Funcționarii au nevoie de parcări, cetățenii nu

O știre amuzantă ne vine din orașul de rezidență (mă rog, nu și fiscal) al celui mai mare blogger din Transilvania Centru, Brașov. Primăria vrea să facă niște parcări pentru funcționari, că sunt frecușuri cu cetățenii, care tot comentează.

Pentru că așa a funcționat mintea oamenilor din primărie, care s-au apucat de prostii dinainte să vină Coliban să îi ajute. Am încercuit locurile lor de parcare. Ce locuri mai sunt pe acolo sunt la bătaie între turiști și oamenii care vin la primărie de drag. Două parcări din zonă le-au desființat, că nu le trebuiau lor, că ei aveau locurile lor. Și tot așa.

Și acum cetățenii se întreabă de ce funcționarii din primărie trebuie să vină cu mașina la serviciu, dar cetățenii nu. Cum funcționează faza asta? Cetățenii nu au treabă acolo, funcționarii da? Cetățenii trebuie să ia autobuzul pe care funcționarii nu îl pot folosi?

Cam neplăcut. Ce să zic, să le cumpere primăria abonamente la parcarea aia de la Județean, și așa în timpul săptămânii stă goală, sau e prea mult de mers pe jos pentru ei?

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

31 comentarii

  1. Serviciile primariilor trebuie digitalizate. Ce sa faci la primarie, sa-ti duci dosarul cu sina?
    In orasul unde locuiesc de 15 ani ( Schengen) am fost de 3 ori la primarie cu treaba. Iar o data sa o vizitez ca este monument istoric.
    Locuri de parcare? Unde scrie in constitutie ca primariile trebuie sa asigure locuri de parcare gratuite? Maine imi cumpar o shareta cu 2 cai si cer loc de parcare.
    Primariile trebuie sa asigure mijloace de transport in comun, piste de biciclete, parcuri, trotuare, aer curat etc.

    Comentariu apreciat.15227
    • In loc de parcari pentru functionari ar trebui sa faca parcari pentru investitorii care aterizeaza pe aeroportul Brasov.

      Comentariu apreciat.706
    • păi nu, ăia o să vină pe jos de la aeroport, așa e eco.

    • “ Serviciile primariilor trebuie digitalizate. Ce sa faci la primarie, sa-ti duci dosarul cu sina?”
      Unul din beneficiile nebanuite ale digitalizarii este reducerea traficului in marile orase. Daca te uiti putin in jur iti dai seama ca multi din cei ce aglomereaza traficul in timpul zilei ( 09-16.00 ) de fapt alearga ca niste muste fara cap dupa diverse acte prin oras : la primarii, la Anaf, inmatriculari, etc…
      Multa lume spune ca eete greu de rezolvat problema traficului. Nu este usor, trebuie doar putina vointa (inclusiv politica) si multa munca.
      -gradinite/crese in toate rezidentialele din jurul oraselor
      -scoase hipermaket-urile din centrul oraselor.
      -digitalizata drastic interactiunea amenilor cu statul.
      -dublat/triplat numarul de tramvaie si extinderea retelelor pe mult mai multe strazi laterale, nu doar pe marile bulevarde.
      -impozite mai mari pentru masini sub euro 5/6 , combinat cu subventii pentru cei care doresc sa le schimbe cu ceva mai putin poluant.

      Ar mai fi un lucru care nu prea se poate rezolva repede, dar care ar reduce simtitor traficul. Cresterea nivelului de trai, astfel incat tot mai multi sa isi permita sa angajeze firme pentru amenajari in locuite. Nu este eficient sa tot fac eu drumuri inutile pana la ddmn ca am uitat sa iau aia sau ailalta.
      Iesitul in oras ar trebui sa devina preponderent o chestiune de “leisure”, sa iei tramvaiul/metroul/autobuzul/bicicleta pentru iesit la o terasa/restaurant/cinema/concert, etc…in centrul unui oras curat, verde, nepoluat.

      Comentariu apreciat.5321
    • In orasul unde locuiesc, in ultimii 15 ani (in Romanica, non-Schengen), am fost de doua ori la primarie cu treaba. O data sa-mi schimb buletinul, o data pentru un certificat de deces.

      Mai coboara de pe calul ala si mai usor cu „virtutile” morale.

      Comentariu apreciat.8549
    • Daca digitalizarea dureaza, si va lua ceva timp evident, primaria Brasov ar trebui sa inchirieze pentru diversele servicii cu plata, spatii in Mall la Coresi de exemplu. Acolo sunt parcari kklau. Exemplu si pentru alte orase mari.

      71
    • Primaraia ar tb sa digitalizeze si parcarile. Nici sa parchezi cu dosar cu șină ca inainte, nici sa lasi masina fizic, ca acum. Parchezi digital, cu un singur click. Si cu alt click iesi din parcare. S-ar economisi multa benzina si motorina si ar mai scadea si poluarea din Brasov.

      77
    • „Primariile trebuie sa asigure mijloace de transport in comun, piste de biciclete, parcuri, trotuare, aer curat, etc.”

      Transportul in comun sucks … ca orice chestie socialista.

      Eu unul cand circulam cu transportul in comun ba era inghesuiala, ba erau tot felul de nesimtiti in jurul meu. Pai de ce sa stau eu langa un gigel obligat 1 ora sa ii ascult muzica la casti, sau conversatiile telefonice cu nevasta. Mie mi-a fost de ajuns cu transportul in comun.

      Inteleg astea cu piste de biciclete, cu parcuri. Dar sa spui ca statul nu e obligat sa faca locuri de parcare e absurd.

      54
  2. Oare Coliban nu ar trebui sa fie primul care să renunțe la mașină și să de-a un exemplu? Nu de alta, dar el e primul care ne tine în discursuri „ecologiste”.

    Comentariu apreciat.6133
    • Ooo. Asta e clasica. Intotdeauna politicienii care se dau ecologisti defapt nu sunt.
      Si nu doar politicienii. Bill Gates merge pe la Davos si la G20 si scrie carti cum sa salvam planeta de o „catastrofa climatica”. Apoi se plimba cu avionele privata si are o casa cu 27 de dormitoare.

      70
  3. Mda, dacă era în Franța, sau chiar alte tari mai cu exercițiul democrației, o faza din asta se lăsa cu pagube. La români diateza pasivă și multa UE de la funcționari pentru fraieri.

    Comentariu apreciat.529
  4. Să-mi bag pl, într-un oraș ca Brașov ai putea să mergi lejer cu bicicleta oriunde ai nevoie. Costa maxim 1000 lei să le facă un țarc din ăla unde pot lega bicicletele. Și așa mulți funcționari sunt cam grași.

    Comentariu apreciat.10619
    • Sa mai zic o data ca daca nu ai masina toata lumea crede ca esti un sarac ? ca a avea o masina in Romania nu e vorba de necesitate, ci de statut social ?

      Comentariu apreciat.7229
    • Sunt curios cum evolueaza manutele la astea doua comentarii al meu vs ubercool sau al lui Lecter. Ca sa ne lamurim cata ipocrizie e si in bula asta majoritar userista.
      „Sunt ITst, sunt prea smecher sa nu merg cu masina. Esti bugetar, la tramvai/autobuz cu tine”. Altfel vrem o tara ca-n afara :)))))))

      Comentariu apreciat.5319
    • Eu sunt ITist și merg cu transportul public/bicicletă. Ai putea spune că sunt un ITist sărac, că nu am nici măcar trotinetă electrică.

      Comentariu apreciat.459
    • Da bossule asta zic. Si eu sunt ITst. Doar ca esti un fel de extraterestru „cum adica esti ITst si nu ai masina ? te platesc in coji de nuci?” cu privirea aia siderata de „what kind of peasant are you?!” :)))))

      Comentariu apreciat.427
    • Si eu sunt ITist dar imi place viu, asa ca ma duc cu masina unde am treaba, nu o ard cu slalom printre tiruri si gropile din Bucuresti.

      Bicicleta e ok cand exista benzi dedicate lor, si scopul deplasarii e de leisure.

      Indecis. Tu ce zici?3422
    • Am si masina, nu e vorba ca nu am. Dar am inceput sa urasc sa o folosesc in Bucuresti.

      164
  5. La Bucuresti la fel, Administrația Prezidențială În al doilea mandat anti pesedist al domnului președinte Klaus, a pus barieră și a restricționat accesul fraierilor de contribuabili În parcarea publica de pe bulevardul Geniului.

    Dar hei să-i votăm în continuare, nu putem vota alții că știm noi că ne scos sigut afarâ din UE, așa zice la televizor.

    Comentariu apreciat.537
    • Pai parcarea nu e pentru catei si pe acolo treceau toti sa nu mai stea la semafor!
      Ce e cu libertinajul asta? Unde te crezi?

      231
    • Strada G Enescu, jumate închisă pt SRI. Toate trotuarele de pe Bd Libertății blocate pt ministere. Parcare cu barieră, tot pe Libertății, iar pt SRI.

      232
    • @Shase – Cam ce treaba ai avea in zona aia sa parchezi pe Geniului? NU sunt firme pe acolo, in stanga este facultatea,in dreapta Palatul Cotroceni / Gradina Botanica iar in fata, pana la Orhideea nu este nimic. Deci, daca nu lucrezi la AP nu prea ai avea de ce sa parchezi acolo ci doar cum spunea @bogumil , vrei sa fentezi semaforul pentru la dreapta…

      513
    • eu as lasa parcarea aia publica si as pune ceva de grnul 50 de lei ora, minim o ora. si prin minim o ora inteleg imobilizarea fizica a masinilor timp de o ora in acea parcare. si la fel si 7n rondurile alea de pe stanga.

      in aceeasi idee poate ne citeste si domnul pandele si isi deschide o fabrica de parapeti new Jersey. pe onoarea mea ca o votez cu ambele maini pe nevasta-sa la primăria București.

      03
  6. Ce fraieri sunt ăștia de la Brașov! Ca urbanism, ca studiu, ca discutam…. :))))))

    Unu ca negoita o rezolva într-o zi! Existau doar știri ca, începând de azi, parcările sunt ale personalului angajat în primarie!!

    Asta înseamnă mana de fer!!

    Comentariu apreciat.294
  7. Daca vrei sa dai foc la primarie, pune acele parcari sa fie cu plata.
    Niciun primar nu are curaj sa faca asta.

    241
    • Dacă tu ca primar ai luat cotă parte din șpăgile date pentru angajarea lucrătorilor din primărie sau că toți știu că iei șpagă cel puțin 30% din contracte… nu prea ai curaj de aroganțe dastea.

      21
    • Păi ar fi fix zero pentru că angajații ar primi ecusoane cum că pot parca gratis.

      E veche șmecheria.

      00
    • Asa ar si trebui. Vii cu masina la lucru, platesti abonament de parcare. Intarzii si e un cetatean care a venit mai devreme sa fie la 8 la ghiseu si ti-a ocupat locul? Ghinion.

      Zone cu emisii scazute, benzi speciale pentru transport in comun, parcari la marginea orasului, idei multe, si daca lucrezi la primarie trebuie sa vii doar cu masina, cu autobuzul nu se poate? Naspa.

      22
  8. Langa serviciul meu se construieste noul sediu al Parchetului , pe un teren de circa 6500 mp. Conform proiectului publicat in presa, sunt prevazute 32 locuri de parcare, dintre care 26 pentru personal. Atat. Ce parcare subterana sau alte pretentii nerusinate. Parcare pentru sefi, atat.

    71
  9. studiul ala cerut de primarie l-au facut de ce? din cate stiu primaria a inchiriat locurile lor publice complet catre P&P pe vreo 10 ani, au pierdut procesele de modificare a contractelor asa ca nu prea au locuri noi.

    alte aberatii care le-am remarcat si in alta parte, in special in oradea m-a durut capul, limitarea la 1-2 ore parcarea, am fost la nymphaea si dupa-amiaza am zis sa vizitez si oradea, pus ceva punct de reper in waze si bifat loc de parcare – am ajuns intr-o zona cu locuri „2 ore” maxim. am mers pe jos prin centru si am cautat un restaurant dar am fost pe fuga sa ajung inapoi pana nu expira locul ca era mentiunea ca „la finalul celor 2 ore nu se poate prelungi ci masina trebuie mutata”. vad in varianta de brasov ca din 2025 ei spera la 1 ora

    ma gandesc ca turistii care se cazeaza prin oras o sa fie extrem de „bucurosi” sa-si lase masinile intr-un park and ride sa isi ia bagajele in spate in taxi si apoi sa ajunga la hotel in centru.

    mai stie cineva cati vizitatori ajung la prima scoala romaneasca din schei? ca au fost faultati incredibil de niste retarzi care nu pot sa se gandeasca ca o mare parte din turistii straini sunt persoane trecute de 60+
    https://brasovromania.net/2019/05/brasov-prima-scoala-romaneascala-un-pas-de-inchidere-acum-primaria-va-permite-autocarelor-cu-turisti-sa-intre-in-centrul-istoric-dar-nu-vor-putea-opri-in-locurile-publice-vasile-o/

    „Montarea senzorilor de parcare pe arterele rutiere în spațiile autorizate de parcare, precum și în zonele cu parcarea interzisă va eficientiza ocuparea și valorificarea locurilor de parcare autorizate, începând cu zona centrală, unde propunem a introduce din 2023 limitarea parcării la 2 ore, iar din 2025 la 1 oră. În funcție de rezultatele proiectului pilot, propunem extinderea amplasării de senzori de parcare pe toate cele peste 15.000 de locuri publice de parcare cu plată din Brașov în perioada 2023 – 2024.

    30
    • NOU
      #31

      Administratia Coliban fura la greu, atat din surse nationale, locale, cat si europene, prin intermediulul studiilor de oportunitate si fezabilitate. Studiile respective se platesc procentual din valoarea proiectului, fie ca acesta se realizeaza, fie ca nu.

      Pe vremea lui Scripcaru se fura la greu din asfaltari, salubritate si amenajare urbanistica pentru ca in domeniile respective aveau afaceri prietenii lui. Prietenii lui Coliban au firme de consultanta, de asta infrastructura orasului este neingrijita si se degradeaza, pentru ca furtul se face prin studii.

      10

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.