N-au intrat banii de la PNL, dar iată-mă în postura de a-i lua apărarea Alinei Gorghiu. Tangențial. Doamna a declarat că ar cam trebui să o lăsăm baltă cu revoluția, că e pierdere de timp. Bănuiesc, nu am văzut și am lucruri mai bune de făcut decât să citesc ce a declarat un nimeni politic precum Alina Gorghiu. Un nene se simte opărit de această declarație și îi răspunde.
Am abandonat textul după primele paragrafe, dar e fix ce vă așteptați. Parafrazez: eveniment important, nu trebuie să uităm, nu trebuie să abandonăm lupta, bla bla bla. Nimic, adică.
Dacă era așa de important, poate aflam adevărul despre ce s-a întâmplat. Au trecut 30 de ani, am avut timp destul să aflăm ce s-a întâmplat și cine a fost de vină. În 30 de ani nu am găsit nici un vinovat. Nu am găsit adevărul. Ce mai e de discutat? Ce mai e de spus? Deja e obositor. E o altă pată pe obrazul națiunii. De aia încercăm să uităm. De aia trebuie să trecem mai departe. Că de fiecare dată când ne aducem aminte de Revoluție ne aducem aminte și că vinovații au scăpat, ba chiar ne-au și condus niște ani, au furat și jupuit țara în continuare, ba unii ne dau în continuare lecții de democrație, capitalism și civilizație. Bravo nouă. I-am înlocuit pe Nicu Ceaușescu și Serghei Mizil cu Andrei Năstase, Ștefan Dragnea, Gabi Bădălău, Alin Cocoș și alții. Care ne scuipă din mașinile lor câștigate din muncă cinstită. Hai să fim fericiți. Hai să ne bucurăm că am izbândit la Revoluție. De aia au murit copiii ăia, ca să avem noi oameni noi pe scena vieții. Ah, ce mândru sunt că Alex Bodi și Victoraș Micula ne dau lecții de viață. A meritat.
Sunt mândru că au dispărut pilele și mâncătoriile și acum avem mai multă meritocrație. Where Lambo?
Deci, dacă ne invadează rușii, rămânem să luptăm sau da-i in pula mea ca oricum nu mai au ce lua, ca au prăduit deja tot stimabilii menționați ?
Ramanem sa luptam pe baricade…la Promachonas.
Exista vorba cum ca din tara asta se fura de peste 2000 de ani, sub diverse moduri, si inca nu au terminat de furat.
titlul de revolutionar a fost prima spaga data de Romania democratica. care mai de care s-au imbulzit sa declare cat de curajosi au fost ei la revolutie. avem acum tot felul de eroi pe care sa ii slavim prin scutiri de taxe si diverse beneficii.
dar realitatea e altfel, o gramada de lepre au dat spaga si au dat din coate ca sa obtina acele foloase. niciodata nu va avea cineva curajul sa intrebe ce si cum.
doar cei care s-au ales cu vatamari permanente sau care au lasat in urma familii ar fi trebuit sa primeasca indemnizatie. restul, pot considera ca libertatea este premiul lor.
o gramada de chestii nu s-au facut dupa revolutie si nu din cauza politicienilor care s-au repezit la putere. din cauza masei de prosti care a ales pe unu care „a mancat salam cu soia, ca ei”. si de 30 de ani se voteaza la fel. ma uit la taica-miu la ce emisiuni se uita (politice), nu pot sa cred cat de perfida e propaganda. e atat de bagat in ea incat nu il mai scoate nimeni.
PSD a folosit revolutia ca sa dea titlurile de revolutionar ca mita pentru tot felul de lepre de partid. EI dau titlurile, statul roman plateste.
Au pervertit revolutia in procent de 100%.
Zece ani mai tarziu, cand a venit Fiat, Mercedes si Volvo sa cumpere Uzina Tractorul, au iesit muncitorii in strada si urlau ‘noi nu ne vindem tzara!’. Ulterior, praful s-a ales de Uzina. Totul din cauza propagandei bagate in capetele lor zeci de ani. Oamenii acestia nu aveau cum sa aiba viziune.
Zz, bun comentariu, zoso, bun post!
Da, e timpul ca cei care si-au pierdut un copil, frate, sora, etc in revolutie sa uite si sa mearga mai departe. Si aia care traiesc cu un handicap dupa ce au fost impuscati, torturati de niste securisti care azi au pensii speciale. Sa uitam ca puroiul de coruptie, incompetenta numit pnl a venit la putere dupa revolutie si tocmai ce a marit taxele pt immuri, votantii lor.
îmi pare rău dar NU sunt de acord:
NU trebuie să uităm!
Sa nu uitam ce, mai exact? Nimeni nu spune sa nu uitam, sa stergem din istorie insa poate e timpul sa nu mai creem ceva maret din nimic. Revolutia romana – pomenim si pomenim de ea, 1 000 de morti si de trei ori mai multi raniti.
In al doilea razboi mondial au murit cca 800 de mii de romani – insa peste asta am trecut. Nici o problema de logica aici, nu?
mobutu, daca esti nascut prin anii ’80 ca majoritatea de aici, cand te-ai nascut tu trecuse deja la fel de mult timp de la sfarsitul ww2 cat a trecut de la revolutie pana azi. Nu e vorba de uitat, e vorba de adus aminte la modul istoric, nu la modul emotivo-click-baitist in care se face in fiecare decembrie.
https://romania.europalibera.org/a/revolutia-romana-din-1989/32185165.html
Adevărul nici n-o să fie cunoscut în intregime vreodată. Adevărul juridic în schimb, poate…dacă o se finalizeze vreodată de judecat dosarul revoluției. Apoi se va considera că s-a făcut justiție, că la dreptate nu mai are are nimeni speranță.
Pastrand proportiile, peste vreun an-doi va iesi careva cu mesajul uitarii pentru Colectiv.
Oh wait…
altă mândrie națională.
60 de morți, 2 la bulău lejer, altceva nimic.
@Mihai C – uite o lista cu dezastre in care au murit multi romani, de Balotesti imi aduc aminte si eu. Cum explici ca noi discutam doar de Colectiv cand toate au fost drame, unele soldate cu mai multe victime decat Colectiv?
Sper ca nu folosim o tragedie mai aproape de noi ca sa fim vizibili in cat de indurerati suntem noi si cat de mult ne pasa de asa ceva, nu? Daca e sa ma intrebi pe mine scufundarea navei Mogosoaia si 213 morti a fost mai grava decat incendiul de la Colectiv insa nimeni niciodata nu pomeneste de acel accident sau restul, nu?
https://adevarul.ro/stiri-locale/hunedoara/dezastrele-care-au-cutremurat-romania-ultimului-1803224.html
Cei care au iesit in strada in decembrie 89 si au fost impuscati sunt eroi. Cei care au mers la concert la Colectiv sunt victime.
bosulean – Toti morti, si toti din vina autoritatilor, si nu cred ca parintilor lor le pasa foarte multi de semantica si alte diferente.
bigbear – nu te impiedica nimeni sa faci ceva in privinta celor de la Mogosoaia, avem exemple de tragedii pentru toata lumea, pe alese.
@Mihai C
poti sa fii sigur ca parintilor lor le pasa. Si nu e totuna moartea intr-un incendiu la un concert, cu moartea celor care au iesit sa demonstreze impotriva regimului comunist.
Nu o fi pentru tine, dar pentru parintii lor si pentru multi dintre noi, e acelasi lucru, si anume drama de a pierde pe cineva drag.
Din ce spui tu, pare ca e mai importanta moartea celor din 1989 ca a celor din 2015.
O fi, la scara istoriei, in rest prea putin.
”Dacă era așa de important, poate aflam adevărul despre ce s-a întâmplat.”
Tocmai, că e așa de important, încât nici acum nu am aflat adevărul.
S-au impuscat unii pe altii ca idiotii, asta e adevarul.
Can we move on now ?
Păi da, pentru că „la revoluție au murit doar doi, ăilalți s-au privatizat”
Eu imi amintesc niste ziare ce aveau pe prima pagina cadavre semidezbracate si cusute grosier. Imagini din morga cu mese pline de cadavre si oameni morti impuscati pe strazi. Am incercat sa caut pe internet dar nu am regasit acele imagini in ziarele acelor vremuri. Isi mai amintesc si altii? Aceea era realitatea sau era si manipulare? Eram un copil si m-au marcat profund acele imagini.
Bineinteles ca n-a fost nici un fel de manipulare.
Exista arhiva audio a Europei Libere din decembrie 89, unde de la zeci, sute de morti se trece rapid la mii de morti si la „stive de cadavre” conform unor relatari „am vazut cu ochii mei” ale unor oameni de bine si care, ce sa vezi ,au sunat chiar din Timisoara
Numarul total al mortilor Timisoarei in TOATA luna decembrie 89 a fost de 90 de persoane
O parte din mortii Timisoarei au fost mutati la Bucuresti si aruncati, Operatiunea Autobuzul.
Mi-e scarba.
A uitat lumea 10 August, 1.3 milioane de carantinări forțate, hărțuirea constantă a oamenilor fie că erau la pește, fie că alergau singuri, de nebuni, închiderea parcurilor.
Despre ce vorbeam? am uitat.
Despre revoluție. Oamenii îmbătrânesc, mor. Nu-și mai aduce nimeni aminte frigul, foamea. Deși acestea mai apar din când în când în vreo discuție academică: fie modificarea genetică la copiii olandezi/belgieni în al doilea război mondial, fie rata de supraviețuire, integrare a orfanilor adoptați după revoluție.
Dacă uitarea e bună sau nu, doar cei implicați pot spune, dacă a ajutat sau nu la cicatrizarea rănilor.
Ce nu s-a schimbat însă e autoritatea. Tâmpă, indolentă, răuvoitoare.
Spunem că de Crăciun ar trebui să fim mai buni, și nu doar de Crăciun, ci și în timpul anului.
De Crăciun două gloanțe le-au fost fatale dictatorilor.
Crăciun fericit!
Sunt o gramada de Ristea Priboi printre noi.
Revolutia a fost o mare excrocherie. De asta si-au dat seama cativa imediat, insa erau foarte putini.. Doina Cornea,Blandiana, cand au demisionat pe 23 ianuarie 1990 din consiliul fsn realizand ce se intmpla si ce se pregatea in culise.
Lumea afara era fericita ca se gaseau portocale,casetofoane Fisher, videoplayere Funai.
Stai ca portocalele, casetofoanele si videoplayerele au venit niste ani mai tarziu.
Intai a venit painea fara cartela! Aia a fost prima cucerire a Revolutiei.
Cea mai tare fază a fost cu Milea!
Milea era un ceaușist convins care probabil a refuzat să ia parte la complot și de aia a fost sinucis.
Atât de tare l-au îmbrobodit pe nea Ceașcă încât și ăsta a crezut viceversa.
Și asta n-o puteau face decât puținii oameni în care Ceaușescu mai avea încredere, adică complotul ducea foarte, foarte sus
De fapt s-a văzut și la proces
Singurul pe care il urmaresc pe acest subiect e Madalin Hodor (pe fb si in podcasturi). Omul de o viata studiaza aspectele comunismului si revolutia, asta e meseria lui. Chiar ieri a aparut pe happy fish cu un episod dedicat in care toate fac sens, mai ales partea in care explica de ce nu exista momentul impuscarii filmat, ca au ramas fara baterie pe camera, asta pentru ca nu era ceva programat la ora fixa, ci totul a fost pe repede inainte.
Vinovatul e sistemul creat de comunisti in jurul lui Nicu, poate si fara stiinta lui. Sistem ce are multe in comun si cu prezentul, din pacate.
Fără știința lui?
La ultima vizită, cea din Iran, Ceaușescu făcea barter grâu contra petrol iranian.
Că noi aveam grâu de dat că făcusem economii. Rația de pâine la cartelă era o jumătate de pâine pe zi. Deci avea de unde să dea grâu.
Foarte rau ca urmaresti o singura sursa. In felul asta o sa ai o viziunie punctuala asupra lumii, punctul de vedere al lui Madalin. Cam ca si cand te-ai uita prin gaura cheii, in loc sa deschizi usa.
@Robert, vezi tu chiar și Hodor ăsta e omul serviciilor, de ceva timp încearcă să demonstreze că teroriștii au existat, când ei de fapt au fost o plăsmuire, creată să justifice legitimitatea lui Stănculescu, Chițac și alți satrapi de gradul II și III ai regimului Ceaușescu. Plus ca i-au picat bine lui Iliescu când în toaletă el cu Brucan a decis să-i elimine pe ceausesti.
Nu uit de un articol mai vechi de-al lui Hodor din revista 22 când băga niște elucubrații despre o rețea de activiști/teroriști proceaușescu la Sibiu după 22 decembrie plus ceva scenarită de tip Cristoiu cum că un martor a fost ucis ca să nu dezvăluie procurorului rețeaua de teroriști din Sibiu. Un fals absolut, am căutat prin arhive și ce să vezi, omul mințea fără rușine.
Nu te mai uita la ce zice, minte cum respiră.
Și e și plătit de SRI de ceva timp, acuma a fost deconspirat și a recunoscut cu jumătate de gură că era membru CNSAS și era și plătit ca și colaborator de SRI în același timp.
Omul e un agent provocator si/sau de influență.
E UNA dintre meseriile lui. Că-i polivalent
Trebuie sa ne aducem aminte de acele vremuri pentru ca daca nu era Revolutia in 89 nu am fi avut viata pe care o avem acum. Sa poti vorbi liber, sa poti calatori liber si in principiu sa poti face ceea ce faci azi este rezultatul acelui eveniment plus a oamenilor care l-au facut posibil…
Pentru cei care cred ca Revolutia a esuat si ca suntem cum suntem, un city break prin Chisinau,Odessa,Minsk s-ar putea sa le arate un pic contrariu. Nu spun ca suntem o tara perfecta, dar suntem datori fata de cei care au crezut in acele vremuri ca poate exista si o Romanie libera. Si da chestiile astea trebuie sa ni le aducem aminte intotdeauna pentru ca la cateva sute de kilometri altii oameni platesc cu propria viata pentru sansa de a avea viata pe care noi o avem acum.
Ai fi surprins de cat de bine arata Odessa sau Minsk. O comparatie mai buna era cu Pyongyang sau Havana
Daca nu era Laszlo Tokes, stateam si acum sa il aplaudam pe nea Nicu, la aniversarea frumoasei varste de 104 ani.
Ii datoram tot ce avem azi aluia.
Desigur, unii vor spune ca o revolutie ar fi avut loc oricum, dar nu e nimeni nici profet, nici calator in timp, si pana una-alta, ungurasul din Timisoara ne-a oferit libertatea.
In 2016, Iohannis a decis sa ii retraga singura medalie primita, Steaua Romaniei, pentru ca pitong.
La fiecare aniversare a Revolutiei ar trebui sa ii mai fi ridicat o statuie undeva, un nume de strada, un liceu pe undeva care sa-i poarte numele.
Atata s-a putut…
Prostii.
Dacă nu era Tokes era altul.
În Cehoslovacia toată ” revoluția” a plecat de la niște demonstrații unde a fost ucis un student.
Student care s-a dovedit mai târziu că era bine mersi și chiar avea ceva afinități cu StB-ul. Securitatea lor
Ce dracu e așa greu de înțeles că toate comunismele estice TREBUIAU să cadă?
„Dacă nu era Tokes era altul.” – si daca nu as fi scris clar „Desigur, unii vor spune ca o revolutie ar fi avut loc oricum, dar nu e nimeni nici profet, nici calator in timp, si pana una-alta, ungurasul din Timisoara ne-a oferit libertatea.”…
Trebuiau sa cada, au cazut, ideea era ca in cazul nostru, Tokes a fost catalizatorul, si ne-am pisat pe el.
Josef Botos un maghiar director trupa de dans, aflat in Québec organizează în Canada o expoziție legată de viața grea, discriminatorie, a romanilor de origine maghiara din Transilvania. Alt maghiar realizatorul Peter Deak tocmai sosise din Ungaria cu pozele pentru expoziție. Deak nu vorbea limbi străine, doar maghiara. Un translator a fost găsit în persoana lui Istvan Tokes fratele lui Laszlo, refugiat în Canada După asta, la o masa de Crăciun 88, s-a născut ideea ca doi tipi sa plece în România să-l caute pe Tokes să-l filmeze si explice cum ungurii din Transilvania sunt asupriți și cum satele ungurești sunt distruse, ungurii discriminați, cum orașe din Transilvania sunt populate cu români faptele astea fiind cele pentru care Tokes a fost filat și mutat de mai multe ori la diverse parohii.
Se formează un cuplu de reporteri aventurieri, Michel Clair si Réjean Roy care separat ajung in Ro. Unul direct București, altul Budapesta de unde închiriază o mașină. Sunt urmăriți, somați de securitate, dar reușesc sa facă un material cu Tokes care e difuzat în Ungaria la emisiunea Panorama. Asta după ce difuzarea în Canada nu s-a putut face, nu l-a cumpărat nimeni pentru ca nu interesa pe nimeni despre un pastor undeva în Europa de Est. Dar Maghyar tv se interesează de casete și le vor absolut. Pe 24 iulie 89, după difuzarea la TV ies ungurii în strada nervoși și protestează fata de soarta fraților din România. Ceaușescu nu face valuri sa nu inflameze situația. Asa ca nu-l arestează dar îl vrea mutat într-un sat din Transilvania. El se opune. De aici urmează restul.
Cronologic, Michel Clair și Réjean Roy au declanșat revoluția
Deci le datoram ungurilor libertatea !
Bai ‘daca nu era Tokes’, vezi recentele declaratii ale lui Tokes cu privire la discursul lui Orban de la Tusnad.. Un mic popa papistas. Nu-l mai glorifica atata.
De momentul 15 noiembrie 1987 nu-si aduce aminte nimeni, hai? A aratat tarii intregi CA SE POATE rupe jugul. Stii ce strigau muncitorii? ‘Vrem salariile, vrem mancare, vrem caldura! Jos Ceausescu!’
Sa ne aducem aminte de Timisoara: „Pe 20 decembrie, coloane masive de muncitori au intrat în oraș. 100.000 de protestatari au ocupat Piața Operei (astăzi „Piața Victoriei”) și au început să strige sloganuri anti-guvernamentale: „Noi suntem poporul!”, „Armata e cu noi!”, „Nu vă fie frică, Ceaușescu pică!””
Fara muncitori, Tokes era de mult la 1m sub pamant. Pe vremea aia, muncitorii erau o forta, nu te jucai cu ei.
Vorbesti prostii. Tokes nu era vreun revolutionar, chiar ii indemna pe oameni sa se duca acasa. Revolutia se intampla mai devreme sau mai tarziu ca in tot restul blocului estic.
Nu conteaza intentia sau „daca nu era X, era Y”.
Faptul ramane, Revolutia a plecat de la Tokes, si noi nu l-am respectat niciodata.
Vezi că Revoluția a început la Iași, apoi la Timișoara și ulterior la București. Îți mai amintesc de Brașov 1987. Vorbesc de revoluția de la nivelul poporului, a oamenilor obișnuiți, revoluția care se vede. Nu a început, nici nu s-a terminat cu Tokes. Algoritmul unei revoluții este cam același în toate cazurile istorice, cu diferențe contextuale: toate încep prin apariția unei contra-elite politice (elita de rang 2, dacă vrei) care vrea acces la putere, dar este împiedicată, iar ca urmare aceasta, contra-elita, se organizează pentru preluarea puterii prin mijloace diverse, în funcție de disponibilitatea elitei de la putere de a ceda conducerea statului. Uneori au loc negocieri, alteori lupte violente. De exemplu, în România, contra-elita era formată din intelectualii tehnici (manageri de întreprindere – în principal) ajunși la maturitate profesională în anii 80, dar și mai devreme, dar nu exclusiv din aceștia. Tokes s-a nimerit și el printre rânduri, dar a avut rolul că a reușit (fără să vrea) să mobilizeze masele în Timișoara. Când au început manifestațiile mari din oraș, cazul Tokes era închis. Cei mai mulți dintre cei care au ieșit și și-au riscat conștient viața, pentru că nu se mai putea, au fost români, dar nu asta vreau să evidențiez, ci faptul că nu ai dreptate cu Tokes.
Poate le scrii alora de la Wikipedia care nu au auzit ca Revolutia a inceput cu doi ani inainte.
Revolutia a inceput la Timisoara, o data cu Tokes. Muncitorii de dupa au pornit pe strazi datorita incidentului cu Tokes, le-a dat curaj, au auzit si au iesit in strada.
Nu mai conteaza cine se gandea, cine se pregatea, cine ce impresie avea, cine isi mai dorea.
A fost un butterfly effect clasic.
„Poate le scrii alora de la Wikipedia care nu au auzit ca Revolutia a inceput cu doi ani inainte”
Scrie-le tu și întreabă-i cum de Revoluția Franceză a durat vreo 10 ani și de ce nu a început cu masacrul de la Bastilia, atunci când se sărbătorește.
Totuși, în cazul nostru, am menționat Brașovul mai mult din respect pentru curajul celor au strigat atunci când toți ceilalți vorbeau în șoaptă.
Apoi, revoluția nu este un eveniment istoric, ci un proces istoric ce include o serie de evenimente. Poate începe cu un puci sau se poate termina cu un puci. Poate include lupte de stradă între grupuri ce-și revendică puterea statului, negocieri, puciuri, arestări, revolte populare etc. Unii cred că revoluția a început și s-a terminat în câteva ore. De aceea consider inutilă veșnica dezbatere revoluție vs lovitură de stat, ca să nu mai spun de tot felul de termeni precum revoluție furată, confiscată etc. Mai mult, nici o revoluție din lume nu a început de jos, de la firul ierbii. Niciuna, niciodată. Totul începe cu organizarea. Totuși, aștept un contra-exemplu care să mă facă praf. Dacă mă provoci, monopolizez comentariile cu teorii despre revoluții, cu exemple pe țări și continente. Știu și din practică ceva, dar nesemnificativ, întrucât nu am „cerfetecat” de revoluționar.
Nu mai rezista mult Ceausescu chiar si fara revolutie. Toate regimele comuniste cadeau ca piesle de domino,Gorbaciov si-a luat mana de pe toti … CCCP era in faliment…Lui Ceusescu i-a si spus-o fa mosule un pas in spate, fa reforme ma rog sfaturi fara mari sanse de realizat, sfaturi date ca intre calatorii aflati pe un vapor care se scufunda.
In Albania a fost ultimul regim comunist din blocul estic care a explodat in decembrie 1990 atunci cand 5000 de albanezi au fortat granita si au trecut in Grecia. Deabea in februarie 91 statuia lui Enver Hogea a fost daramata iar in martie 91 au organizat primele alegeri libere . Albania, avea un regim si mai dur ca cel din Ro.Ca si curiozitate, albanezii nu aveau dreptul sa detina masini proprietate personala. Si la ei armata a tras in populatie. Inca o data zic, parere personala, avand in vedere situatia internationala creata in blocul estic, regimul Ceausescu nu ar fi avut cum rezista mai mult de maxim un an.
La cum erau gândite sistemele economice comuniste, nu prea aveai ce reforma.
Singurul care a înțeles asta a fost Deng Xiaoping. Adică mai încet cu gargara propagandistică și să trecem la eficiența economică.
A urmat desființarea CAP urilor și pământ în arendă, desființarea organizațiilor de partid din întreprinderi, închiderea întreprinderilor pe pierdere, proprietatea individuală și la sfârșitul anilor 80 China avea primii milionari.
În dolari.
Mai ține cineva minte de femeile din satul acela din maramureș unde securitatea a cedat că erau gata să intre să-i linșeze? A fost tot în 1989, dar în ianuarie, revolta de la Petrova. Câtă putere avea de fapt poporul dar habar nu avea, pentru că eram la fel de lași ca și comuniștii.
De-asta revoluția chiar a funcționat, pentru că și marii comuniști, cât și securiștii erau niște lași care s-au căcat pe ei când au văzut mulțimea că vine spre ei. Au tras cât era mică mulțimea dar apoi s-au morcovit. Au băgat legitimațiile în buzunar, și-au pus banderola cu tricolor pe mână și la final Iliescu i-a decorat pe toți pentru că i-au dat lui puterea și nu altuia. Și aia a fost.
Revoluția reală (neconfiscată) s-a terminat în Iunie când Iliescu și băieții de la UM215 au adus minerii în capitală să scoată din capul oamenilor prostiile astea cu democrația, cu reformele, cu teroriști, cu justiție, cu lustrații și din astea.
Da, adevărul e că comuniștii din eșalonul doi le-au dat cetățenilor libertate și un pic de mâncare, și considerau că asta le ajunge. La schimb, au confiscat tot ce era economie în țară.
Ăsta a fost contractul social post-revoluție. Noi luăm banii, voi vă primiți libertatea, Ceaușescu glonțul.
Și s-au ținut de deal până și-n ziua de azi. Nu vedeți cum toți politicienii de azi nu înțeleg de ce au românii pretenții la justiție, la autostrăzi, să nu mai fie furați și alte chestii fine.
Au libertatea să plece și asta ei (care se consideră și stăpânii țării) consideră suficient și să zicem mersi că nu mai trag după noi la graniță.
Da poate ne explici la ăștia proști ce căuta Ion Iliescu în revoluția asta reală a matale.
Sau poate nu!
Ion Iliescu a fost la un moment dat difuzat la TV, in momentul cand la sedinta cu usile inchise (documentare exista, s-a filmat pe rupte Revolutia), vocifera ca cum sa lase la putere partidele de opozitie, ‘sa ia strainii tzara’. Sentimentele astea de frica fata de schimbarile radicale au tinut in posturi cheie activistii de partid care controlau economia si justitia, de aceea schimbarile s-au facut foarte greu – populatia a votat in majoritate tot pe fostii comunisti. E greu sa schimbi mentalitati peste noapte. Daca nu era Iliescu era altul, Iliescu a fost exponentul societatii de atunci. E greu sa-ti dai seama acum, dar atunci se pierdeau locuri de munca, era inflatie cu 2 cifre, oamenii vedeau cum devin inutili peste noapte, nu exista capital pentru lansarea de afaceri, porcul ala de Stoica bagase in schema lui piramidala un miliard de dolari (unde dracu’ s-au dus banii aia ?!), vremuri nasoale rau. Oricine cu un pic de valuta cumpara o intreprindere la pret ne nimic. Oamenii vedeau ca ce facusera intr-o viata nu valoreaza nimic. Nu stiu, eu nu pot sa judec generatiile de atunci pentru alegerile facute.
Răspunsul e foarte simplu dpmdv aici: nu trebuie sa uitam și nu trebuie sa trecem peste. Mereu când se întâmplă asta in istorie, istoria are tendința să se repete pentru că oamenii nu vor să învețe din greșeli. La fel cum nu trebuie sa uitam nici Colectiv, 10 august, etc. Și varianta simpla e că nu vrea sa se spună cine sunt vinovații, nu că nu se poate afla sau că e deja prea târziu. Cei care au „orchestrat” atunci încă sunt prea bine poziționati, ei, rudele prietenii lor etc. Comuniștii ne-au condus și în anii 90′ și 2000, chiar daca au fost din umbra, sa nu fie ipocriți. O tranziție nu se face așa de pe azi pe mâine, ieri eram comuniști și luna viitoare suntem toți pro vest și democrație, că unde au dispărut comuniștii aia?
Legat de anchete și de aflarea vinovaților, cum se poate face asta in condițiile in care și istoricii care credeai că sunt cerebrali sunt de fapt pioni ai serviciilor? Uită-te la M. Demetriade și M. Hodor, cei care erau experți pe asta cum au ajuns să predea la academiile serviciilor, și nu vad nici o problema in asta. Crezi că ajungi sa predai acolo așa că ești profesor și îți depui un cv pe site? O mana spala pe alta, sau in cazul astăzi recrutează.
„Galeria lui Rapid nu e membră de partid.”
Kind reminder celor 4 milioane de activiști de partid.
Deja dupa Craciun s-a uitat tot.
Eu imi aduc aminte in fiecare 22 decembrie de momentul cand mi-au suierat gloantele pe deasupra capului, garantez ca n-o sa uit nici surescitarea care era arunci pe strazi! O veselie ca s-a intamplat ceva de neconceput, un sentiment unic ca poti zice ce-ti trece prin cap, o euforie combinata cu surpriza, masinile claxonau, oamenii radeau, se intrebau unii pe altii pe strada de vesti, nu cred ca puteti intelege.. nici daca ar fi castigat nationala cupa mondiala si nu ar fi fost atata surescitare in acel 20-21 decembrie, inainte sa inceapa ‘sa se traga’.
Cumva am stiut atunci ca ceva s-a schimbat iremediabil in bine in cursul istoriei noastre. Si cu toate sincopele, momentumul acela se pastreaza si azi, poate nu va dati seama, insa ne merge bine – NATO, UE, libera circulatie, avem drept de munca in afara, este uau! fata de ce tara inchisa eram atunci..
O fi bine pentru astia mai tineri, si nici macar pentru ei.
Vezi sondajele, peste jumatate considera ca era mai bine inainte.
Pe aia ii doare in cur de NATO si de UE, locuri de munca aveau cu ghiotura, bani, concedii si tot ce le trebuia.
Desigur, cei de azi ii urasc pe aceeia de atunci cu patima, pentru ca asa sunt ei, hateri care isi urasc parintii si bunicii, ii numesc sosoci si ciume pesediste, intr-o disonanta logica fara cusur.
Noroc ca nu vor ajunge in viata vietii lor la putere in politica, si vor disparea in neant, asa cum merita.
Motivul pentru care doamna Gorghiu a vorbit este legat de publicarea cărții lui Andrei Ursu și Roland Thomasson și tot scandalul de la IRRD.
Mai multe detalii aici:
https://youtu.be/P8T6qrxgVUw
Iti sugerez sa tai „iată-mă în postura de a-i lua apărarea Alinei Gorghiu”.
Fie ca…
si zici ca pe americani nu-i intereseaza cine l-a omarat pe jfk, desi au trecut doar 59 de ani?
good point.
Oswald & un SPP-ist american.
https://mokan9997.medium.com/what-if-hickey-didnt-pull-the-trigger-dd9fae6a664c
Sunt singurul care are o problemă (am citit textul un pic mai mult decât Vali) cu sintagma să „mergem înainte”? Nu vi se pare straniu să auziți acest clișeu pe la toate jurnalele de știri, cu varianta „să mergem mai departe”? Atât de straniu încât prezentatorul nu pleacă nicăieri, din studio, de la pupitru, cum te-ai aștepta? Aaa, în engleză este „let us move forward” …to the next subject. Adică ar trebuie să se spună „să continuăm” în loc de „să mergem mai departe”, nu?
Dar dacă prompter nu e, nimic nu e?
Nu e nimic de uitat si nimic de trecut mai departe. Trista postarea si fara nicio baza.
Sunt peste 1400 de oameni arestati si apoi eliberati (securisti).
De fapt ce s-a intamplat e ca s-au acoperit ofiterii de secu, acestia fiind asimilati militarilor si au primit scuza ca asa a fost ordinul.
Se va trece de la sine mai departe cand va exista un minim sentiment de dreptate.
Pana una alta, ramane doar titlul din ’90 din ziar: „Vrem sa muncim in liniste”.
Recomanda podcastul recorder cu Andrei Ursu.
Doar atât și doar pentru cei cu stomacul tare:
https://www.b1tv.ro/inregistrari/condamnatii/17-12-2022
Și partea a doua
https://www.b1tv.ro/inregistrari/condamnatii