M-am uitat la jumătate din interviul acordat lui Moise Guran de către Gruia Stoica, șeful Grupului Feroviar Român, câștigătorul licitației pentru cumpărarea CFR Marfă și mă izbește un deja-vu: omul se împleticește în vorbe și explicații. La fel făceau Ovidiu Tender, Corneliu Iacubov, Gigi Becali și alții. Oamenii care construiesc ceva nu au asemenea poticneli. Nu au frisoane. Dacă e afacerea ta, construită cu muncă și sudoare de tine, o știi pe de rost. Te scoală cineva din somn la 3 noaptea și te întreabă ceva, nu te bâlbâi ca un copil.
E evident pentru toată lumea că e un nene luat de pe stradă și pus acolo, ca să ascundă adevărații băieți din spatele lui. Și refuzul premierului și ministrului interimar al Transporturilor Victor Ponta să își pună semnătura pe contract întărește afirmația că e doar un alt chelner, ca Tender, manevrat din umbră de cineva.
neeee nu e un nimeni …stiai ca hotelul ciucasul din poiana bv e a lui , de ani de zile ? L-am cunoscut . E doar un fel de GB , dar cu super relatii unde trebuie
Eu nu cred ca e cineva in spatele lui. Pur si simplu asa vorbeste un om de afaceri, in special in conditiile in care jurnalistul este oarecum ostil.
Insa nu stiu la ce sa ne asteptam, poate doar a facut niste „parteneriate” convenabile, dar asta nu inseamna ca nu se pricepe. Stiam ca e asociat la una din firma cu fratele lui (care are un alt nume de familie).
E printre cele mai triste lucruri asta. Cu cata nepasare se joaca cu vietile a mii de oameni si cu securitatea unei tari intregi. Si daca or sa o faca lata tot noi platim cand Renault se muta in Algeria ca acolo functioneaza trenurile. Chiar trist.
E greu să treci de la vînzarea de fier vechi la cumpărarea de fier vechi. De aici ezitările.
O supozitie:
-GFR tinteste sa conecteze piata europeana cu cea asiatica, in special Kazahstan, coridor pe care ar intra mai mult de x% din petrolul necesar europenilor (a spus asta Gruia Stoica in interviul de mai sus)
-ce transporta cel mai mult GFR si CFR Marfa la momentul actual?…exact, petrol;
-cine ar avea cel mai mult de castigat din toata afacerea?….deopotriva exportatorii de petrol din Kazahstan (si tarile ”stan”) si companiile europene ce importa petrol de acolo, asta pentru ca vor controla in mod direct costurile de transport;
-intrebarea finala: -cine este omul de afaceri roman, cu cele mai bune relatii de afaceri in Kazahstan, si care si-ar permite sa investeasca rapid in proiectul asta gigant?…un singur nume imi vine in minte, are initialele D.P.
…doar zic
Are pupilele dilatate, o fi de la ochelari? :))
Moama ce le invarte si le coieste!
Multi oameni destepti nu isi pot exprima coerent ideile. Nu zic ca aici ar fi cazul.
e un om cinstit se poate vedea pe fata lui… e un pic speriat insa de toata tevatura asta in presa si de atacurile lui Basescu…ii e frica sa nu ajunga dupa Becali.
Lasa ca Patriciu vorbea bine si tot la faliment a ajuns.
Esti tu rau ma, omu a muncit mult pentru averea lui de peste 500 mil euro, mai ales cand a incheiat contractul cu statul sa cumpere toate vagoanele CFR noi si sa le dezmembreze ori sa le revanda la stat pe niste sume de iti intorc stomacul pe dos.
Probabil ca asa se intrebau oamenii si despre Henri Ford acum vreo 100 de ani…
Dupa parerea mea, oricat de „prost” sau „hotz” l-ati considera, omul a ajuns, totusi, ca si Tender, sa conduca (se pare bine) o afacere. In plus, fara sa fiu foarte atent la el, inteleg ca deja deschide ochii si la exterior. Nu cred ca e cineva in spatele lui, ci cred ca a stiut sa se inconjoare de oameni destepti, ceea ce e altceva.
Daca am trece de „capra vecinului” si de panseuri lejer jignitoare poate ati reusi sa vedeti totusi ca e unul din capitalistii puternici ai Romaniei. Evident, ca toti capitalistii care se respecta are bubele lui, si nu cred ca e cazul sa il intrebam cum a facut primul milion, dar omul da salarii azi la 9.000 ( noua mii) de oameni. Asta inseamna un sfert dintr-un oras ca Mangalia, de exemplu… Mai ganditi-va la asta inainte sa va umpleti de venin.
Si nu, nu il cunosc, nu mi-e prieten, nu m-a platit, ba chiar sunt suparat ca n-a vrut sa finanteze Rapidul
@BogdanT: erau articole despre cum tender nu știe nimic despre ce se intâmplă și era manevrat de iliescu. probabil că in ultimii 10 ani a avut timp să invețe.
Semnal Orange cu probleme în toată țara de câteva ore.
Vali, poate ca da, ar fi fost trist daca ar fi ramas la acelasi nivel, patea ca becali. Maimuta aia n-a stiut sa evolueze, nici sa faca afaceri, pe tot ce a pus mana a falimentat ( pana si pretul pamantului e in scadere ).
Altfel, repet, cred ca nu e nimeni in spatele lui, ci mai degraba multi oameni destepti in jurul lui. Iar asta inseamna evolutie.
Nu e neaparat cineva anume in spatele lui. Pur si simplu omul a fost ajutat de sistem sa construiasca o afacere, pentru ca apoi sa contribuie cu sume imense de bani cand si unde trebuie.
E destul sa aruncati o privire peste inceputurile GFR-ului. Chiar nu se intreaba nimeni cum a ajuns omu asta sa aiba un fel de sistem paralel de transport feroviar? Asa pur si simplu prin miscari inteligente de business ajungi sa detii asemenea active foste ale CFR Marfa? Ajungi sa preiei contractele CFR Marfa asa pur si simplu pentru ca esti un mare business man? Oare cum de CFR Marfa era pe profit si mergea foarte bine si dintr-o data a aparut capusa GFR si brusc CFR-ul s-a dus in cap? O fi pura coincidenta.
Reteta e simpla. Partidele, politicienii au nevoie de bani pentru campanii electorale si in general pentru a se imbogati apoi. Ei nu isi pot transfera pur si simplu avutia statului in propriile lor conturi pentru ca ar fi prea evident si ar ajunge prea repede la parnaie. Astfel se nasc „oamenii de afaceri” in genul lui Gruia. Politicienii (sistemul) le transfera prin diverse cai bani si „oamenii de afaceri” la randul lor cotizeaza cand e nevoie si catre cine e nevoie. Cum s-a evaporat datoria CFR Marfa de 400 mil euro exact dupa ce licitatatia a fost castigata de Gruia? Printr-o decizie politica. Doar nu credeti ca politicienii au facut asta de dragul lui Gruia. Prin miscarea asta, practic, ei si-au asigurat 400 de mil de euro bani pt campania electorala ce vine la anu si multe alte contributii pe care Gruia urma sa le faca. Basescu a intrat pe fir si le-a dizolvat uneltirea. Si USL-ul i-o fi dizolvat la randul lui alte sifonari pregatite de Basescu. Toti au nevoie de bani de campanie. Toti vor sa isi asigure batranetile.
Sa nu credeti ca dintr-o afacere curata va da cineva vreodata bani partidelor pentru campanii electorale. Reteta e veche si se practica peste tot: banii statului sunt sifonati prin decizii politice catre oameni de afaceri, care oameni de afaceri intorc banii catre politcieni. Riscul e ca la un momentdat risca sa fie plimbati prin tribunale si rareori chiar prin puscarii. Dar nah, pactul cu diavolul nu poate avea doar parti bune. La noi inca nu s-au inteles capeteniile sa nu se mai toarne unii pe altii. Si in plus inca fac masinatiunile astea la modul ghiolban. Incet incet se vor perfectiona si ei.
GFR, ca și restul companiilor feroviare, este subenționat de sat, pentru transporturile de călători, cu până la 95% din cifra de afaceri, doar nu-și imaginează cineva că trenurile acelea goale aduc profit mai mult decât trenurile aglomerate ale CFR.
Cine e în spatele lui? Păi, oa să vedem, cine a decis subvențiile, cine le-a mențiut, care, cum și-a schimbat mașina de două ori în cinci ani…
in ro, ORICE mare om de afaceri nu poate sa isi aduca afacerea de la firma de apartament la firma nationala fara sprijin politic. este imposibil. si nu numai din cauza ca oamenii de afaceri de-abia asteapta sa se incurce cu politica, ci pentru ca esti obligat sa alegi o tabara sau mai multe. OBLIGAT!!! nu este loc de discutii, de negociere, stai sa vedem, poate data viitoare… nu exista. ori esti cu politicul si la un moment dat te sprijini pe niste mai mari din politica ori dispari sau te multumesti cu chioscul de la parterul blocului. cunosc o gramada de mari afaceristi care sunt satui de mizeriile din politica la care trebuie sa participe – dar nu prea mai au loc de intors.
Te mai balbai si cand ai multi scheleti in spate si iti este teama sa nu spui ceva ce ar putea fi un fir catre dezgroparea unui schelet
@robintel informeaza-te inainte sa deschizi gura. GFR nu transporta calatori
Eu nu cred ca e nimeni in spatele lui. a vrut sa fie mai discret si este necunoscut opiniei publice, dar in lumea afacerilor e un om mult mai puternic decat unii milionari de cancan. Incerc de mult timp sa il aduc la tv si probabil n-as fi reusit daca n-ar fi fost atat de atacat in ultima perioada. Si da, e emotiv, ca n-a mai fost decat o data la televizor si nu intr-o discutie de profil, cu intrebari punctuale. mie mi s-a parut ca s-a descurcat cat de cat bine. interesul lui acum este sa calmeze lucrurile ca sa obtina finantare, nu sa se scuipe cu politicienii pe la tv.
@Moise: finanțarea a obținut-o hrebe, dar nu poate fi eliberată decât cu condiții.
cred ca il supraestimezi pe hrebe. nu mai e ce a fost.
Mare om de afaceri acest Gruia Stoica … a cumparat hoteluri prin diverse statiuni montane, le-a ipotecat pentru imprumuturi la banci si apoi le-a abandonat … sa se spele bancile pe cap cu ele.
Gruia Stoica n-are bani dupa cum se vede sa cumpere CFR-ul, da e baiat destept ! Nu-i prost deloc !