De ce sunt refuzate garanțiile la telefoanele mobile și alte electronice fine

Știți povestea. Ați dat bani buni pe un smartphone, după câteva luni se strică, îl trimiteți la garanție, el vine înapoi cu mențiunea că a fost scăpat pe jos sau în apă și de aceea s-a stricat și nu poate fi reparat pe garanție.

De ce sunt refuzate garanțiile?

Răspunsul e mai simplu decât ne-am aștepta. Orice smartphone are câțiva senzori: de umiditate, de șoc, de alte evenimente neplăcute. Când ajunge la service, se bagă un cablu în telefon și se citesc toate mesajele acestora. Așa se află că s-a scăpat în apă sau pe jos.

Aici deja unii se vor gândi că nu e chiar așa, că telefonul a fost scăpat pe jos acum 3 săptămâni și s-a stricat abia azi. Cei care au minime cunoștințe de electronică deja zâmbesc, și vă explic de ce: un șoc poate produce efecte imediate sau efecte ulterioare. Adică l-ați scăpat azi pe jos și lipiciul care ține firul X pe placa de bază nu s-a dezlipit, dar a fost zdruncinat bine si se va dezlipi singur în următoarele zile, fără să fie nevoie de șocuri mai mari decât ținutul telefonului în buzunar când mergem pe stradă.

Cu apa la fel. Poate l-ați șters repede, dar o picătură s-a infiltrat și lucrează acolo până când va face pagubă.

Și mai e ceva: de fiecare dată când ies prin oraș, văd cel puțin un telefon scăpat pe jos de la minim un metru. Fie cade de pe masă, fie cade din mâna proprietarului. Și cum foarte multe au husă, nu rămân zgârieturi pe el, deci nimeni nu recunoaște că telefonul lor a suferit șocuri când îl duce la garanție.

Seems legit?

ipad-1

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

105 comentarii

  1. Wtf?!?!? Senzor de șoc? Hai ca de asta nu am auzit pana acum? Te referi la accelerometru?

    00
    • Problema este ca in Romania jegosi aia care se ocupa de servisari ( fostul SKIN, actualul Restart ) pot sa-l „scape” si ei putin, dupa care sa te informeze ca garantia este refuzata pentru ca senzori.

      Decat sa am de a face cu ei, prefer sa cumpar de pe amazon sau alte surse vaccinate.

      00
    • dap, ți-l scapă ei. asta era.

    • jegosii

      00
    • Spun doar ca ii cred in stare de asa ceva, daca la un calcul scurt salveaza niste bani. Accept si faptul ca poate bat campii dar din ce tin minte SKIN, reimpachetati in RESTART, luptau pentru premiul cel.ro anii trecuti.

      PS. Undeva mai in nord si mai vest, cumpar un MAC, imi dau seama ca pe viitor nu mai pot sa adaug RAM (noob, stiu), merg dupa cateva zile sa-l schimb. Pregatit sa arat ca tot continutul din cutie era prezent si in stare impecabila. L-a durut pe ala exact in fund, a durat exact doua minute. M-a intrebat daca vreau banii inapoi pe card sau in contul magazinului, dupa inca zece minute ieseam cu modelul nou.

      Problema cu telefonul unui prieten, dadea cate un restart aiurea, il preda in magazin, este intrebat daca doreste un telefon pe perioada reparatiilor. Dupa doua zile primeste un mail, problema este de la bla bla bla, dar telefonul pare destul de uzat asa ca am recomandat „mai sus” sa primiti unul nou. Si a primit, acelasi model evident, dar telefon nou.

      00
    • Il scapa, il spala, il dau la copii sa se joace si daca tot mai merge il arunca in cusca ursilor la Zoo.

      00
    • Mda, fix asta era problema, nu ca telefoanele sunt achizitionate de pe piata neagra (nu stiu de ce ii zice gri) si baietii vor sa scape de o grija cand se strica telefoanele.
      Xiaomi, Meizu sau oem de tip olviu si alte branduri chinezesti pe care isi pune antreprenoru roman un abtibild cum crezi ca sunt servisate? Garantia obtinuta de la samsari de telefoane de tip Quickmobile e identica cu cea oferita de magazinele chinezesti adica egala cu 0. Cel mai usor e sa refuzi la garantie un telefon pe motiv de soc mecanic. Orice zgarietura poate fi apreciata ca soc mecanic chiar daca nu are nicio legatura cu defectul telefonului. Si la o adica cum demonstrezi ca telefonul nu a avut soc mecanic daca cei de la service pretind asta? Am vazut plangeri garla la ANPC si 0 rezultate. A, si trimiterea la alt service pentru o a doua parere nu functioneaza ca nu e ca la medic, iar un alt diagnostic costa si e degeaba. Daca nu vrea cel care asigura service-ul nu il repara si gata. Singura solutie e sa scrii un mail producatorului sau sa te plangi pe pagina lor de facebook. Asa au mai reusit unii sa isi repare telefonul desi „service” autorizat refuza asta initial.

      00
  2. Nu știu, dar încep să cred că de o vreme folosești Siri pentru a dicta articolele…

    00
  3. NOU
    #9

    eu am nokia x. l-am scapat de la doi metri, a doua zi dupa ce l-am primit. merge perfect la un an de trantit si socat. dar nu l-as duce la garantie. ca stiu ca e vina mea daca se strica.

    00
    • Tot Nokia X am și eu, capacul ăla tip carapace e cea mai bună invenție posibilă. Urmașul lui 3310. :D

      00
    • confirm, nokia lumia 520, trantit pe jos de 100 de ori (ca de asta nu`mi iau telefon scump), l`am scapat pana si in cada cu apa si i`au sarit toate cele, tot merge dupa 1 an.

      sigur, e vorba si de noroc probabil.

      in schimb, am avut un htc de vreo 13 milioane, nu mai stiu modelul. s`a fisurat ecranul la un moment dat, desi nu l`am scapat pe jos … cred ca am dormit pe el, vai de mama ei de gorilla glass. dupa vreo 3 luni, deodata nu a mai pornit, refuzat la garantie. am jurat ca nu mai dau peste 5 milioane pe un telefon. next: utok dorel :D

      00
  4. poate ar ajuta sa faca si telefoane care sunt mai rezistente decat un ou fiert cand le scapi pe jos

    00
    • există, dar nu le cumpără nimeni. iar alea cu design frumos se sparg când le scapi.

    • Sony are seria „Z”, si sunt „life proof”. Suficient pentru evenimentele de zi cu zi. Pentru restul, exista „ruged”.

      00
    • husee

      00
    • sony Z3 si Z3 compact sunt construite foarte prost. le-am schimbate pe ambele de cate 2 ori pe garantie, au doar 6 luni de cand le-am luat :)

      00
    • @Perkele: poți sa-l legi de gât, de exemplu.

      00
    • Dragoș, termina cu prostiile. L-am scăpat pe gresie, gen a alunecat de pe o banca și s-a spart. Life proof my ass.
      http://catalinx.ro/wordpress/?p=1759.

      00
    • Sunt si telefoane mai rezistente si care arata bine. Hint: carcasa monobloc si policarbonat, nu metal sau sticla. Plus evident un Gorilla Glass peste.

      00
    • gorilla glass e pendula-n beci. initial am zis ca o fi vreo smecherie asa ca nu i-am pus folie de sticla. telefonul meu a cazut fix o data si s-a facut varza display-ul. garantie, evident, pendula pentru ca se stricase din vina mea. am sunat la lg si mi-au zis ca nu e panica, mi-l fac ei pentru 9milioane. cu display original, a tinut baiatul sa-mi specifice.
      in fine, am luat google la pas, in cele din urma gasind un service pe langa perla. in 2 ore era gata, amenda totala 500lei. acuma am folie de sticla, 3 de rezerva si aproximativ 15 huse distincte.

      concluzie? muie gorilla glass (3)

      00
  5. Ai dreptate doar daca te referi la producatorii seriosi. Daca e vorba de cei „romanesti” gen Allview, Eboda, etc, altfel se pune problema :))

    00
    • Mda, nu stiu cum se intampla ca doar cumparatorii de olviu si ebola scapa telefoanele pe jos, le fac baie in cada si mint apoi. La LG, Samsung sau Sony nu am prea vazut problema asta la service autorizat sa se refuze pe banda repararea pe motive de socuri ascunse sau contact cu lichide.

      00
  6. Sunt sute de utilizatori care spun că telefonul nu a fost lovit sau udat. Știu, o fi destui mincinoși, că doar trăim in România. Dar există telefoane și tablete care au avut probleme din fabrică.
    Cea mai cunoscută este umflarea acumulatorului, care apasă pe alte componente.
    Nu se umflă din vina utilizatorului, iar acumulatorii buni nu prea se umflă.

    00
  7. Sună corect.
    Intrebarea mea este alta: de ce nu se fac niste telefoane mai solide, eventual mai simple? Eu as vrea o chestie pe care sa pot s-o scap pe jos fără să mă sperii că s-a stricat. Ceva cu corp de aluminiu, un ecran de plastic gros… mă rog, ceva solid. Bănuiesc că dacă și-ar pune mintea, inginerii și designerii de profil s-ar descurca. Si cred că multă lume si-ar lua așa ceva.

    00
  8. Imi suna un pic a exagerare partea cu „de fiecare dată când ies prin oraș”. Nu-mi dau inca seama daca iesi prea rar (si exact atunci prinzi faza) sau iesi prea des.

    00
  9. Am scapat telefonul pe jos, s-a desprins display-ul in stanga sus. L-am trimis in service si l-au inlocuit. Cam asta e cu senzorii despre care zici…

    00
  10. nsutu ba, scapat i5 in vidraru de 1 mai, stat peste 10min penrtu a-l gasi, gasit, dus la curatat – merge ca nou. bine, era negru. hai sa lasam androidul meu de top sub apa 10min+ sa vedem ce iese. fiecare cu pizda ma-sii

    00
    • Samsung Galaxy S5 sau Xperia Z3,

      00
    • Sa mori tu ca ti-ai scapat telefonu in Vidraru si l-ai gasit (nici nu iau in considerare partea cu 10 minute). Ia povesteste-ne cum l-ai cautat.Io zic sa mai tai din ele, da-le dracu’…

      00
  11. Asta cu senzorii de soc e mit urban. Da, de umiditate sunt pastilele alea care se fac roz. De exemplu, la iPhone 4S, unul e in mufa de alimentare, unul in mufa de casti si vreo 2-3 inauntru.

    00
    • Ba esti prost ,in buzunar nu transpira teleefonu ,adica de la mica ta transpiratie (de pe fata ,maini) nu se lipeste deloc pe tine deloc transpiratia.

      00
  12. Nesimtire din partea producatorilor, ce importanta are ca l-am scapat pe jos atata timp cat el e inca intact. Ar trebuie sa ti-l schimbe sau sa il repare daca se poate ca de asta exista garantie.
    Nu e ca si cum m-am dus cu telefonul in doua ca l-am taiat.

    00
  13. Eu cred ca adevarul e altul: Multe electronice sint cumparate de pe piata gri. Abia se lanseaza un produs in USA ca doua trei zile apare in magazinele din Romania la pret aproape dublu desi lansarea oficiala e in citeva luni. Telefoanele alea au garantie din parti. Asa ca omul naiv cind are o problema cu produsul merge la magazin pentru service si afla ca „a fost scapat pe jos” si nu e acoperita reparatia.

    00
    • Da, da, știm cu toții o firmă celebră care te pune să trimiți telefonul la Baia Mare ca să îți spună ca defectul nu e acoperit de garanție.

      00
    • poți spune numele, nu au cumpărat blogul (încă).

    • Stiu eu firma care trimite la Baia Mare… e PC GARAGE!

      Am dus in service un telefon HTC. Era zgariat in colt, pe Nota de intrare in service scrie „lovit in colt”. Dupa 5 zile mi-au trimis poze din service ca are gaura, nu zgarietura si i-au aparut si alte lovituri pe fata si in dreptul microfonului. Ma cert cu morile de vant de o saptamana ca nu am dovada ca eu l-am dus intreg si mi l-au facut praf pe drum sau in service. Am aflat intre timp ca service-ul din Baia Mare (S.C. SERVICE RETURN SRL) nu este nici partener HTC si nici service autorizat HTC.

      Fiindca am telefonul achizitionat pe firma nu pot nici reclamatie la OPC (ANPC) sa fac. Pot doar sa povestesc si altora si sa ii sfatuiesc sa faca poze la predarea produselor in service.

      00
  14. Seems legit.

    Varianta B este că au fost aduse pe canal neoficial sau că la negocierea prețului au intrat în ofertă doar x garanții.

    Are sens?

    00
  15. NOU
    #46

    Dar nu e o conspirație la mijloc:

    https://support.apple.com/en-us/HT204104

    Cu părțile care se dezlipesc, depinde. Nu-i complicat să pui la loc un difuzor. Sau firul care conectează placa de bază cu display-ul.

    00
  16. Umilele mele cunostinte nu au chiar aceeasi parere. La scapat sunt sanse mici sa se strice ceva fara sa fie urme vizibile la exterior. Nu vorbim de lipituri artizanale. Orice service serios va repara sau inlocui telefonul.
    In cazul umiditatii, sunt de acord cu tine. Totusi exista si exceptii:
    https://appleinsider.com/articles/13/05/28/apple-to-pay-53m-in-iphone-ipod-liquid-sensor-lawsuit-settlement.

    Ca si parere personala, povestea cu astfel de senzori mi se pare de prost gust, cat timp pot fi cititi / vazuti doar in service. Mi s-ar pare mult mai civilizat ca, atunci can scapi un telefon pe jos sau in apa, sa iti asfiseze undeva ca ai pierdut garantia. Asa s-ar evita s-ar plimbarea aiurea pana la service.

    00
    • Drop exceeded x G’s. Kiss your warranty goodbye.

      00
    • Există și posibilitatea ca atunci când ajunge în service să ți se spună că ai pierdut garanția dar să îți ofere alternativa de a fi reparat contra cost. Și mi se pare foarte ok. Am pierdut garanția, asta e! Dar dacă îmi vreau telefonul ok plătesc serviciul oferit.

      00
    • Reparatii pe bani nu cred ca refuza nici un service.

      00
    • Serviceul e platit pentru orice reparatie. Daca e in garantie, plateste producatorul. In afara ei plateste clientul. Munca degeaba nu fac.

      00
  17. Ce fire, boss? Mai sunt niște mufe mici care conectează displayul la placa de bază și la fel la cameră. Ar vrea producătorii să mai fie atâta loc să sară alea la șocuri.

    HTC are modele la care au tras o folie de cupru peste aproape tot interiorul. Lipită.

    00
  18. Daca ai telefonul waterproof(sony z3) si il scapi in apa.. si se strica.. iti mai merge garantia?

    00
  19. NOU
    #58

    Eu am un Iphone 6 Plus, îl port fără husă, fără nimic. Nici măcar folie de protecție nu am la el. Numai husenii poartă husă la telefon.

    00
  20. Refuzarea garantiei din cauza activarii anumitor senzori e ilegala, pentru refuzarea garantiei trebuie sa fie clar ca defectul a aparut din cauza apei/socului, nu doar ca la un moment dat aparatul a fost expus la apa/soc.

    00
  21. Da, in principiu, daca se descopera ca disfunctionalitatea e cauzata de socuri mecanice, adio garantie. Majoritatea spun ca e zgariat de la chei, in buzunar, nu de la beton. :)
    Daca se descopera abtipildul sensibil la umezeala, care alta culoare, adio garantie. E o regula generala la garantii.
    Tot citesc, „mi l-a curatat de apa”, ” mi-a inlocuit dispaly”, in service. Ma indoiesc ca astea au fost facute gratis, pe garantie. In afara de cazul cand telefonul e asigurat.
    Ca despre garantie era vorba aici :)

    00
  22. Cei care au cunoștințe minime de electronică contemporană zâmbesc la articolu’ ăsta…fire lipite pe placa de bază??? La ce telefon, ăla cu rotiță? Componentele lipite pe placa de bază sunt atât de fine încât dacă unul se dezlipește fără a sparge telefonul înseamnă că a fost lipit extrem de prost. Asta e, în ciuda aparențelor și roboții industriali mai greșesc. Am pe acasă niște scule de service pentru telefoane, inclusiv niște boxuri de decodat și resoftat, da’ să mor io dacă am găsit senzorii ăia de care povestești tu…

    00
  23. NOU
    #63

    Da boss ca au pus senzori d-aia militari in telefoane, nu niste petarde care abia regleaza ce ar trebui sa regleze. Uneori incearca sa nu le mai potrivesti, ramai la santurile de pe cauciuc…

    00
  24. Eu am ras la faza cu se baga cablul in telefon si se citesc toate mesajele acelea.

    Au cel mult o hartie ce se coloreaza la contactul cu apa/umiditate.
    Apoi senzorul de soc e de fapt carcasa sparta/infundata/diverse componente interne din el.
    De la Samsung S3, versiunea de android 4.3 in sus, au adaugat o chestie numita KNOX, daca rootezi telefonul/ pui un firmware custom, se modifica valoarea din 0 in 1, cam asta e singurul lucru care il pot citi baietii din service prin intermediul cablului de date (de fapt se poate citi si fara, din recovery mode).
    Restul sunt mituri urbane, si chiar daca ar fi fost implementate, s-ar fi dus la un simplu factory reset/reflash de firmware. Plus ca ar fi fost plin XDA-developer de subiecte pe tema asta.

    00
  25. Are Louis Rossmann niște clipuri în care arată cum își așează telefonul pe masă clienții lui: ca zmeul care își arunca înainte buzduganul, să știe prințesa răpită că vine acasă.

    00
  26. Oricum nu ii loc de facut telefoane mai rezistente, la cate paini is de mancat pe huse si alte smecherii protectoare.
    Pe de alta parte eu am un galaxy 1 de vreo 4 ani si l-am scapat pe jos de i-o sarit toata vopseaua de pe margini si inca merge lejer.
    Oare sa fie o conspiratie din asta mondiala pusa la cale de producatori, incat sa fie telefoanele mai sensibile si sa le schimbi mai des?

    00
  27. Daca se dezlipeste ceva (chiar daca nu de tot) in cazul unui soc care n-a lasat urme pe carcasa, pai atunci lipitura aia e proasta de la bun inceput.

    00
  28. NOU
    #68

    Boss, te-au platit service rapid pt articolul asta ?

    00
  29. Și cum e aia cu Vodafone care refuză garanția la un HTC M8, pentru un defect din fabrică (display-ul „dezvoltă” pete galbene între timp), pe baza faptului că a survenit un șoc mecanic?

    • La one mini tot defect de fabricatie: se crapa carcasa de plastic intr-o veselie. Majoritatea primesc upgrade la One M8.

      00
  30. Imi cumpar un produs in magazi si daca am probleme contactez producatorul pentru garantie si service. Nu magazinul! Desigur nu in Romania.

    Exista si magazine care spun clar ca ei nu sint Dealeri autorizati pentru respectivul produs si daca ai probleme contactezi magazinul care il schimba imediat cu un produs similar fara probleme.

    00
  31. in romania nu exista asigurare pentru telefon? Ma costa 10£/luna si cand mi-a trantit pisica Iphone-ul de pe fereastra mi l-au inlocuit cu unul nou.

    00
  32. Mie nu mi-e frica de apa (si sapun), mi-am luat Xperia Z simplu, primul model cu waterproofing. Cea mai buna idee, adio griji cu scapatul in apa, prins ploaia, facut poze din mare.

    Stai linistit ca nu exista senzor de soc iar senzorul de umiditate este un sticker care se coloreaza la contact cu apa. De asta jeguri precum Quickmobile au intotdeauna o sticla cu apa prin maretul lor departament de service.

    00
  33. Lucrurile stau asa. Ai smartfone și ti-e frica sa nu se buleasca pe motiv ca nu mai ai bani sa îți iei altul prea curând, ca te-a costat cat o masina mai rabla, ii faci asigurare.
    Garanția valoreaza fix-pix. Mai toată lumea scapă telefoanele pe jos mai mult decât odată în decursul vieții lor ( a telefoanelor). Unii au noroc și nu se fărâmă, alții nu. Unii au noroc și se repara oricum pe garanție alții nu. Mai depinde și de unde le cumperi. Unii dealeri mai închid ochii în scopul unei imagini pozitive.
    Alții nu.

    Îți permiți și îți schimbi oricum telefonul odată la 1 an? Bagi picioarele în ea de garanție, iei de la dealerul cel mai ieftinache și aia e.

    Eu cred ca e o problema cu modul la care se tratează lucrurile, inclusiv de la producător.

    Nu poți sa îmi spui, ba l-ai scăpat pe jos, nu îl repar.
    E la modul da’ du-te în ma-ta, după ce îl faci asa de lucios ma freci ca de ce îl scap pe jos? Pai ce are mâner? Da, zilnic îl scap și nu ar trebui sa fie o problema atât timp cât nu arunc cu el după câini. Iar dacă e, sa fie problema ta, ca plătesc pe el cat pe un televizor de 40 de inchi și trebuie sa îl țin învelit în 3 huse și doua paturi de pluș.

    Nu îl repari ca s-a udat? Gen, asa și? Dacă s-a udat ce? De 3000 de lei nu ești în stare sa faci o chestie care rezista la apa? Pai sugi, ca nu am făcut scufundări cu el.

    E telefon în plm, îmi petrec zilnic mai mult timp cu el în mana decât cu nevasta, e normal sa sufere unele accidente. E probabil, as spune.

    00
  34. Eu smartphone urile nu le-am scăpat niciodată pe jos. Am avut noroc și le-am prins mereu. Nevasta face asta.. ..
    Senzorii umiditate se activează și dacă faci baie cu telu pus pe chiuvetă de ex, mai ales la ultimele etaje unde sunt și 36c. Acolo umiditatea e de 100‰.
    La mine la et 6 la maxim 30.5c nu am problema asta.
    Pe timpuri vb direct cu omu de la service , dădeai o șpagă. Acum vb cu secretara….

    00
  35. Cand lucram la Orange si veneau multe telefoane in garantie, problema majoritara care se regasea era „contact cu lichidele”. Toti imi jurau, mai aveau putin si puneau ramasag pe ma-sa ca nu scapat apa pe el…dar daca ii intrebai daca au dus telefonul in baie si a stat in aburi… daca l-au lasat undeva unde era umiditate mare….ooops, cam toti isi aduceau aminte de una sau doua situatii de genul.

    Cred ca ar trebui sa specifice clar vanzatorul catre client cand vinde un produs care sunt specificatiile clare cand isi poate pierde garantia. Da, primesc „Certificatul de garantie” unde specifica acolo, dar in mare, chestii generale. Plus ca majoritatea semneaza ca primarul si nu citesc niciodata actele primite (seen so many times). Asa ca, macar sa-si raceasca putin gura inainte sa-i dea produsul. Eu asa faceam. Le spuneam conditiile garantiei si conditiile asigurarii (daca optau si pentru aceea). Asa macar stiau la ce sa se astepte si poate mai achizitionau si o husa si o folie sa mai adauge o protectie. Win-win for both. Nu puteau dupa aceea sa vina la mine sa-mi spuna bullshituri ca nu au stiut de aia sau cealalta.

    00
    • Telefonul era deschis in prezenta clientului si aratat senzorii de umiditate ?

      P.S. Romania e o tara cu o clima uscata. Ma intreb cum rezista telefoanele alea in tari unde umiditatea e 80-90% majoritatea anului daca sint asa sensibile la umiditate.
      Eu personal nu am incredere in service daca nu e facut de firma producatoare a produsului. Restul sint cirpaci.

      00
    • Niciun producator nu isi repara telefoanele. Acest serviciu este externalizat.

      00
    • Samsung?

      00
  36. Si mie mi-au refuzat cei de la Domo garantia la o tableta – la care nu functiona GPS-ul.
    Am depus in aceeasi zi plangere la ANPC si in 48 de ore mi-au dat banii inapoi pe produs.

    00
    • Foarte bine ai facut. Bine ca ne-ai spus de Domo ca sa ma feresc de ei.
      Ma bucur ca ti-ai primit banii inapoi.

      00
  37. In cazul serviceurilor autorizate ce nu repara produse de pe piata gri nu este nicio afacere sa iti anuleze garantia. Majoritatea producatorilor nu platesc aceasta constatare deoarece considera ca este vina clientului. Service-ul anuleaza garantia cand este sigur pentru ca el returneaza la producator componentele inlocuite sau telefonul si daca producatorul gaseste urme de lichide sau sunt sparte/crapate lcd-urile nu mai plateste contravaloarea pieselor. Majoritatea garantiilor anulate pe motiv de soc mecanic sunt cele cu display crapat in rest nu se anuleaza pe acest motiv, componentele dezlipite se lipesc inapoi in majoritatea cazurilor.

    00
  38. Eu mi-am dus telefonul ce il aveam luat de la Orange in garantie si mi-a fost schimbat cu unul nou fara nicio problema, deoarece era o problema de soft. Probabil refuzul in anumite cazuri este justificat si motivul acetuia este faptul ca nu a fost itretinut corespunzator si nu au fost respectati termenii de garantie.

    00
  39. imi amintesc cu placere de motorola razr de-l aveam in 2006. Am cazut cu el cu tot in ocean si am stat cu el in buzunar in apa vreo 3-4 minute pana am intors barca la loc. A mai functionat cam un an si jumatate dupa ce s-a uscat. iPhone – a mai functionat vreo patru-cinci secunde sub apa si dupa aia a murit de tot.

    00
  40. Sa le luam pe rand:
    – marea majoritate sunt facute in china unde se zbat sa faca si un cent economie
    – cipurile /pcb sunt de calitate foarte slaba si se dezlipesc datorita supraincalzirii
    – urme de zgarieturi si socuri sunt cea mai rapida cale de a scapa de garantie
    – carcasele nu au rezistenta si torsioneaza pcb asa incat se dezlipesc sau fac contact prost chipurile
    -aceiasi schema cu socurile o facea vechiul producator de harddiskuri Maxtor (stiau ca sunt proaste si nu aveau chef sa le schimbe) WD schimbau tot ce le trimiteam chiar daca aveau arsuri si zgarieturi mai mult decat evidente

    00
  41. Eu fusai tare multumit de service-ul Orange.

    Pe scurt:
    Iphone 5s cu garantie pana in decembrie 2015 dus in sercive cu pete galbene pe ecran. Plans si de problema cu bateria in caz de mi-l reparau si nu-l inlocuiau. Telefonul a fost scapat de foarte multe ori dar fiind in folie pe fata si cu carcasa pe spate si laterale.. nu avea nicio zgarietura.

    Mi-au zis pe loc ca o sa-l inlocuiasca dar ca nu au modelul pe stoc si ca-mi dau ei telefon pana o sa vina. Mi-au dat o janghina de Samsung si in 2 zile am fost sunat sa ma duc sa-mi ridic telefonul.

    Initial mi-au dat un telefon tot cu probleme, le-am aratat pe loc si mi-au dat altul. Nou.

    00
  42. Stiti cum pune Elena Udrea 2500EUR deoparte? Se duce la dulap, ia un teanc de 50000, scoate din ei 2500 si ii pune deoparte. 30secunde scosul, inca 30 numaratul. Total, 1 minut. :)

    00
  43. mda, depinde de producator. Blackberry Z30, s-a crapat ecranul (interior), fara sa il scap. Probabil in buzunar, drac stie, desi avea husa originala flip.
    Ziua 1:
    Il duc la rosii (ca de acolo l-am luat) in garantie, il trimit aia la regenersis care cica face garantia. Intreb de telefon de schimb, ridicat din umeri, noroc ca aveam vechiul BB Z10.
    Ziua 15:
    Refuz clar cu „soc mecanic” desi nu se vedea nimic.
    Ziua 16:
    Mail la RIM in Canada, cu tot tacamul, IMEI, facturi de la rosii etc. Intreb daca au auzit de-o firma din Romania care cica repara telefoanele lor, si daca respectivul SRL este reparator autorizat de RIM .
    Ziua 17:
    Raspuns amabil de la RIM ca cei rosii au dreptul sa le vanda telefoanele, dar politica de service a RIM este inlocuirea aparatului cu probleme, nu au auzit de SRL-ul Regenersis, nu e reparator autorizat, daca umbla in el pierd garantia :) (sic).
    Ziua 18:
    O voce porno de la rosii ma suna, sa ma intrebe cum doresc sa primesc telefonul nou: prin curier sau ridicare de la magazinul lor. Le-am spus ca il ridic din magazin, si peste 6 luni cand expira contractele, plec la alte culori pentru ca au incercat sa ma fraiereasca

    00
  44. NOU
    #92

    Daca e sa te iei dupa cei din service-ul quickmobile ai ramane instant fara garantie doar pentru simplul fapt ca afara a fost luna plina. Am avut un Moto360 cu bube din fabricatie recunoscute de motorola pe email si ei tot nu vroiau sa imi dea altul..

    00
  45. NOU
    #93

    cred ca mi s-a spart display-ul pentru ca imi apare negru cu niste dungi colorate .ecranul nu este spart dar inauntru telefonului se vede ca si cum ar fi spart .Am garantie . ce pot face ?mi-l pot repara prin garantie?

    00
  46. Telefon de pe forum nou, desigilat in fata mea, 1300 lei. La momentul respectiv era 2350 lei in mediagalaxy. Cu garantie la un service noname (nu stiu nu imi pasa) cert e ca l-am luat de nou la 60% din pret. Ce defect la un telefon din categoria asta de pret costa mai mult de 1000 ron pentru a fi rezolvat ? e imputita treaba cu garantiile

    00
  47. Stie cineva cu ce service lucreaza Telekom Romania ( aka Germanos ) si daca este ok ?

    00
  48. Ce senzori,ce tampenii…vor duar sa-si bata joc de oameni.Am luat un Lenovo A 2010 de la rcs-rds pe abonament.L-am tinut in casa 8 luni fara sa-l ating.pentru ca am fost in Spania in tot acest timp.Am avut google sincronizat in telefon cu cel din calculator.Mi-au fost sparte toate mail-urile care le-am avut.Telefonul avea optiunea de a intra prin google,dar chiar daca mi-am recuperat mail-urile in circa 30 de minute tot mi-a dat dreacu softul la telefon,asa ca nu l-am mai putut porni.Cand am revenit in tara l-am trimis in garantie…unde mi-au spus ca-i trebuie inlocuit senzorul de umiditate si inca o piesa…pe care nu o specifica in factura.Total factura este de patru milioane,iar eu am dat pe el trei jumate la rcs-rds…si in rate.Am acceptat si am reparat telefonul.Numai ca la sosirea lui cand am incercat sa bag sim-ul nu il citea.Le-am spus si l-am trimis retur.Astept sa mai treaca o luna si acum ca si prima data cand l-am trimis.Tot timpul acesta eu platesc abonamentul,dar telefon nu am sa vorbesc cu el.Am doar sim-ul.Concluzia este ca sunt mana in mana pentru a jefui oameni.Sunt magari si nemernici de parca ar primi bani rupti la colturi nu bani munciti cu greu.

    00
  49. sorumea pica cu tot cu el din picioare si sa sparsa ecranul.ce se intampla cu garantia?Nu la lovit cu nici un obiec.Ca toti spun ca au grantie la orice chiar si la spartura,dar mint.

    00
  50. Articolul este putin inexact, nu exista senzori de soc si nici program care sa citeasca acesti senzori de soc si de umiditate.
    Senzorul de umiditate este de fapt o mic sticker alb care are proprietatea ca atunci cand intra in contact cu apa sau umezeala, se inroseste!! Asa vor stii cei de la service, in urma unei inspectii vizuale daca telefonul a luat apa sau daca s-a format condens din cauza utilizarii necorespunzatoare.
    In ceea ce priveste socurile mecanice, este de ajuns o mica fisura in carcasa pentru a scoate telelefonul din garantie, tot vizual se demonstreaza acest lucru.
    Telefonul mobil este totusi un dispozitiv electronic complex, necesita mare atentie in exploatare….nu-i place apa si nici asfaltul….

    00
    • Am un Samsung J7 2017 cumparat de la emag acum vreo 6 luni. Intre timp displayul a cedat, nu se mai vedea decat foarte slab si cateva dungi. Telefon ca scos din cutie, folie de sticla pe ecran. L-am dat inapoi la garantie l-a puricat cel de la receptie 10 minute, doar, doar o gasi o hiba, o zgarietura, ceva sa mentioneze in procesul verbal. Totul era ok, nu a avut ce sa comenteze. Astazi nesimtitii de la Depanero care asigura service pentru garantie m-au contactat sa imi spuna ca il repara doar contra cost deoarece displayul a fost supus la socuri mecanice prin presare si este spart in interior (explicatie data dupa ce am specificat ca ecranul e intact nu a fost supus la nici un soc ). Cea mai tare gaselnita de pana acum. I-am intrebat cum au constatat asta, au sectionat cumva ecranul si pe sectiune au vasut cum e spart in intrior| Tipa de la relatii client dadea din colt in colt, ca asta a constatat tehnicianul, daca vreau reparatie contra cost bine, daca nu se returneaza asa. Am spus ca nu accept decat reparatia pe garantie si am inchis, apoi am sunat eu inapoi sa depun reclamatie si la Depanero si la Emag, le-am spus ca-i dau in judecata. Am uitat de protectia consumatorului, dar cu aia o sa incep daca nu repara telefonul pe garantie. Displayul a picat din senin, telefonul nu a cazut, nu a fost bruscat, etc. Niste jegosi, fac orice sa nu repare pe garantie.

      00
  51. NOU
    #100

    intrebare acei senzori dupa ce intra o data in service se reactiveaza?

    00
  52. Buna ziua,

    Am si eu o problema cu o firma de telefoane.Am cumparat un telefon de la ei in urma cu 2 ani si ceva dar telefonul s-a defectat aproape de terminarea garantiei de 2 ani.L-am dus la reparat si acum,a 4 a oara cand am dus telefonul la reparat le-am spus ca nu mai vreau telefonul inapoi si ca imi vreau banii pe el.M-au spus ca,daca telefonul este in stare de functionare,nu poate sa-mi restituie banii.Eu nu mai vreau ca la 1 luna de zile sa ma tot plimb cu telefonul la reparat si sa ma tot tina 3 saptamani pana mi-l da.Ce vreau sa stiu este daca pot sa merg la Protectia consumatorului.Se vor ocupa de caz sau merg degeaba?Multumesc pentru raspuns.

    00
  53. NOU
    #103

    Am avut un telefon Samsung J3, l-am scăpat de la etajul 3, l-am găsit la parter demontat, am adunat piesele, le-am asamblat și a mai mers un an jumătate până mi l-au furat la sfârșitul lunii martie. Mi-am achiziționat alt telefon – Samsung J5, acesta a început de acum o lună să îți schimbe culoarea la ecran. Întâi a apărut cu o mică pată ușor verzuie, care a trecut în movuliu, apoi a început să se înnegrească. Aproape că nu mai văd nimic pe el, execut comenzile din obișnuință, dar am oroare să mă duc la servis, de scârbă că s-ar putea să îmi zică că l-am scăpat pe jos sau în apă. Dar trebuie să îmi fac curaj, este dreptul meu, voi vedea ce noroc am… Numai bine la toată lumea și telefoane fără reparații!

    00
  54. Daca imi cumpar un telefon huawei din germania ( media markt) in romania garantia unde e valabila ( carrefour,altex) poate

    00
  55. Am cumparat un samsung galaxi A7 in luna martie 2019 si am observat ca la butoanele de volum cum sunt dispuse de sus in jos, Ton de sonerie, Media, Notificari si Sistem este un buton al cincilea care scrie in dreptul lui ( controlati volumul media implicit atunci când apăsati tastele de Volum) , acest buton îl dau la stînga la dreapa si nu se întîpla nimic.
    Am o îtrebare pentru cei care au samsung galaxi A7 acest buton functioneaza schimbînd la stînga si la dreapta creste s au scade volumul?

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube