Teoretic, suntem destul de civilizați să raționăm că trenul e mai mare și ar fi bine să îi dăm prioritate, dar totuși, accidente se întâmplă:
Două persoane au fost rănite grav într-un accident de tren care a avut loc sâmbătă, în zona staţiei Lugoj, traficul feroviar între Lugoj şi Caransebeş fiind întrerut, transmite corespondentul MEDIAFAX.
De aceea propun soluția unui scut pentru locomotive, care să nu mai lovească mașina, ci să o degajeze de pe șine.
Ceva în genul ăsta.
Ai fost destul de prost să te crezi mai rapid? Te descurci tu cu reparațiile, trenul nici nu trebuie să mai oprească după ce a degajat un prost de pe șine. Eventual și camere video pe locomotivă, pentru amuzament.
Mad max ? Adevarul ca tăti ne dorim sa fim eroi din filme. Ca-s de actiune….sau porno
In Romania nu va mai fi nevoie. La vitezele cu care circula trenurile CFR accidentele vor deveni istorie. In 2030 o locomotiva CFR va castiga marele premiu la salonul de inventica de la Gaesti cu primul tren perpetuum imobile.
Gaesti? Dud esti de acolo?
Exact. Eu zic ca e nevoie de trenuri dese si rapide mai mult decât e nevoie de autostrăzi. De exemplu, in legatura cu turismul, asta e lucrul de care imi e efectiv rusine cu romania in comparatie cu tarile din vest: acolo ca turist daca merg cu trenul undeva am cel putin o varianta pe ora de a ma intoarce unde sunt cazat. La noi daca sunt 3 pe zi e lux. Nu stiu, sa fie atrase cumva companii mari străine si cfr tras încet pe linie moarta. Ca vad ca alta solutie, de privatizare, nu exista, la ce datorii sunt.
CFR-ul este deja pe duca. Peste 5-10 ani vom avea fier vechi nu locomotive
Cand softrans cu un tren nou cere 25 de lei pe cand cfr cere 38. Si la softrans poti sa iti alegi locurile, ai automat de mancare/apa cu preturi normale (identice cu automatele din metrou), aer conditionat, civilizatie. Din pacate au doar 2 trenuri.
si minorul detaliu ca platesc (daca platesc) taxe preferentiale pentru utilizarea caii de rulare pe care cfr-ul o intretine si.. (aici rad si eu) o dezvolta.
E o diferenta intre CFR călători si CFR infrastructură.
gecko, eram sigur ca apare si unul ca tine :).
si cfr infrastructura ala de unde ia banii cand, asa cum si ziceam in comentariu, toti operatorii privati platesc mult mai putin decat cfr calatori/marfa? as zice ca pentru o exprimare clara, neavocateasca, cele 2 platesc infrastructura in majoritatea covarsitoare a necesitatilor ei.
@theblack
Vino cu niște date concrete. Cu argumente gen: „las’ că știu eu că fac combinații că nu au cum altfel” nu faci decât să te discreditezi. Până la proba contrarie toți plătest același TUI per tren. Faptul că softrans are doar 2 trenuri și cfr călători câteva mii, nu înseamnă că există tarife preferențiale la utilizarea căilor ferate. Combinațiile de genul: operatorul privat închiriază de la cfr marfă material rulant pe prețuri de nimic cu care subcontractează contractele cfr marfă pa prețuri nesimțite sunt sunt altă mâncare de pește. Pe transportul de călători, cfr are tarife mai mari pe motiv de furt. Fură nașii, fură directorii de regionale și restul angajaților de la cfr călători.
@stefan,
mobile.hotnews.ro/stire/19433743
pe prima pagina de rezultate la google.
cu un pic de imaginatie sunt convins ca gasesti cam aceleasi chestii si la restul companiilor private de transport feroviar calatori.
si vezi ca raspunsul tau e valabil doar pentru informatii obscure care se gasesc doar pe site-uri specializate sau doar prin enciclopedii/biblioteci pentru care trebuie o cercetare serioasa. pentru informatii banale despre care urla lunar sau mai des televiziunile, radioul, ziarele, internetul si cu voia ta dna-ul, comentariul tau nu dovedeste decat rea vointa.
Din păcate în cazul unui accident pe calea ferată din care a rezultat un mort sau m-ai mulți, cel care tine trenul pe loc este procurorul
Postaci mai inteligenți și cu gramatica în regulă nu.. au găsit?
daca pui umbrela aia la locomotiva, cred ca nu mai pleaca de pe loc trenul la cit de vechi sunt vagoanele…
Mare smecherie.. astept sa treaca locomotiva si tot ma arunc sub sine, ca Anna Karenina
există așa ceva de peste 150 de ani. Se numește plug de zăpadă.
https://en.wikipedia.org/wiki/Wedge_plow
https://en.wikipedia.org/wiki/File:S.P.B._X_103_pic4.JPG
https://en.wikipedia.org/wiki/File:Snowplow_Train_(2697112566).jpg
https://en.wikipedia.org/wiki/File:Snow_Plough,_Pacific_Great_Esatern.jpg
p.s.
https://www.youtube.com/watch?v=vN4J4QXP6Lw
Vali se referea la asta, nu la plugul de zapada. Se numea cattle catcher si avea rolul de a da animalele la o parte de pe terasamentul caii ferate. https://en.wikipedia.org/wiki/Pilot_(locomotive)
Americanii le foloseau la inceputul expansiunii cailor ferate in USA. Pe vremurile alea existau uriase turme de bizoni in libertate care nu se dadeau la timp din calea trenului. Locomotiva incetinea si isi facea loc prin turma de bizoni.
corect, pilotul este străbunicul plugului de zăpadă, dar este mai puțin eficient decât un plug de zăpadă propriu-zis fiindcă are tendința să agațe materiale și alte chestii între bare. Un plug aruncă totul în laterale fiindcă are suprafața de atac netedă și neîntreruptă.
Si stai tu la bariera frumos, intra un tampit pe sine si trenul il proiecteaza peste tine. Nu multumesc…
nu îl aruncă direct înapoi pe stradă ci o să îl arunce cam la un unghi de 40-60 grade în direcția de mers a trenului +/- ceva în funcție de modul de construcție al apărătorii și de compunerea forțelor din cei doi vectori principali: viteza și direcția de deplasare a trenului + viteza și direcția de deplasare a tâmpitului
Adi ai 100% dreptate. dar conform la ce spui tu acolo (40-60 de grade), daca idiotul apuca sa treaca pe partea cealalta, va fi proiectat direct in masinile care asteapta pe sensul contrar. bine si asta s-ar rezolva daca s-ar muta barierele 3, 4 metri mai in spate. pe de alta parte cunosc un caz in cnadnr a refuzat sa monteze semne, oglinzi, borduri, sa taie boscheti si vreo 2 copaci intr-o intersectie in care un nene (care se oferise sa fle faca chiar pe banii lui) scapase doar cu o dauna totala dar in doar o sapatmana inainte de asta acolo avusesera loc 3 accidente mortale.
Geniu, sambapl!
si ar fi salvatoare de vieti pana in 30 la ora? nu de alta, dar astia de sunt loviti de tren nu parcheaza masina la vreun cap de linie, ci forteaza treceri unde domnu trenu merge in legea lui, ca are dreptul
faină apărătoarea asta, numa’ bună să arunce mașina pe rapidul ce vine din sens opus!
Te va decapita Badea Boldeanul pentru îndrăzneala asta :))
Cand a plecat trenul din gara din germania m-am uitat atent pe geam sa vad nu cumva am gresit si m-am urcat in avion? In romania nu sunt trenuri sunt carute pe roti
la CFR da, sunt căruțe…. dar există avioane și pe aici.. uită-te la Softrans (companie privată).
Din păcate chiar și Softrans depinde de CFR Infrastructură așa că nu au prea multe trasee unde pot ajunge – ‘avionul’ lor are nevoie de linie electrificată iar liniile sunt proprietatea CFR Infrastructură.
De exemplu dacă vrei să mergi la mare cu trenul poți să mergi cu Softrans doar până la Constanța dar nu și în stațiuni Eforie, Costinești, Olimp, Jupiter, Saturn pentru că de la Constanța la Mangalia NU EXISTĂ linie electrificată, iar între Mangalia și Vama Veche nu există nici măcar linie de tren.
Dacă vrei să ajungi în stațiuni trebuie fie să mergi de la Constanța la Mangalia cu CFR Călători cu tren în regim de căruță-saună, cu locomotive diesel și fără aer condiționat în vagoane, fie cu autobuze.
CFR infrastructură refuză de ani buni să facă electrificarea sectorului Constanța – Mangalia.
https://ro.wikipedia.org/wiki/Magistrala_CFR_800
o idee minunată. același număr de morți, dar cu accidente mai spectaculoase!
https://www.agerpres.ro/social/2017/08/23/valcea-accident-intre-un-tir-si-un-tren-de-calatori-mai-multi-pasageri-si-soferul-tirului-raniti-usor-22-30-13
Încă un accident feroviar în seara asta. TIR plin cu grâu vs tren de pasageri… nici o apărătoare/plug nu cred că poate degaja un TIR cu 20+ tone de grâu.