Fostul director CNAIR Ovidiu Marian este special

Minutul 45:40 din podcast, unde invitat este Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR. Ăia care se ocupă cu managementul construcției de autostrăzi din partea statului.

Bun, așadar nea Marian zice că județul Brașov este praf economic, dar județul Ploiești mai are ceva industrie.

INS nu dă niște date, și nu ne legăm de aia cu “Ploieștiul nu e județ, prostea”, că e prea ușor. Avem TopFirme însă. Acolo vedem că firmele din Prahova au cifră de afaceri de 19 miliarde de euro și firmele din Brașov de 17 miliarde euro. Locul 7 și locul 9 din România.

Să spui că Brașovul este mort trebuie să fii foarte special. Iar invitatul să nu te contrazică este un pic clasic, că nu chemi oameni isteți la podcasturi, chemi ce poți. OK, hai să zicem că poate se pricepe la drumuri și nu la economie, dar dată fiind starea drumurilor, nici la aia nu cred că se pricepe nea Marian.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

39 comentarii

  1. Ca Ploiestean iti zic sa stai mai bine acolo la tine la aer curat si ursi. Daca se poate chiar sa facem schimb.

    Comentariu apreciat.835
  2. Fmm de nenorocit! In tara asta orice dobitoc cu acces la internet poate sa spuna orice tampenie cu un aer asa de relaxat. Cum ne invata el pe noi ca nu avem industrie decat unde zice CNAIR sau PSD. O fi auzit de Ina schaeffler, Autoliv, Miele si multe altele?

    Comentariu apreciat.439
    • nu stie el de Preh, Vitesco sau Bilka, că nu au sărit la zar cu nimic la el.

    • NOU
      #4

      bă, da’ bou îi! dacă stătea pe lîngă străzile alea ale lui ar fi știut de Duvenbeck; de distrus ce îi și-or pus ăștia sediul acolo…?

      62
    • @Dragos, nu stiu, poate ca purtatorul de cuvant al CNAIR nu are dreptate. Dar din tabelul adaugat de Vali nu avem nici o informatie concreta legata de industria din judetul Brasov.

      01
    • @Andrei, pai boul ala a sustinut ca nu avem industrie, nu trebuie sa ii demonstrez eu sau Vali ca avem, trebuie sa dovedeasca el ca nu avem daca asa sustine!

      10
  3. 6 si 8 (sau ai vrut sa ne testezi ?)

    Comentariu apreciat.270
  4. 160 km in 5 ore este o bataie de joc pt locuitori in primul rand dar si pt transportatori, turisti si chiar si ursi. :)
    Vin cu ideea nepopulara sa nu mai mergeti ca si turisti acolo pana nu se fac drumuri ca va bateti joc de locuitorii din zona si cei care au treaba si nu au cum sa ocoleasca zona.

    Comentariu apreciat.391
    • De cate ori vin acasă, drumul de la București imi da senzația că stau in mijlocul nicaieriului. Sper:

      1. Sa ‘decoleze’ aeroportul
      2. Sa avem autostrada Brasov-Sibiu (hai, măcar Făgăraș – Sibiu).

      M-am săturat de DN1 BV-B ca de mere pădurețe. Cunosc după nume fiecare piatră de pe drum.

      Comentariu apreciat.324
    • „160 km in 5 ore este o bataie de joc…”

      Nu știi tu, e o subtilă măsură de-a evita supraturismul (e la modă acum la alții, o s-ajungă și-n Brașov, Mamaia, etc.)

      191
    • Ah, am uitat, scuze!
      160 km în 5 ore e o valoare mai mult decât acceptabilă…gândiți-vă că-s locuri (în București, etc.) în care se circulă cu viteza de 120 km/an…ăia ce să mai zică?!?

      151
    • Barcelona (1.6 milioane locuitori – comparabil cu București) – Banyoles (20k locuitori – un fel de Sinaia): 100 km în aproximativ 1.5h.
      Între ele e Girona un fel de Ploiesti (100k locuitori).
      Marea majoritate a drumului pe autostradă cu 120km/h maxim (sunt camere și majoritatea merg civilizat).
      Atât Girona cât și Banyoles au centuri ocolitoare.
      Bănuiesc că mare parte din infrastructura a fost făcută pe banii UE.

      N-am concluzii și nici speranțe.

      162
  5. Multa muie pentru orice brasovean care mai voteaza cu mafia PSD PNL dupa ce pana si trenul Bucuresti Budapesta o sa ocoleasca Brasovul.

    Chiar daca ulterior merge pe Cluj, Oradea.

    Si portie dubla pentru Vestea si clanul lui.

    Comentariu apreciat.435
  6. Păi industria în accepțiunea ăstora de la Drumuri și Poduri înseamnă că produci ceva ce trebuie transportat. Nu software și turism plus imobiliare. Iar din punctul ăsta de vedere are ceva dreptate.

    Acum că transportul ăla trebuie să treacă și prin Brașov pentru a fi exportat, probabil că i-a scăpat :)

    203
  7. Cand esti prost si la autostrazi dar mai ales la geografie. Ba….astia-s repetenti in tot.
    Pai cifra de afaceri din Prahova nu e sus,din cauza la petrol. Vega? Da no,cand ai mancat creta…cum sa stii geografie.

    Si daca in incapabilitatea autoritatilor de a face mizeria aia de autostrada de care tot vorbesc de 25 de ani,de la Bucuresti la Brasov de care e nevoie atat pentru transport cat si pentru turism,sa taca dreq din gura.

    Bun sunt trenuri,dar nu poti sa cari cu trenu vineri sau duminica 50000 de oameni.
    Spun de 10 ani,si daca o sa o faca si o sa puna taxa 10-15-20 de euro pe traversare,o sa o super foloseasca lumea. Dar suntem prosti. Stam in trafic. Pierdem bani si prea mult timp.

    De centura aia la Comarnic,de se laudau cu ea,au uitat? Au inaugurat-o deja de 10 ori. Din ce stiu se mai inaugureaza anu asta nu! La ultima filmare erau cam oprite lucrarile? Probleme gogule?

    Dupa 15 ani de lucrat inclusiv la autostrazi si cai ferate si interactionat cu al de astia de mai sus va zic doar atata….
    Personal,n-am crezut ca o sa dureze asa mult sa se faca Brasov Comarnic. Cand?
    Sau sa reabiliteze de la Brasov la Predeal calea ferata. Cand? SF uri cu tunel de baza de 10 km…ireal.
    Nu mai vorbesc de Valea Oltului. 2029-2030!?!?

    142
    • Ba fix cu trenul poti transporta 50.000 de oameni vineri. Inseamna 10 trenuri de 20 de vagoane. Le pui la distanta de 5 minute si in 1 meci de fotbal ai scos din Bucuresti 50.000 de oameni. Ia zi tu in pe autostrada in cat timp descarci un minim de 12500 de masini in Brasov.? Oh wait, tot 6 ore!
      Sina dubla avem pana la Brasov, semnalizare automata care sa permita 5 minute timp intre trenuri avem. Gara de Nord si cea din Brasov poate sa traga la peron trenuri de 20 de vagoane, ca asa facea si in ’80.
      Nu ne lipseste nimic daca problema pe care incercam sa o rezolvam este sa mutam 50.000 de oameni Vineri si Duminica. Dar stai ca noi defapt nu asta vrem…

      245
    • O singura remarca legata de trenuri. Acuma la reabilitare fac peroanele de 400 de m. Asta inseamna cam 14-15 vagoane. Cu 80 de locuri,iasa vreo 13000 de negri in 10 trenuri. Asa…
      1. Le duci la Brasov pline si le „parchezi” acolo pana duminica sau cum? Sau le aduci goale inapoi? Tarife dinamice? In ce triaj?
      2. Daca le dai plecare la „5 minute” cu restul de pe traseu ce faci? Cale libera la trenurile de capitala :))

      Eu is pro autostrada,pro trenuri. Faceti ba o data infrastructura sa se poata misca oamenii in voie. Indiferent de costuri. Pentru ca si asa suntem datori vanduti din cauza bugetarilor,a ajutoarelor sociale si a comtextului socialo-politic. Pensionari mai multi decat angajati…penteu ca ai lasat sa plece din tara milioane de oameni,care lipsesc din productie azi…etc.
      Sa revenim. Nu vei descarca 12000 de masini pe ora in Brasov,pentru ca parte din traficul ala de pe Valea Prahovei e doar de tranzit.
      Oamenii,fie ca la pluelel astea de guvernanti le place sau nu,se misca de placere,sau de nevoie. Doar ca o fac pe aceasi infrastructura ca pe vremea lu Carol…
      Se misca oamenii dintr-o regiune in alta a tarii. Fie ca merg cu marfa,in excursii,la pescuit si atunci pe ala din Sibiu,Fagaras,Medias,sau Ciuc il doare la bascula ca bucurestenii merg in weekend la „urs” pe vale,ca el tre’ sa isi duca branza la piata in Obor…oarecum.

      121
    • 80 de locuri pe vagon la clasa1. 250 la clasa a doua, mi-am verificat matematica.
      Avem locuri de parcare pentru 12500 de masini si nu gasim pentru trenuri? E ok, le ducem pana la Harghita, sigur gasim pana acolo sa le lasam pe drum.
      Intervalele de plecare mai dese merg, ca nu pleaca toate trenurile din Gara de Nord spre Brasov. CFR pana in 90 fix trenuri cu cati pasageri zici tu ducea in tara.

      51
    • Nu stiu de ce vagon vb,dar 300 de oameni intra eventual bagati ca sardinele per vagon. Si atunci clar vor evita trenul.
      Alta chestie e legata de pret. Mie mi se pare ca cfr are tarife mult prea mari pentru ce ofera.
      Raport calitate,timp,punctualitate.
      Avand in vedere ca in anii 90 transportau SUTE de milioane de calatori,in conditiile in care se mergea mult ai cu nasu, acuma daca mai transporta 40-50 milioane anual.
      Nu mai au mecanici si materilul rulant e praf.

      82
    • Eu sunt fan trenuri, desi am masina.

      Ca sa merg sa mananc o zeama in Brasov sau in Sinaia, prefer oricand trenul, ajung in maxim 2 ore, fara stress, fara grija locului de parcare, imi place sa ma plimb oricum pe jos.

      Romanul s-a si obisnuit prost, sa nu se dea jos din masina indiferent cat de scurta e distanta pana la destinatie.

      111
    • Circula 32 de trenuri pe directia Buc N – Brasov zilnic. De la cel mai rapid care face 2h 13 si costa 75 de lei biletu pana la 3h si costa 35 lei. Eu nu stiu ce vreti mai mult, asta cu conditiile o pot intelege, insa legat de frecventa sunt orase din zone metropolitane din capitale europene care sunt deservite mai prost decat ruta asta.
      Asta ca sa nu zic ca iara/vara ai si trenurile sezoniere.

      71
  8. Eu cred că domnul nu se știe exprima, poate dorea să zică industrial, nu economic. Pentru că poți face bani și fără să ai nevoie de transporturi multe.

    Producție, fabrici, manufactura, asta necesită transport al produselor, și probabil la asta se referea.

    E trist totuși că un om care e acolo nu poate face diferența între așa ceva și nu se poate exprima concret.

    130
    • în Brașov chiar e manufactură
      Nu prea granulată dpdv am activității că e mult Automotive, dat chiar sunt fabrici în BV. nu clădiri de birouri
      turismul e periferic în total PIB județean, deși nu s-ar zice

      70
  9. Nu de fabrici duce lipsa Brasovul. Brasovul a ajuns un oras irespirabil.
    Sloganul asta cu Brasovul verde este o mizerie.
    Brasovul este verde cand te uiti in sus si vezi Tampa sau Postavarul.
    Cu 3 parcuri ciufulite si oribil de prost intretinute, cu strazi fara piste de biciclete si vorbim aici de piste nu de benzi desenate cu o latime de 20 cm pe acelasi sens pe care circula masini cu 100 km/h. Din acest punct de vedere orasul Brasov este o rusine. Este un oras destinat masinilor si nu locuitorilor lui. Ce oras verde vrei sa fii cu strazi si bulevarde fara un copac fara un spatiu verde fara o banca fara limita de viteza a masinilor in oras?
    Municipalitatea din Brasov ar trebui sa fie data in judecata pentru ca indeamna biciclistii sa foloseasca niste benzi de bicicleta mortale. Si va recomand spre exemplificare sa vedeti pe Gmap starda ”13 Decembrie” daca nu o cunosteti deja. Un exemplu de strada oribila iar ca ea sunt multe in Brasov.
    Este impardonabil sa fii un oras de munte si sa arati in halul asta. Sunt orase in prafaria aia din Sud care au mai multi copaci si parcuri dacat la Brasov.
    Asta nu impiedica brasovenii sa se scarpine in coor la Brașovul Pedalează pentru un oraș Tot Mai Verde! Parada Bicicletelor revine pe 8 Septembrie. Infiorator!

    Indecis. Tu ce zici?274
    • Păi n-a ieșit cine trebuie, de ce facem atâta deranj? O să repare maestru. Un pic de răbdare.

      61
    • „Bine ca avem 3 benzi pe sens. Cui ii trebuie copaci sa-si cumpere”. Stai ca vine iar Scripcaru si mai taie niste copaci sau zone verzi sa faca parcari…. /s

      110
    • @Lecter: e un punct de vedere bazat percepții, nu pe informații. Întâmplător, simt în același fel ca tine. Problema e că din Noiembrie am pus-o, o să plouă cu AC uri prin tot orașul, prin 2027 o să fie de nelocuit, ca în CJ

      40
  10. Practic orice brașovean care a aflat că produce mai puțin decât un ploieștean a făcut tensiune, l-a luat răul, i-a fost greață, s-a albit la față, l-a durut capul, a avut amețeli,.mâncărimi și roșeață.

    Indecis. Tu ce zici?273
    • practic orice mancator de cacat isi da cu pararea la liber pe internet.
      top 10 PH , „la cocos” „lild depozit” -25% din aia 19 mi „acquila depozit”
      deci daca o mierleste kauflandu` – ati belit pwela.
      btw cifra afaceri pe cap de vita avem ? din cate tin minte PH are 2x populatie ( si idioti care posteaza pe net probabil de 5x )

      Indecis. Tu ce zici?725
  11. La cat ai futut si tu bacaul in trecut, ma lasi?

    112
  12. Cineva ar trebui sa faca Brasov Great Again

    101
  13. Săracul, fac pariu că are o mașină nemțească fabricată la Brașov. Adică Skoda, WV, DAIMLER, Tesla etc.

    35
  14. Deci (așadar, in concluzie) de la minutul pus de tine, meseriașul ăla vorbește de județele Brașov și „Ploiești” timp de 2-3 minute in care spune constant numele județelor, iar persoana din fundal (bănuiesc moderatorul, nu știu, sunt in trecere pe acilisa) îl întreabă daca vorbește de Județul Constanta? Draga Vali, ai nervi foarte tari daca poți sa urmărești așa ceva

    61
  15. Pe logica lu dobitocu asta noi atragem trafic in portul Constanta si dupa aia il blocam la Comarnic. Pai ba idiotule,nu inseamna ca daca jud. Brasov nu mai are industrie,restul judetelor din Transilvania nu au.
    Cand ii vad si aud pe astia imi vine sa ii iau de gat. Deci Brasov Comarnic nu se poate care are trafic 12 din 34 ,365,da Alternativa Techerghiol se poate,care o sa aibe trafic masiv 4 luni pe an,nu? Plua mea,asta vb de Damen…pai aia parca vor sa-si ia catrafusele sa plece,nu?
    Si mue ala a mai fost si director in canair. Semn de ce sunt proiectele cum sunt. O natie de spagari si combinatori.
    A,v-ati luat apartamente in sudul Litoralului si ajungeti vara greu la ele….ba mi-e scarba de voi!

    61
  16. Ziceai saptamana asta in live ca Aradul e praf. Cu 100.000 de locuitori mai putin si fara turismul din Brasov nu poti sa zici ca e praf, las-o dracu de treaba.

    80
  17. @babu as mai adăuga câteva detalii, chestii pe care nu o sa le vezi in Ro in viitorul apropiat:
    – autostrada spre Girona are 3 benzi + bucăți mari cu 4.
    – este dublată prin unele locuri de o alta autostrada pe 2 benzi (autovias)
    – este dublată in mare parte de un drum expres ( Carreras)
    – este o zona muntoasă și sunt multe poduri + tunele
    – plina de noduri rutiere

    Nu există comparație între autostrăzile din vest (orice țară) și Ro, suntem de departe cei mai prosti din curtea școlii. Proști și mândrii!

    102

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.