Am salvat deja Roşia Montană? Bun, hai să salvăm Transalpina!

Mă mănâncă foarte tare în fund să mă duc mâine la FânFest, să râd iar de ecologiştii de doi bani, veniţi la mese de pimpong, fastfood şi muzică de rahat. Sunt doar 300KM, şi drumul e prost doar de la Alba Iulia încolo. Vedem mâine dimineaţă dacă mai am baterie la iPhone.

Dar, până atunci hai să vă arăt ceva amuzant, de care nu s-a sesizat nici un ecologist din ăsta de doi bani până acum:

Afirmatiile subprefectului survin in conditiile in care autoritatile sunt chemate sa se pronunte asupra cererii unui investitor privat, care a concesionat terenul obstei Bercesti, pe o perioada de 49 de ani, si care intentioneaza sa amenajeze la Ranca o cariera de granit, ceea ce ar insemna si tranzitarea Transalpinei de camioane.

"In acest moment, Transalpina nu este prevazut sa fie tranzitat de camioane sau masini mari, este destinat dezvoltarii turismului. Eu nu sunt impotriva investitiei respective, mai ales ca investitorul va plati taxe primariei Novaci si s-a angajat ca va crea locuri de munca pentru o suta de persoane din zona, dar trebuie sa gasim solutii, atat pentru ca drumul sa nu fie distrus de camioanele ce il vor tranzita cu granit, cat si pentru persoanele care locuiesc in apropierea locului unde va fi cariera, sa nu fie deranjate de dinamitarile care vor avea loc sau, mai rau, sa nu le fie distruse casele", a spus Marcel Romanescu. (sursa)

Bun, deci băieţii fac o mină de granit (care se extrage din aer, dacă nu ştiaţi), şi vor ca primăria să dea drumul maşinilor de mare tonaj, ca nu pot căra granitul cu BMWuri Seria7 înmatriculate în Ukraina.

N-aţi auzit pe nimeni să pomenească de drum distrus sau de munţi nivelaţi, nu? Şi ştiţi de ce? Pentru că nu se folosesc cianuri, deci totul e eco, munţii vor merge la psiholog şi locuitorii vor avea locuri de muncă.

ps: pentru cei care nu ştiu ce e TransAlpina, iată un link.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

17 comentarii

  1. Amuzant e alt lucru – drumul a costat 400 de milioane de euro iar astia vor sa-l strice din cauza unei cariere care costa maxim cateva sute de mii.

    E ciudat cum nimeni nu se intreaba de ce trebuie sa-si dea cu parerea primarul din zona cand el si tot satul lui abia daca au bani sa-si plateasca curentul de pe stalpi. Dupa mintea lor evident ca ar trebui inceputa cariera, insa cand e vorba sa repare drumul – hopa, stai ca nu sunt bani / sa cerem de la buget. Sa ne dea, sa ne faca..

    Si uite asa castiga iarasi „cine trebuie”, ca deh, lucrarile de reparatii costa, uneori mai mult decat drumul in sine. „Sa circule banii, sa creasca economia si sa angajam someri – ce conteaza ca in final ramane o gaura in buget. Aia o acopera Isarescu, ca doar de la el vin banii, nu? Sa se mareasca taxele..”

    Ce mentalitati de sclavi. Culmea e ca dupa aia se mira de ce nu mai exista bani, de ce nu investeste nimeni aici. Pe logica asta ar fi mai simplu sa-i platesti 10.000 de tarani sa sape un groapa, si dupa aia sa platesti alti 10.000 sa o astupe la loc. Reducem numarul somerilor cu 20.000, nu? Vai de mine ce retarzi, faza cu „eco” e doar cireasa de pe tort.

    :)

    00
  2. Ce conteaza un drum de 400 de milioane de euroi, daca zic ei ca vor crea o suta de locuri de munca pentru localnici :). Ba cu ce argumente penibile vor astia sa faca afaceri sa ne f#ta tot, defapt putinul ce-a mai ramas de f#tut.

    00
  3. Ma se pare ca ceva simbure de adevar este. Un inginer din Valcea i-mi explica cand am fost pe transalpina ca drumul cu siguranta e strategic, si e pregatit pentru mare tonaj. Si se vede asta din loc in loc la poduri unde s-au darimat podurile vechi si se pune o tubulatura din beton, care cica rezista la trafic greu. Domnul zicea ca drumul a fost facut la recomandarea NATO.
    Acum ca o fi nato sau uni care care cu bascula, ce mai conteaza. Oricum nu rezista mult. Dar pina atunci se umple de peturi si gunoie.

    00
  4. Nu stiu cum sa-ti zic, dar deja circula camioane pe acolo.

    00
  5. Care-i rostul sa faci un drum care nu poate fi exploatat comercial?

    00
  6. Nu vrea cineva să salveze și Munții Apuseni din mâinile ecologiștilor nepăsători?

    00
  7. Ma mir ca nu au comentat si ca se face un drum prin munti, dar de partea cu deschiderea minei si stricarea drumului chiar nu stiam. Ar fi trist dar pe activisti se pare ca ii intereseaza o singura zona…oare au alte interese pentru aurul de acolo ?

    00
  8. Probabil ca vor circula cateva camioane pe acolo, cel putin cele cu lemne. Arbori vor mai fi taiati in toata zona aceea, asa ca din punctul asta de vedere nu-mi fac griji. Acum, despre cariera… nu stiu ce sa zic, dar cred ca o cariera care ar duce la stricarea peisajului nu e binevenita.
    Asa arata transalpina in urma cu o luna: http://inromaniasepoate.blogspot.com/2017/08/transalpina-cea-mai-inalta-sosea-din.html

    00
  9. Ieri am fost pe Transalpina… Circula deja camioane in draci… unele sunt ale constructorului Romstrade, altele sunt cu lemne… iar altele dracu stie cu ce.

    Poze de pe Transalipna de ieri aici:

    00
  10. Problema este ca ecologistii nu se sesizeaza pentru ca nu e in interesul lor. Rosia Montana are mult mai multa vizibilitate, si fraierii pot fi mult mai usor pacaliti sa faca donatii care sa intre in buzunarele ecologistilor

    00
  11. Vali, cred ca nimeni n-a sarit deocamdata de cur in sus pentru ca nu se stie ce vrea sa faca ala acolo. Oricum, oricat de mult imi place mie Transalpina, imi dau seama ca asfaltarea drumului va duce la distrugerea zonei alpine, pentru ca romanasii doar asta stiu: sa distruga. O cariera in plus sau in minus ce mai conteaza…

    00
  12. In urma exploatarii granitului ramane o groapa nu un lac de cianuri.

    Problema mare e ca România își permite să ofere altora resurse de subsol strategice (aur, petrol, litiu, cupru) în condițiile în care aceste materiale sunt din ce în ce mai scumpe pe piața internațională iar luptele pt resurse tot mai multe. Vezi (Libia, Nigeria, Cote d’Ivoire, Irak, Afganistan, Ghana)

    00
  13. Doar nu crezi ca acei ecologisti chiar sunt interesati de salvarea rosiei montane. aia-s doar interesati de sumele de bani care le vin in organizatii din partea anumitor oameni care nu vor de fapt ca aurul sa ajunga in alta parte decat in buzunarele lor.

    00
  14. Rosia Montana a fost un subiect dezbatut atat de mult pt ca e la moda sincer. Nu am crezut nicio clipa ca ii vrea cineva binele, in afara de rosieni evident. Oamenii aia stiu ce-i mai bine pt localitatea lor si asta nu ar trebui pusa la indoiala!

    00
  15. Vedeti sa nu fugiti si voi de la gazde fara sa platiti noptile de cazare asa cum au facut „ecologistii” lu’ peste cand au mai vrut sa salveze si alta data Rosia Montana :))
    Vai de mama lor de rosieni

    00
  16. Salvati Rosia Montana lasand-o in pace! Nu chinuind-o cu decizii peste decizii, decizii in dezinteresul rosienilor si celor din zona respectiva.

    00
  17. Ironia face ca sunt chiar din Novaci, Judetul Gorj.

    N-are nici un rost sa mai salvam Transalpina; Ranca nu mai poate fi salvata. Poate te duci o data @zoso – pe locurile pe unde am crescut, au construit vile cu latrina in drum, printre care n-ai putea trasa nici o linie dreapta.

    Soseaua dinspre Novaci spre Ranca ducea catre cer. Acum, duce catre un sat de vile roz-verzi-galbene-albastre-portocalii.

    De aia se poate sa treaca masini cu gabarit depasit; oriunde ai conduce pe drumul ala, nu mai duce unde voiai sa mergi.

    PS – si nenea care le-a dat voie a fost prietenul mamei din liceu.

    Go mum?

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Pun clipuri pe Youtube