Honda Civic 5D 2010 review

O mașină care mi-a rămas în cap de prima oară când m-am urcat într-una asemănătoare (2007). Model hatchback, 5 uși, facelift. Supranumită OZN datorită bordului – interiorul este ceva ce îți place sau nu. Ergonomia este bună, butoanele sunt poziționate unde trebuie.

Mașina luată de nouă din țară, cumpărată de mine în 2016 la aprox. 90K km, actual 122K km.

Detalii tehnice:

Motor aspirat 1.8 benzină, i-Vtec, 140 cp, 173 nm, 1250 kg. Nimic special, ba chiar puțin puturoasă dacă nu e turată îndeajuns.

i-Vtec înseamnă că valvele sunt deschise mai puțin până în 3500 rpm, ulterior fiind deschise normal, iar mașina devenind mult mai agilă.

Cutie de viteze cu 6 trepte. Teoretic asta ajuta la consum, practic e o cutie etajată interesant. Treptele sunt lungi, poți merge "turat" sau la consum. Astfel a 6-a nu sughiță la 70 km/h (aprox. 1500 rpm), duce până la 197.

Nivel echipare și câteva dotări:

Executive sau clasicul "full fără piele"

Faruri cu xenon, plafon panoramic, climă reglabilă pe două zone, senzori ploaie și lumină, senzori parcare spate, scaune față cu încălzire, oglinzi pliabile electric. Fiind facelift au introdus și USB + AUX. Are 3 prize – consolă, cotieră si portbagaj.

Consum:

Consumul în București este 9.5% (calculat la pompă, puțin mai mic în bord). Exterior între 6% – dacă mergi cu 100 și admiri peisajul – și 8% – distracție pe drumuri virajate sau 140-150 km/h pe autostradă.

Spațiul interior:

Eu am 1.85 m, scaunul nu este dat în spate de tot. Astfel eu pe bancheta din spate aș mai avea 5 cm spațiu intre genunchi și scaun. Cu scaunul dat în spate de tot genunchii mi-ar fi lipiți de scaun.

Consola nu este așa groasă, așa că ai destul spațiu la picioare. De asemenea ai și o pernuță de genunchi.

În spate stau lejer 2 adulți și un copil. Au loc și 3 adulți, dar poziția din mijloc e ridicată și incomodă la drum lung.

Chestii bune:

– Cutia de viteze – etajarea te ajută și la un condus "la consum", liniștit, dar și când vrei să mergi grăbit, când vrei să faci o depășire rapidă (1-2 trepte în jos și ești în zona de cuplu maxim – 4300 rpm). Pentru amuzament ai și afișaj pentru schimbarea treptei de viteză "la limitare", aprox. 7000 rpm.

– Mașina stă bine pe drum ajutată de suspensia dură, direcția este precisă, știi mereu unde se va duce mașina (nefiind asistată electric într-un mod agresiv)

– Eleronul spate pe mijlocul lunetei – care inițial pare că îți obturează vederea – ajută foarte mult când ai mașini în spate, fiind pe linia farurilor.

– Deși este hatchback, luneta nu se murdărește, ba chiar pe ploaie la 60+ km/h se curăță / usucă. La următorul model nu au mai reușit asta și au adăugat un ștergător.

– Spațiul interior mare, bordul nu "vine" așa mult peste tine.

Magic Seats !

Rezervorul este poziționat sub scaunele față, astfel a rămas spațiu nefolosit în spate.

Bancheta este rabatabilă clasic, fracționat 40/60, dar și șezutul se poate ridica pe verticală formând un spațiu suficient pentru a căra obiecte voluminoase – o noptieră asamblată, o bicicletă cu roata față scoasă, un pachet de polistiren expandat etc.

În ajutor vin și ușile spate care se deschid la un unghi de 90 de grade.

Chestii mai puțin bune:

– Antifonarea este slabă. La 100 km/h este ok, la 140 km/h trebuie să vorbești mai tare. Un Golf de exemplu este mai bine antifonat.

– Playerul lasă de dorit. Sunetul nu este strălucit, antifonarea ușilor ajută la asta. Nu are conexiune Bluetooth.

– Suspensia dură e obositoare la drum lung, ba chiar aduce și anumite zgomote când asfaltul este prost. Cum asfaltul din București este foarte bun …

– Scaunele nu sunt foarte confortabile. Un drum de 3-400 km e lejer, ulterior după o zi întreagă de condus te resimți.

– Mașina este apărută în 2006. Pornirea motorului este stupidă: bagi cheia în partea dreaptă, rotești și pui contactul, iar aprinderea se face apăsând un buton de pe partea stângă. Amuzant la început, dar atât. Au schimbat asta din 2012 la următoarea generație.

– Nu are avertizare pentru becuri arse sau nivel scăzut al lichidului de parbriz. E un moft, trăiești și fără.

– La încuierea mașinii geamurile nu se ridică automat, oglinzile nu se pliază. Ușile nu se blochează automat la plecare. Chestia asta nu se poate activa în niciun mod simplu, ci doar adăugând module separate conectate direct la baterie. E un moft, trăiești și fără făcând manual toate astea.

– Stâlpii spate sunt destul de groși și împreună cu forma ciudată a lunetei încurcă la privitul în spate. Dintr-o parcare în spic ieși ușurel, la ghici. La restul manevrelor salvează oglinzile mari în care vezi bine toată mașina.

– Vopseaua. E primul model la care au introdus vopseaua ecologică, astfel straturile (inclusiv ale lacului) sunt subțiri și slabe calitativ. Pietricele au lăsat destul puncte pe capotă.

Întreținere și revizii:

Reviziile le-am făcut la reprezentanță, cu consumabilele aduse de mine. Uleiul folosit este 0W20, iar pentru revizia anuală prețul este de 700 de lei – manoperă inclusă.

Găsești consumabile fără probleme, iar piesele "speciale" vin în câteva zile din UK.

La 110K km am schimbatul uleiul din cutia de viteze.

Drumurile proaste și-au spus cuvântul, astfel că în viitorul foarte apropiat voi schimba amortizoarele (unul a început să curgă așa că le voi schimba pe toate) și un pivot (care vine împreună cu braț basculă, așa că prețul este destul de mare – 900 de lei).

Discurile de frână originale sunt la limită, așa că vor fi schimbate. (122k km, 4 seturi de plăcuțe)

În afara acestor piese nu a nimic schimbat până acum. Fiabilitate destul de bună zic eu.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

45 comentarii

  1. Thnx! Sunt relativ puține SH, semn că lumea nu se plictisește de ele. Cred că în viitorul apropiat o să mă apuc să caut una.

    00
  2. Am avut si eu una, cumparata de noua, model 2006 (printre primele).

    – pentru culoarea rosie am asteptat extra ca se facea doar peste mari si tari;
    – consum in Bucuresti 11-12 cu mers la orele de trafic;
    – foooooarte mult spatiu in portbagaj si prin interior (vezi sub bancheta din spate) – am avut loc 2 baieti si 2 fete cu full gear pt un snowboard trip in Austria;
    – consum dus intors Buc-Austria si fatait pe acolo, autostrazi cu 134 (aici aveam 4 stelute de eco) – 7.0-7,1 (nu mai tin minte viteza medie exacta);
    – foarte fasneata dupa 4000 rpm;
    – avea faruri xenon fara lupa dar cu spalator;
    – cam rigida ce e drept dar te ajuta pe curbe;

    In rest foarte buna si fiabila, nimic major.

    00
    • am avut și eu de serviciu.
      consum în bucurești 12-14 cu o idioțenie de cutie automată.
      mașina extrem de zgomotoasă pe autostradă
      plasticul din fața ceasurilor din bord foarte ciudat. se zgâria de la privit și căpăta culori ciudate.
      pe mine tapițeria din „pluș” mă enerva.

      în rest era o prezență și o mașină ok, dar departe de cea mai bună din segment.

      00
    • Mie mai enervant mi se parea modul de pornire cu buton ce trebuie tinut apasat pana porneste (2-3 secunde), vs. Megane unde apesi o data si isi vede el de treaba.

      Pe locul doi la chestii enervante era eleronul din spate => vizibilitate slaba, dar compensa prin oglinzile laterale tipice japoneze, foarte inalte.

      00
    • Cutia automata pe modelul asta a fost o prostie.
      Tapiteria de plus a fost doar pe modelele din primii ani. Asta are o tapiterie mai buna.
      Plasticele la a mea arata chiar ok, nu-s zgariate.

      00
    • Fuzz, da, am uitat sa zic si de asta. Pe langa ca pornesti masina cu doua maini, e aiurea si tinutul asta lung al butonului. Si daca apesi de doua ori scurt pe butonul de pornire vei reseta setarile playerului.

      00
    • Am si eu, inca. Versiunea cu AT.

      Are aproape 7 ani si 90k, in acest timp am schimbat doar discurile si placutele pe la 70K (al treilea set, am mai schimbat inca unul pe la 35k), pe langa consumabilele standard.

      Subscriu la mai tot ce s-a zis, cu cateva adaugiri:

      1. Cutia AT este cam lenesa si face masina gurmanda. Sub 14 eu nu vad in Bucuresti, cam 8-9 la drumuri mixte.
      2. Mi-a fost foarte greu sa ma acomodez cu trepidatul la relanti, foarte deranjant cu benzina de 95, dar prezent si cu benzina buna.
      3. Iarna, cand e frig, daca sta nepornita afara 3-4 zile nu mai porneste decat cu cabluri, chiar si cu baterie noua (sunt la a treia). Am alarma, posibil sa fie o cauza.

      00
    • Andrei, du-te să-ți verifice tampoanele de la motor și cutie, căci mie nu-mi vibrează.
      Și eu am avut problema cu pornitul, am schimbat bateria și aia e fost. Vezi să nu consume ceva curent degeaba.

      00
    • La mine a vibrat de la inceput, si cica ar fi normal. Conform celor de la Asko, vibratia e cauzata de turatia scazuta de relanti si este mai pronuntata atunci cand exista consumatori activi (faruri pornite, AC, radio, etc). Cautarea „honda civic vibration at idle” returneaza o multime de rezultate.

      Anyway, m-am obisnuit in timp cu acest neajuns, dar la inceput ma deranja foarte tare cand stateam la semafor.

      Legat de baterie, problema cred ca e legata de alarma care comunica cu telecomanda. E montata la Asko, dar probabil consuma mai mult decat alte modele.

      00
  3. Tu stii ca e supranumita ozn.
    Eu stiu ca e supranumita sapuniera.

    00
  4. Honda benzina inca ramane un etalon al fiabilitatii in lumea auto.

    00
  5. Oare cum sunt astea noi? 180cp

    00
  6. Pai si nu o vinzi? Caut una de ceva timp, gasesc mai multe diesel si 1.4 motorizare.

    00
  7. Posesor de cr-v 3, benzina, din 2009. Nu vând nimic, doar mă laud că sunt incredibil de mulțumit de ea, o să îi trimit un review lui zoso pt ea în câteva zile. Hondele sunt senzație la fiabilitate, și a mea are aproape 130000km și zero defecțiuni majore, inclusiv xenoanele sunt alea originale deși merg permanent cu ele aprinse și au probabil multe mii de ore uzură.
    Să o stăpânești sănătos :)

    00
  8. Interesantă mașinuța, la vremea ei era ceva… Deosebit. In ziua de azi pare foarte, foarte cuminte :) că design.
    O chestiune mai puțin neplăcută e că daca decizi ca nu-ți trebuie xenon (ca nu conduci mult noaptea sau că inset motiv) acumulatorul este chiar lângă farul stânga.
    În funcție de calitatea becurilor și de numărul de șine de tramvai traversate, o să faci câteva vizite în service pentru a da jos acumulatorul care are o prindere ciudațică.

    00
    • Prinderea bateriei e formata din doua tije cu piulite ce se desfac cu o cheie de 10. In 5 minute am schimbat bateria singur cand a fost cazul.

      00
  9. ai schimbat plasticu ala dimprejurul rotilor de arata asa bine? am vazut ca la multe se decoloreaza si arata oribil.

    00
    • Nu, plasticele sunt originale.
      Cele din 2006-2008 au avut plasticele nevopsite si acelea ajung asa cum ai zis. Ulterior le-au vopsit si astea se pastreaza destul de bine.

      00
  10. Pe generatia (mai) noua au montat stergator pentru ca era nevoie. Combinatia eleron pe mijloc si lipsa stergator face inutila oglinda retrovizoare pe timp de ploaie/ninsoare.
    Alta chestie nasoala: compartimentul motor e atat de inghesuit incat schimbatul unui bec e frustrant (pe partea soferului tre’ data jos bateria).
    Si da, suspensia e rigida’n draci, simti orice pietricica si in timp asta duce la uzura destul de rapida la consumabilele adiacente.

    PS: ai grija cand schimbi amortizoarele, la cele aftermarket lipseste de obicei „tamponasul” de cauciuc de la imbinarea cu arcul; cauta sa le scoti pe cele originale.

    PS2: eu am dat-o p’a mea (1.8 benzina, 2007, 110k km) buyback la dealer cu 5300. Au dat-o o saptamana mai tarziu cu 6000. :(

    00
  11. Făceam şi eu un review frumos la o Fiesta 2006, 1.3 benzină, 69 HP, MANUALĂ!!!!11, fără piele, da’ m-a lovit un X6 mai acu’ o lună şi s-a futat :(

    00
  12. Are cineva peugeot 508 RXH break? Hibrid sau nu… Merci

    00
    • H-ul din RXH vine de la hibrid. Cred ca varianta fara e doar un 508 SW – si cu diferente vizuale, desigur.

      Si mie imi placea, era ceva mai diferit.

      00
    • Nu sunt sigur. Am vazut pe mobile.de varianta 508 break cu logo RXH dar care era doar diesel. Se vede clar si la volumul portbagajului. Din ce am observat eu RXH e varianta înălțată, cu protectoarele acelea de plastic la aripi si cu pragul aferent. In orice caz….imi place mult masina si mi-as dori un review :)

      00
  13. honda si toyota fac masini foarte fiabile, au putine modele cu probleme. Doar ca nu e nimic spectaculos la ele, modelele noi au motoare mai mici cu turbo, mult plastic pe bord, dar cu mentenanta corecta tin mult si bine fara probleme. Modele dupa 2014-2015 au multe optiuni pe varianta standard.

    00
    • ai type-r daca vrei spectacol, tatii. si de 200 si de 310cp. Oricum in gama asta ce spectacol vrei? Comparativ cu golf 5, tot e mai interesant la interior. Plus nu prea se strica.
      Una dintre lucrurile misto la masina asta este ca nu se devalorifica atat de rau.
      PS. Modelul facelift din 2011 arata un pic mai bine in fata :P.

      00
  14. Am si eu un civic la fel. Review-ul este perfect.

    Masina ar fi perfecta daca ar rezolva cateva probleme.

    Antifonare – peste 120 nu te mai intelegi in masina.

    Cutia este etajata prost. A 6-a este degeaba – la 140 ai 4000 rpm ai urla – oeice depasire de la 80 se face cu 3-a si ai impresia ca esti la curse braaaaaaa.

    Materiale proaste inauntru – plastic prost, plus prost. Singura masina pe care am avut-o sa se ia vopseaua de pe sigla de pe volan. (Masina are 70.000 km)

    Vopsea foarte prosta. La 70000 km arata de parca are 200.000.

    Motorul insa este fantastic. Nu am vazut nici un motor care sa se tureze atat de usor si lin la 7000 rpm.

    O masina foarte buna dar care desigur are dezavanajele clasice de la japoneze.

    00
  15. 1.Vad ca nu stii ce e ala V-tec
    Axa cu came este un arbore,el controleaza supapele,cu cate grade se deschide in avans si cu cate grade intarziere se inchide supapa…ea poate fi in blocul motor sau in chiulasa…de el depind fazele de distributie a motorului…pt o putere cat mai mare,axul cu came trebuie sa asigure un avans si o intarziere maxima a deschiderii,respectivei inchiderii supapelor, o inaltime maxim permisa a supapelor,sa se ajunga cat mai mai repede la acesta inaltime maxima,si sa mentina supapa cat mai mult la aceasta inaltime maxima…desigur,toti acesti parametri au niste limite.
    V-tec are intarziere maxima in turatii mari pentru putere si intarziere mai mica in turatii mici,pentru consum.

    2.A fost supranumita ozn din cauza blocului optic din fata care este dintr-o bucata,nicidecum a interiorului.

    3.Am avut Honda,le stiu pe de rost de pe vremea de cand majoritatea romanilor faceau rate la passat b5 ,curgandu-le balele la wallpaperuri cu b6.

    4.Cate review-uri pe sistemul ” mi se pare ca ..” mai vin?Devine obositor

    00
    • Valve, supape, nu-s mecanic pasionat.
      Am vrut sa explic puțin despre ce este vorba.
      Mașina asta motor R, deci are iVTEC care face ce am zis eu, nu este VTEC clasic.

      00
  16. Am vrut si eu 1.8, da’ nu mi s-au potrivit calulele si mi-am luat 2.2.
    Luata la 210000 km, plimbata 10000 (din iulie pana in prezent), am dat banii doar pe anvelope, ulei si filtre si o fulie+bobina de la compersorul AC. Evident ca nu se gaseste doar fulia pentru 2.2, asa ca mi-am facut 3 cruci si am comandat piesele pentru 1.8. Din fericire, s-au potrivit, reparatia 180 de lei + 2 zile de munca si multi sfinti, in loc de 1100 de lei compresorul complet.
    E envervanta vizibilitatea. Am avut passat 2003 break, iar la parcari si vizibilitate, prin comparatie, civicul suge.
    E stupida pornirea, s-au enumerat deja motivele. Bonus, le-a fost lene sa monteze un sistem antiprost care sa nu iti permita sa o pornesti daca e in viteza, sau doar cu ambreiajul calcat.
    N-a zis nimeni nimic despre scurgerile de apa din usi care se infunda si ajungi sa cari cate 2 litri de apa in fiecare usa. Din fericire e usor de verificat si remediat problema la nevoie.
    Motorul e foarte inghesuit. Filtrul de motorina e pus totalmente stupid. Trebuie scoasa bateria + airbox-ul ca sa ajungi la el; optional e nevoie si de un elevator pentru operatiune.
    In rest, numai de bine. Dpdv spatiu interior + capacitate de carat nu-i duc dorul passatului.
    Se incalzeste destul de greu comparat cu nemtoaica anterioara.
    Consum mixt in jur de 7. Brasov – Bucuresti cu mers frumos+AC pornit consum 5.2%.
    Foarte joasa. Nu vreau sa fac offroad cu ea, da’ urcatul bordurilor mai inalte de 5 cm iese din discutie.
    La lista de nice to have, as fi vrut sa aprinda automat farurile la contact si sa le stinga tot automat cand opresc motorul; nici nemtoaica nu facea asta, dar macar aia cand opreai motorul trecea din faza scurta pe pozitii; asta ramane cum o pui si cu motorul pornit si cu el oprit si cu cheia in contact si cu cheia scoasa. Face juma’ din treaba asta cand e intuneric, pentru ca are senzor de lumina, da’ n-am gasit cum sa o conving sa faca asta tot timpul; m-am gandit sa obturez senzorul de lumina, dar evident ca senzorul de lumina e comun cu senzorul de ploaie.
    Mi-ar fi placut sa am scaune incalzite si senzori de parcare; probabil ca gaseam una daca mai aveam rabdare cand am laut-o p-asta; oricum nu-i nimic din ce nu se poate rezolva cu piese din dezmembrari sau din china.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.