Am pornit de la clipul ăsta. Pe nea Mihai nu îl bănuiam oricum de inteligență, și faza asta cu cheile m-a convins.
Dar e interesant ce zice acolo. Că despre asta vreau să vorbim. Despre cum un hibrid consumă mai mult decât un diesel, în toate situațiile. Și că de aia își vând oamenii hibridele, că s-au prins că au luat țeapă.
Ca posesor de coteț hibrid, am păreri. Inițial, voiam să dau o părere la prima mână despre chestii, după care am realizat ceva. Nea Mihai nu e singur în părerea asta. Sunt pline șoselele de oameni care nu știu a conduce mașini. Unii dintre ei se fac vloggeri auto, alții lovesc mașinile de teste prin parcări, alții își iau mașini prea înalte pentru ei și tot așa. Plus, în clip îl menționează și pe ăla de la Mașina Potrivită, altă lumină (omul are un serviciu de verificări mașini, dar face reclamă la CarVertical), care are un coteț fix ca al meu, și consum dublu.
Dar e plin de civili care se miră că mașina lor consumă, pentru că s-au obișnuit să conducă diesel și nu vor să își folosească capul sau să renunțe la obiceiurile vechi de a conduce.
Nu îmi vin acum multe apucături ale șoferilor care se plâng de condus, dar două dintre ele le văd clar și des:
- accelerat când nu ai unde să te duci. se apropie curba, șoferul accelerează sau păstrează viteza și apoi frânează, în loc să ia piciorul de pe accelerație și mașina să încetinească natural.
- mers cu mașina în șuturi. adică nu accelerat coerent, ci pișcat accelerația și frâna aiurea, pentru că ei nu știu că o tonă jumate de metal e greu de urnit de pe loc și ușor de ținut la o viteză constantă.
Are rost să spun că oamenii ăștia sunt toți fani manuală? Și că atunci când dau de o automată se sperie și își fac cruce?
Voi, ce metode de a economisi combustibil la hibride mai știți? Țineți cont că a-i da foc consumă mult.
Suabru Outback 2.5i (aspirata/non hibrida/permanent 4×4) – 9.4L consum mixt Bucuresti / iesit din Bucuresti.
Bucuresti – Herculane – Bucuresti – 7.4L
Nu ma tenteaza o hibrida pana nu face Subaru una care sa ma multumeasca.
Dar probabil cu o hibrida as avea 5L consum.
Si da, trebuie doar sa te uiti in jur sa-i vezi cum accelereaza si la 100m e semafor rosu/coloana/trafic.
confirm. să facă un hibrid cu 200CP și awd și cumpărăm
@Razvan Nu inteleg cum te-ar ajuta o hibrida in drumul tau spre Herculane sa scoti 5 in loc de 7? In Bucuresti da.. ca ai 100 de franari pana treci de 2 intersectii unde recupereaza.. dar la drum lung ce sa recupereze?
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
Zi-ne ca ai Toyota fara sa ne zici ca ai Toyota
@Rares: cam asa. Lexus, dar tot Toyota e, cu bune si cu rele.
Hibrid suv 4×4, motor mare, 200 cp, benzina, consum mediu 5,6 – 6,1
Uite că am eu hibrid (diesel), de 200 cai (197, că sa fiu exact) și cu consum 6.7.
Baieti, eu am rx400h de 280cp hibrid pentru cei care nu stiu, media e de 9.5 in oras din cauza hibridului si in teorie tot pe acolo extern ca merge v6-le mai tot timpu.
Acuma, impartiti la 2 ca e pe gpl si consuma in bani cam cat un diesel mic de 1.5/1.6, poate chiar mai putin cu 1l
Da doar asa consuam un hibrid mia putin ca un diesel, diesel mic, sa ne intelegem ca un 2.0 in sus nu consuma 5 indiferent cat ai merge de subturat cu el
Ford Focus break, Diesel, 2l cutie automată, aveam consumul în jur de 10 în mod constant.
Honda CR-V, hibrid, 2l, cutie automată, mai grea cu vreo 250kg decât Fordul, consum în medie de 7-8.
Acu’ depinde și ce compari, că dacă compari un logan care-i jumate dintr-un RAV4, da, normal c-o să aibă consumul mai mic la diesel.
Nu spun ca este cazul tau neaparat, dar mai depinde si de cum conduci. Iar eu am observat ca oamenii care isi cumpara masini hibride sau electrice incep sa conduca mai calm. Si de multe ori se intampla asta fara sa isi dea seama.
Conduc exact la fel ca înainte. Poate pe autostradă dau un pic mai tare în CR-V că e mai stabilă. Dar în rest nu-s mari diferențe. Ambele automate, nu am modificat stilul de condus.
probabil mergi/mergeai relativ mult in oras; in oras dieselul este „de rahat” din toate punctele de vedere
Nope, am bătut toată țara cu Fordul ăla, nici acolo nu s-au modificat major obiceiurile de condus. Singura diferență ar fi că acu’ 7-8 ani aveam un pic mai puține autostrăzi decât acum.
E amuzant ownership bias la posesorii de diesel cum caută explicații pe datele prezentate.
Da, la o greutate appx. egală, hibrida mea actuală consumă mai puțin chiar și atunci când merg exact la fel cu ea. Dacă aș reuși să-mi mai și „dresez” stilul de condus și să conduc mai liniștit, probabil că aș avea chiar un consum mai mic. Da, la mers exclusiv pe autostradă, hibrida are un consum mai mare dacă insist să merg peste 130-135kmh. Altfel consumul era tot pe acolo. Ah, și am avut appx. 80k km făcuți cu Fordul, momentan am appx. 60k cu Honda. Aș spune că sunt suficienți cât să-mi pot face o impresie despre care și cum consumă, dar aparent comentatorii de internet nu-s de acord ;).
@Radu, eu am o masina pe benzina (motor clasic, nu hibrid) asa ca nu am de ce sa apar masinile diesel.
Dar daca spui ca te deplasai destul de mult si in afara orasului si ajungeai la o medie de 10%, inseamna ca motorul ala de pe Ford Focus este prost de tot.
Tata are un Passat B6, de 2L diesel, care este mai greu cu vreo 300 de kg fata de Focus, si are un consum extraurban de 5-6%. Cand se deplaseaza in oras, probabil ca ajunge si el pe undeva pe la 9-10%.
Sau la el face diferența stilul de condus.
Prezent! Am un diesel acum (C-class break, 2L diesel euro6 cu AdBlue, automata, 4matic aka AWD cuplat tot timpul), dupa ce am avut un 1.6 benzina (aspirat). Singurul motiv pentru care mi-am luat diesel e ca Mercedes nu e neaparat recunoscut pentru motoarele pe benzina (exceptand AMG-urile) si pentru faptul ca nu folosesc aproape deloc masina in oras.
Tocmai am facut un drum de ~3600km, din care 50% autostrada. Am mers absolut legal, cu doar cateva depasiri la viteza mai mare cu 10-20km/h decat viteza legala pe autostrada. Nu sunt vreun sofer sportiv sau ceva, imi place sa conduc in modul confort, de preferinta cu pilotul automat adaptiv. Consumul mediu pentru cei 3600km a fost 5.5L/100km, masina are in specs „kerb weight” de 1733kg, si de data asta era si plina de bagaje. Dupa cum ziceam, AWD cuplat tot timpul – consuma mai mult decat modelul standard.
In oras (in trafic serios) consuma un cinstit 11L/100km.
Deci da, nu stiu cum poti sa ai la un Focus break consum de 10L/100km altfel decat sa o folosesti 80% in oras, sau poate motoarele diesel de la Ford sunt chiar atat de prost gandite..
2 litri diesel cu consum de zece? Trebuia sa i dai foc demult.
La drum extern scoteam cu Fordul 6, urca pe la 7 pe autostrada dacă conduceam cu ~150. Strict în oraș oscila pe la 11-12 în traficul din București. După cum ziceam, consumul pe termen lung la el era appx 10.
Și nu, n-avea nimic motorul de la ea, poate cel mult șoferul. Sau poate că o fi fost de la faptul că vorbim de o mașină euro 5, fabricată în 2011 care la momentul înstrăinării avea deja vreo 9 ani?
Cert e că acum scot consum mixt mai mic cu o mașină hibridă decât scoteam cu aia fără să conduc cumva diferit.
Nu te supăra, dar eu scot 11 l/100km cu sprinter 2.2 diesel automat luton. Cu focus 2l diesel automat ca să scoți 10 trebuie sa mergi ca racheta cu el 😅😅😅
Fix in cazul asta sunt eu.
Am avut un polo 1.2 benzina 2008 pe care l-am tinut pana in 2024. Am facut cu el 185K km si uneori pasagerii aveau impresia ca eu conduc „nervos”, desi departe de mine gandul asta. Aveam consum intre 8 si 12 % , in functie de tipul de drum.
Acum am Kona 2024, hybrid, automata si stilul de condus mi s-a schimbat drastic de cand am frana regenerativa careia ii ajustez nivelul din padele.
On topic, in oras sunt des intre 4.7 si 5.2, pe autostrada pe la 5.5-5.7. Media unui drum in Turcia am avut-o pe la 4.9.
10 mediu mi se pare și mie mult pentru un diesel de 2 litri. Asta era consum mediu pentru un motor de 2.5L benzină, 4×4 de seria 3, automat, cam 230cp
Consuma 15 în oraș, dar mediu per total pe unde mergeam eu era 10. Deci evident, mult în afară.
3L V6 diesel, 265HP 8L/oras, 5L/afara, masina veche de 11 ani, 1800+kg, nu conteaza brand-ul. Am avut, demult, masina cu motor Ford diesel de 2L, cred ca de prin 2007, si intr-adevar consuma in prostie.
Serif, daca scoteai 6 pe DN, 7 pe autostrada si 11-12 prin Bucuresti, consumul mediu combinat (1/3 + 1/3 + 1/3) ar fi trebuit sa fie maxim ~8. Ca sa scoti 10, trebuie sa mergi preponderent in oras.
Am avut C 300 CDI 4MATIC (3l V6, 4×4, 231cp, EU5) si avea consum mediu 7.8. Sigur, prin oras a mers maxim 15-20% din timp.
Cand am zis aici ca Plugin Hibridele sunt o strutzo-camila care aduna impreuna dezavantajele de la de la combustie si de la electrice), am luat minusuri peste minusuri. La ce ma refer? Pai sunt grele ca electricele, basca lumea merge cu ele descarcate deci motorul si bateria sunt balast, stai dupa ele sa se incarce ca majoritatea sunt Type2 deci incarca cu max 5kw pe ora, sistemul hibrid adauga complexitate la un sistem si asa complex. Vorbesc din papucii unuia care are un EV (cu cea mai penibila autonomie de pe piata si anume Mini Cooper SE) si o benzina 2l. Pentru mine au sens amandoua, PHEV nu mi-as lua in veci. Ah, si ce ia foc cel mai mult dintre autovehicule? PHEV-urile.
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
Eeee, mai schimbă prietenii, mai lasă ideea că nemții fac mașini bune și o să înțelegi de ce toyota e nr1 în lume….
Toyota e nr 1 in lume pentru ca lumea isi ia masinile pe care si le permite. Daca Porsche ar fi la pret de Toyota, tu ce ai cumpara? Masinile sunt bune toate, atat timp cat iti permiti reparatia lor.
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
Multumesc Cipper, acum ca mi-ai zis ca-s prost, am vazut adevarul si calea. O sa vand tot, imi iau ceva de la VAG cu 245 de cai si ma mut la bloc. Berceni e bine?
Mie-mi plac maxim astia care stiu ei sigur ca masinile germane nu-s cele mai bune si ca pula mea, toata lumea ar trebui sa se uite spre alte masini. Imi plac pentru ca in mintea lor minuscula oamenii n-ar avea voie sa aiba propriile preferinte.
Posesor de Volvo xc 60 plug-in, masina de 2,2 tone cu 455hp. Mers in exterior fara pic de baterie , consum 8%, ceea ce mi se pare decent. Stau la casa iar in oras merg numai pe electric.
PHEV sunt bune pentru cine sta la casa si naveta zilnica prin oras sau aiurea o face electric, sau pentru cine poate incarca la lucru. Atunci viteza de incarcare e irelevanta.
Or fi struto-camile, dar daca o iei si mergi cu ea mereu descarcata, problema nu e la ele.
conduc doar la vale
Daca ai casa in varful dealului si absolut toate iesirile cu masina incep la vale, nu incarca 100% la priza, ci lasa mereu loc de recuperarea regenerativa pe coborare, un 10% acolo.
In caz ca s-a intrebat cineva cum face o electrica sau hibrida cu bateria 100% cand coboara drumul din Poiana…
Eu am o strategie mai buna: conduc putin si nu ma interesează consumul
Cum are hibridul consum mai mare decât un diesel? Nu are, nici soferii aia care accelereaza si franeaza aiurea nu vor consuma mai mult cu un hibrid decat cu un diesel, ba din contra, hidridul iarta mai mult. Singura varianta ar putea fi mersul constant pe autostrada, doar acolo hibridul nu mai poate fi hibrid, dar si asa, pana la urma tot ajungi in oras.
Am avut un RAV4 închiriat în Norvegia pentru o săptămână și consumul mi-a ieșit puțin sub 5%.
Te-ai descurcat foarte bine, ajungand chiar sub consumul declarat de producator de 5,6%.
Da, dar cum conduceai pe-acolo, având în vedere că amenda pentru mers cu 100 într-o zonă de 70km/h e vreo mie de euro și dacă mergi cu 110 în aceeași zonă nu mai vezi permisul juma de an? (iar peste îți mai pot băga și un pic de pârnaie)
E vorba aia, românii conduc de parcă benzina ar fi 1 leu litrul.
Dacia Jogger Hybrid – consum oras 5.2.
Inainte am avut un Citroen C4 Picasso diesel, din 2008 care consuma un 8 in oras si 6 afara.
Ambele cifre, atat la Jogger cat si Picasso sunt pentru un stil de condus „batranesc”
Toyota CHR Hibrid 2024 – consum 5% in Bucuresti.
Brasov – Ploiesti – Bucuresti consum 4.4% (invers cred ca a fost 5.5%)
Si nu, nu merg ca tataie sa moara coloana dupa mine in spate.
Nea Mihai oricum are un fel retrograd de a fi. Compara consumul unui hibrid si cati km poate face cu un plin de benzina vs touaregul lui care are rezervorul aproape dublu ca si capacitate.
Ce am observat si cred ca e cel mai bun fel de a merge cu o masina hibrid este „pulse and glide”. Accelerezi pana la viteza dorita si dupa ridici picioru din acceleratie ca sa se opreasca motorul iar dupa tii 5-10% din cursa pedalei cat sa foloseasca doar motorul electric. Daca scazi sub viteza dorita, accelerezi la loc si repeti ce am zis mai sus. This works for me. ¯\_(ツ)_/¯
Am incercat si eu pulse & glide sau sa merg cat mai mult pe electric. Dupa o vreme mi-am bagat piciorul si am condus normal, si n-am vazut diferenta notabila la consum.
Da, cat timp ai indicatorul EV in bord incerci sa mergi electric din instinct, dar si daca o folosesti normal si nu accelerezi ca apucatul inainte de curba sau semafor, tot obtii consum bun.
TDI de 1.7tone – 6.1% consumul pe ultimii 4000 km
dCi 2.3 pe un sifonier de 2 tone+. 8.5-9 la suta pe ultimii 40.000 km.
cand ii aud pe cei cu hibride mini sau micro cu consumuri de 7 8 ma apuca rasul.
hibrida este imbatabila in oras; diesel-ul este cel mai economic la drum intins; nici nu ai nevoie de teste – este suficient sa „citesti” felul in care-s construite principial.
Ce aplicatie e in screenshotul din articol? Multumesc!
spritmonitor.de
Range Rover Sport P400e: media overall 8L/100km. Il incarc in fiecare zi.
In oras merg doar pe electric, si in afara merge mixt.
PHEV – pentru cine stie sa foloseasca – aduna avantajele motorului ICE (pot sa fac plinul oriunde, nu umblu dupa statii de incarcare) si EV (in oras am consum benzina 0, pompa de caldura).
Partea de complexitate e altceva, oricum nu e o masina de avut in afara garantiei.
Daca vreti review, +1.
Plugin hybrid-ul este mașina in care bagi bani de două ori, o data sa incarci bateria si a doua oara sa o alimentezi.
Asa am zis si eu, pana m-a luat damblaua si am luat un Kuga Phev. Am 2500 km in 1.5 luni si am bagat benzina de 600 lei. Da sunt 80 la suta in oras.
Las-o dracu! Am in oras de provincie mers constant 3.8l, la 50 km/h pe 8 km. Fac 50 km de oras cu 18 lei. Gratis daca aplici la Casa Verde.
Asa ca stim noi de Golful babutei din Germania cu piata. Ala e cel mai bun.
* vreo 10 l sigur mai am in rezervor neconsumati
Cum zicea cineva mai sus … un hibrid te calmeaza mult, ca stil de condus. Cine s-a luat dupa hibrid si s-a calmat are conumurile alea bune, cine face ca in descrierea din text … da, consuma mult.
Toyota Corolla Hybrid – 2021 – am 75.000 de km si un consum mediu de 4,3 l/100km. Acest consum mediu e compus din 75% drum national, 15% oras aglomerat de provincie si 10% autostrada (concediu in Grecia si prin tara – acolo unde avem autostrada).
O Toyota Hybrid sau ingeneral un full hybrid se cumpara pentru consum, nu mofturi, nu besini, nu accelerari bruste de la un semafor la altul.
Are dezavantajele ei, cu care eu personal pot trai linistit … nu vreau sa „simt” masina, n-am avut masina facuta in secolul trecut sa nu se auda zgomotul exterior, nu sunt meloman cu sunet la calitate de hipster, nu ma dau cunoscator un cutii automate de viteza si nu, nu este o cutie CVT clasica … este un „trans-axle” care mimeaza software ceva ce se aseamana cu o cutie CVT).
A NU se confunda cu un MILD Hybrid, care are „babeste”vorbind are un condensator acolo care mai strange curent si te mai ajuta la radio si poate la lumini … facut special ca sa ia tichetul rabla.
Așa este,.confirm. Mai este ceva, zgomotul. Eu cu Honda gălăgioasă bag revs la peste 5000 sa aud și să simt vtecul nervos, amocul meu cu Toyota hybrid merge zen într-o relativă liniște zumzăita, diferența este uriașă, o mașină te îmbie la racing, cealaltă la meditație
Si eu am Toyota Corolla Hybrid si sunt foarte multumit. Poate la urmatoarea fac pasul catre varianta de 2 litri. In oras pe distante scurte dieselul nu e doar poluant dar nu ajunge in temperatura si iti bati joc de el, consuma mult. Important e ca tu sa iti setezi asteptari de la masina si sa stii pentru ce regim de utilizare o iei. Vrei sa alergi ca un descreierat cu 170 si faci 30mii km pe an? Majoritar extra urban. Dieselul ar putea fi. o optiune mai buna. Eu nu m-as putea intoarce la turbo diesel dupa ce am experimentat fluenta, eficienta si rafinamentul unui Hibrid in oras (Honda si Toyota). Ma bucur ca i-a mai explicat cineva lui Vali ca el nu are mild hybrid ci full hybrid:)
Cel mai bun mod să-ți scazi drastic consumul e să nu mai conduci mașina în București.
dați like and follow pentru mai multe sfaturi de vieață
Mie mi se pare mare consumul pe care-l ai tu. Mai ales ca ai si varful ala de aproape 11, vanai ursi pe Transfagarasan?
Nu am avut de-a face cu hibridele, dar am un unchi care a facut taxi pe un Prius multi ani. Tot timpul o lauda ca ia sub 5% prin oras. Sa fie asa mare diferenta de greutate intre RAV si Prius?
Toyota Prius PHEV din 2013
5.5-6L mers doar in oras, drumuri scurte pana in 5km
4.1L un rezervor aprox 50% urban/rural, fara autostrada. 3.9L cu vreo 3 incarcari la priza.
3.3L in luna in care am mers seara de seara 70Km pe centura Bucurestiului timp de 3 saptamani
5.1L consum mediu in peste 5000Km, concediu in Italia.
Nu merg „la consum”, viteza coloanei sau viteza maxima legala (+9km :))
Am imprumuta-o cuiva care nu a mai condus hibrid si nu a reusit sa scoata sub 6L.
Pai daca tu incarci mai mult e normal ca sa consuminmai puțin combustibil.
De exemplu, eu am un plug in care merg exclusiv in oras si la exterior merg combinat.
Am 13.000 km si consum mediu de 4.1 litri. Dar cum am plecat pe electric pe 0 am avut mediu 7 si mers normal. Vb de ceva de 2.2 tone
E bine ca ai vazut doar consumul in care am incarcat. :))
Masina are 1800Kg
Pe 0 la Kuga max 5 in oras.
Singurele hibride pe care mi le-as cumpara sunt cele de la Toyota pentru ca obtin consumuri semnificativ mai bune bune cu un sistem simplu. Problema mea cu ele este ca sunt gandite pentru limitele de 65 de mile din USA, nu pt cele de 130km/h din Europa, iar dupa cum se plange si Vali, sunt zgomotoase la 130, iar una din putinele mele cerinte de la o masina e sa fie comoda la mers legal pe autostrada. Consumuri afisate pe bord:
Cu W211 E320 am avut 9.9 litri mixt pe 3000 de km din care 75% autostrada, 15% national, 10% oras si 8.9 litri pe 1000 km autostrada.
Cu BMW X5 E70 40d am avut 10.5 litri pe 1500 km de autostrada.
Cu un Yaris hibrid am reusit sa scot 3.3% urban dupa jumate de zi de mers la consum, mi se pare senzationala masinuta, de departe cea mai buna citadina de pe piata.
In rest, mai stiu ca Astra 2.0 diesel merge ca un cur, dar consuma 6% pe national, ca Ford Fiesta Mk5 1.4 benzina consuma 11 urban si 7.5 afara, dar e o masina de 2000 de Euro extrem de fiabila si ca Mercedesul W124 2.0 benzina consuma 15 litri in oras intr-o zi lejera si 10 litri in afara, nu 8-10 urban cum o lauda colegu’ zilele trecute
Am un suv maricel cu nus ce motor audi benzina, 2l, 190cp, asa cum scrie pe hartie. Pe ultimii 3800km zice ca am consumat 9.2l/100km si inclin sa zic ca pe acolo e dupa cum bag si la pompa.
Cu un ford diesel 1.6 am scos cu acelasi stil de mers/distanta, ~7.6l motorina/100km.
Eu zic ca e bine vs bataia de cap/pret pentru un hibrid
pai vezi ca consumul real il afli la pompa, nu din calculatorul de bord, ala aberează grav de obicei.
Ca tot suntem ingineri hai sa facem așa…
Tipuri de hibrid: plug-in (se baga in priza) și mild (nu are conectare la priza).
Din experiența mea mild hibrid este foarte ok la consum in special oraș pentru că ajută bateria mult la pornirea de pe loc, etc. Totuși bateriile sunt relativ mici și nu le poți folosi exclusiv pe electric.
La hibrid plug in hibrid, bateriile pot fi relativ mari și pot fi folosite pentru condus full electric distante considerabile (dar totuși inferioare full electric). Sunt benzina (nu motorina) plus baterie. Din punctul meu de vedere sunt perfecte pentru cei care folosesc mașina foarte mult în oraș dar doresc să facă rareori și distante lungi. Un model cu 90 km autonomie îmi permite sa o folosesc 2 zile (eventual a treia) in full electric în oraș. O încarc la serviciu sau acasă. Când plec nu sunt constrâns la drumuri foarte lungi de baterie, dar consuma mai multa benzina. Am scos până în Grecia aproximativ 8.5%. Zonele aglomerate (inclusiv vama) am comutat pe baterie, in rest electric. La ce mai ajută bateria mare: la condiționarea termica înainte de plecare (din aplicație, fie răcire, fie încălzire).
Personal îmi place in mod deosebit posibilitatea de a mă deplasa în oraș pe electric. Bonus, modelul sport, in care cuplează toate motoarele da cu o adevărat o senzație de sportivă.
Confunzi Mild hybrid cu Full Hibrid.
Mild Hybrid este doar o gaselnita a producatorilor ca sa poata lua tichetul rabla. Este super simplificat si „babeste”, in forme diferite in functie de producator un „condensator”care mai strange ceva curent cat timp masina functioneaza. Consumul este identic cu modelul ICE respectiv.
Full hybrid este ce are Toyota, Hyundai, Ford … un amestec de motor termic si motor electric sau motoare electrice unele cazuri.
@Cosminn. Mulțumesc pentru clarificare.
@CristiX: Zici tu ca PHEV-urile sunt benzina? Te intreaba cineva care a avut un PHEV de la Mercedes, care avea motor diesel (E300de).
Am si eu Toyota RAV4 hibrida (nu plugin), AWD. In oras consuma mai putin decat la drum lung. Aplicatia imi arata undeva in functie de drum intre 6.2 si 6.7 l/100 in oras (Bucuresti). Pe autostrada la 140 km/h cu masina plina iese undeva la 7,5 l/100 (tot in aplicatia Toyota).
Alta tara, alta infrastructura.
C-HR-ul meu are motorul de 2l, 198CP si 206Nm. Cel putin asa scrie in carte. Nu e plug-in.
Regula e simpla: viteza legala plus 10. Amenda nu e mare, 80E, dar vine cu puncte si punctele se aduna la asigurare. Plus ca nu merita deloc o pauza de 2 ani pentru un amarat de 155: https://www.rte.ie/news/courts/2024/0910/1469341-kyle-hayes/
Mixt, autostrada cu limita 100 plus oras, cam 50-50, consumul nu urca niciodata peste 5l/100km si 5 e doar daca e o perioada lunga cu vreme mizerabila. De cele mai multe ori un plin arata 4.8.
Pe autostrada cu limita 130, consumul creste la 5.3.
Pe distante scurt, la modul 3-4km, consumul e urat, undeva 7-8 cand e frig si umed.
Nu am condus prea multe masini diesel, un tractor Opel cu motor de 2l, nou, vreo 6 luni. Avea rezervor mare, imbatraneam la pompa. Dar nu imi aduc aminte vreodata sa fie sub 7 condus mixt.
Si un Ford cu motor de 1.5l vreun an in Bucuresti. Muream de frig in jegul ala si consuma 8-9 daca batea vantul din spate.
adica daca tocmai ma pregatesc de un mild hibrid Vitara de la Suzuki nu e cine stie ce?
Mild hybrid nu ajuta cu nimic indiferent de marca. Cel mult ar scade consumul cu 0.1-0.2L% fata de motor clasic, citește comentariile de mai sus sa te convingi. Variantele mai bune sunt Hev-urile.
cu skoda 1.6 diesel la drum lung cam 5-5.5 in functie de cum ma miscam. cu X1 benzina, cam aceeasi cilindree, phev 6-7. Cu skoda am reusit cand am mers la consum sa scot 4.5 (fara autostrada).
Hibrida recupereaza intr-adevar energie cand franezi dar daca de la inceput conduci ok, fara sa franezi si sa accelerezi aiurea atunci nu prea are ce sa recupereze si ai doar un consum suplimentar dat de greutatea in plus. Ca sa nu mai zic ca pe autostrada recuperarea energiei e aproape 0.
Evident ca atunci cand e incarcata la max si consum din ambele consumul efectiv de benzina e mai mic pe primii 100km dar daca ai un drum ff lung si nu o incarci consumul ajunge mai rau decat la diesel.
Eu cu rapid tot de 1.6 am scot la drum lung 4.1-4.2 mers relaxat (90-110), masina e mai usoara. E clar ca n-am cum sa scot mai bine cu o hibrida, in oras insa se schimba treaba, dar eu nu merg asa mult in oras (70% afara si 30% oras).
Baiatul ala din video si-a facut public pe ideea ca dizelul e suprem si VW e rege si „era mai bine inainte, UE vrea sa ne rapeasca placerea de a conduce dieselare vechi si puturoase” si alte aurisme. E impotriva japonezelor prin definitie pentru ca inamicul lui #1 si motivul pentru care a fost data afara de la atelierul de detailing e fan japoneze. Daca nu esti interesat de VW de acum 3 generatii nu prea ai de ce sa il asculti.
omul se ocupa de vanzari auto, shuri nemtesti cu 300k,
Am o Toyota fix ca a ta. Fac drumuri doar de placere cu ea. Consum 7 (urban-extraurban nu sunt diferente majore).
Hibridul m-a invatat sa conduc economic si relaxat. Cand am urcat in Spring, a fost foarte util, ca ala are autonomie mica si condusul Eco ajuta.
În ultima lună a verii, românii au înmatriculat 9972 de mașini noi, potrivit noilor date oferite de ACAROM. Concret, asta se traduce printr-o scădere de 22.64% față de august 2023.
E destul de nasol. Nu e numai august, e cam tot anul cu -25%.
M-am uitat recent la niste Arkana, Scenic electric… numai plastic… la 35000 de euro cu rable si alte cele.
Eu, Octavia 3, 1.6 tdi, 110 cp
Prietenul meu, Corolla, 122 cp
Ruta Focșani – Constanța
Consum:
Skoda, 4.5
Corolla, 4.4
Nu am mers la consum, ci doar anticipativ.
În oraș, Corolla tot acolo este, Skoda urcă la 6.5
Octavia rules. Si nu e vorba doar de consum ci la cum sta pe drum, cum merge lansat, tot.
pot să mă laud puțin?
am un q7 din 2018. reviziile toate la audi pipera. am făcut revizia de 175 de mii anu’ trecut și plăcuțele de frâna pe față erau jumătate tocite.
le-am schimbat la recomandarea lor împreună cu discurile pentru că discurile aveau marginile ruginite
Doar din banii de revizii iti luai un Rav
Ce produceri fraților de va perniteti mașini de astea ? Mie mi se pare de noaptea minții un RAV4 la 45 000 euro…plm, atât am dat acum 18 ani pe un apartament de 2 camere de 52 mp utili plus balcon de 4mp…
Sau sunteți și voi ca tanti asta : https://www.libertatea.ro/stiri/procesul-care-legalizeaza-atentia-primita-de-un-bugetar-judecator-nu-este-mita-daca-functionarii-si-o-permit-si-au-avut-reprezentarea-ca-e-cadou-5012653 ?
Plm…
Nu stii ca e masina traficantilor ? Ca o arunci din avion si merge ? Da-i 45000 ca se pare ca miile astea au devenit seminte.
@car, e ok, nu trebuie sa fie toate masinile pentru toata lumea. Si nici conceptul de inflatie nu trebuie sa ne fie strain. Nu de alta, dar ma indoiesc ca daca ai 15 mil usd acum mai poti cumpara Texasul.
RaduN, ca să îl citez pe Pătraru, nimic în natură nu creste la nesfârșit…doar prostia și lăcomia oamenilor e nețărmurită… să creștem, să creștem grafice de profitabilitate, prețurile, consumul etc
Și de aici inflație….
A , și încă ceva : întreabă pe cineva care locuiește în Japonia/Coreea de Sud, ce prețuri au mașinile autohtone acolo…că a dracu inflația asta, are preferințe geografice….
@car. hai ca dupa inflatie ai descoperit si conceptul de taxe si tarife vamale. E un lucru pozitiv, zic.
Pai stai, deci inflația e mai mica in Coreea de S fata de Europa ? Că și acum 15 ani un Logan făcut la noi avea preț cât o KIA Ceed, și acum la fel…
Deci prețul coreenei plus taxe ,tarife, ajunge la prețul ‘romancei’… 🤔
Eu cand vad oameni care compara consumul masinii la masini care costa peste 30k euro ma apuca toate alea. Vai am scos 7 cu electrica si varu 7.5 cu diesel din 2001. Extraordinar nene, la diferenta de consum de 2% economisesti 1500 lei intr-un an, tiriac ai grija ca vine concurenta.
un rav de ala e cam 50k, iar o corola e 30k, sa dai atata amar de bani apoi sa te bucuri la 1000lei pe an, trebuie sa fii prea destept
Mitsubishi Outlander PHEV 2020, benzina+baterie de 13kw. Stau in Otopeni, deci deja puteti comenta de mai multe dintre deciziile mele de viata. Bateria tine pana la Piata Victoriei si inapoi. Practic, cand n-am drum in afara, alimentez la cateva luni. Not great, not terrible.
Salut, am avut si eu pe lista un Outlander, insa am primit informatii putin dezamagitoare de la proprietari ai acestui model, unii fiind la al doilea sau al treilea.
Spune-mi, te rog, fara sa ne raportam la un consum mediu, care este consumul unui Atkinson de 2.4 strict la drumuri lungi, mers normal, nu agresiv dar nici la consum, autostrada, drumuri express, nationale, 120 – 140 km/h cu reprize de depasire cu viteze ceva mai mari, 500 – 1000 – 1500 km ?
Tatal meu a avut o Toyota Corolla 2019 TS, 190cp. Fiabila, puternica, mi a placut enorm. Fan hibrid. Consuma mai mult pe autostrada, era ceva mai galagioasa, dar mai rar masini noi cu 120k fara niciun fel de problema tehnica + consumuri record urban si mixt
Voiam doar sa impartasesc un consum de acum 2 saptamani – Golf 8 break 115cp 2.0tdi manuala (masina de firma pe leasing, dont ask). DN1, duminica seara, mers cu 70-90 in spatele unui camion. Facut poza la intrarea in Bucuresti. 2.8L/100km :)). (https://imgur.com/a/LxUXbeQ)
Bmw seria 4, 2.0 turbo xdrive 258 cai, bucurest in jur de 15%, autostrada mers normal 8-9%, dn 6%
RS5,2.9 biturbo, consum mixt 11.Super decent pentru 450 cai 4×4 permanent.
Problema este alta.
Unde conduci si cu ce viteza.
Diesel 3l 386cp
In Bucuresti, unde e omor, 14-15l/100km
Mai mult stau, decat merg.
Pe DN am cca 10l/100km
Pe autostrada merg cu 170km/h cat pot, consum 12-13l/100km.
Eu am consum de 7,3/100 general, pe ultimii 3 ani si 40 000km condusi pe un RAV 4 2.5 hybrid 2017. Vara trecuta 7000km in 2 saptamani. Anul asta 7000km in doua saptamani prin Europa.
Sunt foarte multumit de consumul pe care il scot. Prin oras consuma foarte putin. Pe autostrada urca si pe la 8 si ceva.
Daca cautati aici pe Zoso „Opel Insignia 2011 2.0 OPC Sport Line review” scris de mine, aveam 6.4/100km pe 2.0 diesel. Deci diferenta mare nu e, doar de putere si capacitate cilindrica.
Ce e sub 8.5/9 L la 100km e super bine.
Am avut 3 ani un 2008 citroen berlingo 1.4i benzina si consuma cel mai putin 11%. In rest 13-14. Aici era o problema nasoala.
Am un Berlingo 2018 se la munca si consuma 6.8/100 pe 1.5 diesel.
Eu zic ca 2.5 hybrid 200cai la 7.5/100 e pomana curata.
Eu am 7.2 aceeasi masina din 2016, 80% in oras. Extrem de multumit. Deci consumul pe autostrada poate fi oricat, nu te rupe la buzunar, isi scoate parleala in oras.
Eu vreau plugin hibrid. Cu motor mare. Adica ceva gen rav4.
Crv-ul baga medie undeva intre 9 si 10%. Crv-ul hibrid doar o idee mai mic plus ca ce ma intereseaza pe mine ca reprize de acceleratie 80-100-120 e varza.
M-am obisnuit cu consumul si nu ma plang. Insa am condus plugin hibrid si sincer asta mi-as dori. In oras mers pe electric, in afara dont really care.
Si as vrea sa incetati cu franarea regenerativa ca nu castigati mare rahat din aia. Plus ca frana se simte de rahat in pedala.
Dar ma rog, opinii subiective.
Nu iti trebuie neaparat un motor mare pe benzina pentru ca unele modele folosesc ambele motoare cand accelerezi si pot mentine bateria incarcata permanent, astfel incat sa ai motorul electric disponibil la nevoie.
Nu e placut sa mergi tot timpul cu franarea regenerativa pornita, dar sunt cazuri in care face condusul mult mai lin, de exemplu la coborare sau cand stii ca urmeaza sa reduci viteza. De asemenea, daca mergi pe autostrada intr-o coloana de peste 100 km/h, franezi mult mai rapid din momentul in care ai ridicat piciorul de pe acceleratie.
Sandero 3, 0.9 TCe, CVT.
Am văzut pe grupuri numai plângeri. Papă 10. Papă 11. Papă 12. Nenorocire. La unii papă și mai mult.
5,7 București/Câmpia Turzii și invers. 7,6 în oraș, (e)recte București.
Yup, cred că contează foarte mult să pricepi ce conduci și, mai ales, să pricepi cum conduci acel priceput a ce conduci.
word, aia cu pricipitu’
Urate gusturi au unii cu cotețele astea break, eu nu îmi pot imagina cum te poți uita la un vagon din asta obosit și să îți sclipească ochii. Pot sa ii înțeleg pe aia care cara 2 coșciuge sau 3 porci în același timp intr-un superb break, dar să îți placă așa ceva… Eventual își mai pun un coșciug și pe plafon.
pentru unii, e doar un fier cu care iti faci treaba.
Mi-ar placea un Superb break ca bag bicla in spate mai usor in loc sa o mai pun desupra si mai salvez 2l la consum
N-ai citit frate ca oamenii aveau cand erau mici postere pe pereti cu RAV4 si Octavia, alea dream car. Ei se uitau la Playboy cu Elisabeta Polihroniade si Sofia Vicoveanca.
Volvo S60 e mișto rău de tot.
N-am nimic cu aia care se uita la ele ca la niste fiare, majoritatea le recomanda la orice întrebare, zice unul că a avut un Matiz înainte și că avea loc suficient pentru el și nevastă, dar vrea ceva mai puternic, și vin apoi talibanii astia și îi recomandă Skoda cu volum in portbagaj mai mare decât volumul Matizului tot.
Ok, nu am citit comentariile, asa ca intreb, sunteti constienti ca o hibrida consuma mai mult afara decat in oras ? Mai mult, ea afara pe autostrada, unde electricul este exclus, consuma mai mult si decat una similara nehibrida. Un pic mai grea, motor in ciclu Atkinson, deci mai putini cai. De ex 1.8 de la Toyota are 98cp in loc de cel putin 140 in mod normal.
Acum, eu am un Auris din 2017 cu care fac cel putin 100km zilnic in Bucuresti(Uber).
Consum 5.7 in conditiile astea. Consum facut la pompa.
Pe autostrada cam 8-9. Pe drum national, unde mergi si prin sate, 6-7L.
Eu insa, i-am pus GPL. Asa ca aduceti toate valorile de mai sus cam pe la jumate. Ca bani.
Citeste comentariile…
Zi și tu un 1,8 benzină aspirat de minim 140cp…. Hyundai are printre cele mai puternice motoare aspirate, 1,6 are 122, 1,4 are 109. Dar euro 4, că euro 5 a mai halit niște cai… Așa că nu preș văd un 1,8 aspirat la 140cp…
Toyota are un 1.6, 132cp, pe Corolla din 2019.
Niro, in oras 3.8-4, in afara intre 3.5 si 4.1, depinde de cine o conduce.
Bistrita-Ciolpani, masina incarcata, pe Valea Prahovei, 3.5 si ajung cu bateria incarcata full. Pe autostrada, cam 4~ish.
@Fischerman
1.8 benzina aspirat de pe Avensis avea 147 cp. Valori din astea pentru un aspirat de 1.8-2.0 sunt joaca de copii.
@fisherman: Honda Civic, 1.8l, 142 CP
La 2.5L hibrid eu consum mai mult in oras decat in exterior, inclusiv autostrada. 5.5 vs 6.1 in oras
CHR 2021 2.0 – pe ECO daca ma chinui 3,8-4,2%. Pe SPORT 5,5% (iarasi, cu chin un 5% tras de par) – media pe zi, in oras, aproximativ 30-50 km.
Autostrada ~ 7-7,5% la 139 km/h pe GPS. Alte drumuri around 5,5%.
MINI COOPER S – 12-16 in oras. Depinde de stare – dar nu uiti “placerea de a conduce”.
BMW 630i – irelevant (vandut!)
Intretinere hibrid (revizii si cosumabile, ca in rest (inca) nu cere nimic: ~2000-2500 lei/an la Toyota).
MINI – D-zeu cu mila…
Au rezolvat astia de la BMW Miniul cu versiunea SE. Au scos cea mai stricacioasa componenta, motorul cu combustie.
Am un vecin sofer Bolt. Corolla 2020 hatchback , 1.8 hibrid.
Consum urban 3.8 … am cascat bine gura prin aplicatie sa il verific. Pur si simplu uau..
( trafic de Iasi, nu Bucuresti).
Jos palaria celor ce pot conduce atat de domol incat sa plateasca 250 lei ( plus/minus) pe 1000 km urbani…
Am o mazda cx 30,eskyactivex. Platesc impozit ca pentru hibrid,vreo 15 lei. 186 de cai,2 l benzina,manuala,tractiune fata.
Am mers cu ea la consum,pe judetean,legal,asa cum merge traficul,fara depasiri etc. Probat cu poze,le pot trimite,inclusiv ruta,4.3%. Dar repet,mers la consum. O data in an mergi asa. Poate.
La mers „sportiv” 10.5%
Pe autostrada intre 5 si 8 ,depinde mult de trafic,depasiri,urcare coborare..
In oras intre 9 si 10.
Pe nationale/expres in Austria am mers cam cu 5.5 %.
Per total in 60 k km,imi arata media 6.7 %.
Am avut un golan la birou,acu 6-7 ani,diesel.,1.5…pentru ca m-a certat seful de coloana ca o lasam pornita cand imi luam o cafea de la beniznarie,sa-i fac in ciuda,am facut cu un plin 1000 si ceva de km :)) deci consum de 5 %.
Conduc un Jeep Renegade plugin. Într-adevăr nu e o soluție bună la drum lung (sute de kilometri), consumul e măricel la viteze de peste 100 km (8-9) dar mă ajută la drumurile în oraș, sunt zile când cei 33 de kilometri de autonomie reală îmi sunt suficienți (nu stau în București, thank God). Încă mă gândesc să trec la o benzinară clasică dar condusul pe motor electric în oraș e mult mai plăcut…
BMW M440i, 2021, 3l, 374 cai, 12.8l/100km media 0-45.000km, majoritar bucuresti, numai sport+. Aplicatia imi zice ca am consum mai mare decat 98% dintre posesorii de model.
Drum in afara e undeva la 8.5-9l/100km si in bucuresti 15-18l/in functie de semafoare.
Cel mai mic consum 7.6l/100km, mers in modul eco vreo 40km, dar plictisitor tare si acceleratie de scuter, never again. Vonteaza mult stilul de mers, aceeasi masina, sofer diferit, scoate consum de nu iti vine sa crezi.
Am uitat sa mentionez ca este “hybrid”, 11 cai electric, dar este doar pentru taxe si “boost” la acceleratie in depasiri.
Eu am M340i Touring, consum mediu 9.4 pe ultimii 50k km. Poate fara probleme sub 7, in special daca prinzi un DN unde mergi lejer. Am avut de mai multe ori 7.4-7.5 pe autostrazile din Austria, unde mergeam disciplinat cu 135 km/h.
MHD este absolut irelevant pentru depasiri, stie in schimb foarte bine coasting, permite perioade mult mai lungi cu motorul oprit la semafor (foarte relevant in oras) si, cel mai important, elimina uzura extrema cauzata de pornirile repetate, fiindca acum se ocupa sistemul MHD de asta.
Nu prea ies din oraș cu mașina (6 % ca am drumuri cu dealuri ) . La o călătorie recentă până la Brașov și întors pe dn la dus am condus agitat ( depășiri cat mai multe ) iar la întors am condus calm. La dus a fost consumul 7 , când am ajuns înapoi scăzuse la 5.9 . Corolla 2.0 . Pe Mondeo 2.0 diesel obțineam 5,5 consum dacă drumul nu era aglomerat. Între două plinuri consumul ajungea la 7% pe Ford condus mixt.
Kuga PHEV.
In esenta e tot un soi de japoneza. Sistemul hibrid +cutia eCVT e de Toyota si termicul e de 2.5l de mazda.
In Bucuresti consumul e 5.5-6. Cu cat e mai aglomerat, cu atat consumul e mai mic.
Am fost la mare in we. Dus 6, intors 5.6. In general am mers cu ACC 130. La dus am mai bagat reprize de 160 ca sa scap de retarzi.
Pe un drum Baia Mare-Buc am scos 4.4 la o medie de 70km/h.
Masina te imbie sa o conduci domol fara plecari bruste. Inveti sa franezi anticipativ in limita regenerarii.
Autonomie scot cam 70-80km cu bateria plina fara AC si cam 50-55km cu AC/incalzire.
Ca minus se simte destul de zdravan daca bagi AC-ul sau incalzirea iarna. Puteau sa-i puna si ei o pompa de caldura, dar naah, au pus rezistenta.
Nu te poti baza pe range-ul electric afisat. Daca ai un deal scade cu 5-7 km autonomia, dupa care isi revine.
Rav 4 hibrid, 2.5l benzină aspirat, 222 cp, awd, automată cvt, 6.7l/100km mixt (București). Mers destul de sportiv. Care mama lui de diesel comparabil ajunge la consumul ăsta? Unii sunt plecați cu pluta…
„Mers destul de sportiv.” 0-100 km/h: 8.1 sec
Pulse & glide, accelerare lenta, franare pe distanta cat mai lunga, merg din mangaieri ale acceleratiei practic. Daca e trafic ma adaptez si numai in cazuri stringente calc acceleratia puternic.
Toyota Prius (1.5 l) consum mediu de 4.5-5.5/100 in functie de sezon (indiferent ca merg urban sau afara).
Vara asta am facut un road-trip prin Austria ~2700km, media a fost de 4.7 la intoarcerea acasa. Mers pe autostrada cu tempomat cel mai des la 118/h.
Nu știu boss despre ce vbesti.
Hibrida trebuie comparata cu benzina în primul rand pt ca maj hibridelor sunt benzina plus electric.
Anyway. 330e. 2021.
Consum aberant de mare. O fi din cauza ca o pun pe max boost și merg 0-100 de la semafor la semafor :)))
Încă nu m-am saturat de cei 295cp.
După ce ma satur o sa conduc la consum. Pe distante mici am văzut ca pot sa fac și 6.
Cu un charge electric full am făcut cel mai mult 42 km
Defineste exagerat de mare ca eu n-am reusit sa ajung la 9 cu ea.
Vad ca toata lumea se concentreaza pe consum dar nu zice nimic de fiabilitate : Kia Niro 1.6 self charging hybrid , 140k mile , discuri/frane din fabrica , 0 piese stricate . Nici macar o bieleta, etc. Pardon, un amortizor gaz portbagaj rezolvat pe garantie. Consum vara Londra , clima , maxim 4.5L , o zi cu mai putina clima 3.8/l . Consum LDN – Narbonne , clima, bagaje, autostrada 5.5-6L maxim . A, folosita doar pt Uber .
Las asta aici:
Mi se rupe.
autobuz?
Am de nouă un bmw x5 plug în , diesel nu am avut să stiu cat consuma, cand am luat o n am luat o pentru consum insa am observat că pe autostrada n ai cum să faci economie, merg pe cruise control, pe drumuri nationale e alta problema, se incarca la franare la vale etc. Ca și consum pe autostrada e 11-12 cu viteza legala iar pe drumuri nationale și judetene undeva sub 9 dar nu cu mult. Intre doua alimentari cu bateria descarcata alimentat undeva în Moldova, mers în Maramures și alimentat la Alba Iula, aveam 210 km parcursi în modul electric. Nu s a mai intamplat de atunci insa sunt deacord cu ideea stilului de condus. Nu dorm pe sosea dar nici nu conduc sportiv, spun asta să fiu corect inteles.
Mașinile germane rullz. Punct. Mai ales tdi-urile..sunt cele mai fiabile și au un consum infim de motorina; nu exista termen de comparație la cheltuieli de întreținere, consum, imagine de brand intre ele și conservele alea asiatice..nici nu ai ce sa compari..o râșniță ce trebuie turata in draci, prost antifonată cu un diesel german rafinat, cu plaja mare de cuplu, consum mic, calitate nemțeasca.
Prefer oricand un Cayenne de 3 litri diesel in fata unui rav 4 H, un taycan 3 litri diesel in fata unui cr-v H, un s-class 3 l diesel in fata unei honda civic, un q7 sau q8 diesel in fata unei Mazda cx-5 și un Panamera diesel in fata unei Toyota avensis sau un Tuareg 3 l diesel in fata unui Suzuki Jimmy.
stop trolling
Mbine…dar vezi că mergea…5 din 6 sunt analfabeți funcțional.
În sfârșit, nu sunt pro-diesel, pro-benzina, pro-hybrid sau pro-electric. Indiferent de tipul de combustibil folosit de majoritatea parcului auto din România, nu cred că problema reală e ” cine consuma mai puțin, poluează mai puțin, are țeavă de eșapament mai mare” ..problema reală a parcului auto românesc e că foarte puțini ( procentual și ochiometric, ce vad în sutele de mii de km făcuți la volan) își permit să întrețină mașinile alea așa cum trebuie și acest aspect provoacă mult mai multă poluare decât aia 2 litri de motorină consumați in plus /100 km fata de un hybrid care, se știe, scoate levănțică pe țeavă de eșapament. .
omu` e circar de ytube si a vazut ca naste controverse subiectul si atunce se preface ca e hater toyota…
nici eu nu sunt fan toyota, dar si imi permit sa zic dar pentru ca am 2 in familie (rav4 2018–chr2020)
-fara probleme gen egr, injectoare,dpf
-consum mediu: 6.7 rav/4.8 chr si sa nu uitam ca rav are volum si masa fata de un golf sau a4
-pret de cumparare mare dar si pretul de revanzare mare si de asta prefer reviziile in rep pentru istoric (si da, stau acolo langa ei in timpul manoperei)
nici mie nu-mi plac plasticele, interioarele de 2008, butoanele fizice din 2002, lipsa unei mai bune antifonari dar pot sa traiesc cu asta si oricum nevasta vorbeste mai mult si mai tare decat 2.5 ala aspirat
În context:
https://www.forbes.com/sites/kbrauer/2024/09/12/the-toyota-prius-gets-93-mpg-setting-new-guinness-world-record/
La ultimul SUV aveam consum de 10-15 l/100km.
La actualul SUV, cu aceeasi cai, am facut din Piatra N pana in Bucuresti un consum de 3.9%.
Mers normal. Ceea ce e wow pt un suv.
Asa ca, pentru mine dieselul nu mai renteaza.
PS: masina mea nu e doar hibrid, e plug in hibrid. Kuga 2022 phev.
Corolla TS 1,8 hibrid consum in 70000 km 5,1%, mers mixt, folosita ca masina de familie.
Principala metoda de reducere a consumului e sa nu las nevasta prea mult la volan.
Hibrid plug-in si incarcat doar la priza. Incărcarea bateriei de la motorul termic creste consumul mediu. Dar nu asta e ideea la hibrid, ci ratiunile de mediu si de condus (in depasiri se simte cand intra ambele motoare, mare diferenta).
Suzuki Vitara 2017, 1
6 aspirat, benzina ,consum mixt urban,national,autostrada 5,9%,Suceava-Kavala 1100 km.
Nu am depasit 6% pe autostrada niciodata.
În atenția celor care spun că trecerea la hibrid calmează talpa:
(1) În 3 ani de navetă prin oraș pe 2 roți, cu plecat primul de la semafor, 90% din cei care au încercat ȘI AU REUȘIT să mă depășească au fost posesorii de hibride. Până la următorul semafor.
Cel mai amuzant a fost unul cu o Toyota Yaris de m-a alergat vreo 2 intersecții să-mi spună că nu semnalizez !?
(2) La fiecare drum de week-end pe care îl parcurg constant, observ cum între localități trebuie să se formeze câte o coloană lungă de circa 10-15 turisme care circulă fix cu 70 km/h PE LINIE DREAPTĂ în zonă de 90 km/h.
Vă las pe voi să presupuneți ce tip de propulsie are capu` la coloană.
Întrebare: e bine așa?
Poate o sa ajunga si la noi logica de a calcula costul total de a detine si folosi o masina, nu doar cat costa sa o cumperi. Probabil ca pusi in fata acestui calcul banal multi s-ar gandi de 2 ori inainte de a cumpara cate un cotet cu tehnologie de acu 50 de ani la care producatoru a mai adaugat o banda led de 3 euro si o tableta de 10 de euro marketand-o refresh 2025.
Faceti matematica simpla – vedeti cati km ati parcurs cu masinile voastre de la achizitie pana azi si inmultiti cu consumul mediu ori pretul pe litru al combustibilului. La multi probabil rezulta un cost de cel putin inca o data al masinii.
Hibridele sunt doar o alta teapa data de producatorii clasici de masini clientilor, de care oricum isi bat joc prin toate scamatoriile pe care le fac sa mai traga niste bani. E normal sa ai consum mai mare cand cu fix aceeasi masina pe combustie mai cari in plus non stop o baterie si un motor electric pe care nu le folosesti aproape deloc. Plugin hibridele sunt teapa maxima pt ca evident nimeni nu le baga in priza ca nu au unde sa le bage in priza si ar fi penibil sa se duca la vreo statie de incarcare pentru rahatul de bateriuta pe care il au. Deci functie de tehnologia arhaica or se plimba 99% din timp cu bateria goala, or o incarca tot din motorul termic irosind o gramada de combustibil pt o conversie proasta in electric.
Daca stati la casa…luati tesla fara sa mai stati vreo secunda pe ganduri. Nu exista contra argument rational.
Imi pare rau, doar o mânuță verde am.
Plug în hibrid are o diferenta de putere ce nu poate fi neglijata în comparatie cu clasicele. La acceleratie, cuplul imens face plecarea de pe loc sau accelerarea din mers incomparabile. Că unii vad și minusuri e normal insa diferenta asta de putere în opinia mea face toti banii. În cazul meu cei aproape 400 cai sunt rareori solicitati insa cand ai nevoie de ei sunt acolo, mai ales în conditiile traficului din Ro cand cei mai multi cand se vad depasiti accelereaza.
Plugin hybrid e teapa ca sunt romanii idioti? Frumos. Eu stiu pe cineva care face naveta gratis cu un suv phev ca incarca la birou. Inainte avea acelasi suv 3l diesel si consuma 16-20 in oras.
Desi sunt total de acord cu primul paragraf, aici nu prea ai dreptate. Cand au aparut prima data hibridele m-am gandit si eu ca n-au cum sa fie mai economice decat masinile cu motor cu ardere interna, pentru ca – ma gandeam eu – randamentul total nu are cum sa fie mai bun decat la o masina cu ardere interna din moment ce mai adaugi un subansamblu care are randament mai mic de 100%. Dar faceam aceeasi greseala pe care o faci si tu in momentul de fata: nu luam in calcul diferitele moduri in care pierzi energie cu o masina clasica dar recuperezi macar o parte la un hibrid – cand franezi de exemplu. De asemenea, mersul la viteze mici, in oras, stationarea in trafic cu motorul pornit, plecatul de pe loc samd, cresc enorm consumul unui motor cu ardere interna, pe cand un motor electric nu are deloc problema asta. Daca aduni toate astea si tragi linie, hibridul e mai economic*.
La plug-in hibrid treaba e si mai clara, din moment ce incarci bateria direct de la reteaua electrica si nu trebuie sa arzi tu benzina ca sa o produci; iesi cu un randament undeva pe la 80-90%, nici nu mai are rost sa discutam.
*care da exemplu cu TopGear ca au pus un Prius sa se tina dupa un M3 si drept urmare Priusul a consumat mai mult, nu pot sa-i zic decat ca proasta pendula a fost la curu’ lu’ doamna ma-sa. Dar daca vrea unul sa semnalizeze ca e chiar prost, ii pot explica de ce, no problem.
in completare fata de concluzia lui Ion:
Tesla mode 3 LR, 13 000 km – consumul mediu e 16.2 kWh/100km. 81 bani ma costa kWh deci 13.2 lei pentru 100 km. echivalent cu un consum de 1.9 l de motorina.
Sa va faceti o idee simplific consumul direct in echivalentul in diesel:
in oras 1.3
mediu 1.9
autostrada 2.4 (140km/h)
Masina are 480 de cai, toate dotarile pe care vi le imaginati si 1.9 tone
are 480 cai, dar o calci de două ori și s-a redus cu cât autonomia?
A decretat nea Ion ca hibridele sunt o teapa ca le consuma mai mult soferilor. Gata petrecerea, stingeti becul si plecam toti acasa.
Nea Ion, ne mai informam si noi inainte sa declaram ceva? Hibridele sunt excelente pentru cine merge in oras. Daca mai iesi putin din tara si te uiti la ce taxi-uri sunt prin alte orase mai spalate, vezi ca e plin de hibride. Or fi prosti toti aia si iau ceva ce le consuma mai mult in oras. Noroc cu romanii ca stiu cum sta treaba, sunt interese mari la mijloc.
Hibridele nu sunt alfa si omega, au destule puncte slabe, dar pentru cine le are sunt eclipsate de punctele bune.
@Vali
cat poate sa consume in 2 secunde cat faci o depasire? nu se simte deloc la autonomie. E singura masina pe care am condus-o cu care depasesti la fel de repede ca si cu o moto de 100+ cai. Dar recunosc ca in general merg cu 10 peste limita legala, nu merg ca un tampit cu 190 prin localitate.
Am și eu 2 mașini, nu cele mai strălucite dar îmi pot da o părere:
VW GOLF PLUS, 1.4 TSI, 160 CP. Consum mediu la 1500KM de fix 7% (Bucuresti, bara la bara, DN-uri, A0, A1, A2). Mers regulamentar.
BMW X3 F25, 2.0D, 200CP. Consum Mediu la 4500 KM de fix 7.7%. La fel, mers regulamentar de cele mai multe ori.
Astfel, exista si situatii cand o benzinara consuma mai putin. Evident, nu sunt pe acelasi picior de egalitate. GOLF-ul nu are 4×4 si are cu juma’ de tonă mai puțin, deci nu e cea mai fair comparație.
Am uitat să precizez: Golf-ul este DSG cu 7 trepte în timp ce X3-ul este ZF8, cu 8 trepte.
Vorbim despre consum?
https://postimg.cc/v1Swdf7h
Nu e hibrid.
Pentru mine Volvo S60 ’23 mild hybrid benzină 2.0l 213HP e perfectă. Consumul la drum lung e 4.5-6l, mixt 7-7.5l, oraș 8-9l. Dacă vrei poți consuma lejer +10l cu ea, dar la felul în care conduc uneori pot scoate și sub 5 in afara orașului. Ajută foarte mult faptul că se duce „pe liber” enorm de mult.
Consumuri mari in oras si mixt. Vorbim de masini in 2024. Asa consuma si Dacia 1300 in 1980. Unde este progresul? Tot din punctul A in punctul B te duce, evident cu alt confort.
Seria 3 touring plugin hibrid, 330e. 2 litri benzina 190 cp si inca 100cp electric.
Cluj- Brasov (mers pe medias/tarnaveni) pe modu sport si calcata bine consum 7l/100km.
Cluj – Alba Iulia mers pe hybrid, 130km/h pe autostrada, consum 5.5l/100km.
Plm mazda 3 skyactiv x pe care am avut-o inainte consuma mai mult.
1. Primul Itp, la 3 ani, făcut în urma cu doua zile, cu citire consum și km , 8,86 /100 km , +50000 km, 50:50 urban/ext, mild -hybrid , 3.0 tdi, 286 căluți frumoși, suv audi. 2. Toyota Yaris cross, hybrid , medie plimbări oraș 5.4 l/100 km, scade sub 5 dacă merg în rand. La exterior, am scos și 2.8 l/100km, fără efort. Mi-e greu sa cred ca tehnologia actuala e degeaba si ca e doar strategie de marketing gandindu-ma ca, în urma cu niște ani, fără 15l/100 km în trafic de oraș nici nu discutam fie el motor de 1.5 sau de 4.2.
Am condus ceva vreme VW tdi, de curând am trecut pe Toyota hibridă (greutate, gabarit comparabile). La mers exclusiv pe autostradă dieselul consumă ceva mai puțin. Însă overall, hibrida iese mai bine la consum în condițiile aceluiași stil de șofat (consumul în trafic aglomerat face diferența).
Inteleg ca masina este practica si are un consum bun, dar ce este atat de sportiv la o acceleratie de 0-100 km/h in 8,1 secunde, o suspensie reglata pentru confort, o distributie a greutatii de 60%/40% si o transmisie CVT?
despre ce mașină vorbești?
Toyota RAV4 V 2.5 (222 CP), in multe comentarii se pomeneste de condus sportiv. Sincer, am condus-o si nu prea vad unde este sportivitatea in masina asta. E o masina practica, cu un consum bun, dar nu inteleg „sportivitatea”.
Fecior Mika , rav 4 hyb. 222hp este mai dinamică decît orice suv diesel pînă in 200 hp PUNCT. Dinamica insemnînd nu numai 0-100 ci si 80-120 ; 100-140
@Mika „condus sportiv” in cazul asta inseamna accelerari bruste, frane multe, alte accelerari si tot asa.
mika, e posibil să confunzi condusul sportiv cu mașina sportivă? RAV4 nu e o mașină sportivă, dar având motor de 2.5 și +200CP poți să te dai la ea. iar CVTul, nu ști ce CVTuri ai condus tu, mie nu mi se pare a avea probleme.
@Vali, tocmai asta e problema: se urca in astfel de masini si merg pe strada „sportiv”, in masini care nu au nicio legatura cu sportivitatea. Le merge pana cand chiar au nevoie de sportivitate – o suspensie buna, frane, cauciucuri „sportive”. Nu poti sa conduci sportiv cand ai arcuri cu un spring rate de 30 Nm, posibil progresive, pentru confort. Nu mai vorbesc ca o masina sportiva are de obicei suspensie adjustabila, macar low speed compresion si rebound.
Frane – ca sa intelegi, RAV4 are un singur piston pe etrier (adica 4 in total pe toate rotile). O masina „sportiva”, nu de curse, incepe de la 4-6 pistoane pe etrier, adica tot atatea cat are RAV4 pe toate rotile pe un singur etrier. Iar ca discuri (nu vorbesc de floating discs sau ceramice), poate de pe 18 sau 19 inch, cat are RAV4 toata roata, si asa mai departe.
Deci hai sa lasam sportivitatea, ca o confundam. Si a se observa ca nu ma refer la masini de curse sau track, ci la masini sport „light”.
@Marius, ca sa-ti satisfac nevoia de un raspuns: nu-mi place BMW-ul, dar un BMW X3 2.0d este mai rapid pe 0-100 km/h si 80-120 km/h; 100-140 km/h.
@ev21, ala nu e condus sportiv.
@mika , deci 0-100km/h rav4(222cp) – 8.1 s ; – x3 (190cp) – 7.7 s ;
60-120km/h rav4 – 7,06 s ; -x3 – 7,07 s ;
80-140km/h rav4 – 8,8 s ; ; – x3 – 9,02 s ;
sursa program AUTODATA (solera) . Nu povesti , ca asa am auzit sau ma rog tot felul de abeartii . Ma opresc aici …
Pai oamenii cu pareri de genul asta sunt cu precadere clienti de automobile sh. Cum majoritatea masinilor accesibile sh erau diesel sau benzina si manuale, asa s au format.
Dar intra pe piata hibridele, care sunt si automate prin definitie.
Peste vreo 5-10 ani, „parerea” lor se va schimba radical. N ai ce sa faci, oferta sh va fi exlusiv de hibride automate sau benzinare manuale si asta vor cumpara si ei, ca nu vor avea incotro/altceva. Aceea va fi oferta.
Atunci discutiile vor fi: noul diesel bun(adica hibrid benzina automat) vs masina pur electrica.
Filozofiile vor continua: ce se vinde azi nou, e viitor sh inclocuitor al diesel ului, adica benzina si hibrid.
Dar pana atunci, noi sa fim sanatosi.
Imi aduc amint3 de un clip vechi al lui vlad micusnescu cand poza o masina „bid” la un salon auto, rostita de el asa cum se scrie, cu o abordare de genul: „ce marca mai e si asta, bid ?” :))
Ford Kuga full hybrid, generația a 4a.
Consum mediu pe 5.2km (atât am făcut cu ea) : 5.7 l/100km.
Am făcut de curând un drum de 890 de km. Cu un plin ( când am ajuns Tangerul îmi mai arata 60 km).
Probabil conduc eu ca un moș, nush.
Salut
Pot să fac și eu un mic cometariu despre un hibrid și mai exact despre un coteț mic , Suzuki Swift motor 1,2 benzina consum mediu 4,5% !
Știu că și cotețul este mic dar doar am vrut să arăt că poate avea un consum rezonabil un hibrid!
Va zbateti aici care consuma cu juma de litru mai putin ,intre timp eu cu SUV electric de 580cp scot consum echivalent cu 1.2litri/100km 😂 asta in regim de oras,trafic greu la ore de varf.
Si la drum lung cum e, cat consuma la 130 pe autostrada? Ah, n-ai de unde sa stii.
Strange banii din consul si revizii ca te asteapta alte costuri. Avarii-asigurari, baterie, pneuri, timp pierdut, etc
@Cezar: Da, chiar ca la electrice schimbi bateriile tot la 2 ani, odata cu alea de 12V. Garantia pe baterie e asa, de ochii lumii.
Wtf
Vw jetta 1.6, 101 cp. Oraș 11-13, +/- 2% funcție de trafic, clima, AC, stil condus; afara 6% mers în limite legale, 8 mers mai „sportiv”. Am tot citit/ văzut postări YouTube in ultimele luni. Clar voi trece pe o japoneza. Toyota corola/ch-r sau ts hibrid. Aleg consumul redus cu minusurile japonezelor: tabla, zgomot la viteze mai mari. Plus ca am vazut ca sunt fiabile. 80% din km rulați în București.
Toyota corolla sedan hybrid 2022 – consum mixt 6,5l/100km. Merg normal, nu ma dau la ea, nici măcar plecat în tromba nu mai știu cu e de peste 10 ani. Nu am nimic de dovedit nimănui.
Salut, am avut diesel obosit acum am hibrid la fel de nedormit 😁. Pe exterior consumurile sunt cam la fel. În oraș e diferența cam de 2l/100km.
La consumuri similare în bani, simplitate motor și confort sporit automata vs manuală clar câștigă hibrid.
Salutare! Interesanta postarea, dar la fel de interesante si comentariile.
Eu merg de vreo 13 ani cu un D4D, Toyota Avensis 2.2 sedan. Tanc masina, bine inchegata, interior desi batranesc bine gandit, se aseaza exemplar pe asfalt iar la drumuri lungi mie cel putin imi face o super placere sa o conduc.
Ca si consum am acum 6.7%, aprox. 40% oras (Bucuresti) si 60% in afara. Desi Avensisul este ridicol de rapida pentru greutatea si specificatiile ei totusi nu sunt genul care sa conduca sportiv.
Varsta masinii spunandu-si cuvantul a trebuit sa ii schimb diverse, insa parca tot nu m-asi desparti de masina asta.
Si totusi….tot cochetez cu ideea unui Lexus UX hibrid. Initial ma uitam dupa un RAV4 insa dupa ce am vazut ca preturile sh la Lexus sunt cu aproape 30% mai mici decat la RAV parca trag spre Lexus. Voi ce parere aveti?
Salut. Eu am o corolla sedan 1.8 hibrid si in medie fac 4.8 consum (media la rezervor), dar merg foarte cuminte cu ea. Mi se pare ca un condus de hibrida nu se compara cu unul de benzinara normala sau motoina. iti schimba putin stilul de mers.
Salut.sa punem altfel problema.am adus un golf 3 din germania1.9 tdi alh.cipuit la 140 cp.1350 km pana în România cu un plin de rezervor,probabil 60 litri și am mai făcut 200 km în oraș pana s a aprins becul de rezerva.pe autostrada 130 constant iar în oraș animalic.stiu.masina ușoară ar spune unii.dar unde este progresul în consum fata de o mașină de 25 de ani.
pornește-l și stai 5 minute in spatele lui, cu motorul la relanti. faci asta de 100 de ori și boom, cancer! felicitări, dar cine a făcut economie la combustibil!
In primul rand dieselul este un compustibil care ar trebui interzis pentru turisme. Produce boli grave. Medicamentele se interzic usor, cu asta e greu. Mergi cu motorul si stai in spatele unui diesel econom; lesini in cateva minute.
In al2lea rand eu consuc un hibrid Toyota de 2.5L ( 2023). Consum Buc- Giurgiu ( 70-100 km/h ) – 4.4 L/ 100km. Pana in Grecia consum mediu ( inclusiv pe autostrazi) -5.5 L/100 km/h.
Ideea este ca cei care au masini hibride s-au obisnuit sa le “dea in goarna” apoi se intreaba de consum. Sa-si cumpere electrice si sa le dea in goarna, sa vada cat consuma.
Inca o data, dieselul, oricat de rafinat este motorul, este otrava. Acum ca stim, trebuie renuntat la el in orase!
Hibrida trebuie sa inveti sa o conduci. Poti scoate consum si 4,5-4,7 . Chiar si cu mers in afara. Dar daca noi stim doar sa ținem piciorul pe accelerație….. degeaba iti cumperi tehnologie.
Skoda Octavia 2024, 2.0 tdi, 116cp, 300nm, consum mixt 5,4l/km in 12000km parcursi, din care aprox 7000 facuti in oras. Extra urban, am scos consumuri intre 4.0 si 4,5 l/100km, depinde cat de imcarcata e masina, la 4 adulti, doi copii cu portbagajul full, cam 4,5l/100km, mers strict legal, poate un 10-15km in plus fata de viteza legala prin anumite localitati.
Salut! Eu am doua masini pe benzina, un ford ka 2 aka fiat 500 cu 1.2 8v, consuma in oras aproape 8l/100km, fac doar in oras 5-6k km pe an, a 2-a masina o avem doar de concedii, un accord de 2.4 din 2003, cu vtec real, pe la 215cp, media pe ultimii 2 ani cu accordul este de 8.3l/100km, am fost in concediu in Croatia, 2 adulți si multe bagaje, consum mediu 8 mers normal, limite legale pe autostrada. Am cu ea in 40k km sa zicem 30% oras si 70% extraurban un consum de 9l/100km mediu in ultimii 4 ani. De ce as vinde o masina fiabila care nu imi face probleme, dar consuma cu 3€ mai mult la 100km. Si sa dai 30-40k euro pe o masina, nu mulțumesc.
Hyundai Ioniq plug-in 2019. Consum 4.2 Bucuresti-Sinaia, 3.7 Sinaia – Bucuresti in modul hybrid. Consum Bucuresti mixt in modul hibrid: 4-5%. Consum mixt la 100km Bucuresti cu bateria plina: 2.8%
Toyota corolla 2023, acum are 55k, consum in bucuresti indiferent ca e orande varf sau nu am sub 5% daca merge sotia undeva in jur de 5.5-6.2 (aviz de ce zicea zoso legat de astia care nu stiu sa conduca o masina).
In exterior, regim de autostrada media e undeva la 5.5-6 in functie de cate ori depasesc limita legala sau nu.
Motor 1.8 140cp.
Nu stiu daca sa il apreciez pe individul din clip pentru ca nu se uita pe youtube la altii, ca sa nu fie influentat si sa isi pastreze originalitatea, sau sa zic ca e prost gramada ca nu se uita pe net la cum se conduce o toyota hibrida si pentru ce e conceputa. Vloggerii auto romani isi vand toyotele hibride in timp ce eu stau ca prostu si astept din iunie anu asta pana in fabruarie anul viitor sa vina cotetzul hibrid pentru ca aparent e cea mai vanduta masina crossover SUV din lume. Sa stie vloggerii auto romani ceva ce nu stie o lume intreaga. Tunelurile dacice, chestii de-astea.
Camry,5,5 litri/100km atât afară cât si în oraș.
Audi A4 Allroad 2018 20 TDI
Mixt: în jur de 7 L/ 100 Km
Drum întins RO: 5,8-6 L/ 100 Km
Autostradă în afara țării: 5,1 L / 100 Km (la 140 Kmh pe cruise control)