Geely va cumpăra Volvo de la Ford

Grupul chinezesc Geely, renumit pentru că nu trece de testele Euro-NCAAP şi tot îşi vinde maşinile în Europa şi pentru că fură designul maşinilor europene (Mercedes, Skoda) va cumpăra Volvo, de care Ford vrea să scape de ceva vreme.

Poate cu ocazia asta ia şi Geely măcar 3 stele la siguranţa pasagerilor.

via mediafax

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

23 comentarii

  1. Daca cumpara Volvo si vin cu mentalitatilor lor Coppy/Paste e naspa !
    Sa speram ca Volvo nu va ajunge ca Saab

    00
  2. Saab si Volvo sunt marcile mele preferate. Daca Spyker nu salveaza Saab pot taia un vis de pe lista.

    Partea buna e ca peste 20 ani voi putea cumpara un C30(pre-Geely) cu bani marunti si sa ma laud ca e din cea mai evoluata generatie de Volvo.

    00
  3. Chinezii vor invata pana la urma sa faca si masini cum trebuie, deja au cumparat matritele de la Saab.In urmatorii 2-3 ani deja ne astaptam la concurenta serioasa din partea lor, inclusiv pe partea automobilelor electrice.

    00
  4. Deci calitatea masinilor facute de Volvo va scadea drastic.

    00
  5. Nu are nicio treaba grupul de patronaj cu produsul finit. Asta depinde mult si de politica lor cu privire la achizitii. Tata Motors de exemplu pastreaza distanta fata de linia de productie. E foarte probabil ca Volvo va produce in aceelasi uzine, aceelasi masini dar cu alt investitor in spate.

    Fiind oarecum filochinez si intelegand putin mai mult din ce inseamna macroeconomia chineza, ma feresc de afirmatii puerile. Totusi, am laudat Geely pe blog acum vreo doi ani , lauda care a incetat cand am apucat un drivetest cu un CK in orasul de origine. Este o masina cam trista la nivel de izolare fonica si constructie, un Cielo cu un motor mult mai lenes si caroserie dubioasa. Mi-a adus neplacut aminte de vechiul Hyundai Accent. Cu toate astea, ma asteptam sa explodeze in Ro, la ce dotari intra in pretul standard.

    00
  6. Bine macar ca au gasit un cumparator pentru Volvo si nu l-au inchis de tot, asa cum a patit Saab. Sa speram ca o sa fie cam la fel cu linia ThinkPad de la IMB, care a tinut standardele sus si dupa ce a fost cumparata de Lenovo!

    00
  7. Peste câţiva ani Dacia-Renault va cumpăra grupul VAG.

    00
  8. Nu e obligatoriu sa se intample asa, Lenovo a facut treaba buna cu divizia de calc personale IBM de exemplu. Nu va mai agitati, o sa vedeti din ce in ce mai des preluari de genul asta, chinezii se ridica si trebuie sa ne obisnuim cu ideea.

    00
  9. Eu vad problema din punctul de vedere al unui posesor de Volvo (care este, adica sunt). Am dat o tona de bani pe o masina pe care o am de nou nouta de aproape doi ani. Sunt foarte multumit de ea, la capitolul asta treaba e brici. Faza care ma deranjeaza nespus este, ca peste un timp, ma vor arata oamenii cu degetul pe strada: „ia uite si la asta, are masina facuta in China din bambus”. O parte consistenta din banii pe care i-am platit au reprezentat brandul, corect? (nu bat apa in piua cu asta). Am platit brandul Volvo sa nu am BMW ca cefele late, am cumparat o masina europeana care ma reprezinta. Vreau banii inapoi pe brand daca astia il muta in China. (sa nu se supere pe mine posesorii de BMW cu creier la cap, nu e vina voastra ca maimutele maneliste au ciordit 5000 de euro de la bunica sa-si ia un cazan din Jermania)

    00
  10. Cine n-a fost curios sa afle despre ascensiunea rapida a economiei Chinei (care n-a inceput de ieri de azi, ci de prin anii ’80 – nu ma refer aici la ROC/Taiwan ci la PRC) si inca mai considera ca sunt „aia mici cu ochii oblici care baga marfa piratata in Europa Voluntari” s-ar putea sa aiba o mare surpriza in 4-5 ani, daca nu mai devreme. Si ma refer aici ca de pe locul 3 in prezent o sa cam treaca pe locul 1 (da, ca putere economica mondiala, exact). Doar daca nu le-o iau indienii inainte pana atunci.

    00
  11. @Alex au facut chinezii o treaba la Lenovo de numa plasticuri de 3 parale scot acum!

    @peterscs sa fim seriosi, China e un cacat pe bat si asa o sa ramana! India la fel!

    00
  12. Petrecs : Sunt pe locul II acum :) (Keynes was right)

    Unul : Nu face nicio diferenta. Lenovo au fost mereu facute de acelasi fabricant de barebone (nu de IBM, in niciun caz) si aveau aceleasi fabrici si acelasi CC si cand scria doar IBM pe ele. Faptul ca Lenovo, HP si altele au niste game de pocnitori oribile in ultima vreme nu tine de chinezi ci de mai multi factori.

    Totusi, sunt si cazuri mai putin fericite precum Rover, transformat in Roewe de Nanjing Automobile si fabricat exclusiv pentru piata respectiva. Bine ,aici e vorba nu de achizitionarea brandului ci doar a domeniilor fizice si a machetelor : https://en.wikipedia.org/wiki/Roewe

    00
  13. @Tudor Florea: Si eu mi-am luat Volvo pentru ca are o personalitate aparte, Audi si BMW si-a luat toata lumea. Banii platiti pe brand s-au cam dus, spiritul ramane.
    Sunt curios ce se va intampla cu motoarele mici 1.6 – 2.0, produse acum de PSA. Sper sa nu se intoarca din nou la Renault (nu te supara Zoso). Oricum instabilitatea de la Volvo din ultimii ani va afecta vanzariile.
    Daca Saab-ul s-a dus si el, noi ce masina ne mai cumparam?
    P.S. Lucrez cu chinezi si sunt prosti ca noaptea, nu va asteptati sa fie creativi.

    00
  14. Asta cu china care e rahat pe bat cunoate bine de tot la macroeconomie

    00
  15. @Tudor Florea ai platit un car de bani cu scopul de a nu te arata lumea pe strada, da, buna afacere :) in alta ordine de idei, mearga dracu volvi, bmv si alte „marci tari” la care platesti zeci de mii de euro pe „Design” si pe faptu ca „nu te arata lumea pe strada” ;)

    00
  16. China e acum la nivelul la care erau si japonezii prin anii ’70-’80. Deocamdata nu stiu decat copy-paste, dar in vreo 15-20 de ani, o sa se schimbe treaba

    00
  17. @Autogreen Cu respect te rog sa citesti putina istorie moderna. Chinezii ca si natiune nu sunt capabili datorita culturii/istoriei/etc sa creeze. Pot copia dar nu crea, la creatie nu pot concura inca cu europenii. Lenovo nu este un exemplu elocvent deoarece inca nu se pot trage concluziile, poate deveni celmult o exceptie.
    @petrescs Singura surpriza peste 5 ani vor fi problemele datorita dezechilibrelor demografice. In nici un caz putere economica mondiala. Asa ceva nu se poate face fara creatie.
    Vor avea PIB mare, o groaza de bani, etc dar nu putere economica.

    00
  18. Nu e vorba de capacitate de creatie cat de comoditate si un anumit spirit incetatenit. De cand Deng Xiaoping a incheiat definitiv comunismul maoist si a trecut intr-o epoca ”mai ciudata” (adica a zis ”Lasati poporul sa se imbogateasca) multe companii s-au reorientat.

    Cum au facut-o ? Simplu, le lipsea experienta in ”bunuri capitaliste” asa ca s-au folosit de fabricile nationalizate de la firmele europene (multi produceau in China si odata cu ridicarea costurilor fortei de munca, au renuntat).

    Geely de exemplu producea frigidere prin anii 80′. Ajungand in anii 90′ sa fabrice printre altele si piese de motociclete s-au reorientat. Cum ? Au inceput sa copieze designurile ce le erau aduse de alti producatori, asa cum au facut si restul de firme. E loc de creativitate doar atunci cand ai experienta sa produci ceva decent fara matritele & schemele altora.

    China e peste Japonia din anii 70-80, la nivel economic cel putin. Cu dezvoltarea tehnologica nu comentez din moment ce intre Sud, Est si regiunile mai putin poplate diferentele sunt enorme. In fine, nu le iau apararea dar spun ca e greu sa creeze cand de-abia ai intrat in sistemul unei piete interne si externe functionale. Vezi si cazul creatiilor ”romanesti”…

    00
  19. da, power to white pplz. ce daca atunci cand chinezii aveau deja civilizatie milenara, rasa alba europeana era hartia de sters la cur a lui ginghis han. clar aceasta istorie este un balast si nu pot creea.
    prietene x, sa ne zici si noua cine te aprovizioneaza, ca are marfa de calitate.

    00
  20. @krossfire: imi suna cunoscut numele, am citit mai demult articolul tau despre China, felicitari! Sper ca Zoso nu se supara daca pun link aici si pentru altii care inca mai confunda acest popor cu unul de-abia coborat din copac

    00
  21. @x: Chinezii ca si natiune nu sunt capabili datorita culturii/istoriei/etc sa creeze. Pot copia dar nu crea, la creatie nu pot concura inca cu europenii.

    Sunt convins ca Marele Zid nu e decat o copie palida dupa Zidul Berlinului, iar templele lor budiste niste replici la scara ale Domului din Milano. Si ca lucrarile lor de arta in matase si jad sau sculpturi in boabe de orez sunt de fapt matritate din plastice. Si ca hartia au furat-o de la europeni, of course, care trecusera de mult la tiparnita digitala si devenisera ecologisti.

    Ai dreptate, copiaza, pe strazile din Shanghai dai peste tot felul de „artisti” care vor sa-ti strecoare un Rolex original, dar peste aia dai si in Londra sau NY, no worry about that.

    Hai sarbatori fericite tuturor, sa mergem sa dam cu niste pocnitori si artificii chinezesti, ca ei pentru asta au inventat praful de pusca pe care desteptii de noi l-am adaptat pentru tunuri si puscoace.

    00
  22. @petrescs am zis „istorie moderna”, „la creatie nu pot concura inca cu europenii”. Nu am negat trecutul lor, nu am negat sansa viitorului, doar am afirmat ca in viitorul apropiat: 4-5 ani nu pot deveni „Putere Mondiala”.
    SUa va decade, este in natura lucrurilor sa fie asa, altcineva ii va lua locul, poate China, poate India, poate Japonia, dar nu in 4-5 ani.

    00
  23. toti astia care tot bat campii cu mare acivilizatie chinaeza sa se duca in china sa beneficieze de ea si sa ne lase pe noi astia mai rasisti si innapoiati in europa fara chinezi .
    tot ce e produs in china e in primu rand ieftin si de ff mult ori de cacat .
    pacat de volvo . imi placea . asta e lectia economica . nu ai piata si nu esti profitabil .. vei disparea .

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.