O idee: faceți poze anvelopelor la accidente

Astea sunt anvelopele unui TIR care s-a răsturnat azi acolo unde s-a răsturnat acum niște luni un autocar. Astea sunt anvelopele.

Ca idee, dacă sunteți pe lângă un accident din ăsta, nu mai pozați aiurea morții, pozați mașinile și mai ales anvelopele lor. Că poliția tot “neadaptarea vitezei” o să scrie în procesul verbal, că altceva nu știu.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 3$

67 comentarii

  1. Intreb pt ca sincer nu imi dau seama: ce anume se presupune ca voi face cu aceste poze? – mai ales in cazul in care politia a trecut deja “neadaptarea vitezei” in proces verbal…


    Comentariu apreciat.1757
    • Le arăți prietenilor și te dai deștept.


      Comentariu apreciat.2757
    • Le arăți altora mai imbecili, care-ți explică doct, că ei nu au nevoie de anvelope de iarnă, că pe vremea când conduceau Dacia aia ruptă-n gură și tot era iarnă, nu au avut probleme. Că părinții lor aveau mașini din cretacic și nu s-a pomenit de așa ceva.
      Ălora care cumpără anvelope sh, reeșapate sau toate sărăciile din china și-ți zic că nu contează, că ei merg încet. Tragedia mare e că având anvelope proaste, dacă ar beli-o ei, sănătate și-un praz verde, dar după ei mai trag și pe alții nevinovați.
      La anvelope, la frâne și la mecanica mașinii niciodată nu faci rabat la calitate, pentru că-i viața personală în joc.
      De aia am tot zis p-aci: prefer o mașină ieftină și impecabilă cu toate consumabilele la zi, decât ceva mai scump după care nu mă pot ține cu banii. Una e să încalț pe 15 țoli cu 1000 de lei 4 anvelope bune, alta e să incalț cu 2000 de lei. E vorba de ordinu de mărime. Aici e durerea. Că cei mai mulți cumpără prea multă mașină pentru cât pot întreține.


      Comentariu apreciat.14817
    • @Ionut M total de acord pana la partea cu anvelopele reesapate. Documentarul asta explica mai bine: https://www.google.com/amp/s/amp.dw.com/en/a-dirty-business/av-50450452

      22
  2. Am un amic care a intrat in spatele unuia care avea stopuri colantate (fumurii) .Iam spus sa nu accepte amiabila si sa mearga la politie cu poze. A pozat stopurile cocalarului si a primit culpa comuna .

    Bonus :Daca faci accident cu unul care are anvelope neomologate ,e vina lui.


    Comentariu apreciat.1317
    • Știi ca depinde și de polițist?
      Presupun culpa comuna ca ala nu are voie sa modifice stopurile și el ca nu a păstrat distanta fata de ala ce circula în fata lui.


      Comentariu apreciat.693
    • Dacă intri în curul unuia care anvelope neomologate, cum e vina lui?


      Comentariu apreciat.582
    • @ubercool – daca intri in curul unui TIR e posibil sa faca altii pozele..


      Comentariu apreciat.1201
    • @ubercool

      dar cand intri in curul unuia baut cum e (si) vina lui?

      63
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]


      Comentariu nasol. 1542
    • @Robert3, asa cum au mai spus si altii pe aici, faptul ca ala avea stopuri colantate nu il exonereaza pe prietenul tau de nicio vina.
      Dar in alta ordine de idei ma bucur ca a fost taxat si cel cu stopurile modificate. Sunt o multime de detinatori de masini care fac ei modificari pentru ca li se pare ca sunt cool.

      80
    • @Gmarian ,cu tine nu are rost ca nu pari a intelege un text.

      @Andrei . Ba te exonereaza
      Daca bate soarele intr-un stop colantat ,NU il vezi efectiv .

      22
  3. “neadaptarea vitezei” la performantele tehnice ale autovehiculului ! :)


    Comentariu apreciat.692
  4. Nu e vorba ca nu știu altceva.
    Problema e ca legislația în România respectiv cacaturile alea doua hg 1391 / 2006 și Oug 195 / 2002 nu au alte articole.
    Exista unul care sancționează uzura peste măsură sau cauciuc deteriorate…
    La articolele alea sanctionezi când mașină circula… Nu când e cu rotile în sus…
    Lacune în legislație domnul meu.


    Comentariu apreciat.383
    • Explicații știu sa dea polițiștii dar sa ceara vreodată niste schimbări pt ei ca să servească societatea mai bine nu vad. Dotări ioc, nepotisme grupa mare, și se mai mira politia de ce nu dau 2 flegme pe ei….


      Comentariu apreciat.352
    • @cristi Aceleasi motive pentru care palmasii de pe la multinationale nu se duc la conducere sa ceara schimbarea politicii firmei pentru ca nu le convine. Astia nici sindicate nu au macar .))

      118
  5. Patronii astia transportatori nu doar ca sunt inconstienti, dar nu au pic de rationament economic. Ce e mai ieftin, sa faci economie la niste anvelope, dar sa bagi banii in reparatii si asigurari sau sa intretii flota si sa ai cele mai bune cauciucuri tot timpul?


    Comentariu apreciat.451
    • Daca esti atent la un drum lung, pe statia CB, te ingrozesti cat de multi au probleme cu sistemul de franare (compresoare defecte, frane blocate sau anulate), lumini/stopuri sau anvelope proaste (e superb pe Cheia cand se inghesuie multi in parcari sau pe marginea drumului cand ninge sus pe serpetine si asteapta o sararita). Si asta doar cei care recunosc si dau pe statie, in realitate sunt mult mai multi.


      Comentariu apreciat.641
    • Da, asta îmi aduce aminte de cum se lăudau unii cu cât duce în plus camionul de lemne față de limita legală. Și după aia fac ca aici: https://youtu.be/odDjUEMk40o. Doar că ei nu pățesc nimic, doar “mierlesc niște proști”, vorba cântecului.

      În general când apare RAR-ul dispar tir-urile ca potârnichile.

      191
    • Băieți, să stați pe Pitești când ajungeți, pe canal 22, să vedeți câți tiriști întreabă dacă au controale la kilometru 110. Acolo e o parcare de tiruri și un Lukoil incă neterminat. De obicei mai stă ISCTR și-i mai caută pă băieți de incărcături, anvelope, tahografe, documente.


      Comentariu apreciat.292
    • ISCTRu colegu? ISCTRu?

      panica maxima cand e vorba de ISCTR

      143
    • Le e frica de ISCTR fiindca acolo amenda e pe persoana fizica daca ai depasit sarcina pe osie. In rest, da-l in PLM pe patron.

      20
  6. hai boss ca mai merg o iarna, si asa nu prea ninge la noi :))


    Comentariu apreciat.441
  7. Comentariu ascuns de spiriduși!
    [Click aici]


    Comentariu nasol. 1067
    • iti scoti banii din activitatea firmei. Daca nu, nu stii sa cu afacerile asa ca te lasi. Aaa, ca a aparut noul Q8 si vrei si tu, si facand economie la anvelope iti ramane de avans, aia e altceva.


      Comentariu apreciat.856
    • Asa si?


      Comentariu apreciat.284
    • @sfătuitoru economia nu se face doar la 3 roți. Se face la mai multe tiruri și nu doar la anvelope, ci și la revizii, sisteme de asigurare a mărfii, supraîncărcare, taxe etc.


      Comentariu apreciat.311
    • 1200???? Eftin. Caută încă o dată, ai greșit dimensiunea.

      132
    • Nu contează prețu anvelopei, nu contează câte are. Nu este problema noastră.
      Nu toți trebuie să fie patroni, nu toți trebuie să desfășoare activități comerciale.
      Se pot duce pe biclă la glovo. E mai ieftină o anvelopă de semi-cursieră.


      Comentariu apreciat.325
    • si sa stai fara golf 4 cum are vecinu’?

      74
    • Nu înțeleg ce relevanță are. Poate să coste și 1000 de euro cauciucul. Care-i problema?

      Costurile alea se includ în tariful transportului, că doar e un serviciu, nu e muncă voluntară.

      Așa reproșezi că e 1200 ron un cauciuc de parcă cineva le cere muncă voluntară pe gratis, nu pe bani.

      Eu nu înțeleg cum patronul neamț poate avea și cauciucuri bune, și ITP pe bune, și să dea salariu la șofer.

      Patronul român nu poate pentru că batman.


      Comentariu apreciat.250
    • Un TIR produce cam 10.000 de euro pe luna, din care se scade combustibilul (sa zicem 5000 de euro) si salariul soferului (vreo 2500), ramanand 2500 de euro profit. Mare parte din profitul asta intra inapoi in mentenanta, pentru ca un camion nu are doar roti, o masina care merge atat de multi km cu o asa incarcatura uzeaza repede multe componente. Patronul roman, daca are un singur camion si nu vrea sa il conduca el, nu prea poate sa traiasca din ceea ce produce cu el. Asa ca isi cumpara BMW si mai merge inca un an cu anvelopele alea vechi.

      51
    • “Patronul roman, daca are un singur camion si nu vrea sa il conduca el, nu prea poate sa traiasca din ceea ce produce cu el. Asa ca isi cumpara BMW si mai merge inca un an cu anvelopele alea vechi.”
      Va mai merge inca un an cu anvelopele alea vechi atat pe camion cat si BMW.

      11
  8. Iti dau o idee si mai buna, poze la autobuzele de transport navetisti. Gen Codreanu in Brasov. Sau cei de la CDI.


    Comentariu apreciat.600
  9. Alea sunt anvelope cu rezistenta redusa la rulare -> deci, consum de motorina scazut.


    Comentariu apreciat.461
  10. Am mai văzut aici scris despre cei care fac economie la anvelope, pentru ca ulterior sa aiba o paguba mai mare cu tot felul de accidente. Si tot nu se invata, efectiv nu reusesc sa inteleg cum functioneaza mintea lor. Dar hei, multi oameni se intoxica (se taie la stomac etc) pentru ca beau apa de la robinet in tari in care apa nu este potabila, oameni care au de altfel resurse financiare si fac mult ”shopping” dar se calicesc la acele lucruri care sunt cele mai importante pentru sanatatea lor. Nu mai ai ce spune, fiecare cum il duce capul, dar la partea cu anvelope uzate, pun in pericol pe multi altii nu doar sanatatea lor. Insa daca de ei nu le pasa, ce pretentii putem avea sa le pese de altii?

    132
  11. Daca in talon am specificate cauciucuri 94W, e musai sa respect indicele de viteza sau pot pati nasoale la o verificare? Vorbesc atat de politia din Romania dar mai ales de pe afara. Nu de alta, dar nu gasesc si M+S, si run flat, si dimensiunea necesara si model care sa-mi surada in review-uri.

    43
    • Dimensiunile sunt importante, indicele de viteza nu e. Trebuie sa tii tu cont ca daca iti iei indice mai mic, trebuie sa mergi cu o viteza mai redusa.

      Dar atat timp cat nu e sub T (190/h) nu cred ca e problema daca treci de la W la T.

      123
    • Cum zice si Horia mai sus. Chiar te poti duce si la S. Presupunind ca nu conduci doar in Germania, ma indoiesc ca ajungi prea des la 170. Si chiar daca ajungi din cind in cind nu prea conteaza.
      Iar 94 e indicele de incarcare – 670 kg per roata. In functie de ce masina ai poti sa modifici si asta, cita vreme masina plus sarcina maxima nu depaseste asta. Aici ar trebui sa ai si un pic (min 20%) extra, ca masina e mai grea pe axa cu motorul.

      26
    • “ma indoiesc ca ajungi prea des la 170. Si chiar daca ajungi din cind in cind nu prea conteaza.”

      Dacă ajungi vara la 40°C, s-ar putea să fie nasol.

      27
    • @ubercool nu, nu conteaza.

      62
    • @Mihai ba da, contează. Testele astea sunt realizate în condiții standard: temperatura ambientală 25°C, banc cu role (uniformitatea căii de rulare destul de bună), suflantă care simulează viteza vântului, presiunea optimă în pneuri, umiditate relativă aproximativ 40% etc.

      Dacă rulezi pe un asfalt de 60°C, cu o presiune necorespunzătoare, la o umiditate relativă de 30%, de exemplu, ieși destul de mult din acele condiții standard și s-ar putea să îți iasă sârmele din anvelopă, dacă depășești viteza maximă. Mai ales dacă ai unele no name cu factori de siguranță mai mici… Țineți cont că factorii de siguranță se aplică pentru a compensa imperfecțiunile din material, toleranțele de fabricație etc.

      De asemenea, dacă ai un vehicul care duce peste 200km/h, șansele sunt să aibe și cuplu ridicat. Când pleci cu ”scârț” soliciți anvelopele într-un mod similar rulării cu viteze foarte mari (la fel și în cazul frânelor bruște) și e posibil să le deteriorezi dacă ești genul ăsta de șofer și montezi pneuri cu un indice de viteză mai mic.

      Dacă ești genul care conduce ”bătrânește” și nu depășește viteza de autostradă, e ok. Altfel există riscuri și eu nu aș vrea să recomand nimănui să și le asume. Dacă din 10 persoane, doar una are ghinionul să i se dezintegreze pneul, nu vreau să fiu eu răspunzător pentru asta.

      86
    • Din punct de vedere legal, nu ai voie sa pui pe masina anvelope cu indice mai mic de viteza fata de cel omologat al masinii. Un politist zelos, poate confisca talonul pt aceasta abatere. Pe scurt, H in loc de V si se poate retine talonul

      00
    • Eu zic sa-ti iei anvelope conforme, am patit-o la RAR la inmatriculare, as fi putut-o pati si in trafic la orice control ITP mobil.

      Pe scurt, nu s-a uitat doar la indicele de viteza, ci si la dimensiunea anvelopelor. Mi-a zis sa ma intorc cu ceea ce este omologat de producator pentru auto – 93H-uri pentru anvelope de iarna (!?) – de parca ai drumuri unde sa circuli cu 210 kmph in RO pe zapada.

      00
  12. Acum 2 zile am vazut un anunt pe facebook. Anvelope de vara 40 lei bucata. Incredibil cat de multa lumea a fost interesata de ele. Cu cat le-a cumparat el, daca le da sub 10e buc + adusul din austria? Altii le arunca si unii le aduc si le vand la noi


    Comentariu apreciat.241
    • Le fură de la centre de reciclare din afara.


      Comentariu apreciat.220
    • Se poate sa nu fie chiar proaste neaparat. Eu am dat Loganul la rabla in 2019 si am ramas cu patru roti cu anvelope de vara (am luat un opel si nu se potrivesc jentile). Le-am dat pe cele doua mai vechi (din 2017) cu 100 de lei cu totul. Mai am doua roti cu cauciucuri Dunlop Street Response luate in 2018 si folosite doar in vara aceea (pentru ca in primavara am dat Loganul la Rabla cu cauciucujrile de iarna pe el). Nici pana acum nu le-am dat desi cer 150 de lei pe bucata, cu tot cu janta. Probabil ca o sa le dau cu 100 si s-ar putea nici atunci sa nu le dau. O sa se invecheasca nefolosite.

      76
    • Mai pot fi recuperate de pe daune.

      51
  13. radem glumim da voi ati vazut rotile gioarselor de la RATB/STB?

    151
  14. Cred ca sunteti rai, cauciucurile alea s-au tocit asa cand a pus frana.

    42
  15. faci poze la cauciucuri inainte-pleci la drum si faci poze cu data si ora- si faci apoi, daca esti inca viu.

    01
  16. Totusi, camionul asta nu s-a rasturnat din cauza anvelopelor proaste de pe axa motoare a tractorului. Vad ca era incarcat cu cereale vrac – mai mult ca sigur a fost supraincarcat si s-a rasturnat semiremorca de la balans, in curba.
    Dar, clar, e mare problema cu anvelopele distruse de pe tot felul de giorse de masini vechi.
    Acum trebuie vazut cand si unde a facut ITP-ul, statia respectiva trebuie sa-si piarda autorizatia, inspectorul ITP care i-a dat viza trebuie suspendat o perioada din activitate.

    80
    • E mai greu cu ITP-ul. Poate ca acolo s-a dus cu anvelope bune si dupa aceea le-a dat jos si a pus gioarsele inapoi.

      21
    • De obicei aia care detin mai multe camioane isi iau autorizatie de la RAR si isi fac ITP-ul in propria autobaza,deci….

      20
  17. mai bine le si masori si poza la aparat https://www.amazon.com/gp/product/B074KD2D73/
    apoi un tester bun sa vezi daca masina a fost revopsita si unde anume https://www.amazon.com/gp/product/B07W7JQ7L8/
    banuiesc ca este ceva asemnator si pe emag.

    10
  18. Sunt scumpe anvelopele de TIR. Daca s-ar schimba cand trebuie, nu mai face patronul roman profit sa-i ramana de Caraibe si x6.

    31
  19. Si asta ca sa nu zicem ca anvelopele alea sunt regroovate – deci resapate pe romaneste :))) I-as baga in puscarie pe toti detinatorii de asemenea flote . Cand curg banii nu sunt probleme , dar cand trebuie mentenanta de bun simt , facem carpeala , pentru ca … Romania .

    12
  20. Ei na, te-ai gasit tu sa ii iei placerea romanului sa faca poze victimelor din accidente rutiere…

    10
  21. Mie mi se pare ca anvelopele alea din poza ar mai merge inca vreun milion de km,par aproape noi…….

    20

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de pe eMAG prin acest link, de la PCGarage prin acest link sau de la Finestore.