Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

50 comentarii

  1. Acest tuning afecteaza performantele masinilor. Sa faci asta la o limuzina mai merge, dar la o masina sport mi se pare complet aiurea… nu ca ai avea unde fugi cu ea pe la noi.

    00
  2. Nu vad care e problema daca cineva vrea sa beneficieze de lux,confort la rulare si putere mai mare decat media.Cand ai nevoie de putere maxima din motor treci pe benzina si gata.

    00
  3. @bogdan
    pe bune? pui întrebarea asta și ai în header-ul blogului linkuit ai tehnologie?

    00
  4. Masina este o cheltuiala, o cheltuiala zilnica.
    Multi au uitat scopul masinii, acela de a ma duce de aici pina acolo.
    Masina a ajuns obiect de spargere in figuri.
    Un amic zilele trecute mi-a zis ca isi va lua un WW Passat, mi-a dat un link sa vad masina, si l-am intrebat de ce nu isi ia pe gas, a zis ca o sa para calic, :)) tare motivul, deci nu conteaza buzunarul tau ca poti face ceva economii, conteaza parerea celor din jur.
    Suntem atit de fuduli si de orgoliosi incat pentru a nu rade apropiatii de noi suntem in stare sa mancam si paine cu ceapa, dar masina, masina pe benzina tata, sa vaza colegul de munca ca am potential.

    00
  5. @aurel dragut, sunt instalatiile de ultima generatie care nu afecteaza in niciun caz performantele masinii, si paradoxal, le poate creste printr-o resoftare buna.
    Cred ca problema ridicata de zoso este alta, si anume la snobismul unora de a insista sa pozeze in masini luxoase fara a avea „spatele acoperit”. Se presupune ca atunci cand iti permiti un Posche, consumul ar fi ultima grija. Dar deh…. asta-i Romania….

    00
  6. Mare-i gradina domnului.. cum sa iti permiti asemenea masini si sa vrei sa mai faci economii cu benzina.. i-ati frate o masina ce consuma putin. oricum gazul se scumpeste asa ca degeaba va puneti

    00
  7. nu prea ar trebui sa ma bag . dar ma bag. acum juma de an era un articol aici ca un roman vinde un porsche cayenne cu 15.000 sau 20.000 . nu mai tin minte exact. era pe gaz si radeati de el ca nu are bani de benzina. acum e bine sa ai gpl si cu juma de an in urma nu mai era bine ?

    00
  8. Instalatia asta merge si pe motor diesel?

    00
  9. @Aurel Dragut, mori in unul dintre cele sapte iaduri. Esti mai prost decat prevede legea.

    00
  10. .. ma refeream la parerea ta legata de limuzine pe GPL . KTHX!

    00
  11. Trefla, sunt de acord cu tine. Astia de acum nu au trait vremurile de altadata. De aceea noi, astia mai older, stim sa apreciem lucrurile la adevarata lor valoare. Bine, mai este si varianta cu nu am avut atunci, ma falesc acum. Imi aduc aminte ca tata depusese actele pentru achizitionarea unei masini si un unchi a venit si i-a spus sa isi ia numar impar ca el isi ia par, ca sa i-o imprumute si lui in weekend, atunci cand o sa aiba nevoie. Masina trebuie sa fie mereu un mijloc de locomotie, ca pentru asta a fost de fapt inventata, nu un mijloc de a arata hoo’s the boss. Avea dreptate cineva cand spunea ca unii fac imprumut la banca sa isi ia cea mai tare masina, cand ei de fapt traiesc intr-o garsionera. Si mai este o regula care ar trebui aplicata: o masina nu ar trebui sa coste niciodata mai mult decat casa in care locuiesti, decat daca este ea insasi o casa pe roti, gen rulota-autocar. Un coleg de munca imi povestea de un prieten de al lui care daduse pe o masina 35000 de euro. I-am spus ca la banii astia, mi-as lua si casa si masina. Cat despre partea cu combustibul, varianta cea mai safe este motorina ca nu explodeaza in caz de accident, poate nu este si cea mai ieftina. Pretul scump al unei masini il poate face doar dotarile de siguranta, nu boxele de 2000 de wati, scaunele de piele sau mai stiu eu ce.

    00
  12. eu sunt de acord cu treaba asta. daca poti sa ii pastrezi toate caracteristicile si sa o faci totusi sa consume mai putin, de ce nu? de ce sa dai o gramada de bani pe benzina cand de banii aia poti face altceva? de unde pana unde o masina ti-o permiti doar daca o pastrezi cu consumul original? una e sa iti iei un 650ci si sa ii pui gpl, atunci esti idiot ca ai dat atatia bani pe motorul ala si alta e ca la rangeu ala trantesti o butelie. ce daca e de lux? era chiar un filmulet pe youtube cu niste nemti care mergeau cu un a8 pe gpl cu 280 km/h, lor nu li s-au afectat performantele?

    00
  13. Mie imi plac Mustang GT (2004+) si Chrysler 300C. Acceleratie nebuna, mai greu cu opritul, plastice proaste la interior, nu poti sa te dai foarte tare cu ele ca nu stau cine stie ce in curbe, etc.

    Pur si simplu imi place personalitatea lor, sunetul si senzatiile date de un aspirat V6, V8. Nu-mi place diesel, nene, conduc destul de des TDCI de 150 cai si nu-mi place intarzierea aia aiurea de la turbo.

    Una e sa mergi cu un consum mixt de 13-14% benzina, alta e sa mergi cu gaz echivalent a 9-10% benzina. Cand ii masina de duminica nu merita, dar daca faci ca mine 3000-4000km pe luna, iesi destul de castigat.

    NU, nu se injumatateste consumul. Castigi 30-35%. Faceti calculele la 40-50.000 km / an. Un Ford Mustang cu AC manual nu-i masina de lux e doar o masina cu personalitate si motor mare, un A6 cu clima in 3 zone o poti numi masina de lux.

    00
  14. Traiasca GPL-ul :)

    00
  15. miroase a stire plasata strategic, mai ales dupa finalul apoteotic :)

    00
  16. @cristi: Nemtii ie prosti tata, noi romanii in schimb….

    00
  17. NOU
    #18

    In 5 luni ai amortizat investitia si intr-un an ai schimbat motorul :)))
    Mai in gluma mai in serios…cred ca sunt mai multe dezavantaje decat avantaje la GPL. Puterea motorului scade (GPL-ul are putere calorica mai mica decat benzian)..arderea pe gaz e mai uscata decat la benzian (schimbi ulei la greu) si asa mai departe…
    Nu se merita!

    00
  18. a zis bine ăla… nu poţi fi sclavul benzinăriilor şi trebuie să te adaptezi. ai, n-ai… nu văd pentru ce să dai mai mult când poţi să dai mai puţin.

    00
  19. vroiam sa scriu ceva pe aici dar citind raspunsurile la post nu pot decit sa rid. si sa rid. si sa rid….
    in cele din urma, to keep it simple, votez cu SkizZ :))))

    00
  20. @ Nino
    de ce incerci sa o justifici?
    asta nu e o problema de performante sau de economii reale!
    daca te bagi in asta asa nu faci decit sa le dai apa la moara.
    da-te un pas inapoi si bucura-te de priveliste :)

    00
  21. GPL-ul pe o masina este ca o labă tristă. Doar te scoate mai ieftin.

    00
  22. Pe GPL chiar daca e mai ieftin il gasesti destul de greu si de obicei (cel putin la OMV) iti baga 70% gaz, 30% aer. Intretinerea nu e foarte scumpa, undeva pe la 300-400 de lei/an la fiecare revizie. Plus montare, instalatie care costa undeva pe la 1500-2000 de lei.
    Merita daca faci multi km zilnic, nu daca esti sofer de duminica si iti scoti X6-ele doar in lunile pare.

    00
  23. Faza cu scazutul puterii la motor e adevarata pentru instalatiile vechi si motoarele clasice fara computer. Mai nou, in functie de preferinte, poti sa iti resoftezi caruta si merge la fel de bine si pe gaz.
    Uzura mai rapida a motorului este iar un mit urban – am 4 amici cu masini pe gaz si nici unul nu se plange ca ar trebui sa puna mult mai mult ulei, sau ca a trebuit sa isi schimbe motorul sau mai stiu eu ce balarie din asta – defapt o ardere uscata inseamna un motor mai sanatos – amestecul nu contine lichid care ar putea ajunge in ulei ca sa ii altereze proprietatile.
    Explodatul in caz de accident e ceva gen povestea cu copilul si drobul de sare…
    In occident sunt tari care iti platesc 80% din costul instalatiei pentru ca e mult mai putin poluant.

    00
  24. Doar la romani vezi instalatii GPL! Dar eu nu pricep alt lucru-daca si la motor de 1,6 pui GPL-care consuma putin-inseamna ca tu nu meriti masina! Asta nu inteleg romanii-ca nu toti trebuie sa aiba masina-as fi curios sa se faca un sondaj sa se vada cati dintre romani au masina!

    00
  25. eu mor pe astia cu `plastice proaste la interior`. desigur, curul vostru merge doar in masini cu piele si incrustatii de lemn, mai dati un comentariu la zoso in pauzele de intalniri de biznis.

    00
  26. GPL pe o masina de lux e ca o casa cu 10 camere in care, pe timpul iernii, tot familionul sta intr-o singura camera la gura sobei de teracota pentru ca ‘lemnele e scumpe’.

    00
  27. eu INCA imi sustin ideea de la acel articol: in cativa ani nu o sa mai vada nimeni o problema in asta

    tre sa mai stea criza putin si sa inceapa nemtii ca sa nu ne mai fie noua rusine

    00
  28. nu muri, arhi. E conditia umana, cea vesnica si amuzanta. Nu se stie exact de ce, dar omul are o aversiune pentru suprafetele care au asperitati, care nu sunt netede, lucioase etc. e bine stiut ca omul prefera suprafete netede (cred ca e bine stiut). Exemple: piele fina, peretii locuintelor etc. Chiar si in cazul fructelor se aplica :)) unul din chimicalele bagate in mere, de exemplu, nu face altceva decat sa ii intareasca codita, sa nu cada din copac cand se coace, sa fie neted si lucios, sa atraga cumparatorul. Asa ca e normal sa nu iti placa plasticul din logan, nu trebuie sa mori.

    00
  29. Uite cum ajung snobii romani sa fie ecologisti si sa nu mai polueze atat de mult. Se pare ca nevoia te invata.

    00
    • @Green: da. mai pui şi pfand zuruck la peturi şi ai să vezi cum toţi incep să se scuze că se gândesc la planetă când nu mai aruncă peste tot baxurile de bere.

  30. @PlayActive : un motor 1.6 nu consuma chiar atat de putin :) de exemplu un leon sau un kia ceed in traficul din bucuresti consuma 12%, cam mult pt acel motor zic eu ….

    PS: romanul este fudul si prefera sa stea intr-un ap. cu 2 camere dar sa aiba masina „de fite” la scara.

    00
  31. @Amzis, n-ar trebui sa ma bag, dar nu ma pot abtine: esti mai prost decat prevede legea.

    00
  32. 1. Daca GPL-ul este o chestie asa minunata de ce nu se fac masini din fabrica cu instalatie GPL?

    2. Reporterul minune nu s-a gandit sa le puna o intrebare simpla: „daca nu aveti bani de benzina, nu v-ati gandit la o masina mai ieftina?”

    00
    • @bogdan c.: il luau ăia la omor dacă intreba asta. ei sunt nişte domni. ala vrea să ii cumpere lumea blănurile, dar el reduce consumul. logică de dobi.

  33. @ bogdan c. :
    1. chiar se fac :) si asta cam de multicel, inclusiv Mercedes ofera acest serviciu.

    2. Chiar daca ai de benzina din moment ce poti reduce costurile de ce sa nu o faci ?

    00
  34. @PlayActive – „Doar la romani vezi instalatii GPL!” – ai vorbit ca sa nu taci, nu?

    In alta ordine de idei, romanul este expert in orice si este avizat sa isi da cu pararea despre orice… daca a citit un articol undeva despre acel lucru sau are un prieten care are un prieten care are asa ceva inseamna ca stie despre ce vorbeste.

    00
  35. O gramada de idioti comenteaza pe aici.

    @culaie – Bai prietene nu vorbim aici de Golf 3 cu injectie monopunct, unde amestecul de combustibil se face in capatul rampei de injectie si cilindrii diferiti primesc amestecuri de omogenitate diferita, vorbim de instalatii monopunct.

    Pierderi de putere ? E normal, pui ~100kg de fier in plus in masina. Ai probleme cu GPL-ul ? Inseamna ca esti calic si ai mers la cei mai ieftini sau n-ai avut prin preajma decat tilicari care nu au habar sa regleze o instalatie de GPL. Plus ca GPL-ul e mai naspa la noi decat la ei.

    Cand mergi cu troleul e greu sa apreciezi o economie de 30%. Cand plimbi 1.6-le 10.000km cu consum mediu 5 in loc de 7.5 castigi cel putin 1200 lei.

    PS: Cari bomba dupa tine ? Ati auzit vreunul sa explodeze vreo instalatie de GPL ?

    00
  36. @Elena Valentina a scris pe 13 Iulie 2011, 11:26 pm

    hoo’s the boss.
    Pretul scump al unei masini il poate face doar dotarile de siguranta…

    ai dat cumva bacul anul asta ?

    00
  37. @2.Bogdan
    FAIL
    @33.bogdan c.
    FAIL

    In alta ordine de idei, cunosc un nene cu Jaguar XJ, deci nu X-type, care isi cumpara placute de frana de la dezmembrari. Astia care isi pun GPL in Romania nu o fac din dorinta de a face economie, ci pentru ca sunt rupti in cur si merg cate 40k de km cu acelasi filtru de aer si GPL-ul ala il monteaza din bani imprumutati.

    00
  38. @Arhi: Omul a zis bine „plastice proaste la interior”. Nu a zis nimic piele sau lemn. Daca nu ai stiut, afla ca exista plastice mai slabe calitativ si plastice de o calitate mai buna.

    00
  39. @Takju – se poate pune GPL pe motoare diesel, si referitor la ultima ta propozitie, daca e sa trag asa o concluzie obiectiva cum ai facut tu, credca esti un mare Fail… din punct de vedere…din toate punctele de vedere.

    00
  40. @Bogdan: Dacia are motoare de 1.0 GPL din fabrica, doar un exemplu :)

    00
  41. @Rauch, esti pe dinafara total.
    Dacia in primul rand nu pune pe masini motoare de 1.0.
    GPL-ul se pune pe 1.2 si 1.6 benzina la Dacia.

    00
  42. Corectura 37 randul 5: injectie multipunct (adica un injector pentru fiecare cilindru in parte, mult mai eficient din p.d.v al puterii si consumului decat monopunct)

    @arhi: Cand te dai jos din Honda Accord (2009) si te urci in Chrysler 300C (2009) parca te intorci in timp vreo 10 ani. Eu n-am nici una, nici alta, am Megane care are plasticele aproape cele mai proaste – scartaie masina din toate incheieturile pe drumurile noastre perfecte.

    Tot la plastice proaste intra si masinile noi carora in 3 luni li se decojeste volanul (gen Chevrolet Cruze).

    00
  43. Baieti, m-ati facut curios si am intrat pe site-urile de la Dacia si Mertz. Eu n-am reusit sa-mi configurez masina cu GPL. Poate nu ma pricep, poate e o optiune ascunsa sau se vand pe pile.

    Acu serios, ma refeream la productia de serie, cum a fost motorul Diesel la vremea lui, pe cand motorina era semnificativ mai ieftina ca benzina.

    00
  44. Bai eu nu inteleg o chestie. Ok, facem trecere pe gaz ca sa economisim combustibil si sa fim poate un pic mai ecologici. Dar de ce nu se fabrica masini pe GPL ( alternativ ) ?
    Daca este atata cerere pentru GPL sa avem din constructie masini cu sistemul verificat si aprobat direct de la constructor.

    00
    • @Adrian: hai bre, nu mai spune prostii. nici un constructor nu ia in serios GPLul, din varii motive. una din el ar fi ca suta de km ar fi atinsă in 20s sau 170cp ar deveni 120cp.

  45. @Adrian

    – scade puterea (nu-i cine stie ce paguba la motoare de 100+, dar la 60CP asta-i o problema zic eu)
    – mai multe instalatii = mai multe agregate capabile sa se defecteze si sa cauzeze probleme.
    – iti ocupa portbagajul
    – te obliga la revizii mai dese (doar pentru instalatie)
    – iti adauga ~1000 de euro in plus la costul de achizitie.

    Toate astea fiind spuse te apropii la pret de un diesel la care in plus ai portbagajul gol.

    Logan vine cu GPL din fabrica, Cielo si Nubira veneau si ele pe vremuri, etc. In FR am vazut ca sunt multe pe GPL, dar nu stiu daca sunt din fabrica.

    GPL merita in 2 versiuni, parerea mea:
    – ex. un Golf 4 din 2002. Daca il iei diesel poate sa aiba si 350-400.000km iar daca a fost reparat cu piese aftermarket de slaba calitate in timp s-ar putea sa ai probleme grave cu el. Un 1.6 benzina e mai ieftin, il gasesti in jurul a 150.000km, mai face economie la taxa auto fiind euro4 (diesel e euro3), etc. Aici decat sa te risti sa iei un diesel cu probleme mai bine joci oarecum sigur si iei un benzinar caruia ii pui GPL.

    – Iti place sunetul unui V8 dar parca nu-ti convine sa-i bagi o galeata de bezina la fiecare suta de km. Mare rahat 15.000 de euro sa iei un Mustang, altii au dat atat pe Skoda Fabia noua. Diferenta dintre 15% mediu pe benzina si 10% echivalentul pe GPL la 10.000km inseamna 500 litrii de combustibil economie. Suna bine sa economisesti pana in 3000 de lei la fiecare 10.000km, nu ? Mai mult de atat, sunt multe muscle car care nu se fabrica diesel.

    Eu tanar, fara familie, daca m-ai pune sa aleg intre un Passat 2008 si un Mustang 2008, pe care crezi ca l-as alege ? Un 10% mediu e cat de cat ok, un 15% mediu deja e gaura in buzunar, mai ales cand faci ca mine 25-35.000 pe an.

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Top articole

7 zile