Furnizori de energie electrică în 2021

Nu credeam că în 2021 voi mai da de imbecilism online, dar, din nou, programatorii noștri IT nu vor să facă o treabă decentă.

Am achiziționat recent un apartament de la o persoană fizică și, după toate actele, furnizorul de energie a rămas ultima bătaie de cap. Bun, fostul proprietar are contract la Digi, hai să trecem pe Enel.

ENEL

Intru pe site-ul lor, încerc să descifrez diferențele dintre Anual, Online, Relaxat, Salut. Doamne ferește.

13 Martie – Completez cererea lor online de contractare servicii care îmi spune că voi fi contactat în 48 de ore.

17 Martie – Primesc email cum că cererea a fost înregistrată și că termenul de rezolvare e între 5-30 zile. Deja încep să fac spume.

23 Martie – Primesc alt mail în care mi se prezintă ofertele lor fără sens și mi se spune să trimit înapoi oferta și cererea atașată, semnată, scanată etc. Nu e nimic atașat în mailul lor, n-am ce să semnez, scanez etc.

23 Martie – Răspund și le spun să-mi trimită și atașamentele din mail.

24 Martie – Se deschide o nouă cerere cu alt ID la răspunul meu din 23 Martie.

24 Martie – Aici mă enervez și intru din nou pe site-ul lor și completez online alt formular cu Enel Fix Online, îmi răspund cu un mail în care spun că voi fi contact în 72 de ore.

12 Aprilie – Primesc răspuns de la Enel pentru cererea completată online, fiți atenți, cu un PDF în care era pus mailul din 23 Martie (cel fără atașament).

Le-am răspuns că sunt cretini. La telefon nu reușesc să dau de ei, în magazin o să merg ca ultimă instanță.

EON

În timp ce Enel aveau chef de prostii, mă gândesc să încerc și la EON.

Intru pe site, drăguț, aleg secțiunea corectă, mă pun să completez formulare. Ajung la completarea adresei mele din buletin. Au o mizerie la fel ca la Ikea cu sugestii. Pt. orașul meu nu primeam sugestii pentru toate străzile, doar jumate. Nu completam, nu treceam mai departe.

Completez cu o altă adresă, mai dau câteva clickuri si mi se prezintă oferta, unde dau și o semnatura electronică cu mouse-ul (care oricum e o mizerie, că nu ține loc de contract adevărat, pentru că în mail se specifica că voi fi contactat din nou). Asta pe 23 Martie.

N-am mai primit nici un semn de la ei.

DIGI

Hai să rămânem la Digi, deși sunt scumpi, măcar rămâne o factură pentru tot pachetul de cablu, net, energie. Tot ce trebuie să fac e să trec pe numele meu actualul contract de furnizare electrică.

Nu. Trebuie să vin cu fostul proprietar în sediu ca să rezilieze contractul.

Nu m-ar mira deloc ca, după o lună, să fiu legat la 3 furnizori.

 

energie-mori-de-vant-windmill

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

70 comentarii

  1. Stai la coada! Am cerere depusa pt contractare de servicii, inca din data de 16 februarie. La doua luni de zile distanta, inca nu am niciun raspuns. De fiecare data cand sun, numa’ ma enervez de cat de imbecili si idioti pot sa fie. Pur si simplu cred ca au angajat toti retardatii Romaniei in call center. Oameni batuti in cap la propriu si la figurat. Altfel nu imi explic. In doua luni de zile sa nu fi in stare sa finalizezi o cerere de contractare pt un imobil nou. Mi se pare nivel de Evu Mediu. Cred ca si aia se miscau mai repede decat Enelu’.

    00
    • Stai la coadă în urma mea.
      Am sesizări din februarie făcute la imbecilii de la CEZ și Enel sa vină, să se uite la instalația de la țară și nici azi nu au ajuns.
      Bine dobitocii sunt CEZ și Distribuție Oltenia, ăia care se ocupă de deranjamente și mentenanța rețelelor.
      Nici până astăzi nu a venit vreo echipă să se uite.
      M-am uitat pe toate ofertele de energie și diferența la consumul meu lunar de 150 KW, 2 persoane, 2 camere, este de 5-10 lei.
      Sunt destul de burghez să îmi permit cheltuiala, plus că CEZ au și mentenanța.
      Nu trebuie să plâng în pumni și să fac sesizări la 4 firme.
      Nu știu pe cine și ce angajează la callcenter, dar multi din operatori sunt absolut cretini.
      La fel ca la City Insurance. După ce că sunt proști, mai sunt și arțăgoși, mai sunt și tari în gură.

      00
    • Gata domnu’ nu ma bag in fata. Oricum stai si tu la coada, ca sigur sunt cereri pe rol de anu’ trecut. Ce sari asa peste rand?
      In alta ordine de idei, am mai dat un telefon astazi, doar pentru a-mi confirma ipoteza cu privire la faptul ca sunt cretini. Si da! Cred ca astazi am dat peste taticul cretinilor, care dupa ce i-am dat numarul cererii, mi-a zis ca lui ii apare o alta adresa, din alt oras, si ca sunt eu pe alta planeta. Nu imi venea sa cred. I-am repetat codul de vreo 5 ori – inclusiv pe silabe, de fiecare data, acelasi rezultat: e alta adresa dom’le. La un moment dat, nu stiu pe ce a apasat, ca am auzit un „Aaaaa aaaaa, gata am gasit.” Pur si simplu am impresia ca face parte din categoria analfabeti functional. Nu vad deloc bine viitorul acestei tari. Daca nici in call center nu excelam, iertati-ma, dar unde se fac cereri de plecat din tara?

      00
    • Stați toți la coada, am făcut cerere pe 30 decembrie 2020 pentru contract nou, piață concurențială, frenezie etc… Prima factura a venit săptămână trecută…

      00
    • @Ionut M, din ce spui nu pare sa te ajute faptul ce cei de la CEZ au si mentenanta.

      @CP, este greu sa ai oameni foarte pregatiti in Call Centere in conditiile in care in majoritatea firmelor salariile sunt foarte mici pentru aceasta pozitie.
      De ce crezi ca Microsoft si alte companii si-au externalizat Call Centerele in India? Pentru ca nimeni nu este dispus sa faca meseria asta. Chiar sunt multi care prefera sa lucreze ca vanzatori decat sa stea toata ziua sa primeasca apeluri de la clienti nemultumiti si nervosi.

      00
    • @Ciprian, pentru facturile intarziate exista o explicatie. Noul furnizor nu iti poate emite factura pana cand nu primeste de la distribuitor valorile indexului. Iar cum distribuitorii trimit de obicei oameni pe teren sa citeasca contoarele la intervale de 6 luni, uneori dureaza pana se trimit aceste date catre furnizori.

      00
    • Alo domnu. Eu am lasat sacosa aici in iulie 2020. I’m not even kidding.
      E la gaz, da’ orisicat, tot Enel.

      00
    • @Andrei m-am mutat de la Enel la Enel, adica mi-am pastrat furnizorul. Ca sa vezi cat de stpid e procesul, mi-au sters tot istoricul de consum…

      00
    • @Add, oare-și mai amintește cineva care-i faza cu lăsatul sacoșei?! :)

      00
  2. Pai cu enel am avut si eu o situatie similara cu contractul parintilor la care tata e titular, in decembrie am facut crere pe site-ul lor ca sa schimb oferta cam vazut la stiri ca se liberalizeaza piata din ianuarie. La fel am primit e-mail ca ma contacteaza in 72 de ore, l-am pus in garda pe tata „vezi sa ai telefonul la indemana ca te suna aia de la curent sa spui ca da vrei oferta” si pauza, nu s-a intamplat nimic. Am mai repetat procedura de vreo 2 ori si la fel pauza. M-am enervat si am completat formularul ala online din aplicatia de mobil unde incarci si copie de buletin, de vreo 30-40 de ori de imi veneau mesajele de confirmare pe mail unul dupa altul. Asta era la finalul lunii ianuarie. Pe la mijlocul lui februarie primesc e-mail de la ei ca s-a activat noual oferta, acel Enel Fix Online. Cu ocazia noii oferte si-au dat seama ca i-au taxat prea mult pe ai mei, ca facturile sunt pe baza de estimare consum si pana acum facturile au fost cu sold minus.

    00
  3. pai toti astia sunt la work from home, cine crezi ca are timp de tine?

    10
  4. Am facut la Enel cerere din contul MyEnel pentru Enel Fix Online pe 4.02. Am primit contractul sa-l „semnez” pe 9.04

    00
    • In Septembrie 2020 am facut contract la Enel online. Am folosit linku asta: https://contract.enel.ro/. Am incarcat poza buletinului, a contractului de vanzare cumparare, ultima factura de la fostul proprietar si la final am semnat toate documentele trimise de ei (la finalul procesului). In 5 zile am fost instiintat ca totul e ok si mi-a aparut si locatia noua in contul meu de my enel.

      00
  5. Cei de la Nova aveau un proces de inrolare brici, cu tot cu asistenta online. Asta era la inceputul anului, cand au migrat multi. Dupa aia, mult noroc sa dai de vreun umanoid. In cazul meu, ori distribuitorul ori Nova a inventat o estimare pe ultima luna cat consumul pe ultimul an jumate. Dupa raspunsul imbecil, urmatorul pas a fost petitie la ANRE.

    Morala povestii… nu stiu daca as mai face exercitiul de a ma muta inca o data.

    00
  6. Incearca Nova Power&Gas. La mine a decurs usor si rapid, totul online, ei se ocupa de rezilierea cu furnizorul vechi, ai nevoie doar de contractul de vanzare-cumparare al apartamentului.

    00
  7. Am trecut de la Electrica la Restart Energy, totul a fost foarte foarte simplu si rezolvat online, cerut oferta in 24 februarie, primita in 25, confirmata de mine in 3 martie, primit contract in 10 martie, semnat de mine in 13 martie, la cateva zile am inceput sa primesc telefoane si scrisori in posta de la Electrica/Eon ca sa ma intrebe de ce plec de la ei, daca nu vreau sa mai stau o vreme. Am auzit ca ar merge rapid si cu Nova.

    00
  8. Cartelurile au existat dintotdeauna pe orice piata , au intarziat cat au putut piata reglementata, cand nu a mai mers amanata au facut intrarea cat mai blat, pe urma procesul cat mai abscons, in final la oricare dintre ei hartiile fie fizice fie online ajung undeva in no mans land. Si ce o sa le faca anre? amenda 5000 lei? boii de la bicicleta?

    00
  9. Sunt in aceeasi dilema. Am cumparat o casa acum 3 saptamani. Contractul e la Electrica Furnizare. Am sunat la ei si dupa ce m-a tinut de vorba robotul m-au anuntat ca apelul e cu suprataxa. Am zis ok, hai sa incercam la un sediu. La sediu o tanti plictisita imi toarna placa despre vechiul proprietar care trebuie sa rezilieze contractul in persoana.
    Acum incerc la Enel. Vedem ce iese.
    Mi se pare ca firmele astea fac banii prea usor. Si mai e cale lunga pana cand calitatea serviciilor sa primeze in fata pretului.
    Ca fapt divers, vechiul contract de cablu tv l-am schimbat pe numele meu si am adaugat pachet de net foarte simplu, telefonic. A doua zi venisera sa monteze deja netul, routerul wireless. Totul merge perfect si e de aproape de 10 ori mai rapid pe wireless decat celebrul Gigabit pe care-l am la apartament.

    00
    • Cand am cumparat apart acum 5 ani, am mutat contractul de la enel de pe ultimul proprietar pe mine online, fara nici un fas, intr-o luna. Asa s-a intamplat si la engie(gaz) si daca proprietarul nu inchisese contractul si la upc cred ca s-ar fi intamplat la fel. Prostie mare asta cu inchiderea contractului de ultimul proprietar.

      00
  10. anul trecut mi-am facut contracte noi si la enel(curent) si la eon (gaz) totul online fara probleme:

    – la enel am facut la fel cu simplu online, a mers brici intro saptamana aveam semnat si trimis inapoi pe mail
    – la eon am intrat pe chat si le-am dat codul meu de abonat si le-am zis ca vreau o oferta noua, in maxim 1 saptamana aveam totul semnat, dupa o luna a intrat in vigoare(tarif cu 17% mai mic)

    00
  11. Anul trecut (când abia începuse carantina și toată lumea se chinuia să treacă urgent pe online) era cam la fel la ENEL (zero confirmări de nimic, proceduri triste), dar a funcționat. Adică aveau totul pe site, cam aceleași oferte și nu știai ce să alegi, download, semnat, upload, n-a mai zis nimeni nimic. Sunat la ei, erau bulversați, tot ce am putut obține a fost că „o să primiți o factură și atunci știți că s-a înregistrat contractul” :). Am primit factura după vreo 2 luni.

    00
  12. nu ma pricep .. fostul proprietar nu tre’ sa-si rezilieze el contractul ?! ca altfel normal ca-i vine lui sa plateasca .. si nu plateste si i se taie serviciul .. si apoi se face pe noul proprietar .. cu o pauza de cateva luni :)) tara lu’ papura voda !

    00
    • Nu e normal deloc, ca vanzator, odata ce am vandut apartamentul nu mai am treaba cu el, incepand de la impozit si terminand cu cheltuielile de intretinere la asociatie. Este un abuz de cacat care li se permite astora cu electrica.

      00
  13. Iti recomand Nova Power&Gas – sunt super smooth totul online 100% si au preturi ok (toate fara abonament). In trei zile am primit contractele si in 21 zile s-a facut trecerea de la Enel si Engie. Au si aplicatie pe telefon, plata online etc.

    00
  14. Vodafone… FML…

    00
  15. Păi foarte bine să ai 3 furnizori, câte unul pentru fiecare fază :)

    00
  16. Nu. Trebuie să vin cu fostul proprietar în sediu ca să rezilieze contractul.

    @OP: ca mi-am adus aminte: niciodata dar absolut niciodata nu se face cerere de reziliere pentru o utilitate gen gaz, curent, etc., decat daca nu cumva ai in plan sa stai fara utilitatea aia cateva saptamani/luni.

    00
  17. Nu m-am lovit de ce zice autorul inca, dar a trebuit sa contactez suport-ul de la Shutterstock pentru o factura de 50$. Intr-o luna de zile am vorbit cu 15 Ranjit si 10 Gary si tot n-am rezolvat niciun cacat. Fiecare reply la mail genera o solicitare noua si traditionalul raspuns „Hello how may I help you today myfriend?”
    Mereu e loc de mai rau!

    00
  18. Am accesat\aplicat la oferta de Black Fraierday 2020 a Enel. Doar am accesat…in martie 2021 am renuntat sa ii mai contactez…Cu tot cu acte trimise din noimebrie 2020. Sa fie sanatosi.

    00
  19. eu cred ca la ENEL e alta pb cu atasamentele. adica mi se pare ca nu pot fi atat de imbecili sa nu stie sa foloseasca functia de atasat/download atasamente de pe mail. pur si simplu. ac pb am avut-o si eu cand am incheiat un contract nou acum niste ani, l amodul ca le trimiteam pe mail atasamente si imi dadeau reply ca nu le-am atasat. si reluam procesul de la inceput ca nu puteam sa dau reply cu ele iarasi atasate doar. o luam de la inceput. si ca sa fiu sigur ma treceam si pe mine in bcc ca sa fiu sigur ca totusi atasamentele pleaca de l amine. incredibil enel.

    00
  20. „Intru pe site, drăguț, aleg secțiunea corectă, mă pun să completez formulare. Ajung la completarea adresei mele din buletin. Au o mizerie la fel ca la Ikea cu sugestii. Pt. orașul meu nu primeam sugestii pentru toate străzile, doar jumate. Nu completam, nu treceam mai departe.”
    Smartystreets- are tarife de la 100 interogari/lună la 7 $. Să zicem ca EON are nevoie de 1000 interogari/luna- 65$. Cam mult pentru EON, când și ăla gratis își face treaba, pe jumătate….

    00
  21. E scumpi specialistii UX-UI…

    00
  22. m-am mutat la nova, super rapid, totul online, prețurile sunt chiar ok, 0 stres, recomand cu drag

    00
  23. Eu am impresia ca pe anumite posturi nu te poti angaja decat daca esti absolut incompetent. In banci in special.
    Maica-mea are un cont in care ii vine pensia. Cont normal, fara nimic in plus. A trebui sa ii setez o plata recurenta asa ca am sunat la Raiffeisen sa ii intreb cum pot face chestia asta (avand in vedere ca nu are on-line banking) si daca se poate face la telefon. Dupa 18 minute de asteptat imi raspunde cineva si imi spune ca da, se poate la telefon, nu e nevoie de online banking, sa sune titularul contului. Bun. Ii explic maica-mii ce sa zica, suna, sta 22 min la telefon, raspunde un Gigel care ii zice ca nu se poate face chestia asta decat in agentie. Bun. Mergem in agentie. Acolo tipa de la ghiseu ne spune senin ca platile recurente nu se pot efectua decat setandu-le din online banking. Asa ca i-am facut online banking. Dragut, nu?

    00
    • Daca la medici exista chestia asta si e incetatenita chiar si in mentalul colectiv, cum ca „merg la medicul X, e cunoscut si e profesionist”, de ce nu ar fi la fel in orice alt domeniu? Daca ai noroc, nimeresti un agent care stie tot, daca nu, te dai cu capul de 5 pereti pana ajungi sa rezolvi si tot nu vei stii daca se putea mai usor sau nu.

      Si daca medicii iau cate 10k lei net pe luna si tot stai sa-i alegi pe aia buni, cam ce asteptari ai de la niste oameni care doar in rare cazuri ajung la salariul mediu pe tara?

      00
  24. Orice situatie de genul acesta se rezolva simplu.
    Reclamatie la ANPC cu situatia prezentata in detaliu si dovezi.
    Apoi trimis la ei o noua solicitare prin care atasezi si hartia pe care o primesti de la ANPC.

    00
    • Am eu reclamatie facuta la anpc si Bnr cu privire la niste comisioane ING. Prima ianuarie, a doua februarie. Inca mai astept raspuns

      00
  25. Cei de la Electrica Furnizare sunt la fel de idioti. Te pun sa completezi pe formularele lor de pe net tot felul de date, buletin scanat, CNP, copii dupa acte etc.

    Dupa cateva zile vine un mail de la un operator ca sa trimit actele prin mail. Da capo.

    Cand oi avea chef, nervi si timp o sa stau de prostiile lor. Deocamdata le platesc cei 20-50 de lei in plus pe luna si asta e.

    Mai bine erau cinstiti si ziceau asa: „ca sa reinnoiti contractul trebuie sa veniti la noi la giseu. Ca sa ajungeti la giseu, treceti printr-o curte. In curte e un caine lup, care musca. Daca alergati suficient de repede nu va prinde, si puteti ajunge la ghiseu sa depuneti actele. Daca va prinde, avem un paznic care va da afara si reluati incercarea”. Aia e.

    00
    • Eu am reusit sa fac on-line la Electrica. Am activat contractul conform instructiunilor primite pe mail, insa pe vechiul contract a ramas o suma de bani platita in avans. Am aflat doar cand am mers la ghiseul lor, pentru ca la call center nu raspunde nimeni. Suma asta nu a fost transferata pe noul contract, emitandu-se factura. Dna de la ghiseul mi-a transferat pe loc banii pe noul contract.

      00
  26. Stati sa vedeti suportul Paypal sau callcenterul Adobe. Cand o companie are monopol isi bate joc de clienti. Ceea ce ma enerveaza sunt politicile specifice anti client. Gandite asa de niste cretini care urasc clientii. A se vedea si marketplaceul Emag. Si aia sunt campioni in topul stupiditatii, chestiilor nefunctionale si politicilor anti partener

    00
    • Ooo, Paypal ruleaza. Imi schimbasem numarul de telefon si am uitat de Paypal two-factor. Ghinion, nu poti sa le scrii daca nu te autentifici two-factor. Liniile de telefon sunt inchise.

      00
  27. Achizitionat apartament in februarie. Cerere online depusa pe 1 martie la enel de transfer contract. Nu a mers. Sunat la ei, mi-au trimis un link pe email unde sa incarc direct documentele. Incarcat documente. Primit mail ca au primit documentele mele si le analizeaza. Undeva pe la mijlocul lui martie, primit mail ca inca mai dureaza pentru ca-s foarte solicitati. Pe 1 aprilie ( vina mea ) suna la ei. Mi se spune ca au facut un update de baza de date si ca sa suna mai tarziu. Sunat pe 8 aprilie -> nu gasim cererea dumneavoastra in sistem, zic am nr de inregistrare de la enel?! Da, dar nu o gasim, mai reveniti cu un telefon peste cateva zile pentru ca fac o cerere la departamentul tehnic.

    Pana azi, eu nu am contractul transferat.

    In contrapartida: Engie, am completat azi formularul online, in cateva zile am primit contractul pe mail si deja am platit prima factura de gaze. Ma gandesc ( desi probabil sunt mai scumpi decat Enel ) sa fac si trecerea curentului la Engie.

    00
  28. Hai ma! Nici unul de Hidroelectrica?

    In jur de 10 Ianuarie am depus cerere la ei. Pe la sfarsitul lui Martie ma suna: Mai vreti?

    Nu se poate plati online pentru ca nu au site!
    Nu se poate plati cu cod de bare!
    Dar poti sa te duci la chioscurile din mega sa platesti CU FACTURA!!!!
    Sau la banca/posta/etc.

    Lehamitea-i mare!

    00
    • Am depus cerere la Hidroelectrica prin Februarie și nici azi nu am primit vreun răspuns…
      Acum că aflu chestiunea asta cu imposibilitatea plătirii online îmi bag picioarele

      00
  29. La fel am patit si eu cu ENEL. Probabil trag de timp sa mai ramana lumea o luna sau doua in plus pe piata reglementata, cu impact semnificativ asupra veniturilor lor. ANRE doarme pe banii nostri, nu raspunde nimeni pentru asta.

    00
  30. cu ENEL am rezolvat schimbarea contractului la începutul lunii ianuarie tot doar cu reclamație la ANRE

    – sfârșitul lunii decembrie 2020 – încerc online schimbarea contractului vechi (din 2000, reînnoit în 2019) iar site-ul lor web crapă cu mesaj de eroare java.lang.NullPointerException – probabil nu au prevăzut cazul de schimbare contractului/furnizorului când furnizorul vechi == Enel, iar furnizor nou == tot Enel.

    – mai încerc de vreo 2…3 ori și mă lovesc de aceeași eroare, așa că fac reclamație direct la ANRE, ca să nu mai pierd timpul cu telefoane la ei la cooperativa munca în zadar.

    – a doua săptămână din ianuarie – primesc în sfârșit mesaj de la ENEL că au înregistrat reclamația pentru contract și că urmează ca la sfârșitul lunii ianuarie să intre în vigoare noul contract.

    q.e.d. – procedura de schimbare a contractului a trebuit „împinsă” de la spate cu o reclamație la ANRE altfel probabil că așteptam mult și bine.

    N.B.: Contractul vechi era cu un abonament zilnic de 0,49 lei+TVA și care teoretic includea tot felul de servicii pentru instalația internă de utilizare – servicii pe care nu le-au prestat vreodată dar pe care le includeau în abonament.
    Noul contract are abonament aproape la jumătate din costul vechiului abonament și fără serviciile alea fantomă.

    00
  31. Te-ai complicat degeaba oricum trebuiau reinoite contractele.
    Deci actele de pe casa ( contractul de vindere cumparare) plus buletinele daca esti insurat
    Dureaza cam 5 luni de zile.
    Pana atunci platesti pe vechiul proprietar.

    00
  32. Am aplicat la enel (schimbare furnizor) de bf anul trecut, trimis actele in 5 decembrie.dupa 4 luni intreb ce se intampla. Imi dau un raspuns bagat intr-o arhiva zip parolata cu ultimele 6 cifre din codul de client.

    Dupa multe emailuri, ajung sa le trimit din nou actele. Le refuza, ca oferta nu mai e valabila. Doh.

    Am ajuns sa fac reclamatie la anre, astept raspuns, si apoi trimit povestea peste tot.

    00
  33. In 2019 m-am legat la Enel in noul apartament si mi-au zis ca trebuie sa schimbe contorul. Am fost ok cu asta, dar a durat cca 2 luni (eu uitasem complet de contor cand m-au sunat ca sunt la usa). Dupa alea doua luni mi-au dat 150 de lei inapoi (suma random) despagubire ca i-am asteptat.

    La Engie (tot 2019) a mers totul ok, dar Distrigazul trebuie sa moara in chinuri – suni la ei ca tre’ sa vina cu contorul si ei te pun pe o lista (lunga…), dar nu te anunta data / ora decat FIX IN FUCKIN ZIUA AIA. Practic de suna la 8 dimineata cu „Venim pe la 11”. Reprogramare? Succes, ia lista de la capat, ne vedem in cca. 2-3-5 saptamani.

    00
    • În clădirea în care muncesc si care este proprietatea șefului meu există contor la energie electrică mai „inteligent „cu transmiterea satelitara, anul trecut la finalul lui martie când începuse pandemia și mergeam la firma cam 1 dată pe săptămână să verific cladirea bla bla bla ( apelurile de pe linia fixă redirectionate pe mobil) mă sună un chiriaș ca sunt niste domni de la Enel și ca trebuie să schimbe contorul, ajung in 20 minute la birou și se apucă unul dintre operatorii Enel să mă certe ca ei de 2 saptamani tot mă caută și nu mă găsesc, îi intreb dacă au primit de la „centru” datele de contact, avea trecut pe procesele verbale în 2 locuri numarul de mobil și în unul numărul de fix, s-a calmat omul când i-am arătat negru pe alb pe foile lui ca avea informatia în fața.
      În fine se schimbă contorul și după 2 luni tot vin facturi de estimare, sun ca disperata la call center si in 3 luni cred ca am vorbit cu vreo 15 operatori call center diversi, unul nu a știut ce se întâmplă, în septembrie deci după 6 luni de la montare vine altă echipă ca…contorul instalat în martie nu trasmite datele, au verificat si…tot nimic, abia în octombrie am dat de un operator bine pregătit care a stiut exact cum să mă ajute astfel încât să pot transmite eu indexul lunar ( în aplicatie trebuie să transmit 3 indici, doar ca in aplicatie sunt de genul E.R.C…iar la „contorul lui pește ” apar cadrane cu indici 1.80.01, 580.01…..
      Pentru mine nu e niciun deranj să trimit online indexul o dată pe lună, evident că „noul contor în continuare nu transmite satelitar, facturile mi se calculează în functie de ce transmit eu.
      În perioada cu apelurile la call center trimiteam și pe mail cereri, evident că primeam răspuns: am primit cererea dumneavoastra si in termen de 7-30 zile va vom raspunde, la fel fișier zip în care trebuia să bagi ultimele 6 cifre din codul eneltel sau un rahat de cod.

      00
    • Completare la comentariu: faimosul contor are 10 cadrane care în decurs de 1 minut se tot modifica, am incercat initial să introduc eu în aplicație indicii luand-o logic doar ca ce sa vezi sunt 3 indici cumva apropiați ca valoare ( cu o diferenta de vreo 40-50 unități intre ei) și am introdus cel cu valoarea cea mai mare (având experienta cu contorul de gaz la care mi s-a zis de 3 ori ca valoarea cea mai mare este de transmis ca in aia se pune și pierderea de pe retea) si vreo 3 luni am primit facturi de „estimare ” destul de mari și apoi 2 luni facturi de storno.

      00
    • @Alice, te imploooooor, spune-mi și mie care din cadranele alea reprezintă indicele de consum efectiv. Mă chinui să-mi dau seama de mai multe luni.
      Am trecut fix prin aceleași traume cu fișierele zip parolate cu rahaturile de coduri (ba e cod, ba e o parte din cnp-ul meu, ba morții ma-sii).

      00
    • @A.B : luni dimineață când ajung la birou iti scriu, abia acum am văzut comentariul.

      00
    • @AB : cadran E.A: 1.8.0 cadran E.R: 5.8.0 cadran E.R.C: 8.8.0

      00
  34. Sunt client DELGAZ (EON)
    – Online daca vrei sa faci trecerea la noul contract nu poti vedea si anexa de tarife. Asadar nu am trecut mai departe deoarece nu pot vedea exact ce platesc. Trecem peste faza ca tb platit 0.4 RON/zi abonament

    HIDROELECTRICA
    – in decembrie am transmis documentele pentru 2 puncte de consum. Singurul raspuns a fost ca cererea a fost primita. Desi in Ianuarie si Februarie am sunat de 2 ori mereu am fost informat ca datorita volumului mare de solicitari sunt ceva intarzieri dar in 30 de zile se va rezolva.
    – am retransmis solicitarea in martie. Acelasi feedback. NICIUNUL

    Am zis sa trec la ELECTRICA FURNIZARE
    – am facut solicitarea la finalul lunii martie. Nici un raspuns inca…

    00
  35. M-am mutat recent in Belgia, am gasit chirie dar proprietara a zis sa iau pe numele meu contractul de energie si mi-a dat codul contorului. M-am uitat ciudat si am intrebat: ok, acum ce fac?

    Au un site foarte bine pus la punct unde poti compara toate ofertele. Am ales un furnizor, mi-am facut cont, am ales pus consumul estimat, am scris data de la care doresc sa inceapa si codul contorului.

    Asta a fost tot. Proprietare a primit mail de la Engie ca 31.03.2021 este ultima zi in care ea va plati energie la locatie. Nici macar nu am trimis indexul. Am tot contactat apoi furnizorul pentru a intreba: ok, bine, eu unde dau citirea sau cum se face?

    Nu intereseaza pe nimeni, mi-a venit deja factura „abonamentul”. Regularizarea se face o data pe an si deja a venit cineva de la ei si a verificat contorul.

    Inca procesez ca sa accept cat de usor pot fi facute unele lucruri …

    00
  36. Nova sau Tinmar.
    Ambele brici, desi la Tinmar baza e telefonul, doar ca se rezolva repede.

    00
  37. La eon am cerere de contract nou de la inceputul lui Ianuarie, pentru ca nu se poate schimba doar proprietarul, trebuie contract nou, proprietarul vechi trebuie sa rezilieze contract etc. O mare mizeri

    00
  38. NOU
    #65

    In 7 martie am completat online cerere pentru un nou contract la Electrica. In 8 aprilie mi-au trimis email cu ce acte e nevoie sa le completez de trimis. Am trimis a 2-a zi ce mi-au cerut pt. noul contract. Încă astept raspuns. Daca stiam făceam de la inceput la Nova.

    00
  39. 1. acum aproape 11 ani am mutat contractul pe numele meu la enel fără prezenţa proprietarului anterior. era şi cam greu, se cărase în canada.
    2. mi-am făcut cont pe myenel, dădeam indexul, toate bune şi frumoase cca 10 ani.
    3. n-am avut treabă, m-am mutat din localitate şi, cel mai grav, într-o lună am uitat să dau indexul. mi-au băgat consum estimat. nu consumul din ultimele 2-3-4 luni anterioare, când nu mai locuisem acolo (şi dădusem indexul citit în vizite ocazionale şi apoi calculat ), nu consumul dintr-o lună obişnuită, ci fix cel mai mare consum, dintr-o lună de toamnă sau primăvară, bucată d-aia incertă când RADET încă nu (mai) dă căldură (am avut căldură chiar şi în iarna asta :) ), dar e cam friguţ şi parcă ai porni ceva de încălzit, când foloseam un ceva electric. după lupte seculare care au durat vreo 3 luni de corespondenţă plină de spume (ataşamente parolate, pentru care nu mergea parola indicată), s-a rezolvat.
    4. din 06 noiembrie nu mai primesc nicio factură. nici în contul myenel nu apărea nimic. prin 20 şi un pic februarie fac cerere pt contract nou. după veo 2 zile, îmi trimit link cu o aplicaţie, cu ce să încarc şi unde, d-astea. parcurg paşii. la un moment dat trebuia să încarc sau să arăt „la cameră” o factură mai veche (noroc că aveam una la mine) şi buletinul. n-am reuşit să încarc nimic scanat nici cu dansul ploii. le-am arătat la cameră. nu ştiu ce program de decriptare au, că mi-au futut adresa la rubrica locul de consum, au ameţit-o maxim, (în loc de nr. x, bl. y, sc. z, au scris nr x y, bl. z)şi aplicaţia folosită fie nu mi-a permis s-o corectez, fie am fost eu tută (înclin totuşi pt prima variantă, că futuseră şi rubrica adresa de buletin, dar acolo m-au lăsat să corectez, doar rubrica „loc de consum” e futută).
    după alte câteva zile, maxim o săptămână îmi trimit ataşament (de data asta parolat corect, că deja mă luase cu palpitaţii) cu contractul, să-l semnez. îl semnez, trimit, îmi răspund că o să intre în vigoare cândva prin aprilie.
    le fac sesizare prin contul myenel că nu scrie nicăieri care e perioada de dat indexul şi vechea perioadă nu mai părea valabilă şi mai ales că aplicaţia lor mi-a bulibăşt locul de consum, că acesta e identic cu domiciliu şi anume bla bla bla.
    „nu putem să facem corecturi până nu intră în vigoare noul contract”. fuck you, enel.

    pe la sfârşitul lui martie, printr-un miracol, reuşesc să „prind bandă liberă” pe contul myenel şi înregistrez indexul (mi l-a citit o vecină amabilă). am verificat adineauri (în timp ce citeam articolul mi-am amintit că s-a făcut aprilie :) ), nu mai este niciun loc de consum, nici ăla futut, nici ăla corect, nicio factură, nici nimic. fuck you, enel.
    oare cum s-o rezilia un contract care fie n-a intrat în vigoare, fie abia a intrat!?

    00
  40. Noi am completat cererea la Enel pe 27 decembrie. Nu am primit vreun semn de la ei. Eram deja pe piata concurentiala DAR pe tarif mai mare decat pe cel mai mare tarif anuntat. Cred ca suntem si acum.
    Tot la Enel, prin 2018 am incercat sa schimbam tabloul electric, care are cumva in componenta si contorul. Tot fara raspuns.
    In 2018 ne-au sunat ei sa schimbam pe piata concurentiala, cum am ajuns la tarif mai mare, habar nu am.

    00
  41. Șeriful sau vecini de-ai lui, de Entera ați auzit ceva ? Cica oferă și ei curent (afacerie de familie). Din Brașov.

    00
  42. Eu am abandonat cand am primit 30 zile termen de raspuns la sesizarea ca nu am primit raspuns in termen de 30 zile la prima sesizare. Fuck that shit man. Am inteles in prima faza ca era raspuns automat. Dar apoi a fost un om, uman 🤦‍♂️. Sau judecand dupa raspuns…un roboțel cu copy paste.

    00
  43. Eu am mutat curentu si gazu la nova. La Eon termenul de raspuns la o solicitare e de minim 30 de zile dar poate dura si 2-3 luni de zile, mai mult de asta am plecat. Bine, nova are si preturile mai bune.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.