Dacă e gratis, e mai bun!

gratis

Ăsta e marketingul pe care îl refuz la raft. Ăla în care sunt două legate împreună la PREȚ BUN când luate separat sunt mai ieftine. Ăla în care cu 33% gratis e mai scump decât ăla normal. Ăla de care ne-am lovit toți.

Nu neg că sunt și reduceri reale. Sunt. Multe. Dar…

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

54 comentarii

  1. Imi place ca exista legea aia care-i obliga sa afiseze pret pe kilogram/litru/whatever cantitate si asta te ajuta sa identifici adevarata promotie.
    Asa am observat ca Milka aia mare de tot, e mai ieftina decat Milka obisnuita de 4-5 lei.

    00
  2. Continutul e gratis, platesti doar diferenta de ambalaj :))

    00
  3. Păi n-ai învățat până la vârsta asta că nimic nu-i gratis!?

    00
  4. Carre fur?

    00
  5. probabil baietii de la Nivea chiar au dat cei 33% gratis, dar baietii de la carrefour au zis ca n-ar fi rau sa mai traga ceva

    00
  6. (|11.5-9.75|/((11.5 + 9.75)/2))*100 = (|1.75|/(21.25/2 )*100 = (1.75/10.625)*100 = 0.164706*100 = 16.4706%
    aproape fix la jumate din 33% (in caz ca nu am gresit ceva pe la calcul/formula)

    00
    • deci, aia 33% care-s gratis costa cat matematicianule?

      00
    • doar te-a complicat.
      inmulteti 9.75 cu 1.33 si compari cu 11.5

      00
    • NOU
      #11

      Mersi Boss, am trecut și planșa asta.

      00
    • @dfx
      E si vina Nivea ca a asociat acelor produse coduri de bare diferite, daca aveau acelasi cod aveau si acelasi pret iar promotia era corecta.

      BTW> cei 33% „gratuiti” costa 1,70 lei.
      Chiar daca nu se respecta promotia pretul mai avantajos este tot al flaconului de 200ml (cel cu 33% afisati).

      Exista o lege care interzicea promotiile cu GRATIS.

      00
  7. Ești prea gentil. Asta nu se numește marketing, ci japca. Sau hai sa-i prostim pe prosti.

    Și as mai adauga, obraz gros, lipsa de respect pentru cumpărător și timpul lui, ca trebuie sa stau intruna sa calculez cat face gramul, litrul, metrul de produs în fiecare caz, ca dacă am încredere știu ca se găsește un puțoi care vrea sa mi-o însele pentru 50 de bani, ca asa se construiește relația client retailer, sau client brand.

    Eu când vad de astea schimb brandul. As schimba și magazinul, dar nu prea am opțiuni, ca toți fac la fel.

    Niște țărani.

    00
  8. Cati ml are ala fara 33% gratis?

    00
  9. Reclamatie la protectia consumatorului? Sau doar ne plangem pe internet?

    00
  10. Zii Nivea si trage apa.

    00
  11. Pai e gratis gazul boss, dar te costa ambalajul (ca-i mai mare), doar nu vroiai sa iti vanda antiperspirant vrac…

    00
  12. Idem Auchan ieri.

    Ariel pernute, cutie 15: 17.xx lei. Oferta: cutie 30 pernute 43.xx Lei

    Say whaaa ?

    00
  13. Cel mai probabil producătorul în sine chiar îl vinde pe ăla mai mare la preț de d ăla mic… magazinul a făcut mânăria, să își crească profitul

    00
  14. Cea mai cinstită promoţie am găsit-o la o bere la doză într-un supermarket de cartier: preţ vechi 2,65 (tăiat) – preţ nou 2,65.

    00
  15. NOU
    #27

    auchan sunt hoti

    00
  16. Dar ce?
    E o practica normala pe la noi, toti vor sa faca cate-o agerime de-asta.
    De-asta am invatat mecanica, tinichigerie, inginerie electrica, instalatii, calculatoare, tamplarie, etc.

    00
  17. Fara a minimaliza abordarea de kk a magazinului, pretul pe unitate e mai bun la ala mai mare …

    00
  18. 11,50 / 200 = 0,0575 lei/ml
    9,75 / 150 = 0,0650 lei/ml

    00
  19. NOU
    #33

    In Carrefour am observat asta pachetul de mai multe lucruri e mai scump decat luate separat. –> ilogic

    Asta mai ales la Scutece , Mancare , si Produse de ingrijire.

    00
    • Toate magazinele adopta tactica asta. Am intalnit situatia penibila in care scoti berile din bax si lasi ambalajul baxului la casa…
      Solutia vine de la numarul de reclamatii catre ANPC. O amneda nu-i doare; insa 10 sau 20 trebuie a le dea de gandit…

      00
  20. Din perspectiva cumparatorului intradevar matematica lor da cu virgula. Ca si comerciant/importator e totusi greu de evitat asemenea situatii – produs cu gramaj/volum mai mare intra la acelasi pret in EUR/USD, dar din diferenta de curs rezulta un pret diferit intre doua loturi. Sau ar putea fi cazul cand pretul de lista al produsului creste in timp, dar comerciantul vinde vechiul lot la pretul vechi. In acest caz lotul nou vine pe conditii actualizate.
    Se poate rezolva prin ajustari de pret, dar cand ai un inventar cu 50000+ de produse diferite (si acel deodorant cu 33% bonus are cod de inventar diferit) este destul de dificil de executat.

    00
    • Dacă iese nașpa din diferența de curs nu îl pui la vânzare, sau îl pui la vânzare doar pe ala mai scump dacă te roade sa maximizezi profitul.

      Orice scuza tehnica ai avea, atunci când pui la vânzare o chestie care induce ideea de „mai ieftin”, economic, chilipir, raportata la aceeași marfa ambalata în alta cantitate, care sugerează „prețul întreg, fără reducere, fără partea gratis” -ești mârlan, sau incompetent și primul angajat care ar trebui concediat, dacă îți respecti clienții e agentul de marketing sau merchandiserul care se ocupa de magazinul respectiv.

      Sigur, poți sa spui ca retailerul e de vina, dar ma îndoiesc ca face asta fără cooperarea, acordul tacit, sau neglijenta ( în cel mai inocent scenariu) distribuitorului sau a producătorului.

      00
    • @catalinx: si cu deprecierea stocurilor ce facem?
      Va treziti toti vorbind fara sa aveti habar de 10% din ce inseamna retail la asemenea nivel.

      00
    • Faceți ce vreți cu deprecierea stocurilor, le vindeți în magazine diferite, va asumați o scădere a profitabilității și faceți ca reducerea aia sa fie încă reala, dacă e marketata asa pe produs. Nu te pisi pe clienți.
      Faceți retur la producător / distribuitor, dacă permite contractul, sau orice chestii inteligente ar trebui sa facă un manager de produs sau de brand, sau de vânzări, ca sa demonstreze ca a făcut o facultate de profil și cursuri dr specializare, nu doar cursurile de contabilitate și economie de la ASE, ca de alea am făcut și eu, dar nu lucrez în domeniul asta, ca nu e de ajuns.

      Dacă cea mai buna propunere a ta este „hai sa-i ardem pe fraieri, ca cineva trebuie sa ne plătească devalorizarea stocurilor și de ce n-ar fi aia proști sau naivi” zic ca te pricepi la retail mai puțin ca mine care nu lucrez în domeniu și ma gândesc ca nu ai ieșit vreodată din tara asta de smecheri, gen sa te uiți și tu dacă alții fac tot asa, sau au găsit soluții mai bune.

      00
    • NOU
      #39

      @catalinx: dpdv etic e ca tine. Dpdv al businessului, rezultatelor, banilor obținuți lucruri din astea reale si tangibile care sunt luate in calcul atunci cand se decide dacă mai ai de munca si de la anul…. not so much.
      in plus „șmecheriile” astea au fost aduse de afara, nu au inventat romanii „marketingul creativ”.
      Ca la noi se fac măgării de gen mult mai multe, e o alta discuție, dar cand la o deschidere de magazin trebuie sa duci jandarmi ca sa ții pensionarii in frau… e intr-un fel normal sa fii tentat sa faci asta, mai ales luand in calcul ca la noi „loialitatea clientului” este egala cu 0.

      00
  21. Cand am fost ultima data in Carrefour Cola la 1.25 avea pret mai bun pe litru decat pachetul promo de 2 x 2 litri. De fiecare data apa Bucovina la 2l are pret pe litru mai bun decat cea la 5l. Nu strica sa studiezi mai atent oferta :)

    00
    • La toate apele e valabila chestia asta.
      De ex. la Borsec (carbogazos): 0.5l –>1.4 lei, 1.5l–>1.9 lei.

      00
  22. Se vor gasi destui care sa puna botul, asa nu ar mai continua cu prostiile astea.

    00
  23. Eu sigur îl luam pe ăla mai mare. Gratis sau nu. Deh, femeie.

    00
  24. Billa. Portocale pret vechi cu tva 24% 3.89 kg, cu tva 9% 4.65 kg. De doua ori muie : odată la preț și odată ca la fructe nu stiu sa fi scăzut. As da o ordonanță cu înghețarea preturilor la nivelul iunie 2015 pe un an și tva Doar la marii retaileri 80% tot un an. Asa la stil Orban de la vest.

    00
  25. O să fie mâine la ora 14 (ora UK) promoție la amazon.co.uk fix la acest produs:
    https://www.amazon.co.uk/gp/deals

    , dar la cantitatea de 250 de ml, și pachet de 8. :)
    https://www.amazon.co.uk/gp/product/B00UT9ATAS/ref=gb1h_img_c-2_7727_03db4ce2?pf_rd_m=A3P5ROKL5A1OLE&pf_rd_t=701&pf_rd_s=center-new-2&pf_rd_r=02JKDX5T2Z1NRT7EF6M5&pf_rd_i=20&pf_rd_p=643587727 (nu e link afiliat)

    Au promoții peste tot. :)

    Mă întrebam cum arată un spray 250 de ml, m-a ajutat poza ta, cu cel de 200 lângă 150. :)

    00
  26. NOU
    #50

    Offtopic: Zoso, care este recomandarea ta pentru un aparat de barbierit bun. Am un Philips dar nu sunt multumit cum taie firele de par. Spune-mi din propria experienta sau daca ai auzit pe la altii. Multam!

    00
  27. Nu inteleg de ce aproape toate comentariile zic ca e mai scump cel mare. Cel mare are 200ml, cel mic 150ml, pret per ml e mai bun la ce mare cu vreo 13%. Ok, e praf in ochi 33% in loc de 13% (desi la ce chestii se practica in domeniu eu cred ca au acoperire cumva pe numarul ala, ca zice +33% gratis nu cu 33% mai ieftin).

    Sau adaosul comerciantului e mai mare sau lotul ala de produse e venit pe alt pret.

    Ideea e ca nu e mai scump cel mare la pret per ml cum blameaza toata lumea pe aici ci e o reducere reala de data asta. Iar tu zoso ai ridicat-o la fileu constient ca toti vor sari cu comentariile.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.