si sa ni se umfle vena…degeaba.
    Vedeti filmul cu viteza mai mica, urmariti urma benzii 1 a giratoriului in fata iesirii MCD si vedeti si taxiul unde era. Poate nu am vazut eu bine dar mi se pare ca amandoua masini au intrat cam in acelasi timp. Da, taxiul pare ca ar fi fost primul dar doar pentru ca avea viteza mai mare.
    Nu, nu am nimic in comun cu nicio parte implicata. Doar am trecut si eu pe aici. Si pe acolo.

    00
    • NOU
      #74

      Taxiul face ce vrea pula lui in sens pentru ca nu are masini din stanga, carora sa le acorde prioritate. Viteza lui, poate un pic prea mare, nu poate fi dovedita in tribunal. Dar benzile sunt libere si, odata intrat in sens, are prioritate fata de femeia care vrea sa intre, indiferent pe ce banda e el sau pe ce banda vrea sa intre ea.

      00
    • bogdan, tot insisti ca nu se poate stabili viteza. ba se poate. filmarea este suficient de buna. masurat intersectia, masurat timpul, calculat viteza. cu precizie ridicata.

      nu, eu nu o sa ma apuc acum ochimoetruic sa estimez ce si cat. dar daca as fi autorizat sa o fac, si dotat cu aparatura necesara, cred ca iti zic cu precizia de 1kmh ce viteza avea taximetristul. asta neinsemnand ca masina neagra nu a gresit.

      00
    • la :13 masina femeii intra prima in sens, incet. legal taxiul trebuia sa-i acorde prioritate.

      00
    • sshhhh, taxiul poate sa faca ce vrea pl lui … ca cica se da prioritate de stanga in giratoriu… Magnific

      00
  25. Totul va depinde de unde consideră agentul (sau judecătorul, dacă se ajunge acolo) că s-a întâmplat accidentul: la intrarea în sens sau în sens. Legea prevede acordarea priorității la intrarea în sens și atât.

    00
  26. De cand exista benzi in giratoriu ?

    00
    • Pui intrebari „la misto”, tipic romanesc. De curiozitate, daca erai intr-o alta tara din UE, cautai in legislatia respectiva sa vezi cum e definit acolo „giratoriu” si daca e mentionat in mod expres termenul „banda”? Daca da, atunci se schimba ceva in felul cum abordai acea intersectie, in comparatie cu modul in care o abordezi in Romania? Pe de alta parte regulile sunt clare: dai prioritate la intrare iar daca sunt mai multe masini in giratoriu dai prioritate lu’ ala din dreapta ta. Cu alte cuvinte, daca ai masina in dreapta nu ai voie sa iesi din giratoriu. Iar ala din dreapta poate sa faca tot sensul daca vrea muschii lui. Iar cand schimbi directia de mers te asiguri si semnalizezi.

      00
    • Daniel e posibil sa voteze la urmatoarele alegeri :)

      00
    • susțin, sensurile giratorii nu ar trebui să aibă decât o singură bandă. astfel s-ar evita discuțiile interminabile despre cine are dreptate, prioritate, semnal, etc.

      dealtfel prin Europa de V, nu prea găsești sensuri giratorii cu mai multe benzi, ăia pun sensuri cu cap, ori din alea mici prin străduțe de cartier, ori la intrări/ieșiri bretele de pe autostrăzi, ori la intersecții de DJ-uri cu o bandă.

      numai la noi capetele de cretă au considerat că e oportun să transforme intersecții cruce în giratorii, 3-4 benzi, calamitate

      00
    • @Flat:

      Uite giratoriu luat asa, la intamplare, intr-o tara mai rasarita decat a noastra.
      https://goo.gl/maps/gW4HbMDSZbSVZsPVA

      Da mai bine sa facem cu o banda, ca sa nu mai trebuiasca sa gandim.
      Si la oi se face strunga, sa nu mai mearga in turma organizata….

      00
    • n-am zis că nu sunt deloc, ci că nu prea sunt.. sigur că mai există. dar vezi cât e insula aia din mijloc? are raza de 50m.. deci încadrarea pe benzi este facilă.. nu e un popic ca la noi și trece oricine vijelios

      00
    • @Flat:

      Bun, hai sa continuam cu rationamentul, ca pe poza aia se poate face mai usor:

      Exact cum ai zis, „vezi cat e insula aia din mijloc”? Acum cand esti pe o banda in giratoriu, sa zicem pe banda 2, si vrei sa treci pe banda 1 (cea mai din margine), te comporti exact ca pe un drum oarecare cu trei benzi (deci nu intr-un giratoriu): dai semnalizare si te asiguri inainte sa schimbi banda. Daca e cineva pe banda 1, trebuie sa ii dai prioritate.
      Acelasi lucru e valabil pentru oricare din benzile din sensul giratoriu.

      Deci daca esti pe banda 3 (la interior) si vrei sa iesi la prima:
      1- ce plm cauti acolo daca tu vrei sa iesi la prima?
      2- te asiguri continuu, semnalizezi (ca schimbi banda) si iesi , daca nu sunt masini pe banda 2 si pe banda 1
      3- continui inca un tur de giratoriu si schimbi treptat cate o banda catre exterior, cu acordare de prioritate masinilor care sunt deja pe acele benzi.

      In acelasi timp, toate masinilie care ajung la giratoriu trebuie sa dea prioritate masinilor care se afla deja in giratoriu (conform codului rutier). Implicit ele dau prioritate celor care vin din stanga.

      Stiu ca Giani de Romania nu are rabdare cu din astea, pentru voi regula e urmatoarea:
      se taie giratoriul ca la raliu: intrare pe banda 1 – 2 – 3 – iesire pe banda 3 – 2 – 1 pe trasa optima.

      00
  27. Auto inchis la culoare nu a acordat prioritate la intrarea in giratoriu. Restul stationau la mcdrive in mod legitim. Intersectie prost gandita. Taxi grabit. Love.

    00
    • „Restul stationau la mcdrive in mod legitim”

      lol :)

      00
    • Intersectia a fost gandita in limita spatiului avut la dispozitie. Ca se face coada la Mec e problema magazinului si a soferilor care incalca legea. Ar putea fi si treaba politiei, dar bag de seama ca astia nu mananca de la Mec.

      00
    • „Ca se face coada la Mec e problema magazinului si a soferilor care incalca legea”
      Să zicem că coada aia e de fapt la un semafor inutil pus de un prost că așa a vrut mușchiul lui. Cum facem, scoatem semaforul sau îl băgăm la pușcărie pe prostul care a pus semaforul acolo?

      00
  28. Una dintre cele mai simpatice chestii cu care mă confrunt în trafic. Bang, direct banda a doua, fmm de distrus, că atât poți.

    00
  29. Conducătorii auto au fost invitați la sediul Poliției municipiului Suceava, acolo unde a fost analizat accidentul și polițiștii au concluzionat că vina pentru producerea coliziunii i-ar aparține conducătoarei autoturismului Volkswagen Passat care a ieșit din parcarea restaurantului McDonald’s și a intrat în coliziune cu un autoturismul taxi care ulterior a pătruns pe trotuar, a rupt un gard și a aterizat pe un Mercedes care aștepta la coada de la drive-thru.
    Polițiștii au sancționat-o pe tânără cu avertisment și suspendarea dreptului de a conduce autovehicule pe o perioadă de 90 de zile pentru „neacordarea de prioritate urmată de producerea unui eveniment rutier fără victime”.

    00
  30. Ce ne mai chinuim atata cu giratoriile astea? Mergem tot inainte:

    https://youtu.be/YTOuzcsSOGI

    00
  31. avem un caz simplu: o tipa intra in giratoriu fara sa acorde prioritate. Se face poc.

    analistii romani
    – dar taximetristu mergea tare
    – dar era taximetrist
    – dar exista benzi in giratoriu
    – dar pulanpizda

    Dupa care ne miram ca romanii sunt bossi la accidente auto

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube