Vali nu a dorit neaparat sa o testeze cand i-am oferit ocazia, asa ca incerc sa-i fac eu un review. Asadar, costul a fost 26.000 euro. luată de nouă în 2016.
Echiparea este Elegance și are cam urmatoarele:
- Motor 2.0 bezina i-Vtec, 155CP cuplu, 192 nM
- AWD automat
- CTBA – city brake collision avoidance
- Navigatie Garmin (updatabila gratuit 5 ani)
- TPMS
- Senzori parcare fata/spate plus camera spate
- Scaune incalzite fata
- Oglinda retrozivoare cu antiorbire automata
- Oglinzi electrice si incalzite si rabatabile electric care, culmea, pot fi date peste cap daca motorul este oprit.
- Spatii de depozitare destule
- Prize: doua in fata, una in spate, una in portbagaj
- Porturi USB: doua
- HDMI: doua ( desi nu stiu la ce ar putea folosi alea)
Ce mi-as fi dorit:
- O alta unitate audio/navigatie sau lipsa ei
- Inchidere/deschidere de la buton a portbagajului
- Buton start/stop
- Frana de mana la buton
- Alt volan
- Notificare la bec ars (surprinzator, dar nu are)
Am dorit initial versiunea de baza, insa nu era pe stoc si nu voiam sa astept trei luni sau mai mult. Cerintele mele de la masina au fost relativ simple.
Sa aiba 4×4, cutie AT (dar in nici un caz robotizata), AC, motor benzina, eventual aspirat (e o placere vinovata si personala; dar nu era show stopper).
Am evitat motoarele prea mici si cu turbo. 1.4 sau 1.6 mi s-au parut prea mici, desi poate la 1.8 nu as fi zis nimic. Acum e o moda cu motoare mici cu rezultate nu tocmai fericite.
Day to day:
Pentru ca locuiesc in afara orasului, la tara, chiar am nevoie de tractiune integrala. Si mi-a folosit iarna trecuta din plin. Plus ca am si placeri de a merge pe drumuri mai neamenajate uneori. Nu e cine stie ce, insa isi face treaba bine.
Masina are 1600 de kg. Ceea ce se traduce prin imposibilitatea depasirilor din scurt si pe serpentine inseamna cumintenie.
Pe drum drept se descurca relativ onorabil.
Consumul pentru 70% extra urban si 30% urban e undeva pe la 9-10%. Pentru Bucuresti full urban depinde de trafic mult. 13-14% in weekend si 17-20% dimineata si dupa amiaza la ore de varf si rute aglomerate.
Ca o curiozitate am testat consumul minim si am obtinut 5.4% Noaptea, extra urban.
Per total masina se descurca binisor, dar trebuie sa tii cont de limitarile ei. Devine surprinzator de agila la turatii ridicate de peste 4000 rpm.
Cutia AT clasica cu cinci viteze e cel putin decenta. Schimba frumos si rapid, desi la schimbarea in jos a doua trepte e ceva mai inceata. Pentru nevoie urgente folosesc padelele de pe volan.
Are portbagaj incapator, banchetele spate se rabateaza usor si rapid prin actionarea a doua clape si e incapatoare. Cinci persoane pot sta lejer in masina. Faptul ca are podeaua plata in spate ajuta mult.
Lucruri pozitive:
Motor relativ silentios daca nu e turat peste 4000 rpm. E o adevarat placere cand vii de pe diesel.
CTBA care m-a savat doar de vreo trei ori sa daram o bariera de acces.
Lipsa problemelor pana acum de vreun fel. Ma rog, alea care sa apara din vina masinii.
Conectivitatea BT, desi exista persoane care au probleme mari cu asta.
Comenzile de pe volan de Cruise Control si Audio. Sunt puse exact cum trebuie si inca nu am reusit sa le apas din greseala.
Prize: doua in fata (sub schimbator si in cotiera), una in spate si una in portbagaj.
Vizibilitate buna spre foarte buna.
Lucruri negative:
Ergonomia bordului si a butoanelor. Poate e si obisnuinta, insa uneori injur.
Volanul e tare, desi are piele si e neprofilat.
Unitatea audio e pe baza de android 4.0.4 si e absolut praf si locked. Si nu are rotita de volum.
Scaunele inconfortabile la drum lung. Sau poate nu am gasit eu pozitia aia buna.
Probleme:
Doar trei ciupituri pe parbriz de la pietrele aruncate de alte masini.
Un senzor ABS rupt de un caine.
Ceva zgarieturi superficiale de la acelasi caine pe aripa fata stanga.
Am adoptat cainele. Dap, in ordinea asta.
Are deja 42k km. A vazut Bulgaria si Grecia de cateva ori pana acum. Am mers in grup cu prieteni cu tdi care alergau de la 130 km/h in sus. Am fost si singur alergind doar cu 120 km/h si mers mai relaxat. Nu am simtit ca am ajuns mai tarziu fata de alte drumuri. Si in general, desi si eu conduc destul de tare, nu am simtit ca masina m-a tinut pe loc si am pierdut o ora din cauza asta. Din contra, stilul de condus s-a mai domolit, preferind acum un condus constant.
Per total masina ma duce de la A la B si sper sa ma duca in continuare fara probleme.
O revizie simpla cu tot cu ulei diferential costa pe la 1100 lei la reprezentanta.
Cam atat costa acolo si senzorul ABS de la roata.
Un plin de benzina ( cam 55 litri) la drum lung poate insemna 550 km sau putin mai mult daca mergi la consum. (adica cam trei sferturi de rezervor sau o idee mai mult) Eu merg asa cum simt, fara sa ma gandesc la consum. La drumurile lungi facute am avut consumuri de la 7.3% pana la 9%.
Inca nu bate, nu troncane si probabil cu revizii regulate, tine o viata. Dar daca ar fi sa recomand masina cuiva, nu stiu. Poate varianta cu cutie manuala (si inca nu pot sa cred ca zic asta). O cutie manuala poate face motorul ala mai agil. Cutia AT il tine la turatii mici. La banii astia Kia Sportage are niste reviewuri foarte bune. Cineva cu Hyundai Tucson cu cutie EDC si motor benzina era foarte fericit de masina. Dar si la alti bani.
Per total imi place masina. Faptul ca copilul inca nu a vomitat in ea e bonus. Cred ca toti prietenii au masinile botezate de el. ‘
O sa mai stea pe la mine inca vreo doi ani dupa care trec ori la clasa superioara ori la Octavia vRS break. Octavia aia pentru ca am condus si mi-a placut mult.
ps: costuri revizii reprezentanta de anul trecut (fara a include placute/discuri frana):
- 20k : 184 euro
- 40k: 261 euro
- 60k: 278 euro
- 80K: 262 euro
- 100k: 487 euro ( include si bujii)
Sunt estimative. Pot varia in sus sau in jos, dar ca idee, astea sunt cele aproape oficiale.
In sfarsit s-a trecut la masini serioase !!!
Am terminat cu tigai de juke si captur !!!
Ce înseamnă „mașini serioase”?
Mașini care nu te fac să râzi…
Masini serioase adica din astea: Honda, Toyota, Lexus, Mercedes-Benz G-classe s.a.
Las’ ca-s bune si review-urile la tigai, iti arata de ce nu e bine sa dai pe una mai multi bani decat pe un Logan.
Caterpillar D9…
Pe mine mă fac să râd mașinile germane. Asta înseamnă că nu sunt „mașini serioase”?
Acolo poate nu esti tu serios Plus că până acum nu ne-am luat de origini. Sau ești un fel de car-racist?
Nu vei auzi pe cineva sa aiba probleme cu Honda.Doar, cine stie, im cazuri exceptionale.E masina excelenta la bani nu chiar putini dar care are cam tot ce trebuie.O masina serioasa, in concluzie.
Incape portofelul in buzunar ?
Portofelul de saraci încape!
Da.Costanza style!
Nu știu ce caută ăla acolo. Acolo stau niste carduri de la diverse și pv-urile de exces de viteză că mă caută ANAF anual. Se poate ignora…
Nimic despre portbagaj?
are 2 etaje. what else?
E mare și încăpător. Și atât.
Aproape 600L, varianta cu roata de rezerva.
Ceva carlige si o mica plasa.
Se poate pune plasa elastica pe podea, are inele pentru ancorat. Podeaua suficient de lasata ca sa nu te chinui cand urci ceva in ea.
Separatorul pentru partea de sus e retractabil.
Nu vine cu tava ci doar cu mocheta dar gasesti pe olx daca iti trebuie.
200 Nm pe o magaoaie dinasta chiar mi se pare moartea pasiunii.
Motor aspirat, generatie ceva mei veche.
Cum zice si autoru’n review, nu e neaparat lenesa, tre’ turata mai mult.
Un fel Duster mai cizelat…
aoleo am 450+ pe 530, motor 3000 :))
altfel cum sa zici ma masina sprintena la peste 4000 turatii :)))
boss, daca mergi cu ea la 4000 turatii pusca naibi.
identic si la suzuki vitara benzina 1.6 AT.acelasi feeling il am . peste 4000 de ture devine mult mai agila, probabil acolo e cuplul maxim, dar ma asurzeste
@Andrei M – nu am inteles niciodata de ce trebuie sa ai un motor puternic sau o masina nervoasa. Eu sunt un extraterestru, ma sui in masina, plec din punctul A si ajung in punctul B mergand lniar pe cat posibil, nu am inteles inca de ce toti trebuie sa conduca destul de mult peste limita legala si trebuie sa depaseasca mereu.
Tre sa depaseasca pt k in ro tembelilor le-a/facut ma-sa strada si in lipsa de autostrada nu ai cum ajunge intr-un tjmp decent la destinatie
Am tras 2000km o rulota de 1.4t dupa mine cu o masina d-asta si n-am avut probleme inclusiv pe urcari constante pe autostrada. E OK. „Problema” nu e ca-s doar 200Nm ci ca sunt la turatii foarte mari si consumul se ducea lejer la 20+ … ca mai mult nu-mi arata
Ce are navigatia Garmin? Am avut odata pe un standalone si era foarte ok. Intuitiva, grafica clara, indicatii clare, rutare excelenta. Mai buna decat Navigon din prezent.
Sa zicem că voia să sar de pe un pod la un moment dat. Și să mai zicem că am căutat o benzinărie și m-am dus la una care nu mai exista de vreo 20 de ani.
Îmi spune sa fac stânga când drumul se duce spre dreapta. Uneori, prin Fundeni.
Hărți care se updateaza doar o data pe an, timp in care bulgarii și grecii inaugurează cumulat vreo 200 de km de autostrada. Și asta mă duce pe lângă.
O folosesc pentru a a vedea limitele de viteza acolo unde chiar știe de drum.
alo alo! singurii care pot inaugura 200 km pe an sunt romanii!
26.000 noua si cu dotarile astea? Pe site-ul Honda, CRV incepe de la cel putin 26.500, versiunea cea mai cheala. Sigur ala e pretul? Ca mi se pare incredibil pentru ce ofera.
Era oferta asta si toamna trecuta. In plus, primeai si set anvelope de iarna Nokian.
Anul trecut era oferta la versiunea fara navigație pe la 2300 euro cu tichet rabla.
oferta e valabilă doar la pachet cu Windows Pro la 11.06€ și Office 2016 Pro 22.77€
Deci 100 000 km in 2 ani fara probleme si fara vizite la service, nu te cred.
Motor de 2 litri benzina aspirat cu consum de 8-9% pe un suv, nu te cred.
Cutii automate care schimba treptele fara sa tremure, fara sa screme, nu te cred.
Fara porcarii de start-stop, 3 cilindri, faruri adaptive si alte balarii, nu te cred.
Daca dai kilometrii inapoi pe la 50k, si o pui la vanzare, tot iei 20 000 euro inapoi.
Zice omu’ ca are 42k km in 2 ani
@andrei nu prea te prinzi de ironii :))
Nu stiu dece lumea m-a downvotat, nu eram deloc ironic.
Omul spune ca revizia de 100k l-a costat 487 euro.
Consum de 8-9% pe un suv in adevaratul sens al cuvantului mi se pare decent, in conditiile in care o prastie de 1 litru cu 3 cilindri consuma un 6-7%.
In legatura cu cutiile automate, cauta pe net DSG sau Powershift, sunt proprietari care stau cu masinile in service cu lunile.
Faza cu datul kilometrilor inapoi era o gluma, dar masina are valoare de revanzare buna, de exemplu un cr-v din 2008-2010 se vinde cu 10 000 euro.
Costul reviziei de 100k e doar o estimare. Nu are cum să facă revizie de 100k când mașina are doar 42k.
Ce zici de asta: Mazda CX5, 2.5 benzina aspirat:
Consum mediu de cand am luat-o (20k) 10 l / 100 km (din care 50% Bucuresti la ore de varf, pentru ca scoala, copil, birou)
Consum Iasi – Bucuresti, viteza legala, mers decent 7 l / 100 km
Consum minim (noaptea, fara trafic cu 55km/h) – 4.3 l / 100 km
Au mai evoluat si motoarele astea pe benzina, la fel si transmisiile AT, cel putin alea clasice facute de japonezi, nu Powershit-ul de la Ford.
Boss nimic despre Article 13 votat recent de UE?…
Deci putem spune ca matei e cam „neincrezator”…
Ce treaba are masina omului cu articolul 13?
4000rpm nu e mult pt un motor pe benzina. Am vazut ca vii dupa un motor pe motorina si asa s-ar putea explica de ce ti se pare masina lenta in reactii – la motorina 4000 rpm e mult. La benzina trebuie sa turezi motorul un pic mai tare..
Corect..eu la buburuza mea (Toyota Yaris) am linia rosie de abia la 6000 rpm :))
Corect se spune „dupe”.
La 2.0 aspirat ma astept cuplu maxim sa fie in zona 3500-4000 rpm, deci cand pleci intr-o depasire sau ai ceva incarcatura si urci un deal mai serios, trebuie sa fii cu motorul in zona asta…sau ceva mai sus. Nu pleci in depasire cu 2000 rpm.
@geretus @sfatuitorul corect. Doar suna a pisica obosita cum zicea cineva mai jos.
@georgeCT la mine e „dupe” 6500 :))
Am auzit că e mașină bună, no hate here but…Anno Domini 2016: cutie cu 5 viteze și 2.0 aspirat, normal că e ieftină. Parcă tot ei au automată cu 9 viteze.
Nu am înțeles aia cu plăcerea pentru motorul aspirat. E legat de faptul ca tre sa fii la 5000+ ca sa simți ceva și urlă ca o pisică opărită? Atunci iar nu înțeleg diferența de la Diesel.
@A. Ai dreptate. Au cutia cu 9 viteze pe 1.6 diesel. Dar e diesel și nu am dorit diesel. Și nici nu cred că o să mai doresc vreodată.
Placerea cu aspiratul e că e doar o fitza de-a mea. Mi-a trecut intre timp :).
Hai ca scriam de pe telefon.
9 viteze… Ce dracu faci cu 9 viteze??? Asta are 5 si ultima e mai de forma ca ajungi la viteza maxima cu a 4-a. Aia din trecut avea 6. A 6-a mai mereu nefolosita. Si 9 viteze sunt putine acum. Aparent sunt unii care au ajuns pe la 14 si poate si mai sus. Deja am depasit camioanele.
Asta cu 5 viteze e chiar ok. Am condus ceva masini americane si la alea sa vezi cat injuram pana sa schimbe o viteza. Dar fie ca ne place sau nu, automatele clasice incep sa prinda la loc. Citeam pe undeva ca un mare sef de la BMW spunea ca astea sunt solutia pentru masinile super sport. Pentru ca cuplu imens. Pentru ca restul cutiilor nu mai fac fata. Era pe Jalopnik declaratia.
Asta a mea chiar schimba foarte frumos si am ramas suprins placut avand experiente tampite in trecut. una din ele cu o cutie robotizata. Cine aproba asa ceva pe masini, ar trebui batut la oua.
De ce 9 viteze? Pentru agilitate si un consum mai mic. In general, in intervalul de raporturi in care aveai la o manuala 1-5, ai la automatele cu 9 primele 7 viteze. Pentru a 6-a de la o manuala, adica viteza pentru croaziera si economisit combustibil, ai la automata in 9 vitezele 8 si 9. Sa vezi ce interesant e cand ai ~160km/h si 2000 rpm. Totodata, o automata buna in 8-9 permite si un 0–100 mai rapid.
Tot ce e peste 9 viteze (chiar si 8 dpmdv) chiar e inutil.
E mai bun un review al unui proprietar pentru ca acesta a condus masina zeci de mii de kilometri si cunoaste masina cu bune si rele inclusiv costurile de intretinere.
„CTBA care m-a savat doar de vreo trei ori sa daram o bariera de acces.”
numai eu am citit asta? numai eu m-am ingrozit la gandul ca e posibil sa fi circulat pe aceeasi sosea cu autorul?
@Theblack, relax, circul pe aceleasi sosele de doar 21 de ani. Inca nu am afectat pe nimeni. Din contra, unii mileniali ma intrebau de unde am aparut cand m-au lovit in spate. Eu fiind acolo in fata lor, urcind o bretea pe podul Grant. Nu e ca si cum m-as putea teleporta. Normal ca oamenii stateau pe telefon.
CTBA ala intra in paine o idee mai repede decat as fi reactionat eu. Stai linistit, ca nu o daramam la propriu. Bine, fie, o data e foarte posibil. Dar e din vine ei! :))
ce rahan e ala ctba?
CTBA= federatia română de gays si lesbiene
asa sa fie, cum zici tu. dar daca in 2 ani era sa intri de 3 ori in ACELASI OBSTACOL STATIONAR ceva sigur este in neregula cu tine. un control oftalmologic si poate mai important unul psihologic. nu vreau sa sugerez ca esti nebun, dar cum ziceam, e ceva acolo care nu functioneaza corespunzator. pentru ca daca functiona nu auzeam de cat de bun e CTBA-ul ala.
si da, am citit si am inteles ce zici. ai fi franat tu inainte sa darami bariera respectiva dar te-a suprins electronica care a reactionat inainte. ok, i’ll take it. PRIMA OARA. a doua trebuia sa zici, stai ba asa, ca opreste nebuna singura, hai sa opresc eu inainte!
Las-o așa. S-au întâmplat de mai mult de trei ori. Asta este. Pleci varza de la birou, bariera aia are o minte a ei și tot așa. Eu zic sa stai relaxat că după cum spuneam, nu este cazul sa te îngrijorezi prea tare.
Și că sa te liniștesc, să știi că o să se mai întâmple. :))
hihihi, si uite asa se dau comentatorii de gol.
la orice articol cu cate un accident sau vreo marlanie din trafic toti sunt cu jalba-n protap ca examinari mai stricte, contorale serioase si toata pleiada de alte cerinte la care subscriu 100%.
dupa care apare un membru al multimii care afirma raspicat ca nu vede in mod REPETAT aceeasi nenorocita de bariera (ba’ mai mult, acum afirma si ca asta e, pleaca obosit de la birou; colegu’, daca imi permiti, de taxi sau transport in comun ai auzit? de ce e mai important confortul tau decat viata vreunui alt amarat de pe strada? daca esti atat de obosit incat nu esti in stare sa conduci, vreau sa zic la nivelul la care NU VEZI o bariera despre prin care treci in FIECARE NENOROCITA de zi poate ar fi cazul sa lasi masina si sa folosesti una din solutiile alea ) si cine se umple de „respect”? ala care ii atrage atentia ca face ceva gresit.
https://www.torbenrick.eu/blog/wp-content/uploads/2015/12/Who-wants-change-Who-wants-to-change.jpg
se potriveste perfect!
intre timp, saracul ala tot mai cauta noua, mica si cu mult spatiu?
Într-o zi o să afli de ce ești muist.
tu ai aflat deja de ce esti.
tot ce-i lipseste e o turbina. si un design facut de careva de peste 5 ani.
Honda e una dintre cele mai apreciate branduri in America de Nord, dar se mai intampla sa dea si ei rateuri (de ex o sa vezi daca cauti pe google „honda turbo oil dilution” o sa vezi ceva probleme cu motorul turbo. Dupa parerea mea e foarte bine ca nu ai ales motor turbo. Turbo-ul costa o gramada de bani sa-l inlocuiesti daca se strica, iar economia nu e semnificativa in special cand conduci mai sportiv. Cat despre reviziile la dealer dupa perioada de garantie poti sa le ignori si la faci la mecanicul tau. Oricum ele sunt mai mult vizuale, iar daca nu sunt in manualul masinii poti sa le ignori/refuzi.
Am fost de curand pasager intr-o Honda mai veche din 2014 si avea Honda lanewatch display. Practic cand erai pe la semafor si semnalizai la dreapta in locul navigatiei vedeai ce era in oglinda retrovizoare dreapta. Mi-a placut mult idea.
ce portofel gros ai boss, se vede ca esti boss
Cardul de banca, cardul de selgros, de metro, de sanatate, de ikea, de catena, de autobuz, de UNIX piese auto, monende de 50 de bani pentru parcare, buletin, acte si .. inca n-am ajuns la bancnote!
Tu cum naiba ai portofel subtire?!
@Hash
Exista aplicatii pe mobil in care poti sa bagi toate cardurile (de magazine/oferte) si mai slabesti portofelul. Eu folosesc Stocard, dar mai sunt si altele.
@Jules
On Topic:
Masina pare ok, sa o stapanesti sanatos in continuare
Eu tot nu m-am lamurit daca e continuarea la articolul de luni, 10 sept.
Acolo parca bugetul era pana in 20.000 (inclus spatiu mare la picioare )
@hash: Stocard ( https://play.google.com/store/apps/details?id=de.stocard.stocard&hl=ro ) sau echivalent, mutate toate cardurile din portofel pe telefon in aplicatie
@MP ăla nu este de la mine…dar rezonez cu omul.
nu as putea sa mai conduc masini sub 200 cai.. efectiv pot observa cresterea firului barbii…
Poti fi mai indulgent, hai 190 in sus macar pe un sedan daca nu si pe carutele astea numite asi suv-uri.
Nu, 200 de cai si 1,8 tone. E ok.
200 cai si 3 tone?
ce dârlăi. ați dat tot negative votes omului. conduceți măcar 3 luni ceva de 200+ cai, și maxim 1.8 tone (cum zice Victor), și apoi treceți la 170 de cai. deh, strugurii acri
Revizia la cutia automata cand se efectueaza si cat costa ?
La asta se face la 60k km. Costul e relativ mic. A se vedea costul unei revizii de 60 k de pe finalul postului. Intra vreo doi litri de ulei.
Am mers si eu cu una, acelasi motor si aceeasi cutie. Mie mi s-a parut un dezastru sincer. Fusese peste 30k euro masina. E tehnologie old school sa zicem. Depinde fiecare cu ce e obisnuit. Din start 7-8% consum e o vrajeala. Pe 1800kg in conditii reale, suv fara nici o aerodinamica plus cutia in 5 trepte, e imposibil. Poate cu mers 70-80.km/h
La 130- 140 km/h am scos 11%.
@Saragea te inteleg. Ai alte nevoi si prioritati. E ok. 7-8% consum e ceea ce am eu la drumuri din alea lungi si relaxante. Si nu-mi place sa mananc rahat aiurea. Da, daca o tii 100 km la 160 km/h nu mai vorbim de consum de 7%. Din contra, probabil minim 14-15%. Testat si asta. Traversat Bulgaria cu 7.3%. (desi puteam jura ca trebuia sa fie 10% la cat de aiurea a fost drumul)
Din start iti spun ca poate e cazul sa-mi acorzi si mie prezumtia de corectitudine. Nu ma ascund dupa deget cu cifre fantastice. Insa la fel nici nu imi place sa ma fugaresc cu o masina mare la viteze mari.
La fosta masina raspundeam cu asa o sinceritate ca am schimbat n-spe seturi de volante si discuri de ambreiaj plus alte mici chestiuni ca cine intreba renunta din start la ideea de a lua o atfel de masina.
Asta a durut!
@jules, m-am exprimat eu un pic gresit. Scoti acel consum de 7-8% la un mers calm si relaxat. Daca te dai la ea e alta poveste. Plus mie si cutia mi s-a parut foarte lenta, cred ca i-ar sta mai bine o cutie manuala la drum lung cel putin. Imi place automata, dar nu o vad o necesitate, la drum lung, mai ales in tarile cu autostrazi. Ca exemplu,mai conduc un Nissan Micra ocazional,1.2 in 3 cilindrii si e socant conaumul. 10% oras si minim 6% in afara.
@Saragea pai fix relaxat merg cu mașina. Știu că dacă mă dau la ea e alta poveste.
Însă e o mașină destul de mare și când am familia in ea, nu sar calul. Cam mereu. Oricum astea sunt consumuri de drumuri lungi. În oraș e alta poveste.
Am spus mai sus că am mers cu 160 întins pe cruise control ceva mai multi kilometri. Peste 60. Probabil autonomia era de vreo 300 de km. Maxim.
La condus lejer cutia nu este lenta. Eu zic că schimba mai rapid o treaptă în sus sau jos decât o facem noi. Pentru chestii de depășiri în forță avem padele și modul S. Folosesc padelele in general pe serpentine și când am nevoie să depășesc mai repede.
Ok, cutia nu este DSG. Dar schimba cel puțin la fel de rapid precum as schimba eu.ceea ce pt mine e de ajuns.
Daca vrei consum decent la 160 km/h pe tempomat, exista alte marci si alte profile de caroserie, nu caramizi. Dar da, se poate 7% pe autostrada la o asemenea viteza.
7.5% consum combinat DN/centura capitalei/autostrada pentru 600 km.
‘Automata’ de la Honda nu e Cvt?
Nu la asta. Altele au avut si cvt. Am impresia că noul crv are iar cvt.
Stiu ce zici. De cand am trecut la 3.0 diesel, totul are mai mult sens.
Mesajul era pentru Victor, mai sus, dar am apasat pe altceva
Du-te mah de aici, unde era marele sofer sportiv cu diesel. lol.
@venom
N-are nicio legatura cu sofatul sportiv. 3.0, 6 cilindri, vreo 230-250cp si 500+ Nm inseamna ca masina nu se chinuie in absolut nicio situatie. Mergand pe DN, am observat cum depasirile sunt mult, mult mai lejere si in general sofatul e mai relaxat. Dar de asta trebuie sa te convingi tu, nu din povestile altora.
Totodata, ai si 3.0 diesel cu 320-350-400cp si aici e cu totul alta poveste.
@venom nu sunt sportiv. Cine ma cunoaste ar zice ca sunt cel mai lent sofer de pe sosele, un fel de Morgan Freeman in „Driving Miss Daisy”. Am condus multi ani clasicul 1.9 TDI, cu 110 cai, iar cand a fost cazul sa schimb masina, am zis sa incerc si ceva mai puternic, asa ca acum am 3.0 cu 260 de cai. Nu ma grabesc, sunt constient de pericolul vitezei si nu chiar nu vreau sa omor oamenii pe strada, dar depasirile s-au schimbat complet. Sunt mult mai linistit cand depasirea se termina mai repede, cand nu imi mai fac griji ca se termina linia discontinua si eu tot n-am trecut de cel pe care voiam sa-l depasesc. Chiar si numai pentru treaba asta consider ca a meritat achizitia.
I fell you baby! Sincer, europenii vor ramane ptr totdeauna niste soareci fata de americani la capitolul masini. Un autovehicul incepe de la motor de 3 litri. O masina adevarata are 5,7 sau 6,4 l. Coajele franceze si down-sizing-ul nemtesc sunt o rusine in industria auto. Eu multumesc lui Dzeu ca exista Ford F150
Depinde de prioritati, sigur motor mare depasiri usoare rezerva de putere, vis, insa daca il foloseste exclusiv la drumuri lungi extern etc
Ce sa faci cu 3.0 in oras zilnic? Eu am un 1.8t tunat si tot simt ca lipsesc vreo 50cp, dar pe de alta parte 99% din timp merg in oras unde nu e nevoie de nici macar aia 200. Ma gandesc ca pe viitor sa caut ceva clasa mini gen fiat 600 abarth, mini 2, clio sport, din astea, sutn fun de condus si raport cai/kg de invidiat. Pentru oras din nou, ca de mers cu ele afara ajungi batran la destinatie din cauza inconfortului.
E cutie clasica automatica nu gunoi d asta CVT sau DSG. Si 5 viteze e mult acum 20 de ani aveau 3 viteze si erau ff ok. Fiabile si placute la condus. Cat despre motor – aspirat rulz. Fiabil si simplu. Va vand producatorii toate rasnitele lor in 3 cilindri cu „turbo” facute la misto si le inghititi ca bizonii..
https://www.youtube.com/watch?v=4OSDw-uyP98
Read up son…
corect, tot ce ai nevoie este 1.4 mpi, foarte fiabil, am vazut taximetrist cu 500k km
Poate un chiptuning, să te ajute la depășiri și consum?
La aspirate nu prea adauga mare lucru.
Apropo de revizii. Cea de 40k ce tocmai am facut-o azi a fost vreo putin sub 700 lei. La reprezentanta. Adica cam cu 100 euro mai putin decat e pe finalul postului. (aproximativ).
550 km cu 55l benzina?
Wow. Consuma prastia aia de motor. Asa e cand motorul e subdimensionat si fara cuplu. Cu a mea de 3l si 2 tone fac 1100 km cu 75l
benzina sau diesel? daca e pe diesel, compari mere cu pere.
Zici ca e super masina, dar stai pe ganduri cand e vorba sa o recomanzi altcuiva?
Tu sigur nu vrei sa o vinzi? Intreb pt un prieten*
@laur
După cum ziceam mai sus. Nu mă ascund după minciuni.
As recomanda mașina unui gen de oameni. Dar, in general, cred că există opțiuni mai interesante in buget care ar trebui considerate.
Am zis că o mai țin cam doi ani după care trec pe altceva.
Și nu, Vali sigur nu este interesat. A avut forestieri de 2.0 aspirat parca. Cam aceeași Mărie.
vali a avut 2.5 turbo. cu totul alta marie. de 2.0 aspirat chiar zicea ca e o rasnita
E o masina foarte buna, si eu o am, nu te lasa la greu.
Jules – vezi ca pe „prastia” aia de android 4.0.4 poti sa iti instalezi suficiente aplicatii de navigatie, moca. Cauta pe xda topicul (smike honda permissions)- e simpla smecheria de facut. Uita-te si pe cmdroid.com.
Asta se intampla cand iti bazezi securitatea pe o filtrare dupa nume de fisier si nu pe hash.
Succes!
@je mersi, cunosc topicul.am incercat. A ieșit, însă sincer prefer telefonul.
Mi-ar fi plăcut să funcționeze macar mirroring, dar nici o șansă.
E prea multă bătaie de cap.
Merge si mirroringul, dar rezolutia si felul in care se afiseaza sunt jenante. Nu imi dau seama de ce ai prefera telefonul in schimbul unitatii – nu depinzi de baterie, ai sonorul prin sunetul masinii – asta doar daca nu ai pus ultima versiune de waze, care, intr-adevar, se cam blocheaza. Cea veche merge brici. Anyway, tu stii mai bine ce ti se potriveste.