Români, veniți cu gioarsele voastre în Bulgaria!

Autoturismele sunt înmatriculate pe numele unui bulgar care primeşte pentru acest serviciu între 25 şi 50 de euro. În schimbul acestei sume, el semnează o procură cu care românul poate să conducă liniştit maşina. Schema este ilegală, dar autorităţile fiscale din Bulgaria au început recent să inspecteze persoanele care au pe numele lor mai multe maşini. În majoritatea cazurilor o asemenea maşină nu costă mai mult de 2.500 euro. Dar sunt persoane cu sute de autoturisme pe numele lor. Asta înseamnă că, dacă cineva are 100 de maşini de câte 2.500 euro fiecare şi în acelaşi timp este şomer, persoană respectivă a ascuns venituri de 250.000 de euro şi va fi acuzată de evaziune fiscală. În acest caz, proprietarul celor 100 de maşini va trebui să plătească în jur de 50.000 de euro pentru veniturile ascunse de 250.000 de euro. În cele mai multe cazuri aceste persoane nu au nimic în afară de maşinile pe numele lor, aşa că în momentul în care un asemenea autoturism va intra în Bulgaria acesta va fi confiscat de stat, scrie Monitor. Ziarul precizează că se aşteaptă că mulţi români să rămână facă maşinile lor cu plăcuţe bulgăreşti în perioada minivacanţei de 1 mai şi de sărbătorile de Paşti (1-6 mai) când vor vizita litoralul bulgăresc potrivit Agerpres. (sursa)

Mi se pare corect. E complicat să ai 100 sau 200 mașini pe numele tău și să fii șomer. Hai cu românii cu rezidența în Bulgaria, să înceapă să plătească impozite acolo și să le spună statul român că, pentru a avea proprietăți în altă țară, impozitele sunt triple. Sau că trebuie să aibă RCA și acolo și aici.

Sunt adorabili cum nu vor să își accepte condiția și să își ia un Logan cinstit.

snatch-1

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 3$

79 comentarii

  1. am ajuns o tara in care daca muncesti, daca mergi cu mijloacele de transport in comun, daca ai o Dacia cumparata din banii tai munciti cinstit esti aratat cu degetul si se face misto de tine……suntem o natiune de tampiti!

    00
  2. Ti se pare corect un timbru de mediu de ~2200 Euro pentru o masina diesel Euro 3 din 2003? Care nu mai e noua.. dar e inca buna?

    Daca iti permiti doar un Logan, mi se pare corect sa iti accepti conditia. Dar atunci cand iti permiti sa cumperi si sa intretii o masina mai scumpa, nu-i corect sa vina statul si sa-ti ia si pielea de pe tine. Parerea mea…

    00
    • @Marius: păi…costul mașinii include și aceste impozite mari :)

      deci dacă poți da 3.000€ pe ea dar n-ai bani să plătești impozitul inseamnă că, bingo, nu ți-o permiți.

  3. Eu nu pricep de unde atâta îndârjire împotriva celor cu mașini cu numere de Bulgaria ?
    Fiind o societate liberă ( cel puțin așa se pretinde ) fiecare poa să circule cu mașina care o vrea ( Logna, BMW, Ferrari) e treaba fiecăruia cât de gioasă e mașinași unde e înmatriculată.
    Aaaaa, că nu plătesc taxa de prima înmatriculare ?
    E ILEGALĂ !!!
    E UN FURT A STATULUI DIN BUZUNARELE CETĂȚENILOR !
    HOȚII FLĂMÂNZI CE GUVERNEAZĂ ȚRA NU ȘTIU CUM Ă MAI UMPLE SACUL ÎN CARE AU EI MÂINILE ÎNFIPTE PÂNĂ LA UMERI !
    ps.
    Am mașină îmnatriculată în România .

    00
  4. NOU
    #5

    E o conspiratie a guvernului Ponta cu scopul de a recastiga turismul intern. Romanii cu masini inmatriculate in Bulgaria nu vor mai pleca acolo de 1 mai de frica sa nu se intoarca pe jos. Asa raman banii in tara si iesim din criza.

    00
  5. E foarte corect, E greu si asa sa feresti cainii si gropile de pe drumurile patriei si trebuia sa-i mai feresc si pe astia. Poate scapam.

    00
  6. Să fim serioşi, statu’ găsise soluţii la problema asta în fiecare an şi aşa am ajuns să avem 800k maşini înmatriculate în Bg. Şi-au mai dat mâinile cel puţin de vreo două ori autorităţile române şi bulgare, pentru a stârpi fenomenul, da’ vedem cât de bine a mers. Plus că bulgarii nu cred că sunt atât de tâmpiţi încât să renunţe la nişte venituri pentru care nu fac nimic (mare parte din maşinile ăstea nu le uzează drumurile, nu fac accidente la ei şi văd Bg doar ocazional). Problema nu e la bulgari, e la noi, pentru că statu’ se încăpăţânează să ţină taxele astea discriminatorii, să ia bani de la oameni şi să îi dea înapoi cu penalizări. Trebuie un impozit indexat cu timbru de mediu la orice maşină, indiferent dacă îşi schimbă sau nu proprietaru’ şi atunci ar fi altă treabă.

    00
  7. reclamă de 1 mai la Mazărland.

    00
  8. Sau poate ca statul roman sa mearga pe principiile pietei libere si sa-si ajusteze impozitele fata de concurenta de la sud si/sau poate dupa puterea de cumparare a romanului. Faza cu imatriculatul in bulgaria e o idee proasta. De ce sa-ti aduci o masina cu motor mic (pe care ti-ai permite sa ti-o imatriculezi in RO) daca tot m-ai bani de logan, dar nu, tie iti trebuie bemveu cu motor de 3litri care poate are un x si un 5. Partea amuzanta aici e ca in orice moment bulgarul poate sa vina sa isi ia masina pe care tu ai imprumutat-o de la el pe banii taii.

    00
  9. E așa de greu sa se dea o lege: esti cetățean sau rezident roman, nu ai voie sa conduci mașina înmatriculata in alta tara. Nu am fi primii care fac asta.

    00
  10. Ma, mai da-o-n pla mea cu masinile inmatriculate in Bulgaria. Aceste masini exista doar pentru ca statul roman a impus o taxa stupida, care nu mai exista niciunde altundeva. Ca sa scapam de masinile inmatriculate in Bulgaria trebuie sa dispara taxa asta stupida. Scurt.
    Ca ala care are doar 1000 de euro pentru o masina din ’98 tot n-o sa aibe bani de un Logan.

    00
  11. Si nu sunt romanii ipocriti? Adica au bani de vacante in Bulgaria, dar n-au bani sa-si inmatriculeze masina.

    00
  12. Eu am auzit alt zvon: cica politistii romani au primit ordin sa invete bulgara. Cum observa un numar bulgaresc, pac! il opresc pe impricinat:
    – Dobr denie! Hau du zguduru duru?
    Fereasca-l Dumnezeu pe ala sa raspunda in romaneste, a belit-o! :lol:

    00
  13. La noi există concepția că dacă ai Logan ești prost, sărăc și vai de capul tău. Chiar dacă el e luat cu banii în mână sau în rate.

    Probabil e mai cool să ai un BMW de 25 de ani sau o mașină străină și relativ nouă, dar căreia să nu ai bani să îi plătești taxele și să o întreții. Și da, în același timp să nu ai unde sta și ce mânca, dar să ai mașină că de, asta-i importantă, e important să vadă ce-i din jurul tău cine ești tu și ce mașină conduci.

    00
  14. NOU
    #16

    Vali, o ții pe a ta cu condiția de român și Loganul.

    Hai, de dragul comentariilor să ne imaginăm următoarea situație:

    Suntt Român, trăiesc în România și am o firmă pe care statul o jupoaie? Să zicem, o firmă care are nevoie de mașini de transport, nu d-alea cu scaune.

    Din câte știu, Dacia nu face dubițe, nu? Așadar, am două opțiuni:

    Opțiunea 1: Să-mi iau un Sprinter de la 24.000 + TVA la care plătesc taxe, timbre, impozite, roviniete, RCA, etc.

    Opțiunea 2: Să-mi iau un Ford Transit din 2000, pe care îl înmatriculez în Bulgaria și să economisesc vreo 22.000 de Euro pe mașină.

    Hai serios, tu ce ai face? Ai da o grămadă de bani statului ca să primești nimic sau i-ai ține pentru tine ca să îți fie ție bine?

    00
    • @Andrei Ionita: poți folosi o mașină pe bulgaria dacă ai o firmă româneasca? de curiozitate, nu știu…

  15. bai, nu se mai poate vota la haotik??

    00
  16. Foarte corect ce zici. In teorie suna bine. Un singur lucru uitam toti. Si politistii bulgari sunt tot spagari. Deci or sa se confiste placutele doar de la cei care nu vor avea un minim de buget si pentru “balgarska politia”.

    00
  17. NOU
    #21

    Alta chestie: te chinui sa strangii banii necesari pentru o masina, in Romania, si asta va dura o buna perioada. Ajungi (ca sa dau un exemplu) la 4 500 intr-un an de zile. Si ca tot omul ca isi doreste si el o masina, vrea sa-si faca viata mai frumoasa, merge afara si cumpara o masina SH.

    Ajuns in tara, constati ca trebuie sa mai dai vreo 3 000 si ceva de euro sa fie in regula cu actele. Pai ia stai asa frate.. cui i-ai da in acel moment cu ciocanul in cap? Unde se mai practica asa ceva? Nu-i corect sa platesti atatea taxe pentru o masina, si nu as vrea sa ies din aceasta arie. Platim cele mai multe taxe din Europa in pnm.

    Vorbiti de stat.. care stat? Sper sa nu vorbiti de camatarii aia multi si grasi care formeaza (guvernul si parlamentul) sau cu rahat s-or mai numii.

    00
    • @C. Alexandru Ionut: faci două greșeli elemenmtare, pe care le fac majoritatea românilor. costul unei mașini nu e doar cei 4.000€ pe care ii dai pe ea. costul unei mașini se compune din

      1. costul hârbului
      2. asigurarea obligatorie
      3. taxele anuale
      4. alte taxe.

      costul nu e doar ăla pe care il dai pe mașină. la fel și pe casă, și pe haine, și pe femei. nu e doar costul la vedere, pe care il plătești tu.

  18. Seems legit.
    Dacă idioții ar face un calcul, ar constata că pe termen lung este mult mai scump să țină o troacă înmatriculată pe Bulgaria, decât aci. Nu mai punem în calcul toate problemele pe care le au cu poliția, etc. Nu-s de speriat taxele de înmatriculare, dar, așa cum spuneai mai sus, mulți nu-și permit mașinile alea.
    Le cumpără, iar apoi se lamentează că benzina-i scumpă, că taxele sunt mari, că piesele-s scumpe.
    La o mașină second-hand, întotdeauna, trebuie luat în calcul costul pieselor. Unii mai trebuie să-și scoată capul din cur și să vadă toată imaginea.
    Ăștia care se plâng, pot să plătească taxa, iar apoi să dea statu-n judecată, ca să-și recupereze banii. Soluții sunt. Voință și puțin creier trebuie.

    00
  19. Eu sunt curios daca tot Basescu o sa fie de vina cand o sa le confiste masinile. :)

    00
  20. @Vali
    Pe unde stau eu nici nu exista impozit la masina, tot ce platesti pe an e asigurarea. Sa nu mai vorbim de taxa de inmatriculare, care am inteles ca e cam 100 de euro daca masina e mai veche de 10 ani. Altfel platesti 30 de euro pentru numere.
    Iar in Germania am inteles ca taxa de poluare e ceva de genul 10 euro pe 100 cm cubi pentru masini euro1.

    00
    • @Sabotor:

      In Germany, the Motor Vehicle tax (Kraftfahrzeugsteuer) is an annual tax on all vehicles. It ranges from 5 eur per 100cc to 25 eur per 100cc for petrol engines and 13 eur to 37 eur for diesel engines.[3] Vehicles first registered before June 30, 2009 are taxed according to engine displacement and national/European emission class, whereas vehicles which were registered after that date are taxed solely based on CO2 emission in grams per km (g CO2/km).
      https://en.wikipedia.org/wiki/Car_tax#Germany

      Deci 200€ pentru un motor de 2 litri. decent. taxa de drum. la care se mai adaugă și asigurarea. care am impresia că e ieftină ca braga. :)

  21. In Franta se plãteste taxa de inmatriculare în functie de cãlutii fiscali.

    Un cãlut fiscal costã în jur de 40 €, depinde de regiune, pentru masinile cu +10 ani, costul cãlutului se reduce la jumãtate.

    Ca fapt divers, X5 3.0 din 2009 = 15 cãluti * 40 = 600 € înmatriculare. Un X5 din 2002 = 15 cãluti * 20 = 300 € înmatriculare.

    PS: Nu existã nici o altã taxã pentru masina, nu impozit, nu vignette obligatorie si alte prostii.

    Intr-un timp mã bãtea gândul sã înmatriculez si eu o masinã în .Ro si sã o tin acolo pentru vacante, dar am renuntat, mã simt furat, în concluzie masina a rãmas înmatriculatã pe .Fr.

    00
  22. @gany: in Franta se plateste taxa anuala de poluare, este de vreo 200 eur/an pentru alea noi si pentru alea vechi se calculeaza in functie de emisiile de CO2, intre 2 si 20 eur per gram de CO2 emis in functie de clasa de poluare.

    00
  23. Mi se pare mie sau majoritatea persoanelor care au masini inmatriculate in Bulgaria sunt cam ciudati si de obicei cam “colorati”?

    00
  24. @Vali
    Hai sa lasam asigurarile deoparte. Aici vorbim de taxa de poluare/inmatriculare. Una e sa platesti 3-400 de euro pentru o masina normala si alta e sa platesti 1700. Mai ales in conditiile in care in Romania salariul mediu e pe undeva pe la 300 de euro.

    00
  25. Exact la fel si in cazul unei firme exista anumite costuri, taxe si impozite. Atata timp cat unii isi deschid firme in alte tari pentru a reduce(evita) unele taxe si impozite, de ce nu si-ar inmatricula masina in alta tara? Taxa de timbru, mediu sau cum i-o mai spune mi se pare aberanta. Inteleg sa platesti anual pentru ca ai o masina veche si poluezi, anual pentru ca nu se stie cat o conduci tu, altul sau dispare de pe sosele, insa in forma asta si la cuantumul respectiv e abuz de putere.

    00
  26. @Rumbu, eu nu am plãtit niciodatã nimic si nici cei din familia mea, în total detinem 6 masini. Existã o lege pentru asta dar este complicat de detaliat aici, legea nu se aplicã în foarte multe cazuri,
    Pe scurt, eu am LIII 2008 2.0 180 CP, Rejets de C02 : 172 g/km si nu plãtesc nimic, la fel si pentru LII 1.9 dCI, samd..

    Eu nu am auzit pe absolut nimeni sã plãteascã taxã de poluare, poate pentru cã se aplicã în foooarte putine cazuri.

    00
  27. NOU
    #33

    De ce, cetățeanul Bulgar nu poate să facă cesiune, comodat către un SRL român, numai către PF?

    Sau, mai bine. Muți firma în BG și-ți dai mașini de serviciu. Ce, n-am voie să am mașină de din țara în care firma activează?

    00
  28. @Cristian
    Impiedici gioarsele sa circule pe strazi cu ITP pe bune si RAR calumea, nu cu taxe stupide. Tu crezi ca la nemti nu circula masini de 20+ de ani (mai putine decat in romania – evident – pentru ca si veniturile sunt mai mari)? Dar iti spun sigur ca masini cu franele varza n-o sa vezi. Si culmea, nu din cauza unor taxe idioate, ci din cauza ca se face ITP pe bune.

    Mai, sunt de acord cu taxele din care se face ceva pentru poplatie. De fapt, pentru asta sunt taxele, se iau niste bani de la toti oamenii si se face o autostrada, un tunel, etc. Dar din taxa asta de poluare nu se intoarce nimic la oameni si in plus e si ilegala – iti primesti banii inapoi daca dai statul in judecata. Asa ca de ce pizda ma-sii exista taxa asta si de ce exista oameni care o sustin?

    Serios, sunt curios ce beneficii avem de pe urma acestei taxe.

    00
  29. Astia care faceti propaganda impotriva inmatricuklarilor in Bulgaria sunteti toti niste ipocriti.

    Viata iti ofera niste oportunitati de care daca ai cap te bucuri. In momentul in care imi cumpar o masina si cand trag linie vad ca va ma va costa per ansamvlu cu 300 de euro mai putin daca o inmatriculez in Pizdistan, pai acolo o inmatriculez. E o oportunitate si o sa profit de de ea. La fel cum unii pleaca in alte tari ca sunt platiti de zece ori mai mult asa altii isi inmatriculeaza masina in Pizdistan.

    ~ Haideti sa facem propaganda pentru platforme ARR care sa ridice pe loc dreptul de circulatie al cazanelor cu defectiuni tehnice. Indiferent de numarul de inmatriculare.
    ~ Haideti sa face propaganda pentru un sistem international de verificare al asigurarilor RCA. Indiferent de numarul de inmatriculare.
    ~ Haideti sa ne cacam in gura cretinului care a pus taxe aberante pentru motoarele pana in 2 litri. Indiferent de numarul de inmatriculare.

    Discriminanf masinile inmatriculate in Bulgaria se vor rezolva toate problemele noastre. Dintr-o data nu vor mai exisa dinaia care dorm pe banda doi, nu vor mai exista dinaia care merg pe sosele fara faruri aprinse, guvernul va construi autostrazi si imi va astupa mie craterele din oras, s.a.m.d.

    PS: Am doua masini inmatriculate in RO si ma sparg de ras cand vad prostii cum se chinuie cu inmatriculatul in Bulgaria. Taxa e ilegala, procesul de contestare e unul simplu si te costa maxim 250 de euro. Dar noh, cand esti prost si viata e grea.

    00
  30. Totusi, ai nostri sunt extrem de prosti.. pun ditamai taxele pentru inregistrarea masinilor, cand ar trebui sa micsoreze taxa de inscriere, in asa fel sa incrie oamenii masinile in Romania, si sa nu platesti 1000-2000 de euro pentru inscriere in Romania, ci maxim 500, in felul asta, orice om cu masina straina si-ar inscrie masina, ar intra si bani multi in conturile statului roman, si ar fi toate ok. Dar ai nostri se incapataneaza sa mentina taxe mari, si in acest fel romanu’ cauta alte solutii mai ieftine.

    00
    • @Catalin: nu. teoretic logic ar fi să îți crească impozitul anual in funcție de putere și poluare. să te usture curul când plătești 3.000 lei pentru un hârb euro2.

    • numai că nu o fac, pentru că ar lovi extrem de mulți oameni. așa că aleg o grupă mai mică, cocalarii care oricum nu votează.

  31. @gabi
    termenul pe acre il cauti este “cocalar”.
    Ce nu pricep romanii este ca taxa aia e prohibitiva pentru ca E O IDEE INFIORATOR DE CRETINA SA CUMPERI RABLE DARAPANATE NUMAI PENTRU CA ESTI PREA BOU CA SA ITI ACCEPT CONDITIA SOCIALA.

    00
  32. Sunt adorabili cei care isi dau cu parerea in lipsa de cunostinte.

    Problema nu sta in taxe, problema sta in gioarsele care umbla pe strazi. Poate da Al De Sus sa aveti masina facuta varza sau, mai rau, copilul lovit pe trecere de un “bulgar” care dispare in viteza cu gioarsa lui si ramaneti fluierand a paguba. Da, exact, nu ai de unde sa il iei pe vinovat, ptr ca masina e inregistrata pe numele unui vagabond bulgar care nu are chiloti pe el si nici macar nu stie sa conduca. Nu, nu fi tampit, nu exista nici un fel de asociere ( in ro ) intre cine a fost gigelul care a condus masina si proprietarul in sine.

    Dar asa suntem noi romanasii, trebuie sa ne luam o p. in cur mai intai ca sa sesizam problem de fond. Nu va mai kkati pe voi de taxe, sa vedeti in tarile mai rasarite ce taxe sunt. Ah, da. Aia le mai si colecteaza, nu este facultativ, ca la noi.

    00
    • @Cristian: știi cum e, până nu ți-o iei tu crezi că guvernul e de vină că vrea sa iti iei gioarsă din românia.

  33. https://www.service-public.fr/

    “Taxe annuelle sur la détention de véhicules particuliers polluants”

    00
  34. Eu sunt curios ce trebuie sa fac eu. Am o skoda octavia 2 din 2005, 1.9 tdi DSG, dublu climatronic, senzori ploaie, lumini, parcare etc
    Taxa e 1800e parca…
    Nu o mai pot vinde sa-mi iau nici logan cu restul, pare corect ce sa zic…
    Apoi o rezidenta in Bulgaria e mult mai ieftina, cred ca ma mut acolo fiscal pt urmatoarea masina, care va fi peste 20k doar de a nu le plati hotilor taxa.
    A, am uitat sa zic ca am bani de taxa, rca, casco intretinere masina etc, e vorba de cat de prosti ne cred in final conducatorii minunati si cat mai suportam…

    00
  35. @rumbu: in Franta nu se plateste nici o taxa de poluare. Platesti talonul si numerele, atat. Apoi asigurarea, bineinteles.

    00
  36. @Arhi: nu stiu ce i-a promis Haotik lui Vali.

    00
  37. @Vali
    Eu cand vad chestiile astea ma apuca o ura crancena, si le doresc la toti astia sa faca niste accidente infioratoare, sa-i loveasca alti boi cu masini de Bulgaria, rau. Ca sa vada poporul de dobitoci ce frumos e cand ala care te-a lovit nu poate fi identificat.

    Un alt avantaj la scenariul de mai sus e ca le mai reduce numarul. Asa poate intr-o zi n-o sa ma mai scarbeasca ideea de a veni inapoi in Romania in vizita.

    00
  38. E absolut hilar ce spalati pe creier am ajuns dupa 50 de ani de comunism.
    Noi si toata Europa…

    Pai sa reducem un pic lucrurile la absurd:
    De cand e treaba guvernului sa hotareasca ce masina imi permit?
    De ce exista aceste taxe care stabilesc ce masina imi permit sau nu?

    Singurele criterii care stabilesc ce masina imi permit, trebuie sa fie costul de achizitie+costul de intretinere (unde intre asigurarea).

    Nu inteleg de ce va simtiti asa bine cu fraza: daca nu-ti permiti 5000 EUR pe taxa, nu-ti permiti X5, atunci i-ati logan tata.

    Pai sa stam sa cugetam putin, daca imi permit masina initiala de 10-15000 cat o fi, apoi imi permit consumul ei la pompa (unde am toate taxele incluse: drum, poluare, etc) apoi imi permit si service-ul (o bara de x5 nu e totuna cu o bara de logan) de ce trebuie sa vina statul sa mai ia un impozit, pentru simplul fapt ca am bani si altii n-au?
    Sa moara burghezii bre, daca isi permite X5 da-l in masa, are bani, sa plateasca pentru pulimea cu logan, sa compenseze!

    Se vede ca n-ati fost nici unul in USA macar un pic sa gustati libertatea adevarata (ce-a mai ramas din ea ce-i drept).
    Nu exista nici un impozit (nici macar TVA) in afara celui pe venit. Dai 30% din venituri si gata.
    Nu tu taxe de inmatriculare, asigurare obligatorie, taxe de poluare, taxe de bou tras de cai, taxa de certificate verzi, bla bla.

    Fiecare cetatean traieste dupa cat il duce bibilica. Isi ia x5, il plesneste, n-are bani sa-l repare, data viitoare isi va lua Logan, ca s-a invatat minte.

    Dar la noi, noi ne bucuram ca Guvernul Romaniei gandeste in locul nostru si ne spune: pai stai bre, ca tu nu-ti permiti orice… – pai de ce? -pai de-aia ca am pus noi taxa mare…plimba-te cu logan! cetatene hraparet ce esti!

    00
  39. Am uitat sa specific, n-am avut niciodata masina inmatriculata in bulgaria, recunosc ca majoritatea celor care au masini inmatriculate asa sunt cocalari figuranti cu pisicute, dar asta nu inseamna ca nu e un cetatean care are dreptul la masina indiferent de genul de muzica care-l asculta.

    Daca ar fi taxa pe venituri simplificata, problema ar fi politicienii ar trebui sa plateasca si ei, pentru ca nu poti sa ai milioane de euro in cont, si sa nu platesti nici impozit pe venit.

    Dar asa, noi ca niste cetateni adevarati, ne bucuram cand banii adevarati sunt jupuiti tot de pe pulime

    00
  40. @AMLia
    cum am scris si intr-un alt comentariu – daca masina e o rabla, o opresti la ITP, ca ala-i rolul ITP-ului. Daca ai doar 1000 de euro si vrei neaparat sa-i dai pe o masina, de ce trebuie sa vina statul sa-ti spuna “muie ma, ia scoate inca 2000 daca vrei masina”? Si, pana mea, tocmai ca-ti accepti conditia sociala, d-aia dai 1000 de euro pe masina de 15 ani, ca n-ai 6000 pentru un Logan nou.

    00
  41. vali petcu a scris pe 7 Aprilie 2013, 11:18 am
    @Marius: păi…costul mașinii include și aceste impozite mari
    deci dacă poți da 3.000€ pe ea dar n-ai bani să plătești impozitul inseamnă că, bingo, nu ți-o permiți.

    Hai sa-ti povestesc situatia mea pe concret.. sa vezi cum de fapt imi permit…

    Am o masina din 2003, Euro 3, Diesel… dupa cum se stie e categoria cea mai penalizata. Face pe piata vreo 4000, dar fiind cumparata de noua din Romania, nu a avut niciodata taxa platita. Taxa face vreo 2200. As vrea sa o vand, si sa imi iau una mai noua… pentru ca imi permit. Intrebarea e.. ce fac cu asta? Cine mi-o cumpara si cat imi da pe ea, daca trebuie sa plateasca 2200 de euro ca sa o inmatriculeze?
    Sa tin doua masini.. recunosc, nu imi permit.

    Uite cum eu de fapt imi permit, dar nu pot :) Rahatul asta de taxa nu face decat sa blocheze piata auto. Nu e cazul meu.. dar daca cineva aflat in situatia mea ar vrea sa vanda o masina mai noua si sa-si ia un Logan nou?

    00
  42. @AMLia, la fel de infiorător de cretinesc e şi să susţii o lege care e:
    1. Abuzivă, ilegală şi discriminatoare. Pentru că discriminează oamenii care vor să-şi cumpere o rablă, faţă de ăia care o deţin deja. Mai discriminează şi firmele care vând maşini SH faţă de ălea care vând maşini noi.
    2. Inutilă, pentru că oamenii îşi pot recupera banii în instanţă. Plus că nu e la fel de prohibitivă cum ar fi un impozit în funcţie de norma de poluare şi vechimea maşinii. Dublu-inutilă, cum ar veni.
    3. Păguboasă, pentru că statul plăteşte şi costurile de judecată, deci practic mai mult dă decât primeşte. Adică ăia care îşi iau maşini noi sau nu-şi iau deloc nu plătesc taxă, da’ plătesc avocaţii celor care plătesc taxa. Mi se pare echitabil.

    00
  43. acum si pe dreptate… statul roman e un hot! Cum sa te puna sa platesti taxe mai mari decat costul masinii sau apropiate?

    De ce sa nu te puna sa platesti si pe Logan taxe asemanatoare? Chestia cu prima inmatriculare e bataie de joc.

    Pana una alta fiacare apeleaza la ce solutie convenabila gaseste.

    00
  44. @Sabotor
    Pentru ca daca n-ai decat 1000 de euro n-ai bani nici de asigurare, sau de cauciucuri bune. Pentru ca faptul ca tu nu-ti permiti decat o gioarsa nu te priveste doar pe tine.
    A avea masina nu e un drept si nici o necesitate fiziologica. Nu mori fara ea.
    Dar daca pui o gioarsa pe drumuri, treaba aia o sa-i afecteze si pe altii.
    Uite cum:
    1. Pui o rabla poluanta pe sosea. ASta-i afecteaza pe altii
    2. Rabla ta e un pericol- daca se dezintegreaza pe sosea si pe langa ca mori tu, mai mor si altii din cauza ta. nevinovati.
    3. N-ai bani de toate cheltuieli necesare masinii- inseamna ca n-ai bani de cauciucuri bune, reparatii, etc. Vezi mai sus.
    4. N-ai bani de masina- n-ai bani de asigurare. daca omori pe unul cum te gasesc astia?

    Astea sunt motivele pentru care statul pune taxe. pentru ca idiotii ca voi sunt un pericol social.
    N-ai bani de masina? Munceste mai mult. Cauta-ti un job mai bun, pleaca din tara. Dar intelege ca numai pentru ca tu esti un neica nimeni care nu-si permite o masina buna nu inseamna ca ai dreptul sa-i pui pe altii in pericol. Daca era numai pericol pentru voi, n-as avea nici o problema. Darwin Awards. Dar e vorba de pericolul la care sunt expusi nevinovatii de langa tine, numai pentru ca tu esti o javra. Si esti

    00
  45. @manu
    omule… esti un bou sinistru.Si fac pariu ca n-ai fost niciodata afara din Treponemita de Vale sau de unde dracu esti.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Taxation_in_the_United_States
    si pentru masini
    https://www.justlanded.com/english/United-States/USA-Guide/Travel-Leisure/Vehicle-regulations
    esti ata de proist ca mi-e scarba sa impart o planeta cu tine. te rog eu mult, sinucide-te.

    00
  46. …unii au nevoie de masini pentru ca chiar fac treaba cu ea (transporturi) etc, ..inteleg..dar in rest…care-i smenu? esti liber sa iti doresti orice, daca iti permiti, dar nu scrie nicaieri ca esti obligat sa detii o masina.

    Desigur, nici cu taxa nu sunt de acord, dar nici cu cocalarii care se vaita ca nu-si permit nu stiu ce masina. Prietene, masina costa 5000, taxa 2000, alte cheltuieli 1000, total? 8000 euro, ai? Nu, atunci pa si la revedere, te orientezi catre altceva. Nu scrie nicaieri ca esti nevoit sa ai piele in cur, aer conditionat si servo.

    A, iar inainte de toate, cand n-ai sa mai ragai a jeg si bere si cand ai sa lasi samanata cu pepsi si ai sa iesi in strada sa protestezi cand nu iti convine ceva, atunci sa o arzi:” manca-ti-as, da ce’s cu taxele astea baaa” . Si sa protestezi nu inseamna ca de exemplu sa platesti cu marunt la benzinarie sau sa dai click pe petii online.

    00
  47. nu cred ca exista un punct comun, fiecare parte are dreptate. dar invrajbirea (tipica la romani, ala de ce are baaa, ala de ce isi ia cazan baa). e doar efectul. cauza e la guvern

    taxele, indiferent de cuantum, se pun cu un scop. sunt politici guvernamentale. doar ca sunt instituite din motive diferite.
    taxele in Danemarca la cumpararea unei masini NOI sunt in jur de 150%, adica la 20000 masina platesti inca 30000 la stat, total 50000. de ce? pentru ca danezii sunt biciclisti, e politica de stat sa descurajeze traficul auto, deci poluarea. comenteaza cineva? nu. care vrea auto plateste taxele si gata
    taxele in Romania sunt cum sunt, mici, mari, functie de statut si rabla dorita. de ce? pentru ca le trebuie bani la buget, nimanui nu-i pasa de poluare. comenteaza cineva? daa, si are si motiv. cu taxele nu se face nimic, sunt bani aruncati

    00
    • @Flat: ce simpatic și impăciuitor ai devenit dintr-o dată. ce inseamnă să ajungă la putere cine vrei tu…

  48. Nu imi place legea asta dar, @Florin Ruşanu si altii, legea aduce bani la buget, in special pe praful asta, pentru ca sunt prea putini cei care contesta (si castiga in instanta). Este acel jenesecoa -(c) arhi- romanesc, care ne obliga sa stam capra, pe stil miorita.
    Nu stiu de ce dar guvernarile post-revolutionare imi aduc aminte de frumoasa perioada fanariota.

    00
  49. @AMLia
    1. Continental ContiWinterContact TS 850 (cica cel mai bun cauciuc de iarna) am cumparat cu 60 de euro bucata. Inmultit cu 4, inseamna 240 de euro pe care-i dai o data la 3-4 ani. Plus inca 100 asigurarea, si uite cum, totusi, chiar daca dai doar 1000 de euro pe masina, iti permiti si anvelope bune si asigurare la masina.
    2. Nu toate masinile vechi sunt rable. Frate-meu numai ce si-a vandut vechea masina, ce avea 15 ani cu 1000 si un pic de euro. Masina care a trecut ITP pe bune, masina care a fost reparata de cate ori a avut ceva, masina care de fapt e intr-o stare mult mai buna decat multe din masinile ce circula in Romania.
    3. Inca o data: E DATORIA RAR-ului ca la ITP SA IDENTIFICE RABLELE SI MASINILE CE PREZINTA UN PERICOL PE SOSELE SI SA LE TINA DEPARTE DE SOSELE

    00
  50. Stai linistit ca nimeni nu mai inmatriculeaza pe persoane fizice in Bulgaria. Toti inmatriculeaza sau re-inmatriculeaza masinile pe firma sa aiba trecut numele in talon ca utilizatori. In acest fel modificarile propuse in codul rutier romanesc o sa aiba efect zero(sau minim). Si bani o sa castige iarasi doar statul bulgaresc!

    Daca treci prin Ruse, treci pe la KAT (rar-ul bulgaresc) si o sa vezi acolo cozi de sute de romani. Saracii bulgari nu mai stiu cum sa eficientizeze treaba cu inmatricularile sa faca bani la buget.

    00
  51. *cacat, am apasat enter si a trimis comentariul, desi mai aveam de comentat
    4. Cand cu trenul faci 5 ore de la Timisoara la Oradea, cand in orase transportul in comun e de tot rahatul, iar taximetristii sunt niste maimute proaste imbracate cu maieu patat de la saorma, masina cam devine o necesitate. Nu mai e de mult o chestie de lux.
    5. Bai, trebuie sa scapam de masinile inmatriculate in Bulgaria (dar de fapt radiate de acolo, ca asa am inteles ca se procedeaza), dar masinile astea au aparut ca urmare a unei taxe stupide. Taxa stupida pentru ca: a) dupa cum am spus, RAR-ul tine gioarsele departe de sosele, nu taxa. b) e ilegala, motiv pentru care daca dai statul in judecata iti recuperezi banii. Oamenii isi inmatriculeaza masini in Bulgaria doar pentru ca e mai comod decat sa dai statul in judecata.

    Pula mea, doar in Romania, unde salariul mediu e 300 de euro, trebuie sa avem toti numai masini noi. Ca pla mea.

    00
  52. @AMLia
    Am uitat ceva: Sa zicem ca fac parte din clasa de mijloc. Adica-mi permit printre altele o masina (sau chiar doua) decenta. Nu scumpa, nu de lux, ci decenta. Sa zicem ca am si un fiu care implineste 18 ani si face scoala de soferi, iar dupa ce-si ia carnetul, vreau sa-i cumpar o masina. Acu, dupa tine e foarte naspa sa-i iau o masina second-hand, cu 1000 de euro (inca o data, vorbim de masini ce trec RAR-ul pe bune, masini ce nu sunt un pericol pe sosele) pentru ca … pitong, ar trebui sa-i iau o masina noua, de 6000 de euro, sa-mi rupa buzunarul cand, ca orice incepator, da prin gropi cu ea.
    Bai, reveniti cu picioarele pe pamant, nu e nimic in neregula in a cumpara/folosi o masina mai veche de x ani, atata vreme cat e la zi cu inspectia tehnica si poate fi folosita in siguranta, atat a pasagerilor cat si a celorlalti soferi.

    00
  53. taranca de AMLia a uitat cat de greu se traieste aici, de cand a plecat de la coada vacii si s-a mutat in Big Ben. Deschide gura fara sa gandeasca

    00
  54. sa ne gandim la o masina noua de 6000 de euro cata lume castiga , statul direct din TVA, apoi sunt foarte multe fabricute care fac de la frane, volane, plastice,scaune , ….. etc pe cand la o vechitura de 1000 euro statul castigabdin acea taxa si teoretic ar trebui sa descurajeze achizitionarea ei.

    00
  55. @Sabotor total de acord cu tine. Am un amic cu un Mercedes Clasa E din 90 si ceva. Masina arata tipla, mereu curata, cu gume ca lumea si merge ca noua. Am mers cu ea si am ramas socat cat de confortabila e. Pe de alta parte hai sa vedem cate din taxiurile Logan isi mai scot normele de poluare sau ar trece ITP-ul pe bune?
    P.S. Si eu am o “rabla” de peste 15 ani la care am cheltuit in toamna in jur de 1000 de lei pe franele spate pentru ITP.

    00
  56. @Vali

    Daca AMLia se exprima cum se exprima fata de oameni care ii pun in fata argumente cel putin valabile atunci imi mentin dreptul sa-i spun ca-i o fiinta atat de proasta incat nu merita nici macar ultravioletele de le primeste de la soare sa-i sintetizeze vitaminele-n hoit.

    @AMLia
    Fata draga, tara iti multumeste ca te-ai carat si-ti doreste sa nu te mai intorci niciodata. Nu-mi doresc sa impartim din vreun accident acelasi aer. Apropo, te-ai programat la histerectomie sau astepti sa te puiesti si sa aduci grave prejudicii ideii de selectie naturala?

    @La Amandoi.
    Voi vedeti diferenta intre o taxa aberanta si un efect care nu-i nici macar direct? Faptul ca platesti de doua ori taxa pentru acelasi lucru nu vi se pare deloc aberant, ba chiar il incurajati pentru ca va alimenteaza voua “impresiile” despre organizare si statut social.

    [b]Retarzilor, simplul fapt ca priviti statutul prin prisma masinii va aduce pe acelasi nivel cu baietii care prefera sa-si ia BMW din 95. Si ei tot de-aia fac asta, pentru “statut” si “conditie”.[/b]

    00
  57. cel mai vesel sunt eu, care pentru 6 zile trebuie sa platesc o taxa de inmatriculare la masina inmatriculata, daca vreau sa o vand.
    practic, daca imi vand masina, sanatoasa si buna, iau o idee mai mult decat daca la cupoane.
    pentru ca?

    00
  58. @Flat
    vorbim de Danemarca, acolo unde salariul minim e cel mai mare din lume, acolo unde salariul mediu net e undeva pe la 3000 de euro pe luna? Mda, e perfect valabila comparatia cu Romania.
    Pai asa, hai in pana mea sa ridicam si pretul la mancare sau bere, ca uite, in Elvetia o bere e cam 7 euro. Ce pla noastra, daca aia nu se plang, de ce s-ar plange romanii?

    Bonus: http://www.copenhagenize.com/2017/10/danish-180-tax-on-cars-is-rather.html.

    00
  59. Atita ipocrizie ca in domeniul taxelor si masinilor, rar se poate vedea.

    Vrea cineva (statul roman?) sa inmatriculam masinile aici? Atunci sa puna o taxa comparabila cu aia din BG. Is that simple! Pina acum bulgarii cistiga bani frumosi, fara sa miste un deget doar din prostia guvernantilor romani (toti care s-au perindat pina acum la guvernare). Pariez pe ce vreti ca actele “bulgarilor” se vor schimba inainte sa apuce astia sa modifice legea prin ordonanta de urgenta. Atit timp cit RO si BG vor fi in UE, se vor gasi solutii, ca doar s-au gasit si pe vremea cind astia guvernau de capul lor si nu-i intreba nimeni nimic.
    O tot scuturati cu “rable polunate” & stuff, in schimb se incurajeaza la greu diesel-ul si motoarele mici si supra-alimentate pe benzina. Consum identic (caci legile fizicii sint tot alea), fiablitate mult scazuta si deci durata de viata la fel. Iar unii, de fapt majoritatea sint atit de prosti incit chiar pun botul la asa ceva. Ma rog, unii nu au minime cunostiinte tehnice, sa zicem ca-i o scuza pentru ei.
    In schimb ipocrizia nu are nici o scuza. Tocmai ti-ai luat o masina noua (eventual sport) si vrei sa impresionezi cu ea? Brusc crezi ca esti buricul pamintului si ca lumea incepe cu tine si se invirte in jurul tau?… Well… tough luck… nu-i asa si oricum la un moment, mai curind decit crezi, dat va apare unul mai “bengos” ca tine. Da stiu, drumurile au deveni deja prea inguste si prea aglomerate, asa ca ar fi bine sa mai eliminam din masini… pardon, am vrut sa zic rable poluante. In particular, titlul articolului exact asta transmite.
    Atit timp cit o “problema” se rezolva prin interzicere, se cheama ca un rau e rezolvat printr-un alt rau. Cit de mare e unul si cit de mare e altul sint deja detalii. Moare cineva de grija ca sint prea multe masini de BG si au accident cu ele? Ce gluma buna… eu am fost lovit de un romanas (adica masina inmatriculata in RO), care a negat bineinteles (pentru ca pe autoutilitara lui nu era nici o urma), iar politia imi cerea 2 martori, iar inregistrarea video nu se lua in considerare (pentru ca nu a fost facuta cu un dispozitiv omologat). Oh, yeah! Bineinteles ca daca vreun politician ar fi fost victima, chestia cu “omologarea” nu s-ar mai fi aplicat.

    Iar exemplele cu taxele din alte tari sint chiar penibile. Ia uite cum e in Germania:
    https://www.kfz-steuer.de/kfz-steuer_pkw.php
    Mai luati in calcul ca acolo salariul minim pt norma intreaga de 8 ore e 1600 de euro, ca ala mediu e in jur de 4000, ca nu se plateste taxa de drum de nici un fel, ca la aia luxul incepe de la 5000cm3, ca asigurarea difera foarte mult in principal in functie de virsta, istoric si puterea masinii respective (si in functie de modelul respectiv de masina, in unele landuri cel putin).

    Danemarca e un caz special, aia au intr-adevar taxe foarte mari, dar macar acolo guvernul are grija de ei (nici nu prea s-ar putea altfel dupa ce statul te impoziteaza cu minim 50% si maxim 90%, iar TVA-ul e de 25%). Iar oricum danezii sint printre cei mai spalati pe creier si docili oameni din lume:
    https://rense.com//general79/brave.htm

    In US, statul New York, schimbarea proprietarului unui automabil, costa fix 27 de dolari. In Romania, practic nu se poate. Si aici, ca si in Danemarca iti iei masina pe viata. Oh, yeah, socialismul a infrint!

    Deci in final, de ce ar da un om normal niste bani unui stat care nu ii da altceva decit m..e? Cit de multa inteligenta e necesara pentru a constientiza ca poluarea, rablele, etc. nu sint altceva decit pretexte pentru noi taxe si impozite? Dupa ce UE a incurajat (inclusiv fiscal) masinile diesel, acum a ajuns la concluzia ca sint mai poluante decit alea pe benzina, cancerigene, etc. De fapt nu au facut altceva decit sa creeze o masa de utilizatori care sa fie taxati mai apoi. Idem cu masinile electrice, campioanele de acum ale salvarii planetei. Pe cit pariati ca dupa ce vor ajunge destul de multe, niste politicieni vor constata ca bateriile sint poluante, etc.?

    00
  60. @Gerula
    Faptul ca imi plagiezi insultele este foarte flatant. Multumesc.

    00
  61. @animal00 si romanii sunt niste capitalisti inteligenti, dar ghinionisti, nu?

    00
  62. @animal00
    eu speram ca din articolul ala sare in ochii unui eventual cititor salariile de prin Danemarca, nivelul de trai ridicat si faptul ca desi sunt taxele mari, e ok pentru ca si salariile sunt mari; aceeasi situatie e si in Elvetia, totul e incredibil de scump, dar e ok pentru ca si veniturile sunt mari. Din cauza asta nu se poate compara situatia din Danemarca sau Elvetia (si taxele din acele tari) cu situatia din Romania. In nici un caz nu voiam sa evidentiez ca autorul e destept sau prost.

    00
  63. @Sabotor: articolul pe care l-ai dat este scris de un biciclist idiot. Genul ala, care nu crede in utilitatea masinilor. Vezi finalul (ar trebui marite taxele, pentru ca oamenii inca isi permit sa isi cumpere).
    masinile sunt scumpe la aia, pentru ca toata peninsula e compusa din niste socialisti idioti, dar norocosi

    00
  64. @animal00
    Ai sarit peste paragraful asta?
    “In Copenhagen, car ownership is at 29.1%. It’s even lower in certain neighbourhoods; Nørrebro (14%) and Vesterbro (17%). But people don’t own cars because they don’t need to. There are a host of other transport options, including the bicycle.

    Out in the distant provinces, when a young person – usually a young man – turns 18 the first thing he does is pay the $2000 fee for a driving licence course and then, upon successful completion, buys a car. So cars are not inaccessbile to Danes when 18 year olds can afford them.”

    1. “But people don’t own cars because they don’t need to. There are a host of other transport options, including the bicycle” sa pun cu bold?
    2. Din moment ce tinerii de 18 isi permit o masina, inseamna ca masinile nu sunt inaccesibile pentru danezi.

    00
  65. @flat: da, prin faptul ca ii consider pe peninsulari socialisti si norocosi am definit romanii ca fiind capitalisti si ghinionisti. Asta e fix din putza gandirii, model: nu asculti Guerilla/nu asculti ACDC esti manelist.
    Care este legatura intre cele doua argumente? Daca iti mai zic despre danezi ca sunt incredibili de xenofobi, ma intrebi daca romanii sunt cei mai prietenosi de pe plantatie?

    @sabotor: daca citesti acolo ai sa observi ca totusi danezi au putine masini (cam la jumate fata de germania/franta) si ca taxa aia mare INCEPE sa nu mai devina atat de prohibitiva. Nu scrie ca nu este o problema.

    00
  66. “Since the 180% taxes came into effect, the Danish wages have increased dramatically. So they are no longer AS prohibitive as originally planned”

    Ti-am zis, este scris de catre un maniac al biclei (vezi site). Din acest motiv el minimalizeaza costul unei masini, pentru ca oricum, pentru el, masinile ar trebui sa dispara.
    Nu zic ca fac bine/rau, doar mentionez ca acel articol e oarecum inclinat spre zona aia de minimizare a costurilor.
    practic: taxa + pret benzina face masina destul de scumpa. Asta in conditiile in care ai o infrastructura buna pentru restul de transporturi.

    00
  67. AM lia ,dute si demonstreaza impotriva chinei si a altor tari ,care au industri poluante ,care distrug planeta ,ne faci o favoare ,,,,nu fa pe prosta impotriva amaratikor ,ca nu-ti sta bine ,vezi cate daciii sant in circulatie ,mai au o suflare de vant si se dezmembreaza ,ca romanul nu are bani sa-si schimbe masina ,,cred ca multe masini aduse de afara sant mai bune de o mie de ori ,,

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de pe eMAG prin acest link sau de la PCGarage prin acest link.