Ford Focus. Roadhill. Amuzament.

Îs posesor de Ford de pe la începutul lui 2015 de când am luat un Focus Turnier SH, fabricat prin 2012. Învățat de bine de un amic, n-am stat prea mult pe gânduri și l-am băgat în programul de garanție extinsă care se cheamă în mod absolut surprinzător Ford Garanția 12. N-acoperă toate cele, dar acoperă părțile esențiale (motor, cutie de viteze și altele esențiale și mari consumatoare de bani). Condiția esențială pentru garanția asta este să faci reviziile la reprezentanță și evident să urmezi recomandările lor. Ceea ce oricum aveam de gând să fac.

Primele 2 revizii le-am făcut la Țiriac Auto, dar pentru că era la mama naibii pe DN1 și pentru că la ultima revizie m-am trezit că mașina mea a stat neatinsă vreo 7 zile în parcare la ei, mi-am băgat picioarele în Țiriac Auto și-am dus-o mai aproape de mine la Roadhill. Unde lucrurile au fost relativ normale până mai acum.

Undeva la finalul anului trecut mă trezesc la un moment dat în mers cu o alertă de check engine și cu motorul oprit/frânat brusc. După stop/restart, alerta a dispărut, dar am dus-o rapid la ei în service să le spun. Mi-au zis că n-au cum să-mi facă programare decât pe la începutul lui ianuarie pe 4, dar că dacă alerta a dispărut și n-a mai apărut pot să merg în continuare cu ea că n-are nimic. Am mai ieșit de vreo 2 ori cu mașina, ultima oară pe 3 ianuarie când am rămas cu ea într-un colț de stradă prin Militari, fără să mai pot s-o pornesc și fără să mai răspundă nici măcar cât să pot să închid geamurile. Am dus-o pe platformă la service (unul din avantajele garanției este faptul că am asistență rutieră gratuită la A24) unde le-am spus și faptul că am garanție cât și faptul că oricum aveam programare a doua zi dimineață oricum la ei. Lăsat toate cele și am plecat în treaba mea.

La câteva zile distanță după ce-am constatat că n-am primit nici un semn de la ei le-am făcut o vizită. A naibii coincidență tocmai vroiau să mă sune și să-mi spună că de vină e alternatorul. M-au întrebat dacă-mi dau acceptul pentru reparație ca să poată comanda piesele, am zis că da și iarăși am plecat în treaba mea. La vreo 2 zile distanță n-am ce face și arunc un ochi mai atent prin condițiile de garanție și constat că alternatorul e printre componentele acoperite de garanția respectivă. Prin urmare le mai fac o vizită în care să discut cu ei aspectul ăsta neprevăzut. La ei, să fiu tras de urechi și nu alta că cică nu le-am zis de garanție. Păi pe lângă faptul că le-am zis (ce-i drept verbal), mă gândeam că având în vedere că au mașina în sistem de pe la jumătatea lui 2016 cu toate reparațiile și  reviziile la ei, ar fi putut vedea și singuri. De unde alternatorul comandat de ei trebuia să vină în vreo 5 zile lucrătoare, acum datele problemei s-au schimbat și s-au făcut deja 2 săptămâni jumate și mașina e tot pe la ei.

Ultima problemă e că anul trecut isteții care mi-au făcut garanția au facturat-o pe firmă (de obicei trec revizia pe firmă, mașina fiind cumpărată pe persoană fizică, dar fiind sub contract de comodat cu firma) și din cauza asta acum au probleme că ei au deschis comanda de piesă pe persoană fizică pentru mașina mea. Nu știam cum să-i explic la telefon că obiectul garanției, indiferent de cine-a achitat-o, este aceeași mașină.

Așa că mai așteptăm și sperăm în timpul ăsta ca măcar pe aici să nu mă trezesc că plătesc piese second-hand de noi (că pe lângă alternator intră și alea de la revizia normală) cum se mai întâmplă pe la noi.

ford-focus-turnier

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

44 comentarii

  1. Salutare. Posed acelasi model de „nava spatiala”, tot 2012. Din curiozitate, cati Km avea masina cand ti-a picat alternatorul….? Nu de alta, am avut si eu afisat in bord acelasi mesaj. Dupa repornire a disparut si n-a mai aparut in 3 ani….Merci.

    00
    • Mie mi-a aparut in bord “Engine service now” si masina tragea puturoasa rau de tot de zici ca avea 50 cai putere. Asta la 8.500 km! Oprit motorul, asteptat un pic, pornit iara si nu a mai aparut eroarea, iar masina mergea bine. Am fost la Ford a doua zi, pus pe tester, nu au gasit nici o eroare. Nu aparea absolut nimic. De atunci am mai facut peste 1.000 km fara probleme. Sper sa fi fost o eroare eroarea asta.

      FF mk 3.5 2018 1.5 120 cp

      00
  2. Roadhill, bucuresti, pallady? – never again. fost la ei toamna 2017 pentru revizia anuala (schimb ulei si filtre) – din comoditate.. ajungeam foarte usor in zona.

    Toate bune si frumoase, iau masina vineri. Sambata plec pana in Baneasea. La intoarcere, usor usor simt miros de motorina in habitaclu. Intial crezi ca ti se pare, etc.

    Insa cum ma deplasam, cum mirosul devenea mai pregnant. Am aruncat o privire pe acele de bord si vedeam cu indicatorul de combustibil s-a dus instant spre zero :)).

    Am avut noroc ca eram aproape de semafor, am tras pe dreapta si iar noroc de un loc de parcare. Deschid capota si ce sa vezi.. tot motorul plin de motorina, ma uit in urma.. dare de motorina pe strada..

    Idiotii au strans (sau de fapt nu au facut-o) capacul de la filtrul de motorina…

    S-a rezolvat ulterior (au trimis platforma, au spalat motorul, au strans capacul ala)
    Dar never again Roadhill Service Auto.

    00
    • Cea mai tare e aia cu Țiriac.Sa duci masina la revizie și după 7 zile sa fie tot în parcare! Eu m-am jurat că, daca pot, nici același aer nu-l mai respir cu Țiriac! Sa cumpăr ceva de la Țiriac? Sa fac revizie acolo? Doar daca-mi pierd mintile!!

      00
  3. Am un ditamai articolul incepand „Îs” si mi-am vazut in continuare de ziua mea.

    00
  4. Altfel masina cum e? cati km ai facut cu ea inainte sa moara? cam cat e intretinerea?

    ma uit dupa un model asemanator 2013-2014 pe la 100k km

    mersi

    00
    • Foarte comodă mai ales pe la drumuri lungi, fiind break e și mai bine așezată la drum. O am de la 95k km adusă de prin Franța. La prima revizie la noi în afară de consumabilele uzuale n-am schimbat deosebit decât uleiul în cutie că nu se vedea pe istoric dacă era sau nu schimbat.
      De obicei reviziile fără chestii deosebite sunt cam 1500 spre 2000 de lei. Dar am schimbat la doi ani uleiul în cutia de viteze automată (operație care face cam 1500 de lei singură), am mai schimbat distribuția pe la 110k și în rest n-a avut probleme majore. Basculele de pe față au picat mai des în ultimii 2 ani dar având în vedere cum arată Bucureștiul nu e de mirare.

      00
    • Cum, pentru numele lui Doamne Doamne, costa 2000 lei revizia la tine? ce-i faci de banii aia? Eu am 1.6 benzina, 77Kw, berlina, 2012 si o revizie uzuala ma costa maxim 500 lei cu piese de origine ( Ulei, filtre ulei, aer, habitaclu + o verificare mecanica). Daca schimb si distributia, max 1200 lei (fara pompa apa). Dealtfel, confirm, pana la 98.500 Km n-am intampinat nicio problema. Sta bine pe sosea, comoda la drumuri lungi, se incalzeste repede iarna. Interior ergonomic. La mine, fiind berlina si eu mai inalt, nu prea e foarte generoasa cu spatiul pt picioare la locurile din spate. Portbagaj generos.

      00
    • Ce cred eu, liniștea (discutabilă în cazul de față) adusă de garanție costă.

      00
    • Promit că mă uit pe devizele din torpedou imediat ce am mașina. E posibil să fi vorbit din ce mi-aduceam aminte fără să am prețurile în fața. Dar ca idee, numa’ manopera pe la reprezentanță e ceva mai scumpă.

      00
    • la subaru e 800 lei. ce plm iti fac de 2.000 lei, te trimit o zi la spa?! și de ce kkt durează revizia 7 zile la țiriac? frate, cum e viața acolo la voi la bucale, nu știu ăia de programări, de ordine, de „e gata in două ore”?

    • Prima revizie din care am scos schimbul de ulei din cutia de viteze și filtrul (deci doar schimb ulei, filtre și testat) a fost 1200 lei în ianuarie 2015 la Țiriac. 90 de lei pe oră manopera.

      00
    • La reprezentanta calc rar ca nu au aia cheie de aur. In fapt, o singura data am fost cand mi-am gasit oglinda dreapta muci si, masina fiind noua, nu gaseam decat la reprezentanta piesa. Evident ca au luat doua randuri de piele de pe mine. In rest, filtrele si uleiul le schimb singur la service-ul unui amic. Am schimbat doar cureaua de accesorii preventiv pt ca invarte si pompa de apa (nu cureaua de distributie) iar o cedare ar fi insemnat nema racire motor.

      00
    • de ce ai schimbat uleiul de la cutia automata?

      00
    • la unele se schimbă la 150.000km.

    • Inseamna ca e fiabila. E din acel lot, vesnicile masini cu 96k km din Franta, dar care au 196 sau 296k km.

      00
    • @Serban .. preturi de reprezentanta si fitzele de rigoare ale reprezentantei.

      Am dat in 2009 650 de lei la schimb ulei/filtre pentru Opel Corsa, procedura facuta la Autoglobus Timisoara, de unde am luat masina (sa nu pierd pretioasa garantie). Acum 6 luni am facut schimb ulei/filtre, plus bibilit un pic la un far – totul pentru 180 de lei, de credeam ca baietii de la Ovarom au uitat probabil un zero (la cum or fi crescut deja preturile in 10 ani).

      Intre timp am facut tot revizii ieftine la service-uri decente, dar fara atatea besini si nu am mai platit niciodata mai mult de 200-250 de de lei.

    • Se recomanda schimb de ulei în automată pe la 90k și după aia din 60 în 60k la asta.

      00
    • @Saragea, luata la începutul lui 2015, fabricată în 2012, verificată la Țiriac și verificat via mail și istoricul din Franța. N-avea în plus, 95k în 2-3 ani sună a utilizare normală medie.

      00
  5. „De unde alternatorul comandat de ei trebuia să vină în vreo 5 zile lucrătoare, acum datele problemei s-au schimbat și s-au făcut deja 2 săptămâni jumate și mașina e tot pe la ei.”
    Ce sa intelegem de aici? Simplu… daca sareai cu banul jos, faceau oamenii un smen, combinatie ceva si veneau in cateva zile cu un alternator, nu neaparat nou si ti-l montau la pret de piesa de Bentley suflata cu aur.
    Daca esti hapsan si vii cu pretentii de schimbat pe garantie, stai si asteapta sa vina piesa pe filiera oficiala si sa aiba chef mecanicii sa se apuce de treaba.
    Ce oameni astia cu garantiile lor, uite cum mor de foame saracii mecanici din service…

    00
  6. Și sigur e alternatorul?
    Bine, eu am fofo 2, dar fix aceeași problemă am avut, becul în bord, îmi tăia avântul, scădea turația la 1000 și puteam să apăs și cu ambele picioare pe accelerație că tot câcâit mergea…
    Eu am schimbat, la sugestia meșterului de cartier la care merg de 10 ani, bobina de inducție, fișele și bujiile, și s-a rezolvat.

    00
    • Hopa, stai că acum am recitit, nu e fix la fel, eu n-am rămas cu mașina în drum. Deși îmi dădea impresia că nu mai era mult până la asta.

      00
    • Apăi nu, că după problema cu becul a rămas complet oprită în final. Nu mai pleca, nu mai mergea nimic în interior, p.la închidere centralizată, geamuri, tot. Așa că are un pic de sens. Deh, căruțele din ziua de azi cu grămada de electronică de pe ele.

      00
    • @Radu pune o baterie buna(noua) pe ea,pornește-o și cu un multimetru măsoară tensiunea:dacă e sub 13,8-14 V atunci e alternatorul.

      00
  7. După cum ai scris cred ca esti mic de statură și cu părul vâlvoi, asa ca iti recomand sa vinzi tigaia si sa-ti iei un Polo 2001-2002 cu care garantat nu vei avea probleme.

    00
  8. Si eu care tocmai voiam să fac revizia la Roadhill că-s mai aproape. Tot pe la țiriaci am fost 2 ani pana se dădu gata garanția si speram la ceva decent aproape. Ce sa fac? Sa ma duc tot la țiriac? Sa incerc la Roadhill? Sa o fac in spatele blocului ca in 90?

    00
  9. Budisteanu e pe TVR HD. Off topic

    00
  10. Ford=Fix Or Repair Daily
    Glumeam. Am condus (mașina de serviciu) un Focus 1.6 tdci 95 cp (luată de noua, avea 4km) cam 30000km și nu am avut absolut nicio problema. Mi-a plăcut mai mult decât ce golf 7.
    Legat de oprirea motorului in mers am pățit-o asta vara în concediu (Franța, Italia) de vreo 3 ori. Am reușit să identific sursa problemei la un test obd (era vorba de senzorul rotații arbore cotit) dar abia când am ajuns in tara am găsit piesa disponibila în timp util…

    00
  11. La toate serviciile astea cuvântul „asigurare” din nume se refera la faptul ca firma face tot posibilul sa se asigure ca nu vei vedea niciodata bani. Exemplu personal: fac asigurare de calatorie si bagaje la o firma care incepe cu A si se termina cu Tiriac. Parte din bagaje imi sunt furate. Vin la firma cu constatarea de la politie. Doar ca vezi tu, imi trebuia si o traducere legalizata (cea facuta la ambasada tarii respective nu mergea) dar in Romania pe vremea aia erau destul de putine limbi pentru care exista traducatori din astia legali. Deci imposibil de luat ceva de la ei.

    Eu zic ca daca intrai de la inceput cu ea la un service de cartier semi-cinstit acum cu banii ramasi mai luai un ford. Nu neaparat focus, poate fiesta doar.

    00
  12. Eu am una la fel…2011.115cp.
    În octombrie anul trecut mi-a luat foc instalația electrică de sub bord.
    Am fost la Colina Popești Leordeni și au zis că ei nu au cum să mă ajute !
    Nici în momentul de față nu am găsit o soluție.
    Azi 22.01.2019.
    Vă rog să mă ajutați cu un sfat sau cu o relație….
    Ei i-aș da în judecată dar cred că e târziu.
    Vă las numărul meu de telefon în cazul în care mă puteți ajuta.
    Vă mulțumesc frumos din suflet !

    00
  13. Am avut un Focus 2 in service la Roadhill (Pallady) timp de 8 (OPT) saptamani pentru o mufa oxidata. Never again.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube