Cum ar funcționa o țară normală la vederea atâtor accidente

Accident pe Valea Oltului. OK. Despărțitoare peste tot, ca să nu mai depășească idioții. Da, traficul se va mișca mai greu, dar nu vor mai fi accidente și depășiri.

Accident de Drumul Morții. OK. Role și despărțitoare peste tot.

Ce face poliția? Dă comunicate că ăla avea 200 la oră. Că sigur avea. Orice altceva? Stat cu radarul în boscheți până se îndeplinește planul de amenzi și gata munca pe luna respectivă. Că salariul e mic.

role-sosea

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

93 comentarii

  1. Sunt pe un grup de inregistrati dash cam. Mai posteaza unii inregistrari in care li se taie calea, iese unul cu botul prea in fata dar si ei se vede ca conduc ca niste apucati.
    Si cand le zici ca totusi, ar trebui sa o lase mai moale, au reactii de genul
    „Iar sunt eu de vina ca am plecat de acasa!”
    „Ai venit cu radarul?”
    „Mai lasati-o pe asta cu conducerea defensiva!”
    In tara cu cei mai multi morti in accidente rutiere…
    Pana soferii nu realizeaza ca prioritatea nu inseamna imunitate, ca ceilalti au nevoie de timp si predictibilitate din partea ta pentru a te observa si ca poti muri cu dreptatea in mana, nu o sa se modifice statistica aia.

    00
    • Corect, e clar ca trebuie sa ne protejam noi de ceilalti. Si e clar ca trebuie sa avem abordarea asta cu cei care gresesc sau sunt neatenti (batrani, incepatori, etc).

      Dar nu e corect si nici normal ca toti jmecherii sa faca ce vor pe strada, si tu sa respecti regulile, si sa franezi cand iti taie un coclete calea ca asa chef (zero asigurare, zero semnalizare, 100 jeg). Totusi, nici nu e bine sa iti faci dreptate singur pe strada, nu faci decat sa iei parte la violenta din strada, nu esti cu nimic mai bun decat jmecherii…dar cine sa impuna legea pe strada, politia?

      Pana nu o sa vad masini de politie in intersectii sa ii vada pe aia care ocolesc coloana sa iasa primii, pana nu ii ard pe aia care taie calea ca asa au chef, semnalizare lipsa, fortatul pe trecerea de pietoni…nu facem decat sa ne mancam nervii.

      eu personal (fara modestie) 99% din timp respect regulile (semnalizari, incadrari, viteza, etc). dar ma simt frustrat cand respect tot, si in fiecare zi dau peste minim 2/3 jmecheri care nu au nici-o treaba cu respectarea regulilor. si sincer, nu de fiecare data il las sa imi taie calea. nu e corect pentru sufletul meu.

      nu stiu voi cum faceti sau vedeti lucrurile, dar ar fi interesant sa vedem mai multe pareri.

      00
    • @Max, si paradoxal, nu ajungi mai repede daca mergi cocalareste. Acum cateva zile, chiar ma grabeam foarte tare. Asa ca am facut o romaneasca, am aruncat bunul simt pe geam, si i-am dat cocalar-style.
      Si ghici ce! Tot atat am facut. Am castigat doar nervi in plus si injuraturi de la ceilalti.

      00
    • @Max in afara de a-i claxona si a-ti baga p*la in mamele lor (doar in gand, că nu e indicat sa deschizi geamul si sa le zici asta), sincer nu prea ai efectiv ce sa le faci.
      Sunt unii, care după ce că sunt cretini, mai sunt si agresivi că de ce le atragi atenția.
      Atat timp cat politia nu e pe străzi pt sancționarea lor, sau pentru prevenție, e clar că toata lumea va face cum o taie capul. Jmecherii vor fi pe jmecherie, restul care încearcă sa fie cat mai corecți in trafic, vor trebui sa faca compromisuri.

      00
    • Politia NU trebuie sa fie pe strazi pentru astfel de chestii marunte. Iti trebuie doar:
      1. camere in intersectii si politisti la birou care sa taie amenzi pe baza camerelor
      2. un site al politiei unde sa poti incarca filme de pe camera de bord iar ei sa taie amenzi
      Atat

      00
    • da, politia este doar pentru chestii importante, nu marunte, clar

    • @Aderentiu nu trebuie injurati, deschizi geamul si incepi asa „Buna ziua, cunoasteti obligatiile conducatorului auto atunci cand….” , 90% ingheata, e fraza clasica cu care incepe discursul orice politist de la rutiera :) nu m-a injurat nimeni niciodata inapoi, toti incep si dau explicatii de ce au facut asa :))) win win

      00
    • de regula sunt genul care conduce destul de agresiv, ma grabesc sa prind primul rosul la semafor. nu stiu de ce, uneori doar atat pot, ce vreau sa zic e ca ma momente cand o las mai moale, nu stau in curul nimanui, las distanta suficienta, nu pun frane bruste, nu schimb banda ca la raliu, etc. ma jur ca sunt cele mai relaxante momente ever. atunci ii pot observa pe ceilalti cretini care se agita cum fac eu in alte dati. vite suntem toti :)

      00
    • De acord cu Max – astept sa vad politia ca opreste smecheri in trafic pentru chestii uzuale: aruncat de tigara pe geam, taiat fata, schimbat banda pe linie continua, bagat in fata la semafor cu tupeu etc.

      De acord si cu Zarax, fac acelasi traseu zilnic (acasa – gradinita/scoala – acasa) si timpul nu variaza mult, indiferent cum merg. De obicei aplic regula fermoarului la intersectii cu drumuri fara prioritate, vad in retrovizoare pe grabiti si trec pe prima banda sa le fac loc etc, dar tot patesc minim o faza pe zi la care imi vine sa il calc in picioare pe sofer.

      Azi dimineata a intrat unul de pe o strada fara prioritate cu tupeu in fata mea, aveam viteza, dupa mine gol, putea astepta, el nu, s-a bagat, a trebuit sa pun frana. Zic nu il claxonez, se grabeste omul. Mai incolo intra in sensul giratoriu pe banda a doua, trece pe prima, eu continui pe a doua, el intra iar in fata mea pe banda 2, fara asigurare, fara semnal, nimic, am franat sa nu intru in el.

      Cand veneam spre casa , altul s-a bagat in trafic cu tupeu, l-am vazut cu telefonul in mana ca era atent mai mult la el decat la trafic, apoi a mers incet pe banda a doua ca toti l-au depasit pe prima, si la urmatoarea intersectie semnalizeaza stanga (ciudat, ca era un bmw) si sta. Il vad in fata mea ca e cu ochii in telefon, numar 1, 2, 3, 4, 5 – standard la mine sa nu claxonez aiurea, apoi il claxonez. Se uita in oglinda, incepe sa injure si tot sta pe loc desi era liber sa faca stanga. Imi gesticuleaza in continuare, ma enervez si il depasesc pe prima banda, cand sunt in drept cu el incepe si el sa claxoneze tare.

      Pai sa nu le iei mortii in pwla? Politia unde e? Daca toti merg sub 50 la ora e ok, dar fazele astea marunte de NESIMTIRE pur si simplu iti mananca toti nervii.

      00
    • @rdb

      mai bine ii ziceai ca are pană

      00
    • @Zarax total de acord la faza cu mersul preventiv. Important e sa ajungi intreg acasa, nu cine are dreptate.
      Pe de alta parte, in situatiile prezentate de Vali nu stiu cat de mult se aplica. Ca mergi preventiv si vine nea caisa cu 210 pe E85. Urasc drumul ala si el evit orice ar fi, am mers de doua ori si mi-a ajuns. Nici pe autostrada nu se merge asa repede, jur.

      00
    • Ca fost instructor auto, aveam o vorba pentru elevi: e plin cimitirul de oameni care au avut prioritate. Am evitat accidente in toate situatiile de prioritate posibile, chiar si cand aveam verde la semafor, de era sa ma ia tirul in plin.

      00
  2. Cum ar funcționa o țară normală la vederea atâtor accidente

    Ar mari limita de viteza.

    00
    • Mai tai din reguli, mai da-le dreacu. Daca nu esti „sofer bun” stai acasa si in zilele impare sa iasa pe sosea doar cei cu peste 200cp.

      00
  3. Salut,

    Pentru ca este legat de asta, redau mai jos ce am citit ieri legat de accidente si masuri care se propun in Olanda (purtarea castii pe bicicleta obligatoriu pentru batrani):

    „In total, 582 people died in traffic accidents last year, the lowest level since 2015, when 621 people were killed on the roads.
    Of those killed, 207 were cyclists, including 80 e-bike users. Some 175 were in a car – either as driver or passenger, 43 were pedestrians and 32 were using a mobility scooter.
    More cyclists now die per year than any other type of road user.
    ‘We have a real cycling culture in the Netherlands which sees helmets as a nuisance and nannyish, but for people over 70 especially a helmet can be very important for preventing fatal injuries.’ The issue is expected to be raised during a debate in parliament next week on road safety with infrastructure minister Mark Harbers.”Dutch News.

    Atat de simplu, si totusi atat de greu pe la noi..

    Zi faina,

    00
    • Pana la purtarea castii pe bicicleta noi trebuie sa trecem de pasul cu purtatul centurii de siguranta in masina.

      00
    • Peste 70 nu mai conteaza, astia cata pensie vor sa mance ? :D

      00
    • dupa 70 ani ai capul mai moale sau cum?

      00
    • @maxp fizic, da. Densitatea osoasa incepe sa scada (50+), articulatiile isi pierd mobilitatea, etc. Aia inseamna ca fracturile sunt mult mai probabile la soc mecanic iar articulatiile nu mai sunt asa capabile sa amortizeze socuri.

      Dar ideea e un pic diferita. In Olanda exista o cultura a ciclismului, infrastructura dedicata pentru asta, etc. Nu s-au trezit peste noapte sa ceara casti pentru ciclisti (peste o anume varsta) decat ca sa „finiseze” ce au deja.

      Ia vezi cat dureaza sa primesti amenda la trecut pe rosu la semafor, sau ce patesti daca stationezi si 30 de secunde pe pista de biciclete. In 30 de secunde ai 10 oameni care iti atrag atentia, dupa un minut masina ti-e ridicata.

      Hai sa vedem asta la noi.

      00
  4. Ba baiatule
    Eram in spatele unui bosorog d-asta cand sa ajungem la o intersectie aglomerata. Se opreste idiotul la 10 m de intersectie si incepe sa se certe cu babornita. Eu , care nu puteam sa ma incadrez pe dreapta, si inca 10 masini din spate am inceput cu claxoane si injuraturi. N-avea nici o treaba
    Nu mai spun la mers afara cu 55 pe linie continua, fara semnalizare, taiat fata, incadrare deampulea. Am ajuns la concluzia ca unii bosorogi sunt mai dobitoci si mai periculosidecat cocalarii cu bembeuri. Ar trebui dupa 65 de ani sa dea dracului in fiecare an de permis. Nu stiu cati l-ar mai lua

    apropo de bmw https://www.gherlainfo.ro/scene-violente-in-trafic-la-baia-mare-un-barbat-distruge-masinile-un-barbat-din-cluj-a-chemat-politia-video/

    00
  5. Q: Cum ar funcționa o țară normală la vederea atâtor accidente?
    A: Ar crea o infrastructură viabilă.
    România…oh, wait…👽

    00
    • Pana vin infrastructura aia, camere si amenda automata, daca pui 5000 de camere in tara asta s-a terminat, fix pe portiunile unde ii da gonetele din viteza tedeilui, cateva in localitati drepte si tot asa. Scoase toate semnele idioate, de ex 40 in sat care are 3 case si marita viteza la minim 70 cat se poate demult, sunt enorm de mutle zone unde ai pe dn 40/50 si nu me e nici draq in satu ala de 20 de ani, evident mairt la 70 plus camera, nu tb sa mergi cu 100 in sat, sau 200 cat avea ala.
      Cat pot sa coste 5000 de camere conectate la internet si anaf? nu se mai face o spaga cinstita pe undeva? ca pana vin autoostrazile nu mai apucam.

      00
    • Stai ca vine acum vara, sa vezi haos pe A2. Apropo de laitmotivul asta cu infrastructura lipsa

      00
    • Pana se modifica infrastructura, ar trebui sa ne schimbam noi. Hai sa dam toti soferii afara din Romania si sa ii inlocuim cu suedezi sa zicem. Cum s-ar circula si cate accidente ar mai fi? Fix aceiasi infrastructura.

      00
    • Aha, deci ii dai 200 pentru ca e drumul rupt. Are sens.

      00
    • @JT nu are treaba tata. Puteam sa avem autostrazi ca nemtii, fara amenzi cat casa plus anularea permisului daca esti genul „amenda e doar cost of doing business ca sunt bogat si imi permit”, descreieratii tot agresiv conduceau.

      00
    • @N: degeaba ai Nșpe mii legi, dacă nu oferi și cadrul legal pentru a fi respectate legile alea.
      E ca și cum mâine s-ar da lege ca cei fără €100k în cont să fie automat băgați la pușcărie.
      Exact așa-i situația infrastructurii și legii rutiere în România.

      00
    • Amenzi proportionale cu media veniturilor declarate pe ultimii 5 ani.
      Anulare permis pt unele contraventii nasoale.
      Confiscare masina pentru probleme tehnice.
      Arest pt „reckless driving”.

      00
    • @punKreas: stai sa vezi cand incep lucrarile pe autostrada, ca doar vine sezonul, primavara si toamna nu se poate lucra, decat in sezonul estival.

      00
    • @ion: „Amenzi proportionale cu media veniturilor declarate pe ultimii 5 ani.”

      Ce idee buna, sunt convins ca toata lumea e corecta si isi are veniturile declarate, inclusiv cele din spagi, combinatii, furturi etc.

      00
  6. A omorat 2 oameni de 40, el avand aproape 80 conducand cu 210 km/h.
    Pe tataie il durea in cot ca si-a trait viata.
    Ce as face eu personal? As merge sa ma cac pe mormantul lui.

    00
    • Adica nu ai face nimic :))

      00
    • ca sa iasa trandafirii mai frumosi?

      00
    • Confiscată averea și dată familiei celor 2 care au murit. Scurt și simplu. Apoi mutat la un azil și aia e, viața e grea, greșelile costă.

      Sunt convins că i s-a zis să nu mai conducă că e bătrân, dar așa cum știm noi că în România când îmbătrânești devii din ce în ce mai deștept și excelezi în orice domeniu (pe ideea de cine știe câți km are el la viața lui), probabil n-a ascultat de nimeni că știe el mai bine, nu-i zice lui nimeni ce și cum e cu condusul.

      01
  7. Intr-o tara normala, indicatoarele de drum alunecos ar fi montate pe partea dreapta, dar asa le-au pus pe stanga deoarece erau stalpi acolo pentru panourile succesive ale curbei deosebit de periculoase. Au facut economie la un stalp.

    00
    • Corect! Pai sa obstructioneze dom’le vederea in curba!!! Mai sunteti multi specialisti de carton???

      00
    • Zice SR 1848-12011 cum se monteaza indicatoarele, n-am inventat eu asta. Trebuie sa respecti indicatoarele ce ti se adreseaza, iar ca sa le respecti trebuie sa le si vezi. Aici nu mai mai leg de circulatia din sens opus ce le poate restrictiona vizibilitatea sau iluminarea asimentrica a farurilor noaptea, ci doar de faptul că nu am tendinta si nici nu ma obliga nimeni sa ma uit după indicatoarele de pe sensul opus.
      Secundo, 78 km/h pe un sector unde limita e de 50 km/h – art. 123 lit. b din regulament.

      00
    • Vasile, aici chiar se aplica treaba cu camera neomologata, viteza aia calculata din gps nu e chiar real-time, pe inceputul franarii va arata un pic mai mult decat ai in mod real. Vali avea maxim 65 acolo :)

      00
    • @Vasile: codul rutier zice la cap IV, sectiunea 2, articolul 65, „indicatoarele se instaleaza de regula pe partea dreapta a sensului de mers. In cazul in care conditiile locale impiedica observarea din timp a indicatoarelor de catre conducatorii carora li se adreseaza, ele se pot instala ori repeta pe partea stanga, in zona mediana a drumului, pe un refugiu ori spatiu interzis circulatiei vehiculelor, deasupra partii carosabile sau de cealalta parte a intersectiei, in loc vizibil pentru toti participantii la trafic”. Deci beleste ochii si pe partea stanga ca te obliga codul rutier!

      00
  8. Ce face politia? Anunta proteste pentru salarii mai mari…

    00
    • vor trece acum unii pe acolo cu masina si vor lua foc , combustie instanta

      00
    • Nu chiar, pentru ca exista un catch, spellul functioneaza doar daca bagi minim 100 ron in cutia milei la locul de desfasurare a samanului, altfel mor in continuare soferii ca niste pacatosi ce sunt fara sa plateasca taxa de protectie.

      00
    • @maxp: Doar aia pacatosi. Daca ai suficiente cruciulite in parbriz, scapi.

      00
  9. Sunt singurul care crede ca jegosu’ ala a vrut sa se sinucida?

    Mi-e greu sa cred ca avea masina de 300+ cai si a ajuns la 210km/hbintr-o depasire…

    00
    • Fac drumul ala destul de des. Mai periculosi decat cocalarii cu bmw sunt taranii (da, aia pe bune) iesiti pe european cu ultimele ciurucuri de masini.
      cel mai intalnit scenariu: golf 4/astra/passat ruginit din bara in bara mergand cu 150/h, dand flashuri, mereu in depasire ca sa faca la dreapta 2 km mai incolo pe ceva drum vai mortii lui. economie de timp si de guri de hranit.

      00
  10. Pai sa stea cu radarul in boscheti este singurul lucru pe care poate sa-l faca pe tema asta politia rutiera. Drumuri, despartitoare instalat camere sau legi fac altii.

    00
    • Sa mai schimbe boschetele
      Sa aiba masini civile cu radar in trafic
      Sa stea pe drum si sa ii opreasca pe toti fara centura
      Sa stea intr-o intersectie in Bucuresti si sa ii opreasca pe cei tu telefonul in mana, fara centura, cu faruri de ceata degeaba, pe cei ce depasesc coloana, pe cei ce nu semnalizeaza, pe cei ce trec pe rosu etc etc etc
      Sa aiba proiecte PNRR prin care sa puna un sistem informatic cuplat la toate semafoarele sa ii adune pe toti care trec pe rosu
      Sa depuna amendamente legislative sa isi poata face treaba mai bine, sa poata amenda si in baza camerelor din trafic
      Sa iasa din birou si sa faca ceva!!!!

      00
    • Apropo de asta cu ceata. Eram cu un tovaras pe vremea cand dacia 1310 era forta.
      Si sare un politist cu gura pe el: “Ba ce p**a mea cauti cu ceata pornita, pune mana si opreste ceata aia pana nu te las fara permos”
      Tov asta al meu era cacat pe el si eu la fel:))) desi eu nu aveam nici o treaba.
      Asta zicea “Ce ce ce” si se uita prin bord. Nici nu stia unde e ceata🤣. Pana la urma a bagat politistul mana si ia oprit-o

      00
  11. Eu unu as incepe sa fac verificari la scolile de soferi.
    Frumos pe judete o statistica.
    Puisor cati oameni au facut scoala la tine si dupa au luat-o pe aratura?
    De ce?
    Ca mortii lor stiu sa faca doar scoala pe oras sa conduca cu 30 pe ora cu coloana de 2 km dupa ei.
    Ca asa treci de examen.
    Si dupa se izbesc in primul copac pe drumuri nationale.
    Si eu platesc rovinete si taxe sa le faca lor despartitoare si ziduri de beton pe drumuri.

    00
    • @Vlad o buna parte din scolile de soferi sunt ale unor fosti politisti. Iti dai seama cum ar fi ca corb la corb sa isi scoata ochii ?!

      00
    • @N pai atunci mergem pe supravietuire.
      Atentie sporita camera de bord si revizia tehnica pe bune facut la zi☺️.
      Nu cumva sa intre un copil drogat cu pile in tine si sa ii platesti daune toata viata.

      00
  12. Cum a constat Vali mai de mult, pana nu mor niste politisti in boscheti, aia tot acolo o sa stea.

    00
    • Nu politisti ci ceva mai top. Intre Cluj si Turda exista parapet de beton cam pe tot drumul. Ghici de ce!?

      Fostul prefect si-a pierdut ambii copii intr-un accident in care vinovatul a intrat peste ei de pe contrasens…

      00
  13. am încercat în București să merg legal câteva zile, mi-am luat mui, claxoane, am fost în pericol de a fi acroșat de n ori pentru că nimeni nu respectă marcajele și am ajuns într-un timp nesatisfăcător la destinație pentru că întotdeauna sunt avariați sau obstacole sau alții care fac stânga/dreapta de pe benzi

    comparativ, mergând o bucată pe interzis, banda de bus, făcut stânga peste linie continuă, depășit coloana la un semafor nepericulos unde e loc, depășit tramvaiul prin stânga pe contrasens, înscris agresiv pe benzi nepotrivite sau pur și simplu la feeling și viteză 80+, am mers bine și nu am avut nici un pericol și ajuns destul de repede

    unde am tras linia e banda de bicle, pe aia încă nu am mers pt că respect cicliștii

    00
    • Eu zic ca si trotuarul ar trebui „explorat”. :D

      00
    • @Ciocanul, deja sunt cazuri prin Bucuresti…

      00
    • Deci se confirma pana la urma ca Bucuresti este un fel de Mumbai. Mai lipseste cacatul sa pluteasca lejer pe Dambovita si e 1 la 1.

      00
    • Cacatul bucurestean e mai greu, de la dieta nesanatoasa pe baza de burgeri si mici, asa ca se scufunda.
      Indienii mananca mai sanatos, vegetarian, mult orez care se umfla, de aia la ei pluteste.

      00
    • @Andyan ce om. Vezi man ca ai uitat vacile :))) Dar intr-adevar nu suntem foarte departe de scenariul ala.

      00
    • N din pacate (pentru ele) si din fericire (pentru restul) vacile sunt inglobate in burgerii de care zice Sorin. Ca spirit animal bucurestean eu as zice ca sunt doua variante: cainii sau sobolanii.

      00
  14. Soluția: mai puțini șoferi.
    Aia cu infrastructura a devenit un clișeu obositor. De parcă dacă ai avea autostrăzi și drumuri mai bune, ar fi numai șoferi exemplu pe ele. Aiurea, șoferii români sunt inconștienți. Dacă infrastructura ar fi mai bună, ar crește oportunitățile gibonilor să se dea în stambă.

    00
    • De acord cu tine. A se vedea in judetul Arad, s-a reparat drumul Arad-Șiria (drum judetean). E drept, e mai ingust ca inainte, dar asfaltul e bun. Dupa o luna-doua deja cred ca au fost cativa morti si cativa raniti pe acolo.

      Politia prinde indivizi cu 177 km/h pe judetean…si ingust..mai poti sa zici ceva?

      00
  15. Ieri am fost la o inmormantare. Crunt, copil de 17 ani omorat in Câmpina pe trecerea de pietoni de o fata cu carnet de 4 luni care mergea cu 120 la ora prin centrul orasului pentru ca facea liniute.

    Distractia asta se intâmpla de ani de zile in oras pentru ca seara se pun semafoarele pe interminent, sunt putine masini si e asfaltul bun.

    Ar fi fost atat de simplu sa nu se intample…

    Fata care are 21 de ani este cercetata in libertate si probabil asa va fi mult timp, iar la final va lua ceva condamnare cu suspendare.

    Aseara tot pe interminent erau semafoarele, fluidizeaza un bulevard pe care trec 20 masini pe ora, poate vine unul cu 120 si sa nu isi strice franele.

    00
    • Am trecut și eu pe-acolo am văzut florile și candelele, m-au emoționat. Cep să zic, s-a dat vreodată vreo amendă pentru cei care mergeau cu viteză noaptea? Ah nu?

      00
    • Da, ar fi suficienta o masina de politie pe fiecare din bulevardele de care zici. Si nici nu ar trebui sa faca ceva anume, doar sa tina girofarul aprins. Pot dormi, manca shaorma, ce vor ei. Simpla prezenta ar impiedica comportamente din astea.

      00
  16. Dupa cum era si un banc: daca le iau parintii masini puternice :D
    Altceva nu ar mai fi de zis.

    00
  17. Există soluții simple și dovedit a fi eficiente, nu de soluții ducem lipsă ci de implementarea lor, asta are presupune ca bugetarii să muncească.

    AICI E PROBLEMA

    00
  18. Romanii, unii estici, margebienii, sunt in top la condus agresiv si aiurea si in vestul Europei, unde exista infrastructura, asa ca lipsa drumurilor nu este un argument; aaa, dureaza x ore in plus calatoria, ca nu avem drumuri: asta e realitatea prietene, iti adaptezi calatoria si durata la realitatea cotidiana, nu e o scuza sa depasesti ca animalul, sa mergi tu cu 150 kmh ca te grabesti…..sau depasesti pe linie contiuna, in curba, ca nu esti fraier sa stai dupa altii.
    Politia, bleaga si incompetenta, e oglinda societatii romanesti, formata din aceleasi persoane putin instruite, cu lipsa de respect fata de legi si reguli, drept urmare, procedeaza ca si restul cetatenilro romani.

    00
  19. Valea Oltului e horror, imi amintesc cand eram nevoit sa o parcurg saptamanal.. Cred ca la 2-3 zile e un accident de 15-20 de ani. Aproape toti cred ca au o amintire cum erau sa moara pe portiunea asta de cct. Stay safe.

    00
  20. Sedinta cu suedezi, germani, romani. Ne uitam toti la o inregistrare cu un drum gen Drum Judetean, un drum mai ingust si cu niste petice si denivelari usoare, nu foarte multe (de prin Slovacia). Intreabarea era daca pe acea bucata de drum limita e 90 sau 50, la careȘ
    Germanul: nu pare a fi drum de 90, cel putin eu n-as merge cu 90 pe aici
    Suedezu: clar nu e de 90, nici eu n-as merge cu atat
    Eu (in gand): ce vorbesti baiete, romanu ii da minim 120.

    Cam asta e mentalitate la ei.

    00
    • se știe că nemții nu prea au mașini puternice în comparație cu românii.

    • cat despre intrebare, nu cred ca mai multe autostrazio sa ajute. Se merge ca la nebuni, multi nu tin cont de marcaje, semne, latimea si starea drumului. Da, si astea tre facute urgent si la foc continuu.

      eu zic ca o tara normala, acum imeadiat, ar pune radare fixe semnalizate si stiute, cel putin in anumite locuri cu risc.

      00
    • @vali, pai daca isi cumpara Dacia cu motor de drujba…

      00
  21. Apropo de lipsa infrastructurii… Ca dacă ar fi, ar fi raiul pe pamint:
    Nu anul trecut au mers zeci de boi pe autostrada, lingă Constanța, invers? Pentru ca nu știu ce?

    00
  22. Tot suntem la trafic, sigur sunt oameni mai experimentati pe aici. Ma intereseaza in special ca „life hacks”.

    Sa zicem ca ajungi intr-un oras nou, mai exact pe un drum cu minim 3-4 benzi.

    Pentru dreapta mereu caut B1 sa fiu sigur, uneori B1 e dreapta obligatoriu alteori e dreapta sau inainte.
    Pentru stanga mereu caut B Max tot asa.
    Pentru mers inainte stau pe B2 sa nu incurc pe B1 daca e dreapta obligatoriu.

    Mi se pare dubios ca inca mai sunt indicatoare de preselectie mici cat un „cedeaza” sau ascunse dupa copaci.
    Cat de greu e sa monteze un indicator de preselectie MARE deasupra drumului si pe mijloc sa il vezi si iarna si vara si eventual chiar daca pe B1 e trafic si prinzi duba / unghi mort !?

    Sa zicem ca ai 2 benzi pentru stanga/dreapta, dar unde virezi sunt 4 benzi. Pe care te incadrezi corect? B Max pe B4 si B3 si B Max – 1 pe B1 si B2? Teoretic ar trebui sa fie marcaje, dar des nu gasesti.

    Eu am doar 2 „life hacks” de impartit:

    – daca esti pe B1 si pe B2 merge o duba ai mare grija la „unghi mort”. La fel daca esti din sens opus si faci stanga… am vazut multi care „devanseaza” B2 prin B1
    – daca mergi pe drum nou lasa o masina in fata, te va salva de multe gropi sau chiar CRATERE. Desi eram pe waze nu a aparut nimic, trecusem pe la Harsova spre Bucovina. Parca prin zona Braila… un crater de ramanea roata de la TIR blocata acolo, sanse ZERO sa eviti daca aveai masina pe contrasens… nici macar o creanga de copac sau ceva nu era…

    00
    • din păcate aici infrastructura nu ne ajută deloc, în țări civilizate benzile de stânga/dreapta sunt ca niște alveole care se desprind din drumul principal și „mușcă” din trotuar ori din scuarul din centru, astfel încât nu ești surprins mergând pe o bandă că acea bandă se transformă subit în obligatoriu stânga sau dreapta.

      mai adăugăm și că marcajele sunt de regulă șterse și șoferii se ceartă între ei pe o situație ipotetică care bandă e cum, fiecare după cum știe sau ține minte nimic concret

      mai adăugăm și că mulți șoferi nici nu știu ce sunt alea benzi și consideră că marcajele sunt orientative, nu obligatorii, serios, întrebați câte unii să vedeți că așa gândesc, și cred că nimeni nu a luat niciodată amendă pt că nu a respectat marcajul

      mai adăugăm și că mulți șoferi numără benzile invers, de la ax spre margine, adică ei cred că banda 1 e aia din mijloc, așa se și explică mersul pe lângă ax a multor b2 loveri, ei cred că aia e banda default de mers..

      00
  23. Meanwhile, în the savage Romania..

    Prostu satului: Mi-a fost lovită masina de un tanc
    Asigurator: u what??????
    Prostu satului: da, tanc. Condus de dani mocanu, fala romaniei
    Asigurator: aaaaa, ok! Scuzati!!!

    https://www.libertatea.ro/stiri/dani-mocanu-despre-accidentul-de-la-valcea-am-fost-toata-ziua-cu-tancul-respectiv-la-o-mica-plimbare-4083952

    00
  24. azi la arcul de triumf la trecerea de pietoni, se pune verde, aproape toate masinile opresc, una accelereaza si forteaza trecerea trecand practic printre pietoni. Erau o masina de politie si o motocicleta oprite acolo. Aia nici nu se uitau spre trecere, soferul n-a avut nici un stres.

    00
  25. O țară normală nu l-ar avea pe Bode ministru de interne?
    Noi prefăcându-ne că avem sau am vrea o țară normală: polițistul care a omorât o fată pe trecerea de pietoni a ieșit de sub control judiciar.

    00
    • Intr-o tara normala poa’ sa fie si Bula ministru de interne, sau poate sa si lipseasca guvernul, lucrurile ar merge bine din cauza ca sistemul ar fi construit corect.

      00
    • Dacă îți bag suficienți Bulă în orice sistem, se duce dracu sistemul(* You are here).

      00
  26. Pai, îți zic ce se întâmpla acum in Belgia: pentru ca se folosesc foarte mult radarele de segmente, care calculează timp vs. distanță, legislația prevede niște toleranțe. Limita este 120, dar amenzile veneau abia de pe la 141 in sus (nu prea am înțeles de ce e o toleranță atât de mare, dar M-am bucurat de ea :)) ), astfel ca la final de 2021 au numărat unii dintre cei mai mulți morți in accidente rutiere din Europa. Concluzia: din vară 0 toleranță, ai depășit și cu 3 km limita vei primi o amendă în concordanță. Plus folosit permanent radarele astea de segmente, nu doar 2 săptămâni pe lună, ca până acum.

    Explicații mai pe larg aici: https://www.brusselstimes.com/216486/speeding-checks-tolerance-margins-on-belgian-motorways-to-disappear

    00
  27. Ar trebui scoasa orice limita de viteza si pusi inapoi pomi grosi pe margine. Asa reduci din soferi. :D PS: oare pana la pensie(20-25 de ani) o sa ajung sa merg din Timisoara pana in Bucuresti pe autostrada ?

    00
  28. Păi o țară normală ca România crește viteza de circulație. „Camera Deputaților majorează limita de viteză pe drumurile expres: 120 km/h”. Link https://cursdeguvernare.ro/camera-deputatilor-majoreaza-limita-de-viteza-pe-drumurile-expres-120-km-ora%ef%bf%bc%ef%bf%bc.html

    00
  29. 1. scoala de soferi PE BUNE. Cu examen picat din orice chestie. Examenul dat cu inspectori necunoscuti (deci nu prieteni cu instructorul) si busit pe bune studentul, daca nu e in stare de condus OK.

    2. camere fixe pentru trecut pe rosu, viteza, mers pe banda autobuzului. Facut poze automat, trimisa bucuria pe posta.

    3. RCA sa creasca si daca ai accident din vina altuia, asa se mai linistesc cei care „agata” pe ala care nu a dat prioritate, ca, deh, refaci masina pe prostia altuia (stiu destui soferi care au facut asta in Romania, nu e chiar poveste).

    4. radare mobile prin zonele „fierbinti”, luat carnet la peste 20 km la ora peste viteza legala.

    5. pus la punct un sistem care ajuta politistul sa stie imediat ce e cu masina ta. Si daca e parcata pe strada si nu ai RCA sau ITP, vine iar amenda acasa, pana te conformezi. Daca nu, o ascunzi in garaj, ca acolo nu te gasesc. Pus sistemul la punct ca, in trafic, politistul sa poata afla instant ce e cu masina ta, te opreste pe dreapta si iti da amenda ca nu ai masina pusa la punct.

    6. pe sectoarele de serpentine linie dubla continua si asta este. Nu depasesti. Am vreo 100 de km de serpentine in zona, nu exista nicio zona de depasire, linia e dublu continua. Nu as incerca smecherii, ca probabil merg pe jos cateva saptamani.

    Amenzi, amenzi, amenzi. Ustura al dracului, cand te trezesti cu bucuria la posta, dar inveti instant.

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.